Cemalnur Sargut: Başımı örtmüyorum çünkü...

Türk Kadınları Kültür Derneği İstanbul Şube Başkanı, Araştırmacı - Yazar Cemalnur Sargut, Söz Sende'de Balçiçek İlter'e konuştu

22 Mayıs 2012 Salı 00:37
  • Yorumlar67
  • Onay Bekleyenler 0
Habertürk Üyelik SistemiÜye Girişi

Habertürk Hesabınız Yoksa
Şifrenizi Unuttuysanız
  • maestro_22 Mayıs 2012 Salı 11:20 Paylaş
     
    hanımefendi, dinin esası güzel ahlaktan bahsediyor, birileri hala "şekilcilik" bataklığında debelenip bu güzel insana laf yetiştirmeye çalışıyor.
    0 0
  • hunkar6022 Mayıs 2012 Salı 12:09 Paylaş
     
    ikisi de islam ın emri. olaya en azından biri var diye bakılabilir. ama islamı bilen biriyse kusura bakmasın, ben tesettürlü olmasını beklerim. allah da öyle bekliyor ki,tesettürü emretmiş.
    0 0
  • maestro_22 Mayıs 2012 Salı 12:25 Paylaş
     
    allah resulu "din güzel ahlaktır" demiş, "din tesettürdür" dememiş. güzel ahlak ile tesettürü aynı seviyede görerek allah resulunun sözünü yalanlıyorsun, dikkat et. ;)
    0 0
  • yorum322 Mayıs 2012 Salı 13:12 Paylaş
     
    ahzap suresi ayet 59 : [<<ey peygamber! hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle. (evin dışında erkeklerin arasına çıktıklarında) cilbablarını, kendilerini baştan aşağı örten dış elbiselerini üzerlerine alıp örtünsünler. bu, onların başkaları tarafından tanınıp rahatsız edilmemeleri için daha uygundur. allah çok bağışlayan çok merhamet edendir. >> mümin kadınlara da söyle: gözlerini (haramdan) çevirsinler; namus ve iffetlerini korusunlar. görünen kısımları müstesna olmak üzere, ziynetlerini teşhir etmesinler. baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler.
    0 0
  • maestro_22 Mayıs 2012 Salı 13:42 Paylaş
     
    yorum3; o ayetlerde başörtüsü geçmez. orjinalinde geçen hımar kelimesinin sadece bu anlamı yok. dolayısıyla bu ayetin tefsirleri, mealleri ve yorumları birbirinden farklıdır. ama işte bilmek, araştırmak, öğrenmek lazım.
    0 0
  • yorum322 Mayıs 2012 Salı 14:09 Paylaş
     
    engin tecrübelerinden ne kadar faydalanmak ,aydinlanmak isterdim bilemezsin...
    0 0
  • maestro_22 Mayıs 2012 Salı 16:33 Paylaş
     
    yorum3; çocukca dalga geçtiğini zannederek, haklı olduğunu gösteremezsin. bu numaralar bayatladı, haberin ola.
    0 0
  • hunkar6022 Mayıs 2012 Salı 17:16 Paylaş
     
    maestro, islam kur'an'ın emirleri ve efendimiz(sav)'in uygulamalarından oluşur. o'nun hanımlarının başörtüsünü kültüre indirgemek büyük bir yanlıştır. hem ayetle sabit, hem hadisle ve peygamber uygulamalarıyla desteklenen bir kuralın, islam'da olmadığına dair yorumlara itibar etmek, ancak yasalarda boşluk aramaya benzer.
    0 0
  • haldun22 Mayıs 2012 Salı 10:17 Paylaş
     
    evet insanın doğru bildiğini de savunması ve dile getirmesi gerekir ama bunu nezaket ve ahlaki kurallar çerçevesinde yapması gerekir bence tüm örtülerinizi atın düşüncelerinizi örten asıl örtülmesi gereken kötü ve art niyetli olan başkalarının mahremiyetini yada kişiliklerine zarar verebilecek olan tavır davranış yada düşüncelerdir asıl olan nasıl baktğınız değil ne gördüğünüzdür ama dışarıdan nasıl baktığınız görülür herkesin kendini tam olarak ifade edebilmesini dilerim ......
    0 0
  • haldun22 Mayıs 2012 Salı 10:09 Paylaş
     
    benim anlamadığım birilerinin çıkıpta bunu topluma açıklamayışı bu kadar önemli bir konunun sümen altı edilmesi acaba birilerinin bundan bi çıkarı mı var diye düşünmeden edemiyorum kaldıkı bu yorum farkıdır diye düşünüyorum bir metni birden çok kişiye okutun her biri farklı anlamlar çıkaracaktır çünkü kurgu yaşanmışlıkla ilgilidir kimsenin yaşamadığı yada hayalini kuramadığı birşeyi kurgulaması mümkün değildir inaçlar konusuda böyledir bırakın kim nasıl inanmak istiyorsa nasıl yaşamak istiyorsa öyle yaşasın sonuçta o kişiile allah arasında değilmidir yaşanan
    0 0
 
  • Boyu kısa ama...

    Boyu kısa ama...

  • İstanbul'un eski fotoğrafları

    İstanbul'un eski fotoğrafları

  • Ünlülerin düğün fotoğrafları

    Ünlülerin düğün fotoğrafları

  • Dünyanın en güzel köyleri

    Dünyanın en güzel köyleri

  • Akrep nasıl doğurur?

    Akrep nasıl doğurur?

  • Bu gemi batması için üretildi

    Bu gemi batması için üretildi

  • ht video play
    IŞİD Hz. Yunus'un türbesini havaya uçurdu

    IŞİD Hz. Yunus'un türbesini havaya uçurdu
    İzlenme : 11647 Süre : 01:06

  • ht video play
    Sanat dünyasında acı kayıp

    Sanat dünyasında acı kayıp
    İzlenme : 4000 Süre : 03:10

  • ht video play
    Baba bebeğini fark etmeyince...

    Baba bebeğini fark etmeyince...
    İzlenme : 23704 Süre : 02:09