Son Dakika

Benflasyon

05.10.2018 - 02:51 | Güncelleme:

 

İstatistik, mistatistik anlamam. 
Okumuşluğum vardır ama notlarım pek parlak değildi.
Bilimine hakim değilim.
Hakim olsam da durumu değiştirmez.
Biliyorsunuz TÜİK, yani yerli ve milli istatistik kurumumuz enflasyon oranlarını açıkladı.
“Ucundan azcık” yükselmiş görünüyor.
İstatistik kurumumuza göre enflasyon tüketici fiyatlarında eylül ayında yüzde 6,30 çıkmış, 12 aylık ortalama ise yüzde 24 olmuş.
Karışık rakamlardan çıkardığım bu oldu.
Koskoca devletin, koskoca yerli ve milli istatistik kurumu yalan söylemeyeceğine göre benim durumum biraz karışık.
Çok detaya girmeden biraz durumumu paylaşmak istiyorum.
Her ay yaptığım standart alışverişler vardır.
“Benim alışveriş fişlerimdeki enflasyon” deyip de kimseyi kızdırmak istemem ama bakın “Benflasyon” nasıl olmuş.
Yalan yok, Temmuz ayında tatilde, Ağustos’un büyük bölümünde yurt dışında olduğum için yapacağım karşılaştırma Haziran ile Eylül ayları arasında.
Mesela her ayın ilk haftası peynircime giderim. Yıllardır hep aynı miktarda birkaç çeşit peynir, hep aynı miktarda tereyağı, aynı miktarda zeytin falan alırım.
Arada fark ise ya 290 gramdır ya 50 gram.
Bu alışveriş için Haziran ayında 198 TL ödemişim.
Eylül ayında ise 274 TL. Marketten aldığım temizlik malzemeleri vardır.
Mutfak ve banyo temizleyiciler, ahşap temizleyici. İki çeşit deterjan. Yumuşatıcı. Bulaşık deterjanı. Tuvalet kağıdı, kağıt havlu. Buzdolabı poşeti. Bir iki ufak tefek daha.
Temmuz ayında bu alışveriş için markete yaptığım ödeme 392 TL olmuş.
Eylül ayında ise 563 TL.
Pazardan yaptığım meyve sebze alışveriş faturasındaki artış daha da vahim ama onlar birebir aynı olmadığı için kesin kanıt sayılmaz.
Sonuç olarak benflasyonla, TÜİK’in enflasyonu arasında çok ciddi bir fark var.
Benim iki aylık benflasyonum, onların yıllık enflasyonundan bile kat kat fazla.
Kendilerinden ricam son derece dürüstçe hazırladıklarından hiç kuşku duymadığım enflasyonu hesapladıkları gibi benim için de bir “Benflasyon” hesabı hazırlasınlar.
Yoksa marketlerin beni dolandırdıkları hissine kapılıp, birine cam çerçeve dalacağım.

***

Yuh artık avro 15 TL mi?

Döviz bazında yapılan anlaşmaları yasaklayan Türk Parasını Koruma Kanunundaki değişiklik kararnamesini eleştirmiştim hayli.
Değiştirildi.
Bazı istisnalar eklendi.
Ancak hala bazı sıkıntıları var.
Dün bir sanayici arkadaşım aradı.
Yanında bazı üst düzey yabancı çalışanlar var.
Bunlarla yaptığı sözleşmeler gereği, kendilerine yabancı bir markanın otomobillerini makam otomobili olarak vermesi gerekiyor.
Kira sözleşmeleri sona erdiği için, Aralık ayı itibarıyla yeni kiralamalar yapmak maksadıyla daha önce çalıştığı distribütörü aramışlar.
İki yıllık araç kiralama için yapılan görüşmede ithalatçı şirket avro kurunu 15 TL olarak sunmuş.
Arkadaşımın muhasebecisi “Delirdiniz mi” diye sorunca. Aldığı yanıt, “İki yıl içinde avro ne olur öngöremiyoruz. Sözleşmeyi de avro bazında yapamıyoruz. Avroya endeksli olarak da yapmamız yasal değil. O yüzden ancak bu şekilde yapabiliyoruz” demişler.
Arkadaşım “O zaman mevcut sözleşmeyle devam edelim ve bu araçları kullanalım” demiş.
Ama o da mümkün değilmiş.
Doğrusu ben burada iyi niyetten çok bir fırsatçılık sezinledim.

***

O zaman niye söylemediniz!

Hükümete yakın yazarlardan saygı duyduğum bir meslektaşım, yazısında “Stratejik derinliğinin bedelini ödüyoruz” demiş.
Şu anki sıkıntılı bazı durumlarla ilgili olarak hükümeti savunurken.
Doğrudur. Özellikle dış politikada Davutoğlu’nun stratejik derinliğinin bedelini de ödüyoruzdur mutlaka.
Ben Dışişleri Bakanlığı döneminde Davutoğlu’nun politikalarının yanlışlığını defalarca yazdım.
Zaten Başbakanlığı döneminde de köşe yazısı yazamadım.
Şimdi bu dostlarıma sormak isterim, o zaman niye bunların yanlışlığını yazmadınız.
Sonuçta Davutoğlu da desteklediğiniz bir iktidarın Başbakanı değil miydi!

***

Dedikodu

Dün sabah saatlerinde ne olduysa oldu dolar yeniden ani bir yükseliş gösterdi.
6 TL’nin altına inmişken, hızla 6,20 seviyelerine geldi.
Normal bir yükseliş değildi. Ortada somut bir şey yoktu.
Sonra anlaşıldı ki, “Birileri” piyasaya bir dedikodu yaymış.
“McKinsey ile yapılan anlaşma iptal edilecek” dedikodusu.
Ve belli ki, bu dedikodu üzerinden vurgun yapılmaya çalışılmış.
Bu dedikoduların kaynağını ilgili kurumların bulması lazım.
Çünkü tam “Durum stabil hale geldi” denirken böyle bir dedikodu yaymak da Hakkari’de yola patlayıcı döşemek kadar teröristliktir.
Dünkü korkak hainlerin yola mayın döşeyerek yaptıkları alçakça ve korkakça saldırıda hayatını kaybeden şehitlerimize de Tanrı’dan rahmet diliyorum.

***

Anahtar kelime: İstemiyorum

Cristiano Ronaldo’ya tecavüz suçlamasında bulunuyor bir kadın.
9 yıl gecikmeyle.
Ronaldo ise kendini savunmak için aynı gece bir diskotekte o kadınla sarmaş dolaş fotoğraflarını yayınladı.
“Ne tecavüzü, baksanıza ne haldeyiz” dercesine.
Ama kazın ayağı öyle değil.
Bırakın diskotekte sarmaş dolaş eğlenmeyi…
Diyelim ki kadınla odaya da çıktınız…
Soyundunuz…
Hatta yatağa girdiniz…
Hatta öpüşmeye başladınız…
Dahası diyelim ki bu anın da görüntüsünü yayınladınız…
Fark etmez.
Tam o anda kadın size “İstemiyorum” dedi.
O andan sonrası tecavüze girer.
Bu kadar basit.
“İstemiyorum” veya “yapma” kelimesinden sonrası tecavüzdür.

***

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Aptallığın sınırı olur zannetmediğimiz zaman.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
300
  • Misafir 09 Ekim 2018 Salı 09:39
    Süpersiniz Fatih bey çok doğru konulara parmak basıyorsunuz
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 17:27
    yok ne enfllasyonu 10 gündür istanbulda ekmek 1,25- 1,50 -1 tl muhabbeti sırf bunlar konuşulmasın diye fakirin ekmeği, fukaranın ekmeği, alttan elektriğe doğalgaza zam kimse bunlardan bahsetmiyor !!!
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 16:58
    Abi geçen sene okul öncesi istenen bir top A4kagıdı 8 tl iken bugün 21 tl sözde 100% zam gelmiş ama baktıgınızda zam 100% 125
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 16:16
    Selamın Aleyküm fatih abi enflasyon konusunda yaşadıklarımı o kadar güzel yazmıșın ki ekleyecek tek kelime bulamadım.ekonomiden hiç anlamam ama bu benflasyon cuk oturmuş.yüreğine ve kalemine sağlık
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 15:59
    Fatih bey sizden rica ediyorum en son açıklanan Eylül ayı enflasyon paketinde hangi ürünler var lütfen öğrenip bizide aydınlatın
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 15:43
    Fatih Bey, doğrusu tuhafıma gitti sizin enflasyonun nasıl düşük gösterildiğini bilmemeniz. Ama sizin en çok sevdiğim alaycı bir tavrınız var. Belki bilip bilmemiş gibi yapıyorsunuz. Ama ben kısaca nasıl düşük çıkarıldığını size anlatayım. Biliyorsunuz tüketicilerin kullandığı çeşitli mal ve hizmetlerden oluşan bir sepet var. Burada zurnanın zırt dediği yer bu sepetteki mal ve hizmetlerin ağırlık oranlarının sürekli değiştirilmesi. Yani diyelim bu ay domates ve ulaşım fiyatı çok arttı, onların ağırlık oranları düşürülüyor, onun yerine diyelim limon ve internet fiyatı düştü onların ağırlığı arttırılıyor. Böylece devam edildiği için ki nispeten fazla değiştirilemeyen ÜFE ile TÜFE arasındaki makas artıyor (ÜFE % 42, TÜFE % 24)...Saygılar... Fatih Bey, doğrusu tuhafıma gitti sizin enflasyonun nasıl düşük gösterildiğini bilmemeniz. Ama sizin en çok sevdiğim alaycı bir tavrınız var. Belki bilip bilmemiş gibi yapıyorsunuz. Ama ben kısaca nasıl düşük çıkarıldığını size anlatayım. Biliyorsunuz tüketicilerin kullandığı çeşitli mal ve hizmetlerden oluşan bir sepet var. Burada zurnanın zırt dediği yer bu sepetteki mal ve hizmetlerin ağırlık oranlarının sürekli değiştirilmesi. Yani diyelim bu ay domates ve ulaşım fiyatı çok arttı, onların ağırlık oranları düşürülüyor, onun yerine diyelim limon ve internet fiyatı düştü onların ağırlığı arttırılıyor. Böylece devam edildiği için ki nispeten fazla değiştirilemeyen ÜFE ile TÜFE arasındaki makas artıyor (ÜFE % 42, TÜFE % 24)...Saygılar...
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 15:09
    ​Sayın Altaylı merhaba hazır Benflasyon konusunu sayfanıza taşımışken, halen Üniversitede okuyan veya mezun olmuş milyonlarca genç insanımızı ilgilendiren, KYK öğrenim kredisine alındığı tarihten itibaren uygulanan ÜFE vade farkı oranı şuan ÜFE % 46 dahası nerede duracağı da belli değil iş bulamayan hadi diyelim buldu bir Mühendisin bile 2000-2500 TL'na çalıştırıldığı bu günün Türkiye sinde KYK kredisinin geri ödenmesi mümkün değil bir çok mağdur yaratacaktır bu konuya kıymetli vaktinizden bir kaç dakika ayırmanız mümkün olursa minnettar oluruz ​Sayın Altaylı merhaba hazır Benflasyon konusunu sayfanıza taşımışken, halen Üniversitede okuyan veya mezun olmuş milyonlarca genç insanımızı ilgilendiren, KYK öğrenim kredisine alındığı tarihten itibaren uygulanan ÜFE vade farkı oranı şuan ÜFE % 46 dahası nerede duracağı da belli değil iş bulamayan hadi diyelim buldu bir Mühendisin bile 2000-2500 TL'na çalıştırıldığı bu günün Türkiye sinde KYK kredisinin geri ödenmesi mümkün değil bir çok mağdur yaratacaktır bu konuya kıymetli vaktinizden bir kaç dakika ayırmanız mümkün olursa minnettar oluruz
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 14:19
    Üretci enflasyonuna F Buna bakın tüketci enflasyonuda odur!
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 14:14
    Eskiden tüm dünyada enflasyon vardı. Türkiye'de enflasyon yüksekti ama dünya ile karşılaştırdığımızda orta sıralardaydık. Şu anda ise düünyada enflasyon sorunu olan 3-4 ülke kaldı. Yani 16 sene önce orta sıralarda bulunduğumuz bir ligde son sıralara geriledik.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 14:11
    ​Sayın Altaylı TUİK'e sizin Benflasyonunuzu hesaplamasını istiyorsunuz bence hesaplasına gerek yok sizinki gerçek enflasyon TUİK' in hesabı en alt gelir grubunun Benflasyonu , Birde KYK kredi burslarına ÜFE üzerinde vade farkı alınıyor ÜFE % 46 ya çıktı yakında % 70 e çıkabilir zar zor okuyan gariban ve orta gelir grubundaki genç' lerden % 50 vade farkı almak ne demek mezun olunca mühendis bile 2000 TL iş bulamıyor bu KYK kredisini 10 yıla ödemeyezler yazık değilmi bu Gençlere bu konuyu bir ele alıp yazı yazsanız çok menun kalırız. selamlar iyiki varsınız siz olmasınız durumumuz vahim Allah size sağlıklı uzun ömürler versin ​Sayın Altaylı TUİK'e sizin Benflasyonunuzu  hesaplamasını istiyorsunuz bence hesaplasına gerek yok sizinki gerçek enflasyon  TUİK' in hesabı  en alt gelir grubunun  Benflasyonu , Birde KYK kredi burslarına ÜFE üzerinde vade farkı alınıyor ÜFE % 46 ya çıktı yakında % 70 e çıkabilir zar zor okuyan gariban ve orta gelir grubundaki genç' lerden % 50 vade farkı almak ne demek mezun olunca mühendis bile 2000 TL iş bulamıyor bu KYK kredisini 10 yıla ödemeyezler yazık değilmi bu Gençlere bu konuyu bir ele alıp yazı yazsanız çok menun kalırız. selamlar iyiki varsınız siz olmasınız durumumuz vahim Allah size sağlıklı uzun ömürler versin
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 13:48
    Fatih bey şu şekilci vatandaş niye tanrı dedin de allah demedin yazan sizin yerinize ben kullanayım:)Yazılan bunca şeyin içinden sadece buna mı taktın "allah" cezanı versin
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 13:29
    abi kalemine sağlık milletin enflasyon u daha yüksek ama nasıl oluyor da düşük çıktı anlayamıyorum
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 13:19
    Önce notere gidip kontrat yapmak endoğrusu,bunun içinde eğlence mekanları civarında nöbetci noterler olmalıki sonradan mahkemelerdesürünülmesin.Önce notere gidip kontrat yapmak endoğrusu,bunun içinde eğlence mekanları civarında nöbetci noterler olmalıki sonradan mahkemelerdesürünülmesin.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 13:07
    iyi güzelde fatih bey şehitlere tanrıdan değilde Allahtan rahmet dileseniz cokmu zor gelir size allah demek sevgiler
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 14:05
    helalll
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 14:10
    Tanrı Türkçe, Allah arapçadır... Türkiye"de yaşıyoruz ve kim ne isterse öyle der, sana ne..!!
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 14:27
    Tanrı ve Allah anlamları aynı yazılışları farklı olan iki kelimedir. Allah'ın çok fazla ismi vardır. Örnek olarak Gafur da allahın bir ismidir. İlah yani bizim kullanduğımız kelime bire bir tanrının arapçasıdır delikanlı. Bundan dolayı yorum yazarken daha dikkiatli bir şekilde yazarsanız sevinirim.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 15:38
    seni mi zorluyo? ışıklar içinde yatsın da diyebilir tanrı da diyenilir Allah'da diyebilir hakkıdır.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 15:51
    Allahtan başka Tanrı mı var, fark sadece senin kafanın içinde
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 15:52
    Şehitler arap değil Türk ondan Türkçe söylenişini seçerek Tanrı demiştir.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 15:56
    Tanrı Türkçe bir kelimedir ve kullanımı doğrudur. Allah ise arapça bir kelimedir. arap aşıkları arabistana gidebilirler.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 12:54
    Güzel yazmışssınız...%1 kötü yazıyorsunuz. %5 yanılma payı diye bir şey var istatistikte sonuçta, bu nedenle okumaya devam.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 12:47
    Fatih Bey, ne enflasyon, ne işsizlik ne büyüme rakamlarına inanıyoruz. Örneğin, işsizlik rakamını Avrupa'nın işgücü katılım oranına göre hesaplasınlar, iş aramaktan vazgeçenleri saysınlar en az % 25. Gerçek enflasyonuda karmaşık değil de temel harcamalara göre basit tutarak hesaplasınlar en az % 50.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 12:41
    olup bittikten 9 yıl sonra "acaba ucuza mı gittik" veya "ya aslında ben istemiyordum" düşüncesiyle dava açan para koparmaya çalışan kadın haklı yani ? marketlerin "o bir ay önceki fiyattı. artık maliyetler yükseldi. bu parayı söke söke alacağız" demesinden ne farkı var ki şimdi bunun ? elde edeceği ve niyeti kaçırdığını düşündüğü birkaç milyoncuk. yoksa her sakallı dedemiz olurdu.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 12:10
    O dakikada istemiyorum yapma demek delikanlılığa sığmaz. Erkek istemiyorum yapmıyorum dese sen erkekmisin hakaretiyle karşılaşır.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 12:08
    Fatih bey. Yillardir Tuik verileri takip ediyorum. Geçmis hukumetler dahil Tuik rakamlari hicbir zaman dogru cikmadi. Her ay ve yil bazinda kalemlere bakarsaniz tuik o anki siyasi ve ekonomik gidisata göre kalemler kaydugunu görürsünüz. Sizden ricam arastirisaniz sevinirim. 2018 yillarini esas almayabilirsiniz.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 11:55
    Bu kadar eleştiri yapabiliyorsun , cesaretin yetiyor - helal sana diyorum Eleştirel bakış açına baskı var mı bilmiyorum ancak baskı yapmıyorlarsa   - AKP yi de alkışlamak gerek Eleştirinin olmadığı yerde verim olmaz
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 11:42
    İyi hoş da kadının istemiyorum, yapma dediğini nereden bileceğiz.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 17:00
    Bilsen ne olacak.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 11:35
    GS taraftarı istemiyorum, yapma, dediği halde Gomes satıldı. Bu nedir?
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 11:28
    Bünye bu kadar zayıfsa, bağışıklık sistemi çökmüş hassasiyetler artmışsa, hemen her dedikodu sağlığa zararlı sonuçlar doğurur...
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 11:27
    Ürünler enflasyon oranlarından kat ve kat üstünde zamlandı ve her ay zamlanıyor. Daha da enflasyon artacak gibi görünüyor. Üretim ve sanayi alanını özelleştirip herşeyi ithat etme politikası şu duruma soktu artık paramız talep edilmediğinden dolayı McKinsey diye danışmanlık şirketi ile anlaşıldı amaç yatırımcı çekmek ama bence dışardan Türkiye yatırımcı güveni yok çünkü ilerde ülke ekonomisi ne duruma gelir hiç belli değil. Şu şartlarda olan orta direk halkımıza oluyor umarım çok borçlanmaz kimse çünkü faizlerde çok yükseldi. Ülke ekonomisi şu an da hiç düzgün değil. Tarım ı, sanayi yi, endüstrimizi ve eğitimimizi ideolojiden uzak çağdaş bilimsel temellere dayandırarak destek vermemiz gerekiyor.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 11:16
    Ya öyle değilse? Diyelim dediğiniz gibi oldu, ama en sonunda istemiyorum yapma demedi. İş bittikten sonra şikayetçi olup iftira attı. İspat nasıl olcak? Veya tam tersi dediğiniz gibiyse, tersi nasıl ispat edilcek? Sorun tam başka bir yerde. Bilmem anlatabildim mi
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 17:02
    Hayr anlatamadın. Bir de şöyle düşün, bilsen ne olacak. Karar verici sen misin?
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 11:16
    ilk defa size helal olsun diyorum...Benflasyon yazınız müthiş...
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 11:10
    Tecavüz kelimesinin manasını hala anlayamayanlara duyurulur.Teşekkürler Fatih Bey
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 11:07
    tüik raportörleri hangi marketten alışveriş yapıyorlarsa lütfen onuda açıklasınlar. bende o marketten alışveriş yapmak istiyorum.tüik raportörleri hangi marketten alışveriş yapıyorlarsa lütfen onuda açıklasınlar. bende o marketten alışveriş yapmak istiyorum.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 11:03
    ÜRETİCİ ENFLASYONU İLE TÜKETİCİ ENFLASYONU ARASINDA YILLIK % 20 DEN FAZLA FARK VAR ÜRETİCİ ENFLASYONU YÜKSEK.  NORMALİ TÜKETİCİ ENFLASONUNUN 4/ 5  PUAN ÜZERİNDE OLMASIDIR.PERAKENDECİLER ZARARINAMI MAL SATIYOR?
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 14:45
    ÜRETİCİ ENFLASYONU,TÜKETİCİ ENFLASYONUNDAN SÜREKLİ YÜKSEK ÇIKIYORSA ÜRETİCİ ZARAR EDİYOR DEMEKTİR.BU DURUMDA TÜKETİCİ ÜRETTİĞİ MALDAN ÇALIYOR DEMEKTİR.GRAMAJDAN ÇALAR,KALİTEDEN ÇALAR,MERDİVEN ALTI ÜRETİM YAPAR VEYA YAPTIRIR.OLAN YİNE BİZ TÜKETİCİLERE OLUR.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 10:38
    abim
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 10:37
    Benflasyondan ben de istiyorum TUİK.. Hakikaten bizi kazıklıyorlar demek ki.. Koca bakanımız bile ALGI değilmiş dedi..Umuyorum gerçek enflasyon hakkında bizden gizlediğiniz gerçek bir enflasyon rakamı bulmuşsunuzdur.. Benflasyonuma göre Fatih Beye katılıyorum.. Bize açıklamanız da gerekmiyor ama siz gerçeği bilin bu gerçek üzerinden önlem alın, bizim için sonuç önemli..
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 10:27
    Fatih bey merhaba, Fatih bey merhaba,
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 10:25
    tüikin enflasyon hesaplaması yaptığı yerleri açıkalsın biz de oralardan alışveriş yapalım
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 10:15
    Tükettiğinin % 70i  ithal veya ithal malzeme kullanılarak yapılan bir ülkede 1 yılda dolar q artarsa, enflasyon nasıl $.5 çıkar. Bu bir ekonomik mucizedir aslında.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 10:04
    benim enflasyon yüzde yüz
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 09:55
    Fatih bey hisleriniz dogru bence siz dalarmısınız bilmem ama bence devletin veya belediyelerin acilen dalması gerekiyor.Öyle komik cezalarla bunun önüne geçmek çok zor vereceksin kapatma bak nasıl düzeliyor caydırıcı cezalar olmadıkça malesef ? olmaya devam edecegiz gibi gözüküyor.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 09:47
    bence o noktadan sonraki "istemiyorum" veya "yapma" nın ispat külfeti kadına ait olmalı
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 17:05
    Saçma! Eylemi gerçekleştirenler toplamda iki kişi !
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 09:42
    benflasyon açıklamanız çok yerinde olmuş. maalesef ya Tuik in hesaplamasında bir sıkıntı var yada gerçeği yansıtmıyorlar. en basiti 8 TL ye aldığım yumurta 18 TL olmuş aradaki farkı size bırakıyorum
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 09:16
    Ronaldo surekli filistine yardim yapiyor israile karsi kampanyalara latiliyor. bunun bedelini oyle yada boyle odeyecek.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 08:57
    “McKinsey ile yapılan anlaşma iptal edilecek” dedikodusu. :D
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 08:13
    benflasyon, hepimiz için geçerli. benim rutin harcamalarım da neredeyse ikiye katlandı, enflasyon rakamını düşük gösterip maaşlara az zam yapılmasına ve dolayısı ile alım gücümüzün gittikçe azalmasına neden oluyorlar.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 07:59
    düzelmez abi olmaz 100 sene olacak 100 senede bu memleket 2 defa güney kore olurdu ama 10 defa zimbabwe oldu
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 07:57
    yap kardeşim sen yap
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 07:27
    tebrikler fatih abi , guzel bir yazi yine , senin gibi gazetecilerin sikintisi , kimseye yaranamazsin , o yuzden herkes elestirir , zaten olmasi gerekende bu degil mi ??
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 07:06
    Enflasyon patronlara göre ayarlanır. Her sözleşmede enflasyon farkı zammı vardır. İsterse yüzde 300 artsın fiyatlar. Enflasyon en fazla yüzde 10 çıkar. Bu hep böyle işi hep böyle olmaya devam edecek. Vatandaşın tek yapabileceği oy tehdidi.
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 06:44
    İyi varsın ve yazıyorsun. Bizlerde okuyabiliyoruz. Sağolsın
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 06:37
    tüik in açıkladığı enflasyon rakamlarına inanan kimse ksaldı mı bu ülkede?
  • Misafir 05 Ekim 2018 Cuma 06:09
    peki bunu 9 yıl sonra neden ortaya cikarir altayli fatih
Kalan karakter : 300