ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

AHT MUHABİRİ EZGİ EVCİL'İN HABERİ

İstanbul Çamlıca'ya yapılması planlanan ancak düzenlenen proje yarışmasında 'birinci' bulamayan juri, yarışmanın sonuçlarını İstanbul Cami ve Eğitim Kültür Hizmet Birimleri Yaptırma ve Yaşatma Derneği'ne iletti. Dernek, jüri tarafından ikincilik verilen iki eserden biri olan klasik mimari özelliğini taşıyan 6 minareli cami projesini seçti. Böylelikle İstanbul'un her tarafından görülecek cami, 6 minareli olacak.

Jüri, 62 eser arasından 2 esere ikincilik, 2 esere üçüncülük ve 5 esere de mansiyon ödülü vermişti. Ancak birinci bulamamıştı. Bunun üzerine son kararı vermesi "İstanbul Cami ve Eğitim Kültür Hizmet Birimleri Yaptırma ve Yaşatma Derneği"nden istenmişti. Dernek dün yarışma sonuçlarını değerlendirdi ve yarışmasında ikinci olan eserlerden biri olan Bahar Mızrak ile Hayriye Gül Totu imzasını taşıyan 6 minareleri camide karar verdi. Böylelikle Çamlıca'ya yapılacak cami de belirlenmiş oldu. İki kadın tarafıdan cami 6 minareli. Eserin en önemli özelliği ise Osmanlı ve Türk mimari çizgileri taşıyor olması.

Jüri Başkanı Mehmet Ali Kahraman dün yarışmada derece alan cami projelerini ise basına tanıttı. İikinciliği elde eden diğer proje ise modern mimarinin izlerini taşıyor. Tek minareli caminin iç mimarisinde Osmanlı motifleri yer alıyor. Projede en çok çeken eser ise 5'nci mansiyon ödülünü alan proje oldu. İlk bakışta bir uzay üssünü andıran projede, eski ve yeni mimari bir arada kullanılmış. Gözbebeğinden esinlenen ve 'Göz arzdan arşa yöneldi' felsefesiyle hazırlanan projede minare sayısı ise 4 olarak tercih edilmiş. Minarelerde tamamen modern mimari kullanılırken, camii avlusunun girişinde ay yıldız bulunması dikkat çekiyor.


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • aldrnd 20 Kasım 2012 Salı 15:47
    bence istanbul a yakışmamış, sinan ın cok gerisinde kalmış yazık
  • makedonya 17 Kasım 2012 Cumartesi 01:38
    haberde eksiklik var, proje 80 milyona mal olacak ve parası hayırseverlerden karşılanacak. devlete masraf olacak diyenlere kapak olsun. başkasının inancına laf söyleyeceğine, elini cebine atta, önce kendi inancına sahip çık.
  • cingiz2023 16 Kasım 2012 Cuma 23:21
    altıbuçuk minareli olacak, istanbulun her tarafından görülecekmiş. yetmez !!! daha büyük olsun, uzaydan da görülsün, hatta uzaylılar da görsün, bu ne böyle diye şaşakalsınlar. :) minareleri da daha uzun olsun. uydu fırlatacağımızda rokete gerek kalmaz, şerefeye çıkıp elimizle hoop diye yörüngeye yerleştiririz. ulusa sesleniş programları da mahya olarak yayınlanabilir, boğaz kıyısında püfür püfür rüzgar altında izleyebiliriz. :)
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 21:11
    gereksizlik otesi proje
  • aldrnd 16 Kasım 2012 Cuma 16:18
    bu cami bence eskinin tekrarı olmuş, bu camiler zamanında yapılırken o zamanın o çağın ötesinde idiler, şimdi bizimde bu çağın ötesine seslenen eserler yapmamız lazım, bu cami bu manada bugünkü geriliğimizi simgeliyor
  • bilmezer 16 Kasım 2012 Cuma 16:09
    caminin yapılmasına kim önayak olduysa ileride bu cminin yapımına harcanan paralar onlardan tahsil edilmeli. milli servet öyle yada böyle heba ediliyor. ayrıca türk üniversitewlerindeki mimarlık bölümlerinin ne rezil bir durumda olduğu da anlaşılıyor. aynı diğer bölümler gibi.
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 15:32
    binlerce a?a kesilecek yaz?k cok yaz?k daha gndemden neler neler ?kacak bakal?m
  • cingiz2023 16 Kasım 2012 Cuma 12:30
    yüz yıl sonra istanbul iki turist konuşuyor:: bu ayasofya, binyüzyıl önce yapılmış. o zamanın eşsiz eseri. bu da süleymaniye, ondan beşyüzyıl sonra yapılmış güzellikte onu geçiyor. muhteşem bir eser. bu da çamlıca camii, süleymaniyeden beşyüz yıl sonra yapılmış ama onun betondan kötü bir taklidi. yüz yıl önce türkler mimaride bu kadar gerimi kalmışlar.!!! yok yahu, bir liderleri varmış, herşeyi ben bilirim diyormuş.o yaptırmış.
  • cingiz2023 16 Kasım 2012 Cuma 12:22
    cami yaparken bile "engellemek istediler" görünümünü yaratmak ihtiyacındasınız. işte acizliğiniz burada. kimsenin engellediği yok. allah rızası için yaptığınızı iddia etiğiniz yapıda çok kolaylıkla halkın çoğunluğunu ikna etmek imkanı varken engellemek istediler inadına yaptık görüntüsü vermeye çalışıyorsunuz.
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 10:41
    Gayet güzel olmuş. Böyle bir kültür merkezi ihtiyacı vardı. Uzak olanlar bilmezler, yılda 300 ün üzerinde konferans yapılıyor bu ülkede, yer sorunu çözülmüş olacak. Ayrıca Türkiye de 380 in üzerinde alışveriş merkezi var. Bir çoğuda boş yatıyor. Ülkeye ilk defa böyle çok amaçlı bir tesis yapılıyor, lütfen biraz daha anlayışlı ve sağduyu olun.
  • cingiz2023 16 Kasım 2012 Cuma 12:18
    yapılan cami değil mi.
  • erkann123 16 Kasım 2012 Cuma 10:39
    el oglu teknolojıyı gelıştırmek ıcın tesısler acıyor,insanlık ıcın mılletı ıcın süper işlere imza atıyor.bunun karsılıgında hıc bır devlete el pence durmuyor.bızler ıse camı yapalım sonra el oglu gelsın yaptıklarını sana 100 katı karla hemde dandık olanından satsın sonra sende bu harcagın parayı toplamak ıcın halkın boynuna bın zam yaparak.yarın öür gün sizleri ne dualarınız nede camileriniz kurtaracak baskalarının hımayesıne gırmekten.onların hepsini yıkarlar gidersin kılıseye gonk sesini dinlersin oturursun,sizler boş işlerle ugrasmaya devam edın böyle güzel süper hatta
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 10:38
    israil filistine vuruyor ortalim karisiyor ortadogu kan golu. biz cami dis politika yok anca ortam degistirme vah vah bu akillara
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 10:37
    merali baska camilerdeki kabul olmuyormu
  • merali 16 Kasım 2012 Cuma 11:24
    bu cami yapıldıktan sonra sadece bu camide yapılan ibadetler kabul olacak.
  • erkann123 16 Kasım 2012 Cuma 10:33
    sizler halen camı yapın durun ülkeler arastırma merkezlerı kuruyor teknolojıyı ılerı götürmek ıcın ar-ge merkezı kuruyor sırf teknolojısı gelıssın halkıma zarar verenlerden korunmak ıcın devletını bır adım oteye götürmek ıcın ve bunun yanında genc nesıl ıcın okullar yapıyor zor gunler ıcın hastaneler yapıyor..vs vs ama sız umudu halen daha duaya,namaza,camıye baglamıssınız yanı bıtmıssınız yaa valla bıtmıssınız.her tarafta camın var yetmıyor bırde camlıcaya yaptırıyorsun yuh yani.namazını evındede kılar ınsan onemlı olan kalbı temız olsun insanlıga,allahına,kendisine,sevgisi saygısı olsun.
  • mustist 16 Kasım 2012 Cuma 09:50
    cami düşmanları dolmuş burası yine.
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 09:26
    Tayyip bilir sungumuz minaremizdir misali oldukca yuksek 6 minare
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 09:25
    Cok guzel bir cami
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 09:11
    Zihniyete bak hala camiinin parasinin hayirseverler tarafindan karsilanacagini savunuyor! Buyuk resme bakarak onun Turkiye nin bir parcasi olacagini imajini Dunya kamuoyuna sunacagini, bu yuzden yenilikci ve ozgun olmasi gerektigini, ancak bu sayede islam dininin hos goru ve yenilige acikligini simgeleyebilecegini bile goremiyor! Keramet 6 ya da 10 minare yapmakta degil! Keramet yapilamayani yapmakta, cagin ilerisine gitmekte! Mimar Sinan gibi alimler o gunlerde bunlari dusunduler! Bizim degerli jurimiz ise bugunde Mimar Sinan kadar bile dusunemedi! Goz yasi yapisindaki model varken bu...
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 09:06
    Goz bebegi seklindeki modern camii varken boyle basma kalip camiiyi secen eskiyi andiran arayada gonul olsun diye yenilik atilmis tam olarak neye hitap ettigini anlayamadigimiz bu yapi yurdum insaninin nasil bir kafada oldugunun en guzel kalibi! Yazik ki daha cok sular akmadi lazim ki bu koprulerin altindan, belki o zaman islamiyetin gercek degerlerini anlayabilen yobazliktan, sekilcilikten uzak, taklitci degil kendine ozgun, hosgoruye ve yeniliklere uyabilen guzel bir nesil yetistirebilelim...
  • dersimli6234 16 Kasım 2012 Cuma 09:06
    okul yapın okul birazda eğitime önem verin ...
  • mustist 16 Kasım 2012 Cuma 10:31
    dinini çok iyi biliyosun ya gerek yok dimi
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 09:02
    sultan kendini kalici zannediyor bitmeye basladiginin sinyalleri geliyor. rte halen ruyada vah vah
  • mustist 16 Kasım 2012 Cuma 10:32
    ne sinyali bu rüyanda mı gördün ezik seni %20 ye kök saldınız haddinizi bilin
  • makedonya 16 Kasım 2012 Cuma 11:50
    o % 20 de cami sevmeyenler derneğinden oluşuyor.
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 09:00
    Gosterise ne gerek var, ne gerek 6 minareye! Yenilikci futuristik bir dizayn yaparsin, islamiyetin yeniliklere ne kadar acik bir din oldugunu cumle aleme gosterirsin! Ama bunu yapabilmek vizyon ister, bilgi ister... Nerde bu bizim gelenekci kafalarda! Yazik kere yazik! Dini sekilcilikten uzaklastiramayan islamiyetin asil degerleri olan guzellik ve yenilige acik olmayi anlayamayan boyle bir zihniyetin eseri bu kadar olabilir
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 08:52
    Madem eski tas eski hamam camii yapacaktiniz o zaman neden birde yarisma duzenlediniz, nerde sizin yenilikci anlayisiniz, modern ornek yapiniz... Lafa gelende cok yapmaya gelende anlayan anladi...
  • Ligene 16 Kasım 2012 Cuma 08:46
    ülkenin en önemli kültürel gösterişine sahip olmalı. en iyi sanatçılar tüm hünerlerini göstermeli. sıradan bir cami olmamalı ve ülkenin simgesi olabilecek düzeyde iyi işlenmelidir.
  • muddin61 16 Kasım 2012 Cuma 08:45
    2. cisi muhteşemmiş.ama türk mimarisi değil.ama çok güezlmiş
  • aslanvatansever 16 Kasım 2012 Cuma 08:14
    siz hala camilerle heykellerle uğraşın ortadoğu kan gölü adam gibi bir dış politika yok..
  • merali 16 Kasım 2012 Cuma 08:04
    bu cami o kadar iyi ki kılınan namazlar kesin kabul oluyor.
  • mustist 16 Kasım 2012 Cuma 10:30
    zihniyete bak din düşmanı
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 07:06
    İnsanlar evine ekmek götüremiyor. Devlet ise paraları harcıyor. Bol bulunca.. Halk borç içinde. Yakında ekmek bulamıyorlarsa pasta yiyin derler. Bu israftır, müsriflikliktir ve günahtır
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 06:42
    6 minare niye???
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 06:35
    Gelin kafamın üstüne de cami yapın bir orası kaldı!
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 05:58
    Çok iyi camii bende bunu beğenmiştim
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 04:38
    Bu is cami yaptirma derneginin secimiyle falan olmaz. Bu sehir hepimizin. Turkiye'nin gurur duyacagi bir yapi olmali, Sydney opera binasi, Bilboa sanat muzesi, Tac Mahal gibi parmakla gosterilmeli.
  • misafirlerden 16 Kasım 2012 Cuma 04:07
    16. ve 17. asrın padişahları selimiye ve sultanahmet'i yaptırmışlar. 21. asrın sultanı da çamlıcayı yaptırıyor, kötülük neresinde?
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 03:37
    Bu caminin yapımını tamamen hayırseverler karsilicak devlet kasasından tek kuruş cikmicak arkadaslar
  • seqret 16 Kasım 2012 Cuma 03:10
    allahdan diyanetin ankaradaki kiliseye benzeyen köşeli camisine benzememiş
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 03:10
    2012de ne bicim cami bu? futuristik yapin biraz... metal, cam, gunes enerjisi, geometrik tasarimlar, bahce yetisen kubbe, segwayle gelip giden imam... ne bileyim caga uygun yapin camileri.
  • toluen- 16 Kasım 2012 Cuma 03:03
    sevinmiştim şoyle modern, yasadıgımız caga uygun bır camı yapılacak dıye. yıne mımar sınanın kotu kopyalarına kaldık. madem boyle bısı secılecektı neden yarısma yapıldı kı? neyın yarısmasıydı bu kubenın mı yoksa mınarenın sayısı mı? sevıncım kursagımda kaldı:(:(:(
  • catcatt 16 Kasım 2012 Cuma 02:55
    her yere cami yapiyorlar ama başka bir şey yapmadiklari için ahlaksizlik diz boyu toplumda..
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 02:02
    1- bu devlet butcesinden cikmiyor. Hayirsever is adamlari ustlenecek. 2- bu cami tasarimini secen juri ' tum Turk halkinin vebalini aldiniz ' hakkim varsa ( ki toprak halkin ) helal etmiyorum.
  • bize_heryer_61 16 Kasım 2012 Cuma 01:55
    önce müslüman olsun...
  • bize_heryer_61 16 Kasım 2012 Cuma 01:55
    önce müslüman olsun...
  • Misafir 16 Kasım 2012 Cuma 01:11
    Makedonya sen tam bir irkci faşist ve yobazin birisin eğer bu ülkede bir gün insanlar birbirini bogazlarsa senin gibilerin yüzünden olacaktır
  • makedonya 16 Kasım 2012 Cuma 02:45
    fatihin vasiyeti zorunamı gitti :))
  • fenerbahce_1907 16 Kasım 2012 Cuma 02:52
    evlat bana kalirsa sendede kisilik sorunu var nitekim sen su yazdiklarinla o ismini andigin sahisdan daha yobazsin.
  • ileridemokrasi 16 Kasım 2012 Cuma 05:06
    +1
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 23:58
    Kimi tatmin ediyoruz acaba? Cami mi eksikti? Her yer cami dolu.
  • dividebyzeroexception 15 Kasım 2012 Perşembe 23:42
    tek minareli modern cami mükemmeldi ama bizimkilerdeki "arap" etkisi hala bitmemiş anlaşılan. şöyle farklı bir mimari olsaydı keşke..
  • makedonya 15 Kasım 2012 Perşembe 23:42
    "nefis kilise ayasofya, kıyamete kadar cami olarak vakfedilmiştir. bunu allaha, ahirete, onun heybetine inanan hiçbir mahluk, sultan olsun, hakim olsun değiştiremez. vakıf şartlarını kim değiştirirse, allahın, meleklerin, bütün insanların lâneti onların üzerine olsun. yüzlerine bakan ve onlara şefaat eden hiçbir kimse bulunmasın.” fatih sultan mehmetin vasiyeti.(ayasofya.org) yorumsuzdur.
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 23:39
    Caminin yolunu bilmeyen adamlar ne kadarda fazla varmış. İstanbul da cami ihtiyacı yok diyenler, yarın cuma namazı saat 12 de. Vaktiniz varsa bir camiye uğrayında bakın bakalım boşmuymuş dolumuymuş camiler. Ha sadece cuma namazı için cami mi yapılır diyosanız onada cevap var; sadece pazar ayini için her 100 kişiye bir kilise yapan hrıstiyan dünyasına ne demek lazım....!
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 23:31
    Hala cemevi diyor ya, git saz calacaksan bakirkoy sahilde birsuri turku bar var.
  • fatihknds 15 Kasım 2012 Perşembe 23:57
    çok iyi
  • aldrnd 20 Kasım 2012 Salı 15:48
    bu tavır cok ayıp bir tavır yazık
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 23:28
    Kesinlikle göz ve ay yildiz motifleri kullanilan cami fazlasiyla ozgun bir proje. Bence 1. ligi en cok hak eden proje.
  • FATİH NURİ BATIR 15 Kasım 2012 Perşembe 23:19
    mansiyon ödülü verdiklerinden birini seçseler de türk mimarisi oluşsa mimar sinanın kopyalarını yapıyorlar.
  • akayalar 15 Kasım 2012 Perşembe 23:47
    aynen katılıyorum resimlerdeki en sonuncusu mesala harika bir şey..... bu işi yapan juri basmakalıp şeylerden başka kafası başka şeylere basmıyor anlaşılan.........
  • akayalar 15 Kasım 2012 Perşembe 23:06
    en güzeli en sonuncusu ....bu klasik taklit cami modellerinden biktik artik ataşehire konanda öyle millet gerçeği dururken neden çakmasina hayran kalsin..bu işi juri değil istanbul halki karar vermeli nasil halk vapurunu seçtiyse camisinide seçmeli.........
  • manyoki 15 Kasım 2012 Perşembe 23:02
    ağaçları kesip gidip cami yapıcaksınız kendi cemaatinizle artık orda dua edersiniz
  • gencturk 15 Kasım 2012 Perşembe 22:57
    cami yapılınca ne oluyorki içerisinde namaz kılan olmayınca? birde bizim orda camii inşaatında ne göreyim? kim bu dünyada cami inşaa ederse cennetde bir kat verilecek yazıyordu puahahahaha :)))))
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 22:42
    Fransa da ki arkasima katiliyorum. Ben de amerkada yasiyorum ve ezan sesine hasretiz. Ayrica bi ulkenin dini degerleri dogrultusunda yatirim yapmasi kadar dogal bisey olamaz. Burda da nufusu 3 5 bin olan kasabalarda oyle kiliseler var ki devasa olculerde. onun icin Istanbul a yapilan cami cok ta gereksiz ve anormal degil. Keske daha cok yapilsada biz de dunya kosusturmasinI bi kenara birakip Allah a govemizi yapmis olmanin mutlulugunu ve huzurunu yasasak..
  • emreoz24 15 Kasım 2012 Perşembe 22:39
    sanki cemaat camilerden doldu taştı namaz kılacak cami kalmadı da zaten gereğinden fazla olan cami sayısına bir yenisi daha ekleniyor. üstelik doğayı katlederek bu projenin maslak 1453ten ne farkı var. bu projeye harcanacak parayla fakir çocuklarını okutun açları doyurun çok üzülüyorum ya şöyle israflara :(
  • makedonya 15 Kasım 2012 Perşembe 23:38
    din ihtiyactır, sana göre değil tabiki, ama ihtiyaçtır. cuma günleri bir camiye uğra bakalım, camiler yeterlimi değilmi. uğra derken şöyle bir bak.
  • gercegecagri 15 Kasım 2012 Perşembe 23:50
    ancak cumadan cumaya dolar ;) servis atılmazsa da çamlıcaya kimse kolay kolay çıkmaz cuma kılacam diye
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 22:36
    Mimari konusunda butun arkadaslara katiliyorum bu projeyi duydugumda cok heycanlanmistim ama gayet siradan bisey olmus modern caga uygun bisey yapilsaydi daha makbul olurdu. Ve bisey daha soylemek istiyorum arkadaslarin bilmediklerini farkettim. Bu camiyle devletin yada devletin hicbir kurumunun bi ilgisi yok finansman olarak. Tamami hayir sever isadamlari tarafindan ustlenilmis bi proje. Yani devlet 1lira bile harcamicak ne insaatina ne de restoresine.
  • aligurselen 15 Kasım 2012 Perşembe 22:19
    geçmişin mttb lileri ve devamı birlik 'çilerin en müthiş fantezilerindendir istanbulun bütün tepelerine minare dikmek. cami ihtiyacının neye göre belirlendiğini bilen bir allah ın kulu varmı? padişah buyurdu yapılacak, yap. durum bundan ibaret.
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 21:41
    soyle yapardim diyenler katilsaydiniz o zaman? ben beyaz renkli cami modelini begenmistim 2. olani
  • akinozdal 15 Kasım 2012 Perşembe 23:03
    hala model diyor yahu adama bak. mobilya mı koyuyorsunuz arkadaşım. her yer cami zaten. ayıptır yazıktır ya. diyanet işleri bütçesi saglık bakanlıgından bütcesinden kat kat fazla. bu nasıl ülkedir.dinle mi büyük devlet olacağız. kafalar değişmez çünkü büyük devletler bizi böyle istiyor.uyuyun siz uyuyun!!!
  • makedonya 15 Kasım 2012 Perşembe 23:51
    ya size kim söylüyor, diyanet bütçesi, sağlıktan fazla diye. kanıyormusunuz, yoksa bir iki nifakta ben atayım diyemi yazıyorsun. diyaneti kuran m.kemal ise, derdini oraya anlat. bize göre en gereksiz başkanlık. bütçenin % 95 i personel gideri. merak etmeyin devlet ara sokak camileri yapmıyor, onu yapan halkın kendisi, giderlerinide kendi ödüyor, serbest bıraksa, imamlar aldıklarının 5 mislini alırlar. ama iş düşmanlık safhasından kalınca pek araştırmayada gerek kalmıyor.
  • obdusman34 15 Kasım 2012 Perşembe 21:35
    yarışmanın formalite icabı yapıldığı apaçık ortada.sinan'ın kötü kopyalarından birine daha baştan karar verilmiş . soruyorum: allah aşkına mansiyon alan projelerin güzelliğine bakar mısınız? sinan dirilse şu gün şu satte sıra dayağına çekerdi seçici kurulu... tabiat katledip, mabet yapacaksınız buna değecek yapıyı ortaya koymanız lazımdı... konuş,konuş boş. padişah ne diyorsa o... allah sonumuzu hayır eyleye.yorumda bir yanlışımız , kastımız varsa affeyleye.amin:))
  • littlepony 15 Kasım 2012 Perşembe 21:27
    :) üsküdar belediye başkanı, nasıl cenneti garantiledin mi şimdi. işiniz gücünüz gösteriş, hava. böyle olur zamane dincileri. gerçi hep böyleydi. hayırlı işler....
  • makedonya 16 Kasım 2012 Cuma 00:58
    artık katlanacaksın kardeş, çoğunluğa uymak sünnettir :))
  • littlepony 17 Kasım 2012 Cumartesi 10:15
    make, gösteriş ve hava kısmına, buna ilaveten cami fetisligine hiç katlanamadigimi belirtmek isterim. yapacaktiniz bari özgün birsey yapsaydınız. vedat dalokayi gormedinmi veya sancaktar cami . neyse derdiniz hava civa oldugu icin bunları da konuşmak bos. dediğim gibi hayırlı isler bol satışlar.
  • tarafsizgenc 15 Kasım 2012 Perşembe 21:20
    ve camnin içini sarmaşıklar süsliycekti.ve üstelik benim rederim(çizimin bilgisayardan resim olarak çıkmış hali)çok gerçekçi olacaktı.bu ödülü kazanan projenin resmi aşırı yapay duruyor,ışıklarsa photoshopta yapılmış çok zeksiz olmuş.grinin hakimiyetinden başka birşey görünmüyor.gri renk camiyi çok sıkıcı yapmış.ben olsam öyle bir camide namaz kılmam hiç huzur verici değili̇nternetteen endonezya ve malezyada ki camiileri araştırın googleden ve görün nekadar huzur verici iç açıcı camiiler inşaa ediyorlar.bizler mimaride sınfıta kalmışız.hala 500 yıllık camiilerin salakça kopyalarını yapıyoruz.
  • tarafsizgenc 15 Kasım 2012 Perşembe 21:17
    ben bir tasarımcıyım.mimarda değilim.fakat emin olun şu ucubeden çok daha iyisini tasarladım ama ne yazık ki mimar olalamadığım için yarışmaya katılamadım.benim projeme göre kubbelerin dışında kabartma ayetler yazılıcak ve gece altlarından ışık vurup heryerden okunabilcek.kubbenin içindeyse yukarı bakıldığında 9 gezegen ve ortasında güneşi temsilen aydınlatmalar olacaktı.ve güneşle bağlantılı birde mekanik saat inşaa edilicekti.ve yukarıya bakan hem uzayın derinliklerini hemde saati görecekti ve sonsuz düşüncelere dalıcaktı.aayrıca büyük taşıyıcı kolonlardan şelalaer akıcaktı ve caminin
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 21:13
    Oyunlar
  • cabarov 15 Kasım 2012 Perşembe 21:09
    eyfel kulesinin yapılma amacını okusan be kardeş eyfel kulesi gibi özentilik yağıcağına cami yapsın turistler bu tür şeyleri seviyorlar türkler camiyi sevmıyor nedense ama turıstler hep cami gezıyorlar
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 21:01
    be ey gafiller hepiniz susun ben fransada yasiyorum o ezanin sesini duymak icin hersene 3000 km yol yapiyorum burda ezan sesine hasretiz degerini bilin ulkemizin burda ufacik bi koyde bile buyuk ve gosterisli kiliseler var bizim ulkemizde bir cami yapilmis cokmu allah hepimizi hidayete erdirsin
  • gercegecagri 15 Kasım 2012 Perşembe 21:36
    cami yapılsın eyvallah da dünya lideri olmayı hedefleyen bir ülkenin, eski başkentine de yapılacak cami, bu kadar zevksiz olmasın. şunu 21. yy. da yapıldı dersen adama gülerler vallaha. eğer ki uzak doğu asyada yapılan günümüz camilere bakarsan ne demek istediğimi anlarsın.
  • akinozdal 15 Kasım 2012 Perşembe 22:51
    ezan sesini sağolsun belediyeler kulakları sağır edecek derecede kulağımıza sokuyorlar . camiye gerek yok arkadaşım. laflarına dikkat et.burada yaşasan böyle konuşmazsın.seni memleket hasreti sarmıs.
  • misafir2126531 15 Kasım 2012 Perşembe 20:58
    bu tip bir cami yurdun ve dünyanın her köşesinde var. farklı bir mimari veya simge olacak bir cami yapmayacaksanız niye yarışma açtınız ki. 2. seçenek tercih edilebilirmiş.
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 20:52
    Yahu bu nasil bir cami? Mimar sinan gorse 'hala benim yaptigim tasarimin otesine gecemediniz mi? yil olmus 2012' diyerek yaziklar olsun demez mi? Hala orta cagdaki camilerimizin aynisini yapiyoruz yaziklar olsun mimarlara.. Yaziklar olsun yuz karasi bir rezalet.. Pardon mimar yil 2012 farkinda misin? 1500 lerden kalma mimari nedir boyle? İnsan hic mi gelisemez.. Hani cagini yansitan tasarim..? Bundan 500 sene sonra baksalar sizin yaptiginiz tasarima ve kapisinda 2012 yazmasa 'orta cag eseri' derler gecerler. Utaniyorum bir muhendis olarak kendi mimarimdan.
  • gercegecagri 15 Kasım 2012 Perşembe 21:37
    mimara ne laf ediyon projeyi seçene desene.
  • maho1956 15 Kasım 2012 Perşembe 20:45
    küçük çamlı'yada cemevi yapmayan zihniyeti kınıyorum...
  • cocogola 15 Kasım 2012 Perşembe 20:28
    allahın dağına cami yapmak nerden esti birader ??? müslüman isek müslümanız , muhafazakar isek muhafazakarız ama bu kadar da olmaz ! orada yerleşim mi var allah aşkına ? millet düzovada ki camiye gitmeye üşenirken tepeye mi tırmanacak ??? camiye ibadet için mi gidecek , manzara seyretmeye mi ? o alana halka açık sosyal tesisler yapın daha iyi değil mi ? eyfel kulesi gibi bir kule yapsınız istanbula gelipte oraya çıkmayan tek turist kalmaz ! içine kafeteryalar oturma alanları yapın bakın ne oluyor !
  • akinozdal 15 Kasım 2012 Perşembe 22:52
    bravo.çok doğru konuşmuşsun ama bunların amacı hem oy hem cennet kapılarını açmak.allah yemez bu numaraları farkında değiller ama...
  • makedonya 15 Kasım 2012 Perşembe 23:56
    yapandan da, vesile olandanda allah razı olsun. buna ancak, bir alevi ve ateist üzülür. onada yapılacak bir şey yok, sineye çekecekler artık.
  • gercegecagri 16 Kasım 2012 Cuma 09:11
    dostum israf nedir bilir misin sen?
  • istanbuldan 15 Kasım 2012 Perşembe 20:26
    çok çok büyük camiler yapıp din üzerinden insanları kandırmak diyoruz o birileri hemen papağan gibi din düşmanı diyorlar, bu kadar açlık sefalet, taşeron çalışanlar kardeşlerimiz varken kömürle makarna ile oy almak uğruna insanları uyutuyorlar diyor allah büyüktür diyorum
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 20:24
    Sanki memlekette cami yok s?rf gsteri? iin bu parayla genleri okutsan olmuyor sanki o zaman memlekette para girmez
  • atman- 15 Kasım 2012 Perşembe 20:21
    liderler, baska çareleri kalmadigi zaman dini, büyük çocuklarini yataga göndermek için kullanir ve o yüzden bu kadar desteklerler. belli oranda bir cehalet herhangi bir dinin var olabilmesi için gerekli kosul, onu yasatacak araçtir. otoriteden baska hiçbir seye dayanmayan dini kurallar, mucizeler, vahiyler, dinler süphesiz insanoglunun sadece çocukluk dönemine uygun kisa-vadeli destekler.
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 20:16
    Avrupa krizle boguşuyor millet hala ekonomiyi beğenmiyorlar...
  • manyoki 15 Kasım 2012 Perşembe 23:04
    aaha avrupa türkiyeyi bi sever ekonomik krizi görürsün
  • yorumcu0007 15 Kasım 2012 Perşembe 20:15
    son padişah kendine milletin parasıyla hususi cami yaptırıyor, açılışta yıldırım çarparsa şaşmamalı, ilahi adaletin ne zaman tecelli edeceği belli olmaz...
  • cingiz2023 15 Kasım 2012 Perşembe 20:11
    allah rızası için yapılan eser, kulların yarısının gönlünü kırmadan, onları da ikna ederek, rızalarını alarak yapılsa daha iyi olmaz mı? nasıl olsa yapımı engelleyecek, şekline bile müdahale edecek kimse yok. büyüklük, bir işi engelleyecek gücü olanları ikna etmekten öte, engelleyecek gücü olmayanların gönlünü almak, rızalarını almak değil midir.
  • ayhangeveras 15 Kasım 2012 Perşembe 20:10
    cok güzel bir eser,yalaniz, o minarelere, baz istasyonlari monte edelimki, o eser gendi giderlerini finanse edib, ve gendi ayaklari üzerine durabilsin.bu kibi eserleri yaratmak,ve yasatmak icin, avrubadakigibi, inanc verkisi gedirmemiz gerekir ki maliyenin yükü hafiflesin.
  • rednoe 15 Kasım 2012 Perşembe 20:05
    bence bu yeterli değil. yedi tepenin hepsine birer tane böyle dikmek lazım. bu çevre katliamından başka birşey değil. cami ekskliğimi var istanbulda. acıyorum zavallı ülkemin bu haline.
  • enigma 15 Kasım 2012 Perşembe 19:50
    gösterişli bir cami, zaten gösteriş için yapılıyor allah rızası için değil, ahir zaman alametlerinden biri, modern çağın din anlayışı...
  • karali 15 Kasım 2012 Perşembe 19:43
    bence bu koca sinan a ayıptır.onun beşyüz sene önceden yaptığının kopyası gibi birşey..sinana yakışacak,onu kopyalamadan özgün bir mimari beklerdim.
  • key1234 15 Kasım 2012 Perşembe 19:43
    hiç güzel değil. bildiğimiz camilerin iricesi işte. o kadar.
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 19:37
    keske halka sorsalardi halk oylamasina gore yapilsaydi.
  • natals 15 Kasım 2012 Perşembe 19:32
    bu proje yarışmalarında 1. beğenmeyip ödülleri 2.den itibaren dağıtmak da moda oldu. olanların arasında en güzelini seçip, birinci olarak açıklamalılar. ben de bir proje yarışması açıp hiçbirini beğenmedim diyeyim, herkese sadece mansiyon dağıtayım. olur mu hiç?
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 19:26
    Ne guzel en kisa zamanda gormek nasib olur insallah
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 19:26
    Bunlar minareye baz istasyonu takip para kazanmak da isterler!
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 19:24
    Imandan daha lutuf bir sey varmi Allah razi olsun.
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 19:22
    Ayni emevi donemi gibi yazik...
  • 19sade23 15 Kasım 2012 Perşembe 19:17
    memlekette milli gelir 100 bin avro olmuş,ülkenin gençleri 20 yaşında emekli olmuş sokaklarda gezip, kahvehanede emekliliğin tadını çıkarırken ,82 bin camimiz dolup dolup taşarken farz olmuştu yeni bir cami yaptırmak,hayırlı olsun ...
  • bahadirozdemir 15 Kasım 2012 Perşembe 19:12
    istanbul'a gelen turistler bir saglarina bakacak: suleymaniye, sultanahmet... bir sollarina bakacak: camlica cami. ve diyecekler ki: bu turkler 500 yilda bir milim ilerleyememisler...
  • Misafir 15 Kasım 2012 Perşembe 19:02
    Şehir o kadar pis ve dağınık gözüküyorki altın camii koysanız ne fayda. Şehri toparlasanız mescit bile koysanız çamlıcaya kabe nin huzurunu aratmaz ama nerde onu anlayacak gönül fikir temizliği.
  • bahadirozdemir 15 Kasım 2012 Perşembe 18:54
    eserin en onemli ozelligi ucuz bir sinan kopyasi olmasi!
  • hasters 15 Kasım 2012 Perşembe 18:47
    hayırlı olsun. güzel bir eser olur da inşaallah hepimiz memnun kalırız.
  • manyoki 15 Kasım 2012 Perşembe 23:05
    güzel her yere diksinler sizin kalın kafanız basmıyor çevreyi yok etmekten başka birşey değil
Kalan karakter : 2000