Bakanlar Kurulu, mevzuatın kendisine tanıdığı yetkiyi kullanmazsa, çeşitli vergi, harç ve cezalar, yeni yılda yüzde 7,80 oranında artacak. Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen yeniden değerleme oranına esas teşkil eden Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) üretici fiyat endeksi, Ekim ayı sonunda, 12 aylık ortalamalara göre yüzde 7,80 oranında artış gösterdi.

BU AY İLAN EDİLECEK
Vergi Usul Kanunu uyarınca her yıl yeniden değerleme oranındaki TÜİK'in üretici fiyatı genel endeksine göre açıklayan Maliye Bakanlığı'nın, 2013 oranını da bu ay içinde ilan etmesi bekleniyor. Çeşitli vergi ve harçlarla ilgili kanunlarda, vergi, harç ve ceza tutarlarının her yıl yeniden değerleme oranı kadar artması öngörülüyor. Kanunlarda, Bakanlar Kurulu'na da belirli limitler içinde bu tutarlarda değişiklik yapma yetkisi tanınıyor.

CEZALAR DA ARTACAK
Aynı politikanın devamı halinde, motorlu taşıtlar vergisi (MTV), damga vergisi, çevre ve temizlik vergisi, harçlar, trafik ve vergi cezaları, 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren yüzde 7,80 oranında artacak. Bu durumda 1-3 yaş grubunda yer alan ve motor silindir hacmi 1300 cm3'e kadar olan otomobillerin halen 480 lira olan motorlu taşıtlar vergisi, yılbaşında 517 liraya çıkacak. Motor silindir hacmi 1301 cm3 ile 1600 cm3 arasındaki otomobillerin vergisi de 768 liradan 828 liraya yükselecek.
2013'te kırmızı ışıkta geçenler 166 lira, alkollü araç kullananlar ilkyakalamada 701 lira, ikinci yakalamada 877 lira, hız sınırlarını yüzde 30'a kadar aşan sürücüler 166 lira, yüzde 30'dan fazla aşan sürücüler ise 344 lira vergi ödeyecek

PASAPORT HARCI  126.8 LİRAYA ÇIKIYOR
Damga vergisindeki maktu tutarların yeniden değerleme oranı kadar arttırılması durumunda da yıllık gelir vergisi beyannamelerindeki damga vergisi 37,19 lira olacak. Bu miktar, makbuz senetlerinde 13,09 lira olarak uygulanacak. Harçların da aynı oranda zam görmesiyle birlikte 1 yıllık pasaport harcı yeni yılda 117,60 liradan 126,77 liraya çıkacak. B sınıfı sürücü belgesi harcı 312,72 lira olacak.

 


Bakanlar Kurulu'nun var olan yetkisini kullanmaması halinde 2013 yılı başından itibaren çeşitli vergi, harç ve cezalar şöyle olacak:

2013-YENİDEN DEĞERLEMEYE TABİİ           .        .
VERGİ, HARÇ VE CEZALAR                  2012     2013
-----------------------------------    ------   ------
VERGİ CEZALARI (Y. Değerleme Kadar)

En az ceza haddi:
-Damga vergisi                          8,80     9,48
-Diğer vergilerde                       18,0    19,40

Özel usulsüzlük cezaları
-Fatura, gider pusulası,
verilmemesi ve alınmaması               180      194

1. derece usulsüzlük cezası
-Sermaye şirketleri için                105      113
-Birinci sınıf tüccarlar ve
serbest meslek erbabı için               66       71
-ikinci sınıf tüccarlar için             33       36
-Perakende satış fişi, ödeme
kaydedici cihazla verilen fiş,
giriş ve yolcu taşıma bileti, sevk
irsaliyesi, taşıma irsaliyesi, yolcu
listesi...vs bulundurulmaması            180     194
-Bilgi vermekten çekinenlere 1. sınıf
tüccartalara kesilecek özel usulsüzlük
cezası                                 1.170    1.261

MOTORLU TAŞITLAR VERGİSİ (Y. Değerleme kadar)

Otomobil, arazi taşıtı (1-3 yaş)
-1300 cm3 ve aşağısı                    480       517
-1301-1600 cm3 arası                    768       828 
-1601-1800 cm3 arası                  1.352     1.457 
-1801-2000 cm3 arası                  2.129     2.295
-2001-2500 cm3 arası                  3.194     3.443
-2501-3000 cm3 arası                  4.452     4.799
-3001-3500 cm3 arası                  6.780     7.309
-3501-4000 cm3 arası                 10.658    11.489
-4001 cm3 ve üstü                    17.443    18.804

Motosikletler (1-3 yaş)
-100-250 cm3 arası                       92        99
-251-650 cm3 arası                      189       204
-651-1200 cm3 arası                     480       517
-1201 ve üstü                         1.159     1.249

Minibüs (1-6 yaş)                       576       621
Otobüs ve benzerleri (1-6 yaş)        
-Oturma yeri 25 kişiye kadar          1.449     1.562
-Oturma yeri 46 kişi ve üstü          2.320     2.501

Kamyonet, kamyon (1-6 yaş)
-1.500 kg'a kadar                       518       558
-5.001-10.000 kg arası                1.739     1.875
-10.001-20.000 kg arası               2.088     2.251
-20.001 kg ve üstü                    2.612     2.816

HARÇLAR (Y. Değerleme kadar)

Pasaport harçları
-6 aya kadar olanlar                   80,50    86,77
-1 yıl için olanlar                   117,60   126,77
-2 yıl için olanlar                   191,90   206,86
-3 yıl için olanlar                   272,40   293,64
-3 yıldan fazla süreliler             383,85   413,79

Yargı harçları
-Sulh mahkemesi, icra tetkik mercii     9,85    10,61
-Asliye ve idare mahkemesine başvuru   21,15    22,79

Yabancılara çalışma izin belgesi
-1 yıl süreli çalışma                  137,65  148,38
-3 yıla kadar çalışma                  414,20  446,50

Sürücü belgesi harçları
-A, F ve H sınıfı sürücü belgesi        96,35  103,86 
-B sınıfı sürücü belgesi               290,10  312,72
-Uluslararası sürücü belgesi           193,40  208,48
-Diğer sürücü belgeleri                483,80  521,53

Avcılık belgesi
-Avcılık derneklerine dahil olan       117,85  127,04 
-Dahil olmayanlar                      128,80  138,84

Silah taşıma ruhsat harcı (her yıl)    537,85  579,80 
Silah bulundurma                       860,50  927,61

DAMGA VERGİSİ

-Makbuz senedi                          12,15   13,09
-Rehin senedi                            7,20    7,76
-Yıllık gelir vergisi beyannameleri     34,50   37,19   
-Kurumlar vergisi beyannameleri         46,10   49,69
-KDV beyannameleri                      22,85   24,63

VERASET VE İNTİKAL VERGİSİ (Y. Değerleme kadar)

-Evlatlıklar dahil füruğ ve eşten
her birine isebat eden miras
hisselerinde istisna                  130,589  140,774
-İvazsız suretle meydana gelen
intikallerde                           3.010    3.245
-Para ve mal üzerine düzenlenen
yarışma ve çekilişler ile şans oyunları
hasılatından                            3.010   3.245

TRAFİK CEZALARI

-Kırmızı ışıkta geçme                    154     166
-Alkollü araç kullananlar
İlk yakalamada                           650     701
İkinci yakalamada                        814     877
-Hız sınırlarını yüzde 30'a kadar
aşan sürücüler                           154     166
-Yüzde 30'dan fazla aşanlar              319     344

-Yeniden değerleme oranları

Bu arada 2005 yılından bu yana yeniden değerleme oranları da şöyle oldu:

Yıllar   Yeniden Değerleme Oranı
  .             (Yüzde)
------   -----------------------
2005              9,8
2006              7,8
2007              7,2
2008             12,0
2009              2,2
2010              7,7
2011              7,7
2012             10,3
2013 (*)          7,8

(*) Bu yılın 12 aylık ÜFE rakamlarına göre tahmin. (AA)


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • olumbakgit 25 Aralık 2012 Salı 12:25
    vergi toplayamayan devletler habire zam yapar. bizimkiler benzinden faturalardan gelirini topluyor. şirketler kaçırdığıyla kalıyor.
  • sky-life 03 Aralık 2012 Pazartesi 15:21
    walante,haklısın alternatifi yok diye kötünün iyisi deniyor,ama cidden ülkeyi yönetecek kabiliyette parti yok,yarın seçim olsa bşkası gelse kaos çıkar.şunuda belitmeliyimki bu hükümet hep övünüyor şöyle böyle yaptık diye,dönüp baktığımızda beğenmediğimiz kominist ülkeler bile bizle aynı oranda büyümüşler ve gelişmişler biraz derinlemesine karşılaştıralım ve bu iyi bu iyi diye boyun eğmeyelim.
  • walante 22 Kasım 2012 Perşembe 15:45
    @presss_18 vatandaşın sadece asgari ücretine zam geliyor. ama giderler konusunda sadece benzin yok gıda ve yolcu taşıma aynı zamnda sağlık giderleri bunların hepsine birden zam geldini unutmamalıyız. bi ülkede asgari ücret alıpta rahat yaşıyorum diyen yoksa o ülkenin basbakanıda bakanıda eleştirilir kimse kusura bakmasın. ayrıca kötünün iyisi olmaz bu hükümet için genelde öyle derler ama bişey ya kötüdür ya iyidir. kimsede bu hükümeti övmeye çalışmasın herşey ortada.
  • presss_18 07 Kasım 2012 Çarşamba 09:16
    @9876543210 isimli yorumcu hatırlatmamda fayda var 2002 yılından bu yana benzin 3 katı fiyata çıktı demişsin şöyle bir hatırlatma yapayım şu an asgari ücret 749 tl 2002 yılında asgari ücret 188.70 tl idi bilmem anlatabildimmi ?
  • olumbakgit 25 Aralık 2012 Salı 12:24
    2002 den bu yana sadece benzinde zam olmadı. diğer kalemlerle geliri karşılaştırdığında, 2002 öncesi gelirin gideri karşılama oranıyla şimdiki oran aynı değil. bunuda ben size hatırlatırım.
  • hakert 06 Kasım 2012 Salı 14:13
    başımı alıp gidesim var bu ülkeden ama ne kabul eden ülke nede gidecek para yok malesef eskiden firavunlar köleler vardı kırbaçla iş yaptırıyorlardı şimdi demokrasi varmış kanunla vatandaşın canına okuyorlar. değişen ne her ikisininde sonu ruh hastalığı ve ölüm
  • 9876543210 06 Kasım 2012 Salı 11:58
    mustist arkadaş,, bu ülkede 2002 den öncede zam yağpılıyordu.akp işte bunu için iktidar oldu . yani akp dedki bizi iktidar yaparsanız biz zam yapmayxcağız , biz enflasyonu inidreceğiz, biz adaletli olacağız 2002 deki benzinin fiyatı 3 e katlandı.hortumları kestiler, daha geniş hortumları kendilerine bağladılar. bizde allah korkusu var deyip korkusuz olduklarını gördük . yalanmı ?
  • mustist 06 Kasım 2012 Salı 08:20
    tabi canım bu ülkede 2002 den önce hiç zam olmuyordu zam yeni birşey bu ülkede 2002 den önce herşey mükemmeldi..
  • Emrah Ceylan 06 Kasım 2012 Salı 11:40
    en azından ortada bir zam olduğunu kabullenebilmişsiniz. buda ilerleme...
  • Misafir 06 Kasım 2012 Salı 06:59
    Haracin adini vergi yapmislar
  • Misafir 06 Kasım 2012 Salı 02:04
    oynatmaya az kaldi.....
  • dasyatis 06 Kasım 2012 Salı 01:37
    osmanlıda vergi müslümanlara , olmayanlara idi. şimdi ortalama %67 civarında. hayırlı işler.
  • izigun 05 Kasım 2012 Pazartesi 23:26
    allah amerikan hukunetine zaval vermesin...10 senelik pasport 100 dolar 5 senelik ehliyet 50 dolar... 4.7 litre totota kamyonet senelik vergisin 75 dollar... ustu kapali odenigi sorgulamiyan bir secmen bilinci ne diyelim insanlar hakketigi gibi yonetilirmis
  • inciroglu38 05 Kasım 2012 Pazartesi 22:46
    bu millete iyi oluyor az bile çünki ne yapsalar milletin gıkı çıkmıyor benzin vergiler doğalgaz elektirik canımızıda alıcak değillerya
  • kenankenan 05 Kasım 2012 Pazartesi 22:39
    iyi oluyor bu millete oh olsun.verirmisin %50 oy.al sana
  • atuncay 05 Kasım 2012 Pazartesi 22:12
    yetmez ama evet :)
  • serkanizmir 05 Kasım 2012 Pazartesi 21:33
    kadınlara yasaklasınlar araba kullanmayı yasaklasın akp , genede oyum chpye :x yan yatırdım sizi...
  • digitalarmy 05 Kasım 2012 Pazartesi 21:31
    helal olsun oyum size
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 21:29
    Vur semeri vur
  • sevdenur 05 Kasım 2012 Pazartesi 21:26
    yapsınlar.nasılsa.yüzde.60.oy.alacaklar.......bakalım.....
  • fenerbahce_1907 05 Kasım 2012 Pazartesi 21:09
    hergün ehliyet hergün pasaport hergün ceza almaktan biktim ulen!!
  • yaylaa 05 Kasım 2012 Pazartesi 20:41
    ne zamından bahsediyorsunuz on yıldır çay şeker makarna beyaz eşya bugday arpa mercimek fasulye talefon bilgisayar araba on yıldır hep aynı fiyat ve bunlarıda hergün kullanıyorsunuz hemen hemen allahtan korkun be muhalefet olsun diye millettin aklınla alay etmeyin
  • Emrah Ceylan 05 Kasım 2012 Pazartesi 21:44
    yaylaa sen o yaylalarda fazla kaldın herhalde şehirde olanlardan, fiyatlardan, zamlardan haberin yok sanırım. komik komik yorumlar yazma. az in hele o yayladan :)
  • kenankenan 05 Kasım 2012 Pazartesi 22:43
    sen bana fasulyeyle mercimeğin 10 yıl önceki fiyatını birde şimdiki fiyatını yazsana.sende götürenlerdensin herhalde.marketin pazarın yolunu bilmeyenlerdensin belli
  • inciroglu38 05 Kasım 2012 Pazartesi 22:47
    varol böyle seçmene böyle cvp yaylaya dostum sen yaylaya hatta ormana
  • eses65 05 Kasım 2012 Pazartesi 23:04
    yaylaa 20:41 ekmek elden, su pınardan,süt inekten,bal arıdan,temiz hava yayladan galiba...anlaşılan senin çarşı-pazar,doğalgaz,elektrik,su, akaryakıt,geçim sıkıntısı ile işin yok galiba...
  • paddy64 06 Kasım 2012 Salı 03:38
    arpa fiyatlarını bildigine göre fazla tüketiyorsun sanırım yoksa grçeklerden bu kadar uzak olamazın ,akaryakıtta vergi dünya birincisi,o otomobilde vergi dünya birincisi,mobil iletişimde vergi dünya birincisi,dünyanın en pahalı eti ve interneti cabası neyin kafasındasın böyle savunduguna göre sende sorular verilerek işe alınanlardansın
  • naneliseker 05 Kasım 2012 Pazartesi 20:32
    halktan aldığı vergileri zenginlerden alamıyorlar.benzine,elektrige doğal gaza zam yapmak kolay.
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 20:27
    Ben hollandada yasiyorum burda kdv 19 dan 21 cikdi herseye vergi veriyoruz artik hollandada hava bedava sadece artik avrupa gercekden icler aci durumda
  • inciroglu38 05 Kasım 2012 Pazartesi 22:49
    senin maaşın kaç euro kardeş bide onu duyalım burda asgari maaş belli seninkini duyalım
  • Emrah Ceylan 06 Kasım 2012 Salı 11:41
    bırakın artık memleketi şöyle ülkeler ile karşılaştırmayı. daha o düzeylere gelmemiz için 40 fırın ekmek yememiz lazım. komik olmayın...
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 20:25
    El insaf yeter be. Nedir vatandastan istediginiz? Enflasyon 2 cikti 3 kurus zam alacagiz. Herseye zam oglu zam. biraz insafli olun yaziklar olsun
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 20:08
    tayyip baba inaaadina sen, cildirsin burdakiler
  • Emrah Ceylan 05 Kasım 2012 Pazartesi 21:45
    sizden iyi çıldırmış var mı bu memlekette? :)
  • kenankenan 05 Kasım 2012 Pazartesi 22:47
    anlaşılan senin tuzun kuru arkadaş.millet geçinemiyor belliki sen ya ağa çocugusun yada yolunu bulanlardansın...
  • kandemirferdi 05 Kasım 2012 Pazartesi 19:58
    böyle devlete böyle vatandaş..yunanistanda vatandaş zamlardan ortalığı yıktı burda ver gelsin zamı .. en pahalı benzin mazot bizde sokaklar yollar araba dolu güdülmeye alışmışız milletçe emekli ek iş yapar kuyrukta ölür..yabancı emekli lux gemilerle istanbula taşınır terörle uğraşırız vekilimiz terörist çıkar her ne bela varsa bu hükümette
  • Emrah Ceylan 05 Kasım 2012 Pazartesi 19:53
    daha durun bunlar başlangıç. kış geldi çattı, yakında kapı gibi doğalgaz, elektrik zamlarını da dayarlar. ne demişler ''kerizi çok olan ülkenin, krizi de çok olur''...
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 19:53
    yetmez daha cok alismis kudurmustan beterdir doyurmuyor bu zamlar bizi
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 19:49
    Caglayan 94, zamlar cok hosuna gidiyor herhalde...
  • zak1980 05 Kasım 2012 Pazartesi 19:12
    giren zamlardan memnun olupta yetmez ama evet diyen bir toplum oldugu surece daha cok zam gelir
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 19:08
    neden maaslilardan bukadar cok vergi al?n?yor neden zenginlerden al?nm?yor
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 19:06
    biz aysonunu getirmek icin gobegimiz catliyo araba fuar?nda acayip araba sat?lm?? bu nasil birsey anliyan anlamayana anlats?n bu nasil bir eli?ki
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 19:04
    chp olsa cok mu farkli olurdu?
  • Emrah Ceylan 05 Kasım 2012 Pazartesi 19:45
    denedin de farklı olmadı mı?
  • yaylaa 05 Kasım 2012 Pazartesi 20:52
    olurdu tabiki bırak benzini su ekmek 5 lira olurdu bu güzelim ülkeyi terk etmek zorunda kalırdık inadına akp inadına başbakan
  • Emrah Ceylan 05 Kasım 2012 Pazartesi 21:46
    yaylaa gerçekten o traji komik yorumlarında seni buralarda harcarlar. bence pek takılma, ekmek çıkmaz sana buradan...
  • kenankenan 05 Kasım 2012 Pazartesi 22:50
    kimsenin burda chp yi mhp yi savundugu yok.millet ekmek derdine düşmüş sende avukatlık particilik derdine düşmüşsün...
  • paddy64 06 Kasım 2012 Salı 03:40
    en azından başka parti olsa hz mner adaleti deyip vatandaşa kaşık kendilerine kasan ile dağıtmazlar,daha 2 gün önce akp katılan numan kurtulış ne diyordu mücahitler mütahit oldu
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 19:02
    Akonomimiz super tabii 1. Dunya ulkesi olduk herkes ferah icinde yesigi onunde yemedigi arkasinda ileri demokrasinin dibi var buralarda normal bence zam. Makarnam icin adres birakiyim mi ?
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 18:59
    I kerizse ve destekliyorsa soylenecek baska bir soz yok. Mustahaktir size. Kadin cocuk yurtdisina gitmez ehliyet derdi yok o zihniyette etkilemez onlari bu. 1 torba makarna yeter.
  • nuhu__ 05 Kasım 2012 Pazartesi 18:59
    netekim enflasyonu etkilemez bunlar enflasyonun formülünü başbakanla hesaplayan biliyor devlet sırrı.
  • zmssen 05 Kasım 2012 Pazartesi 18:58
    osmanlı imparatorluğunu kötülemek için aşırı vergileri anlatırlardı. o zaman en fazla vergi idi ve başkada vergi yoktu. şimdi vergiden başımızı kaldıramaz olduk. depremden dolayı çıkan ötv şimdi başlı başına sorun.maaşını alırsın vergisi kesilir araba alırsın vergi ödersin benzin alırsın vergisini ödersin yolu kullanırsın geçiş ücretini vergisi ile ödersin.bu sadece örnek her alanda var benzer uygulamalar. biraz abartmadınız mı sayın yetkililer.
  • yaylaa 05 Kasım 2012 Pazartesi 21:06
    maaştan arabadan ve benzin bahsediyorsun önceden maaş alamıyordunuz arabaya elit insanlar binerdi araba olmadıgı için benzine ihtiyac yoktu akp iktidarindan sonra bebeler bile son model arabaya biniyor her evin arabası var herkes maaşını tam gününde alıyor şimdi otobanda yoktu yolda yoktu
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 21:36
    sayın haber türk editörü şu ''yaylaa'' kullanıcısının yorumunu gülelim diye onayladın dimi :)) cem yılmaz ın şovuna gitsem bu kadar gülmezdim bebeler son model arabaya biniyormuş her evin arabası varmış işslik yok muş herkes zamanında maaş alıyormuş yahu bunlar halkı akp li avantacılar zanneti herhalde kendileri gibi yaylada yaşadığı belli arkaşın komik adam iyi güldürdü
  • kenankenan 05 Kasım 2012 Pazartesi 22:56
    yayla eskidende herkez maaşını tam gününde alıyordu.bu kanun geregi zaten.karnın toksa çok konuşma sen.gitde tayyip baban madalya taksın sana avukatlığından dolayı :)
  • paddy64 06 Kasım 2012 Salı 03:44
    yaylaa 1 kez yazsana ne zamaman türk tarihinde maaşlar alınmamış ? ama emekli maaş farkını bu sene 6-7 ay vermedi ne diyeceksin buna ? otomobilin sayı olarak artması teknolojik gelişmedir oku ögren biraz 1950 sayılı evde radyo vardı 1960 her evde oldu ,1970 tv herkezde yoktu 1980 her evde oldu buna teknolojik gelişme denir senin mantıgınla i phone akp zamanında çıktı degilmi ?
  • Emrah Ceylan 06 Kasım 2012 Salı 11:43
    iphone' nun ne olduğunu bildiğinden şüpheliyim bu yaylaa nın...
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 18:56
    yetmez ama evet ok gzel...beter olun
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 18:54
    herkezin gozu ayd?n zam ya?murlar? ba?lad? ekonomi cok iyiya
  • ricardo 05 Kasım 2012 Pazartesi 18:51
    suriyeli mültecilere para lazım binin halkın sırtına nasıl olsa halk sesini çıkarmıyor çıkarmak istese kimi kime şikayet edicek.anca böyle yorum yazarak hırsımızı alıyoruz.sanki çok alım gücümüz varda herşeye zam geliyor.
  • caglayan94 05 Kasım 2012 Pazartesi 18:50
    inadına akp...............
  • Emrah Ceylan 05 Kasım 2012 Pazartesi 19:47
    işte böyle bir konunun altındaki günün traji komik yorumu :)
  • yaylaa 05 Kasım 2012 Pazartesi 20:28
    inadına recep tayyip erdogan
  • r9-steel 06 Kasım 2012 Salı 10:10
    böyle insanlarla aynı ülkede bulunduğum için kendi adıma üzülüyorum
  • sailorcihan 05 Kasım 2012 Pazartesi 18:47
    makedon musun pokemon musun nerdesin ? mesai saatin mi doldu yoksa ama olmaz böyle seçim yaklasıyor söyle sakallı abilerine mesai yaptırsınlar sana ; )
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 18:41
    Gaz cikarma vergiside alin
  • r9-steel 05 Kasım 2012 Pazartesi 18:34
    gelirlerimiz olan maaşlarımıza zam yapmazlar hep sabittir ama giderlerimiz olan tüketimlerimize o biçim zam yaparlar sonuç olarak toplumumuz fakirleşio ülke yaşanmaz hale gelio yarın öbür gün yediğimz ekmek miktarını bile azaltmaya başlıcaz
  • Emrah Ceylan 05 Kasım 2012 Pazartesi 17:09
    şimdi çıkıp birilerinin bunu da savunacağını bildiğim için bir şey yazıp sinirimi bozmaya gerek yok diye düşünerek, sadece müstahak diyorum...
  • ihtiyarkanli 05 Kasım 2012 Pazartesi 16:48
    hergün peynir ekmek gibi pasaport alıyorsunuz sanki...
  • yaylaa 05 Kasım 2012 Pazartesi 20:31
    bunlar muhallet olsun diye yazıyorlar
  • Emrah Ceylan 05 Kasım 2012 Pazartesi 21:48
    tabi canım pasaport ne ki insanlar ehliyette almıyor, araba da almıyor :)
  • eses65 05 Kasım 2012 Pazartesi 23:15
    ihtiyarkanlı 16:48 ama hergün doğalgaz,su,elektrik,araç kullanıyoruz... doğalgaza,elektriğe,suya,benzine sürekli zam yapılmıyor mu?"maaşlara yapılan zamlar ile piyasaya yapılan zamlar örtüşmüyor"..."maaşlar cılız kalıyor" diye memur,emekli yakınmıyor mu?esnaf yakınmıyor mu?köylü elektrik,su,motorinin pahalı olduğunu üretemediğini söylemiyor mu?aynı köylü yemin,samanın,otun pahalı olduğunu...dışarıdan alındığını söylemiyor mu?söylüyor...eee!
  • girisimci 05 Kasım 2012 Pazartesi 16:38
    araç artık bir ihtiyaçtır, lüks değildir. akaryakıta vergi, araca vergi, zorunlu sigorta, muyene vs ... diye diye kontağı çevirmeden kapının önünde duran aracın bile bize yükü artık taşınmaz hale gelmeye başladı. biraz insaf ...
  • nuhu__ 05 Kasım 2012 Pazartesi 16:30
    hiç bir şeye zam gelmiyorki hesapladıkları enflasyon rakamlarını görmediniz mi.
  • arkadasim0001 05 Kasım 2012 Pazartesi 16:17
    hadi hayırlısı ekonomimiz düzeliyor.bizim değil tabii , vergileri ceplerine indirenlerin. o değilde bana koyan yurt dışında türk pasaportunun süresini uzatırsanız,ya da yenisini alırsanız aldıkları fiyatlar komik.ama yurt içinde pasaport alırsanız resmen kazık yiyiyorsunuz.taş yerinde ağırdır dedikleri bu olsa gerek.
  • fenerbahce_1907 05 Kasım 2012 Pazartesi 21:07
    yurtdisinda pasaport uzatma fiyatlarini biliyormus gibi konusma allah askina bos herif
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 16:17
    dzgn vatanda?a yerlastir,yola devam.
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 16:01
    ee suriyeli muhaliflere para lazim napalim napalim turk halkina vergi yukleyelim her zaman yaptigimiz gibi...hmmm iyi fikir
  • pratiko60 05 Kasım 2012 Pazartesi 15:58
    devlet iyi güzelde,vergi muaffiyet oranlarını aynı derecede arttırmıyor.
  • digitalarmy 05 Kasım 2012 Pazartesi 15:44
    fitch bunları da gör fitch :))
  • bolsho 05 Kasım 2012 Pazartesi 15:42
    basit bir excel tablosu hesabina göre 2004 yilinda mtv 1301-1600 cc =413,35tl imiş. o zaman kirmizi işik ve hiz cezasi 83 tl ve %30 üzeri hiz cezasi da 172 tl imiş. vergiyi aynı tutsaydınız da sadece cezaları arttırsaydınız keşke.
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 15:36
    Uyu memleket uyu
  • arkadasim0001 05 Kasım 2012 Pazartesi 16:17
    uyusan ne olur uyumasan ne olur?
  • nuhu__ 05 Kasım 2012 Pazartesi 16:29
    uyumak daha iyi uyanıkken canın yanıyor, uyurken hissetmiyon.
  • yaylaa 05 Kasım 2012 Pazartesi 20:43
    sen uyanda uyuyanları boş ver
  • budabendenolsun 05 Kasım 2012 Pazartesi 15:33
    kasa tam takır demiyorlarda, vatandaş bakalım nezaman yandım anam diye bağıracak çok merak ediyorum.
  • yaylaa 05 Kasım 2012 Pazartesi 20:47
    ikibinlerde çok bagırdık ah annam diye geçmişi bir gözden geçirirsen iyi edersin sizin geçmişiniz olmadıgı için gelecegide göremezsiniz sizin derken anla artık chp demek istedim
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 15:30
    Egonomimiz mikimmel
  • Misafir 05 Kasım 2012 Pazartesi 15:30
    ???....
  • attila_khan 05 Kasım 2012 Pazartesi 15:26
    ekonomi cok iyi ya bu nedenle zam yapıyorlar :)
  • antiyobaz 05 Kasım 2012 Pazartesi 14:10
    ekonomimiz çog eyi.
  • bluesoldier1 05 Kasım 2012 Pazartesi 15:50
    evet, biz daha çok vergi verirsek zenginler çok daha iyi yaşayabilecek. çok iyi gidiyoruz....