Son Dakika
22.07.2017 - 07:11 | Güncelleme:

Eksiğimiz bilim mi, cihat mı?

 

Olacağı buydu.

Sonunda “cihat” Milli Eğitim’imizin müfredatına girdi.

Şöyle bir soru sorsam, ne cevap verirsiniz?

“İslam ülkelerinin cihatçı eksiği mi var, yoksa bilim insanı eksiği mi?”

Ya da şöyle sorayım isterseniz.

İslam dünyası “lanetlediği” Batı medeniyeti karşısında yeterince cihatçısı olmadığı için mi geri durumda, yoksa yeterince bilim üretemediği için mi?

Bu soruya vereceğiniz yanıt, müfredatta neye ağırlık vermeniz gerektiğinin de yanıtı olacaktır.

Eğer yeterince cihatçı Müslüman olmadığı için İslam dünyası “tek dişi kalmış canavarın” o tek dişi tarafından yıllardır ısırılıyor, canı acıtılıyor ve kendi topraklarında huzura muhtaç yaşıyorsa müfredatı baştan sona “cihat”la donatalım.

Bununla yetinmeyelim, cihat kursları, cihat gece okulları açalım.

Hatta TÜBİTAK’ı kapatıp yerine bir CİBİDAK’ı kuralım.

Yok eğer İslam dünyasının tek dişi kalmış canavara yem olmasının nedeni bilimde geri kalmış olmamızsa o zaman müfredatımızı da ona göre şekillendirelim.

Eğer eksiğimizin gerçekten “cihat” olduğu düşünülüyorsa o zaman adına ister DEAŞ, ister ISİS deyin, o örgütle de savaşmayı bırakalım.

Tam aksine tamamını Türkiye’ye çağırıp eğitmen ve öğretmen yapalım.

Yine de açık kalırsa Taliban’dan buraya beyin göçü yapalım.

Ne de olsa onlardan daha âlâ cihatçı mı bulacağız.

GÜVENLİK ASLINDA GÜVENSİZLİK Mİ? 

Herhalde bir 10 yıl önce falan yazmışımdır kişilerin en büyük sorununun “bireysel güvenlik” haline gelmeye başladığını ve bunun da “demokrasi ve insan hakları ihlallerini” beraberinde getirecek güvenlikçi rejimlere neden olabileceğini.

Gerçekten sadece biz değil, pek çok gelişmiş demokrasi de bu ikilemle karşı karşıya.

Kişilik hakları ve bireysel özgürlükler mi, yoksa aşırı güvenlikçi politikalar mı?

İnsanlar öyle bir noktaya doğru itiliyor ki, “Canın mı, özgürlüğün mü?” ikilemiyle karşı karşıya kalıyor.

Taksilerde uygulamasına geçilen “kayıt” meselesi de böyle bir sorunun ortaya çıkmasına neden oluyor.

Bir yandan güvenlik endişesi, diğer yandan özel hayat, kişilik hakları.

Takside hem sesli hem görüntülü kayıt altına alınıyorsunuz.

İyi mi, kötü mü?

Takside rahat konuşamayacaksın, öpüşemeyeceksin, koklaşamayacaksın, sevgilinle binemeyeceksin, siyasetten bahsedemeyeceksin, gizli konulardan söz edemeyeceksin, nereye gittiğin, kiminle gittiğin devletin elinde bilgi olarak bulunacak ve daha onlarca sakınca. 

Buna mukabil bir güvenlik hissi olacak.

Hangisini tercih edersiniz?

Zor soru.

Basit yanıtı, “Korkacak bir işi, bir ayıbı olmayan niye çekinsin?” olacaktır.

Ama iş hiç de öyle değil.

Mesela şöyle düşünün, bu kayıtlar birkaç sene önce başlasaydı, bugün muhtemelen FETÖ’nün elinde bir koz olarak yer alan unsurlardan biri olacaktı.

Böyle bir durumda da “güvenlik” zannettiğiniz şey aslında çok büyük bir güvenlik sorunu haline gelecekti.

Bu uygulamayı başlatanlara sormak isterim, yarın öbür gün bir örgütün veya bir cemaatin elinde böyle kayıtlarınızın olmasını ister misiniz?

ARTIK KİMSE AB HAYALİ KURMUYOR 

Kadir Has Üniversitesi’nin “Türk Dış Politikası Kamuoyu Algıları Araştırması”nın bir bölümünü dün yayınladım.

Gerisini bugüne bıraktım.

Onlara da bakalım:

7. “15 Temmuz darbe girişimi Türk dış politikasını nasıl etkilemiştir?” sorusuna yanıt verenlerden yüzde 51.7’i “Olumsuz etkilemiştir” diyor. “Olumlu” diyenler yüzde 24.5, “Herhangi bir etkisi yoktur” diyenler yüzde 17.8.

8. “OHAL, Türkiye’nin imajını nasıl etkiliyor?” sorusuna ise yüzde 42.7 oranında “Olumsuz etkiliyor” yanıtı verilmiş. “Olumlu” diyenler yüzde 28.2, “Etkisi yoktur” diyenler yüzde 22.6.

9. Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne üye olmasını isteyenlerin oranı ise son yılların en düşük oranında: Yüzde 48.4. “Olmayalım” diyenler yüzde 51.6. Bu oran iki yıl önce yüzde 61.8 “Olalım” iken 2 yılda böyle bir değişim geçirmiş. Bu, Avrupa ülkelerinin de düşünmesi gereken bir değişim.

10. “Sizce Türkiye, AB’ye ne zaman üye olabilir?” sorusunun yanıtı ise çok dramatik. Halkın yüzde 81.3’ü “Hiçbir zaman” diyor.

11. “AB yerine kiminle stratejik ortaklık kurulmalı?” sorusuna ise yüzde 27.6’sı “Rusya”, yüzde 17.6’sı “İslam Konferansı”, yüzde 13’ü ise “Şanghay İşbirliği Örgütü” demiş.

Araştırma oldukça uzun ve kapsamlı.

Benim ilginç ve önemli bulduğum sonuçlar bunlar oldu.

Ben bir fikir beyan etmiyorum.

Kendiniz bakın, kendiniz karar verin.  

YAPARIM, İSTERSEM SIVARIM 

Birkaç gündür burada Fatih Terim’i ve Alaçatı’daki baskınını eleştiriyorum.

Ancak anladım ki, hata ediyorum.

Yeni Türkiye’de benim düşüncelerim yanlış, Terim’in yaptığı doğru.

Artık bu ülkede yasalara saygılı olmanın, zarafetin, kibarlığın, inceliğin, başkalarına saygı göstermenin, hataların bedelini ödemenin, ayıbın bir anlamı yok.

Bu ülkede kim hatalarının bedelini ödüyor ki, Terim ödesin.

Kim “Ben yakışıksız bir iş yaptım” diyor ki, Terim desin.

Makamını kirleten kim istifa ediyor ki, Terim etsin.

Normal, sıradan bir medeni ülkede böyle bir olay olsa o kişi ertesi gün bir basın toplantısı düzenler, “Kendime hâkim olamadım. Büyük bir hata yaptım. Bu hatayla bu görevi sürdürmem mümkün değil” der, istifa ederdi.

O etmezse o kişinin üzerindekiler, her kimse, o kişinin istifasını isterdi.

Türkiye’de ise “Yaptım, yine yaparım” düşüncesi geçerli artık.

Bence az bile söylemiş.

“Yaptım, gerekirse sıvarım” demeliydi.

ÖZBEK İSTİFA ETMEMELİ

Galatasaray, onda bir bütçesine sahip, Avrupa’da ilk kez oynayan Östersunds’a yenilince herkes soruyor, “Dursun Özbek istifa etmeli diyordun, hâlâ diyor musun” diye.

Pazartesi günü spor sayfasında görüşlerimi ve hataları uzun uzun anlatacağım, ama bence artık Özbek istifa etmemeli.

Çünkü bugün istifa ederse kulübü içine düşürdüğü ve daha da düşüreceği durumun hesabını vermeden kurtulmuş olur. Galatasaray’ı batırdığı, Galatasaray’ı bitirdiği iyice anlaşılana kadar orada kalmalı.

Sonrası mı? Sonrası kolay.

Bulunur kurtaracak bahtı kara maderini.

Çünkü orası Galatasaray.

APARTMAN

Değerli yalnızlığımız artıyor.

Sayısı giderek azaldığı için en basit ekonomi kuralı gereği değeri daha da artan dostlarımızı giderek azaltıyoruz.

Elbette “Türk’ün Türk’ten başka dostu yoktur, kişilikli politika böyle olur” diyebiliriz.

Yalan da olmayabilir bu durum.

Ama bir de şöyle düşünmek lazım.

Bütün komşularınızla kavgalı olduğunuz bir apartmanda ne kadar mutlu ve ne kadar güvenlik içinde olabilirsiniz.

Hastalansanız bir tas çorba, bir bardak su verebilecek bir komşunuzun olmadığı bir apartmanda yaşamak ne kadar konfor sağlar size.

Çocukluğumda bizim mahallede böyle bir amca vardı.

Herkesle kavgalı, herkesle davalı, herkese öfkeli.

Konu komşunun çocuklarını olur olmaz yere azarlayan, tokatlayan bir adamdı.

Herkes ondan korkar, çocuklar kapısının önünden bile sessizce geçerdi.

Muhtemelen o da bu durumdan mutluydu.

Bir akşam kalp krizi geçirip ölmüş.

Cenazesi 10 gün sonra evden gelen kokular üzerine bulundu.

Ölüsü çıkarılırken bile taşımaya kimse yardım etmedi.

Cenazesine bir rahmetli babam gitmiş mahalleden. “Çocukları bile gelmedi” demişti.

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Adam olmamak övünülecek bir şey olmadığı zaman.


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 23 Temmuz 2017 Pazar 01:08
    Cihat dediginiz palavradir gericiliktir din bezirganligidir
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 20:19
    İslam dibi ilim dinidir. Cihat cehalete karşı yapılan bir savaştır. Bunu bilmemek islam cahili olmayı gösterir.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 21:49
    Oldu
  • Misafir 24 Temmuz 2017 Pazartesi 11:08
    İslam ülkelerinde niye hiç bilim üremiyor
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 16:43
    Eksiğimiz tabi ki cihat; alayıyla mücadelel.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 15:51
    Dünya nereye, biz ne yapıyoruz? İrfan, ilim anlamını yitiriyor gittikçe bu ülkede.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 15:45
    maymun palavrası da bilim olmamalı.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 18:56
    niye babanı merak etmiyor musun?
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 15:35
    Cihat demek silahlı mücadele değildir sadece
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 15:34
    Fatih bey Cihat'tan anladığınız bu olmamalı
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 15:10
    adamin dibisin
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 15:10
    adamin dibisin
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 15:09
    Cihat hastalıklı ruhlara mahsustur.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 14:57
    CİHAD BİLİNCİYLE BİLİM YAPILMALI
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 14:30
    İslamın ilmi inkar eden bir yanı mı var
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 14:18
    Sizin eksiğiniz beyin! Sizin cihad denilince anladığınız eline silah alıp, önüne geleni öldürmekse eksiğiniz beyindir. Cihad sadece silahla olmaz. Bilimle, sanatla, örnek insan olarak gösterilmek de bir cihaddır.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 16:44
    Peki İslam Dünyası saydığınız konularda neden başarısız sizce?
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 14:15
    sadece ilim
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 14:03
    şahane bir yazı.tebrikler.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 14:02
    Cehaletle Cihata rızam var.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 13:43
    Yukarda denildigi gibi bilim de bir cihattir. En buyuk cihat nefisle mucadeledir. Cihat yeri gelir canakkale savasi olur yeri gelir 15 temmuz yeri gelir bilim olur. Deas taliban gibi gruplari cihatci ilan edip cihadi kotulemek tamamen saptirmadir
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 13:37
    Cihad mücadele etmektir.Bilim üretmek için çaba sarfetmekte mücadeledir.Cihad, bilim üretmektir.ikisini ayrıymış gibi ele almak mantıksızdır.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 16:45
    Hangi Bilimi üretmiş peki şimdiye kadar cihadcı dünya?
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 13:34
    Almanya da imamlarımız gözaltına alınınca hiçbir tepki vermiyoruz ama onların ajanları yakalanınca en büyük tepkiyi bizim aydınlarımız veriyor.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 12:45
    sayın altaylı sizi katılıyorum . a
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 12:30
    Bilim de bir cihattır.Din ugruna yapılan her şey cihattır.o yüzden eğitim bilim Olmak üzere bütün dal ve branşlarda cihat etmemiz gerekiyor.yoksa eline alırsın bir tüfek 'cihad 'ediyorum dersin elin oğlu 10000 km füze atar kafana
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 11:47
    bi bitmediniz be.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 11:44
    Fatih bey cihattan ne anladığınızla alakalı bilim yapmakda cihattır allah rızası için ilahi kelimatullah için islam çoğrafyasını korumak için yapılan bilim çalışmasıda cihattır hadda cihattın ana merkezidir günümüz için . Bu gün cihattın müfredata girmesi sizzi rahatsız etmemeli tam tersi buna sevinmelisiniz cihat anlatılmadığı anlatılamadığı için bugün kafa kesmeyi kadınları köle olarak almayı cihat olarak gören bir tayfa türedi bence bu açıdan bakarsanız olaya çok yerinde bir karar olduğunu anlarsınız .
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 14:33
    Bilimsel çalışmanın, üretimin illa "allah rızası için, ilahi kelimatullah için" mi yapılması gerekiyor.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 15:08
    Kalemin en büyük ve korkunç silahtan üstün olduğu unutmuşsunuz. say. misafir bey, EN BÜYÜK CİHAD CEHALETE KARŞI OLANIDIR. İsrail bilim ilim teknoloji sayesinde Müslüman coğrafyasında at koşturuyor zulüm, göz yaşı ve oluk oluk kan akıtıyor, sizin gibi düşünenler sayesinde. İlim bilim ışığı altında aydınlanmayan ülkelerde bombaların bıraktığı kara bulutlar hakim olur.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 11:37
    toplum ne zaman adam olur;bizi yönetenden hesap sorabildiğimiz zaman
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 10:40
    tek eksigimiz ruh sagligimiz ve düsünme yetenegimiz.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 11:17
    aynen katiliyorum
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 10:23
    kendimizi ekonomik,teknolojik,askeri ve siyasal anlamda egitmedigimiz sürece pin pon topu gibi saga sola vurmaktan baska birsey yapamayiz.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 10:06
    Neye ihtiyacımızın olduğunu İsrail'e bakarak anlarız ama insanlar o kadar kör ve dinden uzak ki gerçekler yerine sürekli hayaller tercih ediliyor, gerçek cihad bilime yapılacak yatırımdır...
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 09:48
    bilim bilim bilim bilim bilim bilim bilim bilim bilim bilim bilim bilim
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 09:46
    Devlet cihadı anlatmazsa Deaş,boko haram,pkk anlatir cihadı.Allah muhafaza.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 09:43
    bu yazinizda sanki konu yalnizca cihat olmus.tabiki müfredata girmeli cihadın ne olduğunu bilmeyen nesil, Cihadı deaş'ın yanında yer almak diye anlar.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 09:30
    cocuklara bu bilinci vermezsek yarın işgale ugradıgımızda suriyeye mi kaçsınlar !!
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 09:20
    Bu millet önüne konulan her hapı böylesine uyku ve pısırıklık içinde kabullenip yutmaya devam ettikçe yakında daha rezil şeriat kanunları ve arap usulü yaşam standartları da gündeme gelecektir!!!
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 09:16
    Çocuğumun hangi dinden olacağına, ve bu dine ne derecede bağlı olacağına sadece ve sadece ben karar veririm.. Herkes haddini bilecek!!!
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 10:06
    Sen de vermemelisin. Kendisi vermeli.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 13:45
    Siz de haddinizi bilseniz ve çocuğunuzun öğrenme ve karar verme sürecine burnunuzu sokmasanız ne güzel olur.
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 09:14
    teşekkürler fatih altaylı
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 09:14
    Cihat dinde yer aldığı için öğretilmeli diyorlar.. O zaman kul hakkı yemenin, ihale satmanın, rüşvet yemenin, devlet malı yemenin, vs. de lanetlenerek öğretilmesi gerekiyor!!!
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 09:03
    önce cihat nedemek bir öğrende sonra yaz...
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 08:15
    Cihat doğru anlaşılmadığı için daiş vb var. Cihat, Allah yolunda mücadele etmektir. Ayrıca size saldıran olmadan kimseye güç kullanmak İslam da yoktur. Allah aşkına doğrusunu okumaktan öte kavramaya çalışalım. Saygılar...
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 08:00
    eksiğimiz galiba akıl,akılsız adama ne söylesen boş,akıllı adamada lafa gerek yok....
  • Misafir 22 Temmuz 2017 Cumartesi 08:00
    adamsın
Kalan karakter : 2000