Son Dakika

Erdoğan af konusunda gerçekten ne yaptı?

11.06.2018 - 03:14 | Güncelleme:

 

ADIM gibi eminim iktidara yakın gazetelerde yazan birçok gazeteci, köşe yazarı arkadaşımız da benim gibi düşünüyordu. Onlar da Devlet Bahçeli’nin “kader mahkûmları” adını verdiği mahkûmlara af getirilmesi konusundaki ısrarının yanlış olduğunu biliyorlardı. Ama “Fitne yapıyor, ittifaka çomak sokuyor” denilecek diye tek bir yorum dahi yapmadan öylece seyrediyorlardı Sayın Bahçeli’nin af konusundaki anlamsız ısrarını. Sadece af meselesi ısrarında değildi tabii bu suskunlukları... Bu arkadaşlar ittifaka da sırf Erdoğan istiyor diye ya tam destek verdi ya da sessiz kaldı.

Ancak şunu söyleyeyim, ister korkudan, isterse saygıdan veya Erdoğan’a ölümüne biatkârlıktan... Her ne sebeple olursa olsun, bu arkadaşlar aldıkları tavırla Erdoğan’a iyilik değil, kötülük yaptı. Onlar da farkında bunun ama tabii atı alan Üsküdar’ı geçtiği için bundan sonra ne deseler beyhude.

Bu arada kulağıma geliyor ki bazıları af talebiyle ilgili eleştiri yazılarımdan çok rahatsız olmuş. Bu yazıları bilinçli yazdığımı, Cumhur İttifakı’na nifak sokmak istediğimi ima eden muhabbetler yapıyorlarmış kendi aralarında.

Şunu söyleyeyim, evet ben bilinçli yazdım o af yazılarını. Bu talebin kesinlikle yanlış olduğunu ve asla karşılık bulmaması gerektiğini bilerek yazdım. Neden? Çünkü her ne sebeple olursa olsun, birinin ölümünden sorumlu bir katilin ya da birinin malını gasp etmiş bir hırsızın affı seçim için malzeme yapılamaz! Bu konuda değil Bahçeli, rahmetli babam da olsa aynı tavrı gösterirdim. Unutmadık vaktinde “Rahşan affı” ile neler olduğunu ve neler yaşadığını bu ülkenin. Onlar daha hafızalarımızda tazeliğini korurken Sayın Bahçeli’nin, iktidar ortağı tarafından kesinlikle desteklenmeyeceğini bile bile affı gündeme getirip mahkûmlara ve yakınlarına umut vermesi doğru da etik de değildi!

Neyse, ben bir daha yazmayacağım bu af konusunu. Çünkü önceki gece Zeytinburnu’nda halkla buluşmasında “Af ne zaman?” diye sorulunca, ötesini berisini düşünmeden cevabı yapıştırdı Cumhurbaşkanı Erdoğan! Bazıları Erdoğan’ın söyledikleriyle seçim sonrasını işaret ettiğini iddia ediyor ama bu doğru değil. Bu hâlâ bazılarının MHP’yle araya kara kedi girmesin saikiyle yaptıkları bir şey. Kim ne derse desin mühim değil. Çünkü benim zaviyemde Erdoğan, “Bizim gündemimizde af diye bir şey yok. Yani bu konularda kimse bize farklı yaklaşım göstermesin. Biz kalkıp da bu işi oya tahvil etmek için bir af filan çıkarmayız” diyerek harika bir cevapla meseleye son noktayı koymuştur!

Sağ olsun... Var olsun...

*********** 

MUHARREM İNCE BİR KONUDA İNCE DÜŞÜNEMİYOR BENCE!

ASLINDA son CHP Kurultayı’nda bir farklılık, değişik bir tarafı olduğunu görmüştüm ve hatta bunun için de CHP’nin başına onun geçmesinin çok daha sağlıklı olacağını yazdım ve dile getirdim ama itiraf edeyim, ben bile bu kadarını beklemiyordum. Doğruya doğru, performansını harika buluyorum Muharrem İnce’nin. Mitinglerde olsun, çıktığı TV programlarında olsun kendine has duruşuyla, kullandığı dildeki akıcılıkla insanlarda gerçekten etki bırakıyor.

Ancak bir konuda kesinlikle hata yaptığını, büyük bir yanlışa düştüğünü söylemem gerekiyor. Yeni sistem yani başkanlık sistemi... Bilen bilir, ben bu sistemin sıkı destekçilerindenimdir. Bundan dolayı da referandumda açıkça “Evet” dediğimi ilan ettim. Ve çok açık yazıyorum, hâlâ da aynı noktadayım. Herkes benimle aynı şeyi düşünmek durumunda değil ama ben bu yeni sistemle yönetimin Türkiye için çok daha verimli, sağlıklı olacağına inanıyorum. Ha, bu yeni sistemin Türkiye’ye uyarlanmasında benim de kafama yatmayan, benim de onay vermediğim birkaç nokta var ama bence “Kervan yolda düzülür” mantığından hareket edip yanlış olan kanunlar, kaideler değiştirilebilir. Mevcut sistem pekâlâ Fransa’daki gibi bir yarı başkanlık sistemine dönüştürülebilir.

Açıkçası bu konu kafamı kurcalıyor başkanlık sistemini onaylamış bir vatandaş olarak. Niye parlamenter sistem yeniden? Neden mevcut, eldeki sistemi revize edip, yenileyip, modern ülkelerdeki sisteme uygun hale getirip onunla yol yürümek varken illa eskiye dönmek isteniyor? Naçizane fikrim, bence Muharrem İnce bu konuda bir daha ince ince düşünmeli. Bir de şunu hatırlatmak isterim kendisine. Bu sistem olmasaydı kendisi bugün cumhurbaşkanı adayı olma imkânına sahip olamayacaktı. Sistem illa güçlü ve etkili bir lideri zorlayan bir mantığı gerekli kıldığı için İnce şu anda cumhurbaşkanı adayı. Zaten açıkçası benim de bu sisteme desteğimin en büyük nedenlerinden biri budur. Başkanlık sistemi öyle bir güce sahip ki bu konuda, partileri güçlü lider bulmaya zorluyor. Mecbur bırakıyor. Ve öyle ya da böyle delege ağalarının filan değil, sokaktaki vatandaşın istediği kişi lider oluyor!

Haksız mıyım?

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 15 Haziran 2018 Cuma 11:33
    24 haziranda oyumuz mhp ama rte na değil. af yoksa oy yok
  • Misafir 13 Haziran 2018 Çarşamba 12:56
    af yoksa oy olmayacakkk
  • Misafir 12 Haziran 2018 Salı 16:09
    af konusuna ben katılyorum oca sucsuz insanlar var 16 sendeir bir af cıkmadı ve ceza evleri doldu taştı 270 bin insan var 300 bin insan denetinserbeliye gidiyor türkiyenin bu kader hamkumların bir af vermesi lazım törür cinel istismar fetocular hariç olmak üzere bir af cıkmasını istiyoruz
  • Misafir 12 Haziran 2018 Salı 15:38
    Yazik bir mahkum esi olarak duygularla oynandi af olmaliydi bayrama kadar yazik cok yazik af af sozde durulmasi gerekir
  • Misafir 12 Haziran 2018 Salı 10:48
    bende katılmıyorum bu bayram kaç kişi yakınını yanında istedi ama boş çıktı üzüldük çok ama af çıkıcak eminiz
  • Misafir 12 Haziran 2018 Salı 10:12
    4500-5000 arası hakim savcı meslekten ihraç edildi ama bunların baktıkları dosyalardan mağdur olanlar halen mağdur. 4500-5000 savcı hakim görevde iken aldıkları talimatlarla ocaklar söndürdü devlet bu soruna çözüm bulmalı ve af çıkarmalıdır. Af çıkması şart tır.
  • Misafir 12 Haziran 2018 Salı 04:17
    Bir konu kamuoyuna açıklanmadan önce bunun çalışması yapılır. Yasal zemin ve kamuoyu yaratılır. Alt yapısı olmayan öneriler, öneri olmakla kalır. Son on yılda bazı düzenlemelerle tahlilyeler olduğunu unutmayalım. Cezaevleri kapasitenin çok üstünde 0 gibi fazla olduğu açıklanıyor. Bu durum açıklanabilir ve kabuk edilebilir bir durum değil. Her mahkuma bir yatak düşmüyorsa bunun çözümü uzun süre cezaevinde bulunanaları şartlı tahliye ederek, kontrollü serbestlikten faydalandırılmalıdır. 15 TemmuZdan önce işlenen suçları kapsıyan bir ceza indirimi adil ve hukuki olur.
  • Misafir 12 Haziran 2018 Salı 02:49
    Af konusundaki yazılarınızı çok yerinde buluyorum...eminim getirisi kadar götürüsü olacağından hiç şüphem yok.
  • Misafir 11 Haziran 2018 Pazartesi 20:05
    AF KONUSUNDAKİ DÜŞÜNCELERİNİZE KESİNLİKLE KATILMIYORUM BENCE AF ÇIKARILMALI
  • Misafir 11 Haziran 2018 Pazartesi 19:45
    yazınıza katılmıyorum
  • Misafir 11 Haziran 2018 Pazartesi 18:42
    haklisiniz
  • Misafir 11 Haziran 2018 Pazartesi 16:46
    af konusundaki yazınıza katılmıyorum
  • Misafir 11 Haziran 2018 Pazartesi 16:28
    süper iki yazı olmuş tebrikler gerçekçi yaklaşımlar yüreğinize sağlık
  • Misafir 11 Haziran 2018 Pazartesi 15:39
    Sevilay hanim: Baskanlik sistemine hic bu acidan bakmamistim. Sizi tebrik ederim, ben de katiliyourm size.
  • Misafir 11 Haziran 2018 Pazartesi 13:33
    alkışlanacak adaletiniz var(!)
  • Misafir 11 Haziran 2018 Pazartesi 13:01
    Trumpp,da başkanlık sistemi ürünü
  • Misafir 11 Haziran 2018 Pazartesi 12:57
    doğru diyorsunuzda bu kadar yetki bir kişiye verilemez. türkiye demokratik bir ülke olsaydı belki dedğiniz doğru olabilirdi ama türkiyenin başkanlık sistemini hazır olması daha çok zaman alır
  • Misafir 11 Haziran 2018 Pazartesi 11:21
    Sayın yazar, mesele M. İnce'nin aday olma imkanına sahip olabilmesi gibi bireysel bir meseleye indirgenemez.Tabii ki her sistemin avantajlı yönleri de vardır.Bizler geniş tabanlı parlamenter sistemden yanayız.Yetkinin büyük oranda sınırlı bir alanda toplanmış olmasını bir çok yönden sakıncalı buluyor ve desteklemiyoruz.
  • Misafir 11 Haziran 2018 Pazartesi 11:03
    Cumhur İttifakı'nda müsait bir yerde inecek var.
  • Misafir 11 Haziran 2018 Pazartesi 09:50
    Haklısınız ama bence Muharrem İnce.Çünkü hem genç hem dinamik hem de akıllı.
  • Misafir 11 Haziran 2018 Pazartesi 09:22
    Ittifak af konusunda cok cirkin bir tutum izledi. Mhp af konusunda israrci olarak oy devşirirken, Akp gündemimizde yok diyerek oyların peşine düştü. Khk ile daha önce denetimli serbestlik süresini 2 kez uzatan hükümet, ittifak ortagı tarafından bunca mahkum ve yakının bu dönemde yükseltilmiş beklentisini secimden sonraya bırakarak asıl şimdi bu işi oya tahvil ediyor. müthiş bir strateji, karşılıklı oynayıp sahnelediler, muhalefetse bu konuda suya sabuna değmeyerek sınıfta kaldı. Devletin görevlerinden biridir, mahkum bile olsalar ceza çekenlerin cezalarını insanca çekmeleri, vardiya sistemiyle ranzada yatan, 10 gün duş sırası bekleyen insanları secim malzemesi olarak kullanmak ne ayıp, kaldıki fetoden suclu bulunmus halimlerin savcıların mahkumiyet verdiği insanlar var içerde, kaldıki düşüncelerini paylaştığı için tutuklanmış insanlar var içerde. iUmut tacirliği yapıldı bu konuda , hemde ittifak oy alsın stratejisi altında!
Kalan karakter : 2000