25 NİSAN 2017
ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

Mersin'in Anamur ilçesinde LYS'den 357 puan alan ve tercih etmediği bir yer gelen Irmak Uysal'ın üniversite tercihlerinin kuzeni tarafından değiştirildiği ortaya çıktı.

ÖSYM tercih sonuçları gelince şoka uğrayan Irman Uysal, isteği dışında tercihler yapılarak mağdur edildiği iddiasıyla Anamur 2. Asliye Ceza Mahkemesine başvurarak ÖSYM'ye dava açtı. Yapılan araştırmalar sonucu IP adresi tespiti yapılmasıyla gerçek ortaya çıktı. ÖSYM giriş şifresini bilen kuzeni Cansu S. tarafından sisteme girilerek tercihlerinin tamamen değiştirildiği tespit edildi.

Şok yaşayan Irmak Uysal, başından geçenleri şu şekilde anlattı:

''Anamur'da LYS'ye hazırlandım, LYS'den 357 puan aldım. İlk 5 tercihim de ilköğretim Matematik bölümü vardı. Kontrol ettiğimde Artvin Çoruh Üniversitesi Matemetik bölümü tutuyordu. Ama tercih sonucuna baktığımda Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Ebelik Bölümü olduğunu gördüm. Benim tercihlerimde böyle bir bölüm de böyle bir şehirde yoktu. Ben de mahkemeye başvurdum. ÖSYM'nin sistem hatası olduğunu düşündüm. Mahkemeden gelen sonuç ise ÖSYM'nin bir suçu olmadığı tercihlerimin kuzenim tarafından değiştirildiği ortaya çıktı. Kuzenim mahkemenin sonuçlanmasına rağmen hala suçunu inkar ediyor. Ben yapmadım diyor. Bunun sonucunda ben tekrar ÖSYM ile görüştüm, tercihlerimin tekrar değiştirilip değiştirilemeyeceğini sordum. ÖSYM tercihlerimi tekrar değiştiremeyeceğimi aynı bölümde devam etmem gerektiğini bildirdi. Hala ben istemediğim bir şehirde istemediğim bir bölümde okumaktayım. Benim eğitim hayatım suistimal edildi. Okuduğum onca yıl boşa gitti, 4 yıl boşu boşuna başka bir bölümde okuyorum'' dedi.

Baba Mehmet Şahap Uysal ise "Benim kızım istemediği bir okulda istemediği bir bölümde okuyor. Lütfen en yakınınız bile olsa şifrelerinizi kimseye vermeyin. Kızım mağdur oldu, başkası mağdur olması'' dedi.


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 07 Şubat 2017 Salı 01:52
    Bitirince kuzenin cansuyu sen doğurt yanlislikla bebegi elinden düşür öcünü al :p ah cansu ah yaktın kızı
  • Misafir 06 Şubat 2017 Pazartesi 08:25
    Mahkeme o kuzeni tutuklaması lazım dı
  • Misafir 06 Şubat 2017 Pazartesi 04:50
    4 yıl başka bölüm okuyacağına bi yıl ara ver tekrar gir
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 23:06
    kuzen sana da iyilik yaramıyor matematikten atanamayacaksın okulun bitince hemen atan diye ebelik yazdım. bana teşekkür edeceğine haberlere çıkarmışsın bir de
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 22:08
    dua et ki kuzenin ebelik bölümünü yazmış.
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 20:33
    Eşek şakası değil bu kıskançlık ya da kuzene güzel laf oturtmuş bu.
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 20:32
    Kuzene ne söyledin ?
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 18:50
    Allah zalimlere fırsat vermesin
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 17:52
    pardon kanka kuzenim yazmış
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 17:19
    Hain kuzen. Sen. Çok. Yaşa
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 16:54
    YÖK ün çok güzel bir uygulaması var, eski ÖSYM Puanın ile Yatay Geçiş Yapma hakkı, eğer aldığın puan o yıl dediğin üniversiteye yetiyorsa gidip başvuru yapabilirsin kontenjan larda çok fazla
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 16:52
    Bir degil iki yil kaybi olur tercih yaptigi icin seneye puanı duser.bunu yapan tespit edildigine gore cezasinida ceksin
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 16:46
    Bi daha gosterme kuzene bak vay be bu kuzen 4 degil 14 sene bile okutur insani mazallah hahaha
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 16:36
    kuzen değil yılanmış mübarek
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 16:24
    Ebe olursun oda iyi meslek ogretmenler zaten atanamiyo kazayla guzellik olmus sana
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 15:53
    istemedigin bir okulda 4 yil harvamak ve omur boyu istemedigin bir meslegi yapmaktansa seneye bir daha sinava girin .nedir yaa 1 yıl kaybi goz onune alacaksin
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 16:20
    Bir yıl değil iki yıl kaybı oluyor yerleştirildiği için puanı düşüyor AMA son çıkan yasaya göre hiç sınava girmeden Artvin Çoruh Üniversitesi Matemetik 'e kayıt yaptırabilirdi bunu nasıl BİLEMEZ !!!
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 14:59
    Özellikle akrabalarınıza ASLA güvenmeyin. Tecrübeyle sabittir.
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 14:59
    Matematikten atama yok ebelikten kpss den 60 alıp atanacaksın bence kuzenine ne kadar teşekkür edersen azdır.
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 14:55
    Boşver ebelik daha iyi. Öğretmenlik yapılacak iş değil artık inan.
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 14:49
    Şifreni paylaşmasaydın...
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 14:46
    istemediğin bi şehir öylemi
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 14:35
    Ne kuzenmis ama,amaci neymis
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 14:34
    İnsanlardaki hasetlik nelere mal oluyor
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 14:33
    herşeyde bir hayır vardır. ebelik okursan ünv biter bitmez çalışırsın ama matematik bölümünü okursan rezil olursun. inşallah kendi haberini okurken bu yoruma denk gelirsin
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 14:30
    Merkezi puan ile yataypratikte geçiş diye birşey var. Artvin çoruh matematiği tercih edebilirsiniz.
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 14:29
    Şimdi bu durumda ösym'de bişey yapamaz.Bir kere böyle bişeye göz yumsalar suistimal edenler olur.
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 14:26
    Akrabalık böyle bişey işte sen zirveye tırmandıkça birileri senin ayaklarından tutup aşağıya çeker.
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 14:04
    Öğretmenlik bölümü atamaları zor oluyor ebelik bölümü güzel bölüm ayrica yatay geçiş yapılabilir istedigi üniversiteye hakkında hayırlısı
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 14:03
    sifreni vermeseydin ablacim..sen ve kuzeninden baska kusurlu yok ortada
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 13:49
    bu nasıl bir kötülüktür..bence kuzenini mahkemeye vermeli
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 13:38
    belki de hayırlısı bu olur. öğretmen olup atama beklemek yerine ebe olup hemen atanırsın.
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 13:32
    bir sene geçmiş yenimi aklınıza geldi. tabi okudu ebelik baktı yapamıyor aman ben yapmadım tercih. yersen.
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 13:24
    ilk olarak söylemek istediğim şudur ki, ebelikte mezun olunca kpss'den düşük puanla atanırsın yiğenine teşekkür edersin. Ama matematikte baya kasman lazım. o yüzden bence iyi bir tercih olmuş   hiç kızmana gerek yok oku ve bitir pişman olmazsın. 2. diyeceğim ise 4 yıl okumana gerek yok. madem puanın
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 13:16
    iyi olmuş öğretmenlikte atama yok şükretsin o
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 13:11
    Bu nasıl bir kuzendir. Yazık olmuş kızcağıza. Bu kız kıskançlığı böyle birşey işte.
  • Misafir 05 Şubat 2017 Pazar 13:07
    Kuzen yaşıyor mu