Öne Çıkanlar
Son Dakika
12.11.2017 - 07:14 | Güncelleme:

Hürmetle iktifa ediniz

 

İLGİNÇ bir 10 Kasım’dı.

Türkiye Hafızlar ve Mevlithanlar Cemiyeti, Gazi Mustafa Kemal’in vefatının 79. yılı sebebiyle Şişli Camii’nde mevlit okudu.

Kastamonu’daki kız imam hatip lisesi, özel bir koreografiyle Mustafa Kemal Atatürk’ün imzasını oluşturdu.

Batman’da valilik nezdinde gerçekleştirilen 10 Kasım törenlerinde 12. sınıf öğrencisi başörtülü Leyla Gök, Atatürk’e Kürtçe ağıt yaktı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan gönüllerdeki Atatürk’ün layık olduğu hürmete dikkat çekti. Atatürk’ün bir “istiklal” sembolü olduğunu, ancak CHP tarafından araçsallaştırılarak istismar edildiğini ifade etti. “Atatürk’ü faşistlere, Marksistlere ya da amorf bir parti olan CHP’ye bırakmayız” dediği kısım özellikle ilginçti.

HANGİ ATATÜRK?

Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ, sosyal medya hesabından “Bize düşen Atatürk’ü ve hedeflerini dosdoğru anlamak ve bu hedefler için gece gündüz çalışmaktır. Atatürk’ün mirasına ve hedeflerine de biz sahip çıktık, sahip çıkıyoruz, sahip çıkacağız” şeklinde paylaşımlar yaptı. Açıkça anlaşılıyor ki,

“Atatürk’e sahip çıkma” diye bir misyon oluşmuş.

Atatürk’ün “yanlış ellere düştüğü” yolunda bir zehab var.

Aslında anlaşılır bir durum, bu zan politik ve psikolojik bir arka plana tekabül ediyor.

Zira, “Devletin beka sorunu” diye tabir edilen, bazı tehditkâr koşulların aşılmasının “milli mücadele” olarak adlandırıldığı bir dönemden geçiyoruz. Bu arada demokrasiden ve hatta hukukun üstünlüğü ilkesinden epey taviz de veriliyor ve devlet ister istemez kendisini 1923-1938 ve hatta devamındaki dönemle senkronize olurken buluyor. Belli ki yapılan akıl yürütme şu: “Bugün verilen ‘milli mücadele’ ile o gün verilen milli mücadele arasında benzerlik var. O günün güçlü liderliğini, iktidarın tek bir şahısta temerküz etmesini, iktidarı sorgulamanın tasfiye edilmeyi gerektiren şartları ne idiyse bugün de aynı şartlar oluştu. Atatürk neyi yapmak zorunda kaldıysa, biz onun 21. yüzyıl versiyonunu yapıyoruz. Peki buna karşı çıkan kim? CHP. O zaman Atatürk’ü neden CHP temsil etsin?”

AK Parti ve CHP, Atatürk’ü nasıl paylaşacak bilemem. Merak ettiğim, AK Parti’nin Atatürk’e sahip çıkarken hangi Atatürk’ü tercih edeceği.

1920’de Meclis’te, Meclis-i Âli’yi teşkil edenin Türk’ten, Kürt’ten, Laz’dan, Çerkez’den mürekkep “Anasır-ı İslamiyye” olduğunu söyleyen Atatürk’ü mü tercih edecek AK Parti, yoksa 1937’de TBMM’nin 3. yasama yılı açılışında yaptığı konuşmada, “Bizim devlet yönetimimizdeki ana programımız, Cumhuriyet Halk Partisi programıdır. Bunun kapsadığı prensipler, yönetimde ve politikada bizi aydınlatıcı ana çizgilerdir. Fakat bu prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya yaşamdan almış bulunuyoruz” diyen Atatürk’ü mü?

07.02.1923 tarihinde Balıkesir Zağanos Paşa Camii’nde, “Ey millet! Allah birdir, şânı büyüktür. Allah’ın selâmeti, âtıfeti ve hayrı üzerinize olsun. Peygamber Efendimiz Hazretleri, Cenâb-ı Hak tarafından insanlara dini hakikatleri tebliğe memur ve rasûl olmuştur”* diye hutbe veren Atatürk’ü mü referans alacak yoksa “Din körü körüne bağlanmaktır. Gerçekte dinleri konusunda halkın hiçbir fikri yoktur, din dediği şey bilinmeyen inanç dizgelerine kör bağlılıktan başka bir şey değildir”** diyen Atatürk’ü mü?

AK Parti’ye oy veren dindar taban, cesur ve fedakâr bir kumandan olarak Atatürk’ü “milli lider” olarak kabul etti, ediyor; ama din hakkında olumsuz düşünen ve düşündüklerini de uygulayan yönüyle Atatürk’ü, “ulu önder” olarak görmedi, görmüyor.

İNANDIRICILIK SORUNU

Bu ülkede artık kimse Atatürk’ün kavga nesnesi haline getirilmesini istemiyor. Ona yapılan hakaretleri onaylamıyor. Bu iyi bir şey. Ama durum böyle diye, bütün bir 10 Kasım gününü AK Parti’nin “Atatürk’ün hakkını teslim etme” girişimini alaya alarak geçiren, uzlaşma değil “üstünlük” isteyen irrasyonel Kemalistlerin tapınma eğilimlerini onaylamaya ve çoğaltmaya kalkmanın da âlemi yok. Böyle bir eğilim maalesef neyi anlamak istiyorsa onu anlayacak olanlara çarpıtma için malzeme vermeye yarar; inandırıcılık sorunu oluşturması da cabası.

* Söylev, c. II, s. 94

** Atatürk’ün El Yazmaları, Medeni Bilgiler, Afet İnan

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 13 Kasım 2017 Pazartesi 23:14
    ​Bence siz önce kendi inancınızı sorgulamalısınız. "acaba ben ne kadar doğru biliyor ve uyguluyorum" deyip, Allah'ın size bahşettiği akıl ile mi, yoksa Kuran'ı sizden daya iyi bildiğini söyleyen hoca tayfasının aklıyla mı hareket ediyorsunuz. Kuran'ı kendi aklınızla mı? yoksa hoca tayfasının aklıyla mı? öğrenmeye çalışıyorsunuz. Eğer ki hocaları, cemaatları ve önderlerine göre inancınızı yönlendiriyorsanız, vah ki Allah'ın verdiği aklı kullanmak yerine başkalarını kendinizden daha akıllı kabul etmişsiniz. Eğer öyleyse o halde her zaman eleştirilen batılı sömürgeci denen zihniyetten farkı ne?
  • Misafir 13 Kasım 2017 Pazartesi 22:27
    İslam'da, ölmüş kişinin arkasından kötü saygısız konuşmak var mı? Hani müslümansın belki o yüzden sordum!
  • Misafir 13 Kasım 2017 Pazartesi 16:01
    Size katılmıyorum Nihal Hanım. Göklerden indiği sanılan ile kastedilen Kuran-ı Kerim değildir. O dönem de Fetö benzeri bir çok inanış ve devlet düşmanı Hoca görünümlü ajanlar mevcuttur. Elmalılı Hamdi'ye Kuran-ı Kerim'in muhteşem tercümesini yaptıran, imam hatipleri kuran, İlahiyat Fakültelerini kurduran, Diyanet İşlerini kurduran o güzel insan, Büyük Adam asla ve asla gerçek İslam'a düşman değildir. Malesef, esas bugün için de ATAM'ın öngörüşü ve Adamlığı en önemli fikirsel bütünlüktür...
  • Misafir 13 Kasım 2017 Pazartesi 14:50
    SİZ BU YAZDIKLARINIZA İNANIYORMUSUNUZ?
  • Misafir 13 Kasım 2017 Pazartesi 13:32
    evet din olarak lider görmiyoruz seni destekliyoruz ayrıca reise bir ikiuyarı yaptığın içi onların yani davamızın selameti için mutluyum seni yeniden reisle uçakta görmek istiyoruz sana karşıda tavır alınırsa üzülürüz saygılar nihal abla
  • Misafir 13 Kasım 2017 Pazartesi 11:26
    sen de alttan alttan Atatürk aleyhine propaganda yapıyorsun yazar hanım. Ama burada bu yazıyı okuyanlar senin maksadını anlayacak zekada. Senin istediğin şekilde anlayacaklar emin ol zaten gazete okumuyordur.
  • Misafir 12 Kasım 2017 Pazar 22:00
    düşncelerinlze katılmıyorum sizde aratürkü yeni tsnımaya çalışıyorsunuz ve hedef şaşırtmaya çaba gösteriyorsunuz bu ülkeye artık hiç kimse zarar vermesin lütfen rica ediyorum
  • Misafir 12 Kasım 2017 Pazar 21:14
    Dun aksamSn.Buyukelcinin soyledigi ya ummet yada Ataturk felsefesi arasinda secim yapmalyiz demisti.Cevap vermediniz.Ne dusunuyorsunuz.Ortak bi yol olabilirmi.
  • Misafir 12 Kasım 2017 Pazar 13:39
    Nihal Hanım, yazınızda belirttiğiniz gibi Ak Parti'de Atatürk'ü sahiplenme isteği birden çıktı ortaya. Hangi Atatürk'ü sahiplenirler onu bilemem fakat ortada şöyle bir durum var. 15 yıl boyunca gerek basında, gerek sosyal medyada Atatürk'e hakaret hatta küfürlere taviz vermiş ve ses çıkarmamış bir partinin bir anda 180 derece dönerek Atatürk'e sahip çıkar gibi yapması hiç inandırıcı ve samimi değil. Herkes 2019 seçimleri için yapıldığının farkında. Kendi seçmenleri bile 2019 da başkan olduktan sonra göreceksiniz, şimdilik sizi mutlu ediyoruz diyor. O yüzden Ak Parti'nin Atatürk'ü övmesi hiç samimi değil, oy için olduğu bariz.
  • Misafir 12 Kasım 2017 Pazar 11:52
    "ama din hakkında olumsuz düşünen ve düşündüklerini de uygulayan yönüyle Atatürk'ü, "ulu önder" olarak görmedi, görmüyor." olumsuz uygulamalar nelerdir bunları da yazmanız gerekmez miydi? herşeyi yazmışsınız nedense olumsuz uygulamaları yazmadınız
Kalan karakter : 2000
Hava Durumu
Çarşamba 28 MPH 12°
Bulutlu