Son Dakika

Yerli ve milli damga

07.10.2018 - 02:03 | Güncelleme:

Yerli ve milliye yeniden önem verilmeye başlanınca çocukluğumuzun yaklaşımlarına geri döndük. 
“Yerli malı yurdun malı herkes onu kullanmalı.”
Şahane slogandı, onunla büyüdük zaten.
Ayrıca istesek de yerli malı olmayan bir şey bulmak kolay değildi.
Ne bileyim, mesela bir Adidas ayakkabı almak istesek, aileden birinin Almanya’ya gitmesini beklemek lazımdı. Converse dediğin senede bir iki kere gelirdi Şişli’deki bilmem ne pasajındaki dükkâna. Raf’ın çakma Converse’leri vardı ortalıkta.
Amerikan malı blucin ya Tophane’deki Amerikan pazarında bulunurdu bazen ya da Kapalıçarşı’da zorlukla.
Manavda, bakkalda zaten yerli olmayan bir şey olmazdı.
Şile üzümü, Güney Afrika kalamarı falan hayal bile değildi.
Mango’yu ilk gördüğümde 30 küsur yaşındaydım muhtemelen.
Keza avokadoyu da… Bir arkadaşım nereden bulduysa bulmuş, bir avokado getirmişti.
“Nasıl yeniyor lan bu?” diye sorduğunda avokadonun üzerinde diş izleri duruyordu.
Seve seve yerli ve milliydik.
Sonra “Globalleştik.”
Simgesi çikita muzdu hatta.
Ve şimdi benim çocukluğuma dönüyor, yeniden yerli ve milliyi keşfediyoruz.
O kadar ki, artık “Yerli Malı” diye damgalayacağız yerli ve milli ürünlerimizi.
İyi de “Yerli ve milli ürün ne?”
Zannetmeyin bize özel bir durum.
Aynısını ABD de tartışıyordu birkaç yıldır.
Çözümü yatırımcı Dr. Marc Faber önerdi. (Faber’in ne önerdiğini merak ediyorsanız alttaki yazıyı da okumanızı rica edeceğim.)
Ki onun bile haklı olmadığı anlaşıldı sonra.
Gerçekten de yerli ve milli ne?
Geçenlerde yazdım.
Gidip balıkçıdan balık alsak onun bile yüzde 85’i ithalata dayalıymış. Yemi, ağı ithal. 100 liralık balıkta Türkiye’nin katma değeri 15 TL imiş.
Marketten süt aldık diyelim.
Yerli mi?
Emin değilim.
İnek ithal.
De ki yerli inek bulduk.
Yemi ithal. Saman bile ithal.
Tavuk yesek yemi ithal, ilacı ithal.
Yerli telefon aldık diyelim. İçinde ne var ne yok, programı dahi ithal.
Yerli diye gittik Türkiye’de üretilen otomobil aldık.
En kabadayısının yüzde 30’u ithal.
Türk yazarın kitabını aldık, kağıdı ithal. Yazarın bilgisayarı ithal.
Yerli beyaz eşya aldık. Alüminyum fabrikalarımızı özelleştirip kapattığımız için alüminyumu ithal.
Ayakkabı aldık, derisi ithal.
Yani anlayacağınız içinden çıkılmaz bir iş.
Demek ki, iş zor.
Asıl olan tek şey var. Patent, fikir, düşünce, bilim.
Onu ürettin mi ithal derdin kalmıyor.
Fikrin var ise eğer Çin’de 25 dolara üretip, ülkene 500 dolar katkı sağlayabiliyorsun.
Bilimin var ise eğer gramı milyar dolara satabiliyorsun dünyaya.
Yüzde yüz yerli olabilecek tek şey, yerli fikir, yerli bilim, yerli düşünce.
Onun için de özgürlük lazım.
Hür fikir, hür vicdan.
O yoksa eğer…
Ne damga vursan içi boş, altı boş.


***

Yatırımcı Faber’den yerli ve milli harcama önerisi

2008 yılında Başkan Bush’un ekonomiyi canlandırmak için aldığı bir dizi tedbir sonrası ekonomist ve yatırımcı Dr. Marc Faber şöyle bir öneri kaleme almıştı.
Düşündüren, güldüren ve tabloyu ortaya koyan bir öneri:
“Amerikan Federal Hükümeti ekonomiyi yeniden canlandırmak için her bir Amerikan vatandaşına 600 dolar tutarında bir parayı dağıtmayı karara bağlamış.
Benim Sevgili Amerikalı vatandaşlarım,
Eğer bu parayı Wal-Mart’da harcarsak, para Çin’e gidecek.
Eğer bu parayı benzin almak için harcarsak, para Araplara gidecek.
Eğer bilgisayar alırsak, para Hindistan’a gidecek.
Eğer sebze, meyve alırsak, para Meksika’ya, Honduras’a ve Guatemala’ya gidecek.
Eğer hediyelik bir şeyler alırsak, para Tayvan’a gidecek.
Ve bir kuruşu bile Amerikan ekonomisi için yarar sağlamayacak.
Bu parasal yardımı Amerikan ekonomisi içinde tutmanın tek yolu, parayı bira ve fahişelere harcamaktır. Sadece bu iki sektörde ulusal üretim yapabilmekteyiz.
Ben kendi adıma bu yolda faaliyet gösteriyorum…”
Tabii Marc Faber’in unuttuğu ABD’nin en büyük bira üreticisinin bir Brezilya firmasına satıldığıydı.
Seks işçileri konusuna ise hiç girmiyorum.


***

Dedikodu dedikodu değilmiş

“Bu dedikoduyu kim çıkardı?” diye sordum.
Dedikodu dediğim “McKinsey ile yapılan anlaşmadan vazgeçildi” dedikodusuydu. Bu dedikodu yüzünden dolar bir anda anlamsız bir şekilde 20 kuruş kadar yükselmiş, ekonominin e’sinden anlamayanlar durumu “Enflasyon rakamlarına” bağlamışlardı.
Ben de dün haklı olarak “Böyle bir dedikodu ile dolar yükseltildi. Kim çıkarıyor bunları bulun” demiştim.
Dün anlaşıldı ki, dedikodu dedikodu değilmiş.
Gerçeğin ta kendisi imiş.
Seçmen nabzı tutma ustası Cumhurbaşkanı Erdoğan, körü körüne destekçiler dışındakilerden gelen sesleri hemen değerlendirmiş ve “Böyle bir anlaşma yapmayın ve varsa iptal edin” demiş.
Tabii anlaşmanın yapılmaması ya da iptali ilginç sonuçlar doğurdu.
McKinsey’e karşı çıkanlara “vatan haini” diyenler.
McKinsey’le yapılan anlaşma için “akıllıca” diyenler.
Alkışlayan siyaset ve medya erkanı şimdi ciddi bir sıkıntıda.
Bu dönüş hızına ayak uydursalar bir türlü, uydurmasalar başka türlü.

***

Unvan maçı

Trump giderek Erzurumlu Teyo Emmi’ye benziyor.
Teyo Emmi dediğin palavraları, abartıları ile ünlü.
Trump da ona özenmiş olacak ki, son olarak “Putin ile boks maçı yapsak ben kazanırım” demiş.
Aralarında kilodan ve boydan kaynaklanan bir sıklet farkı olduğu kesin ama yine de olacak iş değil.
Fotoğraflara bakın. Siz karar verin kimin kazanacağına.


Boks maçının afişleri bile hazır.


Putin’in spor yaparken hali.



Trump’ın spor yaparken halleri.

***

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Anti dolar kampanyası devlette de uygulandığı zaman.


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 09:35
    güzel bir yazı
  • Misafir 09 Ekim 2018 Salı 01:40
    senelerce büyütülen ekonomi anlayışı ile iş ve ticaret gücümüzü ya yabancı ya da yerli yabancı firmalara kaptırdık. küçük ve orta esnafı kendi isteğimizle yem ettik. faize karşı olanlar milleti faize adeta mahkum hale getirdi. ne garip.
  • Misafir 09 Ekim 2018 Salı 00:54
    okudugum en yureklı yazarlardan üç beş taneden birisiniz kudus hakkında yüreklilkle bir yazı beklerim bardakcı aslında yazacak kişi ama sizin daha değişik bir bakış acınız var ve murat beyin neden yazmadıgınıda anlamadım cekiniyor mu
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 23:51
    Ozellikle zincir marketlerden Bir tanesi, menşei yabanci ulke olan bakliyatlari sirf burada ambalajlandigi icin yerli uretim etiketi ile satmaktadir. Burada ambalajlanan urunlere vurulmamasi gereken etiketi uygunsuz kullanarak insanlari kandirmaktadir.
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 23:33
    MC kinsey ile yapılan hizmet sözleşmesinin,örneğini gören bilen var mı diyoruz.bunun kamuoyuna açıklanması lazım diyoruz.
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 22:46
    Ülkemizde özel sektördeki en büyük 500 firmanın mali denetimleri dört büyük firma tarafından yapılmıyor mu? Bu firmaların hepsi yanancı menşeli Maleaef bu firmaların kapasitesinde yerli ve milli mali müşavirlik firmamız yok.
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 22:18
    herkes uretim bilim vs ama kimsenin kitap acip okudugu yok fatih senne uretiyon elestiriden baska yapmayin gencler ayiptir once herkes okuma aliskanligi edinsin sonra calissin eli ise degsin sonra oturalim bunlari konusalim
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 21:33
    fatih bey ; ne yerlisi ne millisi devletim emlak konutu şartnsme yazmış kapılar için ; şartnamede ithal pvc yazmışlar! olmazsa olmaz hem de. yazdıkları ithal pvc alman malı ! devlet böyle yapsrsa milletten yerli milli ürünleri kulkanın beklentisine hakkı olur mu! samimiyet yokkkk!
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 19:41
    yahu televizyonda ne zaman ekonomi haberi çıksa ekranda dolar sayılıyor.Bu nasıl bir hastalıktır.
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 19:28
    akp gündem saptırıyor ekonomi kırizi unutturmak için bütün partileri teröre destek veriyor gösteriyorlar bu çok isabrtsiz pkk lıları resmi geçitle akp hükümeti anadoludan geçirtti biz bunları unutmadık
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 19:23
    bir konuşmada hem kıriz var deniyor hem kıriz yok deniyor gerçeği halkaaçıklasınlar artık
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 19:21
    artık rahmetli inönü nün yakasını bıraksınlar vatanı için çarpışmış bir vatansever paşa ya. çok isabetsiz çirkin sözler ayıptır yeter artık vatandaş olarak kanımıza dokunuyor ne alıp vereceğiniz var inönüden atatürk e ulaşamıyorsunuz inönü den vuruyorsunuz rahmetli insanları mezarlarına üzüyorsunuz ölülerimizi rahmetle analım allah rızası için
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 19:21
    artık rahmetli inönü nün yakasını bıraksınlar vatanı için çarpışmış bir vatansever paşa ya. çok isabetsiz çirkin sözler ayıptır yeter artık vatandaş olarak kanımıza dokunuyor ne alıp vereceğiniz var inönüden atatürk e ulaşamıyorsunuz inönü den vuruyorsunuz rahmetli insanları mezarlarına üzüyorsunuz ölülerimizi rahmetle analım allah rızası için
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 19:14
    makkinzi olayına karşı çıkanlar ihanetle suçlandı şimdi soruyoruz cahil olan ijanet eden devlet bahçeli ile betat albayak mı ihanette idi çıksın konuşsunlar dediklerinin arkasında dursunlar cahil pozisyonundamılar ihanet pozisyonundamıydılar
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 17:58
    Şile üzümü, Güney Afrika kalamarımız eksik olsaydıda, vatandaş ve ülke olarak gırtlağa kadar borcumuz olmasaydı. Wolkswagen ve volvo SUV larımız olmasaydıda, bizim köyün tarlaları yine bizim köylünün elinde olsaydı. Maslakta kulelerimiz olmasaydıda, bankalarımız, şirketlerimiz, gazetelerimiz bu ülkeyi seven, bu ülke için çalışan insanların elinde olsaydı. Üçüncü köprümüz, körfez otoyolumuz, kuzey güney duble otoyollarımız olmasaydıda, ülkenin maden hakları, bu ülkenin ellerinde olaydı. Kuzey kutbunda üssümüz olyayaydıda, doğu batı, kuzey güney, hızlı demiryolları ile çevrilmiş olsaydı. Sizde böyle isterdiniz değilmi.? Ben isterim ama ben kimim ki.?
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 16:48
    Anti dolar kampanyası YİP lere uygulanmıyor. Çimentoyu, betonu,demiri TL ile almaya, işciye TL. ile ödemeye, tahsilatı son 1 yılda % 75 artan dolarla yapmaya devam.
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 16:28
    her kim olursa olsun kurtuluş savaşında elini taşın altına koyan kahraman atatürk ün silah arkadaşı ismet inönüye söylenen sözler türk kadını olarak benim yüreğimi acıtıyor onlar ellerinden gelenin en iyisini yapmış ebediyete göç etmişler rahmet dileyelim saygı ile analım bu vefasızlıktan nankörlükten vazgecelim artık
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 14:46
    bundan 25 sene önce yerli malı haftasında elma armut mısır çekirdek ayva götürürdük geçen sene çocuğum yine aynı şeyleri götürdü.
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 14:35
    icra daireleri yuvaları yıkmaya baslıyor..
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 10:07
    Her zamanki gibi, çok harika olmuş. Güne sizin paylaştıklarınızla başlamak güzel...
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 09:55
    Müthiş bir yazı müthiş bir tespit saygılar değerli muhalifim :clap::tone3::clap::tone3::clap::tone3::clap::tone3:
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 08:56
    Teşekkürler Fatih bey pazartesi günü bizi tebbessüm ettirdiniz.
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 04:16
    Yerli olmak istiyorsan, dijital dönüşümünü tamamla. Ucuz iş gücü temin et. Gerisinin hiç bir önemi yok... Ne alaka diyen olabilir , bizde zaten iş gücü ucuz diyen olabilir, bunlar ayrı konu . Fırsat elimizde iken . Çok ciddi ucuz iş gücü potansiyeli varken yapmalıyız. Bakınız otellerimizde Kırgız işçiler çalışıyor hem ucuz hem çıok çalışıyor , Suriyeli işçiler de var bunları çok iyi entegre etmeliyiz maden otomotiv hizmet ve üretim sektöründe kullanmalıyız.
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 03:46
    :blossom:PATENT KONUSUNU TV PRG YAPARSANIZ TAKİP EDERİM { BASMAKLARI VATANDAŞ İÇİN NASIL ZAMAN VE EKONOMİ AÇISINDAN KOLAYLAŞIR }
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 00:45
    Devlet bahcelinin mckinseyle alakalı açıklamasını duymadık. Neden acaba?
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 23:57
    yerli mali etiketler kucuk daha iri yazilmali hangi ilde fabrikasi iri yazilmali Buyuk Türkiye bayragi olmali
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 23:57
    yerli mali etiketler kucuk daha iri yazilmali hangi ilde fabrikasi iri yazilmali
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 23:49
    Teknofest  sulatı robotu yarışması birincisi creatiny takımı trt röportajında ne kadar yerli olduğunu diğer takımlardan farkını anlatıyor umarım bakarsınız. Mevzu basit 200 dolarlık malzemeyi 5 liraya mal ettik yazılımını kendimzi yazdık dedi çocuk. Bence olay bu kadar basit.
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 23:42
    Ne zaman dolar düşmeye başlarsa sayın başkan Erdoğan müdahale ediyor bence merkezin müdahalelerinden sonra yapılan aksi yönde açıklamalar şimdi de McKinsey sen sonra yapılan iptal kaearı bana öyle geliyor ki doların düşmesini isteyen yok bu fiyattan memnun herkez .
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 23:32
    Özgürlük demişsiniz fikir için iyi hoş kim icat yaptı da karışıldı bizimkiler özgürlükten dine devlete küfretmeyi anlıyor ve hatta size bize dahi yalan mı sosyal medya da kaç bin küfür yemişsinizdir adam bunu özgürlük görüyor doğru mu?
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 23:27
    Bizim devlet yerli degilki halki yerli olsun baksaniza butun ihaleleri dovizle verdi!
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 23:22
    adı yerli olmayanın kendi yerli olmaaaaz..isimlerimiz hep arap isimleri değil mi. sanki islamın ilk şartı kigi hemen koy arapça isimleri..
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 23:06
    BU ÜLKENİN MİLLİ NEYİ VARSA SATIP ONA BUNA PEŞKEŞ ÇEKENLER ŞİMDİ YERLİ VE MİLLİ OLMAKTAN BAHSEDİYOR YA MALESEF MİLLET DE BUNU SEYREDİYOR
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 22:10
    bizde fahişeler bile ithal
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 22:08
    Fatih Bey, yerli üretimlerin en babasının bile 0 u dışardan geliyor demişsiniz, doğrudur, ancak biz bunları almazsak 0 yurtdışına para vermek yerine 0 yurtdışına para vereceğiz.
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 21:42
    "Yerli üretim" ile "yerli malı" arasında fark muazzam. Yerli üretim yerli yabancı herhangi markanın Türkiye'de üretim yapmasıdır. Oysa yerli malı bizim olan markadır. Tabii Fatih Bey, siz yerli malı da ne kadar yerli malı? diye sormuşsunuz haklı olarak. Fakat benim dikkat çekmek istediğim nokta hükûmet yerli üretim etiketleriyle yabancı markaların daha çok satışına imkan veriyor gibi geldi bana. Burada bir laf ebeliği var gibi.
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 21:17
    ali koç istifa aziz başkan göreve
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 20:37
    fatih bey işiniz gücünüz demogoji...
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 20:28
    Cüneyt arkın trump ve putin'in kafalarını tokusturur. Sonra 1 zıplamada kale surlarının üzerinden aşıp dolara uçan tekmeyi oturtur. kimse türkün iq sunu test etmeye çalışmasın! Ver mehteri!!!
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 20:12
    Bravo Fatih Altaylı güzel yazmış. Tebrikler doğrusu
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 19:56
    benim bildiğim IMF artık Türkiye ile çalışmasını yasakladı, dış finansman bulmak için tek çare Kinsey gibi firmalardan referans almak olduğu için bu yola gidildi.Aslında şu aşamada tek yol IMF olması gerek ama karşı taraf bizimle çalışmayı istemiyor ki
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 19:42
    ımf borç verecektik ne oldu ya
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 18:56
    Biz ne zaman adam oluruz. OKU OKU OKU
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 18:35
    Sayin Altayli,    Bahsettiginiz gibi, bilim uzun vadeli ekonomik problemlerin cozumu aslinda. Lakin, biz öncelikle nitelikli bilimi esas alan anlayisa sahip miyiz? Istedigimiz kadar yatirim yapalim, anlayis degismedikten sonra pek bi katkisi olmaz bilimin. Kisiye göre pozisyon acmalar, arastirma destegi vermeler,  ya da en basit ornekle bir doktora yapan ögrencinin 1500 TL ile yetinmesini beklemek... Daha nice örnekler sayabiliriz. Bunlari Türkiye de lisans egitimimi alip, yurtdisinda yüksek-lisans ve doktora egitimimi tamamlamis bir vatandas olarak söylüyorum. Bizler aslinda her seyden önce nitelikli insanlari yurtdisina kaptirdigimizda kaybediyoruz.Yaziniz icin tesekkürler
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 18:22
    nasıl herseyımız yavas yavas yabancılastıysa, sımdı de bır yerden baslayalım; yavas yavas yerlılesecegız. 1 gecede olmayacagını hepımız bılıyoruz.
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 17:45
    fatih bey keşke şu ribery transferini de birgün anlatsanız
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 17:37
    fatih abi allah senden razı olsun iyi ki bu teke tek özeli yapıyorsun seni çok seviyoruz iyi ki varsın
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 17:10
    Yüzde yüz yerli olabilecek ve memlekete yarar sağlayabilecek tek şey YERLİ TEKNOLOJİDİR!!!!
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 15:50
    Sayin Fatih Altaylı Sanayi ve Teknoloji bakanlığı nin yerli mali belgesi uygulamasi tam da bu konuya cevap veren bit uygulama. Yerli Malı Tebliği ne gore bir urune yerli mali belgesi duzenlenebilmesi icin yerli katki oraninin en az %51 olmasi gerekmektedir.
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 17:39
    Uygulamanın amacı ise Kamu İhale Kanununun 63. maddesine gore kamu alımlarında yerli mali belgeli ürünlere avantaj saglamaktir.
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 15:17
    Marc Faber ayrıca altına yatırımı savunuyor!
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 06:40
    bunun için fabere ne gerek var gir köy kahvesine sor hasan dayıya o da sana altına yatırım yap der
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 13:07
    Su MacKinsey isini anlayan var mi?
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 12:39
    Trump'in hic sansi yok. Putin darma duma eder  Trump'i
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 12:37
    Peki bizi bu kadar milli olmaktan çıkaranlar kim. Özelleştirme güzel bir şey peki buraları satarken sözleşme şartları nelerdi?
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 11:55
    Çok güzel yazı
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 11:54
    Hürriyet herşeyimizdir ve gün gelir herkese lazım olur.
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 23:57
    bak sen bak sen sanki tehditmi kokuyor :)
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 11:51
    Boksta Trump alır bence.Ama sokak dövüşünde Putin rahat alır.
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 11:45
    Şampiyon belli !
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 11:03
    Başından beri Mc Kinsey meselesine karşı çıkan Sn.  Meral Akşener milliyetçilik sınavından başarıyla çıkmıştır.Oyum İYİ Parti'yedir.
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 10:46
    cok cok guzel bi yazi yine, new York da yasiyorum okumadan uyumuyorum sizi
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 10:28
    fatih bey, size tek kelimem helal olsun dün yazacaktım kim ise bu haberi çıkaranlar onlardan çıkıp özür dilemelisiniz diyecektim ki. horuma bile gerek kalmadan yazmışsınız
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 10:19
    Siz yazdınız. 3 gün sonra Mc Kinsey' e veda.İşte F. Altaylı farkı ...
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 10:00
    Mc Kinsey savunucuları için ilişki durumu : HÜSRAN
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 09:56
    yerli mali Telefon alabilirsin icindeki parcalari ayni yerler üretiyor ama iPhone dan daha ucuz. adamlara markasi icin fark ödemeye degmez
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 09:50
    Abi putin bunu 20 saniyede nakavt eder
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 09:50
    Fatih bey yazinizi ilgile okuyoru.. emeğinize yüreğinize sağlık. Yeli ve milli konusunda bir çift sözüm olsun.guzel bir kampanya başladi.Birde güzel Türkçemiz hakkında kampanya baslaaa ozelikke siyasiler arapca Farsça İngilizce vb ...tamlama ve kelimeler kullanmadan konuşsalar daha yerli milli olmazmiyiz
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 09:46
    abi son not güzeldi, dolarla ilgili
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 09:26
    Marc Faber hikayenize bayıldım.İyi ki varsınız.
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 09:22
    mükemmel olmuş abi
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 07:43
    Çok zeki insanlar, çalışkan insanlar aynı zamanda biraz kırık insanlardır. Herşeye burnunu sokarlar,tartışırlar,eleştirirler,gözlemlerler. Hür fikrin, hür vicdanın olmadığı yerde boğulurlar. Sonra da istemeye istemeye göç ederler.
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 07:24
    Sayın Altaylı;teknolojide millilik olmaz.Mercedes-BMW vb araba yapalım,onu kullanalım.O zaman yerliyi almaz isek yerliyi almayanı “hain” ilan edelim.Bekir DOĞAN
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 06:17
    iphonu anladim da saman da mi ithal beya. yazik bize
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 05:28
    bu kez oldu galiba :grin::grin:
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 05:28
    bu ke oldu galiba :grin::grin:
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 02:40
    yine siz haklı çıktınız hahaha sizi eleştirenlere acıyorum hep yeniliyorlar hep yeniliyorlar...
  • Misafir 07 Ekim 2018 Pazar 02:30
    Cumhurbaşkanı yıllardır milleti fedakarlığa çağrıyor  Başta kendisi olmak üzere AKP milletvekilleri, Bakanlar, Bakan yardımcıları ve belediye başkanları ekim maaşlarını hazineye bıraksın .
Kalan karakter : 2000