ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

MUĞLA Yalıkavak’ta vefat eden Osman Dağar’ın camideki cenaze namazında “helallik” istenmesi esnasında, Tahir Bice adlı vatandaş, merhuma hakkını helal etmediğini belirtti. Konu hakkında görüşüne başvurduğumuz İlahiyat Profesörü Bayraktar Bayraklı şunları söyledi: “Aslında imamın böyle bir soru sorması gerekmez. İmam sorduğu için de, bir kişi hakkını helal edip etmemekte serbesttir. Kişi illa ‘Hakkımı helal ediyorum’ demeyebilir. Adam hakkı yendiği ve çok kırıldığı için bunu söylemiş ve en doğal hakkıdır. Vârislerin o adamın hakkı neyse onu ödemesi gerekirken üzerine yürümeleri de yanlış. Aslında vefat eden kişinin ölmeden önce helallik alması gerekirdi. Öldükten sonra hakkını helal etmenin de bir anlamı yok. O kişi mahşerde hakkını alır. Cenaze, hak helal edilmese de defnedilir.”


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • 35misafir 08 Aralık 2012 Cumartesi 15:14
    burada bilen bilmeyen bir sürü sallama yorum bırakmış. adamı ölen kişi büyük zarara uğratmış ve varisleri o borcu ödeyip onun adına helallik almamışlar ise asla ve asla kul hakkının tövbesi ve affı yok..tek çözüm adamın hakkını ödeyip helallik almak...buda ölen kişi için imkansız malına konan varisleri bütün borçlarını ödeyip ölenin adına helallik isteyecekler..parasını alan hakkımı helal ediyorum dedimi tamam..bunu bilin kul hakkını hak sahibine ödemedikçe affı yok..tövbesi kabul edilmiyor..borcunuzu ödeyin, kimsenin malına zarar vermeyin, kalp kırmayın..üç günlük dünya geldik gidiyoruz..
  • Misafir 01 Aralık 2012 Cumartesi 13:00
    kuraf03 karde?im. cenazede kimse helal ediyoruz demez. helal olsun der. takdir edersen bu 1. tekil ?ah?s ekimi oluyor.
  • kuraf03 01 Aralık 2012 Cumartesi 11:08
    recep beyin helallik edilip edilmemesiyle alakalı değildir,asıl bu halkın recep beyeden helallik istemesi gerekmektedir.kaybolan milli manevi değerleri,inancından ötürü işini kaybetmiş,çalıştığı ortamlarda kamusal alan deyip zulum görmüş inasanların haklarını geri aldığı için helal etmemiz gerekmektedir.
  • ahirzamanalemetleri 01 Aralık 2012 Cumartesi 10:47
    bu ülkenin % 50 side recep bey ve akp hükümetine hakkını helal etmeyecektir.acaba sayın recep bey mahkemeyi kübra kurulduğunda yuce yaradana ne diyecektir ? mesala münker nekir melekleri ona soracak ey recep suriyeye demokrasi getirmek için emperyalist amerika ve nato ile işbirliği yapmanın sebebi nedir ? 700 tl mahkum ettiğin işci , emekli açlık sınırının altında yaşarken sen ve çevren nasıl bu kadar zenginlik içersinde yaşadın diye sorduklarında sorgu meleklerine acaba sayın recey bey ne diyecektir ? belki şunu diyebilir vardıda biz mi yok dedik
  • ozdemir2781 01 Aralık 2012 Cumartesi 11:08
    bravo...mükemmel yorum
  • madenci55 01 Aralık 2012 Cumartesi 11:47
    akp ye oy veren %50 de size ve siyasi ekibinize son 60-70 yılda yaptıklarından dolayı acaba hakkını helal edecek mi 2. dünya harbi sonunda güney korenin milli geliri 80$ bizim ise 400$ idi şimdiyse son 10 yıl hariç gelinen seviye ortada ben bunun hesabını veremeyen tüm hükümetlere hakkımı helal etmiyorum beyler yorum yaparken geniş düşünün
  • kuraf03 01 Aralık 2012 Cumartesi 10:43
    mağdur olan kişi hakkını istemekte haklıdır,burada varislerin saldırmaları sonderece yanlıştır,helallik için bedelin ödenmesi helallik alınması lazımdır.
  • vaybee 01 Aralık 2012 Cumartesi 10:31
    helal olsun.baktıki tavukların vebalini karşılayan yok,helalde etmemiş.
  • kuraf03 01 Aralık 2012 Cumartesi 10:27
    imam cemaate hakkınızı helal ediyormusunuz diye soruyor,cemaat helal olsun diyor,cemattin verdiği ifade yanlış,helal olsun kelimesi çoğulcu kelime dinde çoğulculuk ifade eden kelimeleri yanlıştır,ifadede cemaettin helal ettim demesi gerekir.
  • hawkeni 01 Aralık 2012 Cumartesi 09:13
    hakkımızı helal etmeyeceğimiz bazı dindar milletvekillere atfedilir ve duyrulur...!
  • maliatlihan 01 Aralık 2012 Cumartesi 08:52
    kişinin hakkını helal edip etmemesi kendi tasarrufundadır. ancak duyguların en yoğun olduğu, üzüntünün had safhaya ulaştığı bir anda "helal etmiyorum" sözünün duyulması infiale sebep olmuş. bana göre doğru olan; o anda sessiz kalıp, daha sonra durumu varislere anlatmaktır.
  • Misafir 01 Aralık 2012 Cumartesi 08:12
    Hiç bir şey olmaaaz
  • ozmo44 01 Aralık 2012 Cumartesi 10:40
    nerden biliyorsun kul hakkı ile gidip döndün mü?
  • ribozom 01 Aralık 2012 Cumartesi 10:45
    yanılıyorsan yandın demektir.
Kalan karakter : 2000