Son Dakika
10.11.2017 - 09:43 | Güncelleme:

Biz O’nu hep sevdik

 

BUGÜN 10 Kasım.

Bu ülkeyi kuran, herkesin sahip olduğu her şeyi borçlu olduğu adamın bizi kederimiz ve kaderimizle baş başa bırakıp gittiği gün.

Bize elinden geldiğince parlak bir gelecek çizmek için varını yoğunu ortaya koyan adamdan yoksun kaldığımız gün.

Çok şükür biz o adamın değerini sonradan anlayanlardan olmadık.

Biz O’nun değerini bilerek büyüdük.

Doğduğumuz günden itibaren evde, gittiğimiz günden itibaren okulda bize O’nun yaptıkları anlatıldı.

Biraz aklı olan zaten yaptıklarını görünce büyüklüğünü anlardı.

Benim büyüdüğüm ortamda Cumhuriyet Bayramlarında, 30 Ağustos’larda O’nun yaptıklarına duyduğumuz heyecandan, 10 Kasım’larda yoksunluğundan duyduğumuz üzüntüden ağlardık.

Dedelerim, anneannem, babaannem, babam, annem, hepsi bize her şeyimizi O’na borçlu olduğumuzu anlattılar.

Dedem, Atatürk’e laf eden siyasetçileri duyduğu zaman bir küfür savurur, “Osmanlı kalsa sarayın kapısının önünden geçirilmeyecek adamlar Atatürk sayesinde oturdukları koltuktan Atatürk’e sövüyorlar. Buna arsızlık da değil hayâsızlık denir” derdi.

O’nun getirdiği Cumhuriyet sayesinde bu ülkenin çobanının bile önünde sınırsız ufuklar açılmıştı.

Bunu kimi bizim gibi doğduğu gün öğrendi, kimi sonradan anladı.

Önemli olan anlaşılmış olması.

Gerisi boş, hikâye.

Kimseyi, “Sen dün Atatürk’ü sevmezdin” diye kızacak, eleştirecek değiliz.

Önemli olan anlaması.

Eminim ki O’nun ne yapmak istediğini herkes anlayıp o doğrultuda yürümeye başlayınca Türkiye’nin bugün sorun dediği şeylerin tamamı çok hızlı biçimde ortadan kalkacaktır.

Büyük kişiliği önünde saygıyla eğilirken, içimden “Geri geleceğini bilsem canımı verirdim” demek geliyor.

Bunu diyecek milyonlar var bu ülkede ve bu ülke bugün hâlâ bu yüzden ayakta.

**************

HERKES KENDİ PAYINA DÜŞENİ ALMALI

ESKİ Cumhurbaşkanlarından Abdullah Gül, Türkiye’nin dış politikasını yönlendirenleri ince ince eleştirmiş, ince ince ama oldukça ağır konuşmuş.

Bahçeşehir Üniversitesi’nde yaptığı konuşmada dış politikadaki hataları anlatmış ve her şeyi komplo teorilerine ve dış güçlere bağlamayı eleştirerek, “Peki o liderlerin, o yöneticilerin hiç mi aklı yokmuş?” demiş.

Gül’ün dış politikadaki hassasiyetini ve dış politikada hatadan kaçınmanın önemini iyi bildiğini daha önce de yazdım.

Yazdım ama şunu da söylemesem içimde kalır.

Türkiye’nin bugün dış politikası nedeniyle içine düştüğü durumun önde gelen sorumlularından birinin, hatta birincisinin Ahmet Davutoğlu olduğunu bilmeyenimiz, kabul etmeyenimiz yok gibi.

Davutoğlu’nun öğrencileri ve takipçileri bile bu hataları sıralamaktan imtina etmiyorlar.

İyi de Davutoğlu’nu bu hataları yaparak Türkiye’yi sıkıntıya sokabileceği bir konuma kim getirdi Sevgili Abdullah Bey!

2003 yılında 1 Mart tezkeresi öncesi Ankara’da gazete yöneticileriyle birlikte olduğunuz yemekte yanınızda “Başbakanlık Dış Politika Başdanışmanı” olarak oturan Sayın Davutoğlu ile benim yaptığım tartışmayı herhalde anımsıyorsunuzdur!

Davutoğlu Türkiye’nin Ortadoğu’da izleyeceği politikayı anlatırken benim yüksek sesle itiraz ettiğimi, hatta bir ara kendisi ile tartışmaya girdiğimi ve “Ahmet Bey, bu politikayı izlersek Ortadoğu felaket bir hale gelir ve Türkiye ile ABD karşı karşıya kalır. Bir Türk-Amerikan çatışması patlak verir” dediğimi herhalde hatırlıyorsunuzdur!

Ahmet Davutoğlu fikir cimnastikleriyle saygın ve değerli akademik bir çalışma yürütmüş olabilir ama Türkiye ve Ortadoğu’nun akademik çalışmanın test sahası haline getirilmesinde, kendisini o konuma getirenlerin hiç mi hatası yoktur Abdullah Bey?

Sizi 1990’ların başından beri tanırım, çok severim, çok da saygı duyarım Abdullah Bey.

Ama burada kendi payınıza düşeni de unutmayın lütfen.

**************

YOK ARTIK, CAM FİLMİ DE Mİ! 

YEMİN ederim bu ülkede en acıdığım kişi Cumhurbaşkanı Erdoğan.

Türkiye’nin dört yanı, içi dışı sorunlar yumağı olmuş, Cumhurbaşkanı bir yandan ABD’yle, bir yandan Rusya’yla, bir yandan Irak’la ve Suriye’yle, bir yandan da İran’la uğraşıyor. AB ülkeleriyle uğraşması zaten başlı başına bir mesele.

Ekonomi, dolar, faiz, enflasyon desen ondan soruluyor.

Büyük yatırımlar ondan soruluyor. Enerji işleri ondan soruluyor.

Uydu, füze, yerli otomobil, Elon Musk onun işi.

Partiyi yeniden toparlamak, oy oranını yükseltmek, belediye başkanları, yerel yönetimler, genel yönetimler ondan soruluyor.

Tüm bunlar yetmezmiş gibi bir de “cam filmi” ondan sorulur oldu.

Ayıptır yahu.

Bu cam filmi yasağının saçma sapan bir hale geldiğini, bir gün serbest bırakıp öbür gün yeniden yasaklamanın vatandaşın tepesini attırdığını gören bir tek Allah’ın kulu yok da, bunu da mı Cumhurbaşkanı halledecek?

Bunca bakan, bunca bürokrat ne işe yarar!

**************

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

“Yapalım”ın anlamı “Birisi yapsın” olmadığı zaman.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 11 Kasım 2017 Cumartesi 13:28
    BAKAN VE BUROKRATLAR BEYINLERİ BLOKE ETMİŞLER SADECE EVET EMREDERSINIZ EFENDIM KOMUTU İLE HAREKET ETMEKTEDİR LER.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 22:53
    Bu günkü yazdıklarınız da çok haklısınız teprik ederim
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 21:31
    ne zaman adam oluruz “ adam oldugumuz zaman adam oluruz “ sizden birde Ricardo var kendisine ulasimiyorum yasiyorsa Erol Altay amcama cok selamlar Daniş derseniz cok sevinirim selamlar saygılar
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 20:49
    eee musatahakiz da ondan
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 20:27
    Davutoğlu kim acaba hiç araştırdınız mı? Dış siyasetteki başarısızlığın baş mimarı olan Davutoğlu bu kadar yanlışı yapabilecek biri mi gerçekte. Elbette değil. Ama bilerek ve isteyerek yaptı. Davutoğlu kim miş iyice araştırın. Hep diyoruz ya Türkiye'de birileri gelip Başbakan Bakan vs oluyor bunu da sistem belirliyor. Ha işte tam bir sistem adamı bence.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 18:34
    cam filmi yasağı konulurken Cumhurbaşkanı nerdeydi? her seferinde aynı şey. birileri bile bile toplumda tepki çekecek kural/yasa/değişiklik yapıyor sonra Cumhurbaşkanı eski haline getiriyor ve puan/oy topladığını sanıyor. o değişiklikler yapılırken neden ses çıkarmıyor peki?
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 17:05
    Avustralyada yasiyorum .3 hafta once tanistigim bir Avustralyali beyefendinin kendi sozlerini aynen aktariyorum. M.Kemal yuzyilin en buyuk lideridir ve benim hayat ideolum Ataturk tur...
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 17:00
    TÜRK,ÜN ATASI ATATÜRK,Ü SEVMEYE SON NEFESIMIZE KADAR DEVAM EDECEGIZ... ABDULLAH GÜL GITSIN HAK ETMEDIGI VILLASINDA OTURSUN, KONUSMAZSA DAHA DOGRU BIR DURUS OLUR, TÜRK MILLETININDE BIR SABRI VAR...SAYGILAR.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 16:52
    haklısınız Fatih bey hemde çok haklı. Burada yapılacak iş bu saçma kararı veren bürokratları görevden almak. Benim arabam olmadığı halde ben bile isyan ettim bu işe
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 16:47
    Cumhurbaskani tabi herseyle ugrasacak tek adam olmayi o istiyor
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 16:27
    yüreğinize sağlık Fatih bey. Ve ayrıca bilime verdiğiniz önem içinde çok teşekkür ederim. Programlarınızı ilgiyle takip ediyorum. Saygılar, sevgiler efendim. :blush:
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 16:00
    Yani siz diyorsunuz ki her işi cumhurbaşkanı yapıyor o zaman o kadar bakana felanda gerek yok boş yere maaş vermeyede gerek yok kapatalım gitsin madeö herşeyi bu adam yapıyor.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 14:52
    görünün o ki hiç bir işe yaramıyorlar.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 14:47
    "Biz O’nu hep sevdik" hepte sevecez kimileri sayesinde degerini fikirlerini ve yaptıklarını daha iyi anlıyoruz büyüksün ATAM minnettraz son kasım'a kadar. iç plolitika bile sayın erdoganın oyuncagı oldu bişe yapıyor tepki gelince halkın adamı direk talimatla düzelttiriyor deneme yanılma yöntemi kısaca yedirebilirsek erdogandan habersiz nerdeyse konuşamayan bakanlar ondan habersiz kararlar alması bana pekde inandırıcı gelmiyo zaten. Sayın Fatih Altaylı abim yazılarının cogunu sevdigim bir büyügümün nasihati gibi okuyorum günümüz Türkiyesinde senin gibi gazetecilere ihtiyacımız var iyi ki varsın abi.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 14:44
    abi bir Galatasaraylı bir Türk olarak atamıza yazdıkların ağlattı beni sağol varol
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 14:19
    Sevdiniz de ne yaptınız...
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 14:10
    Sağ ol reis büyüksün şimdiden soyliyim akkoyunum
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 14:06
    TEK ADAMLIK ZOR İŞ.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 14:05
    ''sON KASIMa kadar beraberiz''
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 14:02
    valahi ben nenem den duydum biz ne ataturku nede kemali gorduk kurtulus savasinda bir kor cete vardi adana ceyhan taraflarinda fransiz geanarelini vurunca ceyhan nehrinin karsisinda fransizlar adanayi sokun sokun terk etiler ,..kimimilerimiz nutuk ati kimilerimizde bu vatan icin oldu ,.bir baska acidan kemalizmi okumanizzi tavsiye ederim,..
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 13:54
    fatih bey, adamin kimseye guvenip de bir yetki verdigi mi var? utanmasa tuvalete bile giderken bana soracaksiniz diyor..o cam filmi de , mtv de tamamen tiyatro..bakanlar nabiz olcuyor, tepki vara, hoooppp, cumhurbaskani hokus pokus la isi bitirip sozum ona kahraman oluyor, yersen...
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 13:35
    Ülkeyi kuran ALLAH TIR. ATATÜRK degil'di. ALLAH IN dedigi oldu ve TÜRKIYE kuruldu. Bu kadar basit.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 12:36
    ben sevmedim ve sevemedim de , her ortamda bunu dile de getiriyorum ikiyüzlü yaşayamam.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 12:27
    Milli takimin teknik direktörünü bile o anayliyor.bilmeyenler hadi canim o kadarda degil desede sizin bildiginizi biliyorum.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 12:27
    bay arkadaş ne cam filmi imiş.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 12:14
    BU CUMHURBAŞKANI KONUSUNDA BENDE AYNI FİKİRDEYİM FATİH BEY, BEZMİŞTİR ADAM. İÇİMDEN BİR SES DİYOR Kİ İMKANI OLSA YENİDEN ESKİ SİSTEME DÖNELİM HERKES İŞİNİN BAŞINA GEÇSİN DİYECEKTE İŞTE İMKANLAR EL VERMİYOR.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 11:52
    Türkiyeyi yönetmek dünyanın en kolay işidir . Maceraya gerek yok . Atatürk'ü izle yeter . Bırakmış Atatürk sana reçeteyi .
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 11:38
    ATA TÜRK demek TÜRK varlığı demek,sonsuza kadar kalbimizde yaşayacak.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 10:59
    Gerçekten bu basit işi akıl edecek bur memur yokmu nedir bu film yasağı
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 10:54
    sayın fatih altaylı 800-900-1000 tl emekli maaşı bağlanan 9 milyon emeklinin sorunlarına da bir dokunsanız bu insanlar kan ağlıyor hiç kimse bu 9 milyon emeklinin sesine kulak vermiyor.bu insanlar nasıl yaşayacaklar her şeye zam gelirken yine bu 9 milyon insan atasına vatanına milletine şehadet şerbeti içmiş nice şehitler vermişken bu emeklileri neden göz ardı ediyorlar siz bari sesimiz olun
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 10:52
    aynen gül ve davutoğlu içine etti dış politikanın sıfır sorun dediler harbi sıfır sorun :)
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 10:42
    kesinlikle haklısınız
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 10:36
    Büyük kişiliği önünde saygıyla eğilirken, içimden “Geri geleceğini bilsem canımı verirdim” demek geliyor. Buna tum kalbımle katılıyorum kalemıne saglık ...
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 10:29
    çok doğru.Cumhurbaşkanımız eğitim meselesini de çözmesini bekliyoruz.Değişmiyen bir 50 yıl bizi taşıyacak bir sistem için 1ay odanızdan çıkmasanızda buna değer.Önümüzü görürüz ...
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 10:22
    Atatürk ün fikirleri nerede yaşıyor? chp de mi hiç sanmıyorum
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 10:21
    :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 10:14
    Sanki sihirli bir el olayları sürekli bilinçli bir şekilde karıştırıyor. Reisin çözmesini bekliyor. onlarla meşgul ediyor ülkeyi...
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 09:59
    bunca bakan bürokrat ne işe mi yarar ? onlar, evet efendim, sepet efendim, haklısınız efendim, demek ve haksız (hukuka uygun olsa da hakedilmeyen) kazanımlarının devamını sağlama gayretinde olan zavallılar. biz onlardan daha zavallıyız ki, bu duruma seyirci kalıyoruz...
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 09:55
    sayın altay bir yönetici herşey benim benden sorulur derse ekip çalışmasını bilmiyorsa kimseye güvenmiyorsa bunlar olağandır.saygılarımla
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 09:54
    ''Bunu kimi bizim gibi doğduğu gün öğrendi, kimi sonradan anladı'' demişsiniz ya; gerçekten anladılar mı acaba?
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 09:48
    Cam filmi yazılarını bu işi film haline getiren kimselere yazılsın?
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 09:12
    Hacı bu nedir böyle ne güzel yazmışsın ya eline diline beynine sağlık
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 09:10
    Ya Abi Su Akparti Diyanetle Cok Iyi Anlaşıyor
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 08:50
    Sayın Fatih Altaylı cam filmiyle ilgili yazılarınızı takip ediyorum.Aslında birileri için çok küçük bir detay olsqda sahada görev yapan emniyet güçleri için çok önemli.Emniyetın cam filmi olayındaki kararlılığının sebebini biliyor olmalısıniz"TERÖR".Böyle bir sebepden ötürü sizce canımızı tehlikeye atmanın anlamı var mı?
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 08:47
    cam filmi asağının erdoğandan habersiz olduğunumu sanıyorsunuz. Ölümü gösterip sıtmaya razı etmek bu. Milletin devlet işlerine kaf yormaması için konular bulup çıkış yapın diye emir veriyor, sonra o çıkışı iptal edip kendini kahraman yaptırıyor. Allah aşkına siz bari yemeyin bunu. Cumhurbaşkanının iptal ettirdiği şeyleri zaten kendisinin yarattığı aşikar.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 08:44
    "​Çok şükür biz o adamın değerini sonradan anlayanlardan olmadık." DOĞRU SÖZE NE DENİR? Çok şükür.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 08:32
    Asıl Ahmet Davutoğlu Dışişleri Bakanlığından ayrıldığından sonra dış politikamız çöktü.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 08:22
    Teog u unutmussun
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 08:06
    Sayın altaylı ülkedeki bu cahil kesimden insanların Atatürkü sevmemesinin nedenlerinden birisi bağnaz kemalistler değilmidir ? büyük bir Türk komutanını peygamber ilan eden zihniyetin bu işte payı yokmudur ?
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 07:47
    Tayyib beyin kendisi gibi adamar yetiştirmesi lazım
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 07:39
    Kayseriliden medet umma :) dış politika sinmektir ona göre.
  • Misafir 10 Kasım 2017 Cuma 07:21
    Şener şen'in kamyonuna binmiş gibi olduk.. Münih'e gidiyorduk, ortadoğunun göbeğinde indik..