Son Dakika
25.02.2018 - 04:11 | Güncelleme:

İttifaklar, ihtilaflar

 

AK Parti-MHP ittifakı konuşulup duruyor.

Ben bunun son derece doğal, son derece sıradan ve seçim sonrası yapılan ittifaklardan daha “delikanlıca” bulduğumu önceden de yazdım.

Seçimden önce türlü hakaret, türlü karşıtlıkla oy topla, bu karşıtlıkla topladığın oyu sonra git karşıt olduğunun emrine ver.

Artık bu olmayacak.

Zikrin ve fiilin aynı olacak.

AK Parti-MHP ittifakı kurulurken amaçlananlardan biri, oylardan çok oyların verimini artırmak ise bir diğer önemli “beklenti” de ittifaka dahil olmayan cepheyi zayıflatmak.

Öyle ya, ittifakların karşısına çıkmak için en akılcı yol, başka ittifaklarla buna yanıt vermek.

Ancak Türkiye örneğinde bu pek mümkün görünmüyor.

AK Parti-MHP ittifakının karşısına kim hangi ittifakı koyacak?

CHP-İYİ Parti ittifakını mı?

Bunun bir karşılığı var mı?

Sanki yok gibi duruyor.

Evet, İYİ Parti’ye gidecek seçmen arasında CHP’ye “kerhen” oy veren, laiklik ve Atatürkçülük kaygılı merkez sağ seçmen var ama İYİ Parti’nin çekirdeğinde CHP karşıtlığı da çok etken bir taban oluşturuyor.

İYİ Parti, CHP ile ittifak yaptığında bunu kaybetmesi mümkün.

Aynı şey CHP açısından da geçerli.

CHP ile İYİ Parti ittifak yaparsa, mesela CHP İstanbul İl Başkanı CHP’ye oy verir mi?

Hele hele bu ittifak denklemine HDP’yi de katmaya kalkarsanız ortalık darmadağın olur.

İYİ Parti darmadağın olur, CHP’den de epey bir oy kaçar.

Diyelim ki, böyle bir durum oluştu ve her şeye rağmen böyle bir ittifak kuruldu.

Bu kez de AK Parti-MHP cephesinden salvolar başlar. “CHP, FETÖ’cülerle ve bölücülerle el ele” diye. CHP hızlı biçimde seçmen gözünde “kriminalize” edilir.

Bu yüzden AK Parti-MHP ittifakına muhalefetin aynı şekilde karşılık vermesi pek mümkün görünmüyor.

Zaten geçmiş örnekler de gösteriyor ki, “yürütme” organının seçimine, çatı adayla gitmenin kimseye bir yararı yok.

Muhalefetin yapabileceği en akıllıca şey, işi ilk turda bitirtmemek olabilir.

Sonrası?

Allah kerim...

*********** 

TRAFİKTE ‘MAL’ SIKIŞIKLIĞI

 

BELKİ görmüş, belki duymuşsunuzdur. Kısa bir süre önce kendi adımla bir Youtube kanalı açtım.

Bu kanalda yayınladığım videolardan birinde İstanbul trafiğiyle ilgili eleştirilerim oldu.

Eleştiriler hayli sert ama aynı oranda da doğruydu.

Sadece İstanbul değil, büyük kentlerimizin hemen hemen tümünde trafik bir felaket.

Ancak İstanbul’da, dünyada eşine az rastlanır bir trafik rezaleti var.

Yol yapımlarındaki hatalar, trafik akış düzenindeki yanlışlıklar, tabelalandırma ve ışıklandırmada eksiklik veya fazlalıklar, trafiği içinden çıkılmaz bir hale getirmiş durumda.

Emniyet şeridi denilen yol kenarlarındaki şeritlerin “emniyet, belediye ve siyaset” mensupları için ayrılmış bir yol haline gelmesi ayrı bir olay.

Ancak tüm bunların toplamı kadar vahim bir durum da denetimsizlik.

İstanbul’da yaşayanlar başta olmak üzere, sorarım hepinize “Yollarda hiç trafik polisi görüyor musunuz?” diye.

Açık söyleyeyim, ben görmüyorum.

Kameralarla yapılan denetim dışında, İstanbul’da trafik polisi görmek pek mümkün değil.

Bir diğer rezillik ise yolları, arterleri otoparka çeviren servis araçları.

Bunlara da ilişen pek yok.

Ve tüm bunların dışında çok kolay çözülebilecek bir durum, hâlâ sürüp gidiyor.

O da şu: Kent içinde işyerlerine mal getirip götüren hafif veya ağır ticari araçların yarattığı trafik keşmekeşi. Dünyanın bütün büyük metropollerinde bu gibi hizmetler için trafiğin yoğun olmadığı gece saatlerinde ayrılmış zamanlar varken, İstanbul’da herkes her yere canının istediği saatte mal indirebiliyor. Zaten dar olan ve bir şeridi belediye tarafından otopark haline getirilmiş olan yollarda bir de bu araçların yol ortasına park edip mal indirip bindirmesi trafiği iyice içinden çıkılmaz hale getiriyor.

Buna bir de hafriyat kamyonlarına şehir içine girmeleri için verilen sınırsız izinler de eklenince İstanbul mahvoluyor.

En azından mal indirme saatlerine bir sınırlama getirilse trafiğin en az yüzde 30 rahatlayacağı kuşkusuz.

Ama belediyelerimiz imar işlerine bakmaktan başka hiçbir işle ilgilenmedikleri için ben hatırlatayım dedim.

*********** 

TRT WORLD’DE ‘GİZLİ TEHDİT’

 

GEÇTİĞİMİZ günlerde TRT World’ü eleştirmiştim.

Bu kez de övme zamanı.

TRT World’de “Hidden threat PKK” yani “Gizli tehdit PKK” adlı bir belgesel yayına girdi.

Belgeselde PKK’nın Türkiye’nin Güneydoğu’sunda yaptıklarından daha çok Avrupa’daki faaliyetleri anlatılıyor.

Uyuşturucu kaçakçılığından Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde her türlü mafya faaliyetleri içindeki rolü, bağlantıları, para kaynakları, yasa dışı her türlü ticaretteki fonksiyonu gözler önüne seriliyor.

Belgesel oldukça kapsamlı bir araştırmanın ve ince bir çalışmanın ürünü.

TRT World’ün izlenme oranlarını bilmiyorum.

Ancak az izlense bile sonuç olarak önemli bir çalışma.

Fatih Er’i bu çalışma için kutluyorum.

Bir de tavsiyem var.

Avrupa’daki otellerde hâlâ TRT World’ü bulmakta güçlük çekiyorum.

Bununla ilgili bir pazarlama faaliyetine girişmelerinde fayda var.

Çünkü yayın kalitesi olarak Türkiye’yi utandıracak değil, tam aksine gururlandıracak bir kaliteleri var.

Spor yayınlarının kalite ve içeriğini de çok beğeniyorum.

Keşke Bein Sports’la anlaşıp yurtdışında Türkiye liginin özetlerini de yayınlayabilseler çok daha iyi olur.

*********** 

BİZ NİYE ÇIKARMIYORUZ?

KIBRIS açıklarında dünyayla mücadele ediyor ve Kıbrıs Rum Yönetimi’nin buralardaki egemenliğini geçersiz kılma yolunda haklı bir mücadele veriyoruz.

Anlamadığım husus ise şu:

Madem buralar Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin egemenlik alanı.

O zaman Türkiye veya Kıbrıs Türk Cumhuriyeti niye buralarda sondaj yapıp doğalgaz çıkarmıyor?

***********  

ÜZEN AYRILIKLAR

BAZI ayrılıklar beni çok üzüyor.

Mesela Mustafa Sandal ile Emina Sandal ayrılığı.

Mustafa’yı çok severim.

Dünya tatlısı, hoşsohbet, sevgi ve saygı dolu bir genç adamdır.

Mustafa sayesinde tanıdığım, bir iki kere sohbet etme imkânı bulduğum eşi Emina da öyle. Bilgili, kültürlü, düzgün bir genç kadın.

Beni ne ilgilendiriyorsa, boşanmalarına çok üzüldüm.

Sanki ideal çift gibi duruyorlardı.

Vardır bir bildikleri ya da bilmediğimiz.

Ama yine de üzücü.

***********  

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Siyasetçiler ateşin düşmediği yerdeki yangını da gördüğü zaman.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 26 Şubat 2018 Pazartesi 16:55
    Kirli sakal yakismis
  • Misafir 26 Şubat 2018 Pazartesi 14:42
    Fatih bey gerçekten kutluyorum muhteşemsin bunu yayınlarsın bu hoşuna gidecek
  • Misafir 26 Şubat 2018 Pazartesi 14:14
    Ali Koç muhalefetin adayı olabilecek bir isim.Aktif, dinamik, karizmatik ve vizyon sahibi...
  • Misafir 26 Şubat 2018 Pazartesi 02:34
    Güzel devam
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 20:59
    Fatih Altaylı'ya gerçekten kutluyorum muhteşem bir yazı daha merak ettim daha önce kitap yazdınızmı yazsaydınınız hangi alanda olurdu ? Başarılarınız daim olsun
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 20:38
    Kanadanın trafik kurallarını alıp, Türkiyede bir yıl uygulasanız iddia ediyorum 50 milyon araç kullanan sürücü varsa bir yılın sonunda ehliyeti iptal edilmeyen 5 milyon gerçek sürücü ancak kalır.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 19:36
    trafik polisini ancak bir devlet büyüğü geçecekse bizim yolumuzu kesip durduk yere trafik oluşturunca görüyoruz onun haricinde hepsi telefonuyla oynuyor
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 16:25
    Millet illa ittifaka oy verecek diye birşey yok.Mesela arkadaşım koyu AK Partili ama bu sefer İYİ diyor.Yada CHP li olanlar var onlar da AK Parti diyor.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 16:15
    akşener de akp nin ilk zamanlarında yaptığı gibi gerçek niyetini gizlese, zamanı geldiğinde inmek üzere trene binse. abd ve batı hizmetinde olduğunu saklasa, bu ülke çıkarı için herkesle kavga edebilecek bir yapı sergilese, yer yer abd ye yer yer rusyaya yer yer ülke içi güç gruplarına çatsa, ezilen soyulan ` ı azcık anladığını zannettirecek bi kaç cümle kurabilse, 3 günde birinci parti olur. başa geçincede istediği ülkenin istediği güç gruplarının ve kendi cebinin emirlerini yerine getirir. chp de arkalarından bakar. hoş chp için fark etmiyor, vekil koltuğunun sıcaklığı ve bir kaç yüz gazeteciyi yanlarında tutabilmek onlara yetiyor. Trafik polisi, +(zabıta, +mali denetmenler) benim ilçemdede yok. İstanbulda değilim. Kıbrısta sondaja gerek yok çünki 10 yıl önce akp li bakan, karadenizde dünyaya yetecek miktarda petrol ve gaz bulduklarını açıklamıştı. O parayla marsta uzay üssü kurma çalışmalarına başlamış olsalar gerek.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 16:13
    Sayın Altaylı; İstanbul da şehir içi lojistik Hizmetleri için ukome tarafından belirlenen kurallar ve saatler var. Bence sehri lojistik amacli tasimalardan degil, amaçsız arac trafiginden kurtarmak gerek. Saygılarımla
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 15:15
    Trafik konusunda yazmaya devam edin lütfen, bunları herkes görüyor, bir belediye yönetenker görmüyor. Kavşak dizayn hataları mesela kilitlemek için tasarlanmış sanki
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 15:00
    Tarihin arka odasi ni yeniden gormek istiyoruz
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 14:49
    Kırmızıdan önceki sarı ışığın anlamı şudur. Hızını azalt birazdan kırmızı yanacak ve duracaksın. Peki bu sarı ışık ülkemizde nasıl algılanıyor. Hızını artır birazdan kırmızı yanacak ve duracaksın. Durmak istemiyorsan bas gaza. Bunu ben bile yılarca böyle uyguladım. Ama son 6-7 yıldır sarıyı gördüğümde hızımı azaltıyorum.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 14:10
    Göçü durdurmazsanız hiçbir önlem yetmez, 20 milyonluk şehir mi olur? Herkes baba kütüğü neredeyse orada yaşasın, trafik falan kalmaz, o şehirler de kalkınır bu sayede.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 14:04
    Seferberlik icin ilk parali askerlik yapanlari cagirsinlar 40 yasinda olanlara kadar.Isteyen parali seferberlik gorevini yerine getirsin ,yapamayan askefe ilk o cagrilsin.Gelen parayi Darulacize,Cocuk esirgeme Kurumu,Kizilay basta olmak uzere dagitilsin.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 14:04
    Bağdat caddesinde kaldırımda giden motorsiklet terörü unutulmasın.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 13:38
    Sayın Ataylı , AKP-MHP sözde ittifakının karşısında henüz bir ittifak kurma ve arama girişimleri başlamadığı halde tüm medya böyle olası bir ittifakı önleme telaşı içindeler. Unutmayın ki AKP zamanında hem Fetö hemde bugün PKK diye suçladığı HDP ile ittifak kurmaktan kaçınmamıştı. Bu telaş ve korkuyu anlamak mümkün değil.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 13:07
    Ustanın güzel yazılarında bir tanesi
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 12:55
    Trafik konusunda yüzde 100 haklısınız. bunları dile getirilmesi lazım. teşekkürler
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 12:33
    Fatih bey istanbulda birde trafikte sadece tamponu surtmus bir kazayi trafikte durup izleyen yada ayni sekilde yol kenarinda calisan is makinesini yavaslayarak izleyen bir mal gurubu var bunlarada gerekli egitim verilse trafik yogunlugu yuzde 60 azalir.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 12:20
    Haklısınız trafik polisi neredeyse hiç yok gibi. Ama bundan daha da vahimi polisin gözü önünde cereyan eden ve dönülmezden dönen ya da belediye otobüsü durağının yani park edilmezin önüne parkeden araçlara trafik polislerinin sessiz kalışıdır. Ellerinde cep telefonları ve gözleri sadece onda. Gidiyor söylüyorsun tamam beyefendi ilgileneceğiz diyorlar ama trafiği gözlemlemektense sadece etrafı gözlemleyen trafik polisleri var ortalıkta.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 12:16
    CHP İlber Ortaylı'yı aday gösterebilir.Sempatik,karizmatik ve babacan...
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 12:12
    Yılmaz Özdil CHP'nin adayı olmaya müsait...
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 11:36
    İttifakın asli hedefi HDP. Biliyorsunuz HDP hala legal bir parti. Baraj düşürülseydi, hele hele MHP'nin takılmayacağı seviyeye indirilseydi, HDP'nin ölüsü bile geçerdi o barajdan. Baraj düşürülmedi, HDP marjinalleştirildi. Muhalif cephenin eli kolu bağlandı; pozisyon CHP-HDP ittifakının, CHP'nin intiharı olacağı bir noktaya getirildi. Sonuçta kaybeden demokrasi olacak. Yasama meclisinde bile Türkiye halklarının, tam temsilinin önü kesiliyor.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 11:35
    CHP'nin adayı Muharrem İnce olabilir.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 11:19
    CHP'nin adayı aktif, dinamik,heyecanlı,aynı zamanda sempatik ve karizmatik,tüm Türkiye'yi kucaklayabilecek birisi olmalı."KİM OLABİLİR"sorusuna vatandaş olarak isim önererek katkıda bulunmalıyız...
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 11:09
    ingilterede kent merkezinde güzel bir otelde konakladik, pkk nin yayin organi vardi , dandik dandik kanallar vardi, trt world yoktu. listede olan türk tv kanallarinda da sinyal yoktu.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 10:25
    yaşamayın istanbulda bu kadar basit,20 milyon insanı hangi şehire koyarsan koy trafik olur,yakında japonyadaki gibi tık basa gideceğiz metrolarda,elimde biraz para olsa köye dönerim
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 15:10
    Öyleyse zaman kaybetme. Köyde İstanbul'dan daha fazla para mı gerekli? Başkasını eleştirmektense kendin uygula.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 09:56
    imar demisken imardaki rüşvet in haberini hangi delikanli yapacak. cennete gider herhalde
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 09:54
    araç cekme çetesinin de haberini yapsaniz cok makbule gecer
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 09:54
    Acele bir işim vardı, Merterde bir sokaktan geçmem gerekiyordu. Solağa girdim önümde kuyruk. Arkamdan da araçlar geldi orada sıkıştım kaldım. Bir kağıdı bir yerde imzalatmam gerekiyordu. Çok az bir zamanım vardı. Kağıdı imzalatamazsam şirket ihaleyi alamayacak ben de işimden olacağım. Baktım ileride bir kamyonet yük boşaltıyor. Yol bu yüzden tıkanmış. Adamlar aheste aheste çalışıyor. Kornaya basttım bastım tınlayan yok. Baktım olacak gibi değil kornaya sürekli basmaya başladım. Kamyonetin yanından birisi bana doğru gelmeye başladı. İri yarı bir arkadaş, dovecek. Ben durumu anlattım acele etmelerini istedim. Birazdan biter dedi. Adamların kendi işleri dışında dünya umurlarında değil! Biz ancak bu kadar toplum olabiliyoruz!
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 09:43
    bu almanyanın isteğiyle serbest bırakılan pkklı gazeteci unutuldu gitti niye bunun hakkında konuşulmuyor?ülkedeki adalet sistemi ve anlayışının durumundan daha önemli birşey varmı
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 09:01
    CHP ‘ye tam oy verilebilir dedim, İstanbul il başkanını seçtiler, doğru bir tespit. Fatih bey konyaya geldiniz mi bilmiyorum istanbul trafiğine şükredersiniz. 100 metreye bir ışık koymuşlar.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 09:00
    Daha sonra vali konagi caddesine gittim oradada hepi topu 5 km gidecegim yeri 50 dakikada gittim bu sıkısıklık yetmezmis gibi birde o saatte 17:15 gibi belediyenin yol temizleme araci calisiyor bunlari gece yapsalar olmuyor mu zaten trafikteki kesmekes yeterince fazla birde dediginiz gibi 1 tane polis yok vali konagindaki trafigin en onemli sebebi park eden
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 08:55
    Belediyeler sanki trafik iyice artsin diye ugrasiyor izmitten istanbula gelirken haftaici saat 3 bucuk civari samandiraya gelmeden trafik basladi bu saatte bu barada hayirdir derken 10 dakika sonra anladikki seritlerden 1 tanesi iptal edilerek kedi gozleri temizleniyor daha sonra
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 08:29
    İttifak sistemi meclis seçimlerinde olacak diye biliyorum başkanlık seçimlerinde nasıl uygulanacak?
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 08:25
    Merhaba Fatih Bey inanın özellikle bu trafik konusunda okadar çok yapılması gereken düzenleme var ki. İnsanlar neredeyse arabaları yolun tan ortasına park edip yük vs indirecekler. Bir gün bu yüzden biriyle tartıştım yolu tamamen kapamış indim adamı buldum napıyon kardeş diye sordum bana cevabı “nooldu adam mı öldürdük” oldu.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 07:22
    Bence İlber Ortaylı muhalefetin başkan adayı olmalı. Kesin seçilir.
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 06:12
    İstanbul un nüfusu 15 milyon ve yüzölçümü Eskişehir in yarısından biraz fazla! Eskişehir in şehir merkezi 600 bin nüfus trafik tam bir rezalet! İzmir desen o na keza. Bu illerde tek ilave yol yapılmadı. Bu akılları biraz da chp li belediyelere verin
  • Misafir 25 Şubat 2018 Pazar 04:56
    Geri durup rumlara fırsat veriyoruz!
Kalan karakter : 2000
Hava Durumu
Cuma 10 MPH 23°
Kısmen Güneşli ve Gök Gürültülü Sağanak Yağışlı