29 NİSAN 2017
ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

Türk Silahlı Kuvvetleri'nde son 10 yılda yaşanan intihar girişimlerinin nedenleri tartışılırken, 7 Kasım tarihinde Üsteğmen Nazlıgül Daştanoğlu'nun intiharı Genelkurmay Başkanlığı'nı da harekete geçirdi ve konuyla ilgili soruşturma başlatıldı.

Türkiye Emekli Astsubaylar Derneği (TEMAD)'ın Genel Başkanı Ahmet Keser, Üsteğmen Daştanoğlu'nun bir astsubaya aşık olması yüzünden üstlerinden baskı gördüğünü, bu durumun intiharı tetiklediğini ileri sürdü. Kayseri'de 12. Hava Ana Ulaştırma Üs Komutanlığı'nda görev yaparken ordudan ihraç edilen 29 yaşındaki bir çocuk annesi Üsteğmen Nazlıgül Daştanoğlu, 7 Kasım tarihinde beylik tabancasıyla intihar etmişti. Bu intiharın kamuoyuna yansımasının ardından son 10 yılda yaşanan intihar olaylarının şehit sayısından fazla olduğu gerçeği ortaya çıktı. Bunun üzerine Genelkurmay Başkanlığı yaptığı açıklamada teröristle mücadeledeki şehit sayısı ile intihar eden personel arasında yapılan mukayeselerin son derece üzücü olduğunu vurgulamıştı. Bu kapsamda TSK'daki intihar olaylarını değerlendiren TEMAD Başkanı Ahmet Keser, Genelkurmay'ın ABD ile Türk ordusunu kıyaslamasının yanlış olduğunu söyledi. Keser, "Son bir haftada iki tane astsubay intihar etti. Bunlar profesyonel astsubaylar. TSK'nın son 10 yılda verdiği şehit oranının üzerinde intihar var. Son 10 yılda 938 tane intihar var. Oysa şehit sayımız 818. Genelkurmay açıklamasında böyle bir yakıştırmanın üzücü olduğunu vurguluyor ve 'ABD'de bu oran daha yüksek diyor'. Zaten ABD'de ve İskandinav ülkelerinde sivil yurttaşların intihar oranı da Türkiye ortalaması üzerinde. Amerikan ordusuyla bizi kıyaslamak bir defa yanlış. Kaldı ki intihar biz de inanç bağlamında da farklı değerlendiriliyor. Burada intihar eden kişilerin rütbelerini kategorize etmek lazım."

'NAZLIGÜL ÜSTEĞMEN'İN ORDUDAN ATILMASI İNTİHARI TETİKLEDİ'

Üsteğmen Nazlıgül Daştanoğlu'nu intihara götüren sürecin iyi analiz edilmesi gerektiğini söyleyen Ahmet Keser, Daştanoğlu'nun bir astsubaya aşık olması yüzünden üstlerinden baskı gördüğünü dile getirdi. Keser, "Üsteğmen Nazlıgül, bir astsubaya aşık oluyor. Astsubay'da ona aşık oluyor. Nazlıgül'ün sevdiği adam düşük rütbeli bir asker. Kast sistemindeki ayrı zümreleri temsil ediyorlar. Bunlar normal şartlarda bir araya gelmez ama aşk bir araya getirmiş. Korkunç şekilde baskı var. Neden? Çünkü astsubay, eşini subayların bulunduğu bölüme nasıl götürecek? Nasıl kabullendirecek? Ciddi bir çevre baskısı oluşuyor. Aile içi huzursuzluk oluyor ve ayrılıyorlar. Fakat aşk hala devam ettiği için her türlü tepkiye rağmen tekrar birleşiyorlar. Çevresel baskılar daha fazla artıyor. Nazlıgül'ü TSK'dan atmaya kadar gidiyor. En sonunda atıyorlar. Zaten 'Sen bu ilişkiyi devam ettirirsen atılacaksın' mesajı, sözlü de yazılı da verilmiştir. Çağırılıp uyarılmıştır. Bir sürpriz olarak atılmıyor, atılacağını zaten biliyor. Atılma gerekçesi de bunun dışındaki her şey gösteriliyor. Atılan kişi şu an yaşamıyor yargıya da gidemeyecek. Atılması intiharı tetikledi. Bu kast sistemini TSK'nın ortadan kaldırması lazım. Nazlıgül Üsteğmen'in sorunu değil, bu ordunun sorunu." ifadelerini kullandı.

'ORDUYA OLAN BAĞ YÜREKTEN MİDEYE İNDİ'

Orduya yürekten bağlı olan insanların bugün orduyla bağının yürekten mideye indirdiğini söyleyen Ahmet Keser, orduda aidiyet duygusu olmadığı için intiharların çok olduğunu belirtti. Ahmet Keser şu ifadeleri kullandı: "Aidiyet duygusu yoksa intihar çoktur. İnsan kendisini oraya ait hissetmiyorsa intihar vakası olur ve olacaktır da. Biz bu orduya yürekten bağlı olarak girdik. On binlerce insanın içinden seçilerek girdik. Bu orduya yürekten bağlı olan insanlar, bugün bu orduyla bağını yürekten mideye indirmeye başladı. Bu çok ciddi bir ekonomik sorundur. Sizin ordunuz ile bağınız yürekten mideye inmiş ise bu ülke de ciddi bir güvenlik sorunu var demektir. Çünkü mideye indiği vakit değerler kalmaz."

CİHAN


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • zzzyyy 31 Ocak 2014 Cuma 22:10
    emekli olan astsubaylar mutlaka kabiliyetlerinegöre veya mesleklerine göre üretiyorlar çalışıp çabalıyorlar çünkü mecburlar subay olup emekli olanlardan kendi işinin sahibi olan varmıdır ,,,,,,, yoktur neden çünkü emekli olmadan alt yapısını hazırlmıştır işide zaten bir holdingde müdür olarak hazır dünyada eşi benzeri olmayan bu sınıf ayrıcalına çözüm bulunmalı ben haki kardeşimle sarıyer sahilinde gezerken subay oreduevinden çay içebilirmiyim veya kızımla lavobaya gidebilirmiyim hayır neden çünkü sen astsubaysın eee burası ne bu haklar bize kanunla verildi diyorlar ayrıcalıklı haklar
  • mysticarts 20 Aralık 2012 Perşembe 12:32
    bizim en büyük sorunumuz özel hayatımızı askeri ortamdan ayıramamak adamlar evlediğim kişiye kadar karışırken neyin kafasının rahatlığını yaşamayı planlıyoruz benim işlediğim suçtan amirim nasıl sorumlu olabilir böyle bir mantık süzgeci nerde var bizler hepimiz bireyleriz kendi yaptığımız şeylerin nereye gideceğini düşünecek kadar beyne sahibiz.. bu güne kadar inanın beni bu kadar üzen bir haber daha olmamıştı yazıklar olsun başka söyleyecek bir şey yok..
  • arcil_19711 18 Aralık 2012 Salı 19:11
    ahmet keser taş gibi bir başkan, tsk ile ilgili söylediği herşey doğru çıkıyor, ve artık ona herkes daha çok güveniyor, biz astsubaylar onunla ölüme bile gideriz, subay dernek başkanını (tesud) tanıyan varmı ki? subayların başkanının işi gücü devletten aldıkları 5-6 milyar emekli maaşını nereleri gezerek harcayalım derdinde?
  • nedimyoruk 18 Aralık 2012 Salı 00:36
    aşka bile saygımız kalmamış.ne yazsak boş.
  • nedimyoruk 18 Aralık 2012 Salı 00:12
    yazık değilmi?gencecik bir hayatın sona ermesi?vebalini kimler çekecek.hani aynı dağın yeliydik?hani silahlı kuvvetler bir bütündü?aşka bile hoşgörü gösterilmiyorsa gerisini siz düşünün.
  • Misafir 17 Aralık 2012 Pazartesi 11:11
    09:42 ailende bahsettiğin sitelerde mağdur olmuş biri mi var. Çok emirsin de.
  • Misafir 17 Aralık 2012 Pazartesi 10:53
    orduyu yipratan dernek degil bizzati kast sistemini uygulayan subaylar..ic hizmette yan baktin diye bile ceza veririm diyen subaylar gorduk
  • Misafir 17 Aralık 2012 Pazartesi 10:52
    ahmet keser mucadelende yanindayiz
  • Misafir 17 Aralık 2012 Pazartesi 10:07
    cok guzel bir yaz? olmus... ordu da yillardir yasanan bu irkci kast sisteminin artik son bulmasinin zamani geldi hatta geciyor...
  • Misafir 17 Aralık 2012 Pazartesi 09:42
    Asker savasmak icin var, savas olmayinca zamanlarini internette onun bunun kizini bekarim evlenmek istiyorum diye kandirip birlikte olup bir kenara atiyorlar, devlet once evlerinde kullandiklari internete, uyeliklerine bir goz gecirip kisitlamalar yapsin. Bir evlilik sitesindenki sayinin cogu asker, ustelik cogu evli. Sebep, savas yok ulkede, sadece teror var. Terorude ozel harekat hallediyor. Asker sayisi buyuk oranda dusurulsun, fuzuli maas veriliyor.
  • arcil_19711 18 Aralık 2012 Salı 19:05
    efendi okula 14 yaşında girdik,sen öndört yaşında annenin elinden tutup gezerken biz silah eğitimi alıyorduk,ancak tsk içindeki ayrımcılığın bu kadar olduğunu bilsek girmezdik herhalde,sonrada 15 yıl mecburi hizmet edeceksin yoksa cezaevine girersin dediler, tsk denizinden çıkmak girmekten daha zor
  • priamos 17 Aralık 2012 Pazartesi 09:32
    ast subay olurken koşulları bilmiyormuydunuz, haklı bile olsanız merhumeyi amaçlarınız için kullanıyor durumuna düşmeniz sizi rahatsız etmiyormu?
  • fagotto 17 Aralık 2012 Pazartesi 20:21
    assubay olmanın koşulları arasında üstlerle evlenememek gibi şeyler yok sanırım...
  • nomoreason 17 Aralık 2012 Pazartesi 09:23
    ahmet keser yerine gerilim değil gelişim sağlayabilecek bir kişi olmalı.... mutlaka....
  • derin_tarakci 17 Aralık 2012 Pazartesi 09:13
    adam haklı arkadaş...ben dağda canımı emanet ettigim...benden bin kat şey bilen başcavuşumla diyarbakıra gidince yemek yiyemiyordum...yani astegmen oldugum için astsubay kısımnda yemek yemek yememe bir şey demiyorlardı..ama bir subay mümkün degil astsubay kısmında yiyeyemez....aynı şekilde o başcavuşda subay kısmında yiyemez...dahası harp okulu mezunu subayla , daha sonra orduya katılmış subaylar arasında bile ayrırım vardı...
  • wkurzz 17 Aralık 2012 Pazartesi 08:25
    bu dernek başkanı sürekli şov peşinde, ama tarzı ve tavrı ile tsk.ne yakışmayan bu kişinin dernek başkanı olması ancak astsubay camiasına zarar verir. sayıbn başkan kaş yapayım derken göz çıkarıp, tüm camiaya zarar veriyorsunuz.
  • fagotto 17 Aralık 2012 Pazartesi 20:26
    subay olduğun nerden belli...
  • Misafir 17 Aralık 2012 Pazartesi 08:04
    bu ne kibirdir boyle bir gurbetci olarak sonradan fark ettimki bizim milletimizdeki kibir kimsede yok halk ne kadar alcak gonullu misafir perver ise birsey oldugunu zanneden kasintilar isadamlarindan doktoruna polisinden subayina hatta ogretmenine kadar bir kibir bir ben yaptim havasi insanlari gercekten biktiriyor
  • supermike 17 Aralık 2012 Pazartesi 07:49
    eski zihniyette subaylar daha öğrencilik yıllarından itibaren herkesten üstün oldukları zihniyetiyle yetiştirildiği için subay olmayanlara karşı dışlayıcı tavır geliştiriyorlardı.. esasında bütün ülke meselelerine haddini fersah fersah aşacak şekilde müdahil olmaları, darbeler yapmaları veya yeltenmeleri de bunun doğal bir sonucu olmuştur... son dönemde düzelmeler var, ama daha hızlı ve daha çok şey yapılması gerekiyor... bu zihniyetin kökünün kurutulması şart...
  • fagotto 17 Aralık 2012 Pazartesi 20:18
    katılıyorum...
  • supermike 17 Aralık 2012 Pazartesi 07:43
    bayan subaylar sivil beylerle evlenemiyorlar mı? evlenebildiklerine göre astsubaylarla niye evlenemesinler? bunlar geçmişten gelen hastalıklı tutumlar.. bu tür şeyler bir günde bir haftada düzelmiyor... eski zihniyetle kararlılıkla mücadele etmeye devam edilmesi gerekiyor...
  • ht2010 17 Aralık 2012 Pazartesi 06:52
    sevmek suç mu?
  • Misafir 16 Aralık 2012 Pazar 22:28
    Son 10 yilda yetrince ordu yipratildi, bu dernekler de bu durumu firsat bilir oldular.
  • ersengurpinar 17 Aralık 2012 Pazartesi 14:38
    kurumları haksızlıkları yazanlar değil yapanlar yıpratır neden subay dernekleri birşey yazmıyor? çünki onlar ayrıcalıklı çünki onlara herşey istemeden altın tepside sunuluyor
  • Misafir 16 Aralık 2012 Pazar 20:34
    Canim benim nur icinde yat...
  • ersengurpinar 16 Aralık 2012 Pazar 19:54
    türk ordusunda personel arasındaki ayırımcılık ve adaletsizlik kaldırılmadığı sürece güçlü ordu güçlü türkiye sözü sadece slogan olarak kalır
  • wkurzz 17 Aralık 2012 Pazartesi 08:27
    özel sektörde personel arasında ayrımcılık yokmu sanıyorsunuz, kast sistemi ise en daniskası var.
  • nomoreason 17 Aralık 2012 Pazartesi 09:27
    türk ordusunda adaleti sağlayan askeri mahkeme, disiplin mahkemesi gibi organlar var zaten... hiç bir kurumda olmadığı kadar personel hakları korunmakta...
  • ersengurpinar 17 Aralık 2012 Pazartesi 14:37
    numereason yukarıdan bakınca öylemi görülüyor? amirin emrindeki askeri adalet bağımsız karar verebilirmi?ayrıca ayni suçu işleyen ast ve üst ayrı ayır mahkemelerde ayrı maddelerden yargılanırsa bunun adalet neresinde? önyargılardan ayrılın bir emirle ölüme giden personel sadece adalet istiyor
  • Misafir 16 Aralık 2012 Pazar 19:54
    Allah herkesi iftiralardan korusun...
  • Misafir 16 Aralık 2012 Pazar 15:47
    Askerlik kadinlarin neyine..Kadin duygusaldir fitrati geregi assagilamak amacli degil soylediklerm..
  • guenel 16 Aralık 2012 Pazar 15:47
    bayan ütğm.nin ayrıldığı eşide astsubaydı. temad başkanı konuyu bu şekilde ifade ederek hoş olmayan bir açıklama yapmış.
  • fagotto 16 Aralık 2012 Pazar 19:08
    aynı sebepten ayrılmış olamazlar mı.... açıklama gayet yerinde...
  • Misafir 16 Aralık 2012 Pazar 15:41
    Adam dogru soylemis
  • deliormanli76 16 Aralık 2012 Pazar 15:31
    gercekten uzuldum. basimiz sag olsun, yakinlarina allah sabir versin. artik tsk kidemi ve gorev alanlarini iyi gormesi gerek.
  • tiger61 16 Aralık 2012 Pazar 15:24
    tuhaf!
  • Misafir 16 Aralık 2012 Pazar 15:21
    Doğrudur çevremizde bir cok ornek var hatta esleri ayırmak icin farklı illere tayin ediyorlar
  • spartas 16 Aralık 2012 Pazar 15:06
    yazık be kardeşim.
  • adnanyavuz 16 Aralık 2012 Pazar 14:41
    doğru söze ne denir yahu... ey genelkurmay kafası, benim bu yazıya diyecek lafım yok. hadi sen de bakalım. ne diyeceksin?
  • fagotto 16 Aralık 2012 Pazar 14:23
    ahmet bey doğru söylüyor orduda ciddi sorunlar var....
  • Misafir 16 Aralık 2012 Pazar 14:00
    İnancını yitirmiş tsk ya
  • Misafir 16 Aralık 2012 Pazar 13:59
    Allah bize sava? gstermesin yoksa ieride kan gvdeyi gtrr :(
  • eyldrm 16 Aralık 2012 Pazar 13:54
    maalesef doğru bunlar. kast sistemi tam bir işkence. bir insanın iki dudağı arasında yaşamak çok zor.
  • Misafir 16 Aralık 2012 Pazar 13:49
    orduda hala kast sistemi mevcut
  • ersengurpinar 16 Aralık 2012 Pazar 19:32
    bu kafa ile gidersen askere zor alırsın tezkere dedikleri gibi bu kafa ile giderlerse yarın kast sistemi uygulayacak personel bulamıyacaklar kahrolası önyargılar milletin gözbebeği orduyu yıpratıyor bunun farkına varsınlar adaletsizlik sadece tsk düşmanlarının işine yarar
  • egeliefe 17 Aralık 2012 Pazartesi 13:16
    ersengurpınar sen başka yerde yaşıyon herhalde. yada subaysın ki elinden alınacak olanlardan dolayı endişe içerisindesin. er yada geç saltanat sona erecek
  • emrefb66 16 Aralık 2012 Pazar 13:20
    ahmet başkan sonuna kadar arkanda olan 200 bin kişiyle daha güçlüsün.
Kalan karakter : 2000