Son Dakika
02.04.2018 - 03:39 | Güncelleme:

Ayasofya Kararnamesi’nin kriminal laboratuvarında incelenmesi şarttır!

 

CUMHURBAŞKANI Tayyip Erdoğan önceki gün Ayasofya Camii’nde bir klâsik sanatlar sergisinin açılışında yaptığı konuşmada hayli heyecanlandı ve heyecanını da açıkça ifade etti...

Heyecan hissetmeden konuşması aslında zaten pek mümkün değildi, zira Cumhuriyet tarihinde ilk defa Ayasofya’da bir Cumhurbaşkanı’nın huzurunda Kur’an okunuyor ve Cumhurbaşkanı mâbedin içerisinde bir topluluğa hitap ediyordu... Ayasofya’nın müze kalmasına karşı olduğumu ve beş asır boyunca cami olarak kullanılan “fetih sembolü” mâbedin eskisi gibi yine cami haline getirilmesi gerektiğini senelerce yazdım ve söyledim.

Böyle bir kararın siyasî bakımdan nasıl büyük zorluklar taşıdığının, bugün için imkânsız gibi olduğunun, hattâ Yunanistan tarafından “savaş sebebi” bile sayılabileceğinin de farkındayım ama gönül fethin sembolü olan mâbedin kapalı kalmasına razı gelmiyor...

İMZA VE ANTET MUAMMASI

Ayasofya meselesinin zihnimi uzun zamandır kurcalayan bir başka tarafı daha var: Reisicumhur Kemal Atatürk’ün, Ayasofya’nın “müze” hâline getirilmesi hakkında 24 Kasım 1924’te çıkartılan Bakanlar Kurulu Kararnamesi’nin altındaki imzası, daha doğrusu imzanın “hakiki” değil, “sahte” gibi görünmesi...

Konuya daha önce Prof. Yusuf Halaçoğlu da dikkat çekmişti: Hükümet üyelerinin iki sayfalık kararnamenin son sayfasındaki imzaları gerçektir, yani bakanlar tarafından bizzat atılmışlardır ama bu imzaların hemen üzerinde bulunan “K. Atatürk” şeklindeki imzada bir tuhaflık vardır! Zira, Atatürk’ün böyle bir imzasına başka hiçbir belgede tesadüf edilmemiştir, sadece bu kararnamede yeralmaktadır, o günlerde çıkartılan diğer kararnamelerde Atatürk’ün görmeye alışık olduğumuz imzası vardır ve Ayasofya Kararnamesi’nin altındaki imza bir başkası tarafından atılmış gibidir!

Buraya kadar yazdıklarım Yusuf Hoca’nın birkaç sene önce gündeme getirmesi üzerine bir ara tartışılmıştı ama imzası şüpheli olan bu kararnamede şimdiye kadar pek farkedilmeyen bir başka tuhaflık daha var: İki sayfalık metnin sayfalarının üzerindeki antetler de farklı!

Kararnamenin ilk sayfası “T. C. Başvekâlet Kararlar Müdürlüğü” antetli resmî kâğıda daktilo ile yazılmış, antetin altına 2/1589 numarası konmuş. Ama, antet ikinci sayfada değişiyor, “T. C. Başvekâlet Muamelât Müdürlüğü” oluyor ve kararnamenin metni bu sayfada devam ediyor, iki satır sonra tamamlanıyor, altında “Reisicumhur” ibaresi ile “K. Atatürk” yazan tartışmalı imza yeralıyor, sayfanın daha altında da hükümet üyelerinin imzaları bulunuyor.

“İki sayfalık bir kararname neden antetleri farklı iki ayrı resmî kâğıda yazılır?” muammasını ben çözemedim!

ORTADA BİR TUHAFLIK VAR

Ayasofya’nın Atatürk’e haber verilmeden sahte bir kararname ile müzeye çevrildiği gibi komik bir iddiada bulunacak değilim. Asırlardır cami olarak kullanılan mâbedin 1934’te müze yapılması öncesindeki bütün gelişmeler ayrıntıları ile bilinmektedir ve “Bu iş, Atatürk’ün mâlûmatı dışında yapıldı” demek ucuz bir abukluk olur.

Ama ortada kararnamenin altındaki imza meselesinin haricinde sözünü ettiğim diğer tuhaflık da mevcut: Metnin, antetleri farklı iki sayfaya yazılmış olması...

Akla binbir türlü ihtimaller getiren bu muammanın hallinin yolu tektir: Başbakanlık Cumhuriyet Arşivleri’nde 49-79-6 numarada muhafaza edilen Ayasofya Kararnamesi’nin devlete ait bir kriminal laboratuvarında titiz şekilde incelettirilmesi, öncelikle de Atatürk’e atfedilen imzanın sahte olup olmadığının ortaya çıkartılması!

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 05 Nisan 2018 Perşembe 11:21
    ​ya kardeşim ister imza atatürkün olsun ister olmasın böyle bir yanlıştan haberi varmıydı yokmuydu yoksa uyuyormuydu böyle bir önemli olay gerçekleştirilirken şimdi burada atatürkü aklamaya çalışmayın hatanın içinde oda vardır okadar
  • Misafir 06 Nisan 2018 Cuma 12:57
    ben hata olarak görmüyorum. hata falan yok ortada
  • Misafir 04 Nisan 2018 Çarşamba 13:32
    1934 de soyadı kanunu çıkınca Hüsn-ü hat Dikran Çe4rçiciyan ustadan Atatürk için imza örnekleri hazırlaması istenir.Üstat bir çok örnek hazırlar.beşi beğenilir Atatürk2e sunulur.Büyük önder inceler önce Ayasofya kararnamesindeki imza örneğini kullanır.Daha sonra değiştirir bu gün bilinen yaygın imzasını kullanmaya başlar ölünceye kadar onu kullanır.İnternete Atatürk'ün imzasını nasıl kim hazırladı diye yazarsanız imza örnekleri çıkar.Öyle ortada sahtekarlık yok.Zaten kim Atatürk'ün imzasını taklit edebilir.
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 16:35
    Atatürkün yaptığı hata bir an önce düzeltilmeli ve Ayasofya cami olarak ibadete açılmalıdır.
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 15:27
    KESİNLİKLE AÇILMALIDIR VE TÜRKİYE NIN İÇ MESELESİDİR.BAŞKA ÜLKELERİN HADDİ DEĞİLDİR KARIŞMAK.YUNANİSTAN ÇOĞU NCAMİLERİ KAPADI ,KİLİSE YAPTI .ONA NEDEN SES ÇIKARAN YOK.
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 13:31
    bakanlar imzaladığı için atatürk te imzalamış sayılır. Bence yıkıp AVM yapalım.
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 17:33
    bravo bu ülkeye böyle zekalar lazım
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 13:21
    en azIndan cumaları,bayram ve Kadir geceleri ibadete acılsın
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 11:39
    Eserler en iyi onu kullanarak yeni nesillere yasatarak korunur,ayasofya sadece bir tas yigini degil bir milli ruhtur, fetihle aldigimiz kendi topraklarimizda baskalarinin sozuyle hareket ediyorz Yunan kimki ayasofyama karisiyor .Hukumet bir an once bu ruhu diriltmeli
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 11:18
    Sayin Bardakci, Ayasofyanin tekrardan cami'ye dönmesini savunuyorsunuz. Diyelimki sizin dediginiz gibi Ayasofya cami olarak tekrardan hizmete acildi: Hz. Isa'nin resimleri fln ne olacak? Benim bildigim kadar Islam'in sünni anlayisina göre Ayasofya'nin simdiki hali ile icinde namaz kilinmasi caiz degildir. Fetih'den sonra yapilan hatayi, yani ikon'lari kapatmayi, umarim düsünmüyorsunuzdur. Bu konuya da aciklik getirirseniz sevinirim.
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 17:37
    iman yürekle olur ,islam hoşgörüdür ayrıca Hz isa da dahil biz peygamberlerin hepsine iman ederiz
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 09:27
    Ayasofya fethin sembolü olarak camiye dönüştürülmüştür. Yani Türk devletinin bağımsızlığının ve egemenliğinin simgesidir. Onun için..
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 09:00
    Murat bardakçı hocamı destekliyorum Ayasofya kararnamesinin kriminal laboratuvarda incelenmesi lazım artık geçmişin hatalarıyla yüzleşmemiş lazım
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 03:00
    Lütfen artık TV lerde görmek istiyoruz eskisi gibi lütfen lütfen ,bu mesajları okuyormusunuz bilmiyorum ama
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 17:38
    Bu tip yapılar insanlığın ortak mirası olan yapılar. dünya tarihinin önemli mimari şahaseleri , bizim değil insanlığın malı onun için müze olarak kalmalı. bizim görevimiz insanlık tarihinin bu önemli yapılarına en iyi şekilde sahip çıkmak geleceğe taşımak.
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 13:22
    Cami'ye çevrilmesi turizme büyük darbe vurur
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 13:26
    Cami olunca insanlığın malı olmuyor mu? isteyen herkes hangi camiye giremiyor?
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 13:54
    tarih bilmedigin dogru onun icin git dogruyu ogren
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 17:06
    Çin Seddi de ortak miras..Git bak bakalım Çin' de başka herhangi bir ülkenin,milletin ya da kişinin bu dünya ortak mirası diye karışmasına ve kullanım şekline izin veriliyor mu?
  • Misafir 05 Nisan 2018 Perşembe 11:18
    ​avrupada neden osmanlı yapılarını ortadan kaldırdılar onun için nediyeceksin o insanlığın mirasıdır cümlesini bize yuttrumuşlar
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 13:45
    Yunanistan için ne demek savaş sebebi sayılır? Onlar kim oluyor ben müzeye çevirdim şimdi de ben camiiye çeviriyorum. Sen kimsin ki bana savaş ilan ediyorsun yada edebileceksin. Yunanistan korkumuz mu var! Ya da onların korkusundan mı müze olarak kalıyor! Elbette HAYIR
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 13:42
    1934 te kararname hazırlandı. fakat hangi yılda uygulamaya geçti? cevaplar mısınız?
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 13:41
    Bence fiili durum olusturmamizda bi engel yok namaz vakitleri goruse kapatilsin namaz kilinsin namaz vakitleri bitince muze gorevi gorsun.
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 13:27
    Sayın Bardakçı bir kaç sorum olucak Atatürk imzaları kendi mi atardı diğer bir soru bahsettiğiniz kanun ile Atatürk isminin konması ve imzayı kullanması aynı tarihler ilk kullanımdan kaynaklanan bir durum olabilir mi
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 13:27
    Adı Türk küfür Tip.
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 13:16
    camimi yok, yeterlimi değil veya orada namaz kılınca diğer camilerden dahamı fazla sevap kazanacaksın. Bırak müze kalsın. Hem insanlar rahata rahat ziyaret edip içini görüyor hemde türkiyedeki sayılı kar getiren bir işletme. Neye dayarak cami yapılmaısnı istiyorsunuz anlamıyorum. Hadi camiler yetmiyor desem tamam, hadi yurtdıiındaki camileri kiliseye çevirdiler deseniz tamam, hadi zarar ediyor bari bir işe yarasın deseniz o da tamam ama keyfi şekilde ayasofyayı camiye çevirmek ancak provake girişimdir.
  • Misafir 13 Nisan 2018 Cuma 09:30
    Fatih Sultan Mehmed'in vasiyetinden haberiniz yok, tamam. Herneyse, yemini suyunu verince sorunu kalmayan bir tipe mi benziyorsunuz sorusunu siz kendi kendinize sorun.
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 12:54
    Murat Bardakçı'nın bu önerisini destekliyorum. Ayasofya Camii İstanbul'un fethinin sembolüdür. Ayasofya Kararnamesi'ndeki imza kriminal olarak incelenmeli ve imzanın Mustafa Kemal Atatürk'e ait olmadığı tespit edilirse iptal edilmelidir. Bu olmadığı takdirde yeni bir kararname çıkartılarak Ayasofya Camii ibadete açılmalı ve milletimizin kanayan yaralarından biri olan bu mesele böylelikle çözüme ulaştırılmalıdır.
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 12:53
    yıl 2018, istanbul alınalı 565 yıl olmuş , istanbula sahip olduğumuza hala inanamıyoruz. özgüvensizlikten ölücez.
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 12:32
    Adaletsizce alınmış bir karar. Referandum yapılmalıydı. Üç beş tane imzayla karara bağlanamayacak kadar büyük bir iş bu. O zaman yapılmadıysa bile şimdi Ayasofya’nın geleceğine halk karar vermeli. Hem böylelikle referandumdan Ayasofya’nın camiye dönüştürülmesi çıkarsa siyasi iradenin uluslararası toplumun tepkileri karşısında topu halka atma şansı da olacaktır. Ne de olsa iktidar bunu yapmaya cesaret edemez tek başına...
  • Misafir 03 Nisan 2018 Salı 01:50
    mantıklı...
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 12:25
    allah razı olsun.fatihin fermanı gün gibi ortada neyi tartışıyoruz
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 12:00
    Murat bey tarihi belgeleriyle gündeme taşımanız takdire şayandır. Ayasofya gibi sürekli politik malzeme konusu yapılan ve kitleleri manüple etmekte kullanılan bir konuyu sizin gibi tarihcilere bırakmak en doğrusu olsa gerekir; yoksa kitleleri sadece yüzeysel gazla geçmişe ait özellikle Mustafa Kemale karşı duruş sergileyen insanlara haksız şekilde koz vermiş olunur ki bu doğru olmasa gerekir çünkü onlar Ayasofyaya takılırken ülkenin tamamen elden gitmiş olduğunu kurtuluşun İngiliz himayesi, Amerikan mandasında görenler şimdi Mustafa Kemali Ayasofya üzerinden vurmaya çalışıyorlar nedeni toplum okumuyor veya okuduğunu anlamak istemiyor bazı tarihi gerçekler vardır ki popilizme yedirilmemeli saygılar
  • Misafir 04 Nisan 2018 Çarşamba 09:51
    İngiliz, Amerikan himayesine girmediğimiz için onlardan devşirme kanunlar aldık değil mi? Anayasamız' da temel taşlarında kendi hukukçularımızın ya da örfümüzle, bin yıldır benimsediğimiz hukukla alakalı bir şey var mı? Ha onlardan kanun almışız ha himayesine girmişiz arada fark var mı? Dinimize göre süt kardeşler evlenemez ama medeni hukukumuza göre böyle bir kısıtlama yok. Ya süt kardeşler dinimizin bu hükmünü dinlemeyip medeni hukuku dinlerse nolacak?
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 11:55
    imzanın sahte olup olmadığı çok ta mühim değil. Zira M. Kemal 1934'ten sonra da hayattaydı daha...
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 11:22
    O dönemde hiç kimse Atatürk'ün izni ve haberi olmadan böyle bir işe kalkışamazdı diye düşünüyorum. Eğer evrağı Gazi'nin iş yoğunluğu vs. sebebiyle bir başkası bile imzalamış olsa yine de mutlaka kendisinden talimat almıştır.
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 11:21
    24 Kasım 1934 olmalı sanki. Bir yanlışlık olmuş.
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 10:57
    - Ayasofya nın cami olarak kullanılması gerektiği kanaatindeyim, çünkü fetihten sonra cami ye çevrilmiştir, yapının nasıl kullanılacağı fetihi yapanın tasarrufundadır ve o da cami olarak kullanılmasını uygun görmüştür. Bu durumda eğer ciddi bir savaş tehdidi yoksa cami olarak kullanılması en doğru davranış olacaktır. - Atatürk ün imzasının kriminal incelemesini yapılması da gerekir. Böyle bir karara imza atacağı kanaatinde değilim. Yaşamının büyük bir bölümü savaşlarla geçmiş bir kişi böylesine büyük bir fetihten sonra elde edilmiş bir yapının kullanımı konusunun fetihi yapana ait olacağını mutlaka bilir ve böyle bir karara imza atmaz kanatindeyim. Mutlaka imzasının kriminal incelemesini yapılması gerekir Murat Abi, sen bu işin arkasını bırakmazsın biliyorum.
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 10:50
    Super Cami olsun
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 10:32
    1934 de Mustafa Kemal'e ATATÜRK soyadı verilince imza örneği hazırlaması için Hüsn-ü Hat hocası Dikran Çerçiciyan'dan büyük öndere imza örnekleri hazırlaması istenir.Dikran hoca 5 imza örneği hazırlar.Bu aynı günlere rastlar.Kararnamedeki imza bu 5 örnek imzadan biridir.Atatürk bundan sonra bu imzasını kullanmaz ve 1938 e kadar bilinen imzasını kullanır.Bu olaydan son ra 4 yıl daha yaşar. O dönemde kim onun imzasını taklit edecek ve böyle önemli bir konuda sahtekarlık yapacak.Zaten kararnamenin yılı 1924 değil 1934 dür.1924 de daha Arap alfabesi (Haydi Osmanlıca diyelim) kullanılıyortdu.Herhalde bunu bilirsin tarihleri karıştırmaman lazım.
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 13:34
    arap alfabesi ayrı bir şey osmanlı türkçesi ayrı bir şey arap alfabesi ile yazılan osmanlıca(türkçe) dersiniz olur biter.bi anlayamadınız şu işi
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 10:16
    Atılan imzanın Mustafa Kemal'in diğer imzalarına benzemediği ve dolayısiyle SAHTE olduğu sonucuna varmak için, ne uzman, ne kriminal laboratuvara ihtiyaç vardır. Açıkça sahtedir, yani yangından mal kaçırılmıştır. Allah'ın verdiği gözle bakmak yeterlidir.
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 10:03
    Evet Ataturk bile istemiyordu. Kesin komplo ingilizlerin filan....
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 09:47
    şu senin gönlün ve benzer gönüller bir de "teknolojide bu kadar geri kalmamıza" razı gelmese de en azından batılıların 180 sene önce yaptığı motoru kendi teknolojimiz ile yapabilsek...
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 09:39
    Sayın Murat bey yazınızda "Ayasofya’nın “müze” hâline getirilmesi hakkında 24 Kasım 1924’te çıkartılan Bakanlar Kurulu Kararnamesi" ve " Asırlardır cami olarak kullanılan mâbedin 1934’te müze yapılması" cümleleri bulunmaktadır. Acaba yazım yanlışı mı yaptınız. 1934 yazacağınıza 1924 mü yazdınız?
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 09:35
    Kılıç hakkı kılıç hakkıdır o kadar!!! Devlet o dönemde o kadar olağanüstü durum varken başka yapılacak iş yok gibi kime ne yarar sağlayacağını düşünmüş de kılıç hakkı olan Camiiyi müze yapmış!? Başımızdan terörü ve hainleri temizlersek yapacağımız ilk işlerden biri Ayasofya'yı Camii olarak ilan etmek olmalı...
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 08:58
    Mekke’yi isgal eden İngilizler in kutsal Kabe mizi kilise yapmasından farksız olur Ayasofya’nın cami yapılması...
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 08:28
    AYASOFYA DİYORUM AYASOFYA AÇILACAKKKKK ADIDA FETİH CAMİİ OLACAKKKK ONA GÖRE
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 13:35
    ayasofya camii olsun neden fetih camii olsun canım
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 08:19
    orası klise olarak inşa edildi bugünden bakınca bir mabedin başka bir dine ait mabede dönüştürülmesi barışa hizmet etmez anlamı barış olan İslamı bu tip konularla tartışılır hale getirmek İslama ne kadar hizmettir sorarım ,, illa mabed olarak hizmet verecek ise lefkosede ki gibi cumaları cami pazarları klise olarak kullanımı düşünülebilir derin
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 13:37
    ne saçma bir yorum klise camii ye dönüştürülür allahın mabedi savaş ile kazanılmış bir hak zulüm değil işkence değil hak az savaş tarihi oku bilgin olsun adamlar teslim olmadı savaşarak kaybettiler
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 08:17
    Kim kapattıysa kapattı günahı boynuna. Bizim için asıl mesele tekrar açılması.
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 07:51
    eğer o imza atatürkün ise bu bir gaflettir yok eğer değilse bu daha büyük bir gaflettir
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 07:34
    24 Kasım 1924 de Atatürk soyadını kullanmıyordu.
  • Misafir 02 Nisan 2018 Pazartesi 06:31
    Abi gene sana yüklenicekler galiba
Kalan karakter : 2000
Hava Durumu
Perşembe 10 MPH 26°
Güneşli