ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

SALİHA ÇOLAK - GAZETE HABERTÜRK

TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu 2 gün süren tartışmalarında "evlilik" maddesi üzerinde uzlaşma sağlayamadı. CHP ve BDP, "herkesin evlilik ve aile kurma hakkına" sahip olmasını önerdi. AK Parti ve MHP bunun, "eşcinsel evliliklere" yol açacağını belirterek, "Her kadın ve erkek evlenme hakkına sahiptir" ifadesinin konulmasını önerdi. Komisyondan sızan bilgilere göre adı öğrenilemeyen bir milletvekili ise şöyle dedi: "Bazı ülkelerde insan olmayan şeylerle evlilikler bile duyuyoruz. Gazete haberlerinde kadınların köpeklerle evlendiği yazılıyor. Bu tür örneklerin Türkiye'de görülmemesi için evlilik maddesinin dikkatle yazılması gerekir. Anayasa'nın evlilik hakkının, kadın ve erkeklere tanındığı açıkça yazılmalı." 

"KARŞI CİNSLE EVLENSİNLER"
Komisyonda "Her kadın ve erkeğe evlilik ve aile kurma hakkı" tanınmasıyla ilgili öner üzerinde tartışmalar sürerken bu kez de "Ya kadınlar kadınlarla, erkekler erkeklerle evlenmek isterse?" sorusu gündeme geldi. AK Parti ve MHP'li üyeler bu ihtimalin tümüyle ortadan kaldırılmasını sağlamak için, "Her kadın ve erkeğin karşı cinsten biriyle evlenme hakkı vardır" ifadesinin metne yazılmasını önerdiler. 

"TOPA GİRMEYELİM DEDİK AMA..."
Doğrudan, "eşcinsellere evlilik hakkı tanınmasını" istemeyen CHP ise dünyadaki gelişmelere dikkati çekerek Türkiye'nin önünü açacak düzenlemelerin yeni anayasada bulunması gerektiğini vurguladı. CHP'li Süheyl Batum, tartışmadan uzak durmaya çalıştıklarını belirterek, "Topa girmeyelim dedik ama yeni bir anayasa yapılırken 20-30 yıl sonrasını düşünmeliyiz" dedi.

Bu arada CHP dini nikaha karşı olsa da, "dini nikah olsun olmasın" uzun süre birliktelik yaşadıktan sonra ayrılan kadınların da haklarının korunması için anayasal güvence istedi. Partiler tartışmalar nedeniyle evlilik maddesi üzerinde uzlaşmaya varamayınca tüm partilerin önerileri "kırmızı" ile yazılarak alt alta dizilip üst komisyona sunuldu.


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • ajusagmar 12 Kasım 2012 Pazartesi 10:35
    o kadarda marjinal bir ülke değiliz kim üst komşusunun evli erkekler veya evli kadınlar olması ister. chp de bazen 3. dünya ülkesi olduğumuzu unutuyor galiba
  • onikiden 12 Kasım 2012 Pazartesi 02:19
    bu soruyu sorarak kendi zeka seviyelerini ortaya koymuşlar maalesef...ayrıca eşcinsellere bakış açılarınıda ele vermişler..aşağıda yine insanlar kendi inançlarına göre eşcinsellik ile ilgili fikir beyan etmişler. türkiye cumhuriyetinin laik bir sisteme sahip olduğunu unutarak(ya da yok sayarak). tarihten bugüne neden eşcinseller var? sorusunun cevabını verebilseler keşke? birbirine mi özenmiş millet? eşcinsel olanlar sizden daha az ahlaklı hatta daha az dindar diye mi eşcinsel? kandırın bakalım kendinizi..evlilik aykırı istek hele yaşam hakkı,çalışma,mal güvenliği gibi en temel olanlar yokken.
  • neseeren 12 Kasım 2012 Pazartesi 00:26
    evet sacma sapan konusmalar olmus, hele hele kopekle evlenen kadin meselesi sacmaligin tavana vurdugu yer. yinede escinsel eger istiyorsa evlensin bu niye bizleri rahatsiz ediyor, boylece kiyida kosede iliskiye girmemis olurlar diyorum. belki boylece daha medeni olurlar.
  • gokcaner 11 Kasım 2012 Pazar 22:12
    bu ülkede vekillerin yönetenlerin düzeyi zaten sıradan vatandaşa bile parmak ısırtıyor. onun için de ülke neden bu halde diye sormuyoruz, bu düzeyden bu ülke çıkar.
  • selcukogr 11 Kasım 2012 Pazar 17:03
    yorumlara bakınca insanın ağlayası geliyor. sizi kim yetiştirdi allah aşkına? avrupa çoktan insanlıktan çıkmış, halleri ortada. siz bu insanlık dışı şeylere özgürlük diyorsunuz, kabul ettirmeye çalışıyorsunuz.
  • dmc87 11 Kasım 2012 Pazar 20:52
    kabul ettirmeye calismak degil, onlar zaten beraber yasiyorlar istedikleri gibi yasiyorlar. tek istedikleri devletin bunu tanimasi ve herkesle esit olmak, cunku onlar da vatandaslik gorevini yerine getiriyor, vergilerini veriyor vs. onlarin su an birlikte yasamasi seni etkiliyor veya kisitliyor mu? hayir. yasa olursa zaten bir sey degismeyecek su an nasil yasiyorlarsa aynen yasamaya devam edecekler. sadece ekstradan bi kagit parcalari olacak ve diger insanlarla esit haklara sahip olacaklar o kadar. bizler tasvip etmeyip kabul etmemeye devam edebiliriz.
  • Misafir 11 Kasım 2012 Pazar 14:17
    Bu ulke nasil laik bir ulke anlamadim gitti..
  • Misafir 11 Kasım 2012 Pazar 14:16
    İstedikleri kadar dikkatli yazsınlar. Koydukları yasak bir tek eşcinseli bile tercihinden vazgeçirmez. Toplum bu insanları ayırmamayı öğrenene kadar bu iş yasak olmasına rağmen de yürür. Anayasa'dan önce ortaçağ'dan kalan fikirlerinizi değiştirin!
  • denizeerken@gmail.com 11 Kasım 2012 Pazar 13:45
    karısını döven öldüren adamla köpeğin farkı
  • ajusagmar 12 Kasım 2012 Pazartesi 10:36
    konun bununla ne alakası var
  • mehmetfeyzicantimur 11 Kasım 2012 Pazar 13:43
    Bir vatandaş şiddeti ve terörü desteklemiyorsa, onun fikirlerinden, özel yaşantısından, inancından neden bu kadar rahatsızlık duyuyorsunuz? Farklılıklarımızla birlikte yaşamak bu kadar mı zor? Ne Türkiye halkları ne de Türkiye Cumhuriyeti Devleti tam manasıyla demokrasiyi ve demokratikleşmeyi benimseyememiştir. Her gelenin kendine uygun nesil yetiştirme vaatleri, kendine göre yasalar ve yasaklar belirlemesi hangi demokratikliğe uygundur? Demokrasi gelecekse #HerkesİçinDemokrasi !
  • alexkatz 11 Kasım 2012 Pazar 12:59
    ben aslında bir kaplumbağa ile evlenmeyi çok isterim, hazır evi de var sırtında, kelimenin anlamına da uyuyor. üstelik, benim dinimde (pastafarian) çamaşır makinesi ile bile evlenebilirsiniz, izin veriyor yani. boşanırsak da yıkanmış çamaşırları bir ben bir o diye bölüşürüz, olur biter.
  • Misafir 11 Kasım 2012 Pazar 12:49
    Gelismis ve modern ulkelerin hepsinde escinsel evlilik var bunun topluma zarardan cok faydasi olur nedenmi escinseller evlenirse daha duzenli ve guvenli bir hayatlari olur aksi taktirde hergece farkli insanlarla birlikte olma ihtimali yipratici olabilir lutfen escinsellerinde duzenli hayati ve yasal haklari olsun .
  • Misafir 11 Kasım 2012 Pazar 12:17
    sorun insanlarin ayni cinsten birisiyle evlenmesi degil.(herkes istedigini yapzbilmeli diyenler icin soyluyorum) evlendikten sonra evlatlik edinme hakki dogmasidir. bir cocugun istemeden ve dogal olmayan 2 ayni cinsten velisi olmasini.
  • dmc87 11 Kasım 2012 Pazar 11:02
    o insan vatandaslik ve insanlik gorevlerini yerine getirdikten sonra ayni cinsten biriyle evlenmesi kimseyi etkilemez. nasil birilerinin yasam tarzi, namazi niyazi digerlerini degil sadece kendini etkiliyorsa escinsellik de ayni sekilde. bu insanlar bunu secmiyor, boye doguyor ve beyin taramalarinda da bu kanitlanmis. herkese esit haklar verilmeli, adalet zamani geldi. herkese esitlik zamani! artik birbirlerimizin giyimine, hayat tarzina ve yatak odasina karismaktan vazgecelim!
  • onur8230 11 Kasım 2012 Pazar 12:41
    beyin foksiyonları yada kimyasal farklılık göstere bilir bunları tıp alanında tedavisi varsa uygulanmalı yok isede pskolojik olarak yardım edilmeli tutupta sen bu kimyada dogdun bu sana hak kendi cinsinle evlene bilirsin demek degil insanlar bir birini etkiler etkilemiyor olsaydı devletlerin bir başbakanı olmazdı yada bir futbol takımının bir kaptanı olmazdı ( her insanda liderlik vasfı olmaz olanıda zaten halk gözüylede gördügünde takip eder yaptıklarını yapar ) ! biz bu insanları oldukları gibi kabul edip onları sen böylesni bu sapıkınlıgı yapmak hak tır dememeliyiz
  • dmc87 11 Kasım 2012 Pazar 20:48
    onur8230 tamam belki sana ve bana bunlar ters gelebilir ama unutma ki her insanin gercekleri farklidir. senin gercegin baska, benimkisi baska, escinsellerin de baska. her insan farklidir. escinsele sen kendi hayatini yasayamazsin, evlemezsin demek, hristiyan ulkesinde muslumana sen imam nikahi kiyamazsin demek gibi bir sey, cogunlugunun gercegini/inancini herkese empoze etmek yanlis, herkes zaten bildigi gibi, isitedigi gibi yasiyor bu yasa olsa da olmasa da farkeden bir sey olmayacak. yasa olursa sadece kanun onunde esit olacaklar, taninacaklar o kadar. adil olan bu.
  • onur8230 11 Kasım 2012 Pazar 10:44
    kendi cinsiyle kediyle yada köpekle evlenmesi yasaklanmalı ilahi adalet geçmiş zamanlardada bu azgınlık ve sapkınlıkları için o toplulukları helak etmiştir biz bunları görmezden gelip evet bırakın evlenilsin demek insan fıtratımıza ihanet demektir ( allah beşere hayat vermiş meleklere secde etirmiş şeytan kibirlenmiş kovulmuş )! insan olmanın degeri yasak olmuş lanetlenmiş birliktelikleri özgürlük adı altında insanları sapıkın bir hayatı yaşamaya sevk etmek insan ogluna kötülüktür
  • antiakape 11 Kasım 2012 Pazar 12:18
    milletten sanane ister kedi ile evlenir ister köpek ister erkek erkekle ister kadın kadınla.sen bunu yasal yapmadığında ülkede bu olaylar olmuyormu sanıyorsun
  • onur8230 11 Kasım 2012 Pazar 12:49
    bizler bu sananecilikle gidemeyiz toplumsal yaşam kavramını yitirmiş oluruz toplumsal ahlaktan kişisel ahlakımızı tek degişmezlikle saglarız din !!!! kur an da belirtiliyorki eşleri dururken kendi cinslerinden olanları kendilerine eş yaptılar onların üstüne bir feleket yollanıp yer yüzünden silindiklerini söylüyor allah yasaklamışsa lanetlemiş yok etmişse biz insan olara nasıl görmezden gelipte bu sapkınları yapın deriz
  • Misafir 11 Kasım 2012 Pazar 07:59
    İmam nikahı yasak
  • arkadasim0001 11 Kasım 2012 Pazar 12:51
    nerede??? türkiye'de değil.imam nikahı ile evlenen binlerce insan var.medeni nikahı redden de binlerce insan var.yasaklar ve kanunlar ile bazı konuları engelleyemezsiniz.eğitim vermediğiniz sürece de bunlar bitmez.maalsef her konuda okumayan araştırmayan, ama her konuda fikir ileri süren ve dinlemeyen bir millet olduk.ama iş araştırma ve okumaya ve okuduklarımızı anlamaya geldi mi...iptal oluyoruz.
  • Misafir 11 Kasım 2012 Pazar 07:18
    Kesinlikle çok net bir tanım yapılmalı ki insanlar hayvanlarla evlenmesinler ama eşcinsellere de evlilik hakkı tanınmalı eminim AKP'de de eşcinsel evliliğe sıcak bakan siyasetçiler vardır
  • supermike 11 Kasım 2012 Pazar 05:52
    aynı cinsiyetten biriyle evlilik diye bir şey olmaz... bu her semavî dinde lânetlenmiştir... chp bunun 20-30 yıl sonra olmasını istiyorsa chp'ye bakışım çok değişir... diğer partilerimiz gibi chp'den de bu sapkınlığa karşı net bir tavır almasını bekliyoruz...
  • derin_tarakci 11 Kasım 2012 Pazar 11:31
    niye? yaklaşık 150 yıl önce, "köleligin"de dinde yeri oldugunu söyleyen vardı....şimdi kabul edebilirmisin öyle şeyi....
  • habisce 11 Kasım 2012 Pazar 11:47
    olayın dini boyutunu konuşan yok, çünkü burası laik bir ülke. siz kendi inancınıza göre yaşayabilirsiniz, ama başkalarının yaşamına veya inansa bile günaha girmesine yönelik özgür iradesine yönelik bir dayatmada bulunamazsınız. eğer kendi dini inançlarınızı başkalarının yaşamlarına dayatmaya çalışıyorsanız, sizin zaten bu ülkenin temel kuruluş değerleriyle sorununuz var, laiklik ve demokrasi gibi.
  • arkadasim0001 11 Kasım 2012 Pazar 12:53
    peki ama herhangi bir dine inanmıyorsa? ateist ise?? sana ne kardeşim, isteyen istediğini yapar.sana düşsen hoşgörülü olmak ve eğer mümkünse karşındakini kırmadan doğru yola sokmaya çalışmaktır.ama bunu neden ise hep unuturuz.dinimizde de heryerde hoşgör der.ama anlayanlara.
Kalan karakter : 2000