ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

Fethullah Gülen, Mayaların 21 Aralık 2012'de dünyanın sonuna geleceği kehanetine dair açıklama yaptı.

Gülen, Herkul.org internet sitesinden yaptığı açıklamasında, kıyametten kaçışın olmayacağına dikkat çekerek, 21 Aralık iddialarını ortaya atanlara sert bir yanıt verdi. Gülen, " Rusya 'da insanlar yerin altına tüneller kazıyor, içeriye giriyorlar. Her yer paramparça olacak sen içine girsen ne olur, dışında kalsan ne olur" dedi. Kıyametin ne zaman kopacağını bilmenin mümkün olmadığını da vurgulayan Gülen, "Birisi bir yalan attı ortaya 'Aralık ayının bilmem neresinde ne olacak' diye. Ne kadar meşgul oldu insanlar. Doğruysa Rusya'da insanlar yerin altına tüneller kazıyor, içeriye giriyorlar." dediler. Her yer paramparça olacak sen içine girsen ne olur, dışında kalsan ne olur." diye konuştu.

"KIYAMETİN NE ZAMAN KOPACAĞINI ALLAH BİLİR"
Gülen, kıyamet gününün sadece Allah tarafından bilinebileceğinin de altını çizerek, "Ben hep Cenab-ı Hak'tan diliyorum ki, 'Kıyameti koparacağın zaman beni bir yerde tut da bir de öyle kainat çapında senin azametli tasarrufatını bir temaşa edeyim." Gelse ne olur, isterse şimdi gelsin" ifadesini kullandı.


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • atman- 15 Aralık 2012 Cumartesi 01:01
    aydinlanma, insanin kendi suçu ile düsmüs oldugu bir ergin olmama durumundan kurtulmasidir. bu ergin olmayis durumu ise, insanin kendi aklini bir baskasinin kilavuzluguna basvurmaksizin kullanamayisidir. iste bu ergin olmayisa insan kendi suçu ile düsmüstür; bunun nedenini de aklin kendisinde degil, fakat aklini baskasinin kilavuzlugu ve yardimi olmaksizin kullanmak kararliligini ve yürekliligini gösteremeyen insanda aramalidir sapere aude! aklini kendin kullanmak cesaretini göster! sözü simdi aydinlanmanin parolasi olmaktadir.
  • supermike 14 Aralık 2012 Cuma 23:32
    hocaefendi haklı.. inançsız takımı ise zaten baştan kaybetmiş, boşa yaygara yapıyorlar sadece...
  • galatasaray1905akparti1453 14 Aralık 2012 Cuma 19:36
    adam haklı
  • sorgulayan 14 Aralık 2012 Cuma 18:17
    beyazkale!!!, benim yorumumu doğru düzgün bir şekilde okumadın galiba ordan çıkartılacak sonuc escinsel olarak doğumun bir yönelim olduğudur zaten ki dünya sağlık örgütü de cinsel yönelim der.bunu ben bilimsellikle bağdaştırmadan söyledim ondan sonraki bilimsel olasılık cümlesi ise bigbang ve evrim teorisindeki şans eseri olasılığı ile ilgiliydi ayrıca yalan yanlış olan ne onu çok merak ettim doğrusu.
  • retroman 14 Aralık 2012 Cuma 17:02
    adamin biri kuyuya bir tas atar, 200 kisi cikaramaz dedikleri bu olsa gerek...
  • leoni_61 14 Aralık 2012 Cuma 17:01
    bazılarını anlayamıyorum şimdi biz ahirette sozsuz bir hayat sizi bekliyor ölüm yok diyoruz kendilerince gülüyorlar ama bu dünyada ölümsüzlüğün bulunacağına inanıyorlar
  • alpogan 14 Aralık 2012 Cuma 16:43
    21 aralık'ı bilmem de 38 mart'da nur bombası patlayacakmış dünyanın atmosfer tabakasında..
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 16:30
    Funtoo - öyle bır konusmussunki sanki sahabe idin beni günaha sokacaksın aksam aksam ! O kadar din alimi Prof sallıyor sen biliyorsun öyle mü ! Hadislere inanmayanin inancından şüphe ederim ! Eğer hadisler olmasa idi ! Kuran'ı kerimi bugün senin yaptığın gibi herkes farklı yorumlar kimsede isin icinden çıkamazdı !
  • funtoo 14 Aralık 2012 Cuma 22:59
    bu dusunceler senin batil cahilce dusuncelerindir. peygamberin gorevi yuce allah'in cebrail yoluyla gondermis oldugu vahiyleri alarak bunlari insanlara iletmek ve onlari kur'an yoluna cagirmakti. hadislerin yuzde 99.9'u uydurmadir. hadis: "allah ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir." (buhari 97/24,10/29) gibi peygamber'e atfedilen yalan hadislerdir. peygamber kur'an disinda tek kelime soylememistir. cunku hakka 44-46 "eğer o resul bizim adımıza birtakım hadis/sözler uydursaydı, onu elimizle yakalar, sonra da onun şah damarını...
  • funtoo 14 Aralık 2012 Cuma 23:01
    sizler mezhepcisiniz, bu kur'an anlasilmaz yalani sizin mezhebinizde vardir, boylece cubbeli sakalli uyanik din tuccarlari yuzyillardir dini istismas etmislerdir.. kur'an'i elinize alip hic okumadiginizi icin kur'an'da allah in ne dediginden de haberiniz yoktur.. allah kendisi bizzat ayetlerimizi (varolan hersey) biz size apacik acikliyoruz/tefsir ediyoruz de ve su ayeti soyler: câsi̇ye 6."i̇şte bunlar, allahın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. hal böyle iken allahtan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise/söze inanıyorlar?" - baska soze gerek yok.
  • funtoo 14 Aralık 2012 Cuma 23:02
    ek olarak: sahabiler kuranın hükümlerini yerine getirmek, yasaklarını terk etmek hususunda yarıştıkları için dünya ve ahretin mesut insanları oldular. daha sonraki müslümanlar kuranın hayat prensiplerini terk edip, sadece kabirler üzerinde ve taziye günlerinde okumak suretiyle ona bir ölü kitabı nazarıyla baktıklarından zillete düştüler. dolayısıyla allahın şu sözü onlara hak oldu: peygamber, ey rabbim! doğrusu milletim bu kuranı terk etmişti, dedi.” (furkan 25/30) - unutma kur'an mezhepcilerin isine gelmez yoksa hadisler ile hakli uyutamazlar.. ne buyuk sapiklik icindesiniz bir bilsen!
  • iirobot 14 Aralık 2012 Cuma 23:03
    siz hadislere ayet muamelesi yapıyorsunuz. ne demek hadislere inanmayanın inancından şüphe ederim? bizi ayetler bağlıyor, ''işte bunlar, allah'ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz.hal böyle iken, allah'tan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise/söze inanıyorlar? ! ( casiye 6)
  • muhabbet 14 Aralık 2012 Cuma 15:03
    hocam allah razı olsun sizden...allahını peygamberini bilen bir nesil yetişiyor inşallah...bu değerli bilgileride bizlerle paylaştığınız için size minnet duyuyoruz...
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 14:28
    Valla bu deniz anasi bayagi enteresanmis. Harbiden olumsuz gibi, garip birsey, yaslaniyor sonra olume yakin tekrardan genclesmeye basliyor! Oyle bolunme falanda yok. Ve bu dongu devam edip duruyor. Japonlar bayagi bir arastirma yapiyormus su anda. Kanser arastirmalarinda falanda kullanmak istiyorlarmis diye yaziyor.
  • medetyakut 14 Aralık 2012 Cuma 13:23
    üstad doğru söylemiş allah razi olsun
  • sadanhizir 14 Aralık 2012 Cuma 13:04
    kıyameti tanrıya bağlıyorsak şimdiye kadar tanrı iyi yada kötü yaptığı hangi olayı önceden haber verdi.kıyamet günü bilinecek bazıları tünel kazacak tedbir alacak? varmı böyle birşey.
  • funtoo 14 Aralık 2012 Cuma 11:48
    necm 55-62 şimdi rabbinin nimetlerinin hangisinde şüpheye düşersin. i̇şte bu ilk uyarıcılardan bir uyarıcıdır. (kiyamet) yaklaşan yaklaştı. onu (vaktini) allahtan başka açığa çıkaracak yoktur. şimdi siz bu söze (kurana) mı şaşıyorsunuz? gülüyorsunuz da ağlamıyorsunuz! ve siz gaflet içinde oyalanmaktasınız! haydi allaha secde edip ona kulluk edin!
  • barrynal 14 Aralık 2012 Cuma 11:05
    durduk yere günaha girmeyin olum :d 21 aralık cumaya denk geliyor dinimize göre perşembe günü aşkam ezanından sonra başlıycak kıyametin büyük alametleri bide mantıklı olan şu rabbim bir sistem kondurmuş ve dokunmuyor kusursuz ki, tıkır tıkır işliyor şuan dünyanın manyetik kutubu alaskadan çıktı ve yılda 30 km hız rusyaya dogru ilerliyor güney kutbuna geldiğinde dünya tersden dönmeye başlar bu 1 2. si zamanın allah katında uzunlugu olmaz peygamber efendimiz bir sahabeye kıyamet işaret parmagı ile orta parmagını birleştirip bunlar kadar yakın demiş
  • archoz 14 Aralık 2012 Cuma 10:22
    hücreler gençleşip on binlerce yavru denizanasına dönüşerek varlığını sürdürmesi aslında ölmesi demek değil mi? arkadaşlar sanki bir şey bulmuş edasında yorum yapmayalım. allah tan başka hiç kimse kıyametin ne zaman geleceğini bilemez onun için her zaman insan hazırlıklı olmalıdır. ölüm insanın kendi kıyametidir, nasıl bunun önüne geçilemiyor ve zamanını bilemiyorsak dünyanın kıyametini de bilemeyiz ve önüne geçemeyiz.
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 08:44
    Hani "Her canli ölümü tadacak"ti Hocam? Ölümsüz bakteriler bulundu! O da yetmedi Turritopis Dohrnii adli bir deniz anasi bulundu ve ölümsüz oldugu ISPATLANDI! Hani yazan hersey dogru ve tartisilmazdi? Ne etcez simdi Hocam hersey palavra cikti!
  • enginpelin 14 Aralık 2012 Cuma 10:03
    ölümsüz bakteri bulunmadi!sadece yaşam süresi uzun olan bakteri bulundu.o da gerekli ortam şartları sağlandıgı takdirde.okuyor musunuz bilmiyorum ama anlamadığınız kesin!
  • leoni_61 14 Aralık 2012 Cuma 10:57
    ölümsüzlük bilime ve evrime de aykırı ve mümkün değil doğaya bakarsanız bunu görürsünüz canlıların ölmesi doğadaki dengenin devamı için gerekli ölecekler ki yeni canlılar yaşayabilsin
  • pulse30 14 Aralık 2012 Cuma 11:12
    bilim adamlarına git de seni klonlayıp turritopis dohrni yapsınlar..belki kurtulursun kıyametten...
  • ahmetdepeli 14 Aralık 2012 Cuma 08:19
    eey inananlar yorum yapmak ugruna ne kadar gunaha giriyorsunuz farkindamisiniz. allahtan baska kimse bilemez.
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 06:42
    yine bir fethullah hoca ve yzlerce yorum seviyorum bu hocay? en az?ndan syledikleri ilgi grlyor ki okunuyor ve yorum yap?l?yor
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 06:39
    kiyamet
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 06:10
    Voronoi kurani kerimde kiyametten bahsediyor, bahsetmiyor demissin de. Hem de tam 100 ayette bahsediyor. İnanmazsan kurani kerim uygulamasini indir ve anahtar kelime olarak kiyamet yazip bak. Hatta hangi ayetler oldugunu tek tek okuyabilirsin.
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 05:53
    bazi yorumcular dini dini metinler uzerinden ispatlamaya kalkiyor ayetleri yaziyorlarda yaziyorlar. dini sorgulayan kisiler cok okumus genel kulturu yuksek dini kaynaklari cok iyi bilen insanlardir cunku bi tez de bulunmak icin antitezi cok iyi bilmek gerekir o yuzden bosuna yazip durmayin . dini ;peygamber ve dunya dinleri tarihini ,sosyolojide dinin etkisini, kaynaklardaki varsa tezatliklari , kaynaklar ve gercek hayattaki tezatliklari (orn.kadin haklari ,escinsel olarak dogma gercegi vb.), bilimdeki olasilik durumunu tartisarak savunur yada karsi cikarsiniz !!! dini seriat mahkemesinde...
  • enginpelin 14 Aralık 2012 Cuma 10:04
    özetini geçer misin, cok uzun olmuş...
  • beyazkale 14 Aralık 2012 Cuma 10:08
    eşcinsellik eğilimdir,dünya sağlık örgütü bu şekilde tanımlamıştır,terside henüz ispatlanmış değildir,yalan yanlışı doğru gibi yutturmaya çalışırken bari "bilimselliği" işe alet etme.
  • sorgulayan 14 Aralık 2012 Cuma 18:19
    beyazkale!!!, benim yorumumu doğru düzgün bir şekilde okumadın galiba oradan çıkartılacak sonuc escinsel olarak doğumun bir yönelim olduğudur zaten ki dünya sağlık örgütü de cinsel yönelim der.bunu ben bilimsellikle bağdaştırmadan söyledim ayrıca ondan sonraki bilimsel olasılık cümlesi ise bigbang ve evrim teorisindeki şans eseri olasılığı ile ilgiliydi ayrıca yalan yanlış olan ne onu çok merak ettim doğrusu.
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 05:52
    00:03 sünnetlere de inanma o zaman namazida nasıl kılacağını Kuran'ı Kerim den öğren
  • sfell24 14 Aralık 2012 Cuma 05:41
    funtoo bi naneden çaktığın yok anca zırvalamışsın.miraç kur'an da geçmiyor demişsin isra suresinin başında miraç olayından bahsedilir.bilmiyorsun bari üste çıkma...
  • funtoo 14 Aralık 2012 Cuma 11:18
    uslubun ukalaca ve yakisiksiz. 1.mekkeden kuduse yerde yapilan seyahate isra denir. mirac degildir. once bunu ogren, yalan soyleme. 2. isra suresindeki gibi net-kesin bir bilgi/aciklama, mirac icin necm suresinde gecmez yani bahsedilmez. sonuc, kuran'da mirac yoktur. sonra hadisler devreye girmistir, hayal gucu yuksek hadis uydurucular, necm'de olmayan mirac'i yaratmislardir. necm suresinde sadece kuranin indirilis evrelerinden soz edilir. i̇sra 36."hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme! çünkü kulak, göz ve gönlün hepsi bundan sorumlu tutulacaktır." insallah bu ayet'i...
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 05:00
    hasanelbasri arkadas haberi tam okumadin anlasilan. o gormek istedigini dile getiriyor yani bir istek onunki baska birsey degil. muslumanlarin hayatta kalmiyacagini ve daha fazlasini o hepimizden daha iyi bilir.
  • kalender67 14 Aralık 2012 Cuma 04:44
    bir kör dügüm ki isin, çözdükçe dolasiyor. dünya isiyle ahiret isini birbirinden ayirin gitsin. kimileri buna laiklik de diyebilir. o gevurcasi.
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 03:36
    Kovulmus ve taslanmis Seytanin Serrinden RAHMAN ve RAHİM olan ALLAH'a Siginirim...
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 03:24
    100% desteklediğim biri degil ama bazı arkadaslar Müslüman ülkede yorum yapsın demiş Turkiye Müslüman ülke degil farkında olalım.
  • hasanelbasri 14 Aralık 2012 Cuma 02:55
    fethullah gülen hoca efendi bilmiyor mu ki, kıyamet kafirlerin üzerine kopacak. yer yüzünde bir tane bile müslüman kalmayacak ve kıyamet o zaman kopacak. kendisi müslüman olarak nasıl temaşa edecektir.
  • enginpelin 14 Aralık 2012 Cuma 10:05
    eksik biliyorsun, bir daha araştır bakalım...
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 02:26
    Bu ulke musluman degil laiktir islami yorumlardan biktim artik
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 02:25
    ben inaniyorum buyuk felaket olacak eve 50 adet 5 litreden su aldim
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 02:18
    Turkiye Cumhuriyeti seyhler tarikatlar kabilesi degildir.
  • hbyavuz 14 Aralık 2012 Cuma 09:00
    sana göre öyle
  • bentek 14 Aralık 2012 Cuma 00:49
    olay kıyametin boyutuyla ilgili. dini konuları bir yana bırakırsak. dünya üzerindeki hayatı yokedebilecek bir sürü etken var. bunlardan bazılarından sığınak yoluyla kurtulunabilir. mesela nükleer savaş. ama dünya'nın başka bir gezegenle çarpışması veya güneş'in dünya'yı yutması gibi bir durumdan kurtuluş ancak uzaya gidilir ve orda yaşanabilirse mümkün...
  • enginpelin 14 Aralık 2012 Cuma 01:46
    küçük kıyamet nedir? uzaya gitsen ne fayda?
  • ikidusun_birkonus 14 Aralık 2012 Cuma 00:48
    dunyada 25 ten fazla ulkede hocaefendinin kitaplari ders niteligini tasiyor. bircok degisik dinden insanlar doktora tezi yaziorlar hocaefendi ve hareketi uzerine . bzim millet hala bunlar kim diyor :) ha bide bu arada bence hocaefendi bu konuylan alakali bir aciklama yapma geregi duymaz sadece haftalik olan sohbetinde 21 aralik tarihinin yaklasmasi sebebiyle bi arkadasin sorusuna cevap vermistir .. bir gun kiymetiniz anlasilacak her kesimden hocam eminim, akin akin hizmet edicek insanlar ,hadislerin %99 yalan diyenler bile . ben inaniyorum ... ya siz ?
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 00:47
    hoca efendi paralari doguya aktariyor
  • hidayetavsar 14 Aralık 2012 Cuma 00:45
    kopmayacağını da kimse bilemez.. kıyamet olmaz da tufan olur belki elektrik olmaz.. her ihtimali değerlendirmek lazım.. tabi hem dini yönden hem de bilimsel olarak..
  • natals 14 Aralık 2012 Cuma 01:44
    bende ups var, aküleri daha yeni değiştirdim. sorun yok.
  • retroman 14 Aralık 2012 Cuma 00:34
    hocam ben hepsini okudum; kuran, tevrat incil karisimi bilgilerin arab kültürüyle yogrulmasindan olusan dogmatik bilgi ve dayatmalar karisimi, bir iki güzel ifadeyle süslenmis ama aslinda icinde hic de hos olmayan, emir ve yaptirimlar iceren metafizik bir kitap. kuran okuyup vaaz verip bu dünyayi, evrenin gecmisini gelecegi ögrenemezsiniz, atomu parcalayamazsiniz, bilim adina bir arpa boyu ilerleyemezsiniz, kiyamet günü gelince (büyük olasilik büyük bir gök tasi veya yanardag patlamasi) amerikanin uzay teknolojisine veya müsbet ilimlere muhtac olursunuz .
  • okur_yazar 14 Aralık 2012 Cuma 00:58
    kardeşim evren nasıl büyük patlamayla var olduysa büyük çöküşle yok olacak.sen göktaşından bahsetmişsin.bütün evren yok olacak.ne amerikası ne bilimi??
  • atman- 14 Aralık 2012 Cuma 01:05
    +1, zaten çogu hakikat sadece kimsenin sorunu ele alacak ve üstüne gidecek cesareti bulamamasindan dolayi ortaya çikmiyor.
  • mcbbzz 14 Aralık 2012 Cuma 08:54
    pozitif bilim dediğin de doğmatiktir. en basit ispatları bile aksiyom kabulleri olmadan çözemezsin... demekki pozitif bilim dediğin şeyin öncesinde de doğmatik bi kabul etmek zorunda olduğun bir kaynak var, bu değişmez.. bilmeyenler için aksiyom: kanitlanmasi gerekmeyen kabullerdir.. eukleides geometrisinde 7 adet aksiyom vardir..nedeni bilinmez..sonra teoremler gelir..her birinin dayanagi en basta sorgulanmayan aksiyomlardir..
  • goodprospect 14 Aralık 2012 Cuma 13:24
    amerikan filmleri fazlasıyla etkilemiş seni. öyle görünüyor.
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 00:33
    cok guldum yorumlara iyiki varsiniz.... en iyide nasreddin hoca :)
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 00:30
    Sen önce gel bir Müslüman bir ülkede yasamaya bak ondan sonra lak lak et ordan boş konuşmanın bir anlamı yok
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 00:25
    anca sizler o olmayinca tanimassiniz Allahi . aman aman uzak durun bizden cahiller
  • jamjam 14 Aralık 2012 Cuma 00:21
    eğer kıyamet koparsa, bu ne kadar şanslı bir nesil olduğumuzu ortaya çıkarır. kabir azabı çekmeden, tekrar dirileceğiz....
  • rahmetli 14 Aralık 2012 Cuma 00:19
    hocam di̇yalo i̇şleri̇ne bakiyormusunuz bu konu hakkinda görüşleri̇ni̇z nelerdi̇r?safinizi belli̇ edermi̇si̇ni̇z?
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 00:06
    Allahim hepimizi cahillikten kurtarsin. dinimizi ogrenmek istiyorsaniz acip kurani okuyun. bos bos yorum yapmayin
  • Misafir 14 Aralık 2012 Cuma 00:03
    hadise inanmiyan dinden cikmistir demek en buyuk dinsizliktir.kurani kerim 4 sahitle yazilmistir hadisler diyil yuruyun gidin
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 23:55
    Aslan hocam benim noktayı koydu.
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 23:32
    Hocaefendi olmasa kuranı kerimi allahı tanıyamıcaz vallahi sen çok yaşa hocam :-)
  • funtoo 14 Aralık 2012 Cuma 00:29
    inanilmaz laflar.. sirk ehli..
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 23:28
    akp liler kurban olsun hocaya
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 22:57
    bir cubbeli degil
  • bahadirozdemir 14 Aralık 2012 Cuma 00:19
    alex hic degil...
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 22:51
    Hadisler olmasaydı sadce Kuran'ı Kerimle islamiyeti anlamak imkansız olurdu . Tobe de günaha girme ! 10 larca insanın ezberinde olup 4 4 sahitsiz kaleme dahi alınmamış peygamber efendimizin sözlerine uydurma demek Kuran'ı Kerim'i uydurmak demektir ! Ki peygamber efendimiz Kuran'ı Kerim'in yaşayan halidir
  • muhabbettt 13 Aralık 2012 Perşembe 22:39
    bazıları resmen samçmalamış ama suç onların değil gazetecilerin işini bilmemesinde. bir kere yapılan bir açıklama falan yok. yaşadığı yerde yanında kalan öğrencilerinin sorularına cevap veriyor. verdiği cevaplar internetten yayınlanıyor. burada olay kıyametten kaçışın mümkün olmamasına rağmen insanların kıyametten kurtulma gayreti içerisinde olmasıdır. bu bir açıklama falan değil bildiğimiz dini sohbetten alıntılanan bir bölümdür. dünyadan haberi olmayanlara duyurulur...
  • buneyaff 13 Aralık 2012 Perşembe 22:30
    bu adam kim(mi) ? hakkı ve hakikati anlatan bir insan evladı.ülkesinden uzakta ama ülkesindeki milliyetçi takımından daha çok milliyetçi, icraatçi ülke sevdalısı biri işte.siz anlamassınız hayatınız önünüzdeki kalvye ve maustan ibaret
  • kalender67 14 Aralık 2012 Cuma 04:42
    sen de bu hayatin içindesin. öyle görünüyor.
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 22:17
    Saol bilmediklerimizi anlatmışsın :)
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 22:09
    Kutsal kitap okuyun diye geldi, siz hocalara, tarikatlara, şarlatanlara inanıyorsunuz
  • sadaret_1 14 Aralık 2012 Cuma 00:09
    sanane be adam.kimin neye inanıp inanmayacağına sen mi karar vereceksin.
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 22:08
    21.53 +1
  • zerafet 13 Aralık 2012 Perşembe 21:46
    iyi de niye fikir beyan ediyor. hepimizin bildigi, aklimiza yatmayan seyler. yani degisik bir sey soylese inanmalimiyiz? her konuda niye beyanatta bulunuyor dogrusu anlamadim.
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 21:43
    Bu kim ki konusuyor ne gunlere kalmisiz
  • goodprospect 14 Aralık 2012 Cuma 12:31
    kim bu dediğin insanın fikirlerine varlığına önem veren milyonlarca insan var. bunca insan hatırına bencil olmayın bari.
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 21:42
    bu adam kim ?
  • antichp 13 Aralık 2012 Perşembe 23:07
    adam... peki sen kimsin?
  • orhaner 13 Aralık 2012 Perşembe 21:39
    iyi insan kalmayacak ki kıyamet kopacak israfil suru ikinci kez üfleyecek ki insanlar yeniden dirilecek...saygı değer hocamın dileği kafamı karıştırdı
  • mutku28 13 Aralık 2012 Perşembe 21:38
    önce bi deccal çıksın mehdi efendi görevini yerine getirsin, kıyamet sonra kopar :)
  • orhaner 13 Aralık 2012 Perşembe 21:35
    Kıyâmet İsrafil adındaki meleğin sura üfürmesiyle başlayacaktır. Buna nefha-i ulâ denir. Bunun olabilmesi için yeryüzünde hiçbir iyi insanın kalmaması gerekir. Bu hususta bir hadiste şöyle buyurulmuştur. "Kıyâmet ancak kötü insanlar ve kâfirler üzerine kopacaktır." İsrafil ikinci kez sura üfürünce, bütün insanlar yeniden dirileceklerdir. Buna da ikinci nefha denilmektedir. Arasat, din dilinde, kıyâmetin kopmasından sonra diriltilecek olan insanların, dünyadaki inanç, söz, fiil ve davranışlarından sorguya çekilmek üzere sevk edilecekleri yerin adına denir.
  • funtoo 13 Aralık 2012 Perşembe 22:22
    hadisleri gecelim, %99.9 uydurmadir.. kur'an'a gore kiyamet bir anda kopar en beklenmedik anda.. akil ve mantiga aykiridir 7 milyarlik dunyada butun iyilerin yok olmasi ve sadece kotulerin geriye kalmasi cunku allah istese kotuleri zaten bir anda oldurur, yani aptalca hadislere yanit bile vermek zor..
  • sadaret_1 14 Aralık 2012 Cuma 00:02
    funtoo her şeyi akılla mantıkla açıklamaya çalışmak gibi bir hataya düşüyorsunuz.bu kafayla hz meryem kıssasını,meryem oğlu isa mesih'i,hz ibrahim'in ateşe atılmasını,hz nuh'un tufan olayını,hz yunus'un başından geçenleri,miraç'ı ...liste uzayıp gider nasıl açıklayacaksınız.hayır ve şer allahtandır sizin düşüncelerinizi de yaratan allahtır.herkes ilham olunduğu kadar vardır.ama pozivitizm ile inanç her zaman örtüşmez dikkatli olmak gerekir.akletmek,araştırmak,anlamaya çalışmak elbette gerekli ama dinin özü imandır unutmamak gerekir.
  • funtoo 14 Aralık 2012 Cuma 02:39
    sadaret_1, mirac olayi, kur'an da tek kelime bahsi edilmeyen, aksine ayetler ve doktrin ile celisen, peygambere mucize katmak, yuceltmek icin uydurulmus kuyruklu bir yalandir.. ayrica kur'andaki islam akil dinidir, senin dediklerin metafizik olaylar, onlarin aciklamasi olmaz, mucizedir..
  • enschede 13 Aralık 2012 Perşembe 21:34
    kiyametin kopmasi icin mesih gelecek cekcel gelecek ólúleri diriltip ben allahim diyerek insanlari kandiracak,mesih cekcelle savasacak ve savasi kazanacak, yahudilerle diyer milletler arasinda savas cikacak tasin arkasina saklanan yahudiye tas benim arkamda bir tane yahudi var gelin óldúrún diyecek, isa peygamber gelecek ama kirk gún ama kirk sene húkúm súrecek isa peygamberi inananlari alip gótúrecek inanmiyanlar kiyameti yasiyacak, islam ordulari diye ordu gelecek, túrkler iki defa dúnyayi húkmedecek.bunlarin hangisi olduda kiyamet kopacak bunlari inanmiyan allahi inanmamis olmazmi,
  • funtoo 13 Aralık 2012 Perşembe 22:19
    bunlara inanan kur'an a ve allah a inanmamis olur :) ancak..
  • voronoi 13 Aralık 2012 Perşembe 22:22
    hem kiyametin gelme tarihi belli degil allah bilir diyorsunuz, hemde oyle bir senaryo atiyorsunuz ki ortaya kucuk cocuk bile anlayabiliyor ne zaman kopacagini. dedikleriniz hic birbirini tutmuyor. ayrica bu hikaye o kadar onemli ise neden kuran'da gecmiyor. kafadan atilmis israiliyatlari muslumanlarin onune getiriyorsun bide buna inanmayanlari allaha inanmaz deyip iftira atiyorsun.
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 21:31
    niye ayrildin yildiray ayrilmiyaydin koseydin dimdi :))
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 21:11
    Osmanlı'da böyle misafir ederdi zamanında
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 21:06
    isterse simdi kopsun ne demek kendine ozguven demek kusura bakmada cennetmi mujdelendi hadini hududunu bil ukalalik etme Allah bilir tabiki kiyamet gununu hep 2 dogru 1 yanlis 1 dogru 2 yanlis cahillerde bisey saniyo
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 21:03
    bilmedigimiz bir sey soyle bir kerede yaw.
  • birgarip_yolcu 13 Aralık 2012 Perşembe 20:39
    bugün bankaya gittim bana 2.5 milyon tl kredi verin dedim baktılar size bu parayı veremeyiz dediler neden dedim siz askari ücertlisiniz yav dedim ne olacak 21 aralıkta kıyamet kopacak zaten ne gereği var sevindirin şu fakiri ömrümün son zamanlarını istediğim gibi yaşayayım git kardeşim delimisin dediler bende şimdi soruyorum okadar adam okadar bilim insanı konuşuyor bunlar deli değilse nedir
  • nairalsaif 13 Aralık 2012 Perşembe 20:38
    örnek vermek için taa rusyalara gitmesine gerek yoktu, abd'de yıllardır bu tür kehanetler yüzünden sığınak yapan insanlar var.
  • misafir__ 13 Aralık 2012 Perşembe 20:33
    enginpelin, pensilvanyadanmi yaziyorsun...
  • kartal-60 13 Aralık 2012 Perşembe 20:26
    heryer paramparca olmadan ülkene dön hoca efendi.
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 20:25
    ALLAH'tan başka kimseye kulluk yapamayın ALLAH'A inancı olan insan Kuran'ın açık Bir şekilde kiyamet alametlerin belirtileri Yazmıştır. Bana,ona,buna, kanmayın Kuran'ın arapçasını bilymeyen Türkçe Mealini okuyun ALLAH'IN kelamına inanın.
  • yildiray20 13 Aralık 2012 Perşembe 20:21
    ben evlerinde 8 sene kaldım.bazı seçimler yapmak zorundaydım ve yaptım ayrıldım.yorumlarda aksedilen amaclar nedir bilemem bu amaclar bize nasıl yansır onuda bılemem ama kimse kusura bakmasın 8 sene herşeyi görebilmek için iyi bir aralıktır.ben bir kötülük görmedim görenide görmedim
  • cakmaktas 13 Aralık 2012 Perşembe 21:33
    ben de 9. yılımdayım, aynı şekilde ne bir kötülük gördüm ne de göreni gördüm
  • arguneren 13 Aralık 2012 Perşembe 22:07
    okul yapacak yada villa yapacak arsanız yokturda o yüzden...ne faydalı nede zararlı bir mürid değilmişsiniz..
  • mete_han 13 Aralık 2012 Perşembe 20:11
    doğrulugunu kanıtlamak için samete sormak lazım :)
  • makedon 13 Aralık 2012 Perşembe 20:08
    ilk defa dogru bir şey konuşmuş tebrikler...
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 20:04
    hocanin yuzundeki led-nur mu spot-nur mu helogen mi yoksa..led tavsiye eserim az yakiyo:)
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 20:03
    hocasi...dini bayramlar 10ar gun geri saiyo...dogum gunleri filan niye ayni gunde kaliyo:)
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 19:59
    Hani halifelik kalkmıştı, ortalık halife kaynıyor
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 19:57
    maker2254 haklisin kardesim bu zihniyete bunlari anlatma kalplari muhurlenmis insanlar diye bahseder kurani kerim. iste maalesef aramizdakilerin bazilari o insanlara benziyor. hocanin ne zararini gormusler dunya capinda okul yapip hizmet veren bir insani ancak boyle cahiller din dusmanlari karalamaya calisir. Allah kalplerinize insanlik nasip etsin
  • arguneren 13 Aralık 2012 Perşembe 22:00
    o okulardada atatürk ilke ve inkilapları kurtuluş savaşı,çanakkale ,gelibolu,anlatılıyordur dimi..ikincisi f.g nin doğru bir insan olduğuna inanmıyorsam ben nasıl din düşmanı olurum.. f.g yaradan tarafından bize gönderilmiş kutsal bir kişimiki onun söylemlerine inanayım..yada kutsal kitabımızda adı geçen birimi..yada 20 inci yüzyılda f.g isimli biri gelecek onun yolunda ilerleyin o tebliğcidir diye bir bölümmü var.. gemisini yürüten kaptan o kadar..kim cahil senmi benmi?allah kalplerinize insanlık aklınızada zeka versin
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 19:53
    Evlerinde kalmadan içlerinde yasamadan bana fethullah lafları söylemeyin duyduklarınıza uyduruyorsunuz ! Evlerinde abilik yapıp kaçanları bır dinleyin neden kacmislar diye
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 19:51
    Aynı şeyleri bende söyledim. Neden haber olmadım. ABD de mi yaşamam gerek. Ne sıfatla bu yorum haber oluyor.
  • tekirim 13 Aralık 2012 Perşembe 19:50
    sayın yorumcular bu adamın neyin peşinde olduğunu zamanı gelince anlarsınız
  • enginpelin 13 Aralık 2012 Perşembe 20:18
    sen anladıysan soyle de,deriiiiin(!) bilginden faydalanalım...
  • arguneren 13 Aralık 2012 Perşembe 22:14
    engin pelin..anlatsada anlamassın oralar derin sular sen yüzemessin oralarda..ama anlamak istersen bi kaç kitap tavsiye edebilirim...ama olmaz reklam olur..add den yardım alabilirsin
  • enginpelin 14 Aralık 2012 Cuma 01:23
    darwin'in evrim teorisi kitabını mı tavsiye edeceksin?
  • coolboy79 13 Aralık 2012 Perşembe 19:48
    yer yerinden oynaması için aziz başkanın açıklama yapması lazım
  • bugibugi 13 Aralık 2012 Perşembe 20:09
    oturdum üşenmedim 10 dk güldüm :)
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 19:48
    Hocam ya CERN'e ne demeli
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 19:47
    Hocam NASA da gereksiz değil mi ?
  • mr_peace 13 Aralık 2012 Perşembe 20:00
    nasa hakkında bir şey bilmediğiniz belli.. gidin biraz araştırma yapın nasa yetkilileri 21 aralık için ne demiş ne dememiş..
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 19:47
    Titanda nehir yatağı bulunmuş beyler, Elalem uzaya biz hocaya
  • esmeremre 13 Aralık 2012 Perşembe 19:57
    çok basit kalmış bu cümle yegenim. sen şimdiye kadar neyi başardın ondan bahset ?
  • cakmaktas 13 Aralık 2012 Perşembe 21:36
    sen de git uzaya tutan mı var?
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 19:39
    Adam haklı beyler dağılın
  • maker2254 13 Aralık 2012 Perşembe 19:36
    bazilari fethullah gulen ismine bile dayanamiyor . bu laflari soylemekle alim olunmaz demis , bu lafi soyledi diye alim demiyorlar zaten . dunya capinda bugune kadar turkiyeden alim olarak bir mustafa sabri efendi cikmis onuda misira surmusler . ama fethullah gulen yuzunden islama dusman olanlar var bizim toplumumuzda , erbakan ve tayyip yuzunden oldugu gibi. ama " oyle bir gun gelecek, ahada buraya yaziyorum " hicbir bahane bulamayacaksiniz
  • esmeremre 13 Aralık 2012 Perşembe 19:56
    alkışkıyorum bu yorumu, tebrikler maker2254.
  • arguneren 13 Aralık 2012 Perşembe 20:13
    islama düşman olmakmı..bunun kadar ucuz bir laf edebiliyorsan sana helal olsun tüm yazılanlardan bunumu anladın..biz dini çıkarı için kullananlara köşeyi dönenlere insanları hizmetkarı gibi görenlere bunun gibi nedenlerden dolayı kendini toplumlar üstü gibi gören insanlara karşıyız..ahanda buraya yazıyorum gerçekler ortaya çıkacak birgün ve o gün f.g yi savunmak için hiçbir bahane bulamıyacaksınız.(ki gerçekleri anlatan yüzlerce kitap var al birinide oku hemde resmi belgeli.cesaretin varsa)
  • funtoo 13 Aralık 2012 Perşembe 21:53
    fethullah hoca nur tarikatinin basidir.. kur'an tarikatlara karsi.. fettullah bey sadece tarikatini temsil ediyor, islami degil..
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 19:18
    bunlar? soylemek icin f g olmaya gerek yok. senin benim bildigimi syledi diye alim mi oluyor
  • turk28 13 Aralık 2012 Perşembe 19:24
    lafı ağzımdan aldın kardeş...
  • enginpelin 13 Aralık 2012 Perşembe 19:29
    sadece bunu soylemıyor...www.herkul.org'da soyledıgı başka seyler de var.bir bakın ıstersenız, belki faydası olur...
  • esmeremre 13 Aralık 2012 Perşembe 19:55
    bunları söyledi diye mi alim diyorlar sence? sendeki zeka seviyesi bu mu yani ?
  • cagataybelgen 13 Aralık 2012 Perşembe 22:02
    herkul ne oluyor? herkul.org neyin nesi? pensilvanyapost.com daha iyi giderdi :))
  • 123450 13 Aralık 2012 Perşembe 19:16
    kiyam(et) insanlarin uyanisidir bilinclenmesidir, katledilmesi degil. kutsal kitabini bile anlamayan muslumanlara duyurulur.
  • cagataybelgen 13 Aralık 2012 Perşembe 19:49
    hacı ne etinden bahsediyorsun? canın kuzu şiş mi çekti :)) kıyma et? inegöl köfte?
  • enginpelin 13 Aralık 2012 Perşembe 20:04
    @cagataybelgen, bir insanın geri kalmış bir zekasının olması için,geri de olsa bir zekası olması gerekir...bunun ile bazen tebessüm ettiren espriler yapılabilir.espri yapılamıyorsa sebebi:bakınız,1.cümle...
  • cagataybelgen 13 Aralık 2012 Perşembe 22:01
    engin senin gibi filozoflar olmasa ne yapardık ?
  • arguneren 13 Aralık 2012 Perşembe 19:11
    aman ne enteresan bi açıklama..yüreğime su serpildi valla..allah fettullah güleni başımızdan eksik etmesin..o olmasa valla hala tünel kazmaya devam edecem...
  • uzeyir 13 Aralık 2012 Perşembe 19:10
    hocam ,allah yolunu açık etsin,dünya seni biliyor,bir avuç ahmak bilmesede olur
  • brhnmrdn 13 Aralık 2012 Perşembe 19:14
    hocanı da al git!!
  • cagataybelgen 13 Aralık 2012 Perşembe 19:49
    rabbisi pensilvanya dedi herhalde..
  • oblyss 13 Aralık 2012 Perşembe 18:59
    fethullah hocayi yildiz savaslari filmide jedi yoda rolu verilsin isin kilici ile sekil karizma olur
  • enginpelin 13 Aralık 2012 Perşembe 19:37
    bende sana gora filmindeki "kuna" rolünü uygun gördüm o halde...
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 18:54
    hoca isin is napcan :) yolunu tutturmussun :) saolsun dernekler:)
  • enginpelin 13 Aralık 2012 Perşembe 19:19
    dervişin fikri ne ise, zikri de o'dur...anladığını sanmıyorum ama yine de biraz çabala...
  • cxsunxc 13 Aralık 2012 Perşembe 18:51
    müslüman olan hiç kimse kıyameti yaşamak istemez. bende; allahın azametini anlamak için kıyametin kopmasını görmek isteyen hoca sıfatına bürünmüş alimlerden bizleri korusun. diye dua ediyorum.
  • enginpelin 13 Aralık 2012 Perşembe 19:21
    bir meşe agacı duyarlılıgı ıle konuya yaklasmıssın...bravo...
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 18:50
    Bildigim tek hoca Nasreddin Hoca
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 18:49
    Tek bir hoca tanırım o da Master Yoda
  • ricardo 13 Aralık 2012 Perşembe 18:25
    f.hocanın söyledikleri doğru allahtan başka hiçbir güç kıyamet gününü bilemez belirliyemez. yapılanların hepsi boş ve birileri köşeyi dönüyor.
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 18:04
    kiyametten korkmuyor ama Turkiye'ye gelmekten korkuyor, ilginc bir kisilik
  • logino1 13 Aralık 2012 Perşembe 18:47
    :) 10 numara yorum kardes...
  • eskizci 13 Aralık 2012 Perşembe 18:48
    mükemmel tesbit bravo size
  • brhnmrdn 13 Aralık 2012 Perşembe 19:03
    bu yorum tam da "cuk oturmuş".. tebrik ederim kardeş.
  • nuhu__ 13 Aralık 2012 Perşembe 17:55
    benim takvimde de kıyamet yoktu işaretledim yanlışlıkla silemiyorum nolcak
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 17:54
    Bir Alex değil
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 17:54
    Hocam bu Maya'lar ne mayalar
  • karray 13 Aralık 2012 Perşembe 17:49
    hoca efendi 21 aralıkta her yer paramparça olacak demişse doğrudur. ibadete başlayalım. camilerde toplanalım arkadaşlar.
  • hilal_mrngz 13 Aralık 2012 Perşembe 21:03
    haberi okuyacak vaktin yok ama boş konuşacak vaktin çok anlaşılan !
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 17:41
    rusyadakikerine laf atiyor ama kendiside yer istiyor haha weyyy
  • senolcan09 13 Aralık 2012 Perşembe 17:41
    sn. 16:47 insanlar laik olmaz önce onu öğrenin insanları yöneten sistemler laik olur bu bir, ikincisi kimse de senin gibi olmak zorunda değil, kimse bir başkası kadar müslüman değildir ne kadar olduğunu kabire girince görmeye başlarsın,üçüncüsü senin gibileri barındıran bu ülke dünyaya bu kadar güzellik katmış insan hayli hayli burayı hakediyor.
  • hakaramakara 13 Aralık 2012 Perşembe 17:40
    hocam şu cüppeliye söyle hiç bizimle ilgilenmiyor
  • carlvero 13 Aralık 2012 Perşembe 16:55
    bu mayalar dünyanın sonunu bilmişte kendi sonlarını niye bilememiş:)
  • nuhu__ 13 Aralık 2012 Perşembe 17:56
    tam bilecekmişler ama sorunları engel olmuş mayasıl olmuşlar
  • eaglexcall 13 Aralık 2012 Perşembe 18:24
    mayalardan anladigin yok kendi sonlarinin gelecegini gördüler ama 21 aralik icin dünya batacak demediler bu sadece baskalarin bi uydurmasi ve medyada bu yalanin arastirmadan yaymaya basliyo. mayalarin o günde 5000 yillik bizimkinden gün sayimi olarak da daha dogru olan yeniden basliyo bilgilende öyle camur at mayalara. mayalari uzay programi türkiyeninkinden daha gelismis bunu bi düsün.
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 16:54
    Maya takviminde artık yıl hesaplanmamistir bu yuzden bosuna heyecan yapmayin
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 16:47
    laik olmayan vatandas ne isin var bu ulkede bu ulku laik Turkiye Cumhuriyeti ve bende senin kadar muslumanim. sen anlamazsin ama hem laik hem musluman....
  • memur_nurettin 13 Aralık 2012 Perşembe 17:28
    100 kaplan gücündesin.
  • nuhu__ 13 Aralık 2012 Perşembe 17:58
    bence bu mayalı mayasıl olmuş hastalığından 21 aralıktan sonrasını çizememiş
  • vural06 13 Aralık 2012 Perşembe 18:02
    bazıları hem laik bir vatandaş olur hem müslüman bir kişi olur bazıları ise müslüman bir kişi olur ama müslümanlığın cumhuriyete laikliğe vatanseverliğe ters olduğunu zanneder. müslüman ama vatan haini olur
  • sensemaker1 13 Aralık 2012 Perşembe 18:13
    arkadaş hem laik hem müslüman olunmaz, müslüman devlet ile dinini ayrı tutmaz... ecdadımız biryerleri fethederken "toprağımız geniş olsun" diye fethetmedi... askerler ölüme giderken "allah allah" nidalarını, allahım sana geliyorum diye söylemedi... müslümanım dersiniz alkol alırsınız, zina yaparsınız, yalan söylersiniz, cinayet işlersiniz, faiz yersiniz ama dini vecibeleri yerine getirmezsiniz... allah ile benim aramda dersiniz... ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz der atalar... bunları hristianlar, museviler de yapıyorlar ne farkınız var? o hristiyanım diyor sen...
  • logino1 13 Aralık 2012 Perşembe 18:52
    sensemaker 1...sizin zihniyetinize gore bu ulkde hristiyanlar,museviler yasayamiyacak mi? onlar bu vatanin evladi degil mi?sizene milletin dininden.gidin inancinizi kendi icinizde yasayin.milleti kendi dininizi yasamaya zorlayamazsiniz.eger bu muslumanliksa..ben degilim..eger degilse..sen zaten musluman olamamissin.
  • sensemaker1 13 Aralık 2012 Perşembe 21:27
    logino, biz fatihin torunuyuz, fatihin zihniyetindeyiz... fatih nasıl istabulu fethettikten sonra hoşgörülü davranmışsa istanbul halkına, biz de öyleyiz merak etme.. sen benim ne anlatmak istediğimi anlamamışsın, kel alaka biryerden girmişsin olaya... bu kadar korkma, bu kadar ön yargılı olma arkadaş.. hristiyanına, musevisine karışan yok bu ülkede, olmadı da asırlar boyu... herkes kendi dinini yaşamakta serbest... ama müslüman ise müslüman gibi yaşayacak, hristiyan ise hristiyan gibi, müslümanım deyip de olmayanlar gibi yaşayanlara benim lafım...
  • sky-life 13 Aralık 2012 Perşembe 16:32
    maya takvimini yazan adam kaç bin yıllık tarihi yaza yaza bir hal olmuş,yeter artık ben yazmıyom diyerek işi bırakmış,takvim işinide ondan başka bilen olmadığı için kimse devam ettirmemiş..son yazdığıda 21 aralık 2012 olmuş:))
  • memur_nurettin 13 Aralık 2012 Perşembe 17:28
    sen bi daha espri yapma
  • superadam 13 Aralık 2012 Perşembe 16:29
    batsın bu dünya diye diye batırdın be orhan baba
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 16:14
    Fetva verenler ulkesi olduk
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 16:03
    ayni seyleri bende soylerdim size ya, ne var bunda cosacak? anlamadim.
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 15:59
    Hoca niye gelmiyorki türkiyeye yoksa biz mi gidelim yanina...
  • vidoj 13 Aralık 2012 Perşembe 15:47
    her yatırımı dünyaya olupta kıyamete şimdi gelsin diyeni de gördük. peygamber günahsız old. halde korkuyordu azametinden kıyametin. aklı dünyada malı dünyalık olanlar korkmuyor hayret. var bu işte bir riyâ.
  • enginpelin 13 Aralık 2012 Perşembe 16:15
    görmesini de bilmek lazım bazen.yoksa ne fayda...meali anlamayan nesle aşina değiliz demiş ya şair,onun gibi.kastedilen rab'bın buyuklugunu,azametini,haşmetini öyle bir günde bile olsa görüp,şükretmek,onun buyuklugune bır kez daha şahit olmak,varolan sonsuz hayranlık denizine bir damla daha katabilmek için kıyameti görmeye bile razı olmak..."sıcak kalpli ol ki, vicdanlar senin düşüncelerine buyur etsin" sevgili kardeşim...
  • funtoo 13 Aralık 2012 Perşembe 21:58
    enginpelin, bir insan kim rabbin kiyametini uzaktan izlemek istemek kim? allah i ciddiye almamak, bilmemek, haddi asmaktir bu.. cehennemin amacida budur, haddi asanlara azametini anlatmak, hic muhatab olmadan.. allah ile dalga gecmek oluyor bu, bi dakka bana bi izlet :).. bu ne ya.. sirk ehli iste.. bu allah'i da gormek ister :) ayetlerde allah insan ile sadece bir perde boyut arkasindan ya da melekle iletisim kurar diyor.. ama kimene ayetlerden, nur kitabinda allah ile yemek bile yersin..
  • enginpelin 14 Aralık 2012 Cuma 01:30
    yunus emre,cennetle ilgili dizeleri,isteği...bunun gibi...bu kadar katı yaklaşmak başkalarına zararlı olabılır mı acaba?hani bardağın sürekli boş tarafını görmek,herşeyi ben bilirim demek bazen yanıltmaz mı insanı? oysa iyi bir kardeşimizsin de...anlayamıyorum...
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 15:25
    Degerli hocam yurda donsen de yine o Suleymaniye'deki muhtesem vaazina dunya gozuyle ben de katilabilsem...
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 15:19
    Adamda artik dayanamadi sacmaliklara,
  • canefeoglu 13 Aralık 2012 Perşembe 16:43
    soylediklerin kisiligini ele vermis, devam et.
  • gemi68 13 Aralık 2012 Perşembe 15:18
    eminim laikçiler haberin içeriğini bile okumadan başlığa göre yorum yazacaklar.
  • nakokan 13 Aralık 2012 Perşembe 15:31
    arkadaşım laikçi olunca dinsiz mi oluyor ya da geri kafalımı oluyor anlamadım? böyle konuşarak sen günah almıyormusun soruyorum? sana bişeyler öğretemem ama bence biraz düşün sen napıyosun?
  • fremen 13 Aralık 2012 Perşembe 15:47
    15:31 kücük islerle ugrasiyorlar kardes, bilgi sahibi degiller malesef. laikci demek dinsiz, gayrimüslüm demek onlar icin. bilmiyorlarki ne günahlara giriyorlar, cehalet cok kötü, bu ülkenin sorunuda iste bu
  • _yurdum_insani 13 Aralık 2012 Perşembe 15:54
    laikçiler derken?? evet ben laikçiyim ve haberin tamamını okudum sen ne saçmalamışsın, laikçilik demek dinsizlikmi oluyor?? ibadetimide yapıyorum, ee sence laiklik ne demek acaba aç bi oku araştır cahil cahil yorum yapma şurada komik duruma düşmüşsün..
  • mete__han 13 Aralık 2012 Perşembe 16:35
    hem müslümanım hem de laik! kıblesi washington olanların peşine takılmayacak kadar da akıllyım çok şükür!
  • canefeoglu 13 Aralık 2012 Perşembe 16:47
    yanlis biliyorsun, yanlis soyluyorsun, yahu ben imam hatip mezunuyum, laiklik kistaslarina inanirim, ataturk'e laf soyleyene merhaba bile demem, hem laiklige inanip hem musluman olunmuyor mu, sunu unutma, kavramlara anlamlarini yukleyen biziz, ayrimi yapan yine biziz, biz istedigimize inaniriz, istedigimize inanmayiz, bunca carpik bir dunya yasaminin icinde laiklik ile muslumanligi neden bir araya getiremiyoruz, zihinler ozgur degil cunku.
  • Misafir 13 Aralık 2012 Perşembe 15:16
    Hakkaten ok de?erli a?klamalar :-)
  • tst7277 13 Aralık 2012 Perşembe 15:13
    hocam türkiyemiz seni özledi.yurduna gel artık.hasret bitsin.
  • erdemece 13 Aralık 2012 Perşembe 15:45
    ben ozlemedim!
  • enginpelin 13 Aralık 2012 Perşembe 16:16
    simdi bunu duyarsa hoca efendi, cok uzulur ama...
  • canefeoglu 13 Aralık 2012 Perşembe 16:49
    kisiler gelir gecer erdemece, kalplere baglanacaksin, o kalpler seni yaradana daha yakin olmani saglayan vesile kaynaklarindan ibarettir.
  • tolga888 13 Aralık 2012 Perşembe 15:12
    manseti okuyunca,hocada 21 aralik iddasini dogruladi sandim...cok sükürki müslümanlar bu hurafeye inanmiyor...