ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

Mühürsüz oyların geçerli sayılmasına ilişkin Yüksek Seçim Kurulu (YSK) kararına karşı yapılan itirazın reddedilmesinin ardından, bundan sonra atılacak hukuki adımlar konusunda yapılan çalışmaların başkanlığını yürüten CHP Genel Başkan Yardımcısı Bülent Tezcan, Gazete Habetürk'ten Düzgün Karadaş'a çarpıcı açıklamalar yaptı:

TEKNİK İNCELEME:

(Adalet Bakanı’nın YSK’nın kararları hakkında “AYM’nin inceleme yetkisi yok” açıklaması) Hukukta olaylara tek bir pencereden bakılmaz. Uzman hukukçular şu anda bu kararı tartışıyor. Bir kısmı, AYM’nin bu yönde geçmişte aldığı kararların yanlış olduğunu söylüyor. Bir kısmı, şu anda verilen kararın geçmişteki kararların kapsamında olmadığını söylüyor. Şu anda bütün bu hukuki seçenekleri teknik olarak değerlendiriyoruz. Adalet Bakanı’nın söylediğinin 10 katı seçeneği değerlendiriyoruz.

SÜRPRİZ BAŞVURU:

Başka hukuki yolları da araştırıyoruz. AYM’ye başvuru için 1 aylık, AİHM’ye başvurmak içinse 6 aylık süre bulunuyor. Bunun için şu ana kadar konuşulan bütün hukuki seçenekleri tartıştığımız gibi, gündemde konuşulmayan başka sürpriz bazı hukuki seçenekler üzerinde de duruyoruz. Hiç kimsenin bilmediği ve bugüne kadar denemediği hukuki seçenekleri araştırıyoruz. Bunun için Türkiye’nin seçkin hukukçularıyla çok ciddi bir çalışma yapıyoruz. Hem ulusal hem uluslararası bütün hukuki seçenekleri en ince ayrıntısına kadar değerlendiriyoruz. 10 günlük süre içinde bunu tamamlamayı hedefliyoruz. Tamamladıktan sonra genel başkan ve partimizin yetkili organlarının vereceği siyasi karar gelecek.

PARÇASI OLMAYIZ:

(Anayasa değişikliğine uyum yasaları Meclis’te görüşülürken CHP’nin tavrı ne olacak?) Önümüzdeki günlerde anayasa değişikliğine uyum yasalarını Meclis’in gündemine getirmeye çalışacaklar. Uyum yasaları konusunda nasıl davranacağımızı partimizin yetkili kurullarında görüşeceğiz. Fakat bu referandumun meşru olduğu algısını yaratmayacak adımlar atarız. Bu Anayasa değişikliği yürürlüğe girebilir ama meşru değil. Düzeltilmediği sürece, hukuk veya siyaset yoluyla iptal edilmediği sürece meşruiyet tartışması sürekli devam edecektir. O yüzden bu değişikliğin meşruiyetini güçlendirecek bir çalışmanın parçası olmayız. Meşruiyet tartışmasını sürekli gündemde tutarak demokrasiyi her koşulda savunacak bir siyasi çizgiyi izleyeceğiz. Parlamentodaki tutumumuz da bu çerçevede olacak.

 


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 26 Nisan 2017 Çarşamba 16:12
    hala kibirli bir şövenizmle, milletin üzerinde bir irade aramak için büyük çaba göstermenizi bir kenara atalım, Osmanlı döneminde bile Ülkesini sizin kadar karalayan ve yaralamaya çalışıp bir takım dış mihrakların çabalarına isteyerek veya dolaylı katkı veren varmıydı bir bakın aaynaya
  • Misafir 26 Nisan 2017 Çarşamba 15:46
    zarfın üzerinde ki mühür önemli senin tercihin sonraki iş dostum
  • Misafir 26 Nisan 2017 Çarşamba 16:17
    keşke bunu daha önceki seçimlerde 1 oy farkla kazandığınız zamanlarda da söyleseydiniz ya !!!
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 15:50
    Dk 90 , 5.0 gerideyiz. ALLAH tan ümit kesilmez. Denemeye devam.
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 12:07
    Referandumda milletimizin evet tercihi milletimize hayırlı olsun...Referandumda gönül rahatlığıyla , bilinçli olarak evet tercihi yaptım...
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 11:25
    sandık görevlileri icin kriterler getirilmeli sendikalar isim bildirmemeli
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 10:23
    bırakın bu lüzumsuz işleri bıktık bıktık ya
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 10:00
    Bıktık sizden
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:48
    Ya sev ya terket
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:46
    yanlış yapıyorsunuz ,hep bereber çalışıp türkiyeyi en güzel yere getirin.Sadece kıyı şeritlerinde oy toplamakla olmaz heryeri kucaklayın.
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:45
    Icazeti tek patron millet verir! Milletin vermedigi yetkiyi mahkeme mahkrme dolasarak almays calistiginizvdonem bitti artik...
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:42
    Esteğe köstek olanın hakkıdır kötek
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:42
    bunlar hep ayni chp hic degismeyecek ve o yüzden oylarda degismeyecek 2019 da kazanan yine belli simdiden.
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:39
    Bülent Tezcan bey bende bi soru sorayım zarfın üstündeki mühürmü vadataşın tercıh edip bastıgı mühürmü ozaman bende mahkemeye gider benim annayasal hakımı elimden aldınız diye dava açarım hani diyo ya kanun bide annayasa hagisi üstün
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:38
    Niye hic kimsenin bilmedgi denemeyen seyleri arastiracaginiza kabul ve tebrik etmiyorsumuz. Bu kadar zorlanmazsiniz
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:21
    Hani yüzde 60 ile evet çıkacak diyordunuz? Demek tahminlerinizde sizin gibi.Daha atadığınız ysk ki başkanı melik gökçeğin damadı oy zarflarını mühürlemiyor denetim yok yani işini layıkıyla yapmıyor yada ...
  • Misafir 26 Nisan 2017 Çarşamba 16:19
    sizde e le hayır çıkacak diyordunuz, mühürsüz zarfların peşine düşene kadar size saçma sapan raporlar veren anket firmalarına hesap sorun..adamların lafına inandınız işi gevşek tuttunuz ve yenildiniz bu kadar basit...
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:19
    367 gibi mi
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:17
    Devletin bütün imkanları lehinizdeyken o halde size yardım etiği halde yüzde 2.5 gibi bir farkla oda şaibeli bir şekilde bunun neresi başarı
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:16
    Hadi hadi çıkışlar sağdan:D
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:15
    Arkadaş bu memleket için ne yaptınız şimdiye kadar 150 senelik parti olacaksınız belki 2 3 kere iktidar olmuşsunuz. Çalışın biraz çalışın. Kaybettiniz işte. Ne bir duruşunuz ne uslubunuz var adam gibi hizmet proje üretin. Bırakın artık iktidar üzerinden siyaset yapmayı. Bugüne kadar neye evet dedini
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:14
    Peki niye oy pusulaları ve seçim zarfları mühürsüz bunuda chp mi yaptı hem de bu kadar önemli bir referandumda.
  • Misafir 26 Nisan 2017 Çarşamba 16:20
    öncekileri kim yaptıysa bunları da o yapmıştır, ilk defa mı oluyor bu ???
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:12
    İYİKİ VARSIN BE CHP ÇOK GÜLDÜRÜYORSUN UZ BENİ
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:10
    bence iptal etsinler mühürsüz oyları bakalım ne olacak onların içinde hayır diyeneler belki daha çoktur ayrıca 1.200.000 oy farkı kapatacak kadar mühürsüz oy mu var sanki maksat hep kaos ortamı yapmak bundan başka bildikleride yok zaten.
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:07
    Halk sizi meclise gönderdi.bir kerede mecliste halledin işinizi.komisyonlara katılmazsanız istediklerinizi TV lerde ağlayarak kirli işbirlikçiler den aman dileyerek yapamazsınız.görev yeriniz meclis destekçiniz halk. bunu bir öğrenemediniz.
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:07
    bir kerede bir yaraya merhem arasanız.. yok tüm enerjileri fitne fücura harcayacaklar.. Allah ıslah etsin..
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:04
    Ne içiyor bunlar anlamadım :))
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:57
    8-0 oldu,bir kere" yenildik,millet bizi niye iktidar yapmıyor diye "düşünün
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:56
    8-0 oldu,bir kere yenildik,millet bize niye iktidar yapmıyor diye düşünün
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:53
    cozum meydanlardir.parti gozetmeksizin hayir oyu verenleri meydanlara toplamalisiniz
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:13
    MEYDANLARA TOPLANMA ZAMANI SEÇİM ZAMANLARIDIR HER KAFASINA ESEN MEYDANLARDA TOPLANMAYA DAVET EDERSE BUNAN ADI DEMOKRASI OLMAZ ZORBALIK OLUR
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:32
    yapamıyolar deliriyorum oyları bile yeniden saydırtamadılar.
  • Misafir 26 Nisan 2017 Çarşamba 16:21
    evetçiler sizi bekliyor, hadi gelin...
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:53
    Madem kendinize bu kadar güveniyorsunuz 2019 da yapılacak seçimi yapın bu sene görün bakalım kaç oy alıyorsunuz
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:51
    367 gibi mi
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:44
    Adil hakli secim dediginiz buysa eger birgun sizin basiniza da gelecek butun bunlar, sizi de kimse dinlemeyecek. Bunu biliniz evetciler!
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:07
    yıllardır pes etmediniz demi değil siz torununuzun torunu dahi göremez bu zihniyeti değiştirmedikçe.
  • Misafir 26 Nisan 2017 Çarşamba 16:22
    78 yıldır başımıza gelmeyen kalmadı, biraz da sizin başınıza gelsin, niye hep biz haksızlığa uğruyoruz ???
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:40
    Ben size bir yol önereyim ; halkı ve hakkı takip edin ,terör örgütleri ve Türkiye düşmanı malum ülkelerden uzak durun en önemlisi samimi olun . Çünkü bu aziz millet samimiyetsizliği hisseder ve layıkını yerine getirir.
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:37
    Yani,çoğunluğun dediği değil de bizim dediğimiz olacak diyorlar
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:37
    Vatan Sağolsun hep aynı siniz ama deyişcek siniz
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:32
    O işleri araştıracağınıza halkın gönlüne nasıl gireriz onu araştırsanıza..
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:29
    HİÇ Kİmsenin bilmediği - AİHM- uluslararası bütün hukuk seçenekleri- Neyi kime - kimi neden - şikayet ediyorlar
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:17
    OYLARIN TAMAMINI ALSAN YİNE DE İTİRAZ EDERLER...
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:15
    milletin oyunun milletin sözünün üzerine yol mu olurmuş. siz bu ülkede yüzde 51.4 luk bir millet olduğunun neden farkında değilsiniz. yüzde 2.8 farkla bu seçimi kaybettiniz. bence bu işle uğraşacağınıza 2 yıl sonra olacak seçimler için iyi bir çalışmaya baslayin. bu mantıkla 2 yıl sonraki sonuçta şimdiden belli
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:07
    Ne lüzumsuz işler
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:07
    07:36:42 agzina saglik
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:06
    Cok iyi yapiyorsunuz.Her zamanki gibi bos isler muduru bunlar.Keske bu enerjinizi,Turkiye'yi nasil kalkindiririz,nasil bizi mahfetmeye calisanlarla bas edebilirize harcasaydiniz.Hep derim;Chp Turkiye'nin hep kamburu olmustur.
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 08:05
    Bence YSK uyelerini kaciracaklar :)
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:59
    bişey deneyecez oy verin diyorlar )
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:41
    Toplumun fikirlerine saygısız, dediğim dedik bir zihniyetten başka ne beklenebilirdi ? Yazık.
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:40
    millet icin bukadar ugrassaydiniz bu halde olmazdik
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:36
    seckin hukukcular dediginiz batili isbirlikcileriniz olsa gerek !
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:34
    Hukuk mu kaldı sanki!
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:33
    chp bıktırdı artık kaybettiniz kaybetmeye de layıksınız sizin için hayır verenlerin neredeyse yarısı pişman sizde ne centilmenlik var nede de dürüstlük seçim boyunca söylemediğiniz yalan kalmadı bu milletten özür dileyin ve seçim sonuçlarına saygı duyun milletin sırtından inin artık
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:33
    Su adamlara kime hizmet ediyorsunuz ?diye soran yok ona yanıyorum.
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 09:09
    Sen sordunya kardeş. Helal sana.
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:31
    Avrupa ülkeleri akıl veriyordur , şunu yapın bunu yapın ! Ama ne yaparsanız yapın , göklerden gelen bir karar vardır !
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:30
    367 gibi mantık ve hukuk dışı işleri sizden başkası bulamaz, hukuk bazen size de lazım olur ey chp , bırakın bu işleri,
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:28
    ati alan uskudari gecti siz neyin pesindesiniz daha....
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:25
    düsün artik yakamizdan
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:23
    sahilden yol arıyorsanız, Avrasya Tünelini... karadeniz tarafından gelecekseniz Yavuz Sultan Selim'i yok arabamız yok derseniz de Marmaray'ı kullanın.., Başka da yol aramayın
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:23
    Sandık kurulu mührü yok diye seçmen iradesini geçersiz sayma çabaları demokratik bir tavır değildir
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:21
    Bu enerjinizi ve çalışma azminizi vatan millet için yapsanız ne olur? Mesela halkı refaha taşıyacak önerileriniz olsun hükümete.
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:15
    vay arkadaş sanki bundan önceki bütün seçimleri kazanmış bir parti bu seçimi kaybetmiş buda nasıl olur gibi hava yaratıyorunuz arkadaş istediğini araştır velevki bir daha oylat bak bakalım o zaman sizin alacağınız oy @ ı geçiyomu bırakın halkın iradesini aşalama çabalarını bahane aramayı
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:08
    Halkı dinleyin yeter ama örf ve adetlerini bilakis inançların inceleyin size yeter diyorum.
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:06
    Küçük düşmeyin artık kabullenin ve önünüze bakın bence
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 06:31
    nasıl bir yol arayışındaysanız
  • Misafir 22 Nisan 2017 Cumartesi 07:18
    bu yol arayıslarının yüzde birini türkiye için düşünselerdi, şimdi belkide iktidardılar. ama zihinleri farklı çalışıyor.
Kalan karakter : 2000