OYUN-UYGULAMA HABERLERİ

06 ARALIK 2016

İlker KARAŞ - Asım ÖNER / Gazete HABERTÜRK Cumartesi

Blizzard’ın sevilen kart oyunu Hearthstone’da bir süredir beklenen, kartlardaki dengesizliği değiştirecek yama sonunda geldi. “Şans kartlarındaki oransız fark, yavaş yavaş oyun tarzından siliniyor” diyebiliriz. Değişen kartlara gelin beraber bakalım:

Rockbiter Weapon: Hunter’daki ‘Arcane Shot’ ve Priest’teki ‘Holy Smite’ kartları ‘2’ hasar veriyor olmasına rağmen Shaman’ın 1 mana’lık kartı ‘Rockbiter Weapon’ verdiği ‘3’ hasar onu her desteye otomatik dahil ettiriyordu. Ayrıca sonrasında ‘Doomhammer’ ile uyumu onu çok güçlü hale getiriyordu. Artık 2 mana olana bu kart hâlâ oldukça etkili ve kullanılıyor olacak ama destesine koymak isteyenler bir kere daha düşünecekler.

Tuskarr Totemic: Her türlü totem’i basmasıyla hem ‘Totem Golem’ hem de ‘Mana Tide Totem’ çıkartabilen bıyıklı abimiz Tuskarr belki de oyundaki en dengesiz kartlardan biriydi. Artık sadece Shaman Hero Power’ı ile çıkartabilen totemleri basacak. Şu an için dengesine kavuştuğunu söyleyebiliriz.

Call of the Wild: CotW, 8 mana’dan 9 mana’ya çıkarak biraz daha yavaşladı. Özellikle 6. turdaki ‘Savannah Highmane’ gibi ortadan kaldırması zor bir kartın bir tur arkasından atıldığında maçı kazanmanız imkânsız hale geliyordu. Son hali kontrol desteleri için iyi haber!

Execute: Oyundaki en güçlü ortadan kaldırma kartı hem kontrol destelerinin hem de agresif destelerin vazgeçilmeziydi. Yapılan fazladan 1 mana’ya mâlolma değişikliği kartın gücünü çok da azaltamadı. Karta agresif Warrior destelerinde daha az rastlayacağımız ise kesin!

Charge: Kart, artık oyunda yok. ‘Inner Rage’, ‘Rampage’ ve ‘Faceless Manipulator’ kartlarıyla toplamda 60’a varan bir hasar gücüne sahip olan interaktif olmayan bu kombodan sonunda kurtulduk. Kartımız artık 1 mana’ya ‘charge’ özelliği veriyor ama kullandığınız tur, rakip kahramanlara saldıramıyorsunuz.

Abusive Sergeant: Geçen sene yapılan ‘Leper Gnome’ değişikliği ile birlikte agresif destelerin bir başka vazgeçilmezi olan bu kart da Blizzard’ın gözünden kaçmadı. İki kartın ortak özelliği olan 1 mana’ya 4 hasar, oldukça orantısız görünüyordu. Hasar gücü artık 1’e çekilmiş olan ‘Abusive Sergeant’, 2 hasarlık etkiyle güçlü bir kart haline geliyor. Bu da AS’i birinci turdan oynanabilecek bir kart olmaktan çıkarıyor. Belki bu durum onun da ‘Leper Gnome’ gibi sonunu getirecek.

Yogg-Saron, Hope’s End: Sonuncu ama en önemli değişiklikte sıra. Hem Druid hem de Mage sınıflarındaki etkisiyle oyuna damgasını vuran bu korkunç tanrı artık eskisi kadar güçlü değil. Son turnuvalarda finalin sonucunu değiştirecek etkisiyle, Hearthstone’un eSpor olma özelliğini ortadan kaldıran bu kart da değişimden nasibini aldı. Eskiden tahtadan kaldırıldığında da büyülerini yapmaya devam
eden Yogg-Saron, artık yok edildiği veya ele geri çağırıldığı zaman büyülerini yapmayı durduracak.

Bu durumda belki de yaptığı ilk büyüyle kendini yok etme ihtimali var! Bir son çare kartı olarak kullanılmaya devam edilse de, kesinlikle popülerliğini kaybedecek. Turnuva seviyesinde kullanılmayacak olsa da hâlâ oynaması oldukça zevkli bir kart. Sevenleri için üzücü bir haber ama oyunun geleceği için Blizzard doğru hamleyi yaptı.

World of Warcraft: Legion İncelemesi

World of Warcraft’ın yeni ek paketi Legion, eski alışkanlıklarımızı hatırlatıyor, Legion’la meslekler, yetenekler, yeni zindanlar geliyor.

Bunlarla ilgilenirken paket bize 10 level daha oynama seviyesi belirlemiş. 110. Level’dan itibaren oyun değişiyor. Böylece ilerlemeyi Demon Hunter’ların gözünden görüyoruz. Oynanış olarak Rogue ve Warrior benzeri bir yapı var. Haritalar arası hikâyeler birbirine iyi bağlanmış. Bölgelerdeki görevleri sıkılmadan yapıyorsunuz. Çoğu ek pakette görev yapmaktan sıkılan biri olarak Legion’dan WoW’un ilk yıllarındaki kadar keyif aldığımı söyleyebilirim. Order Hall ve Artifact yapısı ile Legion, oynanış olarak daha komplike bir hal almış. Artifact Weapon ile artık silah aramak yerine elinizdeki silahı güçlendirerek kullanmanız mümkün. 102. seviyede aldığınız ilk Artifact ile başladığınız bu serüvende, Artifact Power’ları görev yaptıkça elde ediyorsunuz. Belli bir seviyenin üzerinde silahınıza Relic denen ekstra özellikler veren
parçalar takabiliyorsunuz.

Legion ile birlikte “Order Hall” denen sınıfların merkez üssü de kullanıma sunuluyor. Geçmişte garnizon sistemi olarak denenen yapının yeni hali olan sistemle haşır neşir olup hikâyenin bir kısmının görevlerini de buradan alıyoruz. Oynanış olarak PvE ve PvP yapılarının yetenek ağaçları bu paketle tamamen değişiyor. Farklı yetenek dalları üzerinden hareket alanı açılan Legion ileiki farklı oynanış için tamamen ayrı stratejiler geliştirebilirsiniz. Demon Hunter’lar hem DPS hem de Tank olabiliyor. DPS kısmında Havoc, tank kısmında Vengeance olarak karşımıza çıkıyor. Çift zıplama özelliğine sahip. Havada süzülerek gidebiliyor. Ayrıca Special Sight ile 10 saniye belirli mesafedeki tüm düşmanları görebiliyor. Demon Hunter şu an sadece Blood Elf ve Night Elf ırklarından seçilebiliyor. Demon 

Hunter’lar oyuna 98. seviyede başlıyor. 2 seviye boyunca başımıza neler gelmiş, bunları öğreniyoruz. 100. seviyeye ulaştığımızda ise yeni özelliğimiz açılıyor. Burada DPS mi Tank mı olduğumuza karar verip devam ediyoruz.


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
300
Kalan karakter : 300
Sermaye Piyasası Araçları Vergilendirme