Namaz kılmayana zekât ve fitre verilmez mi?

Bu sözler tartışma yarattı

04 Ağustos 2012 Cumartesi, 07:59:44Güncelleme: 10:55:43
Onaylanmadı Bu haberi favori listenize eklemek için üyelik girişi yapmalısınız. Üye değilseniz tıklayın.
Habertürk'e facebook veya
twitter hesabınızdan hızlı bağlantı yapabileceğiniz gibi e-posta hesabınızla da  yeni üyelik yapabilirsiniz.
Emekli müftü Yusuf Kavaklı'nın “Namaz kılmayana, oruç tutmayana fitre ve zekât verilmez” sözlerine ilahiyatçılardan yanıt geldi Sonra Oku

Özlem YILMAZ/AHT

Emekli müftü Yusuf Kavaklı, katıldığı bir televizyon kanalının sahur programında, “Namaz kılmayana, oruç tutmayana, gayrimüslime fitre ve zekât verilmez” dedi.

Yusuf Kavaklı, “‘Hem kel hem fodul olmaz. Hem fakir fukara hem alnını secdeye koymuyor, yüzüne abdest suyu değmiyor. Oruç tutmayan, namaz kılmayan adamı zekâtla desteklemenin gereği yok” açıklamasında bulundu. Kavaklı’nın bu açıklamasına ilahiyat bilimciler tepki gösterdi. İşte değerlendirmeler:

Habertürk Yazarı Prof. Dr. Bayraktar Bayraklı: ‘Fakirlik evrensel bir olaydır’
“Kişi namaz kılmıyor, oruç tutmuyorsa fakirin elinden tutulmaz diye bir olay yok. Yerde sürünecek kadar fakir olan kişiye ‘Sen namaz kılıyor musun, kılmıyorsan sana zekât vermiyorum’ denilemez. Fakirlik evrensel bir olaydır. Zekât ve fitre gayrimüslimlere de verilir. Yetimin Müslüman’ı, Hıristiyan’ı, Yahudi’si olmaz.”

Eski İstanbul Müftüsü Prof. Dr. Mustafa Çağrıcı: ‘İslam’da böyle bir ayrım yok’
“Bu laf, demagojiden ibaret. Kuran-ı Kerim’de Tövbe Suresi’nin 60. ayeti, 8 madde halinde zekâtın kimlere verileceğini sıralamış. Gayrimüslimlere zekât konusuysa tartışılmıştır. Dinde esas olan serbestliktir. Bir şey yasaklanmamışsa serbesttir. Gayrimüslime verilmesinde bir yasak olmadığına göre mani bir durum yoktur. Hazreti Ömer’in bir Yahudi’ye zekât fonundan maaş bağladığı ifade edilir.”

İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Abdülaziz Bayındır: ‘Müslüman-kâfir diye ayrılmaz’
“Bunu yasaklayan ne bir ayet ne de bir hadis var. Fitre ve zekâtın, insanın yakınlarına verilmesi tercih nedenidir. Dini kaynaklarda herhangi bir yasak yok. Fakirler, Müslüman veya kâfir şeklinde ayrılmamıştır. Bunu öne süren ilim adamları hep olmuştur. Biz bunu Allah emrettiği için yapıyoruz, o insanlar için yapmıyoruz.”

Yaşam Haberleri

Tüm Yaşam Haberleri