Son Dakika

Karşınızda İstanbul’un 3. Havalimanı: Terminal bitmiş, pistler bitmiş, çevresi bitmemiş

12.10.2018 - 02:06 | Güncelleme:

 

3. Havalimanı ihalesi yapıldıktan yaklaşık 1 yıl sonra “Bu projenin yer teslimi hâlâ yapılmadı ve dolayısıyla inşaat başlayamadı. Böyle giderse bu proje asla zamanında bitmez” diye yazmıştım birkaç yıl önce.

Ardından DHMİ Genel Müdürü aramış ve yer tesliminin niye yapılmadığını ve en kısa sürede yapılacağını anlatmıştı.

Bu yazımdan sonra DHMİ Genel Müdürü görevden alınmış, ben de yazılarıma uzunca bir süre ara vermiştim.

Neyse ki, benim yazmadığım dönemde yer teslimi yapıldı, temel atıldı, kredi bulundu, inşaat başladı ve sürdü.

Sonunda bitme noktasına çok yaklaştı.

3. Havalimanı’nı inşa eden ve işletecek olan konsorsiyumun yetkilileri aylardır “Gelin size burayı biz gezdirelim” deyip duruyorlardı ama ben de “fobi” oluştuğu için gitmiyordum.

Sonunda “resmi” açılışa ve “deneme seferlerinin” başlamasına 20 gün kala yapılan son davete “tamam” dedim ve 29 Ekim günü resmi açılışı yapılacak olan 3. Havalimanı şantiyesine önceki sabah gittim.

Tabii koca havalimanını bulmak kolay ancak ulaşmak zor oldu.

Çünkü terminali hem Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün otoyoluna hem de Hasdal - Çatalca Karayoluna bağlayacak olan yol henüz bitmemiş.

Bu yüzden tabelaları takip ederek şantiye alanına girdik ve orada İGA’nın yani “İstanbul Grand Airport”un CEO’su Kadri Samsunlu ile buluştuk.

Kadri Bey bize önce şantiyedeki bir ofiste görsellerle bezenmiş bir sunum yaptı ve havalimanının inşaat sürecini anlattı.

Adı henüz belli olmayan İstanbul’un 3. Havalimanı toplam 76,5 milyon metrekarelik ya da 76 bin 500 dönüm ya da 76,5 kilometrekarelik bir alanda inşa ediliyor.

Kendisine ayrılan alan olarak da dünyanın en büyük havalimanı arazisine sahip.

3. Havalimanı 2 faz halinde inşa ediliyor.

1. fazda 1,4 milyon metrekare kapalı alana sahip ana terminal binası, iki iniş kalkış pisti, her iki pistin yanındaki yedek pist niteliğindeki taxi pistleri, uçak park alanları, Pininfarina ve AECOM tarafından tasarlanmış lale formunda hava trafik kontrol kulesi yer alıyor.

Yüzde 97 oranında tamamlanmış olan 1. Terminal Binası bu haliyle yıllık 90 milyon yolcu kapasitesine sahip.

3. Havalimanı’nın şu anda tamamlanmak üzere olan FAZ 1A bölümünde ana terminal binasının yanı sıra biri 3750 diğeri ise 4100 metre uzunluğunda CAT 3 yani her türlü hava koşulunda sıfır görüşte bile iniş kalkış imkanına sahip iki adet pist bulunuyor.

Aynı anda iki uçağın paralel iniş kalkış yapmasına uygun olan bu iki pist sayesinde yeni havalimanı saatte 90 uçağın iniş kalkışına izin verebilecek. Gün boyu operasyon süresi içinde 1900 uçak inip kalkabilecek. Bu sayı mevcut Atatürk Havalimanı’nda en fazla 1600’ü bulabiliyor. Yani yaklaşık yüzde 20’lik bir kapasite artışı söz konusu.

Bu da slot yani iniş kalkış rezervasyonu imkanlarını arttıracağı için hem THY’nin daha fazla uçuş yapabilmesine hem de çift pist nedeniyle rötarların azalmasına imkan sağlayacağı gibi, yer yokluğundan İstanbul’u kullanamayan bazı yabancı havayollarının da İstanbul’dan aktarmalı uçuş yapmasına veya mevcut uçuş sayılarını arttırmasına imkan sağlayacak.

7,5 MİLYAR AVRO HARCANDI

CEO Samsunlu’lunun verdiği bilgilere gelirsek.

İnşaat için şu ana kadar harcanan toplam para yaklaşık 7,5 milyar avro.

Bunun 2,5 milyar avrosu zemin dolgusuna harcanmış.

Samsunlu bunu belirtince ben araya girip “Dua edin kot düşürüldü. Yoksa bunun en az iki misli harcamanız gerekirdi” diyorum.

İGA CEO’su bunun üzerine bir açıklama yapma ihtiyacı hissediyor.

“Doğru, ancak oradaki maliyet düşüşü hesaplara yansıtılacak ve iş bitiminde devlet ile oturacağız ve bunu da hesaplayarak nihai hesap kesiminde devlete ödeyeceğiz” diyor.

FAZ 1A’da yapılacak bir iş daha var.

Önümüzdeki 3 yılda terminalin doğu tarafında da 3. bir pist daha yapılacak. Bu pistle birlikte iniş kalkış kapasitesi yüzde 30 daha artacak ve böylece ilk faz tam olarak bitmiş olacak. 3750 metrelik bu 3. pistin de dolgusu yapılmış ve hafriyatı tamamlanmış durumda. 2021 yılında 90 milyon yolculuk ilk faz tam anlamıyla tamamlanmış olacak.

İKİNCİ BÖLÜM 2022’DE BİTECEK

FAZ 2’nin inşaatına ise 2020 yılının ilk aylarında başlanacak ve 2022 yılında tamamlanacak.

Bu fazda Terminal 2 ve 3750 metrelik doğu-batı aksındaki 4. yedek pist tamamlanacak.

Aynı anda FAZ 3 olarak adlandırılan 5. paralel pistin ve destek binaları ile 2. hava kontrol kulesinin inşaatına da başlanacak. Bunların tamamlanması ise 2023 yılının sonunda gerçekleşecek.

FAZ 4’te ise 6. pist inşa edilecek. Bunun planlaması ise 2026’da başlayıp, 2028’de bitmesi üzerine.

Yani kullanım kapasitesi arttıkça yatırımlar da peyderpey yapılacak. 10 yıllık bir süre içinde.

FAZ 3’ün bitmesiyle birlikte yolcu kapasitesi 150 milyona, FAZ 4 sonunda ise 200 milyona ulaşacak.

35 MİLYAR NEREDEN ÇIKIYOR?

Bu arada okuyucularıma şunu hatırlatmak isterim.

Sağda solda havalimanının 35 milyar avroya mal olduğu konuşuluyor.

Bu kafa karışıklığından doğan bir sayı.

Havalimanının maliyeti 35 milyar değil. 3. fazın tamamlanmasıyla birlikte inşaat maliyeti 10,1 milyar avro olacak.

Peki 35 milyar avro nereden çıkıyor.

Havalimanının operasyonu başlaması ile birlikte işletmeci konsorsiyum devlete her yıl 1 milyar avro kira ödeyecek.

25 yıllık sözleşme boyunca her yıl 1 milyar avro ödenince inşaat maliyeti olan 10 milyar artı 25 yıl çarpı bir milyar edecek 35 milyar avro.

Ancak devlet İGA’ya ilk iki yıl için bir kolaylık yaptı. Belki biliyorsunuz.

İşletmeci konsorsiyum ilk iki yıl 1 milyar avro kira ödemeyecek.

İlk iki yılın kirası 350 milyon avroya indirildi.

Aradaki 1,3 milyar avroluk fark 2042’de ödenecek.

TERMİNAL 1

Gelelim hemen hemen bitme aşamasına gelmiş Terminal 1’e.

Kadri Samsunlu’nun brifinginden sonra hep birlikte inşaatı büyük ölçüde tamamlanmış 1. Terminal binasına geçtik.

Terminal binası gerçekten devasa bir yapı. Yaklaştıkça büyüyor.

Dışardan bakınca mimarisinde bir fevkaladelik yok.

Daha çok işlevsellik düşünülmüş.

Girişte ilk karşınıza çıkan yere gömülmüş gibi duran 18 bin araçlık kapalı otopark.

Terminalin önünde 9 şeritli bir yol var. Burada aracınızdan veya taksinizden iniyorsunuz.

Terminalin mimarisi şık temiz hatlara sahip.

İçine girdiğiniz zaman muazzam ferah bir ortam. Giriş katının tavan yüksekliği 16 metre.

Hafiften Türk hamam mimarisini andıran ama çok daha büyük olan yuvarlak camlardan içeriye doğal ışık girişi sağlanmış.

Havalandırma üniteleri ise yüksek tavan nedeniyle yerde ve çok hoş görünüyorlar.

500 CHECK İN BANKOSU

Atatürk Havalimanı’nda olduğu gibi girişte de bir güvenlik kontrolü var.

Ancak sayıları çok fazla ve kuyruk, yığılma pek olmaz gibi duruyor.

İçerde büyük bölümü THY’ye ayrılmış check in bankoları var. Toplam 500 adet. Check in adalarından ikisi THY’nin yurt içi uçuşları için.

Diğerleri uluslararası uçuşlara ayrılmış. Ayrıca çok sayıda elektronik check in makinası da var.

KAPIDAN UÇAĞA 2 KİLOMETRE

Eğer havalimanının cep telefonu aplikasyonunu telefonunuza indirirseniz, havalimanı içinde cep telefonunuzla pek çok işi halledebileceksiniz.

Bineceğiniz köprüye yönlendirme dahil.

3. Havalimanı’nda uçağa biniş için toplam 143 adet körük var. Yani Atatürk Havalimanı’ndakinin hemen hemen 3 katı.

332 adet asansör, 166 adet yürüyen merdiven ve 167 adet yürüyen yol var.

Zaten olmazsa yandınız.

Kapıdan girişten en uzaktaki körük kapısına kadar olan mesafe 2 kilometre.

GÜVENLİK GÜVENLİK GÜVENLİK

Terminalin içinde 9000 adet CCTV kamera güvenliği sağlıyor.

Her adımınız güvenlik merkezinden izleniyor.

Aslında 8 aşamalı bir güvenlik sistemi var. Terminale yaklaşırken yolda plaka tanıma sistemi sizi görüyor.

Girişte yüz tanıma sistemi devreye giriyor.

Ayrıca 8 kusurlu hareket tanımlanmış ve bu hareketleri yapan yolcular konusunda güvenlik elemanlarına anında bir uyarı gidiyor.

Bu yolcular rahatsız edilmeden izlenmeye başlıyor ve risk yaratacakları düşünüldüğü anda güvenlikler tarafından kontrol altına alınıyorlar.

Bunun dışında da pek çok aktif güvenlik sistemi var.

Havaalanının dış çevresinde de 80 cm beton, 180 cm tel ve üzerinde jiletli tel çevrili bir güvenlik duvarı var.

Bu duvarın her 60 metresine bir kamera ve her 360 metresine hareketli kameralar yerleştirilmiş.

Ayrıca her 720 metrede bir termal kamera yaklaşan tüm canlılar konusunda uyarıyor. 12 adet de kara radarı ve çit üzeri aktif fiberoptik kablo ile dış güvenlik tamamlanmış.

Bu sistemler 6 adet jandarma noktasına bağlı ve uyarı anında en yakın noktaya uyarı gidiyor.

Detayları yazmaya kalksam bu köşeyi üç gün doldurmak mümkün.

Ben biraz da izlenimlerimi yazayım.

THY BİNALARI EN BÜYÜK EKSİK

Evet, 3. Havalimanı’nın terminal binası tamamlanmak üzere. Pistler ışıklandırmaları dahil hemen hemen tamamlanmış.

Ancak eksikler var.

Öncelikle THY’nin tamamlaması gereken binalar var.

THY şu anda bir büyük hangarın inşaatını sürdürüyor ama daha çok işi var.

THY’nin yapması gereken diğer binalar ve hangarlar ise daha başlamamış bile.

Belli ki, bu işler için daha epeyce bir süre Atatürk Havalimanı’ndaki tesisler kullanılacak.

ÇEVRE DÜZENLEMESİ OLMADAN AÇMAK YAZIK

Bir diğer önemli eksik ise bağlantı yolları.

Belediyenin yapması gereken işlerin büyük bölümü henüz çok eksik.

Yollar tamamlanmamış. Yol tabelaları henüz ortada yok.

Terminalin çevre düzenlemesi ise hiç ama hiç yapılmamış durumda.

Hâlâ ortalıkta bir tozlu topraklı şantiye havası var.

20 gün içinde bu havanın ortadan kalkması mümkün değil.

İGA CEO’su Samsunlu’ya “Bence 1 Ocak bile erken. Bu işleri yaza kadar anca tamamlarsınız. Karda kışta çamurda burası hiç hoş olmaz” dedim.

Tabii bir de işin müşteri morali yönü var.

Ben bir yolcu olarak buraya geleceğim.

Dünyanın en büyük, Türkiye’nin gururu bir havalimanına geldiğimi düşünerek yaklaştığım zaman çamurlu, tozlu bir araziden geçerek terminale geleceğim.

Yeşillendirme, çimleme, ağaçlandırma, çevre düzenlemesi olmaması gerçekten insanın moralini bozar.

Evet terminalin içi bitmiş gibi ama çevresi o kadar kötü halde ki, yapılmadan açılması hem yolcular için tatsız hem de o pisliğin pırıl pırıl canım terminal binasını da yıpratıp kirletmesi çok olası.

29 Ekim’de deneme uçuşları başlasın eyvallah.

Ama 31 Ocak tam taşınma için bence erken.

Hiç değilse Nisan-Mayıs’a kadar ertelenmeli ve çevre de biraz şıklaşıp, güzelleşmeli.

Madem bu kadar havalı bir havaalanı yapıyoruz, gittiğimizde “Bu ne hal” dememeliyiz.

Ben bunları anlatınca Samsunlu ve ekip arkadaşları “Ne yazık ki YİD’ler böyle açılıyor. Çünkü süre önemli“ dedi.

Çünkü taksimetre 1 Ocak’ta yazmaya başlıyor.

3. Havalimanı ile ilgili bilgileri önümüzdeki günlerde de paylaşırım sizinle. Bugünlük bu kadar yeter.

Sonuçta ortaya dev bir eser çıkmış.

İstanbul’un ihtiyacı olan bir eser.

Memlekete hayırlı uğurlu olsun.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
300
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 15:56
    Atatürk havalimanına ek pist yapılsa 10 sene daha idare etmez miydi?
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 15:46
    Toplu ulaşımdan neden bahsetmediniz. ? o havalimanı gerçek temposuna 5 yıldan önce ulaşamaz. ne yol var ne tabela var, ne metro var.. metrosu havalimanı mı olur. misal anadolu yakasından uçmak isteyen ihaleli ulaştırma firmasıyla 2 saatte, 2 saatten önce havalimanına gidecek, yani uçuştan en az 5 6 saat önce yola çıkacak. Ee. bodrum izmir ankara uçuşları için THY yi tercih edeceğine ya Sabihadan uçacak, ya da kendi aracıyla zaten o zamanda gideceği yere gitmiş olacak. yurt dışı uçuşları farklı bir konu ancak alt yapı, teknik, yol, ulaşım, yönlendirme, transfer ve de THY nin kendi binalarının eksikliği üzerine, yılın 360 günü ters rüzgar alan, daha uçaklara destinasyon bilgisi bile yüklenmemiş havalimanını taksimetre hesaplaması hatası yüzünden erken açmak, bence gerçekten planlama hatası. ya da rant çakışması.. ceremesi vatandaşa. en az 2 3 yıl kullanmayacağım. anca toparlar.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 15:40
    ABDÜL HAMID HAN! İSTANBUL HAVA LIMANI
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 13:47
    Bütün bu yazdıklarınızın hiç ama hiç bir önemi yok. Asıl konu şu: ismi ne olacak? Bir de "Terminal 1" değil, "1. Terminal" ifadesi Türkçeye uygundur.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 12:57
    Ben 45 yıldır Fransa da yaşıyorum her yıl en az iki defa Türkiye'ye geliyorum her gelişimde Fransa da uçağa biniyoruz bizi uçakta bekletiyorlar veya İstanbul'a geliyoruz havada defalarca tur atıyoruz pistler dolu iniş izni verilmiyor Türkiyemiz için büyük gurur emeği geçenlere çoook teşekkür ediyorum
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 12:23
    abi sende harbiden fobi olmuş bu havalimanı :) :) normal şartlarda sen bukadar hafif eleştirmezdin bunu
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 11:55
    sadece yaziniza bakarak 2 cok buyuk eksiklik oldugu anlasiliyor : - dunyanin en yeni metropol hava alani olmasina ragmen, hicbir yeni teknoloji yok. mesela su guvenlik kontrollerinde kullanilan "yurumeli xray" cihazi (vatandasi yok kemerini cikar, ayakkabini cikar derdinden kurtarmak icin), yada e-pasaport giseleri - vize vs siralarini onlemek icin.. - iyi bir hava alaninin bir numarali ozelligi, ulasimin kolay ve cesitli olmasidir..bu havaalani biter, ulasim yollari daha 10 yil bitmez..yoksa banane vatandas olarak , kac cctv kamerasi oldugundan...ben bana rahatlik sagliyor mu ona bakarim... gorursunuz , bu havaalani en cok Sabiha Gokcene ve Pegasusa yarayacak...
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 11:51
    Hayırlı olsun yapanlara yaptıranlara teşekkürler.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 11:49
    Romaya gelen turist sayisi yillik 15 milyon istanbula gelen turist sayısı 5 milyon. Romada iki tane havaalani var.Bizde turist yok ama dünyanın en büyük havalimanı var. Sonrada çıkmış dış güçler dış güçler diyoruz.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 12:59
    Tabi, gelen turist sayısına göre havalimanı yapılmalı. ODTÜ mü Boğaziçi mi?
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 16:02
    :-) hey allah'ım
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 11:36
    Yolcubaşı enaz 2 saat zaman kaybı ve 100 TL. fazla ödemeye malolacak bir proje. Atatürk havaalanına günde ortalama 560 ucak iniyor ve yılda 35 milyon yolcu kullanıyor. Enaz 20 yıl daha idare ederdi.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 11:32
    Fatih bey ulkede ekonomi-siyasi ve hukuksal kriz var ulkemizin sonu hic iyi gorunmuyor sizden ricam TEKE-TEK programlarina lutfen ekonomi ve siyastten anlayan gercek vatansever sistem yalakasi olmayan kisileri davet edin lutfen bu konuya biraz daha agirlik verin lutfen allah sonumuzu hayir etsin. Reis cikmis kriz yok diyor o zaman krizin olmadigi bir ulkeden neden merkez bankasi faizleri bir gecede yukseltti bu kriz degilde nedir ?
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 11:26
    Y.İ.D ci firma, 10 a maledip, 25 devlete ödeyecek bi 25 de kendi kazanmak ister 60 milyar euro ediyor. 25 yıla böl yılda 2.4 milyar dolar. 100 milyon yolcu kapasitesinin tamamını kullansa bile yolcu başı 24 euro ödeyeceğiz demek ki.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 11:24
    Moral bozuklugundan bahsettiniz. Ancak su bir gercekki, insanlar hava limanina, calisanlar dahil, bir zorunluluk olmadigi sürece gitmezler. Morali bozulacak kisiler sadece belki yurtdisindan gelecek turistlerde olusur. Ancak baska bir sehire ucmak isteyenin morali bozulur mu? kendimi öyle bir durumda hayal ediyorum, gittigim havalimani henüz bitmemis, cevresi toz toprak, bence moralim bozulmaz. Ama siyasi tarafini kast ediyorsaniz, belki verilen acilis tarihi sözünün, pekte yerli yerinde olmadigi icin, sözünü veren kisiye karsi bir soguma olusabilir. Ancak Hava limaninin icine girdigim anda bu fikrim tekrar degisir, ve bittigi günü göz ününe aldigim zamanda, öyle veya böyle makul karsilayabilirim, ve o soguma bir erimeye dönüsebilir. Insanlar icin genelde önemli olan, kendi kazancidir. Eger Atatürk yerine bu havalimanina gelen birisi, daha fazla cile cekerek, ulasmak istedigi yere ulasiyorsa, asil motive kaybi o zaman baslar, ve asil tehlikeli olanda budur.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 11:22
    ben thy pilotuyum yolcular bahsettiğiniz çamuru 1 veya 2 kere çekicek biz her gün çekicez bir diğer konu ise zaman benim aracım var ya aracı olmayan diğer personeller zamanının büyük bir bölümünü yol ve hava limanında geçirecekler gibi gerek şehire uzaklı gerek yolların olumsuz durumu üstüne bir de trafik eklenince iş çıkılmaz hale gelebilir bu da personeli olumsuz etkileyecek görüşündeyim
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 11:11
    kimse orada çalışacak olanlardan bahsetmemiş ben host olarak oraya nasıl giderim diye kara kara düşünüyorum bizim belli bir çalışma saatimiz olmadığından dolayı sanırım terminalde yaşayarak zaman geçiricez gibi geliyor yakınlarında ne bir konut ne doğru düzgün bir yerleşim yeri var en az thy çalışanları için 10-20 arasında bir konut inşa edilmeliydi bu süreçte plansizlık bizim planımız olmuş
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 12:04
    10-20 bin konut demek istemişsin galiba:) ama yazdıkların konusunda haklısın
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 11:07
    Yaptıranların, yapanların vesile olanların eline sağlık. Büyük Türkiye' yakışır. Hayırlı ve uğurlu olsun. Adı da Atatürk olursa daha güzel olur.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 11:04
    Çevre düzenlemesi ve yollar gerçekten önemli teknofest için gitmiştim dediğiniz gibi şatiye ortamı daha duruyor benim gittiğim yolda koca koca kamyonlar da gidiyor araçlar içinde insanlar içinde büyük eksiklik
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 10:57
    Verdğiniz detaylar güzel ama, bizde ki alışkalık hala devam ediyor, önce binayı yapıyoruz sonra belediye gelip kanalizyonu bağlıyor.Önce metro olmalıydı altyapı derken herkes alanın altyapısı anlıyor dediğiniz gibi çevre düzeninde metro da olmalıydı..Bilet parası kadar taksi ödeyeceğiz ne yazık ki...
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 10:53
    Fatih bey bir yanlışlık mı var mevcut olan hava limanından günlük daha fazla üzak kalkış iniş yapabilecek dediniz bu az değil mi
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 11:12
    yanlışlık yok aslında o şuan ki halinden bahsediyor daha 4 pist daha yapılacak toplam 6 pist şuan biten pist sayısı 2
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 10:31
    ABD açıkladı katlanan kanatlı uçak üzerinde çalışıyorlar, hem büyük terminallere gerek kalmayacak hemde yakıt tassurufu sağlayacakmış
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 10:27
    Nihayet, uzunca süre yazmadığınızın nedenini anlamış olduk.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 10:25
    sizinle beraber giden hürriyet gazetesi yazarıda vardı.. hürriyette gelişi güzel yazılmış bir yazı, ve sizin yazdığınız bilgi ve görüşlerle dolu son derece bilgilendirici bir yazı..iyi gazeteci ve sözde gazeteci ayrımı budur bence
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 10:24
    İstanbul'a yeni havalimanı şart olabilir. Ama her şehirde havalimanı gereksiz. Onun yerine hızlı trenler gerekli. Ülke demiryolu ağları ile örülmesi gerekirdi.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 10:21
    ordaki işçilerle de görüşsey din
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 10:21
    Fatih beyde ümidini yitirmiş olacak ki. "Ne zaman adam oluruz?" dipnotu yok bu gün.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 10:08
    Türkiyenin kaderi bu. Her işimizde aynı felsefe:Kervan yolda dizilir.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 10:07
    Harcanan parasının 0 gibi bir para dolgu için harcanmış ciddi bir maliyat kalemi olduğu ortada. İhaleye giren diğer firmalar kot yüksekliğinin düşürüleceğini bilmedikleri için fiyatlarını verirken dolgu maliyetini ihale şartnamesine göre verdiklerine göre kot düşürülerek yüklenici firmaya haksız bir avantaj sağlanmış olmuyormu? Maliyet düşüşünün hesaplara yansıtılacak olması bu gerçeği değiştirirmi?
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 11:56
    aynen...sn basbakan zamaninda koc'un aldigi bitmis ihaleyi iptal etti. ama mac basladiktan sonra bu ihalede kurallar degisti..artik kimin cebine ne girdiyse...
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 09:59
    Zevkle okudum tesekkurler fatih bey
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 09:56
    Gecmeyenler ne kadar para odeyecek.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 09:52
    Nası gidip geleceğiz düşünün yok. Anadolu yakasından Atatürk'e bir çok seçenek var, keza Sabiha'ya da. Havaşı kaçırdın, otobüs, deniz otobüsü, makul ücretli taksi, metro... Bu havaalanına gitmek için birine rica etmeyte çekinir, utanırım...
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 10:26
    istanbul'un 19 yerinde otobüsler kalkacak. biraz okusan çözümünü bulursun. Sanki Atatürk havalimanına teyyareyle gidiyordun. IBB sayfasını ya da google ara bi
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 13:40
    haha hah çok ağır bi cevap olmuş yahu :d
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 09:40
    Fatih Bey Merhabalar,Sizin Günlük Yazılarınızı Şiddetle Takip Ediyorum.Ben Bir Satış Sorumlusuyum Ve Sizden Edindiğim Günlük Bilgilerimi İşimde de Kullanmama Yardımcı Oluyorsunuz.Renklerimiz Uyuşmasa da Fikir Ve Düşüncelerimiz Bir.Sizleri Bir Gün Yerinizde Ziyaret Edip Tanışma Fırsatına Erişmek İsterim.Kendinize İyi Bakın Esenlikle Kalın...
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 09:40
    sayın Altaylı, en önemli konulardan bir olan uçak gürültüsünden bahsetmemişiniz. İnişlerin % 80 kara tarafından olacağı yetkililer tarafından açıklandı. avcılar, başakşehirin bir bölümü, arnavutköy’ün tamamı uçak sesinden çok rahatsız olacak.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 09:38
    yuzde 20 kapisite icin yazik olmus onca paraya.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 11:25
    ilk fazda öyle tamamen bitince rahatlayacak 2028 de:))) yani şaka gibi değil mi
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 09:33
    Alanın yerinin şehir merkezine uzaklığının.. Ulaşım aracı bulma günlüğünün,taksi bedelinin yüksekliğinin konusunu bile yazamıyorsunuz.. Gazetecilik bu değil..
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 09:30
    arda turanı yazmamışsın mektepli fatih...
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 09:26
    İnişlerde Bulgar hava sahasının kısmen kullanılacağı doğru mu Fatih Bey?
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 08:57
    istanbulun gerçekten ihtiyacı varmı varmıydı? evet ATATÜRK havalimanında kapasite sorunu vardı 2-3 milyar avroyla çözülebilirmiydi (evet) uzun menzilli uçuklarla HUB ların önemi giderek azalıyor yani uzun vadede istanbul ve ortadoğunun önemi gittikçe azalacak
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 08:53
    peki 29 ekim de açılacak mı? onu da sorsaydınız.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 08:46
    bu havaalanı gerekli fakat fazlası ile büyük hiç bir şekilde gereği yoktu.büyük zarar edeceğini hep beraber göreceğiz.köprüler gibi bunun parasıda fazladan ödenecek.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 08:37
    Sizin üzun bir sure tatil yapmanızı sağlıyan yeri en sonunda bize anlattınız .Yapılır biter ama sizdeki güzel bilgilere ihtiyacımız var araba tekne yazıları lütfen bekliyoruz en azından moralimizi düzeltiyor hayal alemine dalarak saygılarımla Y.Ş
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 08:23
    memlekete hayırlı olsun
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 08:13
    bizim siyasiler tamamlanmayan her tesisi açtıkları için bunlarda herşeyi tamamlama ihtiyacı hissetmemiştir..inşallah o kadar yolcu havalanına ulaşabilecektir..
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 08:04
    İŞÇİLERİN İSYANLARI , İŞÇİ ÖLÜMLERİ NEREDE FATİH BEY !!!!!
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 08:02
    Hava alanini gezmis her ayrintisini yazmissiniz keske iscilerin yemek ve calisma kosullarini da gorup yazsaydiniz
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 08:00
    Hayırlı olsun. Madem kapasite artışı bu derece fazla olacak acaba THY'nin Atatürk-Ankara uçuşlarındaki tekelinin de yıkılması sonucunu getirecek mi bu acaba? Hep slot yokluğunu bahane edip bu hatta rekabetten uzak bir fırsatçılık devam ediyor çünkü.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 07:51
    Hayırli olsun
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 07:06
    İkna olmamışsınız yazınızın tonundan belli. İhtiyacı olan derken daha da anlaşılıyor bu. Haklısınız da. Güzelim Atatürk Havalimanı varken, orayı genişletebilecek bir proje yerine bu projede ısrar edilmesi..
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 12:45
    Yok artık ya!Adam o kadar övmüş.Gerekli noktalarda eleştirmiş.Sen bu yazıdan ikna olmadığını mı çıkardın?Boşuna dememişler.Sen ne söylersen söyle söylediğin karşındakinin anladığı kadardır!
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 04:34
    En önemli eksik metro..
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 04:31
    Yeşilliğe keşke önem verselermiş.
  • Misafir 12 Ekim 2018 Cuma 03:37
    Yatırım yatırımdır, pata getirsin yeter
Kalan karakter : 300