Son Dakika
05.12.2017 - 09:33 | Güncelleme:

Bir garip siyaset

 

BİZ Amerika Birleşik Devletleri’yle niye kavgalı olduk?

Bildiğimiz kadarıyla güneyimizde, özellikle Suriye’de PKK’nın uzantısı olarak gördüğümüz YPG/PKK’ya destek verdikleri için değil mi?

Hatta ABD seçimleri öncesi adaylardan Hillary Clinton, “Bu desteği sürdüreceğiz” dediği için bir anda “İslam düşmanı” olduğunu gizlemeyen Trump’tan yana olmadık mı ki milletçe ve iktidarca.

Sonra seçimi Trump kazandı ama adam YPG/PKK destekçiliği konusunda Demokrat Hillary’den eksiği olmadığını hemen gösterdi.

PKK/YPG’ye kamyon kamyon, TIR TIR silah akıtmaya başladı ABD.

Biz daha da kızdık ABD’ye.

“Üst akıl, yan akıl” gibi yakıştırmalarla suçladık ABD’yi sırf bu YPG/PKK destekçiliğinden ötürü.

FETÖ meselesi de üzerine tuz biber ekti ama zaten ilişkiler iyi olsa FETÖ meselesi diye bir mesele bile olmayacaktı muhtemelen.

Benim anlamakta zorlandığım ve hâlâ tam çözemediğim ise aynı YPG/ PKK’ya Rusya’nın da ABD kadar yakın durması karşısındaki tepkisizliğimiz.

Afrin’de YPG/PKK, Rusya’nın himayesi altında.

Rusya’daki PKK büroları hâlâ faaliyette.

Suriye’deki Rus komutanlar ile YPG/ PKK ilişkisi ABD’li komutanlarınki kadar yakın ve iyi.

Ve hatta önceki gün Rus general ile YPG/PKK sözcüsü ortak basın toplantısı düzenledi ve yan yana oturup başarılarını anlattılar.

Peki o zaman Rusya niye iyi de ABD niye bu kadar kötü?

Kimse “Rusya, Ortadoğu’yu ABD’ye kaptırmak istemediği için mecburen böyle davranıyor” demesin.

O zaman ABD’nin de “Ben de bölgeyi Rusya’ya kaptırmak istemiyorum” deme hakkı olur.

*************

RAHATLATAN AÇIKLAMA 

BİR an çok korktum.

Dedim ki: “Galiba pre Özal döneme dönüyoruz.”

Yani dövizin sadece devlet tarafından onaylı ve makbul kişi ve kurumlara verildiği...

Dış ticaretin sadece ve sadece devletten torpilli firmalarca yapılabildiği...

Vatandaşların yılda sadece 1 kez ve sınırlı döviz miktarıyla yurtdışına çıkabildiği...

Doların bir resmi bir de gerçek piyasa kuruyla satıldığı...

Pantolon cebinde döviz, gömlek cebinde yabancı sigara olanın hapse atıldığı...

Yaşı 45’ten ufak olanların hatırlamadığı o günlere dönüş sinyali mi bu demiştim.

Neyse ki açıklama geldi.

Değilmiş.

Değilmiş değil mi?

*************

MERAK KONUM - 1  

İDDIALAR yalan da olabilir... Ama merak ettiğim mesele şu:

- Bu davada bunca rüşveti aldığı, rüşveti veren tarafından iddia edilen siyasi isimler niye çıkıp tek kelime açıklama yapmaz, yapamaz?

- Eğer iddialar doğruysa, bu siyasetçiler ve rüşvet almadan işlem yapmadığı öne sürülen bankacılar...

Kendi yakınlarının, çoluk çocuklarının yüzüne nasıl bakıyorlar?

Hadi onları kandırıyorlar veya yakınları durumu umursamıyor diyelim... Nasıl insan içine çıkıyorlar?

İddialar doğruysa ve bu işlerin hesabı sorulmaz ise bunların çoluk çocuğu utanmadan o paraları nasıl yer?

*************

MERAK KONUM - 2  

İKTİDARA yakın medyanın bir aralar cansiperane savunduğu Zarrab’a şimdi en ağır hakaretlerle yüklenmesi ilginç.

Demek ki, suçluluğuna inanıyorlar.

İtiraflarını gerçekçi buluyorlar.

Peki o zaman ne diyecekler?

FETÖ konusunda yanıldık, Öcalan’lı barış süreci konusunda yanıldık, Esad meselesinde yanıldık, Zarrab meselesinde yanıldık.

Ben de haliyle şunu merak ediyorum.

Yanılmadığınız bir şey var mı?

Yoksa orada da yanıldığınızın ortaya çıkması sadece bir zaman meselesi mi?

*************

MERAK KONUM - 3

YUKARIDAKİ yazıları okuduktan sonra benim bunları gerçekten merak ettiğimi zannediyorsunuz değil mi?

Ben de sizin nasıl bu kadar saf olabildiğinizi merak ediyorum asıl.

Ben bu saydıklarımın hiçbirini merak etmiyorum.

Çünkü Türkiye’de yaşıyorum.

Bu meraklarım Türkiye için geçerli meraklar değil.

Bunların hiçbirinin bu ülkede önem taşımadığını biliyorum.

Ama nasıl bu hale geldiğimizi cidden merak ediyorum.

*************

SANA MI SORACAĞIZ ORAY

ORAY Eğin, Gülse Birsel’in filmine yapılan övgüleri abartılı ve bu yüzden de rahatsız edici bulmuş.

Bundan sonra Oray’a sorarız o zaman kimi abartılı sevebileceğimizi, kimi ise ölçülü beğenmek zorunda olduğumuzu.

Gerçi ben Gülse’nin filmiyle ilgili satır yazmadım ama izleyip abartılı bir biçimde de övebilirim.

Oray’a mı soracağım kimi, neyi ne kadar övebileceğimi.

Son derece düzeysiz, kalitesiz işlerin sadece zamanın ruhuna uygun diye ya da sadece birileri tarafından istendiği için yapılıyor diye övülmesinden rahatsız olmayan Oray’ın, Gülse övgüsünden niye rahatsız olduğunu anlamadım.

Oray Bey, abartılı övgü sadece tek mahalleye mi mahsus!

Bizim mahallenin sanatçı ve zanaatçılarının da morale ihtiyacı olamaz mı?

*************

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Adam olup olmamanız beni ilgilendirmediği zaman.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 06 Aralık 2017 Çarşamba 07:13
    Ak partiyi destekleyen birisi olarak herkelimenize katiliyorum. Malessef dogru. Herkes sut dokmus kedi oldu 17 25 aralik kumpas olabilir. Gerceklerde o donen dolaplardir. Yoksa bu tapeler bu zarrabin anlattiklari mesajlr konusmalarin kesinlikle dogru olduguna inaniyorum.
  • Misafir 06 Aralık 2017 Çarşamba 03:57
    Offf cok iyi yazmis
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 23:39
    Çok üzücü şu ülkede yaşananlar. Ak parti iyi yaptığı herşeyi kötüye çevirmeye başladı
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 23:14
    Her satırına katılıyorum Fatih beyin yazdiklarinin...
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 21:38
    son derece dogru tespitler
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 17:29
    Wikipedia açılmış..
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 16:04
    aslında ben de "acaba niye bu kadar abartıldı" diye düşünürken böyle bir tartışmanın başkaları tarafından da yapıldığına sizler sayesinde şahit oldum.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 15:58
    Adamsın len dedikleri zaman adam olmuşuzdur
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 15:28
    NE ZAMAN ADAM OLURUZ : OLAMAYIZZZZZZ.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 15:22
    Temiz sşyasetciler olmadıgı sürece yasanmaz tr de
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 14:49
    Adam yerine insan olmayı kullanmanızı öneriyorum.. Kadınız biz malum
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 14:11
    okuduğum en güzel fatih altaylı yazısı. pazar akşam ki program da çok güzeldi.teşekkürler...
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 13:38
    fatih abi şu gazetenin en iyi yazarı orası kesin
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 12:13
    Her ne kadar dünya görüşlerimiz benzemese de doğruya doğru adam haklı ne diyebiliriz.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 12:13
    Türkiye'den zerre kadar hoşlanmayan Filistin uğruna İsrail ile ters düşmek pek mantıklı olmadı. Bu siyasi tercih sonrası terör ortadoğu ve ABD ilişkilerinde girdiğimiz sıkıntılardan çıkamıyoruz.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 12:12
    Ne zaman adam oluruz kendi beş kuruş menfaati için devleti satmayan bir toplum olursak
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 11:54
    Fatih bey sadece Zarab in dedikleri rüşvet almamış ki inan 2011 den sonra nerdeyse rüşvetsiz hiçbir şey olmuyor.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 11:40
    Fatih bey bunun altına imza atmıyacak insan sayısı çok azdır inanın size çok değer veriyordum bu dahada arttı tek kelime ile sağolun yavuz ercan
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 11:37
    SON GÜNLERDE GÜZEL YAZILAR YAZIYORSUNUZ. TEŞEKKÜRLER
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 11:20
    ben orayı sevmem ama adam haklı,hala 10 sene önceki avrupa yakası kafasından çıkamamış ve aynı tip oyuncular ile film çeken birisini desteklerseniz,recep ivedik serisini 15 e kadar izlersiniz sayın altaylı
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 14:11
    yorumundan filmi izlemediğin belli. Aynı tip oyuncu dediğin Demet Evgar mı, Erdal Özyağcılar mı, Şevket Çoruh mu ya da Ayta Sözeri mi. Mükemmel bir film olmuş. Tamamen doğal bir senaryo, oyuncular harika ve sonunu çok güzel bağlamış. Her başarıya çamur atmaktan vazgeçin
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 23:45
    Beğenmiyorsanız izlemezsiniz ben şahsen filmi çok beğendim
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 11:19
    adamsın daha güzel açıklanamaz yaşananlar kalemine saglık
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 10:55
    Ben bazen yazınızı okuyunca kendi kendime diyorum; aramızda bi telepati mi var acaba, kendim bile düşüncelerimi böyle sözcüklere dökemem diye
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 13:45
    orta doguyu dunyayi hatta turkiyeyi karistirmak bolmek isteyen amerika onun icin amerika ya birinci derecede kizmak lazim clintin olasa belki daha kotu olacakti...
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 18:41
    bende aynı şeyleri düşünüyorum ama bazen nadiren tam tersini düşünüyorum demekki farkliymisiz diyorum :)
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 10:49
    Sizin mahalle bizim mahalle ne güzel bir ayrımcılık hikayesi.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 10:42
    Varol abi.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 10:39
    kim birileri istedi diye flim yapar ki sonuçta amaç para kazanmak ama komedi flimlerinde kalite yerlerde çok çok seviyesiz ne yazik ki gişe yapan da onlar
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 10:33
    abi sen 40yıllık dostun sana kazık atıncamı daha çok bozulr kızarsın yoksa sıradan bir insanmı
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 10:21
    Fatih bey, siz bu yüzden, bu gazeteyi en büyükler arasına sokmuştunuz.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 10:06
    Rusya'nin pyd'ye yakin durmasinin sebebi cok basit. Rusya ve Amerika, Suriye'de kapisiyorlar. Suriye'nin toprak butunlugunun saglanmasi Rusya icin bir kazanctir. Ruslarin Suriye'de usleri var. Amerika'nin Suriye'ye temelli olarak girmesini engellemeye calisiyorlar. Turkiye, Rusya'nin pyd ile iliskisine dikkat cekiyor . rahatsizligini belirtiyor fakat Rusya'nin temel politikasinin Suriye'nin toprak butunlugu oldugunu dusundugu icin bu iliskiyi gecici bir iliski olarak goruyor. Amerika'nin ise pyd ile iliskisi tamamen Suriye'yi bolmek veya Suriye'de Amerikan kuklasi bir pyd yonetimi kurmak icin. O yuzden Amerika'nin pyd politikasini cok sert bir sekilde elestiriyor
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 10:05
    bu lafi begendim: Adam olup olmamanız beni ilgilendirmediği zaman
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 09:57
    Trump'ın yaptığı siyaset Abdye zarar verecek diye ve Abdnin gerçek yüzünü gösterecek diye ülkemizde Clinton'a göre ön plana çıktığını düşünüyorum.Ve yanılmadık heralde gidişat o yönde.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 09:43
    Ne zanan adam oluruz! ''Güce ve paraya tapmayı bıraktığımız zaman.''
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 09:40
    Sn Altaylı, Dünya artık iki kutup altında ister-istemez birleştirilmiş ülkelerden oluşmuyor. Önceden bir denge vardı; Amerika-Rusya, dünya siyasetini bu iki ülke arasında ki çıkar ilişkileri üzerinden okumak kolaydı. Şimdi durum çok daha karmaşık. Bir tarafta Amerika kendi içerisinde üç ayrı gücün iktidar savaşlarını yaşıyor. Diğer tarafta Rusya, Çin, İngiltere, Almanya, Hindistan gibi dünya üzerinde kendi çıkar alanlarını oluşturmak isteyen yeni güçler var. Bu ortamda Türkiye'nin Batı bloğundan koptuğunu veya Rusya ya yaklaştığını söylemek doğru olmaz. Biraz dikkatli bakarsak eskisi gibi bir Batı bloğunun da olmadığını görmek zor değil. Savrulan sadece Türkiye değil, dünya yeniden bir denge arıyor. Saygılarımla.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 09:39
    Ne zaman adam oluruz! ''Amerikayı Amerikalıların yönetmediğini anladığımız zaman.''
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 09:26
    Dış politikamız şiir okuyarak, iç politika;tamamen seçim odaklı,belediyeler; imar ve çiçek oyuncak süsleme ile rant yaratma derdinde, ülke 10 senedir günlük yaşıyor.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 09:24
    Osmanlıda rüşvetten batmıştı. Dünyaki gelişmlere karşı gözlerini kulaklarını kapamıştı. Tek dayanakları yabancı elçilerdi.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 09:22
    Bu yazınızla Oray Eğin'in Sezen Aksu teorisini tam doğrulamış oldunuz.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 09:19
    vuhuvv
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 09:19
    Devlet aklı ve hukuk işlemezde kişisel kararlar,talimatlarla ülkeyi yönetirseniz içeride ve dışarıda fena oynatırlar sizi.Bu kadar yaşananlara rağmen hala sadece Cumhurbaşkanının şahsi anlık kararlarıyla yönetiliyoruz.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 09:16
    :thumbsup::thumbsup:
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 09:11
    Sn Fatih bey her zamanki gibi tespitleriniz cok dogru... Basarilarinizin devamini dilerim. AKP yonetimin suratlarina yuz ifadelerine baktigim zaman nedense bu ayeti hatirliyorum :) Sakın, Allahı zalimlerin yaptıklarından habersiz sanma! Allah, onları ancak gözlerin dehşetle bakakalacağı bir güne erteliyor.”(İbrahim Sûresi – 42. Âyetin Meâli)
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 09:10
    sizin mahalle hangi mahalle fatih bey.. :)
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 09:07
    Helal olsun,yazdıklarınız cuk diye oturmuş.
  • Misafir 05 Aralık 2017 Salı 08:17