Mizahın ekseni yanlış belirlenmiş
KEREM AKÇA / keremakca@haberturk.com
Murat Cemcir-Ahmet Kural ikilisinin yetenekli olduğu kesin. Ama onlar, arka plana itilmeden veya teknik problemlerin azizliğine uğramadan iyi değerlendirilirlerse, “Düğün Dernek”teki gibi komedi şovu yapabilirler. “Düğün Dernek 2: Sünnet”, görsel kaliteyi düşürüp mizahın eksenini ekip komedisine çeviriyor. Bu sayede serinin enerjik ve muzip ikilisi sesini beklenenden az duyurabiliyor. 4 Aralık’ta vizyona giren “Düğün Dernek 2: Sünnet”, 11 günde yılın en çok izlenen filmi olmayı garantiledi.
Komedi ikilileri arasında yolculuğa çıktığımızda Jack Lemmon-Walter Matthau, Bud Abbott-Lou Costello, Cheech Marin-Tommy Chong, Jim Carrey-Jeff Daniels gibi fazlaca uyumlu birlikteliğe rastlarız. Bunlara Metin Akpınar-Zeki Alasya’yı ilave ederken de gocunmayız. Aslında Cemcir-Kural beraberliği yeni dönemde bu antolojik ikiliye alternatif olmak için yola çıkıyor. Bu konuda başarılı olma şansları ne kadar var?
İKİLİ DEĞİL BEŞLİ EKİP
Zaman gösterecek. Ama “Düğün Dernek”teki (2013) gibi dozunda bir sinematografik kaliteyle (Türksoy Gölebeyi) serbest bırakılırlarsa neden olmasın? Ama “Çalgı Çengi” (2010) gibi amatör işler yetenekli komedyenlere köstek oluyor. “Düğün Dernek 2: Sünnet”, muzip bir ‘sünnet düzenleme’ meselesi üzerine Rasim Öztekin, Barış Yıldız ve Şinasi Yurtsever’i de kapsayan beşli bir ekip komedisi servis ediyor. İster istemez Zeki Alasya, Metin Akpınar, Kemal Sunal ile Halit Akçatepe’nin bir araya geldiği filmleri hatırlatıyor (bkz. “Köyden İndim Şehre”, “Mavi Boncuk”).
Cemcir-Kural ikilisinin müthiş uyumu canlanmıyor. İlk filmde ‘tüpçülük’ün yol açtığı ‘gaz çekme’ varsayımı sebebiyle devreye giren halüsinasyonlar, ‘Cheech & Chong’un “Up in Smoke” (1978) ile başlayan serisine Türk işi bir yorum katmıştı. Hippi karakterlerden ve uyuşturucu bağımlılığından destek alan ‘stoner buddy movie’, Anadolu’da Sivas lehçesine transfer ediliyordu. Bu anlar karikatürize, şapşal ama eğlenceliydi. Kahkaha garantisi veriyordu.
TEKNİK ÖZENSİZLİK DİZ BOYU
Özellikle yerinde durmayan Kural, yeteneğiyle dikkat çekmişti. Burada ise ekibe dağılan diyaloglar, nokta atışı olma şansını kaybediyor, bu sayede de kahkaha oranı azalıyor. Sivas Oteli’ndeki kız meselesi güldürüyor. Yoldaki şaşkınlıklar tutuyor yer yer… Fakat ikiliden birinin arada hikayeyi umursamadan kaybolması senaryosal bir tutarsızlık da getiriyor.
Bu mizah tercihinin ötesinde zaten kurgusu ve sinematografisiyle çok yalapşap duran eseri izlerken ortaya çıkan işin teknik tarafına dikkat etmemeniz mümkün değil. Öztekin’in aşırı yapay aksanı, oyuncuları yakalama sıkıntısı çeken kadrajları destekler nitelikte.
KENDİ KENDİNE ZARAR VERMEK
‘Sinema’ konusunda beceriksiz Selçuk Aydemir burada da şaşırtıcı bir sonuç vermemiş. Gölebeyi gibi kurtarıcısı olacak bir görüntü yönetmeniyle çalışmalıymış. Cemcir-Kural ikilisi eğer üzerlerine gelinirse başarılı olur, arka plana itilirlerse “Düğün Dernek 2: Sünnet”teki gibi yeteneklerini sergileyemezler. 112 dakikada neşeyi yan karakterlere hesaplıca bölmek, 2013 tarihli filmin enerjisini alıp götürüyor.
BKM adına ise bir gişe avcısı önümüzde beliriyor. Nihayetinde dinamik ikiliden bağımsız bakarsak elbette acemiliklerle, ölçüsüzlüklerle dolu, çamur gibi bir görsel yapı var. Yeni Akpınar-Alasya olma hedefi de çok tutarlı değil gibi… “Düğün Dernek 2: Sünnet”, ilk filmdeki ‘kendinden geçme’ meselesiyle ortaya çıkan ve karikatürize karakterleri anlamlandıran capcanlı mizahı yinelemiyor. Başka dertleri var.
FİLMİN NOTU: 2.2
Künye:
Düğün Dernek 2: Sünnet
Yönetmen: Selçuk Aydemir
Oyuncular: Ahmet Kural, Murat Cemcir, Rasim Öztekin, Barış Yıldız, Şinasi Yurtsever
Süre: 112 dk.
Yapım yılı: 2015