29 NİSAN 2017
ÖNE ÇIKANLAR
SON DAKİKA

Kış lastiği takmanın sadece ticari araçlar için zorunlu olduğu, hususi araçlar için herhangi bir yasal zorunluluğun bulunmadığı bildirildi.

Yolcu ve eşya taşıyan ticari araçlarda kış lastiği kullanılmasını zorunlu hale getiren yönetmeliğin Resmi Gazete'de yayımlanmasıyla fiyatları 105 ile 350 lira arasında değişen kış lastiklerine talep arttı.

Bazı lastik satıcılarının kış lastiğinin herkes için zorunlu olduğunu öne sürmesi ve bu yönde mesajlar atması üzerine emniyet yetkilileri  değerlendirmede bulundu.

Kış lastiği takmayan sürücüye ceza uygulamasının ilk etapta şehirlerarası yolcu ve yük taşıyan ticari araçlara yönelik olduğunu vurgulayan trafik yetkilileri, özel araçlar için herhangi bir zorunluğun bulunmadığını bildirdi.

Yetkililer, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın yönetmeliğine göre, aralık ayı başından nisan ayı başına kadar kış lastiği kullanmayan ticari araç sahiplerine 500 lira ceza verileceğini, bu yönetmeliğin hususi araçları kapsamadığını ifade etti.


Kış lastiğini tavsiye ediyoruz

Kış lastiklerinin, olumsuz yol koşullarında yüksek güvenlik sağladığı için kış lastiği takmayı tüm sürücülere tavsiye ettiklerini anlatan emniyet yetkilileri, kış lastiklerinin özellikle düşük sıcaklıklarda ıslak, karlı ve çamurlu zeminlerde yaz lastiklerine oranla daha yüksek güvenlik sağladığını kaydetti.

Kış lastiklerinin normal lastiklere göre ıslak zeminlerde yüzde 10, kar üzerinde yüzde 20 daha kısa fren mesafesi sağladığını vurgulayan yetkililer, mevsimine göre lastik kullanmanın lastiğin performansını artırdığına dikkati çekti.

Emniyet yetkilileri, lastikleri teknik şartlara aykırı olan, kabak lastiklerle yola çıkan sürücülere 72 lira idari para cezası yazıldığını, ehliyetlerine ise 20 ceza puanı uygulandığını da hatırlattı.


AA


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • spartantr 29 Kasım 2012 Perşembe 13:44
    ti̇çari̇ araçlar yolda i̇lerlerken kiş şartlarina uygun olmayan araçlari özel araçlar yolda kalirsa sayin ulaşdirma bakanimizmi i̇tecek .. bu nasil bi̇ zi̇hni̇yetdi̇r anlmadim kiş şartinda otobüs kamyon i̇lerler ama ufak araç yeri̇nden bi̇le kakmazz..
  • serba1982 26 Kasım 2012 Pazartesi 16:34
    sevmiyoruz ince işleri millet olarak
  • maviye 26 Kasım 2012 Pazartesi 13:30
    biz şirkette takdırdık bütün şoförler şikayetçi havalar güzel gittiği sürece lastiklerde sıkıntı oluyor 1. çok yumuşak 2. çok ses yapiyor 3. kar yağarsa o lastikle zincirsiz gidilmez 4. lastikciler bi haber 5. gereksiz 6. mecburen gidin taktirin 7. 250 tl den fazla vermeyin.
  • akyelli 26 Kasım 2012 Pazartesi 12:21
    ne demek ilk etapta şehirlerarası yolcu ve yük taşıyanlara zorunlu? kanunu okudum. tüm ticari araçlara (van, otobüs, kamyon vs) zorunlu. keyfiyete neden yer bırakıyorsunuz? hangi yol şehirlerarası? tem'de zorunlu mu değil mi?
  • otugay 26 Kasım 2012 Pazartesi 08:46
    emniyet kemeri de zorunlu olmasa bunu da müjde diye mi vereceksiniz?
  • Misafir 26 Kasım 2012 Pazartesi 08:12
    Allah kislik lastik takmayanlara akil versin. Kislik lastik kaliteli ise islak zeminde kaymaz aksine daha iyi kavrar. Hava sicakligi 7 derecenin altina dstg zaman dahi kislik lastikler daha emniyetlidir.
  • 465465465465465ababab 26 Kasım 2012 Pazartesi 11:47
    lastıkcımısın sen
  • koralttan 26 Kasım 2012 Pazartesi 00:28
    çok sert kış olur diye almanyadan paletli 4 kişilik araç aldım.
  • koralttan 26 Kasım 2012 Pazartesi 00:26
    ben kışın jeepime traktörün arka lastiklerini takıyorum.
  • Misafir 25 Kasım 2012 Pazar 23:40
    Bunun neresi müjde? Böyle müjdemi olur? Müjdeler olsun Ailen ve sevdiklerin senin Kabak olan yazlık tekerlerin yüzünden öldüler. mi diyeceksiniz?
  • 465465465465465ababab 26 Kasım 2012 Pazartesi 11:48
    lastıkcı yazında kazalar oluyo
  • Misafir 25 Kasım 2012 Pazar 20:44
    Strassenverkehrsamt AB; boyle bir haber tamamen yanlis! altinda 80 model tuplu gazli kabak lastikli suruculeri unutmamak lazim!. ekmegi alamayip araba kullananlar var! AB birliginde, profili 3.5mm olan kislik lastikleri toplum bilincli olarak deposunda rezerve olarak tutar! bu haberi mujde diye vermek! buz pateni ustunde kabak lastiklerle gidin devam gibi demektir! golge etme baska ihsan istemem! kislik lastik neyime derler..
  • delioglan 25 Kasım 2012 Pazar 18:54
    ankara da tonajlı kamyonlara da bir el atsanız diyorum sn müdürüm.
  • levo11 25 Kasım 2012 Pazar 18:13
    ticari araç yolda kalır da özel araç kalmaz mı ? eksik kural.
  • 465465465465465ababab 26 Kasım 2012 Pazartesi 11:49
    ozel araç o gun yola çıkmaz taksıye bıner bır dusun bakalım kıme yarayacak lastıkcı
  • qwert6 25 Kasım 2012 Pazar 16:09
    ankarada da sis farı uzun hüzmeli mor yeşil kırmızı far yakanlarada aynı ceza verilsin trafikte kör olduk ve hatta ceza yazmayan duyarsız kalarlarada ceza verilsin ankara emniyeti lütfen duyun sesimizi !
  • qwert6 25 Kasım 2012 Pazar 15:22
    yetkililer birde açıklasalar ankarada farlari helojen floresan sari mavi yeşil vede sis fari uzun hüzmeli far yakan projektor takanlara niye müdahale etmiyorlar neden görmüyorlar onlardami bizim gibi kör oluyorlar trafikte yokmu bir yetkili dur diyecek?
  • ahmetkacan1905 25 Kasım 2012 Pazar 13:44
    kış lastigi olmayan araç yolda kaldıgında benim araçta isterse palet olsun yol gitmedikten sonra ne önemi var bir kural varsa herkese olur birine öyle birine böyle oldumu işin içinden çıkılmaz.
  • bayram 25 Kasım 2012 Pazar 13:25
    bu karar istanbul için çok yanlış,kar lastiği ıslak zaminde daha çok kaydırır vede fren mesafesi uzar,kazalar daha çok olacak,istatistiklere bakıp not alsınlar.benden demesi.
Kalan karakter : 2000