HT CUMARTESİ/Gizem Sevinç SELVI

Bİlgisayar oyunu denince aklıma yalnızca Street Fighter, polisiye denince Agatha Christie’nin beyaz saçları geliyor. Çağdışı mıyım, heyecansız mıyım bilmiyorum ama ben bu dünyaya çok uzağım! Trump AVM’de geçtiğimiz hafta faaliyete geçen Escapist sayesinde bu iki konseptin göbeğinde buldum kendimi. Hiç bilmeyenler için özetlersek; özel tasarlanmış bir oda düşünün. 2 ya da daha fazla kişiyle odaya giriyor, şifreleri bularak çıkmaya çalışıyorsunuz. Yani filmlerde ya da bilgisayar oyunlarında gördüğünüz, kitaplarda okuduğunuz olayın kahramanı bu kez sizsiniz. Escapist’in kurucu ortakları Soner Emanet ve Barış Koca’yla buluştuk ve oyunu konuştuk. n Sizi tanıyabilir miyiz? Barış Koca: İkimiz de 27 yaşındayız ve güzel sanatlar mezunuyuz. Birlikte reklam prodüksiyonu ve belgeseller çektik. Soner Emanet: Uzak doğuda yükselen bir trend olan kaçış oyununu Avrupa’da oynadık, hayalini kurduğumuz şeyi yaşayamadık. Biz de “O zaman kendimiz yapalım” diyerek işe koyulduk. n Bu konulara benim kadar uzak birine nasıl anlatırdınız Escapist’i? S.E.: Bugüne kadar izlediğiniz filmlerin içinde olduğunuzu düşünün diyebiliriz. Sesle, ambiansla, hikâyenin akıcılığı ve sizi filmin başrolündeki kahramana dönüştürmesiyle bir senaryoya dahil oluyorsunuz. B.K.: Escapist’te, 6 farklı oyun sunuyoruz. Malezya’da 4 oyunlu bir yer var ama onun dışındakiler tek oyunlu. 6 oyun çok farklı insan gruplarına hitap edebilmemizi de sağlıyor. n Herhangi bir beceriyi ya da zekâ seviyesini ölçüyor mu bu oyunlar? Odadan çıkamazsam kendimi kötü hissetmeli miyim? B.K.: Zekâ düzeyi değil ama dikkat gerektiriyor. Özellikle kalabalık gruplar bu konuda zorlanıyor, birinin baktığı yere diğeri bakmıyor ve şifre orada saklı olabiliyor. Bu noktada grup içi iletişim çok önemli. ‘KURUMSAL ŞİRKETLER İLGİ GÖSTERİYOR’ n Takım oyununa yatkınlığı ölçüyor o halde. S.E.: Ekip arkadaşlarınız ne kadar yüksek bir motivasyonla bu şifreleri bulur ve paylaşırsa o kadar ilerlersiniz. Bunun dışında başka bir fiziksel beceri ya da efor gerektirmiyor. Başaramamak diye bir şey yok, 1 saat içinde odadan çıkamamak kesinlikle başarısızlık değil. Hatta test oyunları oynanırken, 12 ekipten yalnızca biri şifreyi çözüp dışarı çıkabildi ama tüm ekipler çıktıklarında müthiş heyecanlıydı. n Şirketlerden ilgi var mı? S.E.: Evet çünkü şirket içi iletişim için güzel bir deneyim bu. Daha lansman bile yapmadan birçok kurumsal anlaşma yaptık bile. n Oyunlar kaç kişiyle oynanıyor? B.K.: Mısır piramitleri konseptli “Kutsal hazine” oyunu 2 grup halinde 4-12 kişiyle, diğer oyunlar ise 2-5 kişiyle oynanabiliyor.

Ahmet Ümit’in de odası var

Bir de Ahmet Ümit odası var salonda. Yollarınız nasıl kesişti, Ahmet Ümit nasıl yaklaştı? S.E.: Polisiye bir hikâye yaratmak istedik ve çalışmalara başlayınca doğal olarak aklımıza Ahmet Ümit geldi. n Odayı beraber mi tasarladınız? B.K.: Neredeyse. Zaten konsept Ümit’in romanlarından Agatha’nın Anahtarı baz alınarak hazırlandı, sürekli iletişim halindeydik, hala öyleyiz. 5 oyunu bitirene 6. ücretsiz n Gizli Deney, Şirket, Geçmişin İzinde, Kutsal Hazine, Agatha’nın Anahtarı ve Metruk Escapist’deki oyunların adları. Gizli deney’de bir laboratuvar ortamı, Şirket’te ise bir ofis odasından kaçmanın ya da bir bir bilgiye ulaşmanın yolunu arıyorsunuz. n Oyun ücreleri 120 ila 180 TL arasında değişiyor. n 5 oyunu tamamlayana 6. oyunu hediye ediyorlar.