25 NİSAN 2017
ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

12 Eylül 1980 darbesiyle ilgili dönemin Genelkurmay Başkanı ve 7. Cumhurbaşkanı Kenan Evren ile dönemin Hava Kuvvetleri Komutanı emekli Orgeneral Tahsin Şahinkaya hakkında açılan davanın 10. duruşması Ankara 12. Ağır Ceza Mahkemesi'nde başladı.



"BİZİM BU İŞKENCE OLAYLARIYLA İLGİMİZ YOK"
Mahkeme Başkanı Süleyman İnce, sanıklar Evren ve Şahinkaya'ya yasal haklarını okudu. Avukatlar yardımıyla savunma yapacaklarını belirten Evren, "Bizim bu işkence olaylarıyla ilgimiz yok." dedi. Şahinkaya da avukat eşliğinde savunma yapacaklarını ifade etti.

TAHSİN ŞAHİNKAYA: O GÜN İÇİN EN DOĞRU OLANI YAPTIK
Yargılanan darbe döneminin Hava Kuvvetleri Komutanı emekli Orgeneral Tahsin Şahinkaya, milletten aldıkları güçle en doğru olanı o gün için yaptıklarını belirterek, herhangi bir soruya cevap vermeyeceğini söyledi. Müdahil avukatları, savunmaların ayrı ayrı alınmasını ve birbirlerinin söylediklerini duymalarının engellenmesini, aralarında bir hiyerarşi bulunduğunu belirttiler. Sanık Evren'in avukatı Bülent Hayri Acar ise müvekkillerinin böyle bir kaygı taşımadığını, taleplerin reddedilmesini istedi. Mahkeme Başkanı Süleyman İnce, talebin reddedildiğini açıkladı.

"BUNLARIN DIŞINDA BEYANDA BULUNMAYACAĞIM"
Sanık Tahsin Şahinkaya, savunmasını yapmaya başladı. Milli Güvenlik Konseyi'nin asli kurucu iktidar olduğunu dile getiren Şahinkaya, Anayasal düzeni yeniden kurduklarını ifade etti. Suç isnat ve yargılama gibi herhangi bir yetkinin olmadığını belirten Şahinkaya, sanık sıfatının hukuken kendisine verilmesinin mümkün olmadığını savundu. Milli Güvenlik Konseyi üyesi olduğunu ifade eden Şahinkaya, muhataplarının büyük Türk milleti olduğunu ileri sürdü. Milletten aldıkları güçle en doğru olanı o gün için yaptıklarını anlatan Şahinkaya, 12 Eylül müdahalesinin tarihte yerini aldığını, tarihi olayları ancak tarihin yargılayacağını iddia etti. Şahinkaya, "Maalesef ortada açılmış bir dava bulunmaktadır. Yüksek mahkeme de görevini yapmaktadır. Bunların dışında herhangi bir beyanda bulunmayacağım. Herhangi bir soruya da cevap vermeyeceğim." dedi.

O SORULARA YANIT VERMEDİ...
12 Eylül davası sanığı Ali Tahsin Şahinkaya, mahkemenin, ''12 Eylül 1980 askeri darbesinin yapılmasında ABD veya bir başka ülkenin bilgisi veya onayı var mıdır?'' sorusu üzerine, ''Arz etmiştim efendim, (yanıt) vermeyeceğim'' dedi.

Ankara 12. Ağır Ceza Mahkamesi, 12 Eylül davası sanığı Ali Tahsin Şahinkaya'ya, ''Bireysel olarak bir darbe yapmanın gerektiğine ne zaman inandınız? Bu kararınızı kimlerle paylaştınız? Darbe yapılması yönündeki karara hangi tarihli toplantıda, hangi komuta kademesi ile hangi komutanlarla karar verdiniz? Sizin dışınızda kalan, yani emir komuta zinciri dışındaki TSK görevlilerince veya TSK dışında bir silahlı güç tarafından darbe yapılsaydı, buna o dönemdeki tepkiniz ne olurdu?'' sorularını yöneltti.
Şahinkaya, ''Müsaadenizle cevap vermeyeceğim efendim'' dedi.

SORU SORULMAMASINI İSTEDİ
Müdahil avukatı Ömer Kavili sanık Şahinkaya'ya sorular yöneltti. Ancak hiçbirine cevap alamadı. Kavili, "Sorularımıza cevap vermesen de sorularımız devam edecek." dedi. Sanık Evren'in avukatı Bülent Hayri Acar, ulusal dilin Türkçe olduğunu hatırlatarak, sorulara cevap vermeyeceğinin, özgür iradesiyle hangi şartla olursa sorulara cevap vermeyeceğinin söylendiğini aktardı. Hiçbir soruya cevap vermeyeceğini sanığın söylediğini ve bunun kayıtlara geçtiğini dile getiren Acar, doğrudan veya başka şekilde soru sorulmasının o kişinin özgür iradesine fiili müdahale anlamına geleceğini vurguladı. Yasak sorgu alma yönteminin mahkeme tarafından uygulandığını belirten Sanık Evren'in avukatı Bülent Hayri Acar, bundan sonra müvekkiline herhangi bir soru sorulmamasını talep etti.

CEVAP VERMESE DE SORULACAK
Avukat Ömer Kavili, "Bir cevap vermemesinin bir anlamı yok. Ancak tarihe not düşülmesi açısından, hukuki gerçeğin ortaya konması açısından sorgunun sürmesi elzemdir." ifadelerini kullandı. Müdahil avukatları, sorulara cevap verilmese de soruların kayda geçilmesi açısından sorulması gerektiğini ifade etti.  Kısa bir ara verdikten sonra kararı açıklayan Mahkeme Başkanı Süleyman İnce, "Sanık her ne kadar sorulara cevap vermeyeceğini ifade etmiş ise de devam edecek sorularda sanığın savunması açısından cevaplamak istediği soruların bulunabileceği ihtimali ve dolayısıyla cevap vermemesinin engellenmemesi açısından müdahil vekillerince sorulacak soruların zapta geçirilmesine" oy birliğiyle karar verildiğini duyurdu. Duruşmaya saat 13.10'a kadar ara verildi.

DURUŞMADA SİLAHLI KORUMA ŞOKU
12 Eylül askeri darbesine ilişkin dönemin Genelkurmay Başkanı ve 7. Cumhurbaşkanı Kenan Evren ile Hava Kuvvetleri Komutanı emekli Orgeneral Tahsin Şahinkaya'nın Ankara 12. Ağır Ceza Mahkemesi'nde yargılanması sırasında Baskın Oran'ın korumasının duruşma salonuna silahla girmesi üzerine mahkeme başkanı duruma müdahale etti. Mahkeme başkanı, Baskın Oran'ın koruması olduğu öğrenilen kişiyi hakkında işlem yapılmak üzere salondan çıkardı. Korumanın sert sözlerle dışarı çıkmasını söyleyen mahkeme başkanı, “Koruma polisliğin ‘A’ harfidir, bunu bilmen lazım” dedi.

"TÜRK MİLLETİ'NE AÇIKLANDI"
Tahsin Şahinkaya'nın ardından Ankara GATA'da bulunan Kenan Evren, sesli ve görüntülü sistem aracılığıyla savunmasını yaptı. Yazılı savunmasını okuyan Evren, 12 Eylül'ün ''kurucu iktidar'' harekatı olduğunu ve yapılış nedeninin bildiriyle Türk milletine açıklandığını söyledi. 12 Eylül harekatını yapan Türk Silahlı Kuvvetleri'nin üst komuta heyetinin, kurucu iktidar olarak Milli Güvenlik Konseyi'ni oluşturduğunu kaydeden Evren, ''Milli Güvenlik Konseyi, kurucu iktidar olarak Anayasa'daki kanunları çıkarmış, yeni anayasal düzeni oluşturmaya başlamıştır. Kurucu Meclis'in oluşturulması, yeni Anayasa'nın yapılması ve halkoyuyla yürürlüğe konulmasıyla yeni anayasal düzen tamamlanmıştır'' diye konuştu. Evren, ''kurucu iktidar olan Milli Güvenlik Konseyi'nin başkanı ve devlet başkanı olduğunu'' belirterek, bu görevleri, TBMM'nin faaliyete geçtiği tarihe kadar sürdürdüğünü, bu tarihten sonra 7. Cumhurbaşkanı olarak görevine devam ettiğini hatırlattı.

''YARGILAMA YETKİSİ BULUNMAMAKTADIR"
Milli Güvenlik Konseyi'nin 1982 Anayasası'yla hükme bağlanmasının suç olduğunun iddia edilemeyeceğini savunan Evren, ''Beni ve silah arkadaşlarımı, 12 Eylül ve sonrasındaki tasarruflarından dolayı, yetkisini 1982 Anayasası'ndan alan yargının suç isnat etme ve yargılama yetkisi bulunmamaktadır'' dedi.

EVREN: BİZ İHTİLAL YAPTIK, TEŞEBBÜS ETMEDİK...

Evren, "Ben, 12 Eylül harekatını yapan Türk Silahlı Kuvvetleri'nin Genelkurmay Başkanı, Milli Güvenlik Konseyi Başkanı ve Devlet Başkanıyım. Türkiye Cumhuriyeti'nin 7. Cumhurbaşkanıyım. Ben, 12 Eylül harekatının hesabını Türk milletine verdim. Bundan sonra beni tarih yargılar. 12 Eylül harekatını herkes istediği gibi değerlendirebilir. 12 Eylül ile ilgili beceriksiz siyasetçilerin söylemlerini geçen yıllar yalanlamaktadır. Demokrasinin işlediği yerde ihtilal olmaz. Siyasetçi beceriksizliğini askere kapora edemez. Türk Silahlı Kuvvetleri, iktidar olmanın meraklısı değildir. 12 Eylül 1980'den bugüne kadar yaşananların bir daha yaşanmaması bunu göstermektedir. Ülkenin o tarihteki ve öncesindeki durumunu büyük Türk milleti bilmektedir. Büyük Türk milleti o olaylara layık değildi. Biz o gün doğru olanı yaptık. Bugün de olsa aynı şekilde ihtilal yapardık" dedi ve ''Türk Silahlı Kuvvetleri'nin iktidar olma meraklısı olmadığını'' söyledi.'' Biz, ihtilal yaptık, ihtilale teşebbüs etmedik. Herkesin ihtilal ile ihtilale teşebbüsün aynı şey olmadığını bilmesi gerekir'' ifadelerini kullanan Evren, sorulara cevap veremeyeceğini belirterek "Beni tarih yargılar" dedi.

"BİR SAĞDAN, BİR SOLDAN ASARAK..."
Evren, "Adaletli olsun diye bir sağdan bir soldan dedim. Bir sağdan, bir soldan asarak tarafsızlığımızı gösterdik. Bayrak harekat planının içeriğini hatırlamıyorum" dedi.

Evren, "Tabii ki adli yargı mensupları ve yüksek mahkeme görevini yapmaktadır. Yukarıdaki açıklamalarımla birlikte söyleyeceğim bunlardır. Benim görevim bunlara yardımcı olmaktır. Sanık olmadığımı yukarıda açıklamıştım. Bu beyanımın dışında başkaca bir beyanda bulunmayacağım. Mahkeme sorularına cevap vermeyeceğim. Kusura bakmayınız. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı'nca alınan ifadenizi tekrarlıyor musunuz'' sorusu üzerine, ''Ne vermişim orada?'' dedi.

Evren'e bunun üzerine, soruşturma aşamasında verdiği beyanları anımsatıldı. Evren, bu beyanları tekrarladığını bildirdi.

12 Eylül Davası'nda bugünkü duruşma tamamlandı. Duruşmaya yarın 09.45'te devam edilecek.


Ajanslar

 


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • 1903hasan 26 Kasım 2012 Pazartesi 13:17
    ben cinayete tesebbus etmedim, fakat cinayet isledim gibi acayip bir savunma. beyefendideki piskinlige bak, kendisini cumhurbaskani zannediyor, halbuki silah zoru ile devleti ele gecirdikten sonra kendisini önce devlet baskani sonra da cumhurbaskani tayin etti, yani secim falan olmadan. 17 yasinda yasini büyütüp idam ettirdigi gencin ruhu hatirina evren ölmeden önce en az bir hafta ayni hücrede hapis yatmali.
  • Veysel1981 23 Kasım 2012 Cuma 14:36
    toprak reformu, egitim kadar sart. atadan dededen berri topraksiz kendi halkimiz var, bunlara yoruk veya fellah denmis sanki farkli kavimlerden. derler ya paranin milleti yok. tabi efe gibi, aga gibi adam olursun, okadar besinle yemle biz olurduk pehlivan! ama bizler yuru babam yuru, o koyden o koye deri kemik irgat, isci, ameleyiz hep.
  • Misafir 22 Kasım 2012 Perşembe 22:40
    Ama ben yinede diyorum 12 eylūl planliydi ve abd nin planiylan oluyordu sikiyönetim mesela yunanistanada geliyordu bunlarin korkulari kominizme karšiydi
  • Misafir 22 Kasım 2012 Perşembe 22:36
    Ok tarafsizdusuncu özūr...tamami?
  • tarafsizdusunce 23 Kasım 2012 Cuma 16:24
    canım kardeşim asıl ben seni kırdı isem ya da üzdü isem kibir yaptıysam özür dilerim..keşke hepimiz sen bizler gibi iyi olsa da müdahaleler ve karmaşalar olmasa..aeo
  • kartal-60 22 Kasım 2012 Perşembe 21:34
    12.eylül1980 günü yapılan darbede türkiye capında bir günde kılıc gibi kesilmiştir. cünki askerler bu terörü yaptırıyordu gibi yorumlar biraz komik. darbeden önce sn ecevit ve sn demirelin 1. hafta önceden televizyon ekranından seyretmiştim. onlar sokakda carpışanlardan daha cok birbirlerine öfkeliydiler anlaşamadılar. ülkede kan gövdeyi götürüyordu her taraf tomkis teksasa dönmüştü hatta ordu /fatsada halk mahkemeleri bile kurulmuş insanlar yargılanıyor infaz bile ediliyordular. askerler geldi terör bir günde bitti evet bitti. neden cünki askerde vur emri vardı. buna kim cesaret edebilecekti
  • tarafsizdusunce 22 Kasım 2012 Perşembe 20:08
    çoluk çocuk 12 eylül düşmanlığı adına 12 eylülü bilmeden yaşamadan atıp tutuyor..evet 12 eylül militarizmin bir sonucudur ama diğer darbeler gibi halkı kana bulamayı düşünmemiş, kamplaşan ve birbirini öldüren maşaları yok etmiştir..ha demokrasiyi de yok etmiştir o belli ki kimse farklı düşünceye burada bile tahammül edemiyor..bunlar da ihtilalin hala sözde demokrat ürünleri yorumcular..bırakın millet istediği düşündüğü gibi yazsın..doğruyu okuyarak kendi potasında eriterek kendi bulsun..aşağılamayın milleti
  • Misafir 22 Kasım 2012 Perşembe 18:54
    Amada burda uzatiniz
  • Misafir 22 Kasım 2012 Perşembe 18:31
    Tarafsizdusunce...sacmaliyorsun LEONI60 abini inan
  • tarafsizdusunce 22 Kasım 2012 Perşembe 20:02
    insanların farklı düşüncelerine az saygınız olsun..anlatmak istediğimi iyi oku..ben 12 eylülü hatırlayan biriyim..saçmalıyırsun, sen şusun,sen bucusun bu ne kibirdir..üstünlük taslayacaksanız çok kitap okuyun zaten o zaman da milleti aşağılamazsınız
  • tarafsizdusunce 22 Kasım 2012 Perşembe 18:26
    bana göre 12 eylül ihtilali ülkede kanı ve karmaşayı durdurmuştur..halk derin bir oh çekmiştir.ama ihtilalin uzun vadede sonuçları kargaşayı durdurmak yönünden olan faydasına nazaran ülkede militar ve siyasileşmiş düşünmeyen insan yapısı ve sahte demokrasi üretmesi açısından zararı daha çok olmuştur..buna rağmen 12 eylül ihtilali ile doğrudan halkın kaderine ve demokrasiye yapılan elit ihtilalleri olan 28 şubat ve 27 nisan ile karşılaştırılamaz..hele hele son dönemdeki ihtilal niyetçilerinin niyeti zerre kadar halkın menfaatine değildir
  • Misafir 22 Kasım 2012 Perşembe 18:16
    LEONI61 aynen öyle gelde anlat
  • okudum 22 Kasım 2012 Perşembe 17:42
    bu ve di̇ğer pek çok haberde abuk sabuk sirf i̇ş olsun torba dolsun di̇ye yorum yapanlar var. bi̇r konuda yorum yapabi̇lmek i̇çi̇n o konuya vakif olmak lâzim, şi̇mdi̇ bu konuda yorum yapanlarin o dönemleri̇ yaşamiş olmalarini ve özelli̇kle de o dönemlerde öğrenci̇ olmalarini i̇sterdi̇m, o zaman anlarlardi ki̇m neyi̇ ne i̇çi̇n yapmiş...
  • tarafsizdusunce 22 Kasım 2012 Perşembe 20:14
    sen kendi fikrini yaz diğerleri de kendi fikrini yazsın..doğrusu bu değil midir kardeş
  • leoni_61 22 Kasım 2012 Perşembe 17:34
    yorumcuların çoğu çoluk çocuk galiba anne babalarından dinledikleri masalları anlatıyorlar ben 8 yaşlarındaydım çok iyi hatırlıyorum evet evrene müthiş bir sevgi dua allah razı olsun ülkeyi kurtardı halbuki sonradan anlaşıldı ki ülkeyi o hale zaten bilerek kendileri getirdi ki yapacağı darbenin haklı bir nedeni olsun az araştırın okuyun kulaktan dolma bilgilerle yorum yazmayın
  • babababa 22 Kasım 2012 Perşembe 16:00
    kenan evren cumhurbaşkanı olmak için o zamanki kuvvet komutanlarını da vatan millet diye kandırarak darbe yapmıştır. bu kadar basit
  • Misafir 22 Kasım 2012 Perşembe 13:33
    her ev camina sevincden bayrak asmisti
  • Misafir 22 Kasım 2012 Perşembe 13:31
    o zaman butun millet cok sevinmisti sokaklara cikamiyordu hickimse cocuklar okula gidemiyordu ozamanlari yasiyanlar hatirlasin
  • joe_amy 22 Kasım 2012 Perşembe 11:13
    şuna cevap vermenizi istiyorum madem kenan paşa bukadar kötüydü de darbe yaptıktan sonra niye ülkeyi ele geçirmedi neden eşitlik sağladı demokrasi ve cumhuriyeti devam ettirdi.bumu suçu
  • missaffir 22 Kasım 2012 Perşembe 09:46
    asker dediğin senin gibi olacak paşam kodummu oturtacak. allah senden razı olsun. tek şikayetim darbe yönetiminde özal gibi bir adamı yanınızda barındırmanız.
  • yucelll 22 Kasım 2012 Perşembe 09:43
    8 yıl önce görev yaptığım üsse tahsin şahinkaya gelmişti. nezaket ziyaretiydi ama ama koca üs genelkurmay başkanı gelmişçesine bir alarm vaziyetindeydi. protokol birinci sınıftı.. adamlardaki kudreti anlayabiliyor musunuz? işte cesaret aldıkları nokta bu.
  • muverrih35 22 Kasım 2012 Perşembe 17:51
    orgeneral olarak hava kuvvetleri komutanlığı yapmış ve emekli olmuş. ayrıca o dönem milli güvenlik konseyi üyesi. üst düzey protokol için yeterli sanırım. gerçi sizin badem bıyıklar protokolle ağırlanmayı pek bi sever. o yüzden yadırgamaman lazım
  • sedo55 22 Kasım 2012 Perşembe 08:16
    12 eylül öncesi sokağa çıkamayanlar unuttunuz o günleri herhalde....o gün kenan paşaya destek veripte bugün karşısında olanlara da yazıklar olsun....hata da yapmışlardır ama ondan sonra iktidarı elinde bulunduranlar daha çok hata yapmışlardır....milli bayramları dahi kutlayamaz hale geldiysek ben kenan paşadan yanayım arkadaş.....sen daha çok yaşa kenan paşam..
  • Misafir 22 Kasım 2012 Perşembe 07:59
    karistirin durun ulkenin nelerle ugrastigina bakin.
  • Misafir 22 Kasım 2012 Perşembe 06:13
    atmayın atmayın şimdi bu eleştiri yazılarının sahipleri 82 anayasasına evet demişlerdi
  • tarafsizdusunce 22 Kasım 2012 Perşembe 20:15
    :) mahşer ne için var
  • networkprofession 22 Kasım 2012 Perşembe 04:47
    kamu oyu vicdaninin rahat ettirilmesi icin evindede olsa hapis cezasi verilmeli ve boyle birseyin daha sonra olmayacagi garanti altina alinmali eger ulke elden gitmiyorsa tabi 2 tane parti kuramadi diye darbe mi yapilir birde sanki tavuk asiyor bir sagci astik bir solcu astik diyor terbiyesiz.
  • Misafir 22 Kasım 2012 Perşembe 02:45
    Aman asmasinlar o zaman kahraman olur(((
  • Misafir 22 Kasım 2012 Perşembe 02:12
    Demirel'de m@sundur
  • Misafir 22 Kasım 2012 Perşembe 02:12
    Kenan arnavut ve m@sundur
  • Misafir 22 Kasım 2012 Perşembe 02:10
    Idam edilmesin bazi kesimler tarafindan kahraman olacak šurda ne kaldiki Allah huzuruna cikacak
  • diegokiller 22 Kasım 2012 Perşembe 01:48
    darbe ortamını hazırlayan siyasetçilerde medya da poliste herkes yargılansın hadi ikiniz niye darbe yaptınız komik değil mi? darbe öncesi nehir gibi kan akan caddeler sor derler adama
  • Misafir 22 Kasım 2012 Perşembe 00:25
    Turk'un Turk'ten baska dusman aramasina gerek yok.. Ikisinin onderliginde bir nesil mahvoldu. Ibretlik ceza verilmeli, hala da kendileri kibir denizinde yuzuyorlar. Pes dogrusu!!
  • sailorcihan 22 Kasım 2012 Perşembe 00:24
    deniz gezmişi astın yüz tane sağcı assan ne olur.. derhal idam edilmeli
  • soyturk03 22 Kasım 2012 Perşembe 08:38
    sen solculuğun ne olduğunu anlayamıyan büyük çoğunluktansın . eğer deniz gezmiş hayranıysan onun ideallerinide iyi bilmen gerekir. insenları eşit gören birinin ardından böyle sözler söylemen cehaletinin ve saygısızlığının bir kanıtı .
  • makedonya 22 Kasım 2012 Perşembe 00:20
    bu sol partileri anlamak gerçekten imkansız, sırf muhalefet etmek uğruna 12 eylül referandumuna hayır verdiler. hani o dönemde en fazla biz çektik edebiyatları ne oldu. insanda biraz ilke olur ya. bugün mamakta işkence gören biri, yetmez ama en azından yüreğim biraz soğudu bunlar ifade verince diyor. bizim solcular, bildiğimiz solculardan değil galiba.
  • oktay_64 22 Kasım 2012 Perşembe 00:11
    o zamanla korku içinde okula gidiyorduk her gün birileri ölüyordu.darbe olmasaydi belki̇ bugünleri̇ göremeyecekti̇k.o günlerde başta bulunanlara hesap sorulmuyor.memuru-polisi kısacası devleti bölünmüş bir ülkede can pazarı yaşanıyordu.ülkeyi o hale getirenler şimdi kalmış masummuş gibi hesap soruyorlar da dönüp biz ne yapmıştık demiyorlar.söylenecek çok şey yok aslında....
  • yucelll 22 Kasım 2012 Perşembe 09:46
    sırf darbe yapabilmek için,güvenliği bile bile tsk nın zafiyata uğrattığını bilmiyorsun herhalde.
  • erkan98 21 Kasım 2012 Çarşamba 23:59
    o dönem siyasetçileri cumhurbaşkanı seçemediler sandıklardan zeki müren bülent ersoy olsun çıkıyordu basiretsizliğin sonu darbe ile bitti suçlu siviller yargılanan askerler
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 23:48
    Burayi iyice idrak edin DEVAMLI GENARALERTŪRKIYE'YI HUKUM ETMIŠTIR...öbūr šeyler fasi fiso
  • ahmetkacan1905 21 Kasım 2012 Çarşamba 23:37
    o yıllarda olanlarda bende paşa olsam bende aynısını yapardım,siyasilerin kendi çıkarları ugruna bir çok zavallı bu ülkede acı ve ızdırab çekti.millet evine ekmek almak için sokaga çıkamıyordu şimdi gençlerde yaşamadıgı için o dönemi hikaye gibi gelir.
  • cocogola 21 Kasım 2012 Çarşamba 23:23
    özlemişiz huzur ve güven ortamını... 80ler :))
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 23:09
    Bu iki morgu idam olsa sallandiracaksinki yapdiklarinin bedeli ödesinler..
  • habersever 21 Kasım 2012 Çarşamba 23:45
    senin o gunleri yasamadigin belli, bu is olmasaydi bugun turkiye birak paramparca olmayi hala ic savas devam ediyor olurdu, ulke baska ulkeler tarafindan isgal edilirdi. yunanistan batiyi, ermeniler doguyu...........
  • wolverin034 21 Kasım 2012 Çarşamba 22:59
    esas yargılanması gerekenler ozamanın siyasileri ve yöneticileridir kenan evren olmasaydı türkiye nin şu anki halini düşünemiyorum
  • altay01 21 Kasım 2012 Çarşamba 22:46
    sayin pasam kenan evrenin tek bir hatasi vardir abd li genaralin askerlik sozune innanmasidir o soz ile yunanistani natoya dahil ettirmistir bir tek hatasi bu eger yardianacaksa bu yuzden yargilanmali yoksa vatan icin canini verecek bir sahistir seni selamliyorum pasam
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 22:42
    Bolsjevik/išci abd/kaptalistisk
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 22:30
    Buragan ! Tsk daki amerikanci yapidan bahsetmissin guzelde! Ya diger taraf diger yapi yani moskofcu bolsevik lerden niye bahsetmezsin!!
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 22:26
    sen cok yasa kenan pasa
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 22:26
    Burda kimse anlatmasin yok orduya zara vermiste falan fistikda. Darbeciler kac kere türkiyeyi batirdilar, mahsum insanlar öldü, banane ordunun önemli kisilerinden. Biri gider biri gelir.bir general gelsin kardesinizi babanizi öldürsün sonra deki generale dokunmayin, orduya zarar vermiyelim. Sizin mantiginiz bumu.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 22:21
    Bigborsaci kardaš sana söyleyim...cūnkū zaten sag solu ergenegon išiydi..
  • bigborsaci 21 Kasım 2012 Çarşamba 22:09
    ben 64 doğumluyum ve 49 yaşındayım.o günler çok kötü günleridi kardeş kardeşi öldürüyordu.hergün cenazeler vardı.ve ihtilalden sonra bütün bunlar bıçak gibi kesildi ve soruyorum kendime nasıl 1 günde bunlar bitti diye ama cevap bulamiyorum aklımdaki şüphelere
  • gencihtiyar 21 Kasım 2012 Çarşamba 23:47
    bak kardeşim biraz araştırır ve değişik kaynakları okursanız gerçeklere yaklaşırsınız...1970-1980 arasında cia türkiye komiseri "paul henze" diye bir adam vardi; 8 lisani anadili gibi bilirdi (tabii türkçeyi de).o yillarda birçok politikacımız ve generallerimizle çok iyi ilişkiler içindeydi. 1980 darbesi yapıldığında, dönemin abd başkanı jimmy carter ı arayıp, " our boys did it" (bizim çocuklar yaptı) demiştir. yıllar sonra bunuda "mehmet ali birant"a anlatmıştır.sonradan inkar etsede, 1997 de birant kayıtları açıklamıştır.1970-1980 arası türkiyede de bir...
  • habersever 21 Kasım 2012 Çarşamba 23:51
    bicak gibi bitmedi. biraz zaman aldi, unutmussun.ihtilalden sonra kimsenin macasi yemedi, cunku hatirlarsan once aksam 8 den sonra da saat 10 dan sonra sokakta yakalanirsan ayvayi yiyorlardi. hem sagcisi hemde solcusu artik biraraya gelip olay cikaramiyor, plan yapamiyorlardi. artik olum korkusu onlarin onunde bir engel oldu.
  • gencihtiyar 21 Kasım 2012 Çarşamba 23:59
    aynı silahın hem sağcıyı, hemde solcuyu vurduğu durumlar çok olmuştur...12 eylül 1980 darbesiyle 1milyon 683 bin kişi fişlendi, 300 kişi kuşkulu şekilde,200 kişinin de işkence ile öldüğü belgelendi. 14 bin kişi yurttaşlıktan çıkarıldı. 517 kişiye idam cezası verildi ve 50 kişi idam edildi.daha çok bilgi araştırmayla bulunabilir. doğrudur olaylar neden hemen kesildi sorusu gerçekleri anlamaya götürür insanı!!! 30 yıldır süren terör bitmiyor mesela????:-(((
  • diplom 21 Kasım 2012 Çarşamba 22:07
    darbeci arkadaslarin deyiminle bir ic savas ortami varken bir gecede hersey nasil susturuldu, bir darbeyle bu nasil engellendi? 1 mayis olaylarindan tut, bütün olaylarin önlemleri niye alinmadi, askerler, polisler olaylari durdurabilecekleri yerlerde, neden izlemekle yetindiler? sen darbeyi yapabilecek zemini hazirla, sonra darbe elzemdi de.. balyoz planinin bundan ne farki var.. o plandakiler uygulansa, yine ic savas benzeri bir durum olucak, ve yine darbe elzem olucak.. bunu idrak etmek bu kadar zor mu?
  • buragan 21 Kasım 2012 Çarşamba 22:05
    12 eylül darbesin den önceki kaos ortamını bizzat tsk içindeki amerikancı yapılar olgunlaştırdı bunu amerika dahi itiraf etti siz neyin peşindesiniz ki darbeyi savunuyorsunuz artık bu ülkede gerçekten amerikan uşaklarının kimler olduğu akp sayesinde aşikar oldu...
  • istanbuldan 21 Kasım 2012 Çarşamba 21:21
    bir sağdan bir soldan astık meydanı akp ye bıraktık
  • kartal-60 21 Kasım 2012 Çarşamba 21:08
    sürekli milleti pkk ile empati yapmaya zorlayanlar simdi o günün sartlarınıda empati yapmaya neden zorlanmaz.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 21:02
    Paşam çok yaşa. Bugünkü rahat ve güven ortamı sizin sayenizde
  • mustist 21 Kasım 2012 Çarşamba 22:54
    sen gibiler bu ülkede oldukça huzur imkansız
  • kartal-60 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:58
    1980 öncesini herkes hatırlar. terör faaliyetleri o kadar cok sarmıştıki sagcılar solculara moskovaya , solcular sagcılara america ya diye bagırıp birbirlerine silah cekiyorlardı. hatta iki kardeş bile evinde yumruk yumruga birbirine giriyorlardı bırakın sokakları okulları. o günlerde herkes sunuda konuşuyordu asker ve polisde ikiye bölünmüştü hatta rusya ve amerikan işgalinden bile bahsediliyordu. darbeleri övme anlamında sormuyorum. darbe olmasaydı bir iç savasda siyasetcilerimizin ne yapacagınıda söylemeleri gerekmez mi...
  • stargate 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:58
    valla derbenın asıl amacının yunanıstanı natoya almak oldugunu 3 yasın dakı bebeklerde bılıyo artık iste pasamız bunu yapmıstır vatanseverlerya abd istedı onlar yaptı sorada yunanıstan natoda hadı hayırlı olsun
  • kartal-60 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:52
    darbecileri yargılayacak demokrasi kültürümüzü bile geliştiremedik. adamları yargılamak yerine nerdeyse hepimiz birden terörist ilan ettik. bunun türk ordusuna ne kadar zarar verdigini yada bu durumun pkk terörüne ne kadar mevzi kazandırdıgından haberimiz bile olmuyor. yada bu işler bilerek tezgahlanıyor gibi.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:48
    Hangi gūnlere???sen hayal dūnyasindasin šuan olan olaylar onlarin ūrūnū
  • afaroz 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:45
    adam 90 yaşında dünya umrunda değil.cezaevinde en fazla 5 sene yatar
  • mendirek1 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:26
    darbetörler yargılanamaz.. baksanıza ne çok darbe seven ,öven ve haklıydılar diyen var. gerçenten yargılama bekliyorsanız mizanı beklemeniz lazım...
  • anaconda 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:58
    hakli olduklari ama dogru yaptiklari anlamina gelmez! bunu ayirmamiz lazim.
  • kardelen1 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:24
    ülkemizi 12 eylül'e getiren günlerde bizim kuşak cok acılar çektik. kardeşin kardeşi vurduğu bu iç savaş diyebileceğimiz olaylarda hayatının baharında 5000_6000 kişi öldü. sakat kalan hafızasını yiteren mesleğinden olanlarda cabası. şanlı türk ordusu üzerine düşüni yapmıştır. siyasiler, maalesef basın kim konuşursa konuşsun o dönemde hep taraflı hep kışkırtıcı oldu. ama 12 eylül'lü yapanlar heryere yetişemezdi, yetişemedi de ama zamanla herşey yerine oturdu. bu günlere o sayede geldik. bizler kenan paşamıza ve ordumuza sahip çıkmalı ve o günlerin bir daha yaşanmaması için dua etmeliyiz. syg'la
  • diplom 21 Kasım 2012 Çarşamba 21:08
    darbeci arkadas hic o güne kadar senin deyiminle bir ic savas ortami varken bir gecede hersey nasil susturuldu, bir darbeyle bu nasil engellendi? 1 mayis olaylarindan tut, bütün olaylarin önlemleri niye alinmadi, askerler, polisler olaylari durdurabilecekleri yerlerde, neden izlemekle yetindiler? sen darbeyi yapabilecek zemini hazirla, sonra darbe elzemdi de.. balyoz planinin bundan ne farki var.. o plandakiler uygulansa, yine senin deyiminle ic savas benzeri bir durum olucak, ve yine darbe elzem olucak.. bu kadar basit.
  • phesix 21 Kasım 2012 Çarşamba 22:03
    diplom ağzına sağlık nokta.
  • anaconda 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:19
    yasi 45 in altinda olupta sag sol davasina ailesinden can vermemislerin burada konusmasini cok yadirgadim 12 eylül sabahi milletin "cok sükür, allah askerden razi olsun" diye naralar attiklari dün gibi kulaklarimda, o dönemde verdigimiz canlarin sorumlulari üc isim; erbakan, ecevit, türkes "kemikleri sizlasin insallah" ve türk halkinin 50 yilini heba etmis demirel dir"kolayla can veremesin insallah".
  • turkishggirle 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:26
    bunun bir oyun oldugunu farkinda degillerdi. ve sen hala farkinda degilsin yada sende onlardan biriydin.
  • anaconda 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:57
    oyun moyun yukardaki isimler piyon olduktan sonra herkes evire cevire oynar, ben darbeyi savunuyorum sandin degilmi? be cahil. niye darbenin yapildigini anlatmaya calisiyorum
  • levo11 21 Kasım 2012 Çarşamba 21:33
    anaconda'ya katılıyorum.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:19
    Oh cekenler sen aynen öyle kalmišsin...
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:13
    Darbecilere ,darbeden bir sey yapamiyacaksiniz bari o zan rant saglayanlari hesaba cekim milletin paralari kimlerin cebine girdi onu bulun geri alin !!!!!!!!!
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:12
    Bu komedi yahu ,sunlara baksaniza yattiklari yerden biz kimseyi sallamayiz diyorlar , hakimi savcisi avukati gercegi goremedimi ???devletin kanunlarini ciddiye almiyorlar!!simdi bu pasalar yataga baglimi o kadar saglik sorunmu var ::::)))))))
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:11
    O' ohhh...cekenler senin gibi cahildi sen halen öylesin
  • blueroad226 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:03
    burada eleştirilmesi gereken sadece askeri darbe değil aynı zamanda yapılan insan hakları ihlalleridir. binlerce insan doğru düsürt yargılanmamış onlarcası asılmış, yüzlercesi işkence görmüştür, darbeyi savunacak kadar psikopatlaşmış insanları görmek ne kadar da vahim bir durum, ayrıca madem gerek duydu kenan efendi, darbe yaptı, tamam ama o kadar insana o işkenceyi niye yapıyorsun? hapse atarsın adam gibi yargılarsın, suçu ıspatlananlara ceza verirsin, cezası neyse çeker, ama gencecik çocukları idam etmenin mantığını bana darbeyi savunan psikopatlat lütfen anlatsınlar.
  • anaconda 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:49
    inanki darbeyi ben yapsaydim sen ve senden sonra 7 cettin darbeyi neden yaptigimi bilir ve yaptigim darbeyi ayakta alkislardi! ama kenan evren isin bu kismini düsünmedi hic cünkü gercekten bir kac yil icinde normallesme icin elinden geleni yapti, hatta ilk secimde kemal ulusuyu destekledigini bile bildirdi ama turgut özalin önünü kesmedi! ben her yil 12 eylülde bir "ulusa seslenis" yapardim ve olan biteni her yil tekrar tekrar anlatirdim bunu yapmadi adam!
  • muverrih35 22 Kasım 2012 Perşembe 17:31
    kardeşim darbeyi savunanlara psikopat diyorsun da o günlerde birbirini vuranlara ne diyorsun? her şey güllük gülistanlıktı da asker darbe mi yaptı? paşalar oturdu, yahu bu can sıkıntısını bi darbe yapıp atalım mı dediler? önce darbe yapılmasına zemin hazırlayan siyasileri yargılamak lazım. hem adamlar darbe yapmışlar isteselerdi kenan evreni diktatör ilan edip ülkeyi yönetmeye devam edemezler miydi? ne diye anayasa ya da seçimlerle uğraşıp da yönetimden çekildiler?
  • onoz20 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:03
    allah uzun ömür versin.ellerinden öperim paşam.seni hiç kimse yargılayamaz.çünkü güçleri yetmez. seni çok seviyoruz paşam.saygılarımla.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:57
    1826 yalan yaziyor
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:52
    baska seyler konusalim bunlar tiyatrodan baska birsey degil
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:49
    Bu milleti birbirine düşüren meclisteki milletvekilleri ve onların başkanlarıydı. Suçlu aranıyorsa o günkü meclise bakın neler yapmışlar. 12 Eylül sabahı analar babalar ohh demiştir. Yaşım 50.
  • turkishggirle 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:45
    önce sagci ve solcu diye ayirdi memleketi kaosa çevirde. sonra ortaya çikti darbe sart dedi ve dedigini yapti ve birden bire kahraman oldu (sözde memleketi kurtardi). kendi saltanatini kurmak için yapti bunu!!. hala bu oyuna inanlara pes diyorum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:44
    Ogün darbe olduğunda anaların hepsi ohh dedi.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:37
    Burada darbeyi elestirenler Allah rizasi icin 18:26 nin yorumuna cevap versin
  • blueroad226 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:06
    yapılan insan hakları ihlalleri, yargısız infaz yapılan onlarca genç, işkence gören çoğu masum binlerce kişi, bunlar ne olacak? ayrıca darbe yapmak anayasal suçtur, bahanesi de yoktur.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:33
    O günleri yaşamayanlar bilmez burdan kulaktan duyma yazar. ordu 1977 den itibaren üniversite yöneticileri dahil sendika başkanları ve hükümet yöneticilerine cumhurbaşkanı na olmak üzere olayları durdurun yoksa darbe olacak dedi fakat kimse oralı olmadı hatta dönemin cumh. Başkanı benim görevimin sonu geldi benden sonra yapın dediği herkese açık olan arşivlerde yazıyor yani üzüleceksiniz ama darbe bir gecede ve ABD nin onayı ile olmadı mecbur kalındı o günleri yaşayan bize inanmayın bugünün gençleri yinede okuyun ve kendiniz görün
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:33
    Ben 12 eylūlū yašadim gencecik aslanlari asiyorlardi..asmiyalimda bunlari besliyelimi ?k.Evren aynen böyle dedi
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:30
    London wiev aynen katiliyorum tr.de heršey degišebilir ama zihniyet ayni
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:26
    O zaman beyefenler ihtilali hazirliyorlardi sag sol catiśmasini kendileri yaratiyorlardi bunlar ergenegon uzantilari
  • turkishggirle 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:39
    +1000000000000000000000
  • london_view 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:17
    halen askeri darbeler konusunda destekleyen psikopatlar gormek ne kadar vahim bir durum.....
  • 05mehmet 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:04
    şimdi beceriksizlerin günahini da bu kahramanlar çekiyor.12 eylül şak şakcısı yalakalar o günleri çoktan unutmuş.yazıklar olsun.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:59
    Güzel demis, silivri avukatlarina duyrulur
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:55
    o zamanki ortamda askerin ynetime el koymas? sonuna kadar hakl? ve gerekliydi. ama darbe sonras?ndaki baz? yanl?? uygulamalar olmu?tur.unutmay?n asker ncesi tam bir terr lkeyi teslim alm??t? ve darbe sonras?nda yap?lanlar?n bin beteri hergn bu teroristler taraf?ndan hemde s?radan masum insanlara,al??anlara,?rencilere yap?l?yordu.darbeden sonra ise sadece sulu olanlar ma?dur oldu,halk rahatlad?
  • sananebeee 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:32
    12 eylülü yargılayan bugünkü zihniyet ile o günlerde bu ihtilalin yapılmasına vesile olanların zihniyeti birdir. bunlar o günlerdeki kuyruk acılarının telafisi amacıyla açmıştır bu davayı. ihtilal ülkenin zayıflamasını önleyerek milletin tekrardan refah yolunda adımlar atmasını sağlayan en büyük unsur olmuştur. ihtilale karşı olanlara bakın hele; o günlerin sarıklı ve cübbelileriyle beraber ülkeyi moskovalılaştırma çabasında olanlar, iki can düşman grup bugün el ele vermiş, ihtilali yargılıyorlar. çoğunluğu halbuki o günleri hatırlamaz bile hatta doğmamıştır daha.
  • aldrnd 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:27
    bence bu ihtilal ile fetullah gülen arasındaki ilişki irdelenmeli
  • aldrnd 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:26
    o dönemde kenan evren için methiyeler düzen bi cemaat lideri vardı neydi adı ha unutmuşum )))) ama millet unutmasın fetullah hocaefendi o dönem kenan evren e encok dua eden onu sürekli yücelten kişiydi
  • london_view 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:06
    eeeeeeee,ne alaka?.....
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:24
    Darbe olsun diye insanlari birbirine dusurende, katliam yapanda, darbe yapip Turkiyeyi 100 yil geriye getirip, Ataturk ve degerlerini kullanarak Turk milletini piyon gibi kullanip istedigini yaptiran da kendileri degil mi. Ve hala 13 bin lira maas alan bu vatan hainleri hepimizin gelecegini yok edip bizi fakir bir ulke haline getirdi. Kesinlikle, butun mal varliklarina el konulup idam edilmeli. Utaniyoruz sizin gibi vatan hainlerinden.
  • dayse719 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:10
    imralı'daki cani idam edilmemeli, ama k.evren idam edilir değil mi size göre.... sizde allah korkusu kalmamış artık..
  • anhudu 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:13
    meraklısına ; ben 12.eylül de 15 yaşında lise öğrencisiydim ve eğer o sene ihtilal olmasaydı ailem beni istanbulda okuduğum ve şimdi mezun olmakla gurur duyduğum okulumdan alacaklardı,çünkü can ve mal güvenliğimiz yoktu.. okulumu 3 kere göstericiler bastı,ailemden bir çok kişi haksız yere darp ve yaralandı..taki 12.eylül harekatına kadar.. ha 12.eylül den sonra her kim ki siyaseti sokakta yapmıştı,ondan sonra hapiste ve işkencelerde geçirdiler.buda doğru.. ama eğer ortada bir ateş varsa kurunun yanında yaşta yanıyor arkadaş. ne yani şimdi silivri de yatanların hepsi yüzde yüz suçlumu ?
  • ileridemokrasi 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:12
    akp kendini oluşturan düzeni yargılıyor, çok komik
  • turkishggirle 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:11
    önce sagci ve solcu diye ayirdi memleketi kaosa çevirde. sonra ortaya çikti darbe sart dedi ve dedigini yapti ve birden bire kahraman oldu (sözde memleketi kurtardi). kendi saltanatini kurmak için yapti bunu!!. hala bu oyuna inanlara pes diyorum!!!!!!!!!!!
  • kayahan_19 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:11
    askeri korkutup, sünni islam devletini kurmak için tezgahlar. her zaman olduğu gibi eski salon sosyalistleri de tiyatronun yardımcı aktörleri. millet yuhalarsa şaşırmayın..
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:07
    Servet çelik benden anlaşılan yaşça kücüksün, dolayısıyla olayları ben daha iyi hatırlıyorum. Böyle bakarsan haklısın ama o olayların nasıl o hale geldiğini hiç düşündün mü. K.maraş, taksim, çorum vb olayların failleri hiç yakalanamaması dikkatini çekmedi mi. Teröristin, anarşistin yakalanamaması ancak derin devlet kanalıyla olabilir. Ayrıca sağ ve sol elebaşların güzelcene yurtdışına rahatça gidebilmeleri o dönem de mümkün mü. Kime hizmet ettilerse onları görev tamamlanınca kaçırdı. İyi düşünün iyi...
  • actuel 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:06
    1980 de sokağa çıkamıyorduk evet haksız yere onlarcası asıldı fakat şunu unutmayın sakın .darbe olmasaydı sokaklarda hergün onlarca insan ölüyordu bunuda unutmayın..... şu an yapılan darbe değilde ne peki sivil darbe
  • london_view 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:13
    heeee! sen o hikayeleri git cani yanmislara anlat.....bakalim sana cevap olarak ne verirler,......
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 17:58
    Valla ben o gnleri ya?amadim ama uzun y?llar lkeyi geriye goturdugunu hemfikrim''
  • dayse719 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:13
    yaşamadıysan ne diye konuşuyorsun..
  • hesen1 21 Kasım 2012 Çarşamba 17:39
    misafir tek kullanicisin 50 tane yazi yaziyon. evren pasa cennetlikmis neye gore laiklik ilkelerine goremi.
  • 01aygul 21 Kasım 2012 Çarşamba 17:57
    misafir telefondan yorum gönderenlerdir anlayacağın aynı kişiler değil.
  • gencihtiyar 21 Kasım 2012 Çarşamba 17:58
    misafir tek kişi değil kardeş! isim oluşturmayan herkes "misafir"...:-)))
  • siyasetekseni 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:08
    çok sevdiğiniz özal'a iktidar bahşeden adam hakkında böyle konuşmayın.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 17:34
    aslinda bazen diyorumki kenan pasa erteleseydi ihtilalu 2-3 ay daha, bugun konusan bazi kendini bilmezlerden de belki kurtulmus olurduk.
  • servetcevik 21 Kasım 2012 Çarşamba 17:34
    çok çok çok doğru ve haklı bir darbe idi. allah onlardan razı olsun. o gün ilkokul 3. e giden bir çocuk olarak ilk kez korkmadan okuluma gidebildim. belki bu darbeden haklı haksız 50-100 bin kişi zarar görmüştür ama 65 milyon insan o gün bir oh çekti. 50-100 bin kişi kusura bakmasın ama 65 milyonun esenliğini sağladı bu insanlar. bu yapılan yargılama saçmalığı tıpkı atatürk ü sen neden padişaha isyan ettin diye yargılamak kadar saçmadır. bu adamlar devleti yıkmadı yıkılmaktan kurtardı.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 17:34
    17:06 evet bende yaşadim, az bile kardeş kardeş birbirini yiyordu bu adam olmasaydi, hala ayni yerdeydik, hatta bu ülke bölunmuş durumda olucakti.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 17:32
    kenan baba sen olmasaydin bu ülke olmazdi helal olsun sana seni sevenlerde var bu üljede unutma.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 17:06
    O günleri yaşamayanlar burada yorum yapmasın! O günlerde insanlar sağcısından, solcusundan, şeriatçisinden korkuya evinden çıkamıyordu!
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 17:51
    bende siyasi olmadigim halde (okul solcu, oturdugum bölge sagciydi) hem sağ hem sol kesimden dışlandım, ama bütün bunların tek el üzerinden yürüdüğünü sonradan anladık. sağcılarıda solcularıda öldüren katil çetesi aynı grup çıktı. ve bunları örgütleyenlerde kenan evren, sahinkaya gibi generaller olduğunu şimdi daha iyi biliyoruz
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 17:04
    Kenan pasa ve silah arkadaslari cennetliktirler.
  • radical3460 21 Kasım 2012 Çarşamba 17:52
    cennet babanın malı sanırım
  • brhnmrdn 21 Kasım 2012 Çarşamba 20:23
    yapma yaa onların olduğu bir cennete ben gitmek istemem:))
  • 01aygul 21 Kasım 2012 Çarşamba 16:58
    yazmayayım dedim duramadım,benim evim sağcıların bölgesindeydi, iş yerimde solcuların, solcular sorardı sen evine giderken sağcılar nasıl müsade ediyor yoksa sen sağcımısın diye taciz ederlerdi, sağcılarda aynı soruyu sorarlardı yoksa sen solcumusun, enson ölümle tehdit edildim ve işimi evimi terk etmek zorunda kaldım dört ay toroslarda yayla evinde saklandım 14 eylülde evime gelebildim,ülkemiz o tarihlerde malesef böyleydi hadi benim sığınabilecek yerim vardı olmayanlar, çocuğunun rızkını sağlamak zorunda olanlar onların hali içler acısıydı bu yazdıklarımdan anlamak isteyen anlar...
  • 1453istanbul1453 21 Kasım 2012 Çarşamba 16:42
    öncelikle o dönem hakkında konusmak için illa o dönemde yaşamız olmak gerekmez zira öyle olsaydı tarihi öğrenemezdik. ikincisi ne demek bize bişe olmadı o dönemim sağcısıda solcusuda kendılerıne göre bu ülkenin iyiliği için mücadele ettiler. o dönemde bana dokunmayan yılan bin yaşasın zihinyetindekilere birsey olmadı. kardeşi kardeşe vurduttular. gencecik insanları astılar. saygılı olalım lütfen.
  • sananebeee 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:36
    o gencecik insan dediğin acıdığın insanlarla aynı kafada olanlar şuanda kandil dağında yuvalanmışlar. o kadar sevdalıysan o günlere sende çık kandile de ordumuz üflesin senide onlarla beraber. o gencecik dediğin insanlar ellerinde makinalı silahlarla sokak sokak sağcı veya solcu avlıyorlardı sanki dağda keklik avlar gibi. sen o günleri hakkaten bilmiyorsun sus konuşma bir daha. rezil insan.
  • sananebeee 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:37
    hayır gerekir. neden mi? çünkü sen ve senin gibi düşünenleri o günlerde taksim meydanında gezip dolaştığını hayal bile edemiyorum açıkçası. anında vururlardı ve kurşunun nereden geldiğini bile anlayamazdı hiçkimse.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 16:40
    bence darbe iyi oldu yasas?n evren pa?a!
  • pardalies 21 Kasım 2012 Çarşamba 16:35
    teşebbüs edenler suçludur netekim,ben değil...
  • kayahan_19 21 Kasım 2012 Çarşamba 16:31
    o dönemden yırtan salon sosyalistleri şimdi yandaş oldu intikam çığlıkları atıyor.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 16:19
    11:41 günah??? Öbür taraf?? Sen gittin geldin herhalde? Kimine göre öbür dünya yok biliyorsundur herhalde. Saygılı ol.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 16:18
    Din, inanç bu konuları karıştırıp durmayın herkesi de kendiniz gibi farzetmeyin. İnanmayanlara saygı göstermeyi öğrenin yetiştirin kendinizi.
  • munekkit 21 Kasım 2012 Çarşamba 18:00
    bak seen...akil da veriyor, usul adab da.. inanmamak... neye inanmamak? brahmanizme mi?
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 16:17
    İyi oldu tabi. Başka nasıl durdurulacaktı???
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 16:16
    Onların yerinde başkası olsa yapmayacakmıydı????
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 16:15
    Karlı çıkanlar şeriatçiler oldu
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 16:15
    Şu anda da lazım
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 16:04
    Mehmet bulut CIA simdi kime bizim cocuklar diyor biliyosun dimi
  • metehun1965 21 Kasım 2012 Çarşamba 15:14
    musti44 kardeşim . 12 eylül 1980 den önce doğmadığını söylüyorsun. ben o dönemde gençtim. ülke ne durumdaydı ben biliyorum. yaşamadığın bir dönem için etraftan duyduğun laflarla yorum yapma
  • musti44 21 Kasım 2012 Çarşamba 16:28
    yasamadim ama dayilarimin amcalarimin nasil iskence gorduklerini cok duydum, izlerini cok gordum..
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 14:51
    Bizde o süeci yaşadık pekii bize neden kimse dokunmadı? hapise atmadı, işkence yapmadı, asmadı? Neden kimse bunu sormuyor?
  • summanus-34 21 Kasım 2012 Çarşamba 16:47
    çünkü sen normal vatandaştın:) olayların içinde olmayan sade vatandaş. ben çocuktum gözlerime inanırım. sokağa çıkamıyorduk anarşi almış başını gidiyordu. babalarımız gece mahallede nöbet tutardı ya mahalle basılırsa diye allah o günleri bir daha yaşatmasın bu millete de akıl fikir verip sağcı-solcu, alevi-sünni, kürt-türk diye ayrışmasın yoksa sonumuz ırak, süriye şuraya buraya döner. biz birbirimizi yer bunun olmasını isteyenler de oturup keyip kahvesi içer
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 14:36
    Ergun1970 Haklisin ! Komunistler ve fasistler birbirini yerken aradan siz siyrildiniz amerikanci muslumanlar ! Amerikanin destegiylede bugun egemen oldunuz haci ! AMA bu saltanatiniz cok surmez!!
  • maviye 21 Kasım 2012 Çarşamba 17:45
    evet doğru söyledin. lüksle şatafatla yaşıyorlar amaerikancı müslümanlar aynı osmanlının son zamanları gibi...ee anlarsınya
  • aldrnd 21 Kasım 2012 Çarşamba 13:06
    ihtilal günlerinde encok alkışlayanlar, en büyük tezehüratları yapanlar bugünde ençok eleştirenler nedense hep aynı kişiler
  • gencihtiyar 21 Kasım 2012 Çarşamba 14:33
    örnek verebilirmisiniz ????
  • musti44 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:46
    iskenceylen alakaniz hic olurmu aaaa, ben yaptim hepsini daha o zaman dogmamistim ama ben yaptim!
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:41
    Az kaldi evren ilahi adaletin eline duseceksin. Bakalim orda seni savunacak avukat bulacakmisin. Senin icin en acisida öldüğünde arkandan rahmet okuyandan cok bela okuyan olacak.
  • dayse719 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:26
    belki önce sen ilahi adaletin eline düşersin.. ayrıca kendi adına konuş.. ben gani gani rahmet okurum....
  • brhnmrdn 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:38
    bir çok soruya cevap vermeye bile tenezzül etmemiş beyefendiler!! ohh ne âlâ memleket!!! komisyonun yaptığı da iş olsun kolay gelsin, dostlar alışverişte görsün hesabı.. üstelik çok geç kalındı bu meselede, şimdiye herşey bitmeliydi ama akp de nerde o irade..
  • mehmet_bulutt 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:34
    cıa başkanı bizim cocuklar demişti bunlara our boys have done!!!
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:32
    Allah bin kere razi olsun Kenan Evren ve silah arkadaslarindan.
  • pulse30 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:28
    orta oyunu.
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:26
    Ergun1970, senden ancak böyle bir yorum cikardi, capina uygun yorum olmus
  • ergun1970 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:56
    niye gercekler kaninami dokundu.1980'de once komunistlerle, fasitler bir birini yemiyormuydu. vatandasa hayati zindan etmiyorlamiydi. her gun 10'larca kis oldurulmiyormuydu. sana gercekleri hatirlatigim icin bana minnet duyamlisin.tesekur etmelisin.
  • fuji_imam 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:26
    başbakan bu konuda " beklentiler yüksek" diyerek mahkeme heyetine yapılması gerekenler konusunda gerekli mesajını vermiştir..
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:25
    Sukut ikrardandir
  • fromistanbul 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:13
    resmen orta oyunu..12 eylül referandumunda bu iddialarla milleti kandirdilar ama aslinda cıkan yasalarla yargıyı ele geçirdiler..insanlar hala uyanmasın diye de bu tiyatroyu kurdular..üzerinde tartismaya bile degmez.
  • dikiciliy 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:09
    o günleri yaşıyanlar bilir günde 5-10 devrimci veya ülkücü genç veya kahveler taranıp masum insanlar ölüyordu şimdi ise hergün şehitler, veriliyor bunları gören yokmu ,biz bu günlerde yaşıyorsak 12 eylül sayesinde yaşayan biri olarak 15 kişi beni dövdüklerinde sizler yanımda yoktunuz beyler ben 12 eylülün olduğuna sevindim.....
  • elektronik 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:08
    adalete hesap vermeye mecburlar ne kadar mazarette üretseler adalet yerini bulur
  • msfrrr 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:06
    ifade verseler herşeyi kabul etselerde hapise atabilecekmisiniz bunları yada başka yaptırımlar??
  • msfrrr 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:04
    bunlar şimdiye kadar sorgulanıp çoktan cezalandırılmış olmalıydı, şimdi boşuna bunlarla uğraşıyorsunuz ahı gitmiş vahı kalmış bunların
  • msfrrr 21 Kasım 2012 Çarşamba 12:03
    adamlar hele hatırlıyorlarmı, kim olduklarını bildiklerinden bile şüpheliyim, akıl bunlarda gelip gidiyordur
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 11:55
    Herkes herseyin hesabini verecek tabikide. Guc milletin elinde
  • dayse719 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:31
    he-man benim diyorsun yani komiksin..hem de çok komik...
  • ergun1970 21 Kasım 2012 Çarşamba 11:53
    kenan evreni hic sevmem. ama darbe yapip turkiyeyi anarsistlerden, teroristlerden kurtarip. yasanilir bir hale getirdigi icinde kendisine minnetarim. 1980 once gercek su ki. komunit'ler ile fasit'ler, dis guclerin desteyile turkyeyi yasanilmaz bir hale getirmislerdi. ne sagciyi nede solcuyu kayirmistir. darbe donemindeki iskencelere, idamlara ragmen kendisine tebrik ediyorum.
  • istanbulz 21 Kasım 2012 Çarşamba 11:51
    bizim çocukları yargılıyorlar.. (bakınız cia)
  • dedektifnick 21 Kasım 2012 Çarşamba 11:49
    sütten çıkmış ak kaşık bunlar... yok mu bunlara adalet sağlayacak birileri??
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 11:47
    Adamlar ne mahkemeyi ne milleti takiyor !!dava acilmasaydi, da acilis var denseydi nadil gelirlerdi !!! Turkiyede ne zaman bir duzluge ciksa bir komedi oluyor ..ayip tele konferanis !!!!!!
  • dayse719 21 Kasım 2012 Çarşamba 19:32
    konferanis ne demek? komiksin
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 11:46
    iste budur,alkis
  • gencihtiyar 21 Kasım 2012 Çarşamba 11:46
    'netekim efendi', 17 yaşındaki bir çocuğa suç yapıştırıp,bir de " asmayalım da,besleyelim mi?" diyerek, yaşını büyütüp öldürmedin mi? o ve birçok ananın ahını almadın mı? daha bu işin öbür dünyası var!!!
  • Misafir 21 Kasım 2012 Çarşamba 11:41
    Yakinda olup gideceksin itiraf et de gunahlarin azalsin be adam.
Kalan karakter : 2000