Habertürk
    Takipde Kalın!
      Günlük gelişmeleri takip edebilmek için habertürk uygulamasını indirin
        Haberler Ekonomi Teknoloji Oyun Pokemon GO çizgi film karakterlerini sokağa taşıdı - Teknoloji Haberleri

        Artırılmış gerçeklik oyunu Pokemon GO, 20 yıl önce televizyonlarda yayınlanan aynı isimli çizgi filmin karakterlerini kamera görüntüsüne ekleyerek dünyayla tanıştırdı.

        Başlangıçta ABD, Avustralya ve Yeni Zelanda'daki akıllı telefon kullanıcıların beğenisine sunulan uygulama, Türkiye mağazasında resmi olarak yer almıyor. Buna rağmen mobil oyun Türkiye dahil çok sayıda ülkede yurt dışındaki hesaplar üzerinden telefonlara indirilerek oynanıyor.

        Klasik oyunların aksine kapalı mekanlar yerine sokaklarda gezerek Pokemon avı şeklinde oynanan oyunun, sanal gerçeklik uygulamalarına da yeni bir boyut getirdiği belirtiliyor.

        "BAĞIMLILIK DERECESİNDE OYNANIYOR"

        Akıllı telefonların internet, kamera ve konumlandırma gibi özelliklerini kullanan mobil oyun, beraberinde getirdiği güvenlik açıkları ve sosyal sorunlar nedeniyle de eleştirilerin odağına oturdu.

        Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ali Murat Kırık, yaptığı açıklamada, sanal gerçeklik oyunlarının bağımlılık derecesinde oynandığını ve bunun sosyolojik ile psikolojik birçok sorunu da beraberinde getirdiğini ifade etti. Kırık, "Mobil iletişim araçları ve özellikle de akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla birlikte sanal gerçeklik insan hayatının büyük bir parçası durumuna geldi." diye konuştu.

        "SOSYOLOJİK VE PSİKOLOJİK SORUNLARI BERABERİNDE GETİRİYOR"

        Arttırılmış sanal gerçeklik oyunlarının Türkiye'de ve dünyada büyük ilgi gördüğünü belirten Kırık, şu değerlendirmede bulundu:

        "Pokemon GO isimli oyun her yaştan, her kesim tarafından yoğun ilgi çekiyor ve bağımlılık derecesinde oynanıyor. Hem diğer oyuncularla rekabet hem de boş zamanı değerlendirme gibi faktörler oyunu cazip kılıyor. Bununla birlikte oyun, alışılmışın dışında bir takım teknik özelliklere de sahip."

        Kırık, 2000'li yıllarda Türkiye'de çocuklar tarafından beğeniyle izlenen Pokemon isimli çizgi filmin çocukların ruh sağlığını olumsuz yönde etkilediğini hatırlatarak, Mersin'de dört yaşındaki küçük çocuğun kendisinin Pokemon olduğunu söyleyerek 7. kattan atlaması ve benzeri olayların, Pokemon GO oyunuyla yeniden gündeme gelmeye başladığını hatırlattı.

        "SOKAKTA POKEMON AVINA ÇIKANLARI GÖRMEK MÜMKÜN"

        Sokaklarda Pokemon avına çıkan kullanıcıları görebilmenin mümkün olduğunu dile getiren Kırık, "Oyunun üretici firması, Pokemon GO aracılığıyla kullanıcıların sosyalleştiğini ifade etmesine rağmen bunun tam tersinin olduğu sosyal medya paylaşımlarından açıkça görülüyor" sözlerine yer verdi.

        Kırık, bu tarz oyunların çok uzun ömürlü olmadığını, Pokemon GO'nun akıbetinin ise ne olacağını şimdiden kestirilemeyeceğini ifade etti.

        AA

        GÜNÜN ÖNEMLİ MANŞETLERİ