Son Dakika

Battaniyeden tahrik oluyor musun Murat!

22.02.2018 - 03:36 | Güncelleme:

 

“KADIN ile erkek aynı asansöre binmemeli” diyen kafayı eleştirdim.

Yanıtı yan odamdan geldi.

Dostum Murat Bardakçı’dan.

“Bilmiyorsan sus” dedi.

Birileri fetva istemiş, bu lafların sahibi beyefendi de fetva vermiş.

“Fetva İslam’a uygundur. Uyarsın, uymazsın, senin bileceğin iş” demiş Murat.

Aynı “fetva makamı”ndan başka fetvalar da var.

Mesela diyor ki fetvacıbaşı: “İyice yorgun düşüp yatağa yatar yatmaz uyuyacak hale gelmeden sakın ha yatağa girmeyin. Yattığınızda hemen uyumazsanız yatak, yorgan, battaniye sizde şehvet uyandırabilir.”

Bu da mı İslami yorum Murat’cığım.

Ne yapacak Müslümanlar? Koltukta mı uyuyacak?

Ya koltuğun kolçağı şehvet uyandırıyorsa tavsiye ne olacak o halde?

Sevgili Murat, eğer dediğin gibi bu fetvacılar çok önemli bir hizmet yapıyorlarsa ve Müslümanlar da bunu dinleyip yaşamlarını ona göre organize ediyorlarsa bu beyefendilere ben sorayım o zaman.

Belki yanıt verirler de ülkedeki rezaletler azalır.

1. Sayın fetvacıbaşı, çocuk yaştaki kızları taciz etmek caiz midir?

2. Değerli âlim, ana babasının eğitim alırken kalsın diye yurda emanet ettiği çocuklara taciz ve tecavüz günah mıdır?

3. Ailesinin gözbebeği bir evladın eğitim alması için emanet edildiği hocası tarafından cinsel istismara uğraması, istimarcıyı cehenneme mi götürür, cennete mi?

4. İnandığı için hocaefendi diye bildiği birine giden bir kadını “badelemek” dine imana sığar mı?

5. Fiziken daha güçsüz diye bir kadına şiddet uygulamak, erkek kulun hakkı mıdır?

Toplumu bitap düşüren, toplumun tamamına zararlar veren daha bunca sorun varken ve bunlar birer insanlık suçuyken bu konularda fetva vermeyip, buralarda sessiz kalıp “Yorgandan, battaniyeden tahrik olursunuz” demek mi âlimlik oluyor Murat’cığım.

Diyeceksin ki: “Sorsalardı ona da yanıt verirdi.”

Doğruyu söylemek için, doğru yolu göstermek için ille sorulması mı gerekir!

Biliyorum her şeyin “en”ini sen bilirsin Murat’cığım.

Ama biz de “izan” biliriz!

Biri bu fetvacıbaşına, “Nefes alırken tahrik oluyorum, ne yapmalıyım?” dese ne olacak Murat’cığım.

“Nefes alma” mı diyecek!

Ve sen de “Adam haklı” mı diyeceksin...

***********

EĞİTİM ZORSA NÜFUS ARTMAZ

TÜRKİYE’nin nüfus projeksiyonları yayınlandı.

Bilgiler ilginç.

En önemli veri, Türk toplumunun ortalamada “giderek yaşlandığını ve daha da yaşlanacağını” gösteriyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 4’e çıkardığı “Çocuk yapın” tavsiyesi pek hedefe ulaşmıyor anlaşılan.

Türkiye’nin nüfusu 2069’da 107 milyon 664 bine ulaşıp en tepeyi görecek ve sonrasında ağır ağır düşüşe geçecek.

Nüfusun yaş yapısının önemli göstergesi olan ortanca yaş, 2018 yılında 32, 2023’te 33.5, 2040’ta 38.5, 2060’ta 42.3, 2080’de ise 45 olacak.

Yaşlı nüfus olarak tanımlanan 65 yaş ve üzerindeki nüfusun oranı 2018 yılında yüzde 8.7’ye, 2023’te yüzde 10.2’ye, 2040’ta yüzde 16.3’e, 2060’ta yüzde 22.6’ya ve 2080’de yüzde 25.6’ya çıkacak.

Projeksiyona göre, çalışma çağında yer alan 15-64 yaş grubundaki nüfus oranı 2018 yılında yüzde 67.8 olacak. Bu oran 2023’te yüzde 67.2, 2040’ta yüzde 64.4, 2060’ta yüzde 60.4 ve 2080’de yüzde 58.7 düzeyine düşecek. Çocuk nüfus olarak tanımlanan 0-14 yaş grubundaki nüfusun oranı ise 2018 yılında yüzde 23.5’i bulacak. Söz konusu oran 2023’te yüzde 22.6, 2040’ta yüzde 19.3, 2060’ta yüzde 16.9 ve 2080’de yüzde 15.7’ye gerileyecek.

Bu veriler Erdoğan’ın “Çocuk yapın” demekte haklı olduğunu ortaya koyuyor ama kendisinin bu konuda çok da dinlenmediği açık.

Bunun nedeni, çok açık biçimde “ekonomik kaygı”.

Toplumun ekonomik faaliyetlerin içinde reel olarak yer alan kesiminin oranı arttıkça, çocuk yapma oranı düşüyor.

Buradaki en önemli etken eğitim.

İstanbul’da bir çocuğun yıllık eğitim ve yetiştirme masrafı 20 bin TL civarında.

“Saldım çayıra Mevlam kayıra” demeyenlerin oranı arttıkça çocuk yapma oranı düşüyor açık biçimde.

Doğurganlığın gerilemesindeki en önemli etken “eğitim”.

Ortalama eğitimin kalitesi artmadıkça, paralı eğitime yönelim arttıkça, Türkiye’nin ortalama yaşının artmayacağı aşikâr.

Bu da uzun dönemde sosyal devletin sürdürülebilirliğini ortadan kaldıracak.

***********

HAYDİ TCDD YAP BUNU

TRENLE ilk yolculuğumu hatırlıyorum.

İlkokula bile gitmiyordum henüz.

Rahmetli anneannem beni İzmir’e götürecekti.

Değişiklik olsun, ben de göreyim diye trenle götürdü beni.

Karaköy’den feribotla Bandırma’ya gittik.

Oradan trene.

Hayatımın en keyifli yolculuğu olmuş olmalı ki üzerinden neredeyse 50 yıl geçtiği halde dün gibi hatırlarım.

Durduğumuz istasyonlarda trene binip yöresel ürünleri satanları, bir istasyonda aldığımız yoğurdun lezzetini, yol boyunca “Gazete, gazete” diye bağıran çocukları, vagon restorandaki yemeklerin lezzetini.

Şimdi tren yine moda olmuş. Özellikle de Doğu Anadolu’ya giden uzun hatlarda yolculuk.

Kuzeye giden Doğu Ekspresi ve daha güneye giden Kurtalan Ekspresi.

Çevremdeki herkes bu yolculuğa çıkmak istiyor.

O kadar ki trenlerde yer bulunmuyor.

Bu durum TCDD için güzel bir fırsat.

Şimdilerde bildiğim kadarıyla Accor Grubu’na ait bir zamanların efsanevi Wagons-Lits Şirketi’nden kiralanacak ultra lüks vagonlarla, Türkiye’nin en iyi şeflerine veya restoranlarına kiralanacak vagon restoranlarla şahane bir yolculuk sunulabilir.

Bu sadece Türk müşteriler için değil, yabancılar için de Türkiye’nin en güzel yönlerini gösterme açısından çok iyi fırsat olacaktır.

***********

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Farklı her sesi çatlak ses zannetmediğimiz zaman.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 23 Şubat 2018 Cuma 14:08
    Bu yazı şurada bir dursun. Lazım olabilir "Nurettin Yıldız bu hususlarda çok daha önceden fetva vermiş Fatihciğim. İlk sorunun cevabını “Küçük çocuğa taciz, normal zinadan daha ağır bir suçtur. Ölüm cezasının bile takdir edilebileceği bir suç olarak karar merciine bırakılmıştır” diye cevaplamış, yani “yağlı urgan”ı Devlet Bahçeli’den birkaç sene önce gündeme getirmiş; diğer soruya da “Kimsenin kimseye şiddet uygulaması caiz değildir ki, erkeğin eşine uygulaması caiz olsun. Şiddet zulümdür, zulüm haramdır” fetvasını veriyor. Yani sorulmuş, cevabını vermiş ama basınımız ya gözünden kaçtığı yahut bahane yapamayacağı için yazmamış! Murat Bardakçı"
  • Misafir 23 Şubat 2018 Cuma 09:31
    :thumbsup:
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 17:31
    size yüzde bir milyon katılıyorum Fatih bey. Fetva verme yetkisini bunlara kim veriyor. Yetkili bir merciimi var. Her önüne gelen hacı hoca takımı fetva vermeye kalkarsa işimiz iş. Diyanet diye bir kurum var bu ülkede.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 17:10
    Fatih hocam dinin dogmatik olduğunu kabul ediyorsak ki böyledir neden zorla birşey icat etme gereği duyuyoruz. İnanıp inanmamak , beğenip beğenmemek kişinin hür iradesidir fakat dininde hükümlerini bırakalımda din adamları versin.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 17:07
    Giderek yazılarını daha çok okuyorum. Daha güçlü daha özgür daha frensiz yazılar bekliyorum.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 17:01
    işin özü kadın ve erkeğin kapalı bir makanda bir arada olmamasıdır. öyle alakasız 5 örnek vermekte savunma değildir. ayrıca o örnekler islamda hoş karşılanmayan sapıklıllardır. bunun içinde fetva almanıza gerek yoktur. biraz dini bilgileri olan bilir.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 17:00
    Fatih Abi, siraladigin hususlarda niye fetva vermiyor diyorsun, Iyi de Bu hususlari her iman etmis mümin Cok Iyi bilir Caiz olmadigini haram oldugunu. Hocanin Fetva verdiklerine gelince Belki gereksiz Ama en azindan enteresan, seninde ilgini cektigine göre? Biraz sizin meslfk gibi nedersin:)
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 16:43
    Çok haklısınız Fatih bey, çok bilmişlerin kibri yüzünden medeniyetten uzaklaşmak üzereyiz...
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 16:23
    Fetva kişisel sorunlalar ile ilgili soru ve cevap şeklidir. Uyarsiniz uymazsiniz. Ama bahsttiginiz sorunlar ceza müeyyidesi ile ilgili sorunlardir. Bu konuda hiç bir fetva verici cezai müeyyide uygulanmamasinin fetvasini veremez. Sapla samani kariştirmayalım.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 16:12
    güzel bir yazı ,sağ olun.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 15:37
    Öncelikle merhaba Fatih bey,Asansör fetvasına değinmek isterim.Fetvayı veren kişinin bazı görüşleri selefi görüşlü burada bazı yanlışları vardır.Türkiye ehli sünnettir genel olarak.Tabii her sakallıyı hoca sanan milletimiz var.Burada eğitim çok önemli doğruyu yanlışı ayırt etmek için.Bu aralar çok çıktı hocayız diyen youtube ve diğer internet mecbalarında iki ayet iki ağlama ile bizim milleti kandırıyorlar.Bizim milletimiz okuma veya okuduğunu anlamama da üstüne yoktur.Örneğin ben bazı konularda bilgiye sahip olduğum için bununda sebebi okumamla geliyor.Yeni çıkan hocaları dinlediğim için konuşmasındaki ufak bir cümleden bile itikadını anlayabiliyorum.Şuan bu durum çok internette Alparslan Kuytul,Amerikalı Nouman daha birçoğu var.Bunları dinleyenler hepsi müslüman ama o konuşmalarındaki ufak detayı yakaladığında ne gibi düşüncelere sahip olduğunu anlıyabiliyorsun.Sizin de dediğiniz gibi eğitim çok önemli ailede ve çevrede.Size burada katılıyorum.Gelelim fetvaya,fetvayı veren kişi islam kurallarını iyi bilmesi ve bu konuda çok birikimli olması şarttır.Çünki Kur an ve sünnete dayanarak fetva vermesi gerekir.Bu arada bu fetvayı veren kişinin itikadı düzgün olması gerekir.Eğer her şeyiyle tamsa bu hoca fetva verme hükmüde vardır.Eski sistemdeki gibi medrese eğitimi alması şarttır.Eski dönemlerdeki kadıların aldığı eğitiminden geçmeleri ve sonrasın da kadılık makamına varması gibidir.Bu medrese sistemini devam ettiren yerler vardır.Bu fetvada bir yanlış yoktur.Veren hocanın bazı görüşleri yanlıştır buna bir sözüm yok ama bu fetvası doğrudur.Yanlış konuşuyor diye bütün konuştuklarıda yanlış diyemeyiz.Bu aptallık olur.Fetvayı ben hocanın youtube kanalından tamımını dinledim yanlış bir şey konuşmuyor.Tamam bazı eklemelerde çok uç örnek vermiş olabilir.Gelelim Halvet Nedir?Arapça bir kelime olan halvet, tenha, tenhaya çekilme, yalnızlık ve yalnız kalma anlamlarına gelir.Halvet etmek, istenilen tenha ve her şeyden boş bir mahalde, zihne takılan ve takılacak olan şeylerden...
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 15:25
    evet o sefler ile ilgili onerin cok guzel fatih bey. mesela seflerle dolu bir vagon harika bir tv programi olur. musteriyide kapali gise olarak bilet satican soyle pahali pahali enfes bir fikir. beni de davet edersen masraflari ben karsilayamam ama bir sponsor bulmaklazim.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 14:59
    bence başlık murat bey için haksız olmuş fatih bey..
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 14:01
    10 numara yazi, ikaz etmek dostluk görevinizdi yapildi .Ne yazdiginin nereye dokundugunun farkinda degil,uyanir, alt yapisi fena degil ! Tesekkürler
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 13:19
    saçmalığı bir tarih uzmanının düzeltmeye çalışması ve bunu koruması çok üzücü bir durumda olduğumuzun kanıtı bence,Teşekkürler Sayın Altaylı duygularımıza tercüman olmuş yazınız için.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 13:13
    Güzel devam
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 13:12
    Farkli her ses catlak degildir elbet ama egitimsizdir kulak tirmalar
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 13:01
    Ortada kanser tanısı konulmuş bir hasta var,kimse bunun üzerine kafa yormuyor.Hastanın nezlesiyle ilgili sürekli tahliller,tetkikler ve raporlar hazırlanıyor.En son hasta,erken tanı ve erken müdahale yapılmadığı için kanserden ölüyor.Fetfacıların duruumu,maalesef buna benziyor.İpe sapa gelmeyen konular için kıyamet koparırlar,hayati ve de asli sorunların hiçbir yerinde olmazlar.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 12:53
    DDY için acilen seferler başlamalı desteğe devam Haluk Tuncel
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 12:49
    Cakma hocalar konusunda size tamamen katiliyorum. Guzel dinimizin boyle insanlar tarafindan kirletildigi asikar. Boyle (sozde) hocalari desifre etmeniz tabiki cok iyi. Lakin bu insanlarin yuzunden ve bu insanlari (dinimizin asil guzelliklerini dile getirmeden) öne cikartmaniz, ister istemez toplumda bilinc alti din karsitligina sevk ediyor. Boyle insanlardan bahsettiginizde, islamin asil hedeflerinin bunlarin olmadiginida dile getirirseniz cok sevinirim. Boylece hem cakma imamlari desifre etmis olursunuz, hemde inanan insanlari dimdem sogutmazsiniz. Saygilar
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 12:43
    Harika bir yorum sayin Altayli.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 12:40
    Fetva başlığındaki eleştirilerinizin cevapları, yine Murat Bardakçı'nın eleştirdiğiniz yazısında mevcut. İslam dininin hükümlerini beğenmek veya uygulamak zorunda değilsiniz, fakat kendine din adamlığı misyonu seçmiş insanlar kendilerine yöneltilen sorulara dinin emir ve tavsiyelerine göre cevap-fetva- vermek zorundadır. İctihad, fetva, usul vb. meseleler yetkinlik isteyen meselelerdir ve bu uzmanlık alanlarından bihaber insanların fetvaları eleştirmesi, bir fizik profesörünün alanıyla alakalı bir soruya verdiği yanıtı üniversite hizmetlisinin beğenmeyip eleştirmesine benziyor. Dogmalar, dogmayı benimseyenler için eleştiriye kapalı savlardır. Bu yüzdendir ki İslam dininde ilk esas imandır, iman da dinin için de seçicilik yahut reform kabul etmez. Ne yazık ki ülkemizde herkes din alimi(!). Bu yüzdendir ki her birey kolayca dini hüküm verebilmekte beğenilmeyen hükümler tahkim edilebilmekte... Kanaatimce muteber itirazlar, işin ehillerince mantığa değil dine zıt görüldüğü için yapılanlardır; sıkça karşılaştığımız bu tip yargılamalar ise magazineldir ve en iyi ihtimalle bilgisizlikten kaynaklıdır...
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 13:16
    çok güzel açıklamışsın kardeş :100:
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 12:39
    ben araştırmacı degilim ama madiyatı iyi baya iyi olanların çocuk yapma oranı garıbanlardan daha düşük
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 15:07
    Doğru söze ne denir...
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 12:37
    Hocam Kendimizi nasıl kurtaracağımızın derdindeyiz . Birde çocuk yapıp onunda hayatını karartamam kimse kusura bakmasın
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 12:35
    Yazilarinizi severim ama bu Fetva konusunda baya abarttiniz. Fetvalar bir soru üzerine olusan cevaplar olmak üzere sizlerin uygulayip veya uymamamiz kendi elinizde. Dikkate almayiveririsiniz olur biter.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 12:19
    kadın ve erkek yabancılarsa aynı asansöre binemezler maremden dolayı. asansöre binipte yabancı varsa rahatsız olmayan var mı? sen değilmiydin konuklarını asansörde karşılarım diyen güvenlik alanlarında onları rahatsız eden.. müslümanlar neden bebek ve çocuklara tecavüzle suçlanırız yada hocalarımız badeye getirmekle bir şeyin sahtesi varsa ve denetimsizse misal dr yasaklasanız insanalr dr a gitmeyecekelr mi sanırısnız.sonra ortaya çıkacak sahte dr ların yaptıgı şeyi eleştirmekle ahkam kesmeklemi olacak asıl ortada büyük bir sorun var herkesce kabul gören.. bu mesele o kadar uzun ki taa T:C nin kuruluşuna gider.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 12:11
    Ortada yanlis bi anlama var murat bey o kisiyi savunmuyor sadece durum tespiti yapmis oysa fatih bey olayi kisisellestirmis ve bunu o kisilerin arzu ettigi ve istedigi bi durummus gibi ifade ediyor..murat bey programlariniza artik cikmiyormu yoksam!!!
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 12:07
    Bu tren çok iyi oldu doğunun turizme ihtiyacı var sosyo ekonomik olarak böylece memlektte bileşik kaplar kanununa göre biraz homojenleşir
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 12:06
    sn. Bardakcı çok güzel açıklamış Bu bir inaç meselesidir bu çağın veya eski çağın meselesi değildir
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 11:54
    Siz de haklısınız, fikir, yorum, düşünce bilgi çarpıştıracak yetkin ve cesur adam kalmayınca birbiririze sarıyodsunuz, e normal.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 11:47
    Elinize sağlık özellikle ne zaman adam oluruz sorusunun bugünkü cevabı çok güzeldi.Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir tabiki değişim iyi yönde olmalıdır.Farklı makul görüşleri saygı çerçevesinde dinleyip değerlendirmek gerekir.Akıl akıldan üstündür.Güçlü Türkiye için saygılı dürüst sorgulayan araştıran çalışkan milliyetçi gençler yetiştirmemiz gerekir
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 11:43
    Örneklemer mükemmel gerçekten, Murat Bey'i de severiz sayarız tabiki
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 11:42
    Murat Bey kendini her ne kadar gazateci olarak nitelendirde de kendisinin toplumumuz açısından bir tarihçi olarak addediliyor olduğu ve kendisinin de bunu doğrularcasına hareket ettiği aşikar. Kendisi de ayrıca saygı uyandıran bir kişilik. Ancak şu da bir gerçek ki malesef kendisi bu kadar bilgi birikim ve saygı uyandıran kişiliğine rağmen dar bir bakış açısına sahip. tarihçilik yapanların tarihi olayları kendi zamanları doğrultusunda değerlendirmesi ve klasik bir vatandaş gibi görmemesi doğru ancak Murat Bey bazı olayların tarihte ve özellikle tarihimizde gerçekleşmiş olması ile onun doğru olsuğu farkını ayırt edemiyor zannımca ki her sorulan soruya islam tarihi boyunca cevap verilmesini şuanki bu fetvaların doğruluğu veya yanlışlığı ölçütü görüyor. Kuran ile azıcık iştigal eden bir insan her soruya cevap verilmeyeceğini insanlara güzel ahlakın öğretilmesi gerektiğini anlar. tarih fetişizmi yapmaktan vazgeçmek lazım. Maide 101. ayet ve bunun hikayesi bu konuda güzel bir örnek bence.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 11:41
    S.N Murat Bardakçı beyefendi sİze çok güzel bir cevap vermiş bugün.Katılırsınız yada katılmazsınız tamamen sİze kalmış.Bence sİze cuk diye oturmuş bu cevap.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 11:39
    Murat Bey oldukça bilgi yüklü, açıklamalı ve anlaşılır bir şekilde ve hatta çok kibar bir üslupla yazmış yazısını. Ama hala sokak ağzından cevap alıyor. Yukarıdaki yazıda ilim, bilgi ya da kaynak içeren tek bir cümle dahi okuyamadım. Birlikte program da yaptınız ama arada çok büyük fark var...
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 11:38
    agzina, eline saglik... güzel yazilmis...
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 11:37
    Fatih Bey; buyurduğunuz gibi çocuk yapma oranının düşmesini ben, ekonomik kaygılardan daha ziyade feminizm propogandalarına, özgürlük ve rahatlık anlayışına ve de bilinçsizliğe bağlıyorum.Saygılar.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 15:10
    Bir yanıyla çok doğru tespit...
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 11:34
    Fatih Bey, tedbirli olmak iyidir, paranızı çömelerek alırsanız bir sıkıntı olmaz, olası sıkıntılara katlanmaktansa asansörde de tedbirli olmanın bir zararı yoktur. Meselelere değişik açılardan bakıp objektif değerlendirmeler yapmaya çalışıyorsunuz ama Murat Beyin de dediği gibi bu memleketin kültüründen ve inancından uzak oluşunuz ön yargılı davranmanıza ve kısır değerlendirmelere yol açıyor. Bu şekilde iyi niyetli olmayan, müslümanları, islam dinini her fırsatta küçük düşürmeye çalışan çevrelere alet oluyorsunuz. Önyargıllarınızdan kurtulup sorularınızın cevabını almak için neden ilgili şahısla bir TV programı yapmıyorsunuz.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 11:20
    Fatih bey istisnasız tüm yazılarınızı, tv programlarınızı, YouTube kanalınızı takip ediyorum. Düşüncelerinizi çok önemsiyor ve değer veriyorum. Ben demiştim diye yazdığınız konularda aynı şekilde Fatih Altay söylemişti diyorum. Ancak bu konuda Murat Bey yoruma yer bırakmamış.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 11:14
    Siz araştırmadan iddia eden, cümle kuran biri değilsiniz aslında. Demek ki gözünüzden kaçtı bu sefer. Söz konusu hocanın hem çocuk istismarı (hatta çocuk evlilikleri) hem de kadına şiddet konusunda fetvaları var. Hatta onlar da aynı şekilde çarpıtıldı ve cevaben basın açıklaması yapıldı. Merak edenler arama motoruna yazma zahmetinde bulunabilirler...
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:56
    Fatih bey bence Murat bey adamın söylediklerinde haklı olup olmadığını değil de , dinin bu olduğunu ve dindarsanız buna uymanız gerektiğini belirmek istemiş. Din kişilerin isteğine göre olaz , kanunları vardır sorgusuz kabul etmeniz gerek - sorun burda işte
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:49
    Bizde çocukken Bandırma ve tren yapardık.Özellikle Susurluğa yaklaşırken gazte gazte diye bağıran çocukların sesi hala kulağimda
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:44
    Az önce bu gazetede bi haber okudum. Kız erkeğe çantasını tutması için vermiş, erkek o arada çantadan kızın kimliğini alıp, kızı götürüp, tecavüz edip, videosunu çekip, tehdit edip, başka zaman tekrar tecavüz etmiş. Bi çanta tutma meselesi bile buralara geliyorsa bu toplumda artık kızıma vereceğim öğüt belli. Kızım değil bi erkle/erkeklerle asansöre binmek, onlara selam bile verme, yanlarından bile geçme, hiç muhatap olma olacak. Allah yardımcımız olsun, gözümüzden sakındığımız yavrularımıza bunlar yapılıyor. Devlet bunlara bi çare bulmazsa aileler kendi çarelerini bulmaya başlarlar, o zaman hiç iyi olmaz.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:43
    kaleminize sağlık.Heleki tacizler ile ilgili değindiğiniz noktalar muhteşem.Teşekkürler.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:38
    Eskiden Turkiye çok zengin bir ülkeydi yada insanların geçim derdi yokmuydu da 4 5 çocuk yapılıyordu. Insanlar değişti gelenekten görenekten koptular işin gerçeği.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:34
    Dini kural ve kaideler kişinin görüşüne göre değildir .
  • Misafir 23 Şubat 2018 Cuma 09:32
    o zaman niye fetvaya ihtiyaç var
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:34
    çok şükür Bardakçı'ya güzel bir cevap
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:30
    kayıtdışı din eğitimi yasaklarsın bu eğitimi devlet eliyle yapılsın imam hatip okullarına en çalışkan öğrenciler alınıp özlük hakları yükseltilsin yüksek islâm enstütüsü ve ilahiyat fakültesi sayısı süratle artırılsın
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:25
    Fetva konusunda Murat Bardakçı haklı zorlamayalım :)
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:22
    Sanırım o yıllarda İstanbul-Bandırma feribotu yoktu. Gemlik, Yalova, Uludağ isimli 3 gündüz gemisi, Kadeş ve Tırhan isimli 2 gece gemisi vardı. Bunlar münavebeli olarak işlerlerdi.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:17
    Sayin altayli tebrikler güzel yazi. Eski gunlerinize geri donuyorsunuz sevindim.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:17
    Türkiye için sorun yok şu anda aktif çalışan genel nüfusun yüzde otuzbeşi kadar ,genç bir toplum olmamıza rağmen gençlerin yarısı işsiz yaşlanırsak hiç olmazsa işsiz sayısı azalır.Not:İş buldunda çalışacak gençmi bulamadın.?
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:16
    Demiryolu yolculuğunun, sadece kendi cazibesinin artırılması ile, turizme çok büyük katkı sunacağı konusunda hemfikiriz. Biletlerin tükenmesi, sefer sayılarının artırılması kararına neden dönüşmüyor. onuda anlayamıyorum. ( Acaba diyorum, dönüşümün ve değişimin yavaşlığı, devletin hantal yapısından mı kaynaklı. Özelleştirsek, belkide hayal ettiğimiz sonuçları çok daha hızlı alabilirmiyiz. ) Yük taşımacılığında demir yollarının kullanılmasıda, Türkiye de incelenmesi ve gündeme getirilmesi gereken önemli bir konu.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:09
    yazilariniz ve analizleriniz yerinde ve güzel fatih bey... fakat murat beye bence fazla duygusal cevap verdiginiz icin yazinizin kalitesi ve tutarliligi düstü... keske cevap vermeseydiniz... sizin de, murat beyin de hakli oldugunuz yönler var...
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:08
    Sayın Altaylu ülkemizdeki mültecilerin uinin geri dönmeyeceği düşünülürse bu insanların da ülke nüfusuna dahil olacağı unutulmamalı. Bu da nüfusa 3 milyon kadar insanın dahil olması ve bunların da ülkenin genç nüfusuna katkı sunacağı unutulmamalı. O nedenle 2069 daki 107 milyonluk kişi sayısının daha fazla olacağını da bilmek lazım.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 10:06
    tahrik olmak anormal bir durum değil , onu dizginleyememek anormal . Sağlıklı bir insan akla gelmeyecek bir çok şeyden tahrik olabilir.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 09:45
    sayın fatih bey, faizler...
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 09:34
    Murat beyin dünkü yazısı beni de epey şaşırtmıştı, nedense böyle saçma sapan konuları bile savunabiliyor ama ülkenin cb lığı makamında oturan kişinin adalar konusundaki tarih bilmezliği için iki satır yazmıyor.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 09:32
    Sayın fatih bey murat beyinde sizinde yazınızı okudum, asansör videosunu izlemedim lakin burda murat bey haklı, sorulan soru uzerine bilgisi oldugu inanılan kişi fetva verir durup dururken boyle bişey soylemez İslam en uc noktada gorur olayı yani 1000sefer asansöre binip boyle bişeyle karsılasmaz insan ama bir sefer bir sapık gelip bir terbiyesizlik yapabilir oda buna karsı onlem alınmasını tavsiye eder olay bundan ibaret. Sorduğunuz sorulara gelince acıkca sacmalamıssınız bunlara onay verecek olanın bırakın alim olmayı musluman olması dahi dusunulemez. Kendini badeleten kadın dinini bilse...
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 09:31
    Nedense Merhum Hasan Karakaya'yı hatırladım, yazının ilk kısmını okuyunca...
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 09:29
    Sayın Fatih Altaylı bey; Türkiye'nin doğurganlık oranları ile ilgili tespitinize tamamen katıldığımı belirtmek istiyorum,yani bukadar gerçekci ve yerinde tespiti yapmış olmanızı tam da bahsettiğiniz statüde çalışan ve kazandığım para ile 1 çocuğumiçin eğitim masraflarını karşılamaya çalışan biri olarak bu cümleleri yazma gereği duydum..Bahsettiğiniz kaygılarım olmasa bende bu ülkenin geleceği için 2,3 tane evlat yetiştirmek isterdim. İyi Çalışmalar ;
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 09:26
    Fatih Bey, yazdığınız yazıları yüzde 95 gibi büyük oranda haklı buluyorum. Değindiğiniz bir çok konuda size katılmamak mümkün değil. Fakat Murat Bey'in bugünkü yazısını okuyunca onun bakış açısının daha doğru olduğunu düşünüyorum. Eminim okumuşssunuzdur ama herkes bi göz atarsa burda kazanan Murat Bey bence:)
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 09:14
    Murat bardakçının burdan cevap verebilme hakkı yok. O yüzden ona hitaben yazdığınız yazının cevabını da yazılı olarak buradan duyurmanız gerekir ki o da diğer insanlara kendini anlatabilsin. Ya da o kendi köşesinden siz kendi köşenizden ikinizi de okumak gerekecek ki bunu da çoğu insan yapmaz sanırım.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 09:12
    Fatih bey daha önceki yazınızda da yorum yapmıştım bence burada yapmanız gereken fetvayı değil fetva veren şahsiyeti eleştirmek tamam sizde bunu yapıyor olabilirsiniz ancak sanki fetvayı eleştiriyorsunuz gibi gözüküyor bu noktaya dikkat ederseniz daha iyi olacağı kanaatindeyim
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 09:05
    gol oldu
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 09:05
    Fatih bey; Sizinde sayın Murat BARDAKÇI'nın da haklı olduğunuz hususlar var. Bardakçı'nın dediği gibi neden şimdi gündeme geldi 5 yıl öncesinin mevzusu. Birilerinin hoca olarak kabul ettiği şahsın yıllar önce ettiği kelamları sanki Diyanet'in fetvasıymış gibi Sizin gibi tanınan bir ismin gündeme getirmesi ne kadar doğru.
  • Misafir 22 Şubat 2018 Perşembe 09:05