OTOMOBİL

26 NİSAN 2017

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, kar lastiği uygulamasının ilk etapta şehirlerarası çalışan yolcu ve yük taşımaya yönelik büyük araçları kapsadığını söyledi. 1 Aralık-1 Nisan tarihleri arasında kış şartlarına uygun kar lastiği mecburiyeti getirdiklerini hatırlatan Yıldırım, "Bu süreler kış şartlarına göre değiştirilebilir. Öne alınabilir, sona ertelenebilir" dedi. Yıldırım, ileriki yıllarda diğer araçlara da kar lastiği uygulamanın yansıtılacağını söyledi.

KULLANMAYANA CEZA YAZILACAK
Uygulamanın ilk etapta şehirler arası çalışan yolcu ve yük taşımaya yönelik büyük araçları kapsadığını belirten Yıldırım, ileriki yıllarda diğer araçlara da bu uygulamanın yansıtılacağını bildirdi. Denetimlerde amacın ceza yazmak değil, vatandaşların tedbirli olup olmadıklarını tespit etmek olduğunu kaydeden Yıldırım, "Hem onları sıkıntı yaşamasının önüne geçirmek hem de taşıdıkları yolcunun mağdur olmamasını sağlamak. Bunun için tedbiri olmayan araçlara yola devam izni verilmeyecek. Ama bu konuda ısrarlı olursa ceza da verilecek. Ceza miktarı 500 TL'dir." diye konuştu.

ATATÜRK HAVALİMANI HİZMETE DEVAM EDECEK
Yıldırım, Atatürk Havalimanı'nın kapatılacağı yönündeki iddialar hakkında şunları söyledi: "Biz duyumlara göre iş yapmayız, biz ne yapacağımızı biliyoruz. Yeni bir havalimanı yapacağız. Çok büyük kapasiteli havalimanı yapıldıktan sonra, Atatürk Havalimanı da daha küçük ölçekli olarak hizmete devam edecek."

SİBER TEHDİDE KARŞI YÜZDE YÜZ ÖNLEM ALAN BİR ÜLKE YOK
Siber güvenlikle ilgili raporun yayınlandığının hatırlatması üzerine Yıldırım, "Siber saldırılara karşı yüzde yüz tedbir alan hiçbir ülke yok. Bu yeni bir tehdit. Bu yeni tehdide karşı da yeni önlemleri her ülke kendi imkanlarıyla almaya çalışıyor. Bir de bunun uluslar arası boyutu var. Birlikte çalışmak da gerekiyor. Biz, zaman zaman siber güvenlik tatbikatları yaparak kurumlarımızın alt yapılarının dayanıklılığını ölçmeye çalışıyoruz." dedi.

 CİHAN


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • yavuzselim38 06 Aralık 2012 Perşembe 10:45
    birakin bu gariban ayaklarini silkelesek neler cikar ustunuzden :)) bence cok dogru bir karar turkiyenin heryerinde kar ve don oluyor kimse hayir demesin. goruyoruz karli havalarda olan aptalca kazalari, 400 500 tl lastigemi yoksa bir insanin canimi? 400 500 cebinde kalir ama ya o ölen insanin vicdan azabi?
  • raffhi 10 Kasım 2012 Cumartesi 17:16
    daha düne kadar kar lastiği takmış araçlara zinciriniz yok diye ceza kesiyolardı. şimdi takmak zorunluymuş.sömürdünüz la milleti...
  • bertan23 10 Kasım 2012 Cumartesi 10:30
    denizlide yaşıyorum kar denizliye ancak 7-8 yılda bir yağar ve 1-2 saatte erir. ve denizli dışına çok çıkan biri değilim. bu ceza keyfiyete dönüşür gibi geliyor canı sıkılan trafik polisi ceza kesmeye kalkarsa nitekim bazı bu konuda yaşananlar var.
  • Misafir 10 Kasım 2012 Cumartesi 09:29
    peki antalyada ikamet eden, ama seyahat için istanbula gelen taksiler napıcak
  • zmssen 10 Kasım 2012 Cumartesi 09:21
    trafik kurallarının bir çoğu devlete gelir için düzenleniyor. eğer kazaları önlemek trafiğe çözüm olsaydı her yıl sorunlar azalırdı. uyanlar geri bile kalıyor. şimdi toplu taşıma araçlarına yol ayrıldı. birileri oradan rahat geçsin diye sanki ayrılmış.sahil yolunda toplu taşıma aracı geçiyor mu ben çok görmedim. ama 2 şeritten biri toplu taşıma aracına ayrılmış sadece biz geçemiyoruz.
  • sa_akman 09 Kasım 2012 Cuma 20:42
    tabi ya.. zaten karayollarında kazalar bir tek kış aylarında kar yağışından dolayı kaynaklanıyordu. kar lastiği zorunlu olunca gerekli tedbir alınmış oluyor değil mi ? sorunları kökünden çözmek husunda harikasınız ! hadi durmak yok, yola devam. cehenneme kadar !!
  • arena73 09 Kasım 2012 Cuma 20:33
    bizim buralarda kar don olmaz biz ne yapacağız şimdi
  • fatsali52 09 Kasım 2012 Cuma 17:59
    parsı olmayan arbaya binmesin... bakımsız güvenliksiz arçlarla trafiğe çıkınca sadece kendinizi kendi ailenizmi tehlikye atıyorsunuz. bu ne herkes şikayetçi araç fiyatlarından yakıttan kış lastiğinden ama caddelerde sokaklarda araba sayısı yayaı geçti nerdeyse. gücü yetmeyen binmesin bu araca... birde araç yaşlandıkça vergisi düşmesin katlanarak artsın ki hurdalardan kurtulalım yollarda.
  • arena73 09 Kasım 2012 Cuma 20:31
    parsımız yok leopar verelim senin tuzun kuru tabi bir sen bin gez gariban gezmesin. yazdıklarında mantık yok. 1985 model mercedes sıfır bir çok renodan gellyden daha güvenlidir. bu ülke sadece parası olanların ülkesi değil efendiler.
  • expecto 09 Kasım 2012 Cuma 17:57
    önce doğru dürüst denetim yapmayı öğreninde ondan sonra kanun çıkarın. herkes bişey sallamış. önce araçlardaki (özellikle ağır vasıtalarda) kabak lastik kullanımın önüne geçin de ondan sonra konuşun. otobanda giderken sürekli parçalanmış kamyon lastiği görmeyen varmı?
  • bertan23 10 Kasım 2012 Cumartesi 10:31
    çok haklısın
  • fkasmyasar 09 Kasım 2012 Cuma 17:26
    evet kar lastiği mecbur üstüne birde zincir mecbur. yakında sürücülere, kışın araba içinde mont giymekte yasalaşır. hem kar lastiği taktır arabaya hemde zincir. sırf yoldaki buzu kırdırmak için..
  • hguneydas 09 Kasım 2012 Cuma 17:10
    tamamen lastik firmalarına kıyak geçmek için yapılan bir ugu lama
  • Misafir 09 Kasım 2012 Cuma 16:45
    araba fiyatı normalin iki katı. benzin normalin iki katı. sadece tekerlek kalmıştı onuda araba başı 8 e çıkardılar. benim zeki siyasetçim parası olmayan halkın bu durumda sadece kış lastiği alıp o lastiği 12 ay kullanacağını akıl edemiyor malesef. kış lastiğini yazın 30 derece sıcaklıkta kullanmak ne kadar emniyetli acaba?
  • osuvari 10 Kasım 2012 Cumartesi 08:56
    türkiye'de sadece saydıklarının fiyatı 2 kati olsa keşke. en temel ihtiyaçlar, temel gıdalar bile avrupa ülkeleri fiyatlarının en az 2 katı. ama maaşlarımızda o avrpa insanının 3 katı az. durmak yok yola devam. ah benim sömürülen anadolu halkım..
  • umutali 09 Kasım 2012 Cuma 16:43
    büyüğünü yaparsanız küçüğünün yerini satarsınız. okadar.
  • patezz 09 Kasım 2012 Cuma 16:42
    lastikçilere kiyak olsun diya yapilan uygulama,istanbulda 3 gün kar yağiyor,bati sahillerinde kar mar yok..şimdi onlarda mi ceza yiyecek...bu uygulama devlet araçlarini da kapsiyacak mi..polis arabasin da kar lastiği olmadiği halde vatandaşa kar lastiği yok diye ceza işlemini nasil uygulayacaksiniz..
  • venteforr 09 Kasım 2012 Cuma 16:14
    ne kadar çok yasa çıkarıyorsunuz hepside boş beleş
  • imasifir 09 Kasım 2012 Cuma 16:12
    bundan önce bir otobüsün bütün lastiklerinin farklı marka ve profile sahip lastik olmasının önüne geçen kanun çıkarılmalı. ayrı ayrı profillere sahip lastikler aracın fren yeteneğini bozar. bu bütün araçlar için de geçerlidir. ondan sonra kar lastiğinin zorunlu olması anlam taşır.
  • Misafir 09 Kasım 2012 Cuma 16:09
    15:23 allah varmı yokmu belli değil herşeyi allaha bırakamayız oy verme kendini ve ülkeni bunlara karşı koru yeter.
  • miisafiir 09 Kasım 2012 Cuma 16:08
    gelin izmir e kar lastiği sorunu ortadan kalkar.kasım ayın da hava hala sıcak.
  • Misafir 09 Kasım 2012 Cuma 15:59
    Bir an once herkes icin gecerli olsun
  • aliyavuzeksioglu 09 Kasım 2012 Cuma 15:30
    antalyada yaşayanlara da zorunlu mu bu?
  • ibrahimg 09 Kasım 2012 Cuma 15:23
    binali yıldırım senin lastik fiyatlarından haberin varmı ağır taşıt lastiğinin tanesi 1300 tl. ne yapmaya çalışıyorsunuz bu insanlar ne yapacak zaten mevcut koşullarda bile zor geçiniliyor . ama unutmayın elbet yüce allah bunların hesabını sorar...
  • aliyavuzeksioglu 09 Kasım 2012 Cuma 16:01
    emniyet gerektiren işlerde kullanılan ekipmanlar da pahalı, o insanlar da takmasınlar onları. ip bağlasınlar bellerine. neden böyle dar düşünüyorsunuz ki? aynı şeyi 2 senede bir yapılan muayene için de söylediniz. 2 senede bir muayene mi olurmuş. kabak lastik bakımsız araçla gezerseniz olur!
  • hikmet7 09 Kasım 2012 Cuma 16:05
    insan hayati kac para sence 1300 tl den az mi cokmu. su ortaya koydugun zihniyet yüzünden insanlar ölüyor sen kim ödeyicek diyorsun.
  • yorumculuk 09 Kasım 2012 Cuma 16:25
    insan canın senin için kaç para eder ??? 2. olarak da 4-5 ay kışlık lastik kullanıp atmıyorsun herhalde ? sonuçta dönüşümlü kullanılacak ve ortalama maliyet aynı olacak..
  • skymaster 09 Kasım 2012 Cuma 16:26
    birinin malına canına zarar verince yüce allah sana sormayacak mı,
  • fatsali52 09 Kasım 2012 Cuma 18:01
    zor geçiniyor dediğin adamın kullandığı araç 200.000 eur sen neden bahsediyosun kardeşim. eski kullanıyor külüstürü var diyosan zaten tarfiğe çıkmasın. güvenliğini sağlayamdığı kamyonla tarfiğe çıkan kaza acısını ailesinde yaşasın. otobüsler hele hiç demiyorum.
  • xxykxx 09 Kasım 2012 Cuma 15:17
    burda (almanyada) kar yagdiginda yaz lastigi ile kaza yapanlara araba sigortasi ödemiyor. kis lastigi mecburiyeti var yerde kar oldugunda. ve türkiyede gec bile kalindi bu kural icin. hergün bilhassa kis aylarinda onlarca kaza oluyor
  • bertan23 10 Kasım 2012 Cumartesi 10:35
    iyide türkiyenin bir çok yerinde kar bile yağmıyor. avrupanın hava koşulları ile türkiyenin bir değil ki.avrupa türkiyeye göre çok soğuk ve karlı
  • zorro1107 09 Kasım 2012 Cuma 15:07
    şöför ruhsal bakımdan rahatsız olduktan sonra kış lastiği taksa ne yazar ?
  • enakillinizbenim 09 Kasım 2012 Cuma 14:56
    sözde uyanık lastik satıcılarıda "bu kanun herkes için çıktı" diyerek lastik satmaya kalkıyorlardı. bu açıklama iyi oldu.
Kalan karakter : 2000
Sermaye Piyasası Araçları Vergilendirme