Son Dakika

Yönetimin McKinsey bağlantısı çok doğru bir karar

03.10.2018 - 02:26 | Güncelleme:

 

Türkiye’nin yeniden dengelenme sürecinde Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak emin ve kararlı adımlarla Türk ekonomisinin geleceğini düzenliyorlar. Neredeyse bir modelden yeni bir modele geçilmek isteniyor. Dolayısıyla bu büyük bir dönüşüm. Alınan kararların belki anında etkisinin görülememesi de buna bağlı ama orta ve uzun vadede çok daha güçlü bir ekonomk altyapı kurulduğu kesin.
Alınan kararlardan yeni bir tanesini de Berat Albayrak, New York’ta açıkladı. Bakanlık bünyesinde kurulan Maliyet ve Dönüşüm Ofisi’nin uluslarası danışmanlık firması McKinsey ile çalışacağını söyledi.

SONUNA KADAR DESTEKLİYORUM

Benim ekonomi yönetiminin almış olduğu en doğru kararlardan bir tanesi olarak gördüğüm ve sonuna kadar desteklediğim bir adıma bazı çevrelerin verdiği tepkiye baktığımda, salı sabahı yeni geldiğim Türkiye’de, sanki sürreel bir film seyrediyormuş  gibi oldum.

DENGELER YENİDEN KURULUYOR

Türkiye bir ara uluslararası sermaye ile bağlantılarını sanki koparmış gibiydi.
Eskiden gerektiğinde kendi çıkarları için Türkiye’nin yanında duran ve Washington da dahil güç merkezlerinde Türkiye’yi savunan global sermaye güçleri Türkiye’ye uzak durmaya başlamışlardı.
Bu sürdürülebilir bir durum değildi.
Hele de ekonomimiz üzerinde büyük bir algı operasyonu yapılırken bu durum kontrol altına alınmasaydı ulusal güvenliğimizi bile zedeleyebilecek boyutlara ulaşabilirdi.
McKinsey ekonomik reform pakatlerini oluşturulması ve uygulanmasında uzmanlaşmış ve bunlara global sermayeden aktif destek almanın yöntemlerini en iyi bilen şirkettir.

YÖNETİMİN ARKASINDA DURMALIYIZ

Yönetimin attığı bu adım sorunlara rasyonel bakmayı bilen ve ülkesini seven her insanın doğal olarak sevineceği bir adım olması gerekirken, her konudan eleştiri çıkaranlar, öfkeleriyle düşünenler, AK Parti ve Erdoğan’a kızgınlıkları gözlerini karartmış olanlar, akıllara zarar  tavırlar alabliyorlar.
Bunun IMF’e teslimiyete benzediğini ve hatta Düyun-u Umumiye dönemine dönüldüğünü saçmalayanlar bile çıkabildi.

VATANSEVERLİK ORTAK PAYDASINDA BULUŞMAK

Bu insanlar neden şunu görmüyorlar bunu anlamak mümkün değil; ülkemiz zor bir dönemden geçiyor. Bugün siyasi kavgalar, geçmişin hesaplaşmalarını yapmak zamanı değil.
Bugün gereken ülkenin, yönetimin ve verdiği mücadelelerin arkasında herkesin durmasıdır.
Ben özellikle Atatürkçüler'e bu çağrıyı yapmak istiyorum.
Şimdi biliyorum ki bunu yazdım diye bazıları, "Herkes aynı fikirde mi olsun, hiç tartışma hiç muhalefet olmasın mı?" diyeceklerdir.
Hayır olacak tabii ki.
Sadece bugünlerde herkesin vatanseverlik ortak paydasında bir araya gelmesine gerek var. Ak Parti ile Atatürkçüler bu ortak paydada bugün bir araya gelebilirlerse 'ekonomik kriz' diye algısı oluşturulan şeyin 'k'sı bile kalmaz bu ülkede.  
 
 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 06:59
    Serdarcım Amerika bozmuş seni
  • Misafir 06 Ekim 2018 Cumartesi 12:21
    Geri vitesi bekliyoruz.
  • Misafir 06 Ekim 2018 Cumartesi 11:44
    neden mizah?
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 12:18
    YANKEES GO HOME !
  • Misafir 08 Ekim 2018 Pazartesi 06:59
    Bu kadar basit değil kardeşim
  • Misafir 04 Ekim 2018 Perşembe 09:03
    Guzel bir yazi, CHP liler okusun.
  • Misafir 04 Ekim 2018 Perşembe 08:42
    mizahta lavel atladiniz; bu oyle bir atlama ki bir boyuttasınız :clap::clap::clap:
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 15:47
    ekonomik kriz algısı yok ekonoöik kriz var
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 13:41
    Serdar Bey yazılarınızı severek takip ediyoruz. Suni Atatürkçüler e bakmayın siz.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 10:08
    Suni vatansever olmaktan iyidir.
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 12:48
    Vatanseverlik bir yana, düşmanlık yapmak için sıraya giren ve düşmana dahi gerek bırakmayacak kadar bozuk zihniyet sahipleri var bu ülkede. Yazık.. Hemde çok yazık. Oysaki başka Türkiye yok.
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 12:42
    Eleştiri her zaman olmalı! IMF mi, Mc Kinsey mi tartışılmalı! Het konuyu "Vatan, Millet'e bağlamak, bizi 1935 Almanya'sına götütür. Bu, okuduğum son köşe yazınızdı.
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 12:37
    ???
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 12:35
    Düşüncelerinize katılıyorum, bunu birde, ha ali veli, ha veli ali diyenlerede bir anlatırsanız
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 12:10
    Yazınızın başlığına hiç mi hiç katılmıyorum.Ayrıca belirtmek isterim kiyazınız çok çok talihsiz bir yazı ! Allah'tan başkasının boyunduruğu altına girmeyiz.Bu böyle biline !
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 10:47
    Belki boyunduruk altına girmek isteyenler vardır !
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 11:59
    Yaban ellerde yaşamak sizi nasıl da etkilemiş ! Sonuna kadar vatanseveriz ve yabancıların içişlerimize karışmasına sonuna kadarkarşıyız.
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 11:48
    mizah dolu yazılarınız çok keyif veriyormizah dolu yazılarınız çok keyif veriyor
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 10:59
    Her zor dönemden geçtiğimizde başka ülkelerin himayesine sığınsaydıkşu anda bu ülkede yaşıyor olmazdık Sn. yazar.Vatanseverlik kendi çabamızla ve kaynaklarımızla düze çıkmaya çalışmaktır.Allah sabredenlerle ve çalışanlarla beraberdir.
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 10:53
    Ülkemiz niye böyle zor bir döneme girmiştir? Sizin sürekli övdüğünüz büyük vizyon sahibi olduklarını iddaa etiğiniz iktidar sahiplerinin  içinde bulunduğumuz durumdaki payı nedir? Yıllardır her türlü uyarıya kulak tıkayanlar uygulanan ekonomik politikaların sürdürülemez olduğunu söyleyenlere en ağır eleştirileri yapanlar , kendisinden farklı düşünen herkesi vatan haini ilan edenlerin içinde bulunduğumuz bu zor durumdaki paylarından bahsetmeden  yine suçluyu başka yerde aramışsınız.  Herkesi kendisi gibi düşünmeye zorlayan ,sadece kendi bildiklerini doğru kabul eden , kendisi gibi düşünmeyenlere yaşama şansı vermeyen , en ufak eleştiriye tahammülü olmayanlarla nasıl bir otak paydada buluşacağız? onların ortak paydada buluşmaktan anladıkları bize tabi olun
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 10:41
    Amerikan Vesayetine sonuna kadar H-A-Y-I-R  !
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 10:19
    hukumet dış güçler faiz lobisi türkiye düşmanları diyerek etmediği laf kalmayan birilerin ayağına gitmek tuhaf olmuyor mu? ayrıca hukumeti desteklemek bizi bu hale sokan kişilerin hala başınızda kslması demek
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 10:18
    Sayın Serdar bey Amerika da uzun süre yaşadığınız için bizim halimizden pek anladığınızı düşünmüyorum. Buyrun gelin asgari ücretle yaşamaya çalışın Türkiye de. O zaman yazılarınız çok değişecek emin olabilirsiniz.
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 09:53
    Are u sure man?
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 09:46
    sayın serdar turgut nasıl aynı fikre geliceksin bunlarla  devletin imkanlarını yağma bulmuş gibi harcıyorlar siz görmüyormusunuz dehşet bir savurganlık var ayrıca korkunç boyutta mülteci akını devam ediyor ülkede türk sayısı birkaç sene sonra zınlığa düşebilir.
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 09:38
    Sayın Turgut artık okunmayacak hale geldiniz farkında mısınız . Biraz izin yapıp Türkiye'ye gelseniz , gözlem yapsanız da gerçeklerden bu kadar uzaklaşmasanız .
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 10:34
    He is in Türkiye now.
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 09:35
    serdar abi çok isabetli yazılar paylaşıyorsunuz öğrenerek okuyorum adıyamandan selamlar.
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 09:28
    Sayın yazar, bir öyle bir böyle davranan Amerikan yönetimine nasıl güvenilebilir ki? Bir vatansever olarak başka çözüm yolları bulunmasıgerektiğini düşünüyorum.Kendi yağıyla kavrulmak diye çok güzel birdeyim vardır.Bu mu yerlilik, bu mu millilik ?
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 09:26
    Olaylara,tarafsız,objektif bakabilen bir yazar olan sayın Serdar bey'i bu makalesindenden dolayı da tebrik ederim.
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 09:13
    Sn Yazar ; her konuda yerli ve Milli olma iddasındaki ve ekonominin bozulmasına sebep olarak ABD ve dışgüçleri gösteren bir iktidar partisinin kalkıp bir Amerikalı şirkete ekonomi denetimini verme çelişkisini bize anlayabileceğimiz bir dille açıklayabilirmisiniz...