22 OCAK 2017
ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA
GÜNDEM

Yıldırım Beyazıt Üniversitesi'nden 4 milyon dolarlık bor

14 Kasım 2016 Pazartesi, 18:04:39

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi'nde 400 dolarlık bordan minimum ton değeri 4 milyon doları bulan bor üretildi

  • 1
    1 | 10

    Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi ile bir savunma sanayi firması tarafından yürütülen proje kapsamında 400 dolarlık bordan minimum ton değeri 4 milyon doları bulan yüzde 96 saflıkta elementer bor ürünü elde edildi.

     

     

  • 2
    2 | 10

    Türkiye'de ilk kez sanayisel ebatlarda üretilen ürün, özellikle uzun menzilli füzelerde ve uzay roketlerinde yakıt katkısı olarak kullanılabilecek.

  • 3
    3 | 10

    Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mükerrem Şahin, "Roket Yakıtlarında Kullanılmak Üzere Yüksek Saflıkta Elementer Bor Üretim Sistemi" adlı projelerinin ilk etapta TÜBİTAK tarafından reddedilmesine rağmen projeden vazgeçmediklerini anlattı.


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
300
  • Misafir 14 Kasım 2016 Pazartesi 23:40
    bu hoca ve ekibi sıkı bir şekilde korunmalı. hayat garantisi olmalı geçmişte yaşanan örnekler var yetkililer lütfen dikkattt
  • Misafir 14 Kasım 2016 Pazartesi 22:46
    devlet bu işlemleri yapan ekibi önce ciddi şekilde korumaya alması sonra ödüllendirmesi gerekir yoksa ıspartadaki gibi toryum madeni ile ilgili çalışma yapan ekip gibi faili mechul olur diye düşünüyorum. ayrıca böyle gelişmelerin aşırı derecede teşhir edilmemesi gerekir diye düşünüyorum.
  • Misafir 14 Kasım 2016 Pazartesi 22:11
    parasal destek için halktan talep edilebiır
  • Misafir 14 Kasım 2016 Pazartesi 21:56
    helal olsun..... bor u ham olarak satmamamız gerekiyor... bu bilimadamlarına destek olunmalı
  • Misafir 14 Kasım 2016 Pazartesi 21:55
    tebrikler
  • Misafir 14 Kasım 2016 Pazartesi 21:20
    herşeyi başarabiliriz yeter ki kendimize güvenelim çalışmaya devam edelim
  • Misafir 14 Kasım 2016 Pazartesi 21:13
    tübitakın böylesine önemli bir projeye neden hayır dediği merak konusu..
  • Misafir 14 Kasım 2016 Pazartesi 20:44
    bu değerli bilim adamımızı koruma altına almak lazım,sonu aselsan mühendisleri gibi olmasın.
  • Misafir 14 Kasım 2016 Pazartesi 20:40
    ekibiyle beraber korunması gerekiyor, intihar edebilir ...