Son Dakika
17.10.2017 - 06:56 | Güncelleme:

Allah aşkına biri beni aydınlatsın

 

TÜRKİYE’nin nerede durduğunu, nerede kiminle dost, kiminle düşman olduğunu, kimin yanında kime karşı, kime karşı kimin yanında olduğumuzu falan artık karıştırdım.

Oturup bir yorum yazacağım ama yazamıyorum.

Ya dost zannettiğimiz biri aslında düşmansa ve bir anda vatan haini olursam ya da düşman zannettiğimiz birisi aslında dostsa ve ben durduk yerde Türkiye’nin çıkarlarına zarar vermeye çalışan biri konumuna düşersem diye tedirginim.

Ne halt edeceğimi bilmiyorum.

Biri lütfen beni şu konularda aydınlatsın:

1. Şii Haşdi Şabi bizim dostumuz mu, düşmanımız mı?

Düne kadar Haşdi Şabi, Kuzey’e Kürt ve Türkmen bölgelerine gelecek diye kıyamet koparıyor, tehdit üstüne tehdit savuruyorduk. Şimdi Haşdi Şabi, Kerkük’te Barzani’ye saldırıyor ve biz çok seviniyoruz. Haşdi Şabi bizimle dost mu, düşman mı?

2. Haşdi Şabi’nin Kerkük’e gelip Türkmenlere kırım yapmasından korkuyorduk. Artık korkmuyor muyuz? Türkmenleri mi gözden çıkardık, yoksa Haşdi Şabi “Korkmayın, kırmayız” diye söz mü verdi?

3. Afrin’de Rusya’nın kontrol, kumanda ve desteği altında PKK/YPG militanları barınıyor. Biz Suriye’de ve genelde Rusya ile müttefik olduğumuza göre, Afrin’deki PKK’lılarla aramız iyi mi?

4. Rusya PKK/YPG’ye destek veriyor. Rusya ile iyi miyiz, kötü müyüz?

5. ABD ise diğer kantonlarda PKK/YPG’ye destek veriyor. Rusya YPG/PKK’ya destek verince ilişkimiz bozulmuyor da ABD verince niye bozuluyor? Yoksa ABD ile bozulmuyor da biz mi yanlış anlıyoruz?

6. Irak merkezi hükümetine tehditler savurup adam yerine koymadığımızı söylüyorduk. Anlayabildiğim kadarıyla şimdilik aramız iyi. Bu iyi olma durumu ne kadar sürecek?

7. Irak merkezi hükümetinin Sünni Kürt, Sünni Arap ve Sünni Türklere eziyet ettiğini, mezhepçilik yaptığını söylüyor ve kızıyorduk. Artık kızmıyorsak, ki öyle görünüyor, Irak merkezi hükümeti bu mezhepçi tavrından vaz mı geçti? Yoksa biz mi bazı şeylerden vazgeçtik?

8. Esed’e Esad demeye başlayabilir miyiz? Biraz daha bekleyelim mi?

Birisi beni bu konularda aydınlatabilirse, ben de rahat rahat yazı yazabilir, yorum yapabilirim.

Yok eğer “Başının çaresine bak” diyorsanız, ben en iyisi bu konular netleşinceye kadar magazin ekinde yazayım.

Çünkü orada da kimin eli kimin cebinde pek belli olmasa da en azından vatan haini damgası yeme riski yok.

En fazla bir restoranda bir magazin figüründen dayak yerim.

**************

TOPTAN UZATIN BİTSİN 

MİLLİ Güvenlik Kurulu (MGK) toplandı ve uzun uzun tartıştıktan sonra olağanüstü hal uygulamasının 3 ay daha uzatılması kararını aldı.

Yerseniz.

Tartışma, konuşma falan yok.

“Uzatılacak” denildi, uzatıldı.

Bence bu millete daha fazla ıstırap çektirmeyin.

Gidişat belli.

Bir dahaki MGK’da, “OHAL 2019 yılı sonuna kadar uzatılmıştır” diye bir tavsiye kararı alın.

Biliyorum, Anayasa’nın 121. maddesi buna engel, ama önemli değil.

“Anayasa’yı bir kez çiğnemekle bir şey olmaz” demişti bir “büyük devlet adamı”.

Bir kez çiğnendi mi de ikinci kez çiğnemenin önünde bir engel kalmaz.

Haaa, “Biz Anayasa’ya çok saygılıyız” diyorsanız, onun da çaresi var.

MGK, “OHAL, 2019 yılına kadar her 4 ayda bir 4 ay uzatılmak üzere TBMM’ye götürülecektir” dersiniz, MGK gündemini de boşuna buna ayırmamış olursunuz.

**************

BAŞ DÖNDÜREN İDDİALI YAZILAR 

AHMET Hakan’ın dostu Melih Gökçek konusundaki dönüşleri beni çok güldürüyor.

Önce “Melih Gökçek gidiyor”.

Ardından “Bu gidişi haber veren muhabirim muazzam bir muhabir”.

Daha sonra “Melih Gökçek gitmiyor, ama artık tweet atmayacak”.

Hemen ardından “Tweet atacak ama polemik tweet’i atmayacak”.

Sonra “Seçime kadar kalma konusunda anlaştı”.

Ve son olarak “Bugün istifa edebilir”.

Bu yazılar Melih Gökçek’in bile başını döndürmüştür.

En iyisi bu konuya biraz seyirci kalması galiba.

**************

ŞİMDİ MODA BİLİNEN SIRLAR 

ABD ve hatta Batı dünyasının tamamı, Harvey Weinstein adlı Hollywood yapımcısının taciz skandallarını konuşuyor.

“NYT’den 2 kadın gazeteci bu rezaleti ortaya çıkarmışlar” deniliyor.

Ama anlaşılıyor ki 2 kadın gazetecinin ortaya çıkardığı bir şey yok. Her şey zaten ortadaymış ve Weinstein’in yediği haltları bilmeyen yokmuş sinema dünyasında.

Sadece konuşulmuyormuş.

NYT, herkesin bildiğini herkese duyurmuş sadece.

Bizde de benzer bir durum Elif Şafak mevzuunda yaşanıyor.

Bizde de Elif Şafak’ın “kadınlardan da” hoşlandığı, medya çevrelerinde bilinen bir sırdı.

“Özel hayat” falan deyip kimse yazmazdı, ama bilinirdi.

O da çok bilinen bu sırrı aniden açıklayıverdi.

Herkes de aynen Weinstein olayında olduğu gibi “şaşırmış numarası” yaptı.

Doğrusunu isterseniz Elif Şafak’ın cinsel tercihi konusu beni hiç ama hiç ilgilendirmiyor.

Keyfi bilir.

“Niye şimdi açıkladı?” diye soranlara ise 2 hafta önce yazdığım “Dikkat o..puları” yazımı hatırlatmak isterim.

**************

‘SİZE NE?’ DESEYDİ OLURDU 

BAZI davranışlar beni çok şaşırtıyor.

Mesela Hande Bermek’in davranışı.

Ailece büyük rezilliğin içine batmış vaziyetteyken, kalkıp bir röportaj veriyor.

Ve röportajda bu rezaleti yok farz eden cümleler sarf ediyor.

Belli ki ruh sağlığı ya da aklının dengesi çok yerli yerinde değil.

Çünkü kocasıyla evliliğini değilse de beraberliğini sürdürmesiyle ilgili söyleyeceği tek şey “Size ne?” olsa saygı duyardım.

Bundan ötesi saçmalamanın da ötesine taşıyor.

Hande Bermek

**************

2 RÖPORTAJ 

HAFTA sonunda 2 iyi gazetecilik vardı.

Biri Posta Gazetesi’nde Alev Gürsoy Cimin’in Hande Bermek ile yaptığı röportaj, diğeri Ertuğrul Özkök’ün yazar Dan Brown’la yaptığı sohbet.

Posta, Cimin’in röportajını çok iyi değerlendirmişti.

Hürriyet ise Özkök’ün Dan Brown sohbetini değerlendirmemişti.

**************

CİNSEL TERCİH 

SEVGİLİ Oray kardeşim, dün Elif Şafak’la ilgili şahane bir yazı yazmışsın.

Gerçekten çok güzeldi. Dün okuduğum en iyi yazıydı.

Sabah sabah arayıp kutlamak istedim ama saat farkından ötürü aramadım.

Fakat bir yazının çok güzel kaleme alınmış olması ve içeriğinin çok iyi kotarılmış olması o yazının her açıdan yerinde ve haklı olduğunu göstermeyebilir.

Bunu şu açıdan söylüyorum:

Biri senin veya senin değer verdiğin birinin cinsel tercihi üzerinden bir eleştiri yapsa bunu doğru bulur musun, hoş karşılar mısın?

O güzel yazın yer yer buraya doğru kaymış.

Haberin olsun...

**************

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Konuşacak bir şeyimiz olmadığı zaman susmayı tercih ettiğimizde.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 23:18
    Yerinde tesbitler .
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 21:32
    devletlerin dostu yada düşmanı olmaz. çıkarları olur. çıkarlar aynı ise dost görünür devletler. çıkarlar ayrıştığında düşman görünürler.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 21:25
    Kardeş kardeşi sırtından vurduğu bir dünyada dostluk aramak hele ülkelerin dostluğu ve o baştaki liderlerin dostluğu biraz saçma geliyor, dost yok çıkarlar var bu dünyada kimin kaç tane gerçek dostu var çoğu karşılaşmamıştır, dost Allah'tır ve annedir derler baba bile dost olamazmış anne kadar karşılıksız kim kime ne verir, siyaset pis bir çukur insanın çıkarı nereye uygun düşerse orda konaklar çıkarı biterse ordan kalkar sonra yine konar, çivisi çıkmış dünya,Sayın Altaylı sizin şimdiye kadar hiç gerçek bir dostunuz oldumu,hayatta bir gerçek dost la karşılaşsa bu gerçekten bir nimetttir Saygılar
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 21:19
    Sayın Fatih Altaylı yazınız güzel olmuş ve her zaman ki gibi samimi olmuş,hayat bugün dost olduğunda düşman düşman olduğunla dost olabiliyorsun,bir insanın eşide böyle değilmi "eş en iyi dost en iyi düşmandır," bahsettiğiniz konularda çıkarlar daha fazla siz bunları zaten iyi bilirsiniz, ben bugün bunla kötü oldum artık bununla yarınlarım olamaz diye bir şey yok sadece bazı şeyler vardır onları yıkarsan o kapıları kapatırsan bir daha dost olmak diye bir şey olamaz,
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 20:50
    Sevgili Altaylı, Uluslararası siyaset hususunda okuduğun ilgili kitapların sayfalarına yeniden göz atmanı tavsiye ederim. Kerkuk Türkmenleri Şia dır. Haşdi Şabi en büyük desteği orada Türkmenlerden almaktadır.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 20:37
    Sayin fatih bey Sizce dunyada adam gibi siyaset yapan,insan haklari vs .uyan.musluman hristiyan ayurmayan devlet varmivda bizim dostumuz dusmanimiz belli olsun...dunyada cirkin ikiyuzlu bir siyaset varken ne bekliyorsunuz...
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 20:32
    büyük amaç ve fotoğrafa bakın,detaylarda kayboluyoruz.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 18:41
    BAŞKAN SEÇİLENE KADAR OHAL BİTMEZ,DEDİĞİ NİZ GİBİ 2019 SONU.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 18:32
    PSİKOLOJİK ÜSTÜNLÜK BÖLGE ÜLKELERİNDE, HAMLE SIRASI TÜRKİYE'DE, HEM DE DERHAL Bu olasılık akılda tutularak, Kerkük'te bugün yaşanan gelişmelerle birlikte bağımsız Kürdistan ve Kürt/PKK koridoru bağlamında psikolojik üstünlüğün bölge ülkelerine geçtiği görülmelidir. Bunu somut sonuçlara dönüştürebilmek için İran ve Bağdat hükümetinden sonra Türkiye'nin yapması gerekenler de vardır. Türkiye hiç vakit geçirmeden Fırat doğusundaki PKK/YPG hedeflerini vurmalı (vurmak için bir çok gerekçemiz var) PKK'nın dengesi bozulmalı, böylece bugün Kerkük'te Barzani ile başlayan PKKistan koridoru hayaline artık PKK'nın en güvenli sığınağı ve ağırlık merkezi olan Suriye kuzeyinde de darbe vurulmalı, koridorun çöküşü hızlandırılmalıdı
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 18:31
    FAtih abi, duruma göre Dış POlitika belirlersin- bu kadar çok dengelerin değişmesinde- yapıolacak en iyi iş - ehveni şer çözümü bulmaktır- yani illa sıkıntı olacaksa ileride halledeceğim sıkıntıyı tercih ederim, haşdi maşdi sökmez bize- coni ve uzun bacaklı tek dişliler girmesin gerisini siler atarız.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 18:26
    Efenim kısaca anlataym memleket ahvalini dış politika ile ilgilenen aklı evvel yöneticiler pek bir duygusal tenekeye vursan oynuyor dokunsan ağlıyor misali ne esadı çözümleyebildi ne esedi. Ne haşdi sabi'yi anlayabildi ne barzaniyi/ abd iyi dostumuzdur öyle olmasa giydigimiz dona kadar onlardan almazdik :) borç alan emir alır.! Üretme, öğretme, bilme ve bilenide sevme varsa yoksa ver milliyetciligi ve dini uyusun bu millet ahh marx cok hakliydin afyon bir harika :)
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 17:39
    ​Türkiye'nin Bilim - Sanat - Felsefe gündemlerine ihtiyacı var------- Bilim'in içinde de Matematik- Kimya - Biyoloji - fizik vb. gündemlerimiz olmalı------- Sanat'ın içinde de Resim - Heykel - Edebiyat gündemlerimiz olmalı-----Şu an her ilinde üniversite olan 80 milyonluk Türkiye'de Matematikçilerimiz neyi tartışıyorlar, gündemleri ne ? -------- Ressamlarımız neyi tartışıyorlar, gündemleri ne -----Bunlardan halkımızın haberi olmuyor-------TV programlarında Matematikçilerimiz toplanıp hararetli tartışmalar yapsa, Ressamlarımız toplanıp tartışmalar yapsalar ne güzel olurdu. - Zannedilenin aksine Türk Halkı Bilim ve Sanatı sever---Medyamızın bunları halkımıza sunması lazım. Türk halkı gerçekten zekidir----Ama önüne sığ konular getirilerek aklı ve zekası ziyan ediliyor.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 16:51
    Suriye Ve Irak'taki diplomasi ve askeriye durumlarımızla ilgili olarak yazdıklarınız tam isabet... Eğer yetkililerden yanıt alırsanız bizi de aydınlatınız efendim...
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 16:27
    Dış politikada karşındakine göre pozisyon alırsın. Karşındakinin orası burası oynayınca senin de oynuyor gibi görünür.. Yapacak bir şey yok.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 16:25
    Kimin yanında duracağımızı bilemiyoruz ki; dost dediklerimizin orası burası oynuyor. Batı nabzımıza göre şerbet dağıtıyordu ezelden beri şimdi biz de bunu yapmaya başladık. Türk insanına ters olduğu için de göze hoş gelmiyor. Ama dünyaya bir bakın kimin orası burası oynamıyor ki... Tahminen 3.dünya savaşı kaçınılmaz gibi görünüyor. Çıkarlar çok çatışmaya başladı :((
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 16:20
    aydınlatılmak yazısı 10 numara. Cidden biz de aydınlatılmak istiyoruz düşmanız kim dostumuz kim çok merak ediyorum
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 16:19
    Cidden biz de aydınlatılmak istiyoruz düşmanız kim dostumuz kim çok merak ediyorum. Rusya düşmandı şimdi kankayız. İran esed yüzünden düşmandı şimdi kardeşiz Abd müttefikti şimdi düşmanız daha neler neler..
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 15:49
    Kurtlerin koku kazinana kadar her turlu ittifak kiminle olursa olsun mubahtir anlasilmayacak birsey yok
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 15:13
    dış politikamız mı var- vardı... bu güne kadar abd dümen suyunda hareket edip durduk...türkiye kendi başına birşeyler yapmaya çalışıyor ama abd henüz yavaşş demedi bize dermi der derse de ne olur bilinmez
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 15:12
    peki bölgedeki ülkelerden (rusya abd iran vb) ülkelerin hangilerinin dostu düşmanı belli sayın altaylı?? sayabilirmisiniz.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 15:09
    Fatih Altayli; bu kadar bilgi eksikligine sahip olamazsiniz. 1- Hasdi Sabi zaten Türkmen. Özellikle Kerkük operasyonunu yapan gruplari. Sii olduklari öne cikariliyor, Türkmen olduklari ise gölgeleniyordu. 2- Yukarida yazilanla paralel. 3- Idlib hamlesi, Afrin'i kusatmaya yönelik. Oradaki YPGli unsurlar güclü; direkt saldiri yapanin cani yanar. 4- Rusya destek falan vermiyor. Tam tersine, YPG ve PYD rejimle anlasmazsa Türklere karsi bir sey yapamayacaklari imajini veriyorlar. Rusya Kürtlere karsi Türk kozunu oynuyor kisaca. 5- ABD konusu zor konu. Ama 4. sorunuz tam dogru bir tespite dayanmiyor zaten. 6- O iyi tavirlar IKBY konusu ve oradaki diger Kürt gruplarin durumu netlesinceye kadar sürer. Iran'in güdümünde gidiyor AKP. 7- Biz vazgectik. 8- Baslayin :)
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 15:01
    Sayın ALTAYLI iç siyasetinde dış siyasetinde dünü yoktur,bugünü vardır.Gelişen şartlara göre pozisyon almak esastır. Önemli olan dibinizde gelişen olaylara figüran yada seyirci kalmamaktır.(Geçmişte olduğu gibi)SAYGILAR
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 14:13
    Akrep ile Balığın hikayesinden ders almak zor olmasa gerek. MENFAAT SÖZ KONUSU OLUR DOSTLUK UNUTULUR.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 13:52
    abd ve rusya'nın dostunu ve düşmanını söyleyin ben de size Türkiye'nin dostunu ve düşmanını söyleyeyim bu yazınızla siz daha önce yazdığınız ülkelerin dostu düşmanı seviştiği nefret ettiği olmaz sadece çıkarları olur yazınızla çelişmiyormusunuz
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 13:35
    ALIYE...SAYGILARIMLA...."YURT SEVGISI ONA HIZMETLE ÖLCÜLÜR" ATATÜRK,ÜN BU SÖZÜNÜ TÜM VATANA HIZMET EDENLERE HEDIYE ETMEK ISTERIM. ORTADOGU SORUNU KURTLAR VADISINDEN CIKMISTIR AMA " KURTLAR SOFRASINA "DÖNÜSMÜSTÜR. KIMIN ELI KIMIN CEBINDEDIR GÖRÜLMEZ BIR HALDEDIR. NACIZANE TAVSIYEM HIC YORUM YAZMAYINIZ, YOKSA SIZIN DE DEDIGINIZ GIBI VATAN HAINI GIBI BIR SUCLAMA ILE KARSILASABILIRSINIZ CEKEMEYENLERINIZ
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 13:28
    Fatih bey,Aydınlatma ile ilgili yazınız on numara olmuş.Biz bilmiyoruz ama AKP milletvekilleride bilmiyordur.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 15:57
    kardeş akp milletvekillerinin fikri yok ki, hatta bakanların da yok, yukarıdan ne denirse fikirleri o.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 19:19
    Hadi canım, kim miş millet(in) vekili. Hepsi onun vekili. O aday göstermeseydi, seçilebilirler miydi ? Ne zaman gelip, ne zaman gideceğini bilmeyen adam, memleketin dış politikasını mı bilecek ?
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 13:22
    Bu nabza göre şerbet olayıdır. Türkiye dış politikada maalesef geç çözdü bunu (1950 lerden beri) Tüm AB ülkeleri bunu yapıyor. ABD, Türkiye müttefikimiz diyor düşmanına silah veriyor. Almanya işine geldiği için mülteci anlaşması için Türkiye yi savunuyor ama bire birde Türkiye karşıtı. Devletin tribi olmaz. Çıkarı olur. Şu anda çıkarımız ne ise onu yapıyoruz.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 13:00
    anlaşılmayacak karışık birşey yok, menfatime uyan herkes dost uymadığı yere kadar, menfaatimize uymayan herkes düşman, menfatimize uyana kadar. menfaatimize göre şekilleniyor ortalık.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 14:56
    Benim vatandaş olan senin benim menfaatimizle devlet yönetiminin menfaatinin bir olduğunu düşünmüyorum.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 12:50
    Yalan dolan iftira sonucu kafa karışıklığı yaşıyoruz.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 12:39
    Ilahi Fatih bey. Sonucunu da yazsaydiniz bari. Demek ki bizim hic dostumuz yok. Bu kadar basit.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 12:21
    düşmanımın düşmanı dostumdur lafını daha önce duymadınız mı? bu ülkede em keskin laikliğin savunulduğu 90larda Hizbullah diye bir örgüt vardı hatırlarsanız
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 12:17
    Siyasette ve özellikle dış politikada değişen dünya ve coğrafi koşullara göre yön belirlemek gayet doğaldır.Dün düşman olduğumuz İngiltere,Yunanistan bugün dostumuz.Sizin gibi deneyimli bir gazetecinin böyle basit sorular sorması çok ilginç.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 12:14
    AYDINLATMA İLE İLGİLİ YAZINIZ SÜPER.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 12:00
    ABİ BUDA GÖSTERİYOKİ SÖYLENEN ŞU SÖZ ATMACA DEĞİLMİŞ TÜRKÜN TÜRKDEN BAŞKA DOSTU YOKTUR
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 11:38
    turkiye hic bu kadar tutarsiz bir poliyika izlemedi tarihinde bu kadar berbat bu kadar cark edilen bir dis politika dunyanin en fakir en geri kalmis ulkelerinde bile gorulmez
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 17:21
    dünyanın en zengin en gelişmiş ülke ve ülkeleri bu şekilde politika izliyorken şaka mahiyetinde yazdınız bunu heralde...
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 11:35
    Kaleminize ve cesaretinize sağlık.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 11:28
    Hani Barzani çok akıllıydı.Bu senin lafındı.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 11:16
    OHAL dediğimiz vatandaşa pek yansıtılmadığı için hükümetin islerini hızlı yapılmasını sağladığı için FİİLİ BAŞKANLIK gibi duruyor bence resmi Cumhur Başkanlık Sistemi gelinceye kadar devam etmesi DEMO sürüm gibi olur
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 11:12
    bir memleketin ruh hali ancak bu kadar özetlenebilir düşünüyorum ol halde.......
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 20:10
    Düşündüğünü düşünüyorsun,düşünmüyor musun?
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 10:48
    Harikasın fatih
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 10:48
    ne zaman adam oluruz : 7-0 ı beyhude beklediğimizin farkında olduğumuzda
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 13:23
    Beklemeye gerek yok çünkü oldu
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 10:38
    Abi bunuda ekle daha düne kadar barzaniyle dost iken şimdi düşman olduk ve kürtlere top yekün bir düşman algısı var. sosyal medyaya bakın bu hiç iyi değil
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 13:23
    Uzatılan dalı kırarsa sonuç bu olur
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 10:24
    dostluk ve düşmanlık konusunda zamanın koşulları bizi yönlendiriyor sayın hocam. dosttan düşman, düşmandan dost oluveriyor. nasıl oluyorsa!
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 10:21
    abi durum kaygan
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 10:07
    kılıçdaroğlu sizi aydınlatır. o herkesi aydınlatır. o da aydınlatamazsa chp deki arkadaşlar belki aydınlatır.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 09:31
    dış politika takım tutar gibi katı ve süresiz değildir....ülkelerin politik seçimleri nasıl değişirse dış politikalarıda her zaman değişir...değişmez olması gereken ülkelerin
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 08:48
    hani birileri gelir gider kapını aşındırır. sürekli birşeyler ister seni sıkar. sanırım barzaninin başına bu geldi. trump fişini çekti.
  • Misafir 17 Ekim 2017 Salı 08:33
    :sunglasses::smirk::flushed::rolling_eyes::slight_frown: