Son Dakika
26.03.2018 - 03:57 | Güncelleme:

Hayatta en hakiki mürşid, sansürdür!

 

ÜÇ hafta önce Sultan Abdülmecid’in kızı, Abdülhamid’in de kızkardeşi olan Seniha Sultan’ın 4 Mart 1924’te, yani Hilâfet kaldırılıp Osmanlı ailesi sürgüne gönderildiği sırada Reisicumhur Mustafa Kemal’e gönderdiği bir telgrafı yayınladım.

Yaşlı prenses, şimdi Cumhurbaşkanlığı Arşivi’nde muhafaza edilen telgrafında “78 yaşındayım. Odadan çıkmaya dahi gücüm yetmediğinden, alınan son karara uymam mümkün değildir. Hayattan artık bir nasibi kalmamış olan benim gibi bir ihtiyarın yaklaşan son günlerini odasında geçirmeye müsaade buyurmanızı istirham eylerim” diyordu ama talebi dikkate alınmamış ve o da sürgüne gitmeye mecbur kalmıştı.

Telgrafı yayınlamamdan hemen sonra bir mesaj ve mail yağmuru başladı: “Bu belgeyi neden yayınladın? Şimdi sırası mı? Yayınlamakla eline ne geçti? Atatürk’e hangi hakla hakaret edersin? Birilerinin ekmeğine yağ sürdüğünün farkında mısın?” gibisinden abuk-subuk, değerlendirme yeteneğinden fersah fersah uzak ve gerçeklerden doludizgin kaçmayı bir iş zannedenlerin dillere senelerden buyana pelesenk ettikleri ifadeleri ile dolu mesajlar...

Hele, neredeyse babam yaşında olan bir zamanlar futbol işleri ile meşgul olmuş adamın birinin “Bu yaşa gelmişsn, bir ayağın çukurda ama hâlâ Atatürk’e lâf ediyorsun” diye yazması yok mu!

ZAMANI ASLA GELMEYECEK!

Dün de altında Reisicumhur Gazi Mustafa Kemal’in imzasının bulunduğu 1924 tarihli bir başka belge neşrettim: İstiklâl Marşı bir türlü olması gerektiği şekilde bestelenemediği için yeni bir yarışma açılmasını ve gönderilecek eserlerin Avrupa’daki konservatuvarlar tarafından değerlendirilmesini öngören bir hükümet kararını...

Mâlûm korodan, dün sabahtan itibaren yine tıngır tıngır tepkiler gelip duruyor: Bu belgeyi niçin yayınlamışım, şimdi sırası mı imiş, yayınlamakla elime ne geçmişmiş, Atatürk’e hangi hakla hakaret edermişim, birilerinin ekmeğine yağ sürdüğümün farkında mıymışım! Atatürk’ten “Mustafa Kemal” diye bahsetmemin sebebini de zaten biliyorlarmış!

Altında “Atatürk” yahut “Mustafa Kemal” imzasının bulunduğu bir belgeyi yayınlamayı “Atatürk’e hakaret” diye yorumlamak memleketteki hem kamplaşmanın, hem de 95 senelik rejimin hâlâ zayıf olduğuna inanmanın neticesidir ve kamplaşma artık işinize gelmeyen belgenin ortaya konmasına karşı çıkacak kadar şiddetlenmiştir! Bir dönem anlatılırken tarihî şahsiyetlerden o dönemdeki isimleri ile bahsetmek şart olduğu halde 1920’lerin Mustafa Kemal Paşası’na “Atatürk” denmesini istemek, üstelik yayınladığınız belgenin altındaki imza bile “Mustafa Kemal” olduğu halde “Atatürk demeye korkuyor” krizlerine girmek ise idelojik körlüktür!

BELGE CENNETİNDEKİ KÖRLÜK

Meslek hayatım boyunca, özellikle de tarih bahsinde yazdığım herşeyi mutlaka belgeye dayandırdım; zira tarihin ideoloji, yorum, yahut kalpten geçenler ve temennilerle değil, sadece belge ile yapılan bir ilim olduğuna inanırım. Türkiye’nin bir “belge cenneti” olduğunu ve aramayı bildiğiniz takdirde istediğiniz herşeyi bulabileceğinizi de hep söylemişimdir ve söylerim. Yayınladığm belgelerde ise sadece suç teşkil eden yahut hususî hayata giren kısımları sansürledim; zira bana göre aynı kanaatte olmasanız bile hâlen yürürlükte bulunan kanunlara karşı gelmek ucuz kahramanlık, özel hayatı gözler önüne sermek de edep ve terbiye dışı bir iştir!

“Zamanı gelmedi, sakın ha yayınlama!” gibisinden çığlıklara ise tâââ gençlik senelerimden buyana âşinayım. Meselâ bundan 25 küsur sene önce “Şahbaba”yı yazmaya başladığım sırada da dört bir taraftan aynı şekilde “Sakın yapma, henüz zamanı değil, biraz daha bekle” gibisinden tavsiyeler yağmıştı ama tavsiyelerin hiçbirini ciddiye almadığım için ortaya karıncakararınca birşeyler koyabildim!

Üstelik, verilen bu akıllara kulak asmamam sayesinde bir hakikatin de farkına vardım: “Henüz zamanı değil” diyenlerin sözünü ettikleri o “zaman”ın gelmesinin asla istenmediğini ve söylediklerini yaptığınız takdirde de ebediyete kadar gelmeyeceğini!

Türkiye’de bugün tarihî belge yayınlamak ama düzmecesini değil gerçeğini, hem de devletin arşivlerinde bulunan orijinal evrakı neşretmek bir kesimin gözünde muzır faaliyet hâline geldi ise, memlekette ilim de, irfan da bitmiş demektir!

Bundan sonra da aynı yolda gitmeye, yani hadiseleri “gerçek” belgelere dayanarak yazmaya devam edeceğim ama merak ediyorum: Mürşidlerin en hakikisi olan “ilim”in yerini sansür ve belge gizlemek mi aldı, ne oldu?

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 29 Mart 2018 Perşembe 09:56
    Sayin Bardakci, gercek tarihci olmaya lütfen devam et! Idelojik körlere iyi ders verdiniz.
  • Misafir 28 Mart 2018 Çarşamba 11:05
    GAYET YERİNDE BİR DEĞERLENDİRME
  • Misafir 28 Mart 2018 Çarşamba 09:49
    Murat abi sen kimseyi takma lütfen gerçekleri her zaman yaz. Seni çok seviyoruz.
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 15:44
    Murat Bey süper yazılar yazıyor ben her ne yazarsa inanırım!
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 14:06
    Murat hocam tarih sizinle güzel millet inanmıyor gelecek haftada Abdul hamit fehim paşasını yazarmısınınz
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 12:50
    Tarihçilik belge işidir. Lakin bazılarının belgeleri hep Atatürk'ün olumsuz değerlendirilmesine yol açacak nitelikte oluyor. Nedense hiç başka şeylerin aleyhine yorumlanabilecek tek bir belge ya da Atatürk'ün lehinde bir belge ortaya çıkmıyor. Sanki mikroskopla ve büyük bir gayretle olumsuz şeyler bulunuyor. Adı belgecilik oluyor. Yayınlananlar doğru olabilir ama ya yazılmayanlar.
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 12:21
    Hocam teşekkürler tarihini hatırlamıyorum amadediğiniz gibi 20 25 sene evvel Şahbaba kitabınızı almıştım çok faydalandım herkesede tavsiye ediyorum
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 12:15
    durmadan demagoji yapiyorsun! Atatürk'le ilgili hicbir firsati KACIRMIYORSUN!. Seni artik TANIYORUZ!
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 11:46
    Okumayı çok seviyorum.Görüşlerinize katılsak da katılmasak da bir yazıyı okuma çatısı altında birleşiyoruz.Allah okuyabilmekten bizleri ayırmasın.
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 11:36
    daha ne gercekler varda korkuyorlar cikmasindan
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 11:29
    Tarihin Arka Odası ne zaman başlıyor Murat bey
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 10:55
    Doğrunun yanında olduğunuz için teşekkürler.
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 10:37
    konuları taraflı degil ,ilmi ve belgelerle ortaya koyarak anlattıgınız için teşekkür ederim.Hakikat herşeyin üzerindedir.
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 09:56
    Sayın yazar gerçekleri belgelerle gün yüzüne çıkarmak bilim yapmaktır fakat size bu belgeleri yayınladığınız için kızanlar ne kadar sığ ise iyiki yayınladın hocam diyenlerin de sığ görüşlülüğü en az onlar kadardır.Mesele gerçeklere bakış açımızla alakalıdır ve maalesef sizi destekleyenlerin sizin açınızla baktığından kuşkuluyum. Saygılar sunarım.
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 09:23
    Sayın BARDAKÇI SİZİN gibi dürüst,mert doğruları yazmaktan korkmayan yazarlara bu ülke de çok ihtiyaç var,helal olsun size.
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 08:36
    Murat bey; tabikede yayınlayacaksınız. Yayınlamayın diyenlerde Atatürkü sevmeyenlerde Atatürkün ne kadar muazzam işler yaptığını analamak basiretinden uzaklar. Sipesifik olarak alınan bir kaç belge onun bu vatan için yaptıklarını gölgeleyemez.
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 08:31
    Gerçek belgeler tarihin gizli sayfalarında kalmamalı diye düşünenlerdenim.''Tarihin Arka Sayfası'' Programlarını özlediğimizi de bilmenizi isterim.Selamlar ve saygılar sunuyorum.
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 08:14
    Murat bey tarihin arka odasını çok özledik
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 16:56
    Kıymetli murat bey her yazınızı sabırsızlıkla bekliyorum.bizleri aydınlattığınız icin tesekkurler...
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 16:17
    Gerçekler... kime göre gerçekler. Sen yaz babam. Bakma kimsenin ne dediğine.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 17:33
    Beşikteki kardeşlerini oğullarını devletin ali menfaati diye boğazlatan Osmanlı hanedanının 78 yaşındaki üyesi de devletin ali menfaati için sürülmüştür
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 15:41
    Sayın bardakcı, türkiyenin sizingibi doğruları yazan insanlara ihtiyacı var 100% destekliyorum
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 15:18
    Bu ülkede Atatürk' ü sevmek değil, tapmak mertebesinde gören insanlar olduğu sürece kendi tarihimizi asla doğru değerlendiremeyeceğiz. Dünyanın en büyük hatası dahi olsa eğer Atatürk yaptıysa ortaya çıkartılmamalı,söylenmemeli,bilinmemeli.Sadece olumlu şeyler ve kahramanlıklar dile getirilmeli.Tarihin en büyük eğitim zaiyatı bir nesil var ülkemizde.Bilmiyor,bilmediğini de bilmiyor ve bilenin belgeleriyle ortaya koyduğunu da inkar ediyor ya da onu suçluyor.PES diyeceğim ama anlayacaklarını da sanmıyorum..
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 15:38
    Ne kadar güzel yazmışsınız! Aynen paylaşıyorum! Sağolun varolun!
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 15:17
    Henüz zamanı değil demek gerçeklerden kaçmaktır.Bu konuda size katılıyorum.Gerçekler acı da olsa gerçektir ve bilinmesi gerekir.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 14:36
    sayın hocam yazılarınızı ilgiyle okuyorum.birde Çanakkale anıtına değinseniz.ne zaman başladı ne zaman bitti.bu anıtı bulmak için yarışmamı yapıldı
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 14:32
    Sayın yazar, olaylara objektif bakabilmek için hem Osmanlı hem de Cumhuriyet tarihindeki gerçekler belgeleriyle açıklanmalı, gizlenmemeli.Korkunun ecele faydası yoktur.Sevaplarıyla günahlarıyla tarihimizle yüzleşmeliyiz.Asıl hassas konu bence yorumlarken çok dikkatli olmak,büyük ölçüde yorumu okurlara bırakmaktır .Neticede elçiye zeval olmaz.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 14:04
    Hocam seni seviyoruz. Bu belgeleri yayınlamakla birilerinin Atatürk sevgisi azalıyorsa, biz zaten onları istemiyoruz. Gerçek tarih istiyoruz, hikaye gibi anlatılanları değil.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 14:03
    murat bey ülkenin sizin gibilere ihtiyacı var bildiğiniz yoldan devam edin
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 13:54
    Sn Bardakçı, Osmanlı da haremde hangi milliyetlerden kadınların olduğunu, bunlar arasından seçilip saraya sultan olmuş kadınların (yani padişahların anneleri olan sultanların) milliyetlerini ve saraya ve yönetime etkilerini içeren yazınızı ivedi olarak bekliyoruz. Doğruları ve gerçekleri yazabilme cesaretiniz varsa tabi.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 13:46
    Sayın BARDAKÇI tarih ilmi ile ilgili düşüncelerinize katılmamak mümkün değil.Ben tarih ilmine oldukça ilgi duyan biriyim ve çocukluğumun ve gençliğimin kahramanları hep tarihi kişiliklerdi (anlatmak istediğim yakın tarihimiz ve osmanlının kuruluş yılları dahil bütün tarihi olaylar ve kişilikler için geçerlidir); tarihi gerçekleri belgeleriyle takip edecek imkanlara sahip olmadığım için, bir sürü saçma sapan olduğundan farklı ve gereksiz yere çok üstün gösterilen tarihimizi öğrenip sonra bunların bir çoğunun abartma olduğunu yanlış olduğunu anladığım da yaşadığım hayal kırıklığı ve üzüntüyü anlatamam. bu nedenle tarihe ve gerçeklere olan inancım sarsılmıştı. sanki tarihi kişikler olduğu gibi anlatılınca değerleri ve bizim onlara olan sevgimiz azalacak. keşke belgelerle ve gerçeklerle tarih ilmini anlatan birileriyle çok önceden karşılaşabilseymişim. şimdi sizinbelgeleriyle yayınladıklarınızla bir nebze olsun ilgi duyduğum tarihi takip edebiliyorum ve tarih nasıl öğrenilir tarih ilmi nasıl araştırılır ve öğrenilir anlayabiliyorum. bununiçin size teşekkürlerimi sunuyorum. yazılarınızın ve yayınlarınızın devamını diliyorum.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 13:45
    kadir mısırlıoğu diyorki: keşke atatürk iktidara geleceğğine yunan galip gelseydi. bu konuda edecek bir kelamınız varmı?
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 13:40
    ağrıda çalışan bir olarak ben sizin kimlere yaranmaya çalıştığınızı çok iyi biliyorum burada görüyorum. burada seviliyorsunuz devam edin.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 13:38
    iktidarın istediği yazıları yazınca sansürü delen cesur köşe yazarımı oldunuz yani.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 13:34
    Adam çıkıp Tarihi belgelerle doğrularla anlatıyor masal hikaye sallama VS eklemiyor ama gel görki bazılarıda beğenmiyor. Bu millete hikaye anlatacaksın abi kimin işine nasıl geliyorsa o türde bir hikaye ama yoksa Zamanımıydı Şimdi Derler...
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 13:19
    Öneriniz kendinize uygulamalisiniz
  • Misafir 27 Mart 2018 Salı 09:16
    adam yazar ve tarihci isi ise bizi bilgilendirmek hemde belgelerle gerceklerden kacamazsiniz kacamicaksinizda
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 13:16
    urfa lı bir tarihçi şöyle yazdı: demokrat partinin arkasında toprak ağaları vardı.çünkü chp atatürk ün vasiyeti toprak reformunu hayata geçirmek istiyordu. yani o zaman toprak reformu hayat geçseydi pkk bu kadar taban bulamayabilirdi. sağ partilerin arka planında hep zenginleri korumak var. bunu temin içinse zihinsel bir kölelilğe .. bunun içinde ankesör köşe yazarlarına. kartı tak çalıştır. kartı kim takarsa ona çalışır.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 14:35
    Şİmdiki duruma bak. İstanbulda bütün zengin semtler CHP li..yani zengin partisi chp dir.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 16:06
    bravo
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 13:08
    sayın bardakçı sizden bir şey rica edebilirmiyim? osmanlı devletinde türklüğe hakaret edildiğine dair elimde belgeler var bunları yayınlarmısınız? bugun ortağuda yaşadığımız problemlerin çoğu abdulhamit dönemine dayanıyor. bunlar hakkında elimde belgeler var. hani gerçekleri yazmak istiyorsunuz ya
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 13:05
    bir zamanlar 1955 lerde iktidarın lehine yazılar yazılsın diye dergilerde gazetelerde parayla yazarlık yapanlar vardı. hatta alacağı için menderes in kapısına dayanmıştı bir tanesi. iktidarlar zihinsel tabanlarını oluşturmak yada pekiştirmek için böyle yazarlara ihtiyaç duyarlar. ondan kendinizi bir şeyi başarmış gibi görmeyin. iktidarda 1998 fikriyatı olsaydı yazılarınızı atatürk adıyla yazardınız ;)
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 13:02
    hayatta en hakiki murşit ilimdir. sansürden konuşacaksak kızıl dönem sansürlerinden konuşalım
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 12:49
    Sayın Bardakçı, tarihimizi gerçek belgelerden öğrenirsek doğruyu bulabiliriz.Yaygara koparanlara kulak asmamanız çok iyi olmuş. Onlara uyup belgelerı yayınlamasanız nu kere sizi gerçekleri gizlemekle suçlayacaklardı.Kaleminize sağlık...
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 12:48
    Murat hoca sürekli yazıyorum lütfen şu konuları ekranlarda anlat tarihin arka odası değil ön odası olsun saygılar
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 12:48
    Kişisel arşivdeki bazı tarihi belgeleri 50 yıl açılmamak koşuluyla saklamak da sansür değil mi?
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 12:39
    Murat abinin karşısında kim olursa olsun, gerçeği yansıtmasını seviyorum. Adam bi kere yamuk değil. Helaş
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 12:24
    Onlar Rahatlık
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 12:14
    Muhterem bardakçı problem, söylediklerinizin yanlış olmamasında değil,faydalı olmamasında..Çok iyi bildiğinize inandığımız geçmişten faydalanarak; yarın için işimize yarayabilecek yorumlarınızı bekliyoruz. Bütün saflığımla söylüyorum günümüzle ilgili gerçekleri yazmaktan ya imtina ediyorsunuz ya da yazmamakla iligili sebepleriniz var...Bu da yazdığınız doğruları faydasız ve tartışılır hale getiriyor..Selam ederim.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 12:07
    Gerçekleri öğrenmek ve onlarla yaşamak yerine hayallerinde kurdukları sahte dünya'da yaşamayı sevenler hem kendilerine hem kendilerine inananlara hem de koruduklarını sandıkları kişi olay vs ye zarar verdiklerinin farkında değiller.Çankaya köşkünün mutfağında çıkan bir yangından sonra Atatürk'le ahçısı arasında geçen bir diyologu okuyordum.Arkadaşlarımdan birisi bana ''Sen Atatürk düşmanısın'' deyiverdi.Neden öyle söylüyorsun dediğimde bana şunu söylemişti ''Koskoca Atatürk hiç ahçısı ile konuşur mu''.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 12:26
    Hahaaa
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 12:03
    Merak etme Murat Abi, aynı yolda gitmeye devam et, hadiseleri “gerçek” belgelere dayanarak yazmaya devam et, daha önce de benzer yorumlar yazdım senin yazılarına, ben biraz gevşek formda yazarım belki sana ters gelmiş okumadın yada okuyacak zaman bulamadın. Bak Şems-i Tebrizi ne diyor; "Ne zaman ki düşmanlarım çoğaldı, ne zaman ki iyiliğim kötülük olarak anlaşıldı, anladım ki ben doğru yoldayım." diyor, ben de sana yine diyorum ki "doğru yoldasın böyle devam et" çünkü buna çok ihtiyaç var.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:53
    Siz işinizi en doğru şekilde yapıyorsunuz ve lütfen yapmaya devam edin. Bazılarının tarih anlayışı, sadece beklentilerinin yazılmasıdır. Doğru söze, davranışa çamur atmak bizim bazı kısımların kanında vardır ki bu maalesef alışkanlık hâline gelmiştir. Size doğru yoldasınız. Yazınız çok iyi.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:52
    Siz bir osmanlı hayranisiniz.Bunda bir sakinca gormuyorum.Saygiyla karsiliyorum.Ama bilim adami olarak sizden Cumhuriyetin hatalari kadar osmanlininda hatalarini yazmanizi bekliyorum.İste o zaman İlim olur.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 12:56
    Ne zamandır takip ediyorsunuz Murat Bardakçı' yı ?
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 13:44
    bu yorumu beğenmeyenler: osmanlı nın hataları yayınlanmasın ya. biz burda yeniden osmanlı kuracağız ya. osmanlı bi beyliktir. ben germiyanoğullarından mı mesela . osmanlı değil
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 15:35
    Derdimiz onun bunun hatası değil efendi, derdimiz hakikatlerin ve belgelerin yayınlanarak insanlara sunulmasıdır. Şu cümlelerinden bile ne kadar kemalist propaganda ile yetiştirildiğin ve holigan gibi yaşadığın belli! Laflara bak Osmanlının hatalarını da yaz diyor. Tarih komedi senaryosu değildir!
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:47
    ağzına sağlık Murat Bey
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:46
    Sayin yazarlari hep ovmek mi gerekiyor
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:41
    Sonuna kadar haklısınız Sayın Bardakçı; Şimdiye kadar kendi tarihlerini bize yutturmaya çalıştılar. Biz sizin tarafsızlığınıza inanaıyoruz. Ayını Fatih Beyin olduğu gibi doğruya doğru yanlışa yanlış diye bilenlerdensiniz. Teşekkürler
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:40
    Sayin Bardakci, bu yazinizdan dolayi sizi kutlarim. Ne yazik ki egitim sistemimizin de etkisinden dolayi insanimiz sorgulamiyor; yanlis olsa da inanip, inandigi yanlislara dogruymus gibi tapiyor. Ne demis Orhan baba: "Hatasiz kul olmaz". Elbette Atatürk'ün de hatalari olmustur. Yaptigi hatalar onun degerini azaltmaz, ama bizim o hatalari fark etmemiz o hatalari tekrarlamamamizi saglar.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:37
    SİZİ TEBRİK EDERİM. ALLAH YARDIMCINIZ OLSUN. YAZILARINIZI İLGİYLE TAKİP EDİYOR VE SOSYAL MEDYADA DA PAYLAŞIYORUM...
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:37
    Abdulhamit zamanindaki koyu sansurden ne haber saygideger hocam
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:36
    Bahsettiğiniz kamplaşmanın önüne geçmenin tek yolu sizin gibi saygı değer insanların siyaset programı adı altında değil farklı bir program modeliyle siyasileri bir araya getirip halka aslında onların kanlı bıçaklı olmadığını sıradan insanlar gibi birbiriyle sohbet muhabbet edebildiklerini göstermekle olur. Kamera önünde halka karşı birbiriyle güzel sohbet edebilirlerse tartışmadan o zaman bu millet daha bir güzel kaynaşacaktır. Şuan A'lı mısın B'li misin sözleri çok revaçta. Futbol takımı tutar gibi parti tutma konusunda çağ açıp çağ kapadık. Böyle devam edemez. Nereye kadar gerilecek bu millet. Kamplaşmanın sınırı nereye kadar dayanacak. Artık tansiyonu düşürmenin, farklı düşünenlerin aynı programda düzgün şekilde halka karşı hitap etmeleri gerekmektedir. Bunu yapacak bir "BABAYİĞİT" varsa o da sizsiniz
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:26
    MAALESEF TARİHİMİZE OBJEKTİF BAKAMIYORUZ, HALA İDEOLOJİK ÖNYARGILARLA DEĞERLENDİRİYORUZ.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:21
    tamam da beyefendi bu arşivde Atatürk lehine bir belge yokmu mesela günümüz şartlarında ona ağız dolusu hakaret edenlerin yüzüne çarpacağınız belgeler olabilir...Ama siz hep alehine belge çıkarırsanız çok üzgünüm ama burada millet te arkasını ve hangi amaca hizmet ettiğini araştırır...
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 13:58
    İşte bahsedilen duruma benzer bir örnek olmuşsunuz. Tebrik ederim. Murat bey ısrarla insanların görüşlerine göre değil kendi çalışmalarımda ortaya çıkardığım gerek belgelere göre konuşur be o belgelerin uygunsuzluk iermeyenlerini yayınlarım diyor sizler de ısrarla onu neden yayınlyorsun, bunu neden yayınlamıyorsun gibi boş ve aynı saldırgan tavırla kendisine cephe almaya devam ediyorsunuz. Derdiniz nedir? Eğer beğenmiyorsanız sizin istediğiniz gibi belge yayınlayanlar var onlarla yetinmeyi bilin.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 14:04
    ​İşte bahsedilen duruma benzer bir örnek olmuşsunuz. Tebrik ederim. Murat bey ısrarla insanların görüşlerine göre değil kendi çalışmalarımda ortaya çıkardığım gerek belgelere göre konuşur be o belgelerin uygunsuzluk iermeyenlerini yayınlarım diyor sizler de ısrarla onu neden yayınlyorsun, bunu neden yayınlamıyorsun gibi boş ve aynı saldırgan tavırla kendisine cephe almaya devam ediyorsunuz. Derdiniz nedir? Eğer beğenmiyorsanız sizin istediğiniz gibi belge yayınlayanlar var onlarla yetinmeyi bilin. ...
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 15:37
    Kimse onu sevmek zorunda değil, siz seviyorsunuz diye illa istiyorsunuz ki onun aleyhine olan belgeleri sümen altı etsinler göstermesinler. Hani sizin o dilinizden inmeyen demokratlığınız, laikliğiniz!
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:18
    Hocam senin işinde bayağı zor,birde bunlarla uğraşıyorsun,kolay gelsin.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:14
    Elinizde iki tarafında memnun olacağı tarzdan bolca belge olduğuna eminim.Kim güçlüyse onun hoşuna giden yayınlar.Her devrin adamısınız.Tebrikler.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:12
    Mektuba yanıtı - var ise - lütfeder misiniz?
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 11:07
    Çok faydalı oluyor. Devam Sayın Bardakçı
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 10:49
    Sayın Bardakçı, bizler ne zaman ölümüne inandığımız- ki bu bile olmamalı- insan veya davalara bodozlama savunmaktan vazgeçersek işte o zaman adil oluruz.Aksi taktirde sadece kalas,odun olarak kalırız.Okumuşu da aynı ,okumamışı da aynı...
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 10:44
    Onlar padişah hakkında aleyhte bir belge olduğunda onu zevkle alır çarşaf çarşaf yayınlarlar, laf ederler, hakaret ederle ayrıca onlarda objektiflik diye bir şey yoktur, tutturdular bir kemalizm peşinde gidiyorlar. Atatürk'ü sevdiklerinden değil kurdukları rahatlık hegomonyasını onun adı sayesinde sürdürüyorlar bu yüzden dertleri. Türk'ü 1923'ten sonra yaratılan bir ırk olarak gören kesimden ne beklenebilir ki
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 10:39
    Akil bir zata böyle asil bir tavır yakışır. Tebrik ile, tarihimizi ve halkımızı aydınlatmaya devamınız için, sağlıklı nice ömür dilerim.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 10:39
    dogru yoldasınız .allah size uzun ömür versin.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 10:37
    Kiz öğrencilerin başlarını açık görmeye dayanamayam Bartın Millî egitim Müdürü Atatürk'ün fotoğraflarını yönetmeliğe ragmen 18 mart torenlrri ivin hazirlik yaparken kaldirmis
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 10:33
    Gerçeklerin üstü hiçbir zaman örtülmemeli..Ama geçmişte yaşanmış her şeyde ogünün geçmişin şartları nile değerlendirilmeli.. Hatta fazlada geçmişe takılıp kalmamalı..Geçmiş geçmiştir. Gelecek gelmemiştir. Bugün ne yapmalıyızı düşünmeli..İlim ve irfandan asla ayrılmamalı..Her zaman Edep yahu demeli..Ancak bunu hakikatlerin konuşulmasına bir mani olarak görmemeli..İşimize gelen gerçekler veya yalanlar diye bir şey olmamalı..Gerçekten hep hakikati aramalıyız..İyi ve güzel çalışmalarınızın her zaman devam etmesi dileğiyle...
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 10:24
    Sana Teşekküt Ediyoruz,Eline Koluna Sağlık,Gerçekleri bilmek doğruları ögrenmek geleceğimizi güçlendirir,zayıflatmaz.Onlar yıllarca bunu istemediler.Özgür Adam
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 10:22
    Iki sey yazilarinizda dikkat cekiyor: 1.konularinizi gundeme çıkarılan konular belirliyor 2. Örneğin Cumhuriyetin ilk yıllar Osmanlı karşılaştırması yaparken taraf tutyor sunuz halkin durumundam ornegin hiic bahsetmiyorsunuz
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 10:22
    Kalemine sağlık.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 10:21
    Tarihin ve araştırmanın babası sizsiniz. Dokuz köyden kovulsakta asla vazgeçmeyeceğiz hakikati söylemekten. Allah yardımcınız olsun.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 10:14
    Bugüne kadar neden yazmadınız bu belgeler elinize yeni mi geçti.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 10:07
    ne denebilir ki! ancak bu kadar güzel anlatılırdı. Türkiye'de insanlar, sevdikleri insanların insan olduklarını unutuyorlar. Mustafa Kemal hatasıyla, içkisiyle, doğrusuyla, cesaretiyle her şeyiyle bir insandı ve biz onu öyle sevdik. Hata bile denmeyecek şeyleri dahi yayınlamaktan korkmak, kafanızı kuma sokmaktan farksız.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 10:05
    Lise 2 den beri ( üniversite 3 ) sizi takip etmekteyim. Tarihin Arka Odası bitirilmesi bizler adına çok kötü oldu bunun sizde farkındasınız geçen Trt programında da bahsi geçmişti. Ama aklıma takılan birşey var bu ülkede niye herkes uzaktan oturup tarihe bakamıyor. Niye kendi yaşamış gibi savunuyor tam görmediği ve tam anlamıyla bilmediği insanları...
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 10:04
    Sonuna kadar okuyamadim,cok uzatmissin; insallah kötü bir sey dememissindir,okuyanlar yorumlasin lutfen:blush:
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 12:26
    Özetle okumadan araştırmadan bu işler olmaz demiş. Senin ve senin gibilerin okumayı ve araştırmayı öğrenmesi gerektiğini söylemiş. Böylelikle sansüre ihtiyaç kalmaz herkes herşeyi anlayışla karşılayıp saygı duyabilir demiş.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 09:56
    sizin düşüncelerinize aynen katıliyorum ve lütfen bilinizki bu ülkede gerçeklerden mutlu olanların sayısı yalanlarla yaşamak isteyenlerden fazladır lakin yalan dünyada yaşamak isteyenlerin sesi fazla çıkmakta bunada aldanmamak lazim.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 09:55
    Eline, ağzına yüreğine sağlık hocam, ilimi irfanı gerçeği gizleyen, belgeyi ve belgeleri tahrip edenlerden öğrendik bunca bilgiyi.Şimdi soruyorum ey millet uyanın bir tarih yok oluyor, yok ediliyor, yok edilmek isteniyor.Nedir bu gizlenen gerçekler, neden gizleniyorlar? Uyanın ve sorun artık geçmişinizden korkmayın, üstüne gidin.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 09:54
    Allah razi olsun.Rabbim sağlikli uzun ömür versin.inşaallah bütün gerçekleri yazmak sana nasip olsun.Rahmetli babanızın yazilarini okurdum.Allaha emanetsin.
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 09:35
    SIZ YAZMAYA DEVAM EDIN EHLI KUBURUN LAFLARINA BAKMAYIN
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 09:34
    :thumbsup:
  • Misafir 26 Mart 2018 Pazartesi 08:40
    Herşeyin zamanı geldi de geçiyor bile hocam. Herkesin herşeyi öğrenmesi gerekli. Saplantılardan kurtulup gerçekleri duymaya tahammül edilmeli.
Kalan karakter : 2000
Hava Durumu
Çarşamba 10 MPH 26°
Kısmen Güneşli