26 NİSAN 2017
ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

Konya’da yatılı Kuran kursunda çocukların yaşadığı cinsel istismar, 2016’da isimsiz bir ihbar mektubuyla ortaya çıktı. Gazete Habertürk'ten Zafer Samancı'nın haberine göre Diyanet İşleri Başkanlığı’na gelen ihbar mektubunda Konya’nın bir ilçesindeki yatılı Kuran kursunda yaşları 11 ile 12 arasında değişen birden fazla çocuğa yine aynı yurtta yatılı olarak kalan ve o dönem yaşları 16 ile 17 olan 5 belletmenin cinsel istismarda bulunduğu ileri sürüldü.

DİYANET MÜFETTİŞ GÖNDERDİ

İsimsiz ihbar mektubuyla harekete geçen Diyanet İşleri Başkanlığı olayı incelemesi için müfettiş görevlendirdi. Kursta öğrencilerle tek tek ve yüz yüze görüşen müfettişler, yazılı olarak anlatımlarını da aldı. Müfettişler inceleme sonunda elde ettikleri tüm delilleri dosya halinde getirerek Konya Cumhuriyet Başsavcılığı’na başvurdu. İddialar ve müfettişlerin tespitleri üzerine “2016/23617” sayılı soruşturma dosyası üzerinden iddianame hazırlayan savcılık, istismar uyguladığı iddia edilen kişiler hakkında da dava açtı.

‘KÖTÜLÜK YAPTILAR’

İfadelerinin büyük bir kısmına yer veremediğimiz mağdur çocuklardan H.S.K. çocuk izleme merkezinde alınan ifadesinde yaşadığı o kötü günleri şu ifadelerle anlattı:

“2014 yılı yaz aylarında hafızlık eğitimi için Kuran kursuna başladım. Kursta yatılı olarak bulunduğum süre içinde belletmen olan ağabeylerimiz bana kötülük yaptılar. Kimseye bir şey anlatmadım. Şikâyetçi de olmadım.”

KORKTU, ANLATMADI

Tacize uğrayan çocuklardan Y.G. de iddiaları doğruladı ve “10 yaşımdan 12 yaşıma kadar bu yurtta yatılı olarak eğitim aldım. 2015’te yurttan ayrıldım. Ben yaşadığım bu olaylar nedeniyle şikâyetçi olmadım” dedi. İddianamede Y.G.’nin adli görüşmeciyle işbirliği içinde olduğu belirtilerek, “Y.G. ön görüşmede kendisinin hiçbir cinsel tacize maruz kalmadığını söylemesine rağmen, adli görüşmede maruz kaldığı cinsel istismar olayını anlatmıştır. Öte yandan Y.G.’nin görüşme sürecinde çekingen ve ürkek olduğu yaşamış olduğu cinsel istismarı ailesinden korktuğu için anlatmaktan çekindiği gözlenmiştir” denildi.

‘2 ABİ SAPIKLIK YAPTI’

Öğrencilerden Ş.K. “Yaklaşık 1 yıl bu kursta yatılı olarak kaldım ve hafızlık çalıştım. Yurtta bize belletmenlik yapan E.A ve S.A. bana sapıklık yaptı. Bir süre sonra S.A.’nın trafik kazasında öldüğünü duydum. Kimseden şikâyetçi olmadım” dedi.

TUTUKSUZ YARGILANIYORLAR

Cumhuriyet Başsavcılığı’nın hazırladığı iddianamede “Şüphelilerin üzerlerine atılı suçları işledikleri hususunda kamu davası açılmasını gerektirecek yeterli delilin bulunduğu” belirtildi. Cinsel istismarla suçlanan ve 3 yıldan 15 yıla kadar hapisleri istenen 4 sanık, yargılandıkları 4. Ağır Ceza Mahkemesi’nde 23 Haziran’da 3’üncü kez hâkim karşısına çıkacak. Şüpheli 1 belletmenin trafik kazasında öldüğü öğrenildi.

 


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 11:56
    bu tip haberler öyle çok duymaya,okumaya başladık ki!herkes düşünsün.demek ki bu ülkede bir şeyler yanlış gidiyor.bunu önlemek için her birimize görevler düşüyor.çocuklarımızı merhametli yetiştirelim.
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 11:54
    dini eğitim okullarda verilmeli.zaten veriliyor.ama, bu dersin içeriğinin çoğunluğunu hoşgörü,farklılıklara tahammül oluşturmalı.ve de fen bilimlerine,matematiğe,müziğe,resime de çok önem verilmeli.dindar ve kindar nesil değil, herkesin inancına saygı gösteren,ahlaklı bir nesil yetiştirilmeli.
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 11:52
    yatılı yerleri kapatcan ,
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 11:07
    Bu gibi kurslar nasıl açılıyor. Ben çocuğumu göndermem.
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 10:53
    allah belalarını versin tez zamanda inşallah
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 10:42
    Kuran kurslarına saldırı neden? Hastanade taciz olunca, hastaneler kapatılsın demiyorsunuz. İçi
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 10:30
    hangi akıla cocuklarınızı bunlara teslim ediyorsunuz oncelikle allah o ccuklrın eylesini sonrada yapanların belasını versin yapanlar kadar aylelerde o gunaha ortaklar
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 10:13
    belletmen nedir abi... 16 yaşındaki çocuğa yetki verirsen zorbalık yapar bu kadar basit..........
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 10:02
    Allah sonumuzu hayır etsin..
  • Misafir 20 Nisan 2017 Perşembe 04:35
    dogru soyluyorsunuz.
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:57
    yazıklar olsun müslümanlığı şemsiye olarak kullananlara.atam iyiki olanları görmüyorsun yaşasaydın kahrolmuştun.
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:55
    herkes idam idam diyor böyle bir ülkede idam yasası çıksa önce çocukları idam ederler bu zihniyetle ne kadar düzeltmeye iyi gösterilmeye çalışılsada dinin temeli bu ben şimdiye kadar bu tür sapıklıkların hepsini din yuvalarında duydum ister müslüman ister hiristiyan hiç farketmez.
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:54
    Bu gibi olaylara karisanlara acilen idam ama cok acil
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:49
    Dinin olduğu yerde sömürü vardır. Arabistan, mekke, medine, türkiye, konya hiç farketmez fakirler dinle avutulurken zenginler ve iktidar dinle bağdaşmayan işlerin içindedir.
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:46
    Kuran kursu oldumu hemen kapatalım,Mason kolejlerinin yada neye hizmet ettiği belli olmayan kolejlerin içlerinde olanları hiç ğörmeyelim hatta bir çuval para verip evlatlarımızı oraya vermek için yarış yapalım.tam da bu insanlar için gelsin hemen idam
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:43
    ALLAH TEALA KURANI ANLAYIP KURANIN AHLAKIYLA TERBİYE OLUNSUN ,KENDİNE KUL OLUNSUN DİYE İNDİRDİ.HAFIZ YADA İMAM HATİP DE YETİŞTİRTİRİKEN ONUN İÇİNDEKİ AHLAKI DA ÖĞRETİLMELİDİR...!!!
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:39
    Her anne baba evladına kendi bağlı olduğu dini öğretmekle yükümlüdür.Başkasına yollarsan sonu bu olur. Allah anne babadan sorar bunun hesabını!
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:38
    biri trafik kazasında gitmiş zaten.. diğerinide Allah bildiği gibi yapsın
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:37
    Dindar ve kindar nesil isteyenlere duyurulur!
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:37
    Yatılı kuran kursları kapatılsın !
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:34
    Bu tipleri kurtarma çabasını gördükçe insanlığımdan utanıyorum.Vicdan biraz
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:27
    Atam din düşmanı olduğu için kapatmamış herkes şimdi anlasın
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:38
    yahu nasıl böyle bir yorum yapabiliyorsun.. bu tarz sıkıntılı insanlar malesef her kesimde olabilir.. böle sıkıntılı bir durumu genelleyerek herkesi zanda bırakmak ve bu tarz yorumlar yapmak da az uz bir hata değildir.
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:39
    Bütün Kuran kurslarıda sapıklık yapıldığı anlamına gelmez. Senin mantığına göre okullarda da sapıklık yapan öğretmenler olduğuna göre, okulların da kapatılması lazım. Genelleme ile biri hep yapamazsın. Bu adalet değil.
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:27
    idam şart
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:27
    Hala sapıkları savunan var...
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:26
    çocuklarınızı yatılı okula gönderirken iki kez düşünün bunlar ortaya çıkanlar. allah tüm evlatlarımızı esirgesin.
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:21
    Bir suç kanıtlanmadan hiç kimse suçlu değildir, bunu unutmayın. Duygusallaşıp hiç bir sorunu çözemeyiz. Soğuk kanlı olmamız gerekir. Suçu kanıtlanır ise idam şart!!!!!
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:18
    KEDİR KEDİ
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:18
    demek bir şeyler yanlış
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:18
    evet herşey islam için ama bunu islama maletmek biraz tuhaf kaçar kepazeliği yapanin zaten islamla alakası yok en ağır şekilde cezalandırılması gerek seriata gore cezasi idamdir zaten
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:18
    neden tutuksuz yargılanıyor suç artık sıradan bir olay oldu
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:18
    yasaklansiz hepiside
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:09
    Bu tür suçları işleyenler serbest bırakıldığı sürece böyle olaylar bitmeyecek. hakimlerimiz ellerinizi vicdanınıza koyun ve öyle karar verin. kendi çocuklarınızın yerine koyun.
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:07
    doğruysa atın ömür boyu hapse gereken orada yapılır zaten
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:03
    Hala mı tutuksuz yargılanıyor biri sokakta bir döviz açsa tutuklu yargılanırdı of hukuğa bak be!
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:03
    Camideki kuran kurslarina gonderin yatili olanlar kapatilsin denetim mekanizmasj gelistirilene kadar kapatilsin kameralar koyulsun birseyi becerin ya
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:02
    yurtlar kapatılsın
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:02
    Şaşırdık mı!
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:01
    kimse cocugunu bu tarz yerlere vermesin
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:01
    Daha akıl barik olmayan çocukları 'belletmen' olarak görevlendiriyorsunuz. Özellikle İç Anadolu Bölgesinde bu şekilde cinsel istismarlar çok fazla... Bundan sonraki siyasi süreçte gereğinin hakkaniyetli bir şekilde yapılcağını umuyorum. İdam gelsin.
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:01
    yatılı kursları kaldırın
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:00
    bu tür yurtlar mutlaka yoğun bir şekilde denetlenmeli yoksa önünü alamayız
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:00
    neden bir allahın kulu bu kuran kurslarına el atmıyor?kardeşim sen devletsin düzelt artık şuraları yazık oluyor çocuklarımıza
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:58
    Türk kanunlarina göre bir kisinin daha once isledigi bir suc yok ise kacma ihrimali bulunmiyorsa tutuksuz yargilanir. icimizdeki sorunlari bi halledebilsek o kadar problem varki cozulmesi gereken. bu ve bunun gibi bir sürü hatali ve Türk vicdanına uymayan kaninlarin bir an evvel düzeltilmesi lazim
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:56
    neden mi tutuksuz: suçu işlediklerinde yaşları 16 olduğu için ve mahkeme kararı ile suç işldedikleri kesin olmadığı için olabilirmi
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:54
    İdam istiyorum
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:54
    idam gelsin ya bu ne Allah kahretsin bunları
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:53
    Allah çocuklarımı bu tip sapık insanlardan korusun. Yazık yeminle ya. Hiç mi vicdan merhamet kalmamış. Yazıklar olsun!!!
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:52
    idam sart baska kelime diyemiyorum
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:42
    algınız batsın
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:34
    bu yurtlar kapatılmalı herkes kendi öğretsin çocuğuna
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 09:07
    hemen hepsini kapatın yanlış biri böyle diye hepsine aynı damgayı vurmazssınız.herkes kendi öğretsin çocuğuna diyosun ne biliyoki anne baba çocuğuna hayrı olsun
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:29
    Hakimler elinizi vicdanınıza koyun tacize uğrayan benim çocuğum olsaydı diye karar verin bizi de sinir etmeyin
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:28
    Böyle adelet olmaz olsun
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:27
    idam edin şunları
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:19
    tutuksuzmu sebeb nedir bizde bilelim birde din adamı olacaklar yazıklar olsun
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:18
    NEDEN TUTUKSUZ OLDUĞUNU HERKEZ BİLİYOR.
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:50
    BEN BİLMİYORUM NEDEN TUTUKSUZ OLDUGUNU, HERKES BILMEK ZORUNDA DEGIL KI
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:18
    YENİ TÜRKİYE
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 08:01
    aynenn neden tutuksuz yargilaniyorlarki
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 07:40
    Eyyyy türk adaleti
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 07:35
    Evet neden tutuksuz yarğılanıyorlar?
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 07:12
    neden tutuksuz ....herşey islam için !
  • Misafir 19 Nisan 2017 Çarşamba 06:36
    neden tutuksuz?
Kalan karakter : 2000