Son Dakika

Kimin yıpranması önemli

30.11.2017 - 09:31 | Güncelleme:

 

RAHMETLİ dedem çok çalışkan bir adamdı.

Hali vakti hayli yerinde, her işin üstesinden gelebilen, hafif maceracı, biraz başına buyruk, kimseden çekinmeyen, kimseye eyvallahı olmayan biriydi.

İş hayatında dikkat ettiği bir şey vardı ve ağzından düşürmezdi:

“Çok para kazanacağını da bilsen, şerefsizle iş yapmayacaksın. Döner dolaşır, başına bela açar.”

Babam rahmetli ise hayatı boyunca pek fazla iş yapmadı.

Keyif adamıydı.

Bir gün “Niye bir iş yapmıyorsun?” diye sorduğumda, “Dedenin vasiyetini uyguluyorum. Şerefsizle iş yapmıyorum” demiş, “Ne alaka?” demem üzerine, “Herkes şerefsiz olmuş” diye yanıtlamıştı. Bayağı bir gülmüştük.

Zarrab davası, aklıma dedemin bu vasiyetini getirdi başından beri.

Türkiye şerefsizle iş yaptı.

Dahası, şerefsizi ve şerefsizin çevresinden nemalanan diğer haysiyetsizleri korudu. Ve gelinen nokta ortada.

Şimdi bazıları Zarrab davasına Türkiye’deki AK Parti iktidarını ve Cumhurbaşkanı’nı zor duruma düşürecek bir dava olarak bakıyor ve bu davadan bir anlamda keyif alıyor.

Ben ise pek öyle düşünemiyorum.

Bir de şöyle düşünün lütfen.

Diyelim ki, Cumhurbaşkanı Erdoğan bugün “Sıkıldım, yoruldum” dedi ve istifa etti.

Bu dava kapanacak mı?

Diyelim ki, yarın erken seçim oldu ve AK Parti iktidardan düştü.

Zarrab davasında Türkiye’ye yönelik iddialar ortadan kalkacak mı?

Evet, bu dava Erdoğan’ı da yıpratacaktır muhtemelen ama asıl Türkiye’yi yıpratacaktır.

Erdoğan’a vereceği zarar, sıkıntı onun derdidir belki ama Türkiye’ye yaratacağı sıkıntı, vereceği uzun ve kalıcı zarar hepimizin derdidir.

Hadi daha basit soralım: Genelkurmay Başkanı’nı sevmiyor, hatalı buluyor diye bir generalin, bir askerin düşmanla işbirliği yapması doğru mudur?

Siyasetçiler bugün vardır, hadi yarın da vardır diyelim ama öbür gün yoktur.

Ama Türkiye hep var olmak niyetiyle kurulmuştur ve hepimizin arzusu budur.

Bu davayı “organize edenlerin” ve bu davayı Türkiye düşmanlarıyla birlikte kotaranların niyeti Türkiye’nin işte bu arzusunu ortadan kaldırmaya yöneliktir.

*************

BİR SORUN KENDİNİZE

GELELİM Türkiye’nin iktidar partisine.

Zarrab davası başta olmak üzere dünyada olan biteni, Türkiye’ye yönelik tavrı sürekli olarak “Bizim güçlü bir ülke olmamızı istemiyorlar” diye yorumlarsanız ve sadece üst aklın Türkiye’ye ilgili planlarına bağlarsanız kendinize haksızlık etmiş olursunuz.

Hatırlayın AK Parti iktidarının ilk 10 yılını.

Bugün sizden nefret ettiğini düşündüğünüz dünya size bayılıyordu.

Dünyanın en önemli gazeteleri, televizyonları sizden ve liderinizden övgüyle söz ediyordu.

Avrupalılar bile Erdoğan’ın liderliğine hastaydı, çok hoşlarına gidiyordu.

Ortadoğu hakları da aynen.

Bugün size hakaret yarışına giren NYT, WP, FT gibi gazeteler o günlerde övgü yarışındaydı.

Şimdi ise Suudiler, İsrail ile el ele Türkiye’yi bölmeye çalışıyor.

ABD onların yanında.

Dostumuz Rusya bile YPG ile iş kotarıyor.

Zarrab, ABD’de “sözde” yakalanmadan önce Birleşik Arap Emirlikleri’ne gidiyor ve biliyoruz ki, BAE Zarrab davasına el altından destek veriyor.

Tamam, haklısınız, bize karşı çok “p.ştluk” yapılıyor.

Ama siz de en azından kendinize bir sorun, “Peki biz nerede hata yaptık?” diye.

*************

KENDİME ELEŞTİRİ

DÜN sabah evde kendi yazımı gazeteden okurken, “Yanlış yazmışsın Fatih” dedim kendi kendime.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, “Benim adımı kullanarak size gelenleri dinlemeyin. Kimse benim adıma konuşamaz” demesi hoşuma gitmiş ve bunu yazmıştım.

Ama eksik yazmışım.

Aslında Cumhurbaşkanı, “Benim adımı kullananları dinlemeyin, hak dışı, hukuk dışı bir istek bırakın benim adımı kullananları, benden bile gelse kulak asmayın” dese daha hoş gelmez miydi kulağa.

Ve hatta akla ve vicdana.

*************

DELİKANLI MISINIZ LAN SİZ!

BİR grup “serseri” bir adamı yıkmış yere dövüyorlar.

Ölümüne.

Bir kişiye karşı, sayamadığım kadar “İT”.

İt derken köpekleri kastetmiyorum. Köpekler düzgün hayvandır.

Bunlar kim, köpek olmak kim.

Bunlarla konuşsan “delikanlılıktan” söz ederler.

Bu mu ulan delikanlılık!

Pislikler!

1 kişiye karşı 10 kişi.

Ve en vahimi de şu.

Bunlar yargı karşısına çıkarlar, 3 ay hapis istemiyle haklarında dava açılır.

Sonra yine sokaktalar. Başlayayım böyle adalete.

Vallahi çok tepem attı. Kusura bakmayın.

*************

WİKİPEDİA’MI İSTİYORUM 

BİLİMDE gelişeceğini söyleyen, araştırma üniversiteleri açan, gençlerin iyi eğitim alması için iki günde bir müfredat değiştiren ülkede Wikipedia isimli bilgi kaynağı hâlâ kapalı.

Tam tamına 8 aydır Wikipedia’ya erişim yasağı var.

Bilgiye erişim yasağı.

Çok vahim.

Ancak daha vahim olan ne biliyor musunuz?

Bu durumun kimsenin umurunda olmaması!

************* 

ERKEK BEYNİ NASIL OKUR?

İNGİLTERE’nin sevimli ve fırlama prensi Harry de evleniyormuş.

Allah mesut etsin.

Bu evlilik de her çapkın erkeğin evliliği gibi, arkasında kırgın ve kızgın kalpler bırakıyor.

Bunlardan biri de prensin eski sevgilisi aktris Cressida Bonas.

3 yıl önce prensten ayrılan Cressida, evlilik haberi üzerine Instagram’a prensle bir fotoğrafını koymuş ve altına şunu yazmış:

“Ne kadar eğitimli, yetenekli, zengin olsanız ve ne kadar cool olduğunuzu düşünseniz bile başka insanlara nasıl davrandığınız sizi ele verir.”

Prens Harry’nin bu mesaja bozulacağını hiç zannetmiyorum.

Bence tam aksine egosu okşanmıştır.

Çünkü erkek beyni bu mesajdan utanmaya değil, “Vay be hâlâ aklındayım” sonucu çıkarmaya programlanmıştır.

*************

SİZ NE DERSİNİZ? 

BU yazacaklarımı okurken, peşin peşin bilin ki, bu satırları yazan adamın evinde iki engelli köpek ile bir kedi vardır ve bu adam çocukluğundan beri sürekli olarak evinde en az bir köpekle yaşamıştır.

Oyuncu Tuvana Türkay, bir kafeye köpeğiyle gitmiş.

Köpek çantasında olduğu halde, kafe sahibi, Tuvana Türkay’dan köpeğini dışarı çıkarmasını ya da kafeyi terk etmesini söylemiş.

Yıllar önce benzer bir şey Bandırma hızlı feribotunda bizim başımıza gelmişti.

Minik köpeğimiz salona alınmayınca, kızım 2.5 saatlik yolculuğu araçların bulunduğu bölüme inen merdivende köpeğimizin başında oturarak geçirmişti.

Merak ettiğim şu. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Kültürel olarak toplumun önemli bir bölümünün köpeklerden rahatsız olduğunun farkındayım.

Bana normal gelmiyor ama ben ve benim gibiler çoğunluk muyuz bilmiyorum.

Sizce bu yasaklar normal mi?

*************

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Kafamızı kuma soktuğumuzda neremizin açıkta kaldığını bildiğimiz zaman.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:57
    Fatih Bey, bazı kesimler size haksızlık ediyor sevmemekle 1aydır takip ediyorum yazılarınızı vallahi bana çok objektif geldi.birde araç çekme mafyasına da değinirseniz cok sevinirim.(not: arabam yok) yediemin otoparkçıları ve emirlerinde trafik polislerinden bahsediyorum.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:56
    Ortak aklin yerlesmedigi ulkelerde isler bu noktalara er ya da gec gelir. Sadece Turkiye'ye özgü bir durum degil bu.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:55
    Yerleşik kültürümüze dayalı bi katılık hala var malesef. Küçükken ben de o iğrenirdim köpek ve kediden. Bazı şeyleri görüp öğrendiğimizde hatanızı kabul edersiniz. Şimdi seviyorum hayvanları ama o bakış açımı hala kıramadım
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:46
    Yasak normal ve olmasi gereken bu. Kanadada yasiyorum ve ayni Turkiyedeki yasak gibidir uygulama. Tek istisna servis kopekleridir
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:44
    Sürekli internet siteleri yasaklandığı için herkesin telefonunda, bilgisayarında yasaklı sitelere giriş sağlayan vpn ayarları kurulu. Hatta telefonunuza opera browser isimli web tarayıcıyı yüklediğinizde kolaylıkla bu sitelere girebiliyorsunuz. Bu yüzden yasaklar kimsenin umrunda değil.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:39
    kafasını kuma sokan kıçini hiç düşünürmü????????
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:34
    Köpeklerin başka bir varlığa dönüşme ihtimalleri hiç yok.Oysa insan görünümünde olanların her türlü canlının ahlakına bürünme imkan ve kabiliyeti var.Bu yüzden hayvanlara yasak getirilmesine karşıyım.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:25
    Sizce bu yasaklar normal mi? tabii ki. it severliginde bir sınırı olmalı.. Adama it ite adam gibi davranılmaz. davranılamaz.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:24
    Günümüzde kedi köpek tavsan kuş gibi hayvanlar insanlarla iç içe yaşadıklarından sosyal hayatın bir parçası olmuşlardır. Yasakları faşizanca buluyorum. Yıllar evvel bir tavşanla Fransa'dan Türkiye'ye geliyorduk. Yolda Almanya, Avusturya gibi ülkelerde nerde mola verdiysek başta çocuklar olmak üzere insanlar ilgi ve sevgi gösterdiler. Ne zaman medeni ülkelerde çıktık Sırbistan, Bulgaristan gibi geri yerlere geldik, bizi içeri almadılar kimse de tavşanla ilgilenmedi.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:23
    NE ZAMAN ADAM OLURUZ ÇÖLDE YARIŞ ATINI BİR DEVE NİN HER ZAMAN GEÇTİGİNİ ANLADIGIMIZDA
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:19
    İnsanların kendi sevdiği hayvan ,eşya... gibi varlıkları kamuya ait her yere almaları diğer insanların hakkına girmek gibi geliyor bana.Adam kedileri seviyormuş,sev,istersen canından ayırma.Ama hayır adam apartmanın merdivenlerinde kedi besliyor,bakıyor.İtiraz edince de biz hayvan sevmez,hayvan haklarına karşı oluyoruz.Ya bizim insan hakkımız ne olacak.Herkesin,her şeyin yeri yerli yerinde gerek.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:17
    Wikipedia'yı kimlerin kullandığı malum demem o ki bunu kullanan insanlar ülkenin okuyanı yazanı hal böyle olunca başka kanallardan Wikipedia'ya ulaşmak kolay oluyor yani kapalı olması dert değil. Geri kalan kesimin ise zaten Wikipedia'nın adından bile haberdar olmadığından durum böylece sürüp gidiyor.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:12
    Siz leblebi davasini biliyormusunuz
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 13:09
    Yurt iskandnav ulkesinin birindr yasiyorum hic birinde gormedim birisinin kopekle geldigini(âmâ insanlar haric)
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 12:56
    En azından orada ki itiraflara rağmen Türkiye de bazı kesimlere soruşturma açılması gerekmez mi? Rüşvetcileri hala koruyor kolluyorlar. Bu nasıl vicdan?
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 12:36
    Normal sebebi ise kendim ce aciklamak gerekirse biz limiti hic tutturamayan bir milletiz ipin ucu kacip o kopek ufak bu kedi bilmem ne diyip herkes kopeklerini heryere sokmak ister abd ab deki insanlar gibi kulture sahip olmadigimiz icin ki kesinliklede o kilturu benimsemiyorum. Girilmemelidir.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 12:33
    pet kabul etmeyen isletmelere boykot uygulayalim. uygar ulkelerde retaurant vb. yerlerde sizden once kopeginize su servisi yapilir
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 12:33
    valla deden hakliymis hele baban daha cok hakliymis
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 12:29
    Yapanın yanına kar kalıyorsa, mahkemede adil şekilde yargılanmıyorsa insanların zoruna gidiyor Fatih Bey.Ülkemizi çok seviyoruz ama çok sevdiğimiz ülkemizi yönetenler bu adamları neden adil yargılatmadılar?İnsanları Amerikan mahkemelerinden medet ummak zorunda bırakan yöneticilerimizin suçu değil mi?Bu milletin hakkını kim savunacak?
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 12:24
    köpeklerin kafe veya restoranlara girebilmesi veya girememesi meselesi, işletmelerin insiyatifine kalmış. Bu ülkemizdede böyle, abd'de de böyle ab'de de böyle. Kültür açısından yaklaşmak ne kadar doğru bilemiyorum açıkcası. Kültür ile eğitimi ayırmamak lazım diye düşünüyorum. Eğitim düzeyi yüksek ülkelerde, bu tür konular ele bile alınmaz, köpek sahipleride ortama, gittikleri mekanlara uyum sağlar, gittikleri mekanların köpekler için uygun olup olmadığını önceden öğrenirler.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 12:08
    iş yeri sahibini taktir ettim çantandan çıkartmadın köpeği neden yanında getiriyon evde daha özgürdür
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 12:05
    ​“Benim adımı kullananları dinlemeyin, hak dışı, hukuk dışı bir istek bırakın benim adımı kullananları, benden bile gelse kulak asmayın” bu iyiydi wikininde farkındayız ama sade vatandaşın elinden bir şey gelmiyor bu durumu sizin gibi yazarlar dile getirirse konu daha hızlı çözülür
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 12:04
    AKP VE RTE' NİN YAPTIĞI HATALAR, DÖN DOLAŞ KENDİLERİNDEN ÇOK ÜLKEMİZE VE BİZE ZARAR VERİYOR. FETÖ DENEN BELAYI BAŞIMIZA BELA ETTİ, CEREMESİNİ BİZ ÇEKTİK VE ÇEKİYORUZ.. REZA DENEN HERİFİ BAŞIMIZA BELA ETTİ, LANETİNİ BİZ ÇEKECEĞİZ..! HER DEFASINDA İŞ KİŞİSEL YARA ALMAKTAN, ULUSAL YARA ALMAYA GİDİYOR VE İNSANLAR KIZSA DA, AMAN ÜLKEYE ZEVAL GELMESİN DİYEREK OLAYA BU AÇIDAN BAKIYOR !! BU ÜLKEDE BİZE ZARAR VERDİRMEDEN, BU USULSÜZLÜKLERİ YAPANLARIN CEZA ALACAĞI, ÜLKEMİZİN BÜTÜNLÜĞÜNE ZARARI OLMAYACAK BİR DURUMUN OLUŞMASI YOK MU ARKADAŞ ??!!
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 12:03
    müftülüklere verilen nikah kıyma konusunda din adamlarına benim memurum yaklaşımı devam ettiği sürece daha kötü olaylardan rabbim ülkemi korusun
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 12:03
    hayvanların barınağında kümesinde yada ahırında insanlar ne zaman kalmaya başlarsa hayvanlarda insanların barındığı yerde kalmaya hakları vardır sayın altaylı. tabi bu benim görüşüm
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 12:02
    Bazen gerçekten tası tarağı toplayıp başka ülkeye göç etmeyi düşünmeyen insan var mıdır?
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 11:58
    Ancak hayvanlari sevmeye baslayinca insanlari sevip sayabiliriz
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 11:56
    Ben de köpekleri çok seven biriyim,hatta insanlardan daha fazla sevdiğimi bile söyleyebilirim ama sevmeyen veya korkanlara da saygı göstermek gerekir diye düşünüyorum
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 11:55
    kurtlar vadisi zarrap filminin çekimlerine hız verilmiş
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 11:54
    o yasak normal...
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 11:50
    Her insan kanser hücreleri barındırır,ülkeler de aynı insanlar gibi,kanser hücreleri de bilumum terör örgütleridir.Biz keyfe meylettikce kanser devreye girmekte,bu yaratılışın kaderi.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 11:48
    Ofkeliyiz Fatih bey.. Cumhurbaskani bizi bu cukurun icine soktu ancak zarari goren hepimiz olacaz. Cumhurbaskani dahil bu suca karisanlarin cezasini cekmesi lazim...
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 11:39
    Yazdim yazdim gitti Fatih Bey; Hayvan sahibi olarak , yasaklama degil duzenleme... Kopek sahipligini hukuki olarak takip edilebilir ve sorumluluga donusturen bir sistem gerekli. Silah ruhsati yada ehliyet yada arac sahipligi gibi... sokaklara yapilan kakadan , 3. kisilere verilebilecek zarara , kopege yapilacak eziyetten , heves alindiktan sonra terketmeye , dogru bakimin saglandigindan , asgari saglik hizmeti almasina kadar , evcil hayvanlarla ilgili herseyi takip edebilecek , ruhsatlama islemi sart... sorumluluk diyoruz , oldursen sikayet etmiyorlarsa sorun olmuyor. Nasil bir sorumluluk? sorsan hayvan seviyor , sokaklar bok icinde...
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 11:35
    Köpeklerden korkan milyonlarca insan var ve ayrıca Türkiye'de 1 milyon dolayında Şafi yaşıyor ve onların inancında köpeklerle aynı yerde bulunmak iyi bir hal değildir.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 11:28
    Wikipedia tarafsız ve doğru bir kaynak değil.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 11:27
    Bende hayvanları seven bir insanım. Toplu taşıma araçları, avm ler veya yemek yenen yerler ülkemizde bu tür konular düşünülerek yapılan yerler değil. Bırakın hayvanları düşünmeyi tam olarak insanları bile düşünmüyorlar binaları inşaa ederken ben bu yüzden karşıyım. Keşke yaşayan varlıkları düşünerek binalar yapsalar. Bence problem bu.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 11:24
    İşim gereği Üniversiteli gençlerle çalışıyorum onların sokak hayvanlarıyla tutku derecesinde ilgilenmeleri bir hayli memlun ediyor beni. Kapalı alanlara sokak hayvanı sokmalarını göz ardı ediyorum. Bu konuda gençlerin arasında sorun çıkartan hiç kimseyi görmedim. Bulunduğum yerde problem olmasa bile, her kesim aynı düşüncede değil. Rahatsız olabilecek birileri varsa elbetteki sosyal bir kapalı mekana hayvan sokulmaması gerekiyor.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 11:16
    wikipedia'ya erişimin kapatılması çok haklı sebeplere dayanıyor fatih bey. konuyu araştırın, göreceksiniz.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 11:01
    Cumhurbaşkanı Başbakan şehircilik bakanı herhangi bir ilde tarla veya tarım arazisini talimatla 1 günde tower avm arsasına dönüştürebilirse
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 10:58
    Ak parti,rant batağından önce kendini sonra ülkeyi çıkarmadan düze çıkamayacağız.Keyfi uygulamalar,talimat verme rahatlığı , bütün kurumları çökertti.Basimizdaki iç-dış bütün sorunların sebebi keyfiyet ve kuralsızlık.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 10:54
    hem hayvan seviyoruz hem doğa seviyoruz yapay yaşam alanlarına bin ton laf söylüyoruz ve o sevdiğimiz hayvanlarıda bizimle o bin ton laf söylediğimiz yapay yaşam alanlarına sokmak için can atıyoruz hayret ediyorum doğrusu insan oğlu gerçekten çok garip bir canlı
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 10:41
    Yazınızdan dolayı tebrik ederim ilk defa bütün yazdıklarınızı bu kadar katılıyorum insan çiğ lokma yerse sonra Karnı ağrıyor
  • brskzy 30 Kasım 2017 Perşembe 10:30
    Yemek yediği, çay kahve içtiği ortamda kedi köpek gibi hayvanların bulunmasını istemeyenler açısındna neden bakmıyorsunuz hadiseye. bizler de hayvan seviyoruz ama yemek yediğimiz bir ortamda köpek bulunmasını doğru bulmuyoruz. litfen biraz da bizim gibi insanlar açısından bakınız meseleye.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 10:25
    Wikipediaya erişim engellenmedi ki, biz hala girebiliyoruz. Sessizliğimiz ondandır.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 10:17
    Tuvana Turkay'ın haberine köpeğin çantada olduğu vurgulanıyor.Hangi hayvan çantada sezsizce kaç dakika oturur.Bu geçerli bir mazeret değil.Birkaç dakika sonra havlamaya başlayacak. Kim gittiği kapalı bir mekanda yanında durmadan havlayan bir hayvan ister.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 10:15
    Kopeklerin agsinda tasma oldugu surece sikinti yok genellik le avrupada da boyle toplu tasima araclarinda ben viyanada toplu tasimada g
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 10:12
    İnsanları tanıdıkça hayvanları daha da çok seviyorum, net
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 10:03
    Toplumun durumu ortada. Hayvan seven insan sever. Bu hayvan kedi, köpek veya kirpi olması farketmez. Bu dünyanın sahibi tüm canlılar.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 09:57
    Kedi kopek sevmeyen insanida sevmiyor
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 09:48
    Güzel bir söz
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 09:43
    Normal, kimse siz seviyorsunuz diye köpeklerden hoşlanmak zorunda değil.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 09:40
    herhangi bir batı şehrinde metroya evcil hayvanla binebilirmisiniz mutlaka özel kafeste olması lazım.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 09:36
    Erdoğan istifa etse düzelecek mi demişsiniz. Elbette düzelecek. Bir anda değil ama hiç kimse bu kadar sorumsuzca yanlışa sürüklemeyecek ülkeyi. (hemen her alanda oy uğruna ülke yanlışlara sürükleniyor) Yargı erki geri gelecek yavaş yavaş. Yargı süper olmadı ve olmayacak belki ama bugünkü kadar kötü olmayacağı kesin.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 09:34
    Köpek yasağı bence olmalı. Çünkü Terrier cinsi köpeğe izin verilirse akabinde pitbull da girecek ve iş çığrından çıkacak. Her köpek de, her sahibi de bir değil. Komşumun köpeği var boxer cinsi apartman olmasına rağmen çok iyi bakıyor ve hiç rahatsızlık vermiyor. ancak çocuklara karşı köpeğin antipatisi var 3 yaşındaki çocuğu kedi gibi görüp saldırıyor. bilmem anlatabiliyor muyum?
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 09:34
    Türkiye'yi bu duruma düşürenlere kızmayalım sevelim diyor..
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 09:26
    Enverpaşa gibi hayaller peşinde koşarken kendi gücünü tartmadan, birileride seni o havuçla senin ülkenin altını oyar ve parçalar. Gerçek ki ve ilkeli olmayan liderlerin peşinden koşulmayacağını ne zaman öğreneceğiz. Yolsuzluğu kendi mahkemendende aklamak yetmiyormuş. Bunu düşen kurdan ve itibarımızdan görebiliyoruz.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 09:16
    :thumbsup::thumbsup:
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 09:14
    Büyük adamsın vesselam...
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 09:14
    özgürlük bir başkasının özgürlüğünü engellediğinde biter. onun için bir başkası köpekle aynı yerde olmak istemeyebilir rahatsız olabilir. ben olsam bende istemezdim
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 09:07
    köpeklere yasaklar sınırlı olmalı. cinsi, ırkı nasıl taşındığı vs bakılmalı. 3 tane köpeği ve 20 kedisi olan birisi olarak yazıyorum.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 09:06
    wikipedia benim umrumda. sizden çok ben üzülmüşümdür. peki şerefesizi korumak onunla iş yapmak dürüst adamın yapacağı iş midir sayın altaylı?
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 08:52
    Evet, Wikipedi'nin açılmaması çok yanlış. Derhal açılsın, diye kampanya başlatsak işe yarar mı acaba? Kuzey Kore'ye döndük, bunu hak etmiyoruz.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 08:46
    hocam taşerona kadro ile ilgili gelişmeleri nasıl yorumluyorsunuz? Lütfen bu konuyu da gündeminize alınız. Teşekkürler.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 08:37
    Geri kalmış toplumlarda hayvan sevgisi en az düzeyde olduğundan gayet normal bir reflekstir hayvan sevgisizliği :(
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 08:37
    Restoran ve kafelerde köpek yasağı İsveç'te de var.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 08:36
    Fatih Bey, Wikipedia konusuna fazla kafayi takmayin! ABD'de universitelerde dahi Wikipedia saygin bir bilgi kaynagi olarak kullanilmaz. O nedenle, girdiginiz her dersin ilk gununde profesorlerinizin ilk uyarilarindan biri arastirma yazilariniz da Wikipedia'yi kaynak olarak kullanmayiniz olur. Wikipedia'yi fikir edinme acisindan yeri geldikce kullanan birisi oldugumdan maddi bagis da duzenli bir sekilde yapardim. Lakin, 2-3 yil once bagis yapmayi durdurdum. Zira, Turkiye ve Osmanli tarihi uzerine bircok yalanlar artarak propaganda sekilde aktariliyor. Bu konuda kendilerine elestirsel yazi da yazdim. Adeta kapaklari kopmus baraj gibi...bilhassa konu Turkiye olunca. Selamlar.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 08:30
    Özgürlük başkalarının özgürlüğüne dokunduğu noktada sona erer. Bu sebeple, kendim her türlü hayvanı severken annemin korkmasını ve hayvanlarla aynı yerde bulunmak istememesini anlıyorum. Bunu diğer hayvan sahipleri de anlamalıdır. Kimse kimseyi dehşete düşürme hakkına sahip değil.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 08:14
    harika bir yazı olmuş yine gıcık adam tebrikler.bu yazıyı okuyon bir çok insan gibi düşündüğümü var sayıyorum ve azda olsa rahatlıyorum
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 07:59
    normal sevenin hakkı kadar sevmdyeninde hakkı var
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 07:40
    insanımızın bir bölümünün manyak olduğu kesin bunların beslediği köpeklerde sağlıklı olmayacağından dikkatli olmakta fayda var ama bağlı oldukları sürece, ses ve koku ile rahatsızlık vermiyorlarsa etrafa sakıncası yok..
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 07:27
    Hayvan sevemeyen insan da sevemez.
  • Misafir 30 Kasım 2017 Perşembe 07:24
    Ülkeyi mantık yerine duyguları ile yönettiler yıllardır. Üstelik İstanbul'da doğmuş büyümüş bir adamın liderliğinde. Erdoğan, Trump'ın Türk versiyonudur.
Kalan karakter : 2000