EKONOMİ HABERLERİ

03 ARALIK 2016
06 Kasım 2016 Pazar, 17:33:25 Güncelleme:07 Kasım 2016 Pazartesi, 10:21:34

Murat Ülker Boş Çerçeve'yi büyük kârla sattı

Murat Ülker'in 2013 yılının nisan ayında Bedri Baykam'dan 125 bin dolar ödeyerek satın aldığı 'Boş çerçeve' isimli eseri, Contemporary İstanbul'un en çok ilgi gören eserlerinden biri oldu. Ülker tarafından satın alınmasının ardından çokça tartışılan eser, Yıldız Holding'in koleksiyonundan Santiago Torres'in interaktif sanal mekanlı dijital ekranı ile birlikte sanatserverlerin sergideki ilgi odağı haline geldi. Sergide 'Boş çerçeve', Torres'in sanal mekanlı dijital ekranının önünde sergilendi.

'Boş çerçeve' isimli eserin Contemporary İstanbul'da sergilenmesinin ardından Murat Ülker'in eseri satın alma fiyatının çok üzerinde bir bedelle sattığını öğrendim.

MURAT ÜLKER, "BİZE GÖRE ARTIK BOŞ DEĞİL" DEMİŞTİ
Ülker, eseri satın aldığı dönemde yaşanan tartışmalarla ilgili geçtiğimiz günlerde Milat Gazetesi'nden Serdar Arseven'e verdiği röportajda, "Bu konuda epey bir paylaşım oldu. Bu paylaşımların hepsini göz önüne aldık. Fakat niyeti halisane olmayan, hakaret amaçlı olanları dikkate almadık. Çünkü kural olarak ‘küfür, hakaret' bizim kapımızdan içeri giremez. Değer görmez, hesaba katılmaz. Eleştiri niteliği taşıyanları ise dikkate alırız. Aldık da zaten. Bedri Baykam dahil hepiniz biliyorsunuz bu boş çerçeveyi niye aldım ve kaç para verdim. Tercihim de zaten yanlış bir tartışmaya mahal vermemek için boş çerçeveyi almaktı ki içini zenginleştireyim. Yakında şahit olacaksınız. Bize göre artık, söz konusu eser ‘boş değil. Çok sık tekrarlanan sosyal medya paylaşımlarıyla, bu çerçevenin içi çoktan doldu. Artık içi bir sürü lafla dolmuş bir çerçeve bu. Sadece biz de değil, modern sanat dünyada da zaman zaman böyle tartışılıyor. Ne diyelim, yine de bir sanat eserinin nasıl olursa olsun konuşulması iyidir. " açıklamasını yapmıştı.

Bu açıklamanın ardından herkesin aklında aynı soru işareti oluştu: Tamamen çerçeveden oluşan bir eserin içi nasıl doldurulmuş olabilirdi? Contemporary İstanbul'da eser sergilenmeye başladığı andan itibaren Murat Ülker'in bu gizemli sözleri de açıklık kazanmış oldu. Konu, 'Boş çerçeve'nin sergileniş şekliydi. Sergide 'Boş çerçeve', Torres'in sanal mekanlı dijital ekranının hemen önünde sergileniyordu. Dolayısıyla sergiyi gezenler 'boş çerçeve'nin önüne geldiğinde içinde Torres'in eserini görüyorlardı. Yani artık 'Boş çerçeve'nin içi de Torres'in sanal mekanlı dijital ekranıyla dolmuştu.

İsteyen bu pespektifin arasına girerek poz vermek suretiyle kendine göre içi dolu bir 'boş çerçeve' yaratıyordu.

Zekice bir sergi düzeninin ardından 'Boş çerçeve' Milanolu bir galeri aracılığıyla satıldı. 

Fakat aklımızda kalan sadece bu sergileme düzeni değildi. Ülker'in, birkaç gün önce verdiği röportajda 'tablonun içi sosyal medyadaki paylaşımlarla doldu, yakında şahit olacaksınız, bize göre artık söz konusu eser boş değil' cümlelerinin altını asıl kârlı bir satışla fiilen doldurmuş olmasıydı.


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
300
  • Misafir 15 Kasım 2016 Salı 18:08
    pınar.bize attığı kazıkların karı ile almıştır,lüzümsuz
  • Misafir 15 Kasım 2016 Salı 18:06
    bize attığı kazılkarın karı ile almıştır,lüzümsuz
Kalan karakter : 300
YAZARIN DİĞER YAZILARI
YAZARIN TÜM YAZILARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYIN!
HAVA DURUMU
Cumartesi 15 MPH
Az Bulutlu