ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

Başbakanlık, Resmi Yazışmalarda Uyulacak Usul Ve Esaslara İlişkin Yönetmelik Taslağı'nda yaptığı değişiklikle vatandaşların resmi kurumlara yazdığı dilekçelerinde 'Arz ederim' ibaresini kullanma zorunluluğuna son veriyor. Devlet de vatandaşa gönderdiği resmi yazıda 'Rica ederim' yerine 'Saygılarımla' veya 'İyi dileklerimle' ifadelerini kullanacak. Kurumlar arası ve askeri bürokraside ise 'arz' ve 'rica' kullanılmaya devam edilecek.

Başbakanlık, hazırladığı Resmi Yazışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik Taslağı'nı ilgili diğer bakanlıkların görüşlerini almak üzere gönderdi. Yönetmelik taslağı ile artık vatandaşlara gönderilen resmi yazışmalar 'saygılarımla' veya 'iyi dileklerimle' ifadeleriyle tamamlanacak. Ancak, bu değişiklik kurumlar arası ve askeri bürokrasiyi kapsamıyor. Bürokratik yazışmalarda, arz ve rica kelimeleri kullanılmaya devam edilecek.

Başbakanlık, resmi yazışmalarda uyulacak usul ve esaslara ilişkin yönetmelik taslağında son aşamaya geldi. Taslak haline getirilen yönetmelik son olarak görüş alınmak üzere diğer bakanlıklara gönderildi. Devlet bürokrasisinde yazışmaların elektronik ortama aktarılmasından dolayı, yazışma usul ve esaslarının yeniden belirlendiği yönetmelik birçok yeniliği de beraberinde getirecek. Taslağa göre vatandaşlara gönderilen resmi yazışmalarda yer alan ve alt kademeyi ifade eden 'Rica ederim' sözü kullanılmayacak. Onun yerine 'Saygılarımla', 'İyi dileklerimle' ifadelerine yer verilecek. Ancak taslakta kurumlar arası yazışmalarda askeri bürokrasiye son verilmedi. Taslağın 14. maddesinde kurumlar arasında veya kurumların kendi iç birimleri arasında önemli bir problem haline gelen, resmi yazışmaların 'Arz ederim' veya 'Rica ederim' şeklinde bitirilmesiyle ilgili husus düzenleniyor.

KURUMLAR ARASI HİYERARŞİ PROBLEMİ AYNEN DEVAM EDİYOR

Günümüze kadar askeri anlayışın bir uzantısı olarak, hiyerarşik kademede kendisine denk veya kendisinden bir üst makama yazılan resmi yazılar 'Arz ederim', hiyerarşik olarak kendisinden daha alt makama yazılan yazılar ise 'Rica ederim' şeklinde bitiriliyordu. Bürokraside bu ikili ifadeler nedeniyle kurumların kendi içlerinde veya kurumlar arası yazışmalarında çok sayıda problemin yaşandığı belirtiliyor. Kendi makamını daha üst görerek 'Rica ederim' şeklinde bitirilen yazıyı alan çok sayıda kurumun karşı makam ile kavga çıkardığı, hata sırf bu nedenle resmi yazıların gereğini yerine getirmediği ifade ediliyor.

Yönetmelik taslağının 14'üncü maddesinde kurumlar arası 'arz ve rica' sözcükleri nedeniyle ortaya çıkan hiyerarşi problemi aynen devam ediyor. Üstünlük anlamına gelen ve başka bir maksadı olmayan 'arz ederim' anlayışına bir son verilmesi, kurumlar arasında çıkan anlaşmazlıkların bitirilmesi gerekirken bu yapı halen korunmaya devam ediliyor.

DEVLET ARTIK VATANDAŞI AŞAĞI GÖRMEYECEK

Yönetmelik taslağında vatandaşlara gönderilen yazılar 'Saygılarımla', 'İyi dileklerimle' gibi saygı ifadeleri ile bitirilecek. Bu hüküm sayesinde artık devletin vatandaşlara göndereceği yazıları 'Rica ederim' şeklinde değil 'Saygılarımla' şeklinde bitirerek, vatandaşı aşağı görmekten vazgeçiyor. Devlet artık vatandaşı kendine denk olarak görecek.

Devletin kökleşmiş resmi yazışma usullerinde de reformlar getirecek yönetmelikle, vatandaş dilekçelerindeki 'Arz ederim' ve 'Rica ederim' gibi tavizsiz uygulanan kalıplar anlamını yitirecek. Resmi usullere göre 'üst', 'ast'a yazı yazarken 'Rica ederim' ibaresini kullanıyor; tam tersi durumlarda ise 'Arz ederim' deniliyor. Bu nedenle vatandaşlar için de kamu kurumlarına dilekçe verirken 'Arz ederim' ibaresini kullanma zorunluluğu bulunuyor. Devleti otomatik olarak vatandaş karşısında 'üst' konumuna yerleştiren bu kural, artık ortadan kalkıyor.

CHA


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • mehmet_bulutt 29 Kasım 2012 Perşembe 21:43
    darbelere ve darbecılere hayr!!!
  • Misafir 29 Kasım 2012 Perşembe 07:36
    Devlet halkın üstünde değil zaten. Rte kendini öyle zannediyor sadece. Böyle küçük oyunlarla kimseyi kandırmasın.
  • bladerunner_tr34 29 Kasım 2012 Perşembe 06:03
    şimdi avrupalı olduk işte.. :)
  • Misafir 29 Kasım 2012 Perşembe 03:20
    S?radan ve memur olmayan bir vatanda? btn devlet organlar?n?n stdr, ama maalesef bizde bu bilin yok, ezik miyiz neyiz anlam?yorum...
  • neseeren 29 Kasım 2012 Perşembe 01:20
    arz ve rica kelimeleri resmi yazisma kelimeleri. ha rica etmisim ha arz etmisim fark etmez. bunu hic bir manada asagilamak olarak dusunmedim. zaten hukumet bizim sectigimiz hukumet bize hizmet vermek mecburiyetinde.
  • koralttan 29 Kasım 2012 Perşembe 00:25
    örneğin talep ederim,emrederim ibaresi kullanabilirmiyiz.
  • koralttan 29 Kasım 2012 Perşembe 00:23
    önce devlete yazı yazarken saygılarımla ibaresini kullanmak zorunda değilsiniz dendi,şimdi arz ederim ibaresini kullanmak zorunda değilsiniz deniyor,rica ederim desek devletten üst konuma geçiyoruz,peki ne yazalım.ben genede saygılarımla müsadelerinize arz ederim,ibaresinden vazgeçmem.ben devletime,milletime saygı duyarım ve saygı duymak zorunda olduğumu her zaman hissederim.
  • Misafir 28 Kasım 2012 Çarşamba 23:02
    onemli ve yerinde bir degisiklik.
  • Misafir 28 Kasım 2012 Çarşamba 22:43
    Halen cok cahil bir milletiz. Dogru duzgun sirada durmasini bile beceremiyoruz.Hak gaspetmeyi marifet sayiyoruz.O yuzden Avrupadan en az 50 amerikadan 100 sene gerideyiz. Hristiyan diye kotuledigimiz ulkeler muslumanligin sartlarini bizden daha fazla yerine getiriyor. Biz halen dilekce formati,etek uzunluguyla ugrasalim.
  • abdcol 28 Kasım 2012 Çarşamba 22:34
    bu haberi okurken bimere yazdığım dilekçeler geldi.. dilekçenin o son iki kelimesini 'arz ederim' yazmak bana çok zor gelmişti. neden arz ediyorum ki. ben de devlette çalşıyorum. kimse bana arz etmiyor. gerek de yok. vatandaşın işlemlerini zaten yapmak zorundayız. onlar da dileklerini söyleme hakkına sahip. ne yani arz edince ektra çaba mı harcıyorlar sanki.. bunun düşünülmüş olması çok güzel bence.
  • tablettt 28 Kasım 2012 Çarşamba 22:15
    gazetelerin 5 haberinden 4 ü başbakanla iligli bu nasıl demokratik bir ülke?
  • makedonya 28 Kasım 2012 Çarşamba 22:46
    demekki diğerleri değersiz.
  • KarsEvi 28 Kasım 2012 Çarşamba 21:04
    @ilhamicizre efendi.. atatürk köylü milletin efendisidir dememiş atatürk demişki üreten köylü milletin efendisi. arasındaki farka dikkat edin.
  • metriks 28 Kasım 2012 Çarşamba 20:01
    merak ediyorum bu haberden nasil bir ak partiyi kotuleyen bir yorum cikacak.
  • ilhamicizre 28 Kasım 2012 Çarşamba 19:18
    atam atatürk "köylü milletin efendisidir" diyerek patronun kim olduğunu söylemiştir. bu nedenle devletin bütün kademe ve kadroları bana hizmet için o makamlarda oturuyorlarsa eğer, ben onlara 'rica ederim'. ancak ülkeye padişahlık geldi de bizim haberimiz yoksa o başka.
  • enteriliumut 28 Kasım 2012 Çarşamba 21:37
    düzgün oku haberi!..
  • balabala 28 Kasım 2012 Çarşamba 13:55
    taşlar gittikçe yerine oturuyor...
  • minden 28 Kasım 2012 Çarşamba 13:52
    senin benim vergim le orada oturdugunu,unutuyorlar arkadaslar,vatandasa biraz yardimci olalim demiyorlar,,zaten o kadar yazmayi bilse vatandas ,,senin orda ne isin var,,
  • isc006 28 Kasım 2012 Çarşamba 13:09
    vatandaş dilekçe yazmayı biliyor mu ki? anlatıyor anlatıyor isteğini söylüyor. tamam dilekçe yazın diyorum. ne yazacam diyor?ben bir sgk personeli olarak arz/rica vesaire hepsine varım yeterki vatandaş dilekçe yazabilsin...
  • tarikzaloglu 28 Kasım 2012 Çarşamba 21:28
    adı üstünde dilekçe, bir formatı olmak zorunda değil. adam senin de dediğin gibi istediği şeyi yazarak anlatıyor. yani bu şekilciliği çıkaran siz yüksek egolu devlet memurlarıdır. ayrıca siz memurlar devlet temsilinin en alt kademesi, vatandaşa hizmet ayağısınız. tabi ki size arz etmeyeceğiz.
  • karali 28 Kasım 2012 Çarşamba 13:00
    yazsalar ne olacak..doğru dürüst insanın suratına bakmıyorlar bile
  • Emrah Ceylan 28 Kasım 2012 Çarşamba 12:20
    keşke yazdığınız gibi birde davransanız vatandaşa...
  • Misafir 28 Kasım 2012 Çarşamba 12:01
    bildigimi okuyacagim kime ne
  • mustibuyuk 28 Kasım 2012 Çarşamba 19:17
    bundan bize ne!
  • mehmetyalansu 28 Kasım 2012 Çarşamba 11:43
    doğruyu buldular sonunda. tebrik ederim uygulamayı değiştirenleri.
  • msiafir 28 Kasım 2012 Çarşamba 11:39
    sıradan bir vatandaş bütün devletin patronudur aslında ama bizde devlet karşısında boyun kıldan ince pisikolojisi oturmuş bir kere. padişahlık döneminden kalma eziklikten kurtulamamış insanımız.
  • abuzer_emanuelson 28 Kasım 2012 Çarşamba 12:39
    harika yorum. ama bu topraklarda padişahlık ad değiştirse de biçim değiştirse de hep var oldu, hala da var. çözüm dediğiniz gibi eziklikten kurtulmak.
  • balabala 28 Kasım 2012 Çarşamba 13:57
    sen ne padişahlıktan bahsediyorsun o dönemleri biliyormusun ki burda atıp tutuyorsun... padişahlık döneminde insanlara saygı vardı, ne olduysa osmanlı döneminden sonra oldu biraz arıştırırsanız anlarsınız...
  • msfrrr 28 Kasım 2012 Çarşamba 11:36
    iyi bir karar çoğu yerde vay efendim sen nasıl rica yazarsın arz yazacaktın gibi gereksiz diyaloglar dönüyordu
  • msfrrr 28 Kasım 2012 Çarşamba 11:35
    iyi bir karar çoğu yerde vay efendim sen nasıl rica yazarsın arz yazacaktın gibi gereksiz diyaloglar dönüyordu
  • dalkilic 28 Kasım 2012 Çarşamba 11:33
    vatandaş ne diyecek ?
  • Misafir 28 Kasım 2012 Çarşamba 11:30
    guzel uygulama
Kalan karakter : 2000