28 NİSAN 2017
ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

Aykan ÇUFAOĞLU / ANKARA

Muhteşem Yüzyıl tartışmasına Türk Tarih Kurumu Başkanı da katıldı: “Dizi, Türkleri içki içen, gayri meşru ilişkiye giren, soyu belli olmayan çocukları sokağa atan bir millet olarak gösteriyor. Yapımcılar gelsin, tarih de finansman da bizden. ABD gibi seviyeli filmler yapalım”

TÜRK Tarih Kurumu Başkanı Prof. Dr. Metin Hülagü, Başbakan Tayyip Erdoğan'ın, "Biz öyle bir Sultan Süleyman tanımadık. Bizim öyle bir ecdadımız yok" sözleriyle eleştirdiği Muhteşem Yüzyıl dizisiyle ilgili, ağır eleştirilerde bulundu. Habertürk'e konuşan Hülagü şunları söyledi:

EĞLENCE DİZİSİ:
Muhteşem Yüzyıl tarih temalı, tarih değil tamamen eğlence dizisi. Harem'i anlatıyorlar fakat Harem'in nasıl olduğunu kimse doğru düzgün bilmiyor. Çünkü bilgi ve belgesi yok. Tarih boyunca dışardan hiç kimse girememiş. Zaten Harem'i bu kadar popüler hale getiren Batılılardır.

OSMANLI'YA HAKARET:
Osmanlı İslami bir kimlik taşıyor. Padişahlar halife. Böyle lanse etmek Harem'e, Osmanlı'ya ve padişahlara hakarettir. Dizide bakıyorsunuz Harem'de fitne, fesat, şehvet; ne ararsanız var, Harem değil başka bir şey sanki.

SOYU BELİRSİZ ÇOCUKLAR:
Biz kendi kimliğimizi, Dünyaya kendi elimizle yanlış gösterip çizip atıyoruz. Bazı arkadaşlar bana; Irak'ta dizinin izlendiğini ve Irak'taki Türk imajının bu yüzden; 'içki içen, gayri resmi ilişkilerde bulunan, bir sürü soyu ve kimden olduğu belli olmayan çocukları sokakta bırakan' şeklinde olduğunu söylüyor.

YAVUZ'U İSTİYORUM:
Genç Osman ve Yavuz Sultan Selim filmi istiyorum ama yapan yok. Bence senaristler tarihi çok iyi bilmediği için yapamıyor, araştırmayı da tercih etmiyor. Muhteşem Yüzyıl örneği gibi tarih tarihlikten çıkıyor.

ABD OLUMLU YÖNDE ABARTIYOR:
Bizdeki çoğu dizi ve filmler ya şehvet ile kadına, ya paraya ya da mafyaya yöneliyor. Üç kuruş para kazanmak için... ABD gibi güzel ve seviyeli filmler yapın. ABD'de tarih olumlu yönde abartılarak filmler yapılırken, bizde tarihimiz olumsuz yönde abartılarak film yapılıyor. Yazık, günah.

TARİHİ FİLM BİLEN YOK:
Bizim maalesef hem tarihi hem sinemayı hem de senaryo yazmayı bilen yetişmiş insanımız yok denecek kadar az. Vatandaş basite alıştırılıyor. TTK gibi sağlam bir kaynağı kullanılmasını teklif ediyorum. Film veya diziler sağlıklı olsun diye hizmet alımı yapacağız. Yeter ki gerçekten tarihe uygun, tarih ağırlıklı olabilecek proje getirsinler. Ciddi teklifler gelmeli.

Ceza Hukuku uzmanları ne diyor?


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 18 Kasım 2013 Pazartesi 03:46
    Çok güzel ve yerinde bir teklif.
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 17:40
    Basbakana game of thrones, tudors ve spartakus u izletmek lazim. Bakalim ne diyecek?
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 17:37
    Tudors seviyesi
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 15:56
    senin duan elsik olsun aman kabul olmaz zaten aman
  • avrupaturk 27 Kasım 2012 Salı 12:25
    dizinin 25 bölümünü izledim ve hep kendime sordum neden bu filmi yapanlar osmanlıdan öc alırcasına tarihimizi bu kadar carpıtarak yansıtmış. neyin intikamını alıyorlar, neden biz hep kendi halkımız ve değerlerimizlen kavga icindeyiz. bir allahın kulu dizi sona gelmesine rağmen müdahale ederek birde bu karalama propagandası tarihimizi yurt dışında kötü tanıtılmasına engel olursan ona cok dua edeceğim!
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 11:37
    abd gibi seviyeli film yapalim derken. ????
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 11:20
    evet Turkuz Analari yabanci olan osmanlinin neresi osmanli oluyir . Fatih Sulayman ayri .
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 11:16
    @10.16 ve 10.38 doğru tespit, size katılıyorum... teşekkürler...
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 11:13
    @Misafir 9.53...biraz tarih oku, cahil geldin, bari cahil gitme...
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 11:07
    Sonuna kadar destekliyorum.
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 11:01
    tarih tarihte kaldi ileriye bakma zamani , eglence amacli cekilen filmlere baski yapan bir hukumetin , medyanin genelini ne hale. soktugu siz dusunun.sessiz kalmak ,idare etmek cocuklarimizi afganistanda terk etmekdir.
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 10:56
    Once Fatih Altayli ' nin yazisina okuyun once oku .
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 10:55
    ulkemizde herseye devlet eli ile baski uygulaniyor kuzey koremi burasi ?
  • conquerantc 27 Kasım 2012 Salı 10:40
    09:53 ne kadar cahilsin. osmanlı değiliz türküz demişin. gülüyorum sadece...
  • retroman 27 Kasım 2012 Salı 10:38
    dogru tespit, ama halkimiz filmlerde para, kadin ve entrika mafya, ask, entrika istiyor dizilerde bu istegi karsiliyor.. bence önce halki sanat ve bilimle egitmemiz lazimdi.. simdiye kadar verilen egitimle kültürümüz bu hale geldi, 100 sene sonrasini düsünmek bile istemiyorum...
  • avrupaturk 27 Kasım 2012 Salı 10:16
    tarihi siyasi hesaplaşmanın aleti yaparak gösteren bizim gibi başka bir millet yoktur bu dünyada. hesapta güya osmanlıyı karalayarak cumhuriyeti yüceltecekler. bu chp zihniyeti zaten bizim şanlı gecmişimizi kesintiye uğrattı 89 yıldır da tarihi bilincli siyasi amacla karalama kampanyaları devam ediyor. bu millet kimin ne olduğunu gayet iyi biliyor!
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 10:05
    Ne bekliyordun??..İmparatorluk gibi yönetim biçimleri,çok insani ve mükkemeldide biz mi bilmiyoruz..çok eslilik varmiydi?..vardı!ki hala var..ya kölelik?devsirmeler?hadimlastirilanlar??.bence bırakın dizi böyle kalsın..gercekleri kapalı kapılar ardında bırakırsak,bizim için daha iyi olur!..
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 10:02
    dis gucler desdek oluyordur kesin
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 09:53
    Biz osmanli degiliz, biz turkuz
  • antichp 27 Kasım 2012 Salı 10:04
    siz osmanlı olamazsınız zaten... osmanlının elinin ulaştığı yere, sizlerin hayalleri bile ulaşamaz.
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 09:47
    Çok doğru bir tespit, bizim tarihimizi bu derecede saptırıp, bilmeyenlere yanlış lanse edilmesi üzücü... Amerika adamlar, Titanic'i cekmeden önce yıllarca araştırmasını yaptılar, gerceklerin yansıma icin. Bir işide doğru yapsanız, cokmu zor...
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 09:24
    ya neymisiz tarihimizde hic gunah yokmus...
  • baldeagle 27 Kasım 2012 Salı 09:22
    kesinlikle katılıyorum...sultan süleyman ın başrolde olduğu bir "harem" dizisi.., son osmanlı diye bir komedi (!) filmi.., nefes diye darmadağın olmuş bir komutan ve karakol dolusu askerin hikayesi.., atatürk filmi aynı şekilde... ne alakadır anlamak güç.
  • mmisafir243 27 Kasım 2012 Salı 09:22
    bende anadolumun yiğit evladı tayyip in söylediklerine aynen katılıyorum.46 yıl padişahlık yapmış ömrü at üstünde geçen sultan süleyman babası cennet mekan yavuz sultan selimden aldığı 6.5 milyon kilmetrekare osmanlı toprağını yaklaşık 3 katına çıkarmak sarayda yatarak değil at üstünde feth lerle olur.allah bu vatana hizmet eden ecdadımın mekanını cennet kabrini nur ile doldursun.
  • fuji_imam 27 Kasım 2012 Salı 09:13
    abd gibi film yapmak istiyorsanız gerek yok gidin amerikan dizileri izleyin.. herkes işinde baksın... dünyada ilk defa bir başbakan dizi üzerinden politika yapıyor.. bizim millette kuzu kuzu dinliyor.. kraldan çok kıralcılar da hemen durumdan vazife çıkarıyorlar..
  • murcof 27 Kasım 2012 Salı 09:08
    senaryoyu tarihçiler yazsin yuh diyorum yuh!komedi bir kurum. yahu birakin insanlar ne yaparsa yapsin sizene sevmiyorsaniz izlemeyin yahu. james bond a taken a bu kadar tepki vermediniz.
  • s.servi 27 Kasım 2012 Salı 09:05
    gerçekler acıdır maalesef. yüzleşmek istemezsiniz elbette çünki kendinizi müslüman sanıyorsunuz. bundan sonra seneryoları başbakan yazsın vekilleride oynasın, bizde komedi niyetine izleriz.
  • mehmetdegirmenci@ingilizcenet.com 27 Kasım 2012 Salı 09:05
    değiştirin gündemi aman millet uyanmasın. başkanlık sistemi geliyor, eyaletlere bölünme süreci başlıyor, taşeronlara mahkeme yolları kapatılıyor, taşeronlar üzerinden memuriyet yasası kaldırılmak isteniyor. biz burada dizilerle uğraşıyoruz. aferin size.!
  • sibelcik 27 Kasım 2012 Salı 09:03
    valla herkes iyice sacmaladi yada dizinin sayesinde adini duyurmak gündem yapmak isteyen var birakin allah askina dizi cok güzel gidiyor tarihten alintidir gercegini yansitmaz diyor ama sanirim bunu büyüklerimiz bile anlamiyor böyle önemli insanlarin ne kadar cok bos zamani varmiski dizi takip edebiliyorlar gelde gülme
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 09:00
    spartacus gibi seviyeli diziler istitoooosss;)
  • omers55 27 Kasım 2012 Salı 08:59
    bu kadar eleştiriden sonra diziye ilginin daha da artacağı kesin.
  • korates 27 Kasım 2012 Salı 08:54
    kendi askerini ve siyasilerini film ve karikatür yapma konusunda en rahat ülke abd. bunun en güzel örneği "hasbi tembel er" dir. bizde maalesef bu konuda hazımsızlık bulunmakta. ayrıca muhteşem yüzyıl'da ti geçme veya ecdatı alaya alma olduğunu göremiyorum. padişahların haremi olduğu gerçek değilmi? bu kadar eşleri ile nikahsız birliktelikleri olduğu doğru değilmi? bana kalırsa birileri reyting uğruna kendilerine yer açtırmak için sayın başbakandan ricacı olarak yer açmaya çalışıyorlar. yoksa adamcağızın işi gücü yok dizimi seyrediyor.....
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 08:52
    haremde sehvet olmayacak ne olacak? konustugunuzu kulaginiz duysun arkadas ya!
  • munevver 27 Kasım 2012 Salı 08:47
    tamamen katılıyorumm.bizim tarihkitaplarından ögrendimiz sultan süleyman o zafer den bu zafere koşan at sırtından inmeyen bir hükümdardı ama bu dizide haremden çıkmıyor ki harem kutsal bır yerdır herkes giremez burda yolgecen hanı gıbı tarihimizdeki harem resmi bu degıl tamamen yanlışş antalıyorr.yazıkkkkkkk...
  • belisimo 27 Kasım 2012 Salı 08:40
    bir dizinin gerçekleri olduğu gibi yansıtması zorunluluğu var mıdır yok mudur? bu bir kenara, benim kafamı kurcalayan asıl konu bir başbakanın bir siyaset adamının televizyon dizisi eleştirmenliği veya rütük e çağrıda bulunma konumunda olmasını aklım almıyor. siz hiç diğer ülkelerin başbakanlarını böyle konularla ilgilenip halka seslendiğini duydunuz mu? bizim başbakanımız kusura bakmasın bir kaynana edasıyla her olan bitene karışması ve daha üst seviyede ilgilenmesi gereken konular varken gündemi bu şekilde değiştirmesi tam türkisch diyorum...
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 08:36
    Bu kafalar ne zaman BELGESELLE, DIZI arasindaki farki anlayabilecek???
  • sentinel 27 Kasım 2012 Salı 08:35
    birincisi bu bir film değil dizi. ikincisi abd de yapılan dizileri yada filmleri turkiyede yapacak olsanız tum turkiye ayağa kalkar. abd de iyi yönde abartılan filmler kadar gerçekten kendilerini yerden yere vuran filmler sahnelerde çokca. bilmeden sadece "vatan severi, er ryan ı kurtarmak" gibi filmlere bakarak amerikan filmyapısını çözmüş olmuyorsunuz.
  • tutaal 27 Kasım 2012 Salı 08:35
    ne kadar çok dizi var böyle tv bile izlemek istemiyorum mesela kurtlarvadisi o dahamı iyi eğer türkiyenin kaderi dört ihtiyarlar heyetinin elindeyse ben bu ülkeden gitmek istiyorum film izletin millete
  • anteplim27 27 Kasım 2012 Salı 08:35
    başkan doğru söylemiş. bu dizinin bizim kültürümüzden hiç bir alakası yok. madem bu filim ticari amaçlı olarak hazırlanıyor o zaman lütfen gerçek isimleri kullanmayalım. atalarımızı ecdadımızı harem selamlıklık olarak tanıtıyor dünyaya.
  • amesia 27 Kasım 2012 Salı 08:29
    bu dizi nihayet hakettiği tepkiyi aldı. amerika, olmayan bir tarih uydurdu ve o tarihini, eşi benzeri olmayan bir geçmiş gibi nesline anlatıyor. hocamızın dediği gibi hem de abartarak. bizim bin yıllık muhteşem gerçek tarihimiz var onu da para uğruna böyle heba ediyor, evlatlarımıza yanlış öğretiyoruz. geçmişini unutan, yok olmaya mahkumdur.
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 08:27
    Ayrıca padişahlarımızın her yaptığını doğru göstermek için ugrasip durmayın . Kanunimizin de Atatürkümüz ün de hataları vardı ve elbette olacaktı . Şehzadelerin öldürüldüğü bir gerçektir. Her ne kadar aslını bilmesek de harem de bir gerçektir
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 08:23
    Siz de tarihimizi dizilerden öğrenme kolaylığına gitmeyin efendim . Zahmet olacak ama biraz kitap okuyun . Ayrıca padişahlar
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 08:21
    abd türü dedikleri game of thrones, spartacus falan mi ? :O
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 08:20
    Amac sadece gundemi degistirmek yoksa ne yediginle ilgilenmeyen bir zihniyet ne izlediginle hic ilgilenmez
  • oakdamar 27 Kasım 2012 Salı 08:15
    abdülmecid döneminde haremde yaşayan insan sayısı 700' ü bulmuştu. halife olan bu padişahlar sadece 4 kadın mı almıştı ?
  • hussar 27 Kasım 2012 Salı 18:46
    halife oldugu icin fetva cikartmis.cariyeler kole oldugu icin padisah istedigi gibi onlarla ihtiyacini gorebilir diye.tabi islamiyetin neresinde kolelik var oda ayri muamma.
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 08:14
    Adam hakli biz kendimizi kotu gosteriyoruz millet kendini ustun gosteriyor.
  • msfrrr 27 Kasım 2012 Salı 08:12
    çağrı filmini bile yabancılar çektinten sonra gayri siz düşünün gerisini
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 08:11
    Ne bekliyordun??..İmparatorluk gibi yönetim biçimleri,çok insani ve mükkemeldide biz mi bilmiyoruz..çok eslilik varmiydi?..vardı!ki hala var..bence bırakın dizi böyle kalsın..gercekleri kapalı kapılar ardında bırakırsak,bizim için daha iyi olur!..
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 08:11
    Muhtesem yuzyilin bir bolumunu bile izlemedim
  • msfrrr 27 Kasım 2012 Salı 08:10
    dallas bile bu dizinin yanında çok sade kalıyor
  • msfrrr 27 Kasım 2012 Salı 08:10
    türkiyede en çok ne izlenirse yapımcılar senaryoya onu koyuyorlar, gerisini hiç düşündükleri yok
  • fuji_imam 27 Kasım 2012 Salı 08:09
    başbakan diyor... bizim ecdadımız öyle değildi.. çok doğru.. bizim ecdadımız kuzu çevirip verler..etsiz yemek yemezlermiş... şu anda vatandaşlar ete hasret... buna da bir sey söyliyecek mi.. dünyada ilk defa bir başbakan dizi film üzerinden politika yapıyor..
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 08:08
    Hepimiz türküz
  • msfrrr 27 Kasım 2012 Salı 08:08
    bu diziyi ilk başlarda izliyordum 3-5 bölüm sonra baktım hep aynı terane bıraktım
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 08:08
    Abd ye her firsatta sovenler , simdi abd'yi ornek gosteriyor!
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 08:03
    nasil yok bizim cuneyt arkin imiz var :)
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 08:00
    Hemen basbakandan sonra cok iyi zamanlama. Belki numuzdeki donem akp'den milletvekili olur.
  • Misafir 27 Kasım 2012 Salı 07:59
    yayindan hemen kaldirililsin!
  • fundayal 27 Kasım 2012 Salı 07:55
    tamam belli oldu , elbirliği ile muhteşem'in sonunu getirecekler .. sadece dizi , belgesel değil biraz gevşeyin yahu ..
Kalan karakter : 2000