ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Mehmet Emin Özafşar üçlü kararnameyle görevinden alındı. (Habertürk TV)

MEHMET EMİN ÖZAFŞAR KİMDİR?

25.02.1963’te Bolu’nun Gerede İlçesinde doğdu. İlköğrenimini Ankara’da İhsan Sungu İlkokulunda tamamladı. 1982 yılında Ankara İmam-Hatip Lisesinden mezun oldu. Aynı yıl Diyanet İşleri Başkanlığı emrinde imam-hatip olarak görev aldı. Üniversite tahsiline başlayınca bu görevinden ayrıldı. 1987 yılında Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesini bitirdi. Aynı yıl Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Hadis Anabilim Dalında Yüksek Lisans öğrenimine başladı.

1988 yılında Milli Eğitim Bakanlığı yurt dışı sınavını kazanarak bir yıl süre ile Kahire Üniversitesinde inceleme ve araştırmalarda bulundu. 1989 yılında “Zahid el-Kevseri, Hayatı, Eserleri, Fikirleri ve Hadisçiliği” başlıklı tezi ile Yüksek Lisansını tamamladı ve doktora çalışmasına başladı. Bir müddet Vakıflar Genel Müdürlüğü Kültür ve Tescil Şubesinde mütercim olarak çalıştı (1990). 1991 yılında Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Hadis Anabilim Dalında Araştırma Görevlisi olarak göreve başladı. 1994 yılında askerlik görevini yaptı. 1995’te “Fıkhî Hadisler ve Değerlendirilmesindeki Esaslar” adlı teziyle Hadis Doktoru oldu. 1996-1998 yıllarında Kırgızistan Osh İlahiyat Fakültesinin Türkiye’de öğrenim gören talebelerine “Hadis Usûlü” ve “Hadis Tarihi” dersleri verdi. 1997-1998 yıllarında inceleme ve araştırmalar yapmak üzere İngiltere’de bulundu.

26.11.1999’da Hadis Doçenti oldu. 2006 yılında Profesör oldu. 2002-2007 yıllarında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesinde misafir öğretim üyesi olarak dersler verdi, halen de vermektedir. 20-24 Eylül 2004’te gerçekleştirilen III. Din Şûrası’na üye olarak katıldı. 2005-2007 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğünde müfredat çalışmalarında görev aldı. 2004-2007 yıllarında Türkiye Diyanet Vakfı Yayın Kurulu Sekreterliği görevini yürüttü. Diyanet İşleri Başkanlığı Din Eğitimi Dairesince yürütülen Kur’an Kursları, Hizmet İçi Eğitim Kursları ve İhtisas Kursları program çalışmalarına katkı yaptı. Kuruluşundan itibaren islâmiyât dergisi yayın kurulu üyeliği yaptı; 2006’dan bu yana aynı derginin Genel Yayın Yönetmenliğini yürüttü. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Fakülte Kurulu ve Yönetim Kurulu üyelikleri yaptı. Hâlen Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim üyesi olarak lisans, yüksek lisans ve doktora dersleri vermektedir.

Basılmış altı eseri ile yurt içi ve yurt dışı bilimsel dergilerde yayımlanan pek çok makalesi bulunan Prof. Dr. Mehmet Emin Özafşar, 23.10.2007’de Diyanet İşleri Başkan Yardımcılığı görevine atandı. Bu görevi yürütürken Başkanlığın 6002 sayılı kanunla yeniden yapılanmasıyla tekrar Diyanet İşleri Başkan Yardımcılığına atanan Özafşar, aynı zamanda 30.04.2011 tarihi itibari ile de Vakfımız Mütevelli Heyeti üyeliğini yürütmektedir.

Mehmet Emin Özafşar evli ve üç çocuk babası olup İngilizce ve Arapça bilmektedir.

 


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 17:24
    28 şubat mağdurları ile ilgili öz avşarın etkisi nedir bilen varmı.ozaman çaba sarf edin .
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 15:52
    sacma sapan isler.. kamunun hicbir alaninda gorev almak istemem! lakin mevkin, rutbe veyahut konumun ne olursa olsun siyasi olarak etkin yoksa bossun bu hayatta
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 15:14
    Özafşar'ın fetö ile ilgisi yok. Olsaydı zaten KHK ile görevinden alınırdı ve tutuklanırdı. Evrim ile bir ilgisinede rastlayamadım ! Ama herkes görevden alınabilir yeniden görev verilebilir. Bunlar normal ve olağan şeyler. Abartmamak lâzım.
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 15:03
    O kadar din alimi varki,fen,edebiyat,sanat alimlerinden kimseyi bilmiyoruz.Din alimi nedir?Topluma ışık vereni varmı?
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 14:57
    Her ne olursa olsun bir ülkede dinin eğitimi ve öğretimi en doğru haliyle devletin yetkili kurumlarınca yapılması gerekiyor. Bizim ülkemizde bu konuda yetkili kurum DİYANET. Aksi taktirde malumunuz, dün kalleş fetö yarın hangi cemaat yada tarikat oluşumları ve hadi biraz daha ileri gideyim, mezheplerin doğurduğu oluşumlar diyeyim, ihanete düşerek bu güzel ülkeye, İslam alemine ve beldelerine sıkıntı doğuracak. Bence her ülkede kendi yetkili kurumlarınca yapılmalı din eğitimi. Arada derede, gizli kapaklı yada açık, cahil bağnaz yada modern kıspet altında yapılan dini eğitim sonucunda sadece zarar gören insan ve insanlık oluyor.
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 14:43
    Bu dünyada bile rezil olmaya başladı... Bir de işin öbür tarafı var ki onu da orada görürüz... Allah bu diyanet/ilahiyat camiasını ıslah etsin inşallah. Samimi Ehlisünnet hocalarımızı tenzih ediyorum tabii ki... (Mezhepsizlik dinsizliğe köprüdür) buyruluyor...
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 14:03
    12:40taki misafir yorumcu. e demek evrimci ilahiyatçı olmaz. darwinden bin yıl önce evrimi savunan müsalüman bilim adamımız var. Cahız gibi. evrim yok diyerek zorla kendimizi hayal dünyasında yaşatmayalım
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 15:16
    "evrim din oldu. Hiçbirşeyi tartışamıyoruz" diyen bir ateist bilim insanı vardı. o aklıma geldi. Sizde evrim teorisinin imanlısı olmuşsunnuz
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 13:38
    Yarın oburgun çözüm süreci deyip ben hepsini askıya alırlar alıştık bu kivrakliga artik
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 13:36
    Fetodanmı alındı
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 15:03
    iyi tanıyorum feto ile yakından uzaktan alakası olmaz vede olamaz.milli değerlere bağlı kendini iyi yetiştirmiş bir kardeşimizdir.
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 13:19
    diyanetin faydadan çok zararı var
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 15:09
    doğru fetocuların kumpasına uğramıştır. kendisi iyi bir milli görüşcü ilim adamıdır.
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 13:03
    Su anda ülke tam bir karmaşada fetoyu feto yapan onlar onları da onlar yapan fetodur el ele kol kola olduklari zamanı asla unutturamazlar
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 12:46
    isinize geldigi gibi yönetiyorsunuz ülkeyi
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 12:45
    Ici bizi disi sizi yakar. Oyle bilin iyimiş.Her kesin işiyle aşiyla uğraşti.
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 12:40
    görevden alınması isabetli olmuş! Darwinist ilahiyatçı olmaz! Kurumuş kokuşmuş bir 250 yıllık ve sadece teoriden öte geçemeyen 700 milyon fosile rağmen hala atanız mikrop ya da maymun diyen şaklabanlar nasıl ilahiyatçı oluyormuş? Bunlar Kuran da ki kitap yüklü malum yaratık olmalı.
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 12:33
    Sebep gizli fetöcü olması ve diyanet vakfı da dahil olmak üzere insanların işlerinden çıkarılmasına sebep olması. takdir-i ilahi.
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 12:11
    Sebep gerekmez. Verdiniz yetkileri istedikleri gibi at koştururlar artık.
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 12:10
    FETOCUMU YOKSA AKOCUMU OLDUĞUNA KARAR VERDİNİZMİ... O KADAR İÇ İÇE GİRMİŞLER Kİ AYIRT ETMELERİ ZOR OLUYOR.
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 11:59
    iyi bir ilim gorevlisiydi. kararın sebebini öğrenmek isteriz
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 11:48
    feto uydurması kutlu doğum haftası,cakma paskalya ile alakası varmola?
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 11:42
    Sebep?
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 11:39
    sebep ne
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 11:28
    niye alındı
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 11:23
    Ülkemde fetocu istemiyorum.
  • Misafir 20 Mayıs 2017 Cumartesi 11:21
    neden??
Kalan karakter : 2000