Son Dakika

AK Parti, Cumhurbaşkanı’nı dinlemiyor mu?

19.11.2017 - 07:02 | Güncelleme:

 

EN yetkili ve hatta tek yetkili kişi, “İstanbul’u el birliğiyle mahvettik. Dikine dikine binalar yaptık, bundan sonra böyle bir şey olmayacak” dedi.

Biz de sevindik.

“Ohhh be” dedik, “Sonunda İstanbul daha fazla katledilmeyecek”.

Aradan iki gün geçti geçmedi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nden bir karar:

“Haliç kıyısında 4 kat olan sınır meclis kararıyla 10 kata çıkarıldı.”

Haberi görünce dedim ki: “Herhalde CHP ve MHP’li üyelerin oyuyla geçti bu karar. AK Partili üyelerin Cumhurbaşkanı’nın sözleri henüz kulaklarda çınlarken bu haltı yiyecek halleri yok ya!”

Yanılmışım.

Haliç kıyısındaki 10 katlı yapılaşmaya olanak tanıyan düzenleme, CHP ve MHP’li üyelerin muhalefetine rağmen AK Partili meclis üyelerinin firesiz oybirliğiyle geçmiş.

Bu durumda iki seçenek var.

Ya İstanbul Belediye Meclisi’ndeki AK Partililerin gözünü öylesine rant bürümüş ki artık Cumhurbaşkanı, genel başkan falan dinlemiyorlar.

Kimbilir belki de “Nasılsa bir kez tecavüz ettik, bundan sonrasının önemi yok” diye mi düşünüyorlar acaba.

Sonuç olarak şurası net ki, Cumhurbaşkanı bize başka bir şey söylüyor, belediyedeki partililere başka bir şey.

Eğer bu karar danışıklı bir dövüş değilse, eğer Cumhurbaşkanı İstanbul’daki yapılaşmayla söylediklerinde samimi ise, ki samimi olduğunu düşünüyorum ya da düşünmek istiyorum...

O nedenle bu rezil karara birisi “Dur” demeli.

Cam filminde, yabancı futbolcu meselesinde olduğu gibi olsa da razıyım.

Not: İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yüksekliğin 5 kattan fazla olmayacağına ilişkin açıklaması sevindirici olmakla birlikte bu yasa durdukça yarın öbür gün 10 kat yapılmasına imkân sağlar.

*************

BÜROKRATİK OLİGARŞİ Mİ İSTERDİNİZ! 

SSK’yı batıranın Kemal Kılıçdaroğlu değil, Süleyman Demirel hükümetinin popülist bir politikayla emeklilik yaşını geri çekmesi olduğunu yazdım.

Bilmem yazımın altına internet sitesinde yapılan yorumları okudunuz mu?

Okudum okudum güldüm.

Ama belki de ağlamam gerekirdi.

CHP’ye karşı olduğunu açıkça belli eden kimileri, “O da şerefli bir bürokrat olsaydı da istifa etseydi. Çıkıp halka bunun yanlışlığını anlatsaydı” gibisinden yorumlar yazmışlar.

Bugün bir bürokrat çıkıp Türkiye’deki herhangi bir konuda hükümetle aynı fikirde olmadığını beyan ederse ne olur diye sormak isterim onlara.

Başta hükümet olmak üzere hepiniz çıkıp “Bürokratik oligarşi” diye veryansın etmez misiniz?

Ki bürokratın görevi, mevcut yasal düzenlemelere göre kendisine verilen görevi yapmak değil midir?

Bunun aksini yapana “Git siyasete gir” denmez mi?

Denilmedi mi!

*************

TÜRKİYE’DE KAPANIR, ABD’DE AÇAR 

ANADOLU Ajansı iyi bir gazetecilik yapmış ve kaçak FETÖ’cü Hakan Şükür’ü ABD’de yaşadığı Palo Alto’da görüntülemiş.

Haberde pek çok detay var.

Evinin çok pahalı olduğu, lüks araçlara bindiği, şatafatlı bir yaşam sürdüğüyle ilgili.

Benim ilgimi çeken ise başka bir detay.

Hatırlayacaksınız, Hakan Şükür’ün eşi, Türkiye’de iken bir karar almış ve “tesettüre” girmişti.

Yani uzun elbiselerle dolaşmaya, üzerine pardösü giymeye başlamış, başına da türban takmıştı.

Ancak Anadolu Ajansı’nın servis ettiği fotoğraflarda Hakan Şükür’ün eşi hiç de tesettürde değil.

Başı açık, üzerinde bir pantolon, bir tişörtle geziyor.

Anladığım kadarıyla Şükür ailesinin inançları ya da inançlarını yaşama şekli bulundukları ülkeye göre değişiyor.

Samimi Müslüman diye ben işte buna derim.

*************

IRON MUSK

BİLMEM dikkat ettiniz mi, Tesla, Solar City, Space X ve Hyperloop’un kurucusu ve sahibi Elon Musk bir süper kahramana benziyor.

Yaşam tarzı, fotoğrafları, basın toplantılarında takındığı tavır, basınla diyaloğu, kılık kıyafet seçimleri ve beden dili tıpa tıp “Iron Man”.

Hangisi hangisini taklit ediyor bilemiyorum.

Iran Man’i canlandıran Robert Downey Junior’ın rolü öncesi Musk’la görüştüğünü biliyoruz.

Acaba Downey mi Elon Musk’ı örnek aldı, yoksa Musk Downey’nin canlandırdığı karakteri, emin değilim.

Belki de karşılıklı etkileşim içindedirler.

*************

MAÇ GÜNÜ TÜNEL REZALETİ

BEŞİKTAŞ, İstanbul’un en güzel yerine İstanbul’un en güzel stadını yaptı.

Güle güle kullansınlar.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Kültür Bakanlığı, stadın bu noktaya yapılmasına sonuna kadar karşı çıktı.

Fikret Orman’ın dönemin Başbakan’ı Erdoğan’ı binbir ricayla ikna etmesi sonucunda stadın izni çıktı, hatta arkada belediyeye ait olan büyük bir alan da stada katıldı ve ortaya şahane bir stadyum çıktı.

Gözümüz yok, güle güle kullansınlar.

Ama bir itirazım var.

Beşiktaş ne zaman bu statta bir maç yapacak olsa, İstanbul gibi trafiği zaten keşmekeş olan bir şehirde stadın çevresine ulaşan bazı yollar kapatılıyor ve İstanbul trafiği tam anlamıyla bitiyor.

Hele trafiği rahatlatmak için yapılan Piyalepaşa- Dolmabahçe tüneli kapatılınca tam bir felaket yaşanıyor.

Bir de maç eğer cuma ve cumartesi gibi İstanbul trafiğinin zaten felaket olduğu bir gün oynanıyorsa iş içinden çıkılmaz bir hale geliyor.

Diyeceğim şu ki, eğer güvenlik nedeniyle böyle bir şey yapılıyorsa o stadın orada yapılmasına izin vermeyecektiniz.

Yok eğer verdiyseniz bunun ceremesini vatandaşa çektirmeyeceksiniz.

*************

SEVİNİLMEZ AMA SEVİNDİM

KLARNET üstadı Hüsnü Şenlendirici’nin yeni bir sevgilisi olduğu ortaya çıkmış.

Açıkçası bu habere çok sevindiğimi söylemeliyim.

Niye mi? Çünkü Hüsnü Şenlendirici ile yaşadığı ilişki için Deniz Seki çok ağır bir bedel ödemek zorunda bırakılırken, Şenlendirici’nin hiç umurunda olmadı.

Tüm fatura Seki’ye çıktı ve pek çok ünlünün başına gelen bir olaydan ötürü Deniz Seki yıllarca hapis yattı.

Bakalım Şenlendirici’nin eşi bu kez de hesabı kocasına değil, bir başkasına ödettirecek imkânı bulabilecek mi?

*************

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Fikirlerimizi liderlere göre sık sık yeniden şekillendirmektense, fikirlerimize göre liderler seçtiğimiz zaman.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 22 Kasım 2017 Çarşamba 10:31
    1- SSK batırılabilecek bir konumda hiçbir zaman olamaz. Kanunen gelir kalemi olmayan bir kamu kurumunun batma şansı yoktur. Bunun adı gider kalemidir. Aynı mantıkla hiç hastane yapılmazsa kar eder diyebilirsiniz. 2- SSKnın giderlerinin çok artmasının sebebi emeklilik yaşı değil primlerin tahsil edilememesidir. Bugün bile bu tahsilatlar eksik yapılmaktadır. 3- SSK'nın bugünkü giderleri Demirel dönemindeki giderlerin tam 200 katı.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 13:37
    Çok komik. Sayın Fatih Bey, Sayın Kılıçdaroğlu kral çıplak diyebilseydi zaten iktidardaydı. Diyemediği için ucuz siyasetin sıkıcı muhalefetin sıradan lideri
  • Misafir 20 Kasım 2017 Pazartesi 22:04
    Recep Tayyip Erdoğan bundan sonra İstanbul'a ihanet etmeyeceğiz demedi, ihanet etmeye devam ediyoruz dedi. Bu konuşmayı tekrar okuyun veya dinleyin ne demek istediğimi anlarsınız
  • Misafir 20 Kasım 2017 Pazartesi 12:22
    Kemal Kılıçdaroğlu’nun Savaş Ay’ın belgeselinde ( hasta insanlar kalıcı mağduriyet yaşadığı halde ) SSK genel müdürüykeniki büklüm olması, böylesine insanların mağduriyetlerinin nedenlerini hükümet korkusuna açıklayamamış “savunamamış” ta iktidara bi şekilde gelince büyük devletlerde itilaf durumlarında nasıl sesini çıkarabilecek miş ?
  • Misafir 20 Kasım 2017 Pazartesi 11:43
    Adam yuksek binada oturanlarin p CHP li diyor.Hadi seni doktoruna birakim ben ikileyim.
  • Misafir 20 Kasım 2017 Pazartesi 11:36
    Türk Louvre'una ne oldu? Bir gelişme olursa köşenizde yer verin lütfen. Saygılar, sevgiler.
  • Misafir 20 Kasım 2017 Pazartesi 09:59
    Reil adamlar 10 yetmez 20 yapin
  • Misafir 20 Kasım 2017 Pazartesi 00:25
    Şunu da sormak lazım yüksek katlı binalarda kimler oturuyo.yüzde 70i chpli.bu tenakuz nasıl açıklnabilir.maltepede ataşehirde yüksek Katlı sitelerdeki mahallelerin oylarına bakın. Şunu da sormak lazım yüksek katlı binalarda kimler oturuyo.yüzde 70i chpli.bu tenakuz nasıl açıklnabilir.maltepede ataşehirde yüksek Katlı s
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 23:28
    Bu rantı tayyip erdoğan bile engelleyemez para hırsı herşeyin önüne geçmiş durumda
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 22:10
    ssk yı emeklilik değilde 25 liralık malı 1000 liraya almış olması batırmış olmasın?...
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 21:50
    ekon muak iron man in filminde zaten oynuyor. bir koktey gibi bir yerde elon ile konusuyor iron man
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 21:13
    Helal.........................................................*************************
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 21:12
    Helal..............................
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 21:12
    Helal...
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 21:06
    herşeyde hem bütünlük hem aytıntı şart.maalesef ne parça bütüne uyuyor ne bütün parçaya. belediyecilik basit iş değil. hakan şükürün inancı gel-git demekki.yıllardır başörtüsü yasağından canımız yandı.açayım diye hiç düşünmedim
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 21:04
    Fikrimize göre lider yok bence siz bir parti kurun adı doğru sözlü adam partisi olsun
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 20:37
    Parti hükümet ve yerel yönetimleri bir yandan rantı beslemeye aynen devam ederken, sayın Cumhurbaşkanı ise tüm bunlara karşı olduğunu söyleyerek halkın tepkisini ortadan kaldırdığı gibi milletin kahramanı oluyor. Samimiyetine inanmak istiyorum ama bu ilk değil. Kentsel dönüşüm düşüncesi bile daha yüksek katlı çarpık kentleşmeye sebep bir kentsel ranta dönüştü. Birileri dur demeli bu gelişmelere.
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 20:30
    valla soyleniyo bence karsilikli bir ankasma var biri diyo biro baska diyo
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 20:17
    FIKRET ORMANIN RICASIYLA OLMAZ. BJK AKP KASASINA KAC MILYON EURO VERDI? ONA BAKIN SIZ.
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 20:06
    Cifci batakta hayvabesici yem samanda kırizdezam zam zam ekenmi büyüyo nasl oluyo acaba
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 19:53
    Bu ülkede korkmadan eleştiren iki gazeteciden birisiniz.
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 18:50
    O belediye meclis üyeleri ne iş yaptıklarına bakmak lazim. Bence büyük bir bölümü kendisi olmasa bile en yakınları mutahittir. Ak partinin en büyük problemi bu.
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 18:41
    STADI YIKIP ORAYI YEŞİL ALAN YAPMAK BELKİ İSTANBUL'A KARŞI YAPILAN HAKSIZLIKLARI BİR ÖLÇÜDE HAFİFLETİR.GÖRELİM BAKALIM KİM NE KADAR SAMİMİ. YARGI DENİZ SEKİ HANIMI SUÇLU BULDU,NE EKEN ONU BİÇEN.
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 17:36
    elon musk bir çizgiroman hayranı halen okur veo filmleri izler o yüzden iron man karakterine özenen elon olma ihtimali yüksek çünkü çocukluğunda okuduğu çizgiromanlar bu altyapıyı ona sağlamıştır.
  • baybilginorg@gmail.com 19 Kasım 2017 Pazar 16:50
    Ak Parti'den biri tamamdır dediğinde oylar yanlışta olsa dedikleri doğrudur diye düşünerek oylar veriliyor. Bu karar yanlışmıdır doğrumudur araştırlmıyor. Vatan caddesinde ki arsa meselesi 1 örnek. En büyük gerçek Erdoğan'ı dinlemiyorlar, onların farklı bir dünyaları var. Haliç'teki tesis değil 4 kat 2 kat inşaat izni bile verilmemelidir. 10 kat diyerek aslında Haliç bölgesindeki diğer binalara inşaatlara izin çıkmış gibi. Yapılan inşaatlar bunu gösteriyor...
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 16:42
    Sorun ; Mecbur bırakılmamız.(örn:yurt dışı harç pulu belkide haraç pulu) Çok iyi yönetilmekte gözümüz yok .Yeterki kötü yönetilmeye bizi mecbur bırakmayın.
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 16:37
    Kentleşme demiyelim. Kent bilimine hakaret olur. İstanbul'da olan yapılaşmadır.
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 16:20
    Seçimler yaklaşıyor, İstanbul'lu genel bir değerlendirme yaparak doğru kararı verecektir. Muhalefetin adayları iddialı olmalı...
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 15:25
    Fatih bey iyi okursanız bunun bir "yasa" değil sadece ilgili kamu parselini kapsayan bir plan tadilatı olduğunu anlarsınız. ayrıca o bölgede 10 katlı birçok yapı zaten mevcut...
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 14:53
    Akparti kim Devlet yönetmek kim.uyduruk çorba parti
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 14:28
    Akparti sadece SGK deyil bütün kurumları batırdı.Devlet ciddiyeti diye bir şey kalmadı
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 14:23
    Ak Partili üyeler Cumhurbaşkanına sahip çıkıp onun gösterdiği yolda yurumelidir rant peşinde koşanlar unutmasin lar ki İstanbula en büyük zararı veriyorlar
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 13:55
    sayın altaylı, ikinci bir lider mi var ki fikirlerimize göre tercih yapalım?! hedefsiz ümitsiz 6ok ile 3hilal arası mekik dokuyoruz! sedat satıcı
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 13:48
    Ne yazikki ak partinin sozde uyeleri genel baskanini birak secmenini bile dinlemiyorki kraldan çok kiralci var
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 13:47
    Dolmabahçe tünelinin maç günleri kapatılması konusunda yazdıklarınıza tamamen katılıyorum, resmen çile çektiriyorlar.
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 13:10
    Fenerbahçe maçlarında da stadyum çevresindeki tüm yollar kapatmakta Kadıköy yakasındaki demiryolu inşaatından dolayı önemli geçitlerin kapalı olduğu da göz önüne alınırsa tüm Kadıköy yakası felç oluyor. Biz sesimizi duyuramıyoruz lütfen bu işkenceye bir son verilsin
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 12:53
    Maalesef Büyükşehir göçleri her yıl katlanarak artacaktır..
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 12:37
    istanbul belediyedeki durum için şunu söyleyebilirm ki kuvvetle muhtemel belediye meklis üyelerine oralardan yer vermişlerdir. maalesef doymayan yedikçe yemek isteyen belli bir güruhun teslim aldığı bir ortamdayız. ortaçağda bile bu yapılmadı...
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 12:23
    An itibarı ile apartman aralarına yapılan Göztepe stadyumuda Izmir trafiğini mahvedecek.kararın acilen gözden geçirilmesi gerekiyor. expo için ayrılan alan varken neden mahalle arasına stadt inşaa edilir? Hangi akla mantığa uyar?
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 12:03
    Tünel konusunda çok haklısınız. Ayrıca sadece tünel değil stad çevresindeki tüm yolları kapatıyorlar.
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 11:58
    Son cümle müthiş
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 11:52
    Fatih bey İstanbul'daki imar rezaleti yorumunuzu aynen katılıyorum. Buna başka bir ifadeyle kürsüde başka koltukta başka konuşma derler.Dilerim yetkililer bu yazınızı dikkate alır. SAYGILAR
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 11:41
    Fetocularla Arapların Müslümanlıkları bulundukları ülkeye göre değişiyor
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 11:03
    İstanbul artık taşımıyor
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 11:35
    Aynen,simdi o rant burokrasisi daha cesur,curetkar
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 11:39
    isin kotu yani burokrasi ak partili
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 11:51
    Eğitim,sağlık,imar iskan,tamamen rant sistemine teslim
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 19:46
    Ne taşıması anasını ağlattık anasını anla yani bu ne ya
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 10:44
    2002de Erdoganin bitirecegiz dedigi burokratik oligarsi,Ak partiyi rant batagina dusurerek kontrolu altina almis gozukuyor.Erdogani cikarlarina gore yonlendiriyorlar.
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 19:48
    yeşil oligarşi demek istediniz sanırım
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 10:43
    fikirlerimize göre Erdoğan
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 10:36
    ulan trafiğin göbeğin stat yapmışlar nesi iyi bunun ya ağlamak istiyorum 50-60 yıldır berbat bir çarpık kentleşme var hala devam ediyor
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 09:09
    hem stad hem gokkafes yikilmali.. stadi soker tasirsin aslinda baska bir yere.. gokkafes de oyle sokulur...
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 08:45
    sayın Altaylı Fenerbahçenin Ataşehirdeki basketbol maçlarında bizim çektiğimiz sıkıntıyı yazsanız evimize gidemiyorum bu arada fenerliyim
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 08:24
    Tam aksine, AKP'liler genel başkanlarının ta 1994'ten beri açtığı yolda büyük bir bağlılık içinde yürümeye devam ediyorlar!!!
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 14:11
    Aynen con vaynen
Kalan karakter : 2000