Son Dakika

Tabelaya astığımız halimizdir

20.10.2018 - 03:05 | Güncelleme:

Görevi gereği bir süredir yurt dışında yaşayan bir dostum yolladı dün bu fotoğrafları.

Biri yaşadığı ülkeden diğeri Türkiye’den.

Şöyle demiş:

“Sen yazılarında insanlıktan bahsedip duruyorsun.

Bak bu bizim evin yakınındaki bir park. Tilkiler geziyor. Mahalleli onlar için yemek bırakıyor. Diğerini ise senin de yazdığın gazetenin internet sitesinde gördüm bugün. Tilkiyi öldürüp trafik tabelasına asmışlar. Biri Avrupa’nın göbeğinde bir şehir, diğeri Türkiye’de doğa ile iç içe bir köy.“

Sevgili dostum haklı.

Biz zavallı tilkiyi değil, insanlığımızı öldürüp tabelaya asmışız.

NOT: Cumhurbaşkanı Erdoğan’ı hayvan hakları yasası konusunda kürsüden yaptığı çok açık, çok net uyarı ve çağrı için kutluyorum. Ağzına sağlık.


***

Andımız müfredat olsun

Danıştay, bizim yıllarca okuduğumuz, okullarda her sabah bağıra bağıra söylediğimiz ama bir süre önce kaldırılan “Andımız”ın yeniden söylenmesi için karar almış.

Daha doğrusu Andımız’ın kaldırılmasını sağlayan yönetmeliği iptal etti.

Tartışmayı çok seven halkımızın şimdi yeniden nur topu gibi bir tartışma mevzuu oldu.

“Okunsun mu, yoksa yeniden mi kaldırılsın?”

Ben bu konuda yıllar önce yazdığım noktadan zerre kıpırdamadım.

Nesiller boyu her sabah okuduğumuz bu metin ne işe yaradı?

“Türküm” diye başlardı ant.

Bunca bölücü, bunca Türklük düşmanı, bu metni okuyan nesiller arasından çıkmadı mı!

Sonra “Doğruyum” diye devam ederdi.

Yüzünüzdeki acı tebessümü görür gibiyim. Eğer Andımız bir işe yarasaydı bunca yamukluk nereden çıktı diye en azından düşünürdük değil mi!

“Çalışkanım” diye gelirdi üçüncü kelime.

Buna hiç girmeyeyim daha iyi. Girersem çıkamam, başım da belaya girer.

Ne küçüklerimizi koruduk, ne büyüklerimizi saydık…

Yurdunu, milletini bırak canından çok olmayı, kılı kadar sevmeyen bir sürü zirzop çıktı bu metni okuyanlar arasından.

Hele sonradan eklenen Atatürklü bölüm…

Heykellerinden intikam alanların, ilkelerini yok etmek için uğraşanların, bırakın kurucusu olmayı; bir Gazi’ye, bir savaş kahramanına gösterilmesi gereken asgari saygıyı bile göstermeyen şerefsizlerin hepsi bu metni okuyarak bitirdi ilkokulu.

O yüzden bırakın kaldırsınlar.

Her sabah yalan söyleye söyleye büyümesin kimileri.

Çalışkan, doğru, dürüst, vatanını seven nesiller yetiştirecek bir müfredat oluştursunlar daha iyi.


***

Popüler bir fıkra

Son birkaç günün arkadaşlar arasında en çok paylaşılan fıkrasını belki duymamışsınızdır diye sizlere de aktarayım:

“Suudlu orta yaşlı Arap eşinden ikinci bir eş almak için izin istemiş.

Kadın 'Bir tek şartla izin veririm' demiş.

Adam şartın ne olduğunu sormuş.

Kadın, 'Evlilik evraklarını İstanbul’daki Suudi Konsolosluğundan alacaksın' yanıtını vermiş”


***

Medeniyet düzeni

Son günlerde en hoşuma giden şeylerden biri trafikte yayalara geçiş üstünlüğü verilmesini isteyen düzenleme oldu.

Çok önemli bir medeniyet göstergesidir bu.

İnsana değer verilen her ülkede kaldırımdan yola ayağınızı attığınız anda trafik durur.

İster haklı olun, ister haksız.

Öncelik sizdedir.

Değerli olan insandır, insan canıdır.

Hiç kimse yayanın üzerine otomobilini sürmez.

Eğer ışıklı bir geçitteyseniz ve yayalara kırmızı yanıyorsa bile dururlar ve sadece size kırmızı ışığı işaret ederler.

Bu yüzden de medeni ülkelerde genelde yayalar da trafik ışıklarına saygılıdır.

Bu düzenleme belki bir işe yarar da, bir nebze olsun medenileşmeyi öğreniriz.


***

Sanat ve bilimi yargılamak

Bu ülkenin değerlerinden biri olan Ara Güler’in ardından her konuda olduğu gibi tatsız bir tartışma başladı.

Sevenler ve sevmeyenler.

Sevmeyenlerin gerekçesi Güler’in son yıllarda Cumhurbaşkanı Erdoğan ile yakınlaşması.

Ben kendi adıma böyle tartışmaları anlamsız buluyorum.

Sanatçıları, bilim insanlarını, düşünürleri, siyasi görüşlerine göre yargılamamayı öğrendim.

Benim için önemli olan onların siyasete yaklaşımlarının ne olduğu asla değil artık.

Bana göre çok yanlış, bir diğerine göre çok doğru bir siyasetin destekçisi olabilirler.

Hatta yarın bunun tam tersi bir durumda da bulabiliriz onları.

Önemli değildir.

Ne Borges’i ne Dali’yi ne bu yüzyılın büyük düşünürü Heidegger’i ne de bir başkasını o günkü siyasi yaklaşımları ile yargılayamam.

Siyaset günlük basit bir iştir.

Sanat ve bilim ise yüzyıllar sonra bile değerini koruyan insanlık için yapılmış bir hizmettir.

Bu adamların bugün konjonktürel olarak alkışlanabilecek veya eleştirilebilecek tavırları, yüzyıl sonra hiçbir şey ifade etmeyebilir.

Ama yaptıkları çok şey ifade eder.


***

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Evrenselliği yerellikle yargılamaya kalkışmadığımız zaman.


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
300
  • Misafir 22 Ekim 2018 Pazartesi 08:38
    Önemli insanların önemsiz davranışlarını tartışarak değersizleştiriyoruz..
  • Misafir 21 Ekim 2018 Pazar 15:58
    Sayın Altaylı öncelikle eşinizin rahatsızlığı için geçmiş olsun, Allah c.c. şifa versin. Şimdi Polis memuru ile olan helalleştiğiniz videonuzu seyrettim. inanın çok sevindim bu hareketinize ve size yakıştırdığım hareket de buydu. Kibrin nasıl kırılacağını hepimize gösterdiğiniz için çok teşekkürler.
  • Misafir 21 Ekim 2018 Pazar 10:21
    Trafikte kurallari konusunda cok gerik kaldik. Bir Bulgari Stan, romanya gibi olamadik. Ilkokuldan baslayan bir egitimle bu bilinc olustrulmali. Cezalar caydirici olmali. Ornegin Romanya da yaya gecidinde yayaya gecis hakki vermemin cezasi, ehliyete 30 Yada 60 gun el koyma ve trafikten men cezasi, isterseniz yol vermeyin
  • Misafir 21 Ekim 2018 Pazar 09:39
    Fatih Bey çok geçmiş olsun.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 17:37
    fıkrayı duymamıştım güldürdü, en azından hayvanın tabelaya asıldığı kısımdan sonra ihtiyacım vardı
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 17:31
    Evet trafik konusunda yazdıklarınız çok doğru.Medeni ülkelerde araç sürücüleri yayalara saygılıdır ama yayalarda sürücülere saygılı olup,yaya geçitlerinde kendilerine yeşil yanıyorken geçerler.Yayalar şimdi olduğu gibi sadece yaya geçitlerinden değil,yolun her tarafından geçmeye çadevam ederlerse bu yasa daha çok trafik keşmekeşinden başka bişe işe yaramaz ve araçlar trafikte hiç bir şekilde ilerleyemezler.Önce insanları eğiteceksiniz sonra yasa çıkaracaksınız.Ancak şimdiki iktidar eğitimli insan istemiyor ve hatta onlardan çok korkuyor.O zaman bu iş nasıl olacak?
  • Misafir 21 Ekim 2018 Pazar 09:49
    evet türkiye'deki sorun yayaların nereden yürüyeceğini nereden geçeceğini bilmemesi
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 17:23
    Andımız konusundaki görüşünüz çok saçma.Bu ülkede yüz yıllardır günde beş vakit ezan okunup namazlar kılındı.Müslüman olabildik mi?Ahlaklı olabildik mi?O zaman ezan ve camilerde kaldırılsın.Ezan ve namaz bu ülke vatandaşlarını insan yapabilseydi o tilki trafik tabelasına asılmazdı.Müslümanlığımızla öğüneceğimize insanlığımızdan utanalım.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 16:07
    Atana rahmet Fatih bey. Bunun üstüne söz olmaz.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 14:42
    iyi veya kötü örnekleri sadece andımıza bağlamak ne kadar yanlış,
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 16:57
    3 daire??? Kaçliredan kiraya verecektin? Tefe tüfeye göremi zam yapacaktın? :grin::grin::grin:
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 14:36
    Yeşil gyo innovia 4 projesi battı gibi çok mağdur var. Bu konu bir ele alsanız lütfen. Konkordatolar halkın belini kırdı. Üç daire almıştım. Geleceğimizle oynuyorlar
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 14:36
    42 senedir avrupada yaşıyorum burda yayalarda kurallara uymak zorunda
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 14:26
    "Türküm" demeyi ırkçılık sananlara en büyük Türk Atatürk'ten bir söz: "Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir". Turancı-ırkçı diye dehası görmezden gelinen Atsız'dan da bir söz: Yıldırım, annesi yabancı diye, Mehmet Akif Ersoy Arnavut diye Türklük kadrosundan çıkarılamaz
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 14:26
    münferit olayları bütün topluma mal etmek de yeni moda oldu. Sosyopatın biri adi bir suç işler, sosyal medya sosyologları hemen yazmaya başlar: biz ne ara bu hale geldik, toplum değerleri yok oluyor...
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 14:18
    Avrupada kirmizi isikta gecip yayayi olduren veya hiz yapip kaldirima cikip, kaldirimdaki yayayi olduren suruculer ceza olarak taksitli para cezasi odeyip kurtulabiliyorlar mi?
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 14:06
    mesele kurala uymamak değil, uymadığınızda yazılan cezaların tahsil edilmemesi. Avrupalı çok uygar olduğundan değil, kuralı çiğnediğinde kim olursa olsun ceza alacağını ve çatır çatır tahsil edileceğini bildiğinden uyar.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 14:06
    Sayin fatih bey hollanda dan yaziyorum burda 20 yil once yaya adimini atigi anda arabalar durmak zorundaydi bu kural degisti yaya gecidine yaya nin geldigini gordugun anda durmak zorundasin yaya ya yol vermeme cezasi €260
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 13:40
    O metin ile ile büyüyen binlerce kuvacı zihniyet ortaya çıktı.. İçiniz rahat olsun. O kuşak hala var. Doğru, çalışkan bir Türk..
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 14:36
    Hee , evet. Bu sayede uzaya ciktik zaten!
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 12:53
    Acıyorum canım memleketime bu insanlar ne zaman insan olmayı öğrenecekler
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 14:43
    acıma memleketine ne acıyon,Avrupada hayvanların haklarını kıruyorlar.Kendi hayvanlarını,
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 12:36
    biz çocuklarımıza malesef okullarda eğitim vermiyoruz onları maratona hazırlıyoruz hızlı olması gerektiğini saniyelerle yarışacağını beynine işliyoruz 18 yşaına geldiğinde de sanki bir makina kullanacakmış gibi araba kullanmasını öğretiyoruz acele etmesi hızlı olması biliçaltına işlemişiz çocuklara.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 12:36
    trafik ile olan fikrinizi trafik polisine görevini düzgün yaptigi icin ettiginiz hakaretler aklima gelince sesli güldüm fatih bey .
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 12:06
    avrupada yaya geçidine adım atınca değil henüz atmamışken arabalar durur
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 12:29
    evet bunu her gittiğimde yaşadım ilk gördüğümde kaldırımda beklerken karşıya geçmeyecektik sohbet ediyorduk araba bekliyordu anlam verememiştim meğerse bizim karşıya geçme ihtimalimiz için bekliyormuş.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 11:52
    Andımızı okurken bilinçli okunması gerekir bu bilincide öğretmen verir. Her sabahokunması gereken bir görev olarak görülmemesi gerekir ki Türkiye içerisinde yaşayacak olan 52 millet Bu bilince sahip olsun. 15 Temmuz gecesi sokaklara inen işte bu bilinçli gençliktir!
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 14:52
    madem türkiye içinde 52 millet olduğunu biliyosun da ne diye her sabah türküm diye bağırttırıyorsun
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 11:49
    Yaya geçitlerinde öncelik yayalarınmış. Hikaye anlatmayın Fatih bey. Bu ülkede kırmızı ışıkta araçların geçmeside yasak. Park yasağı olan yerlere park etmek de yasak! Uyan var mı? Bu kuralları uygulatan var mı? Siz isterseniz uymayanlara 1milyon TL ceza kesecem deyin, kontrol olmadıktan sonra, kim sallar yasayı kuralı. En güzel örnek şu: çıkın sokağa, park yasağı levhası olan yerlere park etmiş araçların camlarına bakın,acaba ceza yazılmış mı diye? Atatürk Havalimanına giderken bakın bakalım, otopark parası ödememek için otobanda duran araçlara kimse müdahele ediyor mu? Bu ülkede 1)park...
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 11:41
    yayalar kendi gecitlerini kullaniyorlar mi ki... yata gecidi varken inadina yola gelip araclar durmadi diye hayiflanacak 2 bacaklilar olacaktir
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 11:36
    yayalar konusunsa haklisiniz. bu medeniyet gostergesi degildir. rusyadan yeni geldim yaya gecidini kullandiginjz anda herkes durup yol verir. sizin varsayiminizla ilerlersek rusya cok mu medeni insana cok mu onem veriyor. ayrica avrupa ulkeleri insana onemmi veriyor :)) ozaman niye suriyede yuzbinler öldu? medeniyet dedigin tekndisi kalmis canavar bunu unutmayalim
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 11:34
    Kişilere,sürücü belgesi alma sürecinde trafik kurallarının çok önemli olduğu anlatılmalı ve diğer sürücülere saygılı olmaları öğretilmelidir
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 11:32
    ögrencilere sordum: Her sabah okuyorsunuz ,and ne demek Bir tanesi bilemedi
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 12:20
    Ne zaman sordun?
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 11:31
    TÜRK MİLLETİ TÜRKLÜĞÜNÜ UNUTMADIĞI SÜRECE ADAMKALINIR, YOKSAANDIMIZDAN KORKANLAR ÇOĞALIP , ARAPLARLA BİRLİKTE YAŞMAYA TEKRK EDİLİNCE ADAM OLUNMAZ
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 11:25
    Facebookta anda ilgili iki satir yazayim dedim yemedigim hakaret kalmadi.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 11:25
    Sayin Altayli, yayalar konusu iyiydi. Fakat burasi Türkiye. Fikrayi bilirsiniz. Almanya da Turk kardesim sirf araclari durdurmak icin ayagini yola uzatip durur. Tabi tum araclar her seferinde durarlar. Biri haric; camı acip yayaya bagirir. Dikkat et burda her sofor Alman degil.!!!!!
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 11:05
    bütün yorumcuların dikkatinden kaçan birşey var.yoldan yaya geçende biz aracı yayanın üzerine sürande ,yani kendimize dahi saygımız yok
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 11:04
    Fatih bey 2 gün önce yazdığınız eşinizle alakalı yazıyı okudum ve bir polis memuru olarak üzüldüm. Eğer anlattıklarınız gibi davranıp hiçbir hakarette bulunmadıysanız size hak vermek için nedenim olabilir. Ama şunu bilmenizi isterimki oradaki arkadaşım eminim ki bir keyfiyetten oyle davranmamıştır.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 10:59
    Dometes. ,7 ytl olmuş.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 10:51
    sizin köşenizden ilber hocamı tebrik ve taktir ediyorum dürüslüğünü mertliğini gösterdi andımızla ilgiliiktidara tokat kadar sert bir söz söyledi allah razı olsun ondan inanın atatürk ün ruhuda rahat etmiştir dağ olsun var olsun
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 10:45
    70 lerden beri gelen basibosluk,vurdumduymazlik son yillarda hukuksuzluk ve kanun tanimazligin hertürlü af ve barisma ile örtülmesiyle normal bir hayat tarzina dönüstü.Aslinda insanimiz iyi kalpl ancak sistem onu keyfilestiriyor.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 10:44
    Fıkraya bittim aga süpermiş
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 10:44
    Andımız konusunda yazdıklarınıza kesinlikle katılmıyorum. Geldiğimiz nokta itibariyle halimize bakıp yararlı olmadığı sonucuna varmışsınız bunca iyi insanı görmezden gelerek. Bunca hırsıza ahlaksıza bakarak dinsel kurumların da gereksiz olduğunu söyleyebilir misiniz?
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 10:16
    Fıkra için biraz erken olmamış mı?
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 10:12
    o yaya geçidi kuralı bizim ülkemizde hayata ve fiili olarak tatbik edilene kadar, zaiyat çok olur
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 10:11
    Fatih Bey , 9.cu kez yazıyorum , elektrik ve doğalgaza gelen yüzde kırklık zamların enflasyonla mücadele kapsamında geri çekilmesi talebiniz olmayacak mı ? Hiçbir kalem kitap deftar müdüründen telefon ile geri dönüş istemeyecek misiniz? Önce devlet enflasyonla mücadele etsin!
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 10:07
    Sayin Altayli bence riske giripte yayalara saygi olacagi hissine kapilip karsidan karsiya gec isareti bile yanarken gecmek butuk cesaret isteyen bir is.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 09:57
    Fatih abim bizim millet demiyorum ama bizim ulke icin game over.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 09:39
    and ile ilgili görüşünüz bu işlerden geçinenlerin işine gelmez.bu ülkede atatürk din vatan bayrak gibi değerlerin sömürüsü asla bitmez.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 09:29
    Emeklilikte Yaşa Takılanlarla ilgili bir bilgi ilk etapta yararlanacaklar başlangıcı erkeklerde 2018-25=1993 ve öncesi, kadınlarda ise 1998 ve öncesi ki öyle kamuoyuna sunulduğu gibi milyonları ifade etmiyor.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 09:28
    Mesele kanun çıkarmakta değil. Mesele adam gibi uygulatabilmekte. Ülkemiz çıkarılıp da uygunmayan ve uygulanamayan kurallar mezarlığı.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 09:26
    yayalar ölmesin de.once trafigin yavaslamasi lazim
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 09:20
    harika bir yazı . teşekkürler GICIK ADAM.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 09:16
    Siz bizim yayalarımızın isviçredeki gibi mi davranacağını düşünüyorsunuz Fatih Bey.Eğitim olmaksızın kural koymanızın çok etkili olacağını zannetmiyorum.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 09:13
    Merak ettiğim bir soru var bu suudlar gazeteciyi koca TÜRKİYEDE yolda evinde dağda herhangi biryerde öldürebilecekken neden konsoloslukta öldürdüler vermek istedikleri mesaj nedir
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 09:11
    Kişinin yüzyıl sonrası için sanat ve bilime yaptığı katkılar ayrı, onlarla şu anda çok ilgilenmiyorum, değerlendirme yetkinliğim de yok aslında. Ama bilinen bir kişi, kanaat önderi olarak bugünkü duruşu önemli, zaten yargılanan da o.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 09:09
    27 yıldır çalışan bir hayvanım.yaşa takıldım hala emekli olamadım yaş 52 daha 3 sene hayvanlık yapmaya zorlanıyorum.bu hayvan haklarından yararlanmak bizim de hakkımız...
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 11:29
    calismak ibadettir. emek haktir. bence insanlikta kalmaya devam edin. emeklilikte sıkılirsiniz
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 09:01
    Bulgaristan, Romanya gibi ülkelerde bile yaya yaya geçidine adımını attığında araç durur, yol verir ve yaya geçinceye kadar bekler. İnsana saygı duymak böyle bir şeydir. Bir yerden başlamamız gerek.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 08:55
    bir hafta önce altıntepede yaya geçitinden kolumda biri 6 biri 3 yaşında çocuğumla karşı tarafa geçmek için 10 bekledim yolun boş olduğu bir anda karşıya geçerken son model bir araba ile cep telefonu ile konuşan kadın bizi biçiyordu nerdeyse medeniyet mi bize çok ama çok uzak
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 08:51
    Andımız belki herşeyi çözmedi ama bu bir işe yaramadığı anlamına gelmez ki. Yokluğunda işler daha kötüye mi gitti, değişmedi mi, ona bakmak lazım.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 08:49
    andımız konusunda siz böyle düşünürseniz kötülük kazanır bırakın milyonlar okusun bir kişi bile andımız a göre insan olursa bu iyi birşeydir.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 08:42
    sayın Altaylı yaya yolu ile ilgili yorumunuza katılıyorum ancak önce yayaları da eğitmek gerek. bende yayayim bu arada. az önce tramvaydan inen yayalar kırmızı yandığı halde topluca caddeye atlayıp otobüsün önünü kestiler ve tüm trafik durdu. yani bizde araçlar hayatta hareket edemezler bu durumda. saygılar
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 08:35
    Gene çok güzel konulara değinilmiş ,harika.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 08:35
    bizde insana saygi yok ki hayvana saygi olsun hangi goruste olursa olsun gorusune bakmadan saygi gosterebilsek hayvanada saygimiz olur fahri
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 07:29
    istanbulda bütün trafik kurallarina muhallefet eden minibüs, taksi söförleri bu kurala uyarlarsa helal olsun derim valla..
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 07:26
    istanbuldaki minibüs söförlerimi taxi söförlerimi veya psikopat bazi söförlermi vatandasa yaya yolunda gecis üstünlügü verecek.. cok yaya dayak, küfür vs.. yer herhalde..
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 07:23
    Trafik kurallarını önce araç sürücülerine öğretmek lazım. yollardaki yaya geçitlerini belirleyen çizgilerin ne olduğunu bilmeyen okadar çok sürücü varki. İrfan ARI
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 07:16
    bende 5 yıl türküm diye bağırdım meğerse kürtmüşüm elhamdulillah vatanını seven türkiye cumhuriyeti vatandaşıyım önemli ve asl olanda bu değilmi
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 07:00
    fatih bey, hadi gelin tilki meselesinde şeytanın avukatlığını ben yapayım. şehrin göbeğindeki tilki sevimlidir çünkü kimseye bir zararı yoktur. ancak kırsalda tilki çiftçinin yumurta tavuklarını avlar ve bu köylüler için çok ciddi bir zarardır. kimse tilki neslini kurutsun demiyorum ama olaya biraz da maddi olarak zarara uğrayan cahil insanların gözüyle bakmak gerek. yani mesele insanlıktan çok eğitim meselesi kanımca. iyi günler.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 06:47
    selamlar yazınız harika andımız konusunda ben türküm Atatürkçüyüm ama kaldırılsın daha iyi size katılıyorum
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 06:19
    Andınızı sadece okutup geçersen işlemezsen öğretmenlerin içine işletmezsen öğrenciye işletmezsen sorun andımızda değil ....
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 05:04
    Bir insanın ölümü üzerinden bile fıkra üretilir hale geldiysek vah halimize, ölümü bile öldürdük vesselam
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 04:11
    Fatih bey fıkra şık olmamış. Merhumun nişanlısı bu fıkrayı okuyunca güleceğini sanmıyorum. Bi insanın başına gelen vahşeti (acılar taze iken) fıkralıştırmak ve yaymakta tabeleya tilki asmak çokta farklı olmasa gerek.
  • Misafir 20 Ekim 2018 Cumartesi 03:42
    Andımız konusunu çok güzel özetlemişsiniz çocuklarımıza her sabah zorla söyleterek altını boşalttık belki bu kelimelerin o yüzden bırakın çocuklar zorla değil isteyerek ve bilerek canlı canlı yaşasın bu kelimeleri