Son Dakika

Narh

10.10.2018 - 03:40 | Güncelleme:


Gençler hatırlamaz, eski tabirdir “Narh koymak” 
TDK’ya göre “İhtiyaç maddeleri için değişmez fiyat belirlemek” ya da “Zorunlu tüketim mallarının fiyatlarının resmi makamlarca her yerde geçerli olmak üzere belirlenmesi” anlamına gelir.
Zaman zaman bizde de uygulanmıştır başka yerlerde de.
Osmanlı’da da yeri vardır ve hatta çok geniştir İslam Hukuku’nda da.
“Nereden çıktı bu narh” der gibisiniz.
Dün Enflasyonla Mücadele Programı açıklandı ya, oradan aklıma geldi.
Programın ana hatlarını okudum.
İnşallah başarılı olur.
Başarılı olursa da ekonomi bilimi tarihine geçer zaten.
Aklımda kalan ana hatlar şöyle:
- Firmalar ürünlerin satış fiyatlarında en az yüzde 10 indirim yapacaklar.
- Bankalar 1 Ağustos’tan geçerli olmak üzere yüksek faizle kullandırdıkları kredilerde yüzde 10 indirime gidecekler.
- İşçi çıkarılmaması için firmalara destek verilecek.
- Firmaların kullanacağı TL cinsinden kredilere yüzde 14’e kadar finansman desteği sağlanacak.
- KDV iade süreçleri hızlandırılacak.
- Erken uyarı sistemi ile perakende fiyatları izlenecek.
Diyorum ya, yapılan her şey beni çocukluğuma veya gençliğime götürüyor.

KAPALIÇARŞI KURU VARDI

Gençler hatırlamaz, benim gençliğimde de ekonomide tedbirler vardı.
Mesela döviz bulundurmak yasaktı. Yabancı paralar sadece devletin izin verdiği kurumlara Merkez Bankası tarafından, devletin belirlediği kurdan satılırdı. Buna karşılık bir de “Kapalıçarşı Kuru” vardı. Duruma göre devletin verdiği kurun iki misline kadar çıktığı olurdu. Mesela devletten izinle döviz alırsan dolar 14 TL idi ama Kapalıçarşı’dan karaborsa fiyatı 22 TL. İşine gelirse. Zaten Kapalıçarşı’dan aldın, yolda o dolarla yakalandın suçtu. Para da giderdi sen de hapsi boylardın.

DEVLET İSTEDİĞİNİ ZENGİN EDERDİ

İthalat devletin iznine tabiydi. Devlet uygun gördüğü firmalara ithalat izni verirdi. Vermezse yandın. İthalatı yapacak dövizi bulamazdın. Karaborsadan bulsan bile devletin izinli ithalatçısı ile mücadele edemezdin. O devlet destekli dolarla senden ucuza mal ederdi. Anlayacağın devlet kimi isterse onu işadamı yapar, devlet kimi isterse onu zengin ederdi.

YE YE BİTMEZ 500 DOLAR

Yurt dışına gideceksen eğer yılda 500 dolar hakkın vardı. Fazlasını alamazdın.
1970’lerin sonuna doğru yurt dışına çıkışa da limit getirildi. Yılda bir kereden fazla yurt dışına çıkmak yasaktı. Çünkü dönemin Başbakanının ifadesiyle “70 cente muhtaçtık” Kredi kartı falan da yoktu zaten. Hatırladığım Diner’s Club diye bir kredi kartı vardı o da yurt dışında geçmezdi genelde.
O günleri yaşamayanlar diyebilir ki. “Yurt dışında 500 dolarla ne yapılır ki”
Formülü vardı arkadaşlar.
Kapalıçarşı’da adamını bulurdun. Burada verirdin parayı, yurt dışında bir adresten alırdın. Pek çok öğrenci için başka yol yoktu. Yurt dışında okumak bile devletin iznine tabiydi. Devletten “dövizli” öğrenci isen resmi kurdan parayı alırdın. Yok eğer kendi kendine yurt dışında okula gittiysen mecburen karaborsadan dolar arardın.

SÜBVANSİYON

Sadece o kadar mı?
Mesela akaryakıt.
Mesela benzin 2,5 liraydı. Ama devlete maliyeti 4 TL idi. Aradaki 1,5 lirayı devlet sübvanse ederdi vatandaş kızmasın diye. 8 silindirli Amerikan otomobili kullanırdı herkes nasılsa benzinin parasının yarıya yakını devletten diye. Ama zaten benzin de bulunmazdı. Kuyruklar vardı haliyle. Yarısını devlet verince devlet bile olsan can dayanmazdı tabii ki!
Pompacı Kazım abi vardı hatırladığım. Bidonu bırakırdım akşam. Sabaha dolu alırdım.
Tabii istisnalar yok değildi. Valiliklerin verdiği bir çıkartma vardı ön cama yapıştırılan. “Bu aracın yakıt ihtiyacı valilikçe karşılanmaktadır” yazardı üzerinde. O kart var ise benzin kuyruğuna kafadan girerdin. Depon dolardı ama annenin de hatırı sorulurdu epeyce.
Kartı almak kolay değildi. İktidardaki partiye yakın olmak, torpilli olmak gerekirdi.
Hiç unutmam sahil yolunda bir benzincide genç bir adam “Ben MİT’çiyim” diye kuyruğa kafadan girmiş, palavrası ortaya çıkınca sıkı bir dayak yiyip karakola bırakılmıştı. (Onun hikayesi de çok eğlencelidir. Başka bir gün anlatırım)

TEZGAH ALTI DÖNEMİ

Pek çok üründe adı konmamış Narh olurdu. O yüzden de üretim dururdu “Maliyeti kurtarmıyor” diyerek. Markette yüzüne bakmadığın Sana yağını, Vita yağını bakkalı tanıyorsan tezgah altından alırdın. Ama 5 liralık yağa 15 lira verirsen.
Allah’tan şimdi doğal gaz var evlerde. Tüp gaz bile bulunmazdı o zamanlar. Tüpçüyü tanımıyorsan nah yemek pişirirdin.
Gerçi yağ olmaması iyi bir şeydi belki de.
Kışın motorin bulunmazdı kaloriferi yakacak. Evlerde kıçımız donardı. Yemekte yağ olsa sofraya gelmeden donardı zaten soğuktan.
Tanker şoförleri çok havalıydı. Arada bir gelen mazotu, motorini senin eve de getirirse ısınırdın. Tek bir şartı vardı. 2 liralık motorine açıktan 50 kuruş fark verirsen.
Herkes kalorifer kazanını kömüre döndürmüştü. 200 kalorili, bol sülfürlü linyitten nefes alınmazdı kentlerde.
Diyebilirsiniz ki, “Eee, bunca şeyi niye yazdın”
Ben de bilmiyorum niye yazdığımı.
Ama şunu biliyorum.
Yarına bakmak için dünü de anımsamak lazım.

***

İyi haber de var üzülmeyin

Çok canınızı sıkmayın arkadaşlar.
Memlekette iyi şeyler de az değil.
Bakın mesele kitap satışı yapan bir internet sitesi, hadi adını da söyleyeyim, kitapyurdu.com, 24 Eylül’de bir kampanya yapmış.
O gün kitap alanlara normalde uyguladığı yüzde 10 indirimin dışında bir ekstra yüzde 10 daha uygulamış.
Sonuç?
Sonuç şu. O gün tam tamına 370 bin kitap siparişi almışlar.
Üç yüz yetmiş bin.
O günden beri çift vardiya çalışıp, siparişleri temin ve teslim etmeye çalışıyorlarmış.
Bundan iyi haber olur mu?

***

Hani kalkıyordu?

Türk Lirası bu haldeyken yurt dışına gidecek halimiz yok ama birdenbire aklıma geldi niyeyse.
Yahu hani Avrupa Birliği ile vizeler kalkıyordu?
Hani Avrupa Birliği ya da Schengen anlaşmasına tabii ülkelere vizesiz gidecektik.
Dönemin Başbakanı Davutoğlu gerine gerine bunu anlatıyordu her yerde.
Ben ise bu konuda bu köşede “Yok öyle bir şey. Kalkmayacak. İnanmayın” diyordum.
Hatta bununla ilgili görüşmeler için gelen bir diplomatın unuttuğu dosyayı bulmuş, içinde böyle bir şeyin olmayacağını gösteren belgeleri yayınlamıştık burada.
Epey de bir kızan olmuştu bize.
Yalancılıkla, karalamakla suçlanmıştık.
Üzerinden bir Başbakan geçti.
Bırakın Başbakan’ı Türkiye’nin yönetim sistemi değişti.
Kalkan bir şey yok.

***

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

İşini iyi yapmayanın sızlanma hakkı olmadığını anladığımız zaman.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
300
  • Misafir 11 Ekim 2018 Perşembe 13:23
    Unutulan (!) dosyaları eski bir diziden çok iyi biliriz biz ! :joy:
  • Misafir 11 Ekim 2018 Perşembe 09:41
    Çok uyanıksın ,çok !!!
  • Misafir 11 Ekim 2018 Perşembe 08:01
    Kapalıçarşıda ki kaçak kot pantolonların kuru da çarşı kuruna göre ayarlanıyordu,bunu unutmuş sunuz:))
  • Misafir 11 Ekim 2018 Perşembe 07:50
    Sn. Fatih Bey, sevgili dostunuz Celal Şengör hocanın dışkı tüketimi konusunda ne düşünüyorsunuz çok merak ediyorum :) Çatlamak üzereyim, lütfen bu konuya değinin :)
  • Misafir 11 Ekim 2018 Perşembe 06:01
    fatih o zamanın olumsuzluklarını yazuyorsun ama o zaman herkes dınuna kadar bankalara borçlu değildi. Ekonomi herhalğkarda bundan iyi ibdi
  • Misafir 11 Ekim 2018 Perşembe 05:08
    Vizelerin kalkması bize faydalı poposunda donu olmayan halkımız kredi çekip avrupa da tatil yapıyor vize kalkarsa vay halimize
  • Misafir 11 Ekim 2018 Perşembe 03:42
    Bir gün de kendini eleştir be adam, kendimi eleştiriyorum falan da deme o eleştirilerin şirinlik yapmak için söylediklerinden öte bir şey değil. Eleştirmeden duramıyor musun? Hiç pozitif bir yönün yok sürekli eleştiri sürekli eleştiri. İticilikten başka ne özelliği var yazdıklarının. Sattığını alanlar memnun gözüküyor ama hepsi aynı zihniyete hizmet ettiğiniz için.
  • Misafir 11 Ekim 2018 Perşembe 02:17
    Eskilere götürdün bizi Fatih bey.Sizi bilmem ama biz cok cefasini cektik o yillarin! Maltepe Samsun icin haftalarca beklemek,Tüp kuyruklari, elektrik kesintileri kulagimiz muslukta olurdu! Hele birde saglik sorunlari olupta Doktora gidip koca bir Receteyle eve dönmek idam fermani gibiydi! Fakirlik hat safhada anliyacaginiz! Sadece 78-80 arasi dönemde politik sebeplerden yitirdigimiz insan sayisi 5 bin! yarali 13 bin! Fabrika baskinlari daha neler neler bukadar olumsuzluga ragmen yinede MUTLUYDUK tipki bir Federico Fellini filmi gibi anlamak zor olsada!
  • Misafir 11 Ekim 2018 Perşembe 00:16
    FATİH, şu profilindeki fotoğrafını daha gerçekçi yapıp mesala 4 GÖZ Olarak gözlüklü bir şekilde fotografını koysan daha gerçekçi olur. bir de sırf laf olsun diye yok narh tı NAHtı kıldı tuydu yazılar yazma. sen namık kemal değilsin onların yerine kendini koymaktan vazgeç!!!!!!
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 23:59
    Fatih bey yoklara keşke şunlarıda ekleseydiniz.Mesela vize diye birşey yoktu.Ben pasaportu cebime koyup,16 şubat 1973 Almanya ya gitmiştim.Tüketici kredisi ,kredi kartı yoktu.Vatandaşların en az yarısı kıçındaki dona kadar bankalara borçlu.Yaz yaz bitmez.....
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 23:50
    yarına bakmak için dünü anımsayanlar,otomobilin arka camından yolu takip edenlere benzer,bu şekilde yol alamazsınız diyoruz.:))
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 23:10
    kitapyurdunun övülecek bir tarafı kalmadı benim en son siparişte gördüğüm
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 23:08
    Fatih bey inanın hislerimize tercüman olmuşsunuz . İyiki varsınız . İşallah bu günlerden kötü günleri görmeyiz . Saygılar ...
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 22:53
    fatih bey 63 doğumlu bu yazdigi olaylar 1980 öncesi 12 eylül den sonra bu kuyruklar sona erdi yani 11 eylul de hic bir sey yok 12 eylude dokaga vikma yasagi var 13 eylul de her sey var kuyruklar bitti fatih bey 17 yasinda ehliyet mi aldi orda biraz salllamis
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 22:39
    Evet o günleri hatırlıyorum.Sene 1971 idi.Devlet internet ve cep telefonu kullanımını yasaklamıştı. iphone satışı karaborsa idi......Aşağı mahalledeki bakkaldan gizli gizli giriyorduk....şimdi herşey serbest..:)
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 22:29
    bu suudi arabistan etrafındaki yemen e diğer zulüm içinde olan arap devletlerine yardımcı olmuyor terörist pyd ye maddi yardımda bulunuyor amerika gibi akp hükümeti amerika yı eleştiriyor ama bu suudi kırallığına vahabilere hiç kelime etmiyor vatandaş olarak eleştirilmemesinin sebebi nedir
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 22:20
    indirimle enflasyon düşer mi Önemli olan maliyet maliyet düşmedi mi indirim hikaye madem öyle yap elektrik ve dogalgaz da yüzde on indirim
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 22:17
    80 sonrası doğanların anne babası keşke anlatsa o günleri de bugünün çok bilen hiç bir şey beğenmeyen gençleri bügünkü Türkiye nin hep böyle olmadığını anlasa. Tabii ki bugünlerdeki krizin kalıcı narh a ve daha da ayrıcalıklı zümrelere kapı açmaması dileğiyle...
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 21:25
    halk tv dinliyorum ümit özdağ bey öyle şeyler anlatıyorki eyer bunların tümü doğruysa millet olarak halimiz harap ben yaşlı bir bayanım ama çocuklarımız torunlarımız var milli orduya ihtiyacımız var ordumuzun parti ordusu haline getirildiği söyleniyor etrafımız hep düşman larla çevrili bizim çok güçlü bir milli orduya ihtiyacımız var bu olmazsa olmaz
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 21:14
    savaşan bir ordunun kendine ait hastanesi olur bu olmazsa olmazdır gata askeri hastaneyi kapattılar bu hiç doğru bir olaymıdır fatih bey
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 20:54
    Abi sana "Doğrucu Davut" demek geldi içimden nedense!
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 20:42
    adam adam
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 20:15
    Demokrasimizi geliştiremezsek, ileri teknoloji üretim yapamazsak, Evlatlarımızı ahlaklı, çalışkan ,Ruhen ve Bedenen sağlıklı yetiştiremezsek NARH Adam Oluruz...
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 20:15
    48 yaşındayım. Ayynen böyleydi resim. Hatta gençlere bugün bir benzerini anlatmıştım, DİSK'in Ecevit hükümetini devirdiği grev ve karaborsa günlerini. Akşama karşıma bu yazı çıktı.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 19:06
    devlet bahçeli iş ortağını kime şikayet ediyor anlayamadık
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 18:44
    Fadıl'dan ne farkı var bu ....caz ....cuz cuların. Elbet kredileri bitecek bir gün , korkum Türkiye'nin daha önce bitmesi.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 18:32
    70 li yıllardan bahsetmişsiniz,biraz abartılı olsa da bilinmesinde çok yarar var,ellerinize sağlık. abartılı olan kısım ise ithalat tahsisleridir ki;ithalatı kotalı mallarda sanayicilere üretim kapasitelerine göre tahsis verilirdi,mevcut makine parkı ve bir önceki yıl üretim ve satış rakamları baz alınırdı.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 16:44
    merhabalar vizelerin kalkmasını bırakın eskiden daha uzun süreli veriyorlardı. en son almanyadan vizemi 45 günlük verdiler.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 16:17
    Fatih bey şu an okunacak yazarlardan birisiniz yazılarınız süper .
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 18:21
    Tamam. Yazayım
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 16:12
    selam Fatih bey; Yerli oto konusunda Eylül ayında açıklama yapacak olan CEO Ekim ayı oldu açıklama yapamadı mı? yoksa hayal olarak mı kladı otomobil. Diğer soru; sağlık sektöründe 31 ekimde ihale vardı. Buda ertlenecek mi?
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 15:33
    fatih bey programınızda ahmet arslana ,ihsan oktay anar ı sorarmısınız niye hiç röportaj vermiyor onunla aynı üniversitedeler biliyordur
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 13:54
    Ne günlerden, bu günlere gelmişiz. Çok şükür.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 13:44
    bir de yerli otomobilm masalı vardı Fatih bey, yarın bir gün o hikayeyi de yazarsanız çok bahtiyar olacağız.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 13:28
    Güzel bir yazı olmuş
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 13:18
    ancak bu kadar guzel anlatılır ogunler ile bugun arasında kucuk bir fark var bankamız yabancı sanayi yabancı ce kulelerde yasıyoruz donus cok agır olur
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 13:06
    Kardeşim dedikleri Azerbaycan'ın tek tarahlı uyguladığı vizeyi bile kaldıramamışlar. Şengeni kaldıracaklarmış.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 12:51
    Bravo fatih altayli bu gercek bir tesbit ve arastirmacilik. Gerci bunlar bu memlekkete insanlarin pek umrunda olmaz ama can alici konular.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 12:42
    Helal olsun. Bunları her babayiğidim diyen dillendiremez.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 12:35
    Kitapyurdundan şikayet edenler, sitesini iyi okusun, eksik şeyler yapıp sadece şikayet etmek ayip...e-posta gönderdim bana ertesi gün cevap verdiler, ondan öncede sıkışık oldukları için e-postayla duyuru gönderdiler hediye puan verdiler.bulamadiklari kitaplar var onlardan vazgecersenuz bulduklarini hemen kargayo verip bakiye ödemenizi hesabiniza ekliyorlar
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 12:35
    döviz yasaklansın
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 12:29
    Enflasyon ile topyekûn savaşin sonuclarini tek tek yazmissiniz. Anlayana tabi.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 12:21
    İçe kapanmak...kuzey Kore olmak çözüm değildir.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 12:21
    "Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler; evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar." ATATÜRK
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 12:18
    Abi bardağın dolu tarafını da kaleme al. Sen ortada olmalısın eleştirisel yaz eyvallah yanında güzeli de yaz
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 11:49
    Şimdiki zabıtalar stokçuluğa göz açtırmazlar maşallah.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 11:39
    Boyle giderse kuyruklar yakindir.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 11:24
    Tamam tüp yoktu, mazot yoktu, döviz yoktu eyvellah.Ama yedi cüceler vardı, necdet tosun vardi, yazlık sinemalar vardi, Zeki Müren vardi, komşular vardi ve biz çok mutluyduk. şimdi mutlumuyuz, hiç sanmam.
  • Misafir 11 Ekim 2018 Perşembe 03:01
    haklısınız
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 11:10
    80 li yıllarda semt pazarlarında yüksekce biryere monteli karatahta lar vardı. Belediye görevlileri bir takım kriterlere göre pazarda satılan ürünlerin fiyatını belirler o tahtaya yazarlardı.Ordaki fiyatın bir kuruş üstüne satanları belediye zabıtaları öperdi.Şimdi 70 kuruşa aldığı domatese 7 lira yazıyorlar.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 11:10
    Yani siz şimdi diyorsunuz ki; biz o dönemlere mi döneceğiz? Hani hep çok eleştirdiğimiz "ekmeği bile karne ile alırdık" dediğimiz döneme..
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 10:49
    Çok güzel özetlemişsiniz kaleminize sağlık. Geçmişe doğru hızla götürmeseler bare...
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 10:44
    2023 diyorlardı 2003 e geri döndük
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 12:12
    1973
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 12:36
    hep birlikte kuyumuzu kazıyoruz mesela çukarcı fırsatçı esnaf ile
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 10:30
    Fatih bey merhaba bugün bahsetmiş olduğunuz. Kitap Yurdu internet firması parsını ödediğim halde kitaplarımı yollamadı bunun gibi internette bir sürü şikayet mevcut olup firmanın ne telefonu nede doğru dürüst bir adresi mevcuttur . Bahsettiğimiz firma sıkıntılı firmadır . Saygılarımla
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 10:24
    Yorumların yayınlanmasındaki değişik uygulamalar bizlerin başını döndürüyor Fatih Bey.Duygularımızla oynanıyor !:smile::smile::smile:
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 12:48
    Aynen katılıyorum
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 10:19
    Fatih Bey yazınız efsane klasiklere geçecek.Teşekkürler
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 10:19
    Fatih bey, yurt disina cikma hakki sonradan 3 yilda bir defaya cikartildi. sonra Ozal geldi yurt disina cikmak icin USD100 ve siniri kaldirdi.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 10:18
    ben senın kadar guzel bır kose yazısı yazan adam gormedım.ıyıkı varsın fatıh bey.hergun yazılarınızı takıp edıyorum.harıkasınız
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 10:14
    Abi merhaba. Yazılarını yıllardır okurum bazı konularda yaptığın tespitlerin hükümet tarafında çok etkili olduğunu düşünüyorum. Onun için çiftçilerle ilgili de bir yazı yazmanı rica ediyorum. Çünkü son birkaç yıldır en çok ezilen ve unutulan onlar oldu.Bakan bey köyü terketmeyin diye açıklama yapmış ona istinaden sana yazdım. İnsanların köyde yaşayacak durumu kalmadı
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 18:56
    Buna rağmen kendilerini o duruma getiren iktidarı kayıtsız şartsız desteklemeye devam ettiklerinden, sızlanmaya pek hakları olmadığını düşünüyorum. İktidar bizleri sadece sandıkta muhattap kabul eder.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 10:14
    Enflasyona neden olan sebepleri ortadan kaldırmadan indirim yaparak enflasyonu düşüreceğini sanmak kadar akıl dışı bir şey olamaz . Sorunu ertelersin yarın daha büyümüş olarak önüne çıkar. Yaşanan üretim girdilerinin artması sonucu oluşan fiyat artışı. Sen herşeyini dışarıdan ithal edersen döviz kurundaki artış , girdi maliyetlerini etkiler ve sonucunda tüketici fiyatları yükselir.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 10:12
    X bir bankadan 31000 TL İhtiyaç kredisi kullandım 20 Ağustos'da , geri ödemem 48 ayda , 68200 TL.. Yani benimki yüksek değil uçuk faizli olduğundan sanırım ben yararlanamam :) yine kesin yandaşa kıyaktır bu..
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 10:08
    Ilk önce devlet bankalari kredileri indirsin
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 10:02
    niye yazdigin gayet acik ve bende katiliyorum.kuyruklar yakindir.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 09:58
    Geçmişi bilip ona göre tasarruflu olsaydık, devlet ve millet olarak son bes yılda özellikle,daha az etkilenirdik.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 09:53
    Fatih Abicim.. Eski Türkiye'yi anlatmışsın.. Ama bir eksikle.. O zamanlar bunca şeyler olurken ne konuşabilirdin ne de yazabilirdin... Şimdi de benzer şeyler olabiliyor, daha farklı makyajlanmış şekilde.. Elhamdülillah şimdi hem konuşup hem de yazabiliyorsun gördüğün tüm olan biteni ve hatta daha da fazlasını...
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 09:39
    Sayın Altaylı yazılarınızı beğenerek okuyorum.sizden bizim Türkiye’deki bütün sendikalar nr iş yapıyor bu aralar hiç sesleri çıkmıyor yüzbinlerce işçiden kesilen paralarla ne yapıyor bunlar tam zamanı değilmi birikmiş paraları varsa sendikaların işçilerine şimdi yardımda bulunmayacaksalar ne zaman bulunacaklar sevgiler saygılar
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 09:32
    Başarılı olursa da ekonomi bilimi tarihine geçer zaten=)
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 09:15
    Kalkan bişey olmaz mı Fatih bey, ama vize değil onu hepimiz biliyoruz :)
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 10:40
    haklısın
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 09:14
    Bireysel ihtiyaç kredisi kullandım yüksek faizli indirim sadece ticari kredilere uygulaniyor
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 08:53
    23 nisan müsameresi yapıp enflasyonu düşürmek. Buna kargalar bile gülmez........:grinning::grinning::grinning::grinning::grinning:
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 08:51
    Sayın Altaylı, vakti evelinde belediyelerin Tanzim Satış isimli halka uygun fiyatlardan ürün satışı yaptıkları bir hizmet vardı. Bu hizmetin tekrar göz önüne getirilmesi konusunda bir yazı kaleme almanızı rica etsem ayıp etmiş olurmuyum? Nedenine gelince, yani ne diyeyim, kafayı yememek elde değil. 19 sene yabancı bir market zincirinde çalıştım ve alış fiyatlarını da satış fiyatlarını da görebiliyordum. 5 TL fabrika çıkışı olan bir yerli üretim (hadi ismini de vereyim, Evyap ActiveX sabun, 1.5 LT) sabunun raflarda 29 TL ye satıldığını görmek insanı deli ediyor. Selam ve saygıyla Oğuz Çelikdemir
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 08:44
    Desene yancılık hep vardı.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 08:39
    Sayın ALTAYLI ücretli çalışanların uzun vadeli konut kredilerinde bir iyileştirme yapılması gereklidir.Tüm hesaplar alt üst olduğu için insanlar geçim sıkıntısına düştü .Bu ülkede ekonomi ile tüm kanunlar iş dünyası düşünülürek çıkarılıyor.Bizim gibi dar geleirli insanların ödeme güçlüğü çektiği düşünülmeli ve bu konuda bir adım atımalıdır .Kolaylıklar dilerim saygılar sunarım.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 08:36
    Boş vaktimiz mi çoktu yoksa yapacak bir işimiz mi yoktu? kuyruklarda beklerken geçen ömrümüze yazık oldu.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 11:00
    2003 DEĞİL 1973 E GERİ DÖNÜYORUZ
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 08:31
    kitapyurdu indirimini keşke erken söyleseydiniz
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 08:29
    Benim de bilmediğim 70 leri çok iyi anlatmışsın
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 08:28
    abi kaleyi görünce dayanamamış sağlı sollu vurmuşsun-) zevkle okudum
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 12:34
    Katılıyorum. Bu kadar sert girmemisti uzun süredir. Cifte dalmış.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 08:27
    Şu an o yoğunluktan dolayı tüm kitapların temin süresi 5 olmuş. Kitapyurdu.com dan her ay düzenli kitap alırım. Devamlı müşterilerine ekstra %5 daha indirim yapıyorlar. Güzel bir olay gerçekten.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 08:20
    bi adamı seviyorum. yaşı ilerledikçe daha çok cesur olmaya başladı:)
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 08:19
    Narh güzel yazi eskiyi unutmamak lazim
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 12:42
    allah kalemine kuvvet versin teşekkürler bir ara şu mitciyi de anlatırsanız seviniriz
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 07:59
    Sayın Fatih Bey, o kadar fazla kitap sparişi içerisinde stokçularında payının olduğunu düşünüyorum. Günümüzde ucuz mal edilen bir ürünü bile piyasa fiyatına satıyorlar...
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 07:56
    Fatih bey cemal kaşıkçı ile ilgili bir yazı yazarmısınız
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 07:46
    Olsun. Yol yaptılar. Yolları yeriz aç kalırsak.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 07:43
    vizelerin kalkacığjna ben de hiç inanmamıştım. Avrupa birliği sırf mültecileri ülkemizde tutalım diye yüzümüze gülüyor şı anda.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 07:32
    Ilginc. Bizim ulke eskiden de iyi yonetilmeyen bir ulkeymis.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 07:31
    :thumbsup:
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 07:15
    sayin altayli herkes bayrak olayini yazdi , ama ayni aydinlatmayi tarihci sayin bardakci dan da bekliyoruz.
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 06:44
    Fatih bey özellikle yazılaronız bizim aynamız tabi at gözlüğü takmayanlar için gazeteci olmak hele de kalemi kiralık satılık değilse toplumsal konuları güzel işliyorsunuz nakış gibi sizden ricamız birde Emeklilikte yaşa takılanlar için teke tek yapmanız sağlık ve başaı dileklerimle yusuf kılıç samsun
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 06:29
    vaaaay beee yaktin bizi :scream:
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 06:13
    ufukda emeklilik mi göründü, yada gemiyi mi terkediyoruz? son zamanlarda... hayırdır?!
  • Misafir 10 Ekim 2018 Çarşamba 04:16
    Kalmıyor beyler kalmıyor, kalmakacak. Macun ile çözülmez.
Kalan karakter : 300