Sosyal Güvenlik Kurumu ( SGK) Başkanı Fatih Acar, emekli aylığı bağlama süresinin 60 günden 20 güne indireceklerini söyledi. Emeklilik aylığını 3 günde bağlayıp neticeyi cep telefonundan bildireceklerini aktaran Acar, emeklilere ocak ayında zam müjdesi verdi. SGK Başkanı, emeklilik yaşının yükselmeyeceğini de bildirdi.


Skytürk360 TV'ye konukolan SGK Başkanı Fatih Acar, emeklilere müjde verdi. 2000 yılından önce emekli olanlarla, 2000 yılından sonra emekli olanlar arasında uçurum olduğunu ifade eden Acar, bakanlığın bu adaletsiz durumun çözülmesi adına önemli gayret gösterdiğini belirtti ve "Emeklilerimizin aylığında 2013 yılında 10 TL ile 322 TL arasında iyileştirme yapacağız" dedi.
İntibak hesaplamaları yaparken 2500 emeklinin maaşının eksik hesaplandığını belirten Acar, "2500 emeklinin maaşı eksik hesaplanmış. Bunlar toplu olarak Ocak'ta fark alacak. Bunlardan birinin hesabına 22 bin TL yatıracağız." bilgisini verdi.

81 İLDE KAYITDIŞIYLA MÜCADELE
Kayıt dışılık konusuna da değinen SGK Başkanı Acar, 81 ilde kayıt dışı mücadele servislerinin kurulduğunu belirterek, 4 yılda 1milyon 250 bin çalışanın kayıt altına alındığını vurguladı. Teknik altyapı sıkıntısını gidermek bakımından Türk Telekom'la özel bir anlaşma yaptıklarını söyleyen Acar, "Telekom özel hat verdi, provizyon arızası olmayacak. Biz bir sosyal güvenlik kurumuyuz. 74 milyona hizmet veriyoruz. Bize otobanda yer tahsil edin dedik ve yaklaşık bir aydır özel otobanda ayrılmış hattan hizmet ediyoruz."
Fatih Acar, milyon dolarlık futbolcuların asgari ücretle prim yatırdıklarını tespit ettikten sonra harekete geçtiklerini aktaran Acar "Asgari ücretli o kadar ünlü futbolcu çıktı ki hayret ettik ve asla bu tabloyu kabul etmeyeceğimizi söyleyerek bu tablonun 1 yıl içerisinde düzeltilmesi gerektiğini net bir şekilde ifade ettik. Futbol kulüplerine yaptığımız çalışmayı 2013'te sektör sektör derinleştireceğiz." ifadelerini kullandı. Acar, asgari ücretten prime esas matrah beyan edenlerin oranının 2008'lerde yüzde 60'larda iken bugün yüzde 41'lere indiği de kaydetti.

EMEKLİLERE 104 MİLYAR LİRA KAYNAK AKTARILDI
Sosyal güvenlik reformundan önce 38 yaşında emekliliğin tabii bir uygulamaya dönüştüğüne dikkat çeken Acar, ''15 yıl prim ödeyen 40 yıl emekli aylığı alıyordu." dedi. Bunun ülkeye çok ciddi faturasının olduğunu belirten Acar, bugün gelinen noktada 10,4 milyon emekli olduğunu ve emeklilere 104 milyar lira kaynak aktarıldığını söyledi. Türkiye'nin gelecekte daha yaşlı bir nüfusla karşılaşacağını ifade eden Acar, bu sebeple sosyal güvenlik reformunun son derece önemli olduğunu dile getirdi.
Merkezi Yönetim Bütçesi'nin yüzde 40'ndan fazlasını SGK'nın oluşturduğunu söyleyen Acar, şu bilgileri verdi:
"2012 bütçemize baktığımız zaman toplam gelirimiz 133,2 milyar lira, toplam giderimiz 158,7 milyar lira. Açık olarak öngörülen rakam 25,4 lira. Prim gelirlerimiz ise 93,5 milyar lira. Bütçemiz içerisinde en önemli gelir kalemlerimiz prim gelirlerimiz. Giderlerimiz açısından baktığımızda en önemli giderlerimiz emekli maaşları, 104,7 milyar lira. Sağlık giderlerimiz 43,4 milyar lira. Bu tabloya baktığımızda şöyle bir fotoğraf verebiliriz; sosyal güvenlik reformuyla birlikte sürdürülebilir bir sosyal güvenlik sisteminin temelleri atıldı."

CİHAN


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 23 Haziran 2014 Pazartesi 16:10
    bu iktidar döneminde sadakanın adı ne zaman zam oldu?
  • jarwik 13 Kasım 2012 Salı 10:31
    zam neresinde bunun
  • ibo5138 13 Kasım 2012 Salı 09:38
    bütün yorumları okudum n ekadar cahilce yorumlar yapılmış beyler biz emekliler fazla bişey istemiyoruz gerçek enflasyonda zam istiyoruz enflasyon yüzde40ların üzerindeyken emekliye yüzde5.32veriliyor kısacası akp tavacılığıyapmayın akp hükümeti emekliyi gözden çıkartmış allahsonumuzu hayırede bakanların ve kendi çocuklarının gemiciklerin eve iş yerlerine paraaktarılırken bütçede paravar enekliyemiyok para insafedin
  • akayalar 12 Kasım 2012 Pazartesi 23:23
    şu komik zam rakamlarini telafuz etmeğe bile utanmiyorsaniz emekli ne yapsin..?
  • rahmetli 12 Kasım 2012 Pazartesi 23:20
    devlet için en iyi emekli ölü olan.
  • kartal-60 12 Kasım 2012 Pazartesi 21:19
    emekli kime denir önce herkes bunun cevabını bulsun.
  • istanbuldan 12 Kasım 2012 Pazartesi 20:59
    kişi başı milli gelir zenginler için tabi kaç milyon dolarlar acaba onu yazın
  • lazlar 12 Kasım 2012 Pazartesi 21:51
    fakirlik edebiyatı yapma kardeş
  • miisafiir 13 Kasım 2012 Salı 04:48
    kişi başı milli gelir ne demek biliyor musun?
  • Misafir 12 Kasım 2012 Pazartesi 20:05
    Boş laflar, net konuş be kardeşim. Kim ne kadar maaş alacak.
  • Misafir 12 Kasım 2012 Pazartesi 19:32
    Bu ülkeyi refaha kavusturacaksaniz asgari ücreti 1500. -2000 tl yapin ,en az alan emekliyede 1500 falan vermelisiniz .böyle onu çarp onu bol bizim millet anlamaz öyle allengirli işlerden
  • Misafir 12 Kasım 2012 Pazartesi 19:23
    Sankisadaka vériyor bir de mujde demis utanmadan yuh olsun bu zihniyete
  • feyzi01 12 Kasım 2012 Pazartesi 19:13
    birde yapılan memur hatalarına çare bulsanız ve tefeciden daha fazla faiz uygulamasına...2001 yılından işçi prim borcundan 558 tl borcum varmış 2001 ile 2010 yılları arasında ssk lı çalıştım 2010 da emeklilik dilekçesi verdim 2012 ekim ayına kadar maaş aldım ekim ayında 1/4 ü kesilmiş olarak aldım araştırdım 558 tl lik borcumun olduğunu ve bunun 7.032 tl olduğunu öğrendim ödeyemeyeceğimi söyledim 36 taksit yaparız dediler 9.700 tl ye çıktı neden haber vermediniz daha önce dedim beni bulamamışlar akıl var mantık var 2001 2012 arasında nasıl bulamadınız kurumda kayıtım var adalet istiyorum......
  • Misafir 12 Kasım 2012 Pazartesi 19:08
    benzine do?algaza bir kere zam yap?lsayd? hadi normal derdik ka defa zam yap?ld? say?s?n? unuttuk baybilmis
  • cenkergin 12 Kasım 2012 Pazartesi 18:56
    aldığımız zam 1.95 yalan konuşmayın...
  • lazlar 12 Kasım 2012 Pazartesi 19:02
    yok canım 0 de bari ayıp ayıp hangi mantıkla bu provakatörlüğü yapıyorsun
  • miisafiir 12 Kasım 2012 Pazartesi 20:46
    19.02 geçen sene 2.50 zam aldı emekli.
  • cenkergin 12 Kasım 2012 Pazartesi 20:57
    yazın kardeşim..aldığınız zam oranını 6. ayda yapılan oran 1.95 tir...öyle işkembeden atmakla olmuyor lazlar...
  • sedat37 12 Kasım 2012 Pazartesi 18:50
    emekli kandırma oyunları başladı. refah içinde yaşıyacak üçreti almadan asla oy vermem.
  • lazlar 12 Kasım 2012 Pazartesi 18:49
    bazı taraf mantıklı emekli kardeşlerimiz fakirlik edebiyatı yapmaya çalışmış beyler yatın kalkın bu maaşları gününde tıkır tıkır tüm tc emeklileri rahatlıkla bu devlet sayesinde alıyor değil mi? almayan herhalde muhalif taraf emeklileri he he he dur daha bizleri senelerdir hastahane kapılarında süründürenler unutuldu bu iktidarın bu husustaki yaptırımı tc tarihinin mucizesidir beyler yukarıda bir allah var diğer dost veya düşman ülkelere bakın hepsi maaş alımında ve sağlık hizmetlerinden dolayı perişanları oynuyorlar istisna 3-5 ülke gerçekleri gizleyemez anlayana
  • Emrah Ceylan 12 Kasım 2012 Pazartesi 19:20
    duyanda daha önce maaşlar gününde alınmıyordu sanar :)
  • dokuer 12 Kasım 2012 Pazartesi 18:43
    sigorta prim miktarı tamamlanıp 10 yıl yaş bekletileceğine belli miktar nakit ödeme alınsa ve yaş bekleme kaldırılsa mantıklı olmaz mı
  • avangarde 12 Kasım 2012 Pazartesi 19:23
    sen o vereceğin nakit ödemeyi aylık olarak bölüp kendine maaş verirsen aynı hesaba gelirr..
  • Misafir 12 Kasım 2012 Pazartesi 18:34
    Sadaka verecekler.
  • lazlar 12 Kasım 2012 Pazartesi 19:06
    ayıp ayıp aldığınız maaşı bugün ingilterede ki hayat dünyanın en pahalı ülkesi olmasına rağmen bu maaşa yakın para alıyorlar 600 ingiliz sterlini çarp 3 tl ile 1800 eder bir şişe su 5 lira ekmek 10 lira vs vs haydi gidin yaşayın burada bakayım onun için bilip bilmeden konuşmayın saçma yorumlar yapmayın şükredin lütfen allah devletimizi korusun amin amin amin
  • turkuaz062 12 Kasım 2012 Pazartesi 18:29
    niye emekliye verilecek olan zammı küçümsüyor sunuz?insanda biraz olsun utanma olur.zaten bu zihniyetin anlayışı bezine 30 kuruşluk zam yapılmış olsa yaygarayı basarlar ama indirimlerin toplamı bundan fazla bile olsa sesleri çıkmaz her nedense.çünkü amaçları üzüm yemek değil bağcıyı dövmek.hükümete sövmek için sebep olsun da ne olursa olsun.nasıl olsa dilin de kemiği yok,yazanın da yazısından bir sorumluluğu yok.sırtlarında yumurta küfesi mi var ki sorumluluk duysunlar.yaşasın sadece eleştiri şahane şu bu incir çekirdeği bahane!...
  • Emrah Ceylan 12 Kasım 2012 Pazartesi 19:28
    benzindeki indirimler bindirimlerden daha fazla oldu da bizim mi haberimiz yok amca? bu işler öyle 30-40 kuruş zam yapıp, 10-15 kuruş indirim yapma ile olmuyor. dünyanın en pahalı benzini ünvanı yine bizde. değişen bir şey yok...
  • digitalarmy 12 Kasım 2012 Pazartesi 18:27
    lütfen okuyun.önceki sene 18 yaşımı doldurdum ve 1 sene üniversiteye hazırlandım.bu sürenin içinde gss denilen sigorta sistemi çıktı (tam bana denk geldi) çalışmadığım ve üniv.hazırlandığım için bu zamana kadar 500 tl borç çıktı hiç hastaneye gitmediğim halde.bu sene üniversiteye başladım ancak hala bana ölüm aylığı bağlanmadı.(babamdan)aylık alamadığım için sigorta da bağlanmıyormuş.. aylığı keserken hemen kesiyolar ama bağlarken 3 ayda anca bağlıyolar.lütfen diyorum başka da bir şey demiyorum.
  • avangarde 12 Kasım 2012 Pazartesi 19:25
    1 sene bağırdı devlet gss sigortanızı yaptırın yada okuyorsanız öğrenci belgeniz ile sgk ya başvurun diye
  • digitalarmy 12 Kasım 2012 Pazartesi 22:55
    sen tam olarak okumadın heralde? iyi oku iyi at gözlüklerini.
  • Misafir 12 Kasım 2012 Pazartesi 18:15
    verin calisana milletvekili maasi serefsizim hic emekli olmayim 24saat calisirim
  • arkanmus 12 Kasım 2012 Pazartesi 18:07
    bu ülkede sadece ssk emeklileri yaşamıyor.memur emeklileride bu ülkenin insanları.-sayın yekililerimiz diyeceklerki onların durumu iyi-zahmet edip dsi den veya tedaştan emekli olan ilk okul mezunu maaşı ile devlet memuru kadrosundan emekli olan (üniversite)mezununun maaşını bir karşılaştırma lütfunda bulunsnlar.benim babamın kemikleri sızlıyordur şimdi-ay ışığında çalışıp üniversite okuttum,keşke ilk okuldan sonra şoför filan yapsaydım-diyordur sanırım.
  • trakya41 12 Kasım 2012 Pazartesi 20:02
    arkanmus bey,devlet memuru kadrosundan emekli olmuşsun,devletten iyi bir maaş bekliyorsun.bi de şöyle bakalım,memurlıuk yaparken emekli sandığına kaç lira prim ödedin acaba.tamamını toplasan ssk lının ödediği primin üçte birini belki ödemişsindir. ben de 30 yıl çalışıp ssk ya 10600 gün- prim ödedim,ve de tamamı tavandan.aldığım maaş senin ki kadardır.(ayrıca belirteyim özelde elektirk mühendisi olarak çalıştım.) ama,bürokratsan,askersen,hakim,savcıysan emekli olunca 3-5 bin maaş alırsın.ne prim yatırdığının önemi yoktur.bunun düzeltilmesi gerekiyor,ne kadar prim o kadar emekli maaşı olmalı
  • 465465465465465ababab 12 Kasım 2012 Pazartesi 18:04
    dava ettık mahkeme kabul ettı emeklı oldum ama dosya yargıtaya gitti 1 yıl oldu nerdeyse bakan yok..emeklı aylığı alamıyorum.mahkemenın kabul ettıgını yargıtay nıye kabul etmesın mahkeme red etmedıkı yargıtayda bekleyen dosyalarda emeklılık işlemlerı hemen baslamalı emeklı haklarımdan saglıktan ve emeklı aylığını almadan işssiz olarak yasamak ne kadar zor bilemiyormu basbakan ve kurmayaları
  • Misafir 12 Kasım 2012 Pazartesi 17:39
    emeklilerin can?na okudunuz sefiller gibi ya??yoruz zamlar? ya?mur gibi indirdiniz do?algaz faturalar? nmze dokulucek obur faturalar hari hala ocakta vericez diyorsunuz cok kizginiz
  • Misafir 12 Kasım 2012 Pazartesi 17:30
    ne vericekseniz verin artik hasta ettiniz bizleri biran evvel verinde y?lba??n? adam gibi gecirelim bayramida zehir ettiniz zaten adam gibi insan gibi alisveri yapal?m hasret b?rakt?n?z al??veri? yapmay? gerekten utan?yorum bunlar? yazmaya ama sizler uyan?n
  • avangarde 12 Kasım 2012 Pazartesi 19:27
    avm lerde adım atacak yer yoktu bayramdan önceki 1-2 gün ve özellikle arife günü.. o insanlar maaşını yurtdışındanmı alıyo???
  • mhkavas 12 Kasım 2012 Pazartesi 17:26
    emekliye ne zam verecekleri belli olsa ne olur olmasa ne olur?bir kaç lira zam verecekler zaten verecek oldukları zam doğalgaz ve enerji zamları ile kat be kat peşinen alındı.hükümetler emeklilerin prim birikimlerini har vurup harman savurdular,gayri menkullerini sattılar,şimdi de kaynak sıkıntısından bahsediyorlar,erken emekliliğe kabahat buluyorlar.maalesef hükümetler bu ülkenin emeklilerini 2.sınıf vatandaş,işe yaramayan bir ihtiyar sürüsü olarak görüyorlar.bu ülkede hiç kimsenin isteyerek emekli olduğuna inanmıyorum.ekonomik şartlar zorluyor,işsizlik zorluyor.
  • miisafiir 12 Kasım 2012 Pazartesi 17:19
    20-30 lira zam yaparlar artık.
  • cengiz42 12 Kasım 2012 Pazartesi 17:13
    ne 1 ayı yaa babama 8 ay eziyet ettiniz 60 tane dilekçe yazdırdınız kaç tane memurdan azar işittik bir emekli maaşı için sgk kadar bozulmuş ve berbat bir kurum yok (meb hariç)
Kalan karakter : 2000
Sermaye Piyasası Araçları Vergilendirme