Son Dakika

SSK’yı batıran Kılıçdaroğlu değil Demirel’dir

17.11.2017 - 09:35 | Güncelleme:

 

KEMAL Kılıçdaroğlu’nun adını “SSK’yı batıran adam”a çıkarmak için yıllardır süren ve galiba etkili de olan bir kampanya var.

Kılıçdaroğlu’nun eleştirilecek, beceriksizlikle suçlanabilecek, yanlış bulunacak bin tane icraatı vardır belki ama “SSK’yı Kılıçdaroğlu batırdı” demek, en hafif tabiriyle insafsızlıktır.

Çok açık, çok net söyleyeyim, SSK’yı batıran Kemal Kılıçdaroğlu değildir.

SSK’nın 1990’lı yıllarda çok ciddi açıklar vermeye başlamasının ve batma noktasına gelmesinin nedeni iki kişidir.

Bunlardan birinin adı Süleyman Demirel, diğerinin ise onun ekonomiden sorumlu kişisi Tansu Çiller’dir.

Turgut Özal, Başbakanlığı döneminde, SSK’nın giderek batmakta olduğunu görerek emeklilik yaşı konusunda bazı düzenlemeler yapmıştı.

1991 genel seçimlerinde, Süleyman Demirel liderliğindeki Doğru Yol Partisi’nin seçim vaatlerinden biri de “emeklilik yaşının düşürülmesi”ydi.

O dönemde Özal, bas bas bağırmış ve “Bunlar SSK’yı batıracak” demişti.

Nitekim seçimlerden galip çıkan Demirel DYP’si, hükümeti kurduktan sonra emeklilik yaşını düşürmüş, türlü emeklilik yolları getirmiş ve SSK’nın iki yakasını bir araya getirmesine olanak bırakmamıştı.

Kemal Kılıçdaroğlu’nun şanssızlığı, bu kararlar alınırken ve SSK siyasi kararlar neticesinde batağa sürüklenirken genel müdürlük koltuğunda oturmasıydı.

Siyaset bu kararı verdikten sonra, o koltukta ister Kemal otursun, ister Ahmet, ister Mehmet, SSK’nın batma noktasına gelmesi kaçınılmazdı.

Demirel ise bu durumu bilmesine rağmen bu kararları almasını, “Sosyal devlet, emeklilik kurumlarına yardım eder” diye savunuyordu.

Bugün de hükümet emeklilik yaşını 35’e çekse, gereken gün sayısını indirse SSK yine batacaktır.

Peki “Sorumlusu genel müdürdür” diyebilir miyiz?

O günleri hatırlamayan gençler, SSK’yı Kemal Kılıçdaroğlu batırdı zannedebilir.

Ama o günleri yaşayanların bunu söylemesi insafsızlıktır.

**************

KAVRAM BOŞALTMASI 

AK Parti’nin işbaşına geldiği günden beri gıptayla izlediğim bir özelliği var.

Büyük bir ustalıkla kavramların içini boşaltabiliyor, kimi kavramların da içeriğini büyük bir başarıyla değiştirebiliyorlar.

Özellikle de 2007 sonrasında bunu büyük bir beceri ve başarıyla yaptılar.

Şimdi de “Atatürkçülük” ve “İzmir Marşı”nı ele aldı iktidar tarafı.

Bu ikisinin AK Parti’ye karşı muhalefetin kozu ve sloganı haline gelmeye başladığını, bunu “yasaklamanın” mümkün olmadığını görünce bu kavramları “rakibe bırakmaktansa” kendilerine mal etmeyi ve içeriğini değiştirerek muhalefetin “dokunulmaz kozu” olmasını engellemeye yöneldiler.

Bunu da büyük başarıyla yaptıkları, bu süreci büyük bir ustalıkla yönettiklerini görüyorum.

İzmir Marşı’nı söylemelerini, söylemek bir yana yeni sözlerle kullanmaya başlamalarını, Atatürk’ü yeni bir algı yaratacak şekilde dillerine dolamalarındaki başarıyı hayretle izliyorum.

Siyasette ya tüm alanları dolduruyorlar, dolduramadıkları bir alan var ise orayı da kullanılmaz hale getiriyorlar.

**************

HAKSIZLIK YAPMAYALIM

CUMHURBAŞKANI Erdoğan’ın Atatürk adını zikretmesiyle ilgili olarak “Eskiden ‘Atatürk’ demezdi” diyenlere çok katılamayacağım.

Bunu birkaç gün önce televizyonda konuğum olan Sinan Meydan’a da hatırlattım.

Erdoğan, genel olarak “Gazi Mustafa Kemal” demeyi tercih etse de zaman zaman bağlamı kendince uygun olduğu yerlerde “Atatürk” demekten kaçınmadı.

Hatta bazılarının bana çok kızdığı kendisiyle yaptığım son TV programında (2013 yılı) Atatürk Havalimanı ve Atatürk Kültür Merkezi’nin yıkılacağını söylemesi üzerine sorduğum, “Her ikisi de Atatürk adını taşıdığı için mi buraları yıkıyorsunuz?” sorusuna, “Hayır hiç öyle bir meselemiz yok. Yıkılanın yerine yapılacak kültür merkezine yine Atatürk adı verilecektir. Bina yeni olacak ama eski adı kalacak” yanıtını vermişti.

**************

MOSKOVA’YA KONUT

RUSYA’yla fazlasıyla iyi ve yakın giden ilişkiler nedeniyle, liderlerimizin Rusya’ya gidişleri çok sıklaştı.

Önceki günkü görüşmeden sonra Putin’le haftaya bir kez daha beraber olacak Cumhurbaşkanı Erdoğan.

Eğer görüşmeler bu sıklıkla sürecekse, Moskova’ya da bir Cumhurbaşkanlığı Konutu yaptırmak iyi olacak sanki.

**************

ATAN SİZ DE ALAN KİM!

DIŞİŞLERİ Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Dışişleri kadrolarına FETÖ’cülerin doldurulduğunu, FETÖ’cü oldukları gerekçesiyle Dışişleri personelinin yaklaşık yüzde 25’inin görevlerine son verildiğini açıkladı. Keşke bir de bu “FETÖ’cülerin” Dışişleri Bakanlığı’na hangi iktidar ya da iktidarlar döneminde alındığını da açıklasaydı.

**************

DOĞRU TAVIR SANKİ BU

REZA Zarrab’ın ABD’de başlayacak olan yargılanmasıyla ilgili iktidar kanadından en doğru tutumu eski Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız takındı.

Yıldız’a Türkiye’nin bu davaya ilişkin tavrının ne olacağını sorduğum zaman, “Orada yargılanan bir şahıstır, Türkiye değil. Türkiye bir vatandaşının yargılanması dışında konunun tarafı değildir” olarak özetleyebileceğim soğukkanlı bir mesafe koydu olaya.

Sadece FETÖ uzantılarının bu davaya Türkiye’yi sokmaya çalıştığını ekledi.

**************

BABANIN NE İŞİ VAR! 

MEHMET Ali Erbil’in kızı Yasmin Erbil’in verdiği pozlar yayınlanırken, ille yanına bir Mehmet Ali Erbil fotoğrafı da konuluyor.

Anlamıyorum niye.

Bildiğim kadarıyla Yasmin Erbil kendi sorumluluğunu taşıyacak yaşta, erişkin biri.

O fotoğraflarıyla babasının ne alakası var?

Her ünlü fotoğrafının yanına anasını babasını da koyuyor musunuz?

**************

TAM TAKIM

FENERBAHÇE Doğuş Basketbol Takımı önceki akşam Euroleague’de Olympiakos’a yenilirken sahada Fenerbahçe formasıyla ter döken basketbolcuların listesi şöyle:

Nicolo Melli.

Jan Vesely.

Brad Wanamaker.

Luigi Datome.

Marko Guduric.

Kostas Sulukas.

James Nunnally.

Jason Thompson.

“Galatasaray sahaya 11 yabancıyla çıktı” diyenlere gelsin.

Not: Asla Fenerbahçe’yi eleştirmiyorum. Haktır ve kullanılır.

**************

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Her şeye maydanoz olanlar, her şeylerine maydanoz olunduğunda şaşırmadığı zaman.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 05 Şubat 2018 Pazartesi 13:14
    elinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş
  • Misafir 21 Kasım 2017 Salı 17:40
    kılıçdar oğlu iyi bir yönetici değil lütfen savunmayın 30 ameliyat görmüş biri olarak bunu sizden rica ediyorum hastanelerin durumu malumdu iyi yönetilemedi her şey berbattı o dönemde iş başında olan becereksizlerden biriydi hepsini Allaha havale ediyorum
  • Misafir 20 Kasım 2017 Pazartesi 09:53
    Ornek neden tip anlamadim
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 20:37
    yes
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 11:26
    SSK NU GENEL MÜDÜRÜ DEĞİL DE HÜKÜMETİN EMEKLİLİK YASINI AŞAĞI ÇEKMESİ İLE KURUM BATMIŞTIR. O ZAMAN KURUMUN BAŞINDA KEMAL DE ĞİL DE BÜLENT VEYA TAYYİB OLSA KURUM YİNE BATACAK TI.
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 10:04
    40 yasinda milleti emekli ettiler zamaninda, bugun 10 milyon emekli var. tabi emekliye dogru durust zam yspilamaz, o isi en guzel rahmetli Erbakan yapmisti.
  • Misafir 18 Kasım 2017 Cumartesi 22:35
    Akparti siyaseti zaten camur at izi kalsın siyaseti iflah olmazlar.
  • Misafir 18 Kasım 2017 Cumartesi 03:06
    Bir genel mudur batan daha da batan bir kurumun koltugunu neden birakmaz ? Mesela ben baktim yapisal reform yapilmiyor istifa ederim koltuktan makamdan.
  • Misafir 18 Kasım 2017 Cumartesi 03:04
    Eee kilicdaroglunun gecirdigi sorusturma rahsan affi ve eski savci manisa milletvekili konusuna niye deginmediniz ?
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 23:53
    Sayın Altay’lı SSK gibi bir kurumun gn. md. emeklilik yaşı böyle olursa SSK batar, bu tutum yanlıştır diyemedimi ? Velevki dedi ve iktidara sözü geçmedi. Sonu kötüye gidecek bir işe alet olmaya devam mı etmeliydi ? Koltuk bu kadar mı tatlıydı ? Asıl kafama takılan ise, ben iktidarı uyardım, sözümü dinlemedi bile diyemiyor. Sayın Kılıçdaroğlu böyle bir söz söylemiş olsaydı milletin ve özellikle sayın cumhurbaşkanımızın gözünün içine parmak sokar gibi bunu bağıra bağıra söylemezmiydi ? Bu sonuçta sayın Kılıçdaroğlu’na haksızlık yapılıyor demek bence gerçek bir haksızlık olur.
  • Misafir 18 Kasım 2017 Cumartesi 12:06
    Butun genel mudurler, basbakanlar, bakanlar, baskanlar, il baskanlari, danismanlar, basdanismanlar 15 yildir dediginiz gibi yapiyor. Eeeyyy kilictaroggglu.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 23:44
    bazen yazarlarda doğruları yazabiliyor.kılıçdaroğlu ssknın batmasına sebep olaqnlardan sadece tali ögedir.alımlarda adaletli olmadı.pahalı alımlar yaptı.yandaşları kuruma doldurdu.tabiiki kanunları uygulamak zorundaydı
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 22:42
    kesinlikle
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 22:41
    BUGÜN RAHMETLİ DEMİREL'İ SUÇLAMAK KOLAY,O GÜNÜN ŞARTLARINI GÖZE ALARAK DEĞERLENDİRME YAPMAK GEREKİR.EMEKLİLİK YAŞININ DÜŞÜRÜLMESİ İÇİN YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER SONUCU GENÇ NÜFUSA ÇALIŞMA OLANAKLARI SAĞLANABİLMİŞTİ.ÖZALİZMİN RANT GELİRLERİNİ ARTIRMASI SEBEBİYLE ÜRETİM DÜŞMÜŞ ÖZEL VE KAMU SEKTÖRÜNDE İŞSİZLİK ORANLARI YÜKSELMİŞTİ.
  • Misafir 20 Kasım 2017 Pazartesi 09:16
    işsizliğe bulduğun çözüm bu mu ? çalışanları emekli et yerine atama yap, sonra bütçe açık versin ek vergiler yatırımları askıya al para bas enflasyon faiz. Allah akıl fikir versin
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 22:20
    staj magdurlarinida yazin fatih bey avukat staj hakkini sgk da kullanabiliyor fakat digerlerine hak yok
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 22:11
    Kılıçdaroğlunun 2015 seçim vaatleride, Demirelin 1991 de ki seçim vaatlerinden farkı yoktu.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 21:17
    İyi de Kemal Kılıçdaroğlu bu durumumniye seyredip durdu!
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 09:29
    Su anda c.baskani niye duruyor? Ulkenin hali ortada.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 21:15
    Fatih bey sizi yıllardır takip ediyorum , tespit ve yorumlarınızı beğeniyorum . Bizim insanımız İÇİn Suriye ve katar üzerinden Türkiye için dönen oyunları Ve Suud nasıl 2-4 bölüneceğini , bölmek isteyenlerin ne amaçladığını bir yazsanız veya TEKe tek te anlatsanız ( adam parasını alıp sattığı silahla başkasına işini yaptırıyor)
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 21:14
    Yine Fatih Altaylı yazısı olmuş....Yeme de yanında yat..
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 21:12
    Jer yil 52 milyar lira sosyal yardim olarak odenmekte. Ama gecmiste bu yardimlar yerine insanlara is olarak verilmekteydi. Simdi ise calismadan veriilen yardimlar. Once iyi analiz etmek gerekiyor. Cehalet boyle bir sey.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 20:54
    kılıçtaroğlu beceriksizlik yapmış, özalın yanlış politikaları, dsp mhp faciası ve saadetin giderayak milletin kesesinden tsk ve kamuya yaptığı korkunç zam yükünü unutmadık. saadet anasını ağlattı memleketin
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 20:41
    Ne zaman adam oluruz? Cebimizden kepçeyle alınırken görmezden gelip, kaşıkla gözümüzün önüne nimet gibi sunulduğunda "padişahım çok yaşa" demediğimiz zaman.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 19:59
    1991 128.000 KAR ZİYA YALÇIN SAYIN 1992 2.556.000 ZARAR KEMAL KILIÇDAROĞLU 1993 8.084.000 ZARAR KEMAL KILIÇDAROĞLU 1994 19.399.000 ZARAR KEMAL KILIÇDAROĞLU 1995 81.335.000 ZARAR KEMAL KILIÇDAROĞLU 1996 144.383.000 ZARAR KEMAL KILIÇDAROĞLU 1997 336.000.000 ZARAR KEMAL KILIÇDAROĞLU 1998 447.000. 000 ZARAR KEMAL KILIÇDAROĞLU 1999 1.111.000.000 ZARAR KEMAL KILIÇDAROĞLU SKK yı ben batırdım :)
  • Misafir 19 Kasım 2017 Pazar 21:17
    okuduğunu anlayamıyormusun? dön bi daha oku kardeş...
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 19:46
    Türk istihbarat ı hiç iyi çalışmıyor Rıza saranda Halkbank yöneticide cıA tarafından Amerika'ya tehdit ile götürüldü.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 19:18
    Kemal elini neye atsa batar zaten
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 18:38
    Sgk dan bugün maaş olmayan yok.Bazıları sosyal devlet olma gereği bazıları oy avcılığı için ,iki kocası,babası ölmüş malı olan olmayan hastası olan yaşı dolan herkes ama herkes.Yan gel maaşı kap gel dünyası.Birde Suriyeli kardeşlerimiz eklendi.Bu yağmaya Hhiç bir ekonomi dayanamaz.Dünde böyleydi bugün daha da vahim.Bu ülke o kadar güçlüymüş ki bu badireler sıkıntı versede atlatıldı.Az bir harcama disiplini ile toprlanıyor ama popülizm yüzünden gelecek kararıyor.Bu kişilere yüklenilecek bir durum değil,kanunu çıkaranlar politikacılardır ,bürokratlar değil.Devletin bir politikası olması lazım ama devletin politikaları kişilerin duygusal durumuna bağlı.Bir gecede milyonların kaderi değişebiliyor biz geçmişe takılı kaldık.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 17:32
    Hayır,aslında sorun tam da K.Kılıçdarğolu ve benzeri bürokratlarda...Rahmetli Savaş Ay'ın televizyon programında,Sayın Kılıçdaroğlu konuşurken,yüz ifadelerine,ses tonuna ve ne var ki bunda,gayet doğal yaklaşımına dikkat edin lütfen.Tipik bir,yüzsüz Türkiye Cumhuriyeti bürokratı adam!Öyle ki,kayış olmuş artık teni,neyle vursan fayda etmez,sıyrık bir tavır ve edayla yenilen herzeleri anlatıyor!
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 17:15
    ŞİMDİ SİZE ALLAHI ADIYLA SORUYORUM KILIÇTAROĞLUNU ELEŞTİRENLERDEN KAÇINIZ ŞU ANDAKI SGK GENEL MÜDÜRÜNÜZÜ TANIYORSUNUZ.GENEL MÜDÜR NEDİR YAHU HÜKÜMETİN BAŞI NE DERSE ONU UYGULAR.ORTADA ZARA VARSA GENEL MÜDÜR DEĞİL UYGULAMAYI YAPTIRAN HÜKÜMETTİR.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 17:06
    aslında herkes biliyor SSK yi kemalin batirmadigini ama adamı sevmiyorum madem batıyor istifa etseydi o zaman taktir kazanırdı
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 16:39
    NE ZAMAN ADAM OLURUZ 3 TANE BUGDAY LA FIRINDAN BİR EKMEK ÇIKMAYACAGINI ANLADIGIMIZ ZAMAN
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 16:20
    Özal'ı aklamaya çalışmışsınız da, "Süper Emeklilik" olayını çıkaran da bizzat Özal'ın kendisidir.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 22:15
    süper emeklilik o günün şartlarında pozitif olarak çıkmıştır ve faydalı olmuştur ama sadece pansuman görevi görmüştür. doğru olan şimdiki sistemdir ve herkes SSK dan faydalınıyor. esas sorun seçim kazanmak için ülkeyi feda edip erken emeklilik gibi bir saçmalığa girmektir. herkesi dönem 40 yaşında emekli oldu. bunu yapan kişi Demirel ve çillerdir . 3 lü koalisyon bunun acısını çekse se işi düzelten Ak parti iktidarıdır.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 16:19
    Batan gemiye nedense hep bu adamı kaptan yapıyorlar.kemal kılıçdaroğlu
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 16:02
    1980-90 lı yıllarda faiz 0-250 iken siyasi iktidarlar SSK nın mevcut paralarını %0 faizle Devlet Bankalarında tutturdular ve SSK nın büyük bir nemasını önlediler.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 15:56
    Sayın altaylı 25 yaşında bir genç bile şimdi ne zaman emekli olabilirim diye sorgulama yapıyor peki neden insanlarımız emekli olmak istiyor bunun altında yatan sosyoekonomik gerekçeler nelerdir diye araştırılıyormu herkese hayat güllük gülüstanlıkmı zannediliyor neden gençler,işçiler memur olmak için can atar hiç sorgulanıyormu ülkemin özel sektörü ne halde çalışma koşulları ve yaşam standartları nedir biliniyormu ama rahat olanlar neden erken emekli oluyorlar ve bunu istiyorlar diye sadece kendi standartalrından bakıp yorum yapıyorlar. İnsanlar haftanın 6 günü hergün 12 saat çalıştırılıyor 1404 tl ye mecbur bırakılıyor bu insan zaten 35 yaşında 70 yaşında hissediyor ne isteyecek başka... Türk-İş'in araştırmasına göre, ekimde dört kişilik ailenin açlık sınırı bin 544, yoksulluk sınırı 5 bin 30 lira oldu yani biz daha acız yoksul olmak istiyoruz ama yoksul olmak bile bizler için hayal şimdi git bak bakalım avrupada durum aynımı bunun yanında 45 yaşında bizim ülkede çoğu insan elinde ilaç kutusu dolu poşetlerle geziyor gelişmiş ülkele vatandaşlarına göre sağlığımızı daha erken kaybediyoruz bizde yaş 70 iş bitmişken onların 70 lik delikanlıları bilmem kaç km lik doğa yürüyüşlerine çıkıyor ,gelişmiş ülkelerdeki insanlar çalışma hayatında mesaiden sonra spora da zaman buluyor,kültürel aktivitelere de, eğlenmeye de.. refah içinde yaşadıklarından dolayı sağlıklarını kaybetmeden bizden daha uzun süre çalışabiliyorlar bizde tek maaşla geçinme zor zanaat insanlar ya ek iş yapmak zorunda yada birçok ihtiyacından feregat etmek zorunda,sağlık harcamalarıda ne yazıkki bunlara dahil.Bizim ülkede emeklilik yaşı erkenmişte insanlar az çalışıyormuş ta felan filan bizde çalışanlar çalışma hayatında işverenler tarafından sömürülebildiği kadar sömürüldüğü için 50'lerden sonra çalışmaya dermanı kalmıyor ,gelişmiş ülkelerde insanların 50 yılda çalıştığını biz 30 yılda çalışarak karşılıyoruz ve çöküyoruz zaten, Kıssadan hisse keşke sayın bakanlar ve ileriyi düşünen arkadaşların dediği...
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 15:54
    Kılıçtaroğlu'nun "ssk'yı batırması" söylemi, halkımızda negatif etki değil bizatihi pozitif etki yapmaktadır. Bazıları Kılıçtaroğlu iktidara gelirse erken emeklilik hayalleri kurmaktadırlar, dolayısıyle kimsenin SGK'yı düşünüdüğü felân yok. Herkes kendi pencersinden bakınca bu iş dha çok CHP'ye yarıyor gibi. Ancak AKP bu işin bir kokusunu alırsa varın siz görün emeklilik yaşı kaç yaşa düşüyor, sanıyorm asıl bundan korkmak lâzım.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 14:48
    siasetçilerin popilizm bataklıklarına bürokrat ve teknokratları gömmedikleri halkında bunu yemediği zaman ne oluruz
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 14:42
    Saygın bir sağlık hizmeti istiyoruz. Elitist doktorların tepeden inme, lütufkar, zorlama tavırları bıktırıyor. Sermaye odaklı eğitim ilkokuldan tıp fakültelerine kadar yerleşmiş. Neticede ahlak yoksunu bir halk oluyoruz...
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 14:34
    tabi tabi tabi
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 14:29
    devleti bürokratlar yönetir.eğer bir kurum batmışsa bilin ki o kurumdan sorumlu bürokratın beceriksizliğidir.babası devlette bi fiil 32 yıl çalışmış bir memur çocuğu olarak yazdım bu yorumu.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 14:28
    AKP nin siyaset yaklaşımı konusundaki yaklaşımınıza tamamen katılıyorum harika bir tesbit
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 14:23
    keşke kılıçdaroglunun torununa kadar sigortalı yaptığınıda yazsaydınız.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 14:17
    reza zaarab türkiye vatnadaşı değil bildiklerini açıklarsa yanarız diye akepe bu işe burnunu sokuyor. akepe hükümetinin zarrabı sadece bir vatandaş gibi değerlendirmesi sonları olur.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 14:11
    Buyrun Fatih bey bu da ​Fenerbahçe Doğuş’un Darüşşafaka Maçı Kadrosu. Yani Türkiye icinde oynan mac. ​Ali Muhammed, Kostas Sloukas, Brad Wanamaker, Sinan Güler, Melih Mahmutoğlu, Egehan Arna, James Nunnally, Gigi Datome, Barış Hersek, Jan Vesely, Jason Thompson, Ahmet Düverioğlu. Kadro karsilastirmanizi bir de buna göre yapin lütfen.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 14:03
    Bir zahmet Tahincioglu BL maclarindaki kadroyu yazar misiniz. Mesela Darülsafaka- Fenerbahce Dogus macini. Cünki galatasarayin hali hazirda sadece süper lig maclari oynayabildigini düsünürsek karsilastirma daha insafli olur gibime geliyor!
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 13:51
    ben 30 yıldır sigortalıyım, 90 yıllarda hasta olmaktan korkuyordum, çünkü hastaneye yatabilmek için önce doktorun özel muayenesine gidilir sonra hastaneye yatılırdı, ameliyatlarda bıçak parası verilirdi,
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 13:49
    sayın Altaylı olayı siyasi kararların etkilerinden değerlendirmiş. O dönemi iyi hatırlayan biri olarak hastanelerin pisliği, personelin umursamaz ve saygısız tavırlarını ve bir çoğunun belli bir bölgeden olduğu gibi yönetimsel sıkıntıları ne yapacağız, ilaç ihalalerinde yapılan yolsuzluklar cihazların ve hastanelerin bakım ihalelerindeki ayyuka çıkmış sahtekarlıklar ne olacak, algılarımız yerinde duruyor ancak beyefendiyi parlatmaya çalışmak pek fayda vermez diye düşünüyorum
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 13:33
    Ha ha ha sesli güldüm HANGİ KAMUOYU gordugune bile inanmak istemeyenler ne ara kamu oyu oldu
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 13:26
    Sayın ALTAYLI yazdıklarınzın,doruluk payı çok yüksek,malesef aka kara demeye devam ediliyor,böylece hiç bir zaman adam olmayız.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 13:22
    Sayın Altaylı doğru söylüyor.SSK Genel Müdürlüğünün batık olmasına sebep olanları tüm açıklığı ile yazmış. 1994 yılında 35 yaşında bir SSK lı işçiyi emekli etmiş biri olarak bunu söylüyorum.İnanmayan bana sorsun hemen belgeleri ile ispat ederim.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 13:21
    yandaş arkadaşlar yolda kafalarına kuş pislese chp nin kuşudur der fatihbey delillerle evraklarla anlatsanızda zor ...
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 13:21
    O zamanlar kamuoyunu bilgilendirerek istifa etmek yasak mıydı sayın Altaylı?
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 13:18
    ssk boşverinde yanlışlıkla şimdiki milli egitim bakanı olsaydı kılıçdaroğlu bu arkadaşlar neler derdi merak ettim...15 yılda egitimi mahvettiler kimsede ses yok yazık
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 13:14
    Ben sana buradan değil, yüzyüze cevap vermek isterdim...
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 13:05
    Kamu idaresi kanun ve sair mevzuatla yürür. Bürokratın yetkisi bu çerçeve içinde idare-i maslahattan öte değildir.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 13:03
    Yasmin erbil'in ne ünü var. Tek ünü m.a.erbil'in kızı olmak. Başka numarası da yok.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 12:56
    Doğruya doğru ne diyeyim..
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 12:47
    Sgk konusunda yaklaşık 10 yıl gecikmeli de olsa yazdığın için seni tebrik ediyorum Fatih ağabey, cesur duruşa devam et lütfen.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 12:31
    Peki Mesut yılmaz ve rahmetli erbakanın maaşlara yaptığı aşırı zamları unuttunuzmu.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 12:31
    Kim ney yapmışsa kim vatandaşın hakkını yemişse yüce divanda hesap verecek. Allah' ın adaleti yanılmaz herkes rahat olsun...
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 12:22
    Devlet var olduğu ve o kurum varlığını devam ettirdiği sürece koltukta biri var olacaktır. Dolayısıyla Kılıçdaroğlu'nun oradaki varlığının eleştirilmesi pek doğru olmaz. İstifa etmiş olsa da "elini taşın altına koymadı" diye eleştirilirdi. Kılıçdaroğlu'nun SSK'yı batırdı şeklinde suçlanmasını da doğru bulmuyorum. Altaylı bu konuda haklı ve doğru bir yazı yazmış. Şimdiki SGK genel müdürü başarılı bir yönetim sergilese ve maaşları 10 kat artırsa "müdür başarılı oldu" mu diyecekler. Hemen siyasiler başarıyı paylaşacaklar. Paylaşmalılar da... Neticede siyasilerin kararları doğrultusunda var olan şartları yönetiyor müdür.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 12:16
    NE ZAMAN ADAM OLURUZ. HİÇ BİR ZAMAN
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 12:16
    Bravo çok güzel bir yazı. Tarihi ve gerçekleri bilmeyenler öğrensin .
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 12:08
    "yolsuzluktan rahşan affı ile kurtuldu" diyen şahsa gelsin: bahsi geçen konu yolsuzluk değil, performans notunu beğenmeyen bir çalışanın yöneticisini şikayeti. bu ikisi arasındaki farkı araştırıp öğrenebilirsiniz.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 15:01
    Burada mevzuu kılıçdar, başka yere çekmen 6 aylık torununa 14 yaşındaki oğluna kuzına ve daha nicelerine ysülsüz sigorta yapan kk’yı aklamaz.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 12:05
    Sayın Altaylı çok net ve açık bir şekilde konuyu ele almış ( gerekli açıklamaları ile birlikte ) yazılanlara bakıyorum.. Anlaşılmayan ne ? Algılarımızımı kaybettik..?
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:41
    istafa etseydi diyen yandaş arkadaslar ekonomi batmıs bin türlü yalan siyasette var hep kandırıldık peki kaç kişi istifa etti bunu neden söylemezsiniz
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:40
    bir ssk hastanesinin temizligi ve gunluk operasyonel calismasinin emeklilik yasi ile ne alakasi var. hastanede hizmet verilmiyor,doktorlar hastalari ozel muayenelere yonlendiriyor, sonra da yanlis politika.les gibi kokan hasta odalari( wc leri hic dusunmeyin bile) kapisi kilitli olup, insanlara hayvan muamele yapmasinin tek sorumlusu bunu yol veren yoneticilerdir.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 16:22
    Emeklilik yaşı ile alakası olmaz olur mu ? Düşün ki ekstradan 30 yıl daha çalıştırıyor ve prim alıyorsun :) Bi an düşündüm de, hakikatten SGK ya iyi para ödüyoruz ya :)
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:37
    e fatih bey genel mdur ne yapar,..bagli bulundugu kurul oyle veya boyle batacakblyor biliniyorsa onurlu olan,ne istifa degilmi,.ayrica kiilcdaroglu ben devleti bilrim ben yonetirim diye kendine refarns olarak sgk kurumnu gosterdi ve gosteriyor,.kilicdar oglunu aklamak paklamak ,beyhude ayrica o donemeler genelkurmay raporlarina bile gecmis tum kadrolar alevi vatanadaslari doldurmus neden cunku devlet memuru satusune gelsinlerde omur boyu maa alsinlar buda etik tarafi,.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 12:19
    Ülkede, hukuk , eğitim ve bütün konuları çıkmaza sürükleyen,maden kazalarında binlerce kişinin ölmesinde payı olan bu iktidardan bir kişi bile istifa etti mi? Dinime küfreden müslün olsa bari...
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:27
    SİZE KATILIYORUM EĞER SSK ZARARI BÜROKRATA YAZILIYORSA OZAMAN HERHANGİ BİR BAŞARIDA MÜDÜRE YAZILSIN OZAMAN HÜKÜMET VE SİYASİLER NİYE ÖVÜNÜYORLARKİ
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:26
    emeklilik yaşını düşürene oy veren vatandaşta hiç suç yokmu.bu ülkede bildim bileli popülist politakalar rağbet görüyor.maalesef milletimizin kahir ekseriyeti kısa vadeli kazançların uzun vadede büyük kayıplara dönüşeceğini öngöremiyor.selamlar ve saygılar...
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:07
    ssk, bir genel müdürlüktür.ssk genel müdürü, iktidar para verirse emekli maaşlarını öyle ödeyebilir.para vermezse ,cebinden mi verecek?bütün ssk genel müdürleri için, bu geçerlidir.kılıçdaroğlu nun, ssk yı batırma gibi bir fiili işlemesi mümkün değil.ssk ya zamanın iktidar adalet partisi gefekli ve yeterli parayı vermemiş.suç kılıçdarolu nun değil,o zamanaki iktidarınındır.şimdi de, aynı şeyi akp iktidarı yapsa;ssk ya para vermese,ssk yı batıran ssk genel müdürü mü olur, akp iktidarı mı?
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:03
    Evet Demirel'in politikası SSK'yı batırdı ama benim ailemi kurtardı anacığım emekli oldu kıdem tazminıylada daire aldık evet yanlış bir karardı ama bir çok Aileyi de kurtardı şimdi ceremesini biz çekeceğiz ama yine de Allah razı olsun.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 10:48
    Sn Altaylının yorumları na katılmamak ne mümkün.O günleri yaşayıpta birazcık olsun devlet tecrübesi olan kişi nin aksini düşünmesi mümkün deşil.Siyasetin de biraz dürüst yapılması lazım.Sn Kılıçtaroğlunun da kim az batırdı kim çok batırdı yerine olayın iç yüzünü halka iyi açıklaması gerek her halde.Siyasi nezaketten yapıyor olsa bile doğruları herkes bilmeli.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 10:47
    onlarda biliyor SGK yı kimin batırdığını ama işlerine gelmiyor.Sözde müslüman ama iftira gırla
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 10:46
    ilkeli kişi bunu göre göre ssk koltuğuna oturmaz, gerekçesini ilan eder ve kabul etmez. ssk başına geçmeyi kabul ediyorsan ya bunu görmüyorsun ya da ilkesizsin demektir. koltuk makam maaş derdine herşeyi kabulleniyorsun demektir. dolayısıyla kılıçdar da sorumlıdur.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:36
    Kılıçdaroğluna gelene kadar eğer ilkelerine bu kadar önem veren liderler tarafından yönetiliyor olsaydık şimdi koltuklarını çoktan terketmiş olmaları gerekiyordu siz hangi ilkeden bahsediyorsunuz olaylara bu kadar at gözlüğü ile bakmayın lütfen.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:37
    Eğer devlet memuruysan atamayla gelirsin ve atamayla gidersin. Emeklilik süren dolmadıysa yapacak bir şeyin yoktur.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:41
    Senin kriterine göre ülkede ilkeli adam yok o zaman. Ekonomi, terör, sağlık, eğitim ülkede her konu batmış, başlarında aynı veya yakın kişiler bir tanesi ilkeli olup bıraktımı da ilkeden bahsediyosun? SSK tam 15 yıldır aynı kişilerce yönetiliyor. Emeklilik yaşı 65 den 70e çıkartılmaya çalışılıyor. Daha bir kaç ay önce ilkeli biri çıkıp işsizlik maaşı fonuyla yol yaptık diyor. Sen hala 30 yıl öncesini ilkesindesin.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:46
    arkadasim o zamanlar seffafti hersey biliniyordu sayistay vardi simdi ileri demokrasimizde sayistay falan yok aciklasarda bilsek simdi ssk ne kadar zarar ediyor mudurmu sorumlu?tabiki hayir
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:47
    siyastette kaç tane ilkeli insan gördün sayabilirmisin. de kılıçdaroğlundan ilke bekliyorsun. kılıçdaroğlunu beğenmeyedlerde hani ilkeler var açıkla da görelim.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:48
    kılıçdaroğlu nasıl batırdıysa 20 yıldır toparlayamamışlar ama suçlu kılıçdaroğlu.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 13:14
    ozaman milli egitim bakanlıgı tam kadro istifa etmeli ama olmaz işinize gelmez bu sadece gecmiş acıtıyorsa geçmemiş demeltir.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 10:45
    maalesef SSK yı kemal kılıçdaroğlu batırdı yalanına inanan milyonlarca .................. insan var bu ülkede ve sayıları her geçen gün artıyor
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:55
    Yandaşlık böyle oluyor demek ki?
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 10:44
    yani o dava konusu olup rahşan affı ile kurtulduğu yolsuzluklarıda demirel ve çiller mi yaptı.sütten çıkmış ak kaşık mı kendisi. madalyonun diğer yüzüne de bi bakın. syn kılıçdaroğlunu kurtarmak için yazılmış bi yazı. ihalelerdeki verilen fazla paralar pahalıya alınan stend ler.vs bunlarıda mı diğerleri yaptı.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 10:40
    Muhterem Altaylı, mevzu bahis GS nin avrupa kupası maçlarında 11 yabancı ile çıkıp çıkmaması değil. Türkiye liginde 11 yabancı ile çıkması. FB-Doğuş'un Türkiye ligi maçlarına baktığınızda çoğu maçın önemli bir bölümünde ağırlıkla Türk basketbolcuları ile oynadığını göreceksiniz
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 10:28
    en azından istifa ederek yapılan yanlışa kamuoyunun dikkatini çekebilirdi...
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:26
    şimdiki iktidar öyle yapıyor değil mi ?
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 10:23
    Sn Altaylı'nın Kemal Kılıçdaroğlu konusundaki tespitine tamamen katılıyorum. Objektif olmak gerekiyor.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 10:05
    SSK konusunda bir Kurum Başkanını hükümetlerle kıyaslamak çok gülüç bir durum, sanırsın emeklilk yaşının kurum başkanları düşürüyor
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 09:58
    Sayın Altaylı, Kıasaca şunu belirtmek istiyorum olay sadece emeklilik değil, o zaman insanların çektiği pislik,rezillik ilaç kuyrukları, sabah 5 de ilaç kuyruguna girerdik, 12 de ilaç alabilmek için. AKP geldi eczaneleri kullanıma açtı, iş çözüldü. Belki emeklilik yaşının ektkisi sonucu olabılır ama kesinlikle bahanesi ve bunla açıklanacak durum olmaz, olsa olsa Kılıçtaroğlunu parlatmak olur, onu da siz yapmasınız, saygılar.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 09:55
    Sayin Altayli , O Yillarda Istanbul ve Birkac Belediyede Iflaz etmisti.Kalkindiranlar Kim Oldu? Kemal bey Sütten cikmis Ak >Kasik Degil.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 09:47
    Konuşmada bahsi geçen "ATATURK" sanki bina ismi olarak sizin sorunuza cevap olarak söylenmiş. Mustafa Kemal Kültür merkezi mi diyecekti.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 09:44
    AKP liler milletin eğitim seviyesini bilerek konuşuyorlar. Genel Müdür kimdir: hükümetin aldığı kararları, çıkardığı yasaları uygulayan hükümetin atadığı bürokrattır. Kılıçdaroğlu kimki SGK yı batıracak ey güzel halkım!
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 09:29
    Bravo Fatih Bey. Demirel konusunda çok haklısınız. Keşke bu gerçeği birkaç gazeteci daha dile getirse.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 09:19
    Erdoğan seçim dönemleri yaklaştığında Atatürk dermiştir.Diğer zamanlarda Türk kelimesinin geçtiği hiç bir cümlesi yoktur.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 09:19
    Ya bi dur arkada fb yi eleştirmeden bi gün dur arkadaş
  • Misafir 18 Kasım 2017 Cumartesi 20:18
    FB den nemalanıyor ne yapsın . yoksa aç kalacak zavallı.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 09:12
    :thumbsup:
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 09:05
    Kilicdaroglu SSK nin en cok acik verdigi ilac alimini eşdeger ilac uygulamasi ile rahatlatmistir.O zamanlar ilac firmasinda mumesildim.Ayni etken maddeli (mide ilacini) bir ssk hastanesi 2 Liraya bir ssk hastanesi 5 liriya aliyordu.Bu carpikligi ortadan kilicdaroglu kaldirdi.En dusuk ki veriyorsa onun ilacini aldi.Eskiden o aradaki farklarin ne oldugunuda tahmin etmissinizdir
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 08:57
    Suanki gündem bu degilki! SSK yi batirmadiysa Türkiyeyi batirmaya calisiyor.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 08:45
    Herke iyi biliyor, SSKyi Kemal Kilicdaroglu batirmistir.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 08:36
    Basketbol 8 kisi ile oynandigini ilk sizden ögrendim, benim bildigim 5 kisi ile oynaniyor ve Fenerbahcede sahaya cikan 13 Basketbolcudan 4 tanesi Türktü.
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 08:36
    Sayın Altaylı galatasaray CL şampiyonlar ligi şampiyonu olsa onu da kimse eleştirmezdi merak etmeyin, başarı dokunulmazlık getirir
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 08:31
    İlksan davasında Demirel'in emrini uygulayan Genel Müdür Yardımcısı hapis yatmıştı. Kurumların en başında bulunan müsteşar, genel müdür veya başhep kanlar bulundukları kurumların her türlü eylem ve işlemlerinden birinci derede sorumludurlar. Başında bulundukları Kurumlar siyasilerden veya elinde olmayan herhangi bir sebepden vahim hatalar yapmayı asli görevinin bir parçası haline getirmişler ise genel müdür veya müsteşar olarak elinizde iki seçenek vardır. 1 seçenek elimden bir şey gelmez ben emir kuluyum gözlerimi kapar görevini yapar ilkesidir. 2. seçenek ise ben bu kadar ağır vahim hatalara seyirci kalarak bostan korkuluğu gibi görev yapmaktansa istifa ederek kişisel itibarın kurtarılması yoluna gidilir. Kişisel itibarını kurtaran kişiyi savunmaya çalışmayız hep birlikte şapka çıkarırız. Saygılar B.AKSOY
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 08:03
    sn.Kılıçtaroğlu ssk zamannında 3 dolara alınacak olan aletleri kaça aldı acaba?
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 10:57
    250 DOLARLIK STENİ 2.450 DOLARA ALIRSAN TABİİ BATIRIRSIN
  • Misafir 17 Kasım 2017 Cuma 11:59
    1200 dolara.
Kalan karakter : 2000