Son Dakika

Nükleer kâbus

21.11.2017 - 09:38 | Güncelleme:

 

KOLAY kolay korkmam aslında.

Eskiden beri okuyanlar bilir, “Bu da geçen ya hu”cuyumdur.

Akılsızlığa değil akla, çözümsüzlüğe değil çözüme inanırım.

Ama ne yalan söyleyeyim, dün gerçekten “korktum”.

Önce Ardan Zentürk’ün yazısını okudum.

“ABD ile savaşacağız, hazır olun, herkes safını belli etsin” manasında bir yazı yazmış.

“Hoppalaaa” derken elime Yeni Şafak’ı aldım.

Sevgili İbrahim Karagül’ü başladım okumaya.

O da Zentürk ile benzer bir havaya girmiş ve yazının ana fikri şu: “Türkiye bir an önce nükleer silah sahibi olmalı.”

Türkiye’nin nükleer silah sahibi olup olmaması başka bir tartışma ama bunu bir gazete sayfasından, etkili bir editörün “davul zurna ile ilanı” çok farklı bir safahat.

Bu “ilan” zaten dış ilişkilerde sıkıntılı günler yaşayan Türkiye açısından, sıkıntıların bambaşka bir boyuta evrilmesini istemekten öte bir şey değil.

Bir nevi Türkiye’yi “İranlaştırma” ya da “Kuzey Koreleştirme” sürecine davetiye.

Türkiye zaten, bence haklı olarak, Rusya ile hava savunma sistemi konusunda bir anlaşma yaptı.

Bunun yanı sıra, Rusya ile son derece önemli ve Türkiye açısından stratejik önemde bir nükleer santral anlaşmamız var ve inşaat sürüyor.

Tam bu sırada kalkıp “Türkiye nükleer silah sahibi olmalı” diyecek olursanız başınıza öyle zamansız bir şekilde, öyle büyük bir iş alırsınız ki, dışarıda Türkiye’nin kuyusunu kazmak için bekleyenlere ve FETÖ lobisine “duble kaymaklı ekmek kadayıfı” ya da “çift jokerli el” vermiş olursunuz.

Zaten türlü sıkıntılarla boğuşan Türkiye’nin durduk yerde “uluslararası ambargo” tehdidiyle karşı karşıya kalmasına, iyiden iyiye yalnızlaştırılmasına ve çok ciddi bir askeri tehdidin hedefi olmasına neden olursunuz.

Ben İbrahim Karagül’ün yazısının “şaka” olduğuna inanmak istiyorum.

Yok eğer ciddi ise çok ciddi bir karabasana neden olabilir.

Hani yatakta büyük bir kâbus görüp uyku felci nedeniyle parmağını kıpırdatamamak hali vardır ya.

Tam öyle.

NASIL ATACAĞIZ İBRAHİM?

HADİ diyelim ki İbrahim Karagül’ün istediği oldu ve Türkiye bir nükleer silah üretti.

Yani elimizde muazzam yıkıcı ve bu nedenle de caydırıcı bir güç var.

Bunu nereye atacağız?

Suriye’ye mi, Irak’a mı, İran’a mı, Rusya’ya mı, Bulgaristan’a mı, Yunanistan’a mı, İsrail’e mi?

Çünkü daha öteye atmamız pek mümkün değil.

Böyle bir nükleer gücü kullanabilmek için bir yandan da orta menzilli balistik ya da cruise füzesi yapmamız gerek.

Yapılmaz değil elbet ama boyacı küpüne sokup çıkarıp yapmak da mümkün değil.

*************

TÜRKİYE’YE KARŞI HUKUK HUKUKSUZLUK OLMUŞ

ELİMDE ilginç bir Alman yargı kararı var.

Almanya’da yaşayan ve aynı zamanda Alman vatandaşı olan bir Türk çift boşanmışlar.

Boşanma sonrası tek çocuğun velayeti anne ve baba arasında eşit olarak bölünmüş.

Bir süre önce ortak velayete sahip anne çocuğunu alarak Türkiye’ye gelmek istemiş.

Temelli değil, kısa süreli bir geliş.

Baba bu duruma izin vermek istememiş.

Bunun üzerine konu, anne tarafından mahkemeye taşınmış.

Ve Alman yargısı ortak velayete rağmen çocuğun anne tarafından Türkiye’ye götürülmesine izin vermemiş.

Gerekçe ise müthiş:

“Türkiye, bu yaştaki bir çocuğun götürülmesine siyasi ve güvenlik açısından uygun bir ülke değildir. Bu yüzden annenin çocuğu Türkiye’ye götürmesine izin verilemez.”

Böyle bir kararın hukuki olması mümkün değil.

Galiba artık dünyanın neresinde olursanız olsun, Türkiye’ye karşı iseniz hukuka ihtiyacınız yok.

*************

BU DA TÜRK YARGISININ HUKUKU 

ALMAN mahkemesinin Türkiye’ye getirilmek istenen bir çocukla ilgili kararını yanda okudunuz.

Şimdi gelelim, Türk yargısının Almanya’ya karşı tutumuna.

Türkiye’de çok havalı motosikletler üreten ve şimdi aynı segmentte başka araçlar da üretmek için BAE firmalarıyla işbirliği yapan TT Motors diye bir şirket var.

TT şirketin sahibi Tarhan Telli’nin inisyalleri.

Alman Audi firması, TT Motors’un TT markasını kullanmasını engellemek için Türkiye’de ilgili bakanlığa bir yazı yazıyor ve “TT benim modelim. Türk firması bunu kullanamaz” diyor.

Türk şirket hemen yargıya gidiyor ve “TT yeni bir şirket değil. Üstelik Audi TT’yi bir marka değil, bir model kısaltması olarak kullanıyor. Nasıl ki GT, GTI gibi model kısaltmalarının kullanımı kısıtlanamıyorsa, TT de marka olmadığı için bizim markamızın ne eş değeridir ne de böyle bir hakkı vardır” diyor.

Peki Türk yargısı ne yapıyor?

TT Motors’un haksız Audi’nin haklı olduğuna karar veriyor.

*************

SARIL VE ÖZÜR DİLE 

DÜN bir yazı okudum.

“Uzun ilişkinin sırrı sarılmaktan geçiyor” diye.

Eşinizle günde en az 4 kez, 30 saniyeyle sarılmanız ilişkiyi uzatıyormuş.

Sarılmayı çok seven biri olarak haberden mutlu oldum.

Zaten “Sarılgan bir aileyizdir” biz.

Sık sık kızım, eşim ve ben üçlü sarılmalar bile yaparız.

Gerçekten mutluluk verici bir şeydir sarılmak.

Ama bana sorarsanız uzun ilişkinin bir sırrı daha var.

“Özür dilemeyi” bilmek.

Sadece karı-koca ilişkisinde değil, her ilişkide geçerli bir “sırdır” özür dilemek.

Haksız olduğunuz zaman kesinlikle özür dilemek gerekir.

Ama bazen haklıyken bile özür dilemek bir ilişkiyi uzatır.

Çünkü sevdiğiniz, değer verdiğiniz insanlarla olan ilişkinizde haklılık çok önemli değildir.

Önemli olan onları sevmeniz, onlarla birlikte olmaktan keyif almanız ve bunu mümkün olduğunca korumanızdır.

Eğer bir özürle ilişkiyi sürdürecekseniz, haklı veya haksız olmanın çok önemi yoktur.

Çünkü ilişki bir kez koptu mu, bir süre sonra hangi konuda haklı olduğunuzu bile unutursunuz.

*************

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Neyi bilmediğimizi bilmenin büyük bir güç olduğunu anladığımız zaman.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 23 Kasım 2017 Perşembe 09:15
    Komşuyla sıfır sorun ?
  • Misafir 22 Kasım 2017 Çarşamba 02:03
    Ingilterede ayrıldığım karım,, 5 yaşındaki kızımızı güney afrıkaya götürmek istedi. Reddettim. Mahkeme beni haklı buldu. Sanıyorum, avruapanın bir çok ülkesinde aynı kanun geçerli.
  • Misafir 22 Kasım 2017 Çarşamba 00:26
    bunlar akıllarını peynir ekmekle yemişler. Türkiye'yi ABD ile savaşa sokmak için çok gayretliler galiba. Allah akıl versin demekten gayri söz bulamıyorum. ünlü olmak istiyorlar diyesim geliyor..
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 23:47
    dünya savaşa hazırlanıyor bu savaş kahpece bir savaş olacak. uzaktan kumandalı biyolojik kimyasal her türlü namertçe olacak.. biz de bir an önce hazırlıklı olmalıyız. ama nükleerce ama silahça ama adı her neyse.o silahlar ortadoğuya boşuna mı satıldı? envanter doldursun diye de satılmadı.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 23:47
    Herzaman Avrupa örnek gösteriliyor demekki onlarda çok doğru değiller biz bir olursak bizi kimse karıştıramaz.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 23:09
    Sayın Altaylı ülkeyi bu konuma kim getirdi. Nükleer silah üretim diyecek kadar düşman ne zaman kazandık.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 22:46
    Nükleer silahınızın olması, kullanmasanız bile karşı ülkelere korku olarak yeter de artar bile. Ancak şimdi bu silahı konuşmak çok anlamsız o konuda haklısınız.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 22:41
    TÜRKİYE KENDİ SLAHINI ÜRETEN,BAĞIMSIZ,BAĞLANTISIZ BİR NÜKLEER GÜÇ OLMALIDIR.BATI DÜNYASI;TÜRKİYE'NİN TEKNOLOJİ GELİŞTİRMESİNİ ENGELLEMEK İÇİN ON YILLARDIR NÜKLEER SANTRAL KURMASINA BİLE HEP KARŞI ÇIKMIŞTIR.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 22:17
    Sayin Altayli yurt disinda yasayanlarin yasadiklarini bilseniz adaletin neyle ve nelerle olacagini daha iyi anlarsiniz. baris ve adalet istiyorsaniz vay geldi halinize
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 21:15
    Güç her ne olursa olsun o gücü kullanabilecek doğru bilgi ve akla sahip olmak, güce sahip olmaktan çok daha önemlidir. Kontrolsüz güç, gerçek güç değildir. Şimdi bir soru; Rusların santralleri mi yoksa, Japonların santralleri mi daha kontrollü?
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 21:07
    nükler silah atmak için degil denge için fati herifin elinde her türlüsü var bizdede yapa bildigimiz ve tabildigimiz hepsi olmalı bagıra bagıra degil gizli yapmalıyız üstelik nükler degil hidrojen bombası yapmalıyız fati
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 20:16
    Türkiyenin başına her ne gelirse gelsin, ne kadar batarsa batsın, ne kadar dışlanıp rezil olursa olsun önemli değil, yeter ki RTE'nin iktidarı ve düzeni devam etsin isteniyor, ama hiç de öyle olmayacak!!!
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 19:55
    türkiyeni atomu olsaydı yanı başındaki ırak süriye filistin karabag gibi daha bir çok proplemler olmayaçakdı yapanlar 10 defa düşüneçekti ama biz daha yeni piyade tüfegi sahibi olunca tabi kimse takmaz bizi bence otobanlar yerine o finansman atom sektörüne yatırılmalıydı çok geç kalınmıştır kesinlikle bu alanda yatırım yapılmalıdır en yakın ülke iran ve pakistanlala bu alanda iş birligine gidilmelidir onlar bu konuda bizden çok ilerdeler
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 19:27
    turkyede nukleer silah var.incirlikde 40 adet ucakdan atilan 320 kt luk saguk savasdan kalma.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 19:26
    Ne zaman adam oluruz? Gazetelerdeki yorumların çoğunu okuyunca ben pes ettim. Biz bu zekalarla hiçbir zaman adam olamayız. Not: yarası olanlar gocunabilir, olmayanlar bizdendir :)
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 18:53
    Nükleer güçten daha büyük birşey var elimizde. Ayasofya. Ayasofya'yı ibadete açalım. Büyük ülke olduğumuzu dost düşman herkes görsün.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 18:46
    Ekonomik kriz gelince Ambargo yapiyorlar demek icin simdiden hazirlanan gerekce bu olsun diye simdide Nukleer masalini soylemeye basladi...
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 17:56
    İbrahim karagül gibi bir yazara okuyorsanız sorun yoktur benim için 1 numaradır
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 17:26
    kim haklıysa onun lehine karar versin, yani hukuku uygulasın derim ben. yoksa taraflardan biri türk diye illa onun lehine karar vermesini istemem ben. kim haklı ise ona verin kararı.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 17:04
    bişii pakistanda varsa türkiyede vardır.türkiyede varsa pakistanda vardır.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 16:59
    biz nükleer güce sahip olsak ,kurcalarken elimizde patlatırız...
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 16:20
    Hiç bir zaman.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 15:57
    Bir özürle dil aşınmaz...
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 15:48
    icim karardi valla
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 15:44
    türkiye zaten füze konusunda çalışma yapıyor şu an 280 km menzilli ki bu 300 km ötesi menzilin inceleme konusu olmasından kasıtlı olarak sınırlandırılmış bir menzil normal menzili bundan çok daha fazla.. ayrıca nükleer santralin yakıt çubuklarının rusya ya teslimi konusunda türkiye ısrarla herhangi bir anlaşma yapmadı. kaldı ki uranyum zenginleştirme için kullanılacak santrifüjlerin türkiye de olmadığı hiçbir zaman teyit edilmedi. türkiye nin bu konudaki çalışmaları hükümetlerden bağımsız olarak ilerliyor..bunu bilmemeniz çok ilginç..
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 19:23
    elin oğlu 3000 km den fazla menzilde füzeleri çoktaan yapmış da lazerli silahlara geçmiş, bizimkiler 300 km lik füzelerden bahsediyor. gülsem mi ağlasam mı? ayrıca nükleer santralin yakıtıydı çubuğuydu ile kafa yoracağınıza neden bu konuda mimli olan ruslara yaptırılıyor diye sorsanız ya.. biz deprem ülkesiyiz ve bu işi en iyi yapanlar da japonlar. ama her zaman ki gibi sırf "baaak biz yaptık" demek adına ucuza kaçıyorlar. halkın güvenliğini düşünen yok.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 15:05
    TÜRK ADALETİ BİR TEK KENDİ VATANDAŞINA ADALETSİZ YOKSA YABANCILARA ÇOK DA ADALET DAĞITIYOR ACABA BİZİM GÜNAHIMIZ BU MEMLEKETİN VATANDAŞIMI OLMAK
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 13:46
    Nükleer ülkeler eğer kullanmayacaklarsa neden bu silahlara sahipler,düşünmek gerek.belki Türkiye nükleer değil ama en az nükleer kadar etkili,yani tek vuruşta nükleerin yaptığı tahribatı yapacak konvansiyonel silah sahibi olmalı.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 13:37
    akp gercekten maksatli olarak kavga etmek isteyen, savas cikartmak isteyen, bati ile kopruleri atmak isteyen bir goruntu veriyor..
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 12:35
    Türkiye'ye karşı hukuka gerek yok ta , Türkiye'de hukuk var mı? Böyle başa böyle tarak olmuş bir durum yani.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 12:14
    Dunyayi bu kabusla tanistiran abd mutlaka yaptığının karşılığını bulacaktır etme bulma dünyası guvendiginiz dağlara karlar yağacak birgün
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 12:05
    Rasime bir cift lafin yokmu abi.Boşnaklar olarak senden bekliyoruz.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 11:56
    Gazetecilik mesleginde herkesin birbirini fazlasiyla ciddiye almasi cok ilginc. Sanki bu meslegi icra edenlerin tamami allame-i cihan:))
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 11:13
    Nükleer silahların nasıl imha edilmesi gerektiğini ve bunu kullananlara karşı nasıl bir yaptırım uygulanması gerektiğini düşünmemiz gerekirken sahip olmaya çalışıyoruz. Düşünce şeklimiz şu an yaptığım gibi eleştirel ve ortaya fikir koymaktan uzak. Diyemiyorum ki dünya nükleer silah kullanan ülkeye 30 yıl ambargo uygulasın, ölen her insan için büyük tazminatlar ödesin diye.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 11:00
    Audi=vw=doğuş gurubu=Büuük balık
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 10:58
    Türk ABD savaşı başlayacak tek handikapımız RTE gibi başarısız lidere sahip olmak.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 10:36
    Türk yargısı genelde yabancılar lehine karar veriyor nedense, çoğunluk böyle, belki az bucuk türkler lehine vermiştir bilemiyorum
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 14:23
    Kötü değil ama amaç bunu gizli yapamilmek. Gazete sayfalarından herkese haber vererek değil
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 10:22
    Fatih Bey Cok haklisiniz. Bizde Maalesef Öyle Kalemsörler Varki Isim Yapmak icin Birakin Haber Yapmayi memleketi Satarlar.Yahu Bir isede reklamini Yapmadan Baslayin.Araba bile cikmadan dört sene sonrasinin Reklamini Yaptilar.simdi bu millete araba yaptirirlarmi?
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 10:06
    Batılı devletlerin nükleer silahı olması sorun değil, İsrail'in nükleer silahı olması sorun değil. Türkiye'nin sırf caydırıcı güç olsun diye nükleer silahı olmasımı kötü? Üstelik şuan ülkemizde nükleer silah var ama ABD'nin.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 15:33
    bu yazinin yorumu bu mu? adam nukleer gucun olmasin demiyor ki, bu zor ilklimde dugun dernek tehditvari sekilde dunyaya ilan etme diyor...
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 15:51
    yazıyı nerenle okudun acaba? Bir daha okuyun ki beyin damarlarınız açılsın.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 16:53
    nükleer silahın olsa komşularına mı atacaksın diyor adam. ABD ile savaşa girsen onu nükleer silahla vuramazasın diyor. Diyor da diyor anlayana tabii ki
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 10:05
    Türk ve Alman yargısı hususunda satılık çok kalem var maalesef,sadece Alman kosolosluğundaki kapıcı türkleri hatırlamak gerek
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 09:53
    abi kız arkadaşımdan haksız da olsam özür dilediğimde zaten hep ben haklıyım sen hep özürdileyen tarafsın derdi,gerçi bir kaçkerede çiçek aldığım için kızmıştı çiçek alma giyilecek birşey al bana diye,verilmiş sadakam varmış
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 09:45
    Çok korktum altı atacaklar diye. Altı bize ait. Biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 09:43
    Bir de ters taraftan düşün! Acaba nükleer silahımız olmadığı için bu kadar tehditle karşı karşıya kalmış olmayalım.
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 09:39
    günün , belkide gelecek günlerin en güzel sözü bu , "​Galiba artık dünyanın neresinde olursanız olsun, Türkiye’ye karşı iseniz hukuka ihtiyacınız yok."
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 08:53
    :thumbsup:
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 07:39
    2018 için olağanüstü savunma hazırlığı, gerekirse nükleer silahlanma acil bir hale gelmiştir. Ama bu bir tarih dönüşüdür. Yüzlerce yılda bir kez gelir. Yazilan bu
Kalan karakter : 2000