Günlük gelişmeleri takip edebilmek için habertürk uygulamasını indirin

Acun Ilıcalı kardeşimiz, şimdi de bir “Streaming” platformu kuruyormuş.

Netflix gibi, Amazon Prime Video gibi, Puhu gibi, Blutv gibi, daha pek çokları gibi.

İşin arkasındaki isim Acun olunca, iş de TV ile ilgili olunca genel olarak başarılı oluyor.

Bu yüzden de Acun’un bu yeni projesi de başarılı olur diye düşününler çoğunlukta idi.

Sadece bizim Kübra Par “Bu iş olmaz” dedi.

Gerekçesini ise “Bunca dev, milyar dolarlık yatırım yaparken ve gençler meseleye bu kadar evrensel bakarken Türkiye’de üç kuruş sayılabilecek bütçelerle bu işi nasıl yapacaksın” olarak gösterdi.

Par’ın gerekçesi makul.

Ancak Acun da bir tür sihirbaz.

Büyük kanallardan birinde tutturduğu iki program üzerinden kendine orta boy bir medya imparatorluğu inşa edecek ve 4 büyük hatta biri uluslararası 5 kanala kafa tutacak ve yer yer önlerine geçecek kadar konusuna hakim.

Bu arada Acun Ilıcalı’nın kurmakta olduğu platformun adının “EXXEN” olacağını öğrendik.

İşte bu olmadı Acun.

EXXEN markasının Amerikan petrol şirketi EXXON’dan araklandığı çok belli.

Standart Oil of New Jersey antitröst yasaları gereği bölünürken, bu ismi almıştı.

Aslında EXON olacaktı ama Exon soyadlı bir vali olduğu ortaya çıkınca bir X daha eklemişler ve iki X’in yan yana geldiği tek kelime olarak birinin adına toslama ihtimalini ortadan kaldırmışlardı.

EXXEN adı belli ki oradan esinlenme.

Ama Türkiye’de bu EXXON’dan ilk esinlenme değil ne yazık ki!

Aynı EXXEN markası daha önce Fili Boya’nın bir ürününde kullanıldı.

Filli Boya Exxen olarak.

Belli ki, şimdi de Acun’a bu markayı geçirmiş reklamcısı.

Filli Boya dava açıp “Bu benim markam” der mi bilmiyorum.

Ama bildiğim şudur.

Filli Boya’nın reklamlarını yapan “C ve D sosyoekonomik gruplarının” reklamcısı Ali Taran, Acun’un da yakın dostu ve aynı zamanda reklamcısı.

Ben Ersin Düzen’in şirketine TRT’den ayda 400 bin TL ödendiğinin TBMM kayıtlarında yer aldığını yazdım.

Adam TBMM’ye veya başkasına değil, nedense bana meydan okudu.

Sonuçta ortaya çıktı ki, 2017 yılında TBMM kayıtlarına girmiş Düzen’e yapılan 400 bin TL artı KDV ödemeler.

Daha sonra TRT Ersin Düzen’in program başına 34 bin 370 TL aldığını bildirmiş Meclis’e.

Ayda 4 program olsa 4x34 bin.

Ayda 140 bin TL.

2017 ortalama dolar kuru 40 bin dolar.

Aynı TRT şimdi Düzen’e 26 bin TL verdiğini söylüyor.

Yani 3 bin 700 dolar.

4 yılda maaş bayağı gerilemiş anlaşılan.

Real olarak on binde birine düşmüş.

TL bazında 5’te birine.

Ya o zaman gereksiz fazla veriyorlardı ya bugün çocuğun hakkını yiyor TRT?

Tabii şeffaf olmayan bir ülkede TRT’nin verdiğine inanmak dışında bir seçeneğimiz olmadığı bir durumda.

Ancak Rıdvan Dilmen’in iddia ettiği bir konu hala açıkta kaldı.

“Ersin Düzen isimli TV programcısı ve TRT çalışanı Türkiye Futbol Federasyonu’nda ne arıyor ve oradan kaç lira maaş alıyor?”

Aktif bir futbol yorumcusu nasıl olur da Futbol Federasyonu’nda danışmanlık yapar?

Yorumculuk yapacaksa federasyonda görev alamaz, federasyonda görev alacaksa yorumculuğu en azından federasyonda görev aldığı süre boyunca bırakır.

Bu konuda ne Düzen’den ne de Federasyon’dan çıt çıkmıyor.

Gelişerek değiştiğimiz zaman.

YORUMLAR

Yorum kurallarını okumak için tıklayınız!
  • leon-lof 27 gün önce İlahi Fatih bey, adam ne güzel düzenini kurmuş üç beş kuruş (!) para kazanıyorken olayı açıkladın para üç beş liraya düştü Oldu mu ya...
    CEVAPLA
0:00 / 0:00