SAĞLIK

Boğaz ağrısında antibiyotik kullanılmalı mı?

16 Kasım 2016 Çarşamba, 11:46:46

Prof. Dr. Sami Katırcıoğlu, boğaz ağrılarında gereksiz antibiyotik kullanımının zararlı etkileri hakkında bilgi verdi

  • 1 Boğaz ağrısında antibiyotik kullanılmalı mı?
    1 | 14

    Her mevsim yaşanabilen boğaz ağrısı, havaların soğuduğu kış aylarında daha fazla görülüyor. Boğaz ağrısı için hemen bir antibiyotik alınması ise en sık yapılan hataların başında geliyor.

  • 2 Boğaz ağrısında antibiyotik kullanılmalı mı?
    2 | 14

    Farenjit kaynaklı boğaz ağrılarında hiçbir faydası olmayan antibiyotik, iltihaplanan bademciklerin tedavisinde kullanılmalıdır. “18 Kasım Antibiyotik Farkındalık Günü” öncesinde, Kulak Burun Boğaz Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Sami Katırcıoğlu, boğaz ağrılarında gereksiz antibiyotik kullanımının zararlı etkileri hakkında bilgi verdi.

  • 3 Boğaz ağrısında antibiyotik kullanılmalı mı?
    3 | 14

    BOĞAZINIZ FARKLI RAHATSIZLIKLAR NEDENİYLE AĞRIYABİLİR

    Boğazda meydana gelen ağrıların tek sebebi, bademcik iltihabı olmamasına rağmen halk arasında genellikle ilk suçlu olarak görülmektedir. Halk arasında bilinen, dilin arka kısmında sağ ve solda bulunan bademciklerin dışında 5 tane daha bademcik bulunmaktadır.

  • HABERİN DEVAMI
  • 4 Boğaz ağrısında antibiyotik kullanılmalı mı?
    4 | 14

    İnsan boğazına halka gibi dizilen ve adeta kontrol kulesi görevi yapan bademcikler hava yoluyla vücuda giren mikroorganizmaların kontrolünü sağlamaktadır. Bademcik iltihaplanması yani kriptik tonsillit halk arasında bilinen bu iki bademciğin iltihaplanmasıdır. 

  • 5 Boğaz ağrısında antibiyotik kullanılmalı mı?
    5 | 14

    Boğazda ortaya çıkan ağrılar virüs kaynaklı da olabilmektedir. Bütün boğaz yapısını etkileyen farenjit ile bademcik iltihaplanmasının belirtileri birbirine karıştırılabilmektedir.

  • HABERİN DEVAMI
    HABERİN DEVAMI
    HABERİN DEVAMI


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
Kalan karakter : 2000