Son Dakika

Sosyal yardım ve evlilik

26.10.2018 - 08:27 | Güncelleme:

 

Geçtiğimiz günlerde “Son Başbakan”, şimdinin TBMM Başkanı Binali Yıldırım, sosyal yardımlar konusunda bir espri yaptı.

Sosyal yardımlarda dozu kaçırmamak gerektiğini anlatmak isteyen Yıldırım, bir adamın kendisine “Kadınlara çok para dağıtıyorsunuz. Bu yüzden bizimle evlenmek istemiyorlar” diye şikayet ettiğini aktardı.

Binali Yıldırım’a gerçekten böyle bir şikayet geldi mi bilmiyorum ama birkaç yıl önce TRT’nin Kürtçe televizyonunda böyle bir sohbet yaşandığını hatırlıyorum.

TRT muhabiri Güneydoğu’da bir mezrada yaşlıca bir adamla röportaj yapıyordu.

Adam eşinin öldüğünü, çok yalnız olduğunu anlatıp yakınırken, muhabir “Amca senin çocukların seni niye yeniden evlendirmiyor” gibisinden bir sual sordu.

Amca çok sinirlerdi dönemin Başbakanını kastederek, “Teyyip yüzünden. Garilara para dağıti, parası olan garilar da bize bakmii” demiş, bizi epey güldürmüştü.

Meselenin bu tarafını bilemem ama sosyal yardım adı altında, çeşitli vesile ya da bahanelerle dağıtılan paraların nasıl bir mesele olduğunu geçenlerde Anadolu’nun farklı yerlerinde üretim tesisleri olan bir işadamı anlattı.

İşadamının anlattığına göre Anadolu’nun pek çok yerindeki tesisleri için eleman bulmakta zorlanıyorlarmış.

Nedenini şöyle özetledi:

“Tesislerimizde çalışacak adam arıyoruz. Duyuruyoruz. Çok başvuru oluyor. Çalışmak isteyenler başvuruyor. Çok yüksek beklentimiz yok. Yöneticileri zaten merkezden işe alıp yolluyoruz, yerelde nitelikli eleman varsa alıyoruz. Ama genelde yok. Asıl sorun işçi alımında. Başvuruyu yapan eleman adayı ile görüşüyoruz. Genelde vasıfsız elemanlar ama zaten iş içinde eğiteceğimiz ve basit işler için geliyorlar.

Maaşta anlaşmak sorun olmuyor. Asgari ücret veya üzerinde bir maaş söz konusu olan.

Ancak sorun sonrasında. İşe başvurunlar kadrolu eleman olmak istemiyor. 'Kadro istemiyoruz. Maaşımızı açıktan verin’ diyorlar.

Bir şirket olduğumuzu, kayıt dışı eleman çalıştıramayacağımızı, bunun mümkün olmadığını söylediğimiz zaman işe girmekten vazgeçiyorlar.

Çünkü işe girerlerse, sosyal yardımları kesilecek.

Emin olun Suriyeliler olmasa Anadolu’daki pek çok tesisimizde çalıştıracak adam bulamayacağız.”

Bu orta ölçekli bir sanayicinin anlattığı durum.

Sosyal yardım meselesine evlenecek kadın bulamayan amcanın gözüyle bakmak eğlenceli olabilir.

Ama istihdam gözüyle bakıldığında o kadar da komik görünmüyor.

***

Ne kırmızı çizgiler duyduk, zaten yoktular

Neredeyse bu mesleğe başladığımdan beri siyasetçilerimizi, devlet adamlarımızı, bakanlarımızı dinlerken en çok duyduğum kelimelerden biri “kırmızı çizgi”dir. Gençliğimde bu sözcüğü çok ciddiye alır, önemser ve kulak kesilirdim.

Önemli bir şey olduğunu, ülkemizin, milletimizin geleceği ile ilgili çok kritik bir meseleye parmak basıldığını düşünürdüm.

Gençlik işte.

Sonra anladım ki, bizim memlekette bundan daha boş bir laf yok.

Ne kırmızı çizgiler duyduk
Zaten yoktular

Desem acaba şairden fazla mı etkilenmiş olurum.

Ama durum tam da budur.

Hadi hatırladıklarımızı beraber sayalım.

- Irak’ın toprak bütünlüğü kırmızı çizgimizdir.
- K. Irak’ta bir Kürt devleti kırmızı çizgimizdir.
- Ege’deki kayalıklar kırmızı çizgimizdir.
- Üniter Irak kırmızı çizgimizdir.
- Musul ve Kerkük kırmızı çizgimizdir.
- Suriye’nin toprak bütünlüğü kırmızı çizgimizdir.
- Fırat’ın batısı kırmızı çizgimizdir.
- Süleyman Şah Türbesi kırmızı çizgimizdir.
- Fırat’ın doğusu kırmızı çizgimizdir.
- Doğu Kudüs kırmızı çizgimizdir.

Kendimi bildim bileli tüm hükümetler kırmızı çizgilerden bahsetmiştir.

Ben de defalarca “Kırmızılar pembe oluyor” diye yazmışımdır.

Şimdilerde yine kırmızı çizgilerden bahsediliyor.

Lütfen etmeyin.

Konunun önemli olduğunu, oldu bittilere izin vermeye taraftar olmadığımızı, bunu engellemek için elimizden geleni yapacağımızı falan söyleyin, itirazım yok.

Ama kırmızı çizgi deyip durmayın.

Çünkü bizim kırmızı çizgiler kısa sürede renk değiştiriyor.

Sonunda elinizde gökkuşağı gibi bir bayrak olacak.

***

FETÖ mağdurları niye hâlâ içerde

Af meselesi ile ilgili fikrimi biliyorsunuz.

Aynen Erdoğan gibi düşündüğümü yıllardır yazarım.

Meşhur Rahşan Affı söz konusu olduğu zaman da “Devlet kendine karşı işlenen suçları affeder ama vatandaşa karşı işlenen suçları affetme yetkisi yoktur. Sürekli aflar devlete karşı güveni ortadan kaldırır ve sonunda ihkakı hakkın yolunu açar” dedim hep.

Şimdi de af denilince tüylerim diken diken oluyor.

Ama bir konuda ciddi bir haksızlık olduğunu ve bunun giderilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Şimdilerde FETÖ olarak adlandırılan Fetullahçı çetenin Türk yargısına ve hatta Türkiye’deki her şeye egemen olduğu dönemde bu grup aleyhine konuşmak önemli bir suç teşkil ediyordu.

Bırakın hakareti “Feto” diyenler bile yargı karşısına çıkarılıyor, akıl dışı cezalara çarptırılıyordu.

Biliyor musunuz ki, bugün hâlâ cezaevlerinde Fetullah Gülen aleyhine konuştuğu için Gülen’e sözde hakaret ettiği için yatan pek çok kişi var.

Herkes kandırılırken kandırılmamış olan bu kişiler için bir af değil ama bir yasa değişikliğine gerek var.

***

Kamu etmeyecek mi?

Enflasyona karşı yürütülen seferberlikte özel sektörün attığı adımlar ciddiyetle takip ediliyor.

O kadar ki, polis ve zabıta marifetiyle market denetimleri bile yapılıyor.

Özel sektör kuruluşları da ister korkudan, ister inandıkları için bu mücadeleye uymaya çabalıyorlar.

İyi de özel sektörden bu çabayı ve bu özveriyi talep eden devlet ya da kamu kuruluşları bu mücadeleye aynı oranda destek veriyor mu?

Pek zannetmiyorum.

Çünkü kamunun sağladığı mal ve hizmetlerde yüzde 10’luk bir indirime pek rastlamadım.

Tam aksine, ciddi bindirimler var.

***

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Kamunun maaş artış oranları, vergi artış oranlarının altında kalmadığı zaman.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
300
  • Misafir 29 Ekim 2018 Pazartesi 09:09
    Ne oldu cesur yazılarınıza gene mi kota geldi?
  • Misafir 28 Ekim 2018 Pazar 09:39
    10-12 bence
  • Misafir 27 Ekim 2018 Cumartesi 16:18
    Eyt ile ilgili MHP nin dönüşü hakkında ne düşünüyorsunuz. Birde memlekette sadece sosyal yardım ile geçinen insanlar var. Çalışmayı düşünmüyorlar bile. Oy vermesi yetiyo sadece!!!
  • Misafir 27 Ekim 2018 Cumartesi 14:33
    fatih altaylı'yı sevmezdim ama son birkaç gündür yazılarını okuyorum. adam haklı şeyler yazıyor. önyargılı mıyım neyim? bilemedim.
  • Misafir 27 Ekim 2018 Cumartesi 12:16
    ????????????
  • Misafir 27 Ekim 2018 Cumartesi 14:32
    adam dogru yazmis iste
  • Misafir 27 Ekim 2018 Cumartesi 11:49
    emin olun anadolunun biçok yerinde asgari ücret bile verilmiyor. suriyeliler olmazsa eleman bulamıyormuş, bulamaz tabi 600 e 800 e eleman istersen bulamazsın tabi
  • Misafir 27 Ekim 2018 Cumartesi 11:11
    kamu da enflasyonla ilgili hic bir icraat yok islerinegeldigi gibi davraniyorlar dolar dustugu halde yapilan zamlar geri alinmiyor. Agir davtanarak millet nasil olsa alisti havasindalar. Olan bize oldu yine
  • Misafir 27 Ekim 2018 Cumartesi 10:20
    ''NE ZAMAN ADAM OLURUZ? Kamunun maaş artış oranları, vergi artış oranlarının altında kalmadığı zaman.'' Sadece kamu maaş artışlarına odaklanırsak biraz zor Fatih bey !...
  • Misafir 27 Ekim 2018 Cumartesi 08:53
    market denetimi sadece show!migrosta ıspanak 8,5lira;pazarda4,5lira
  • Misafir 27 Ekim 2018 Cumartesi 08:28
    sosyal yardımlar insanları tembelleştirir. sosyal yardımların bu kadar kolay olmamalı...
  • Misafir 27 Ekim 2018 Cumartesi 08:26
    konut kredi faizleri uçmuş abi bunlari denetleyen yokmu madem indirimden bahsediyok özel sektör diyok bankalar halkı sömürüp duruyor
  • Misafir 27 Ekim 2018 Cumartesi 07:53
    KALEMİNİZE SAĞLIK, SİZİN KALIMİNİZİ ÇOK SEVİYORUM FATİH BEY
  • Misafir 27 Ekim 2018 Cumartesi 07:49
    bu ulkede devlete kapagi atan cok rahat ozel sektore yazik millete yazik
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 17:11
    Nafakada da aynı sorun geçerli. Erkek kadına nafaka verdiği için ne kendi evlenecek maddi güce sahip olabiliyor ne de kadın evlenme ihtiyacı duyuyor. Halbuki evlenme ihtiyacı hissetmek ve evlenebilmek güzeldir; evlenmemeyi teşvik edici uygulamalar yanlıştır.
  • Misafir 27 Ekim 2018 Cumartesi 10:30
    evlilik disi iliskiler hep bu yuzden gerceklesiyor
  • Misafir 27 Ekim 2018 Cumartesi 12:34
    Ortak çocuk için ödenen nafaka ile evliliğin sona ermesinden sonra eski eşe ödenen nafakayı ayırmak gerek. Kadınlar o çocukları babalarının evlerinden getirmedi. Çoğu erkek eşinden boşanınca çocuğundan boşandığını kabul ediyor maalesef. Bir çocuğu olduğunu ne yazık ki, elden ayaktan kesilip ken
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 16:41
    elektrik %40 petrol su dogalgaz mazotu indirsek hersey otamatik indirilen kadar ucuzlayacak ama nerde her gün 1 kurus bindiriyorlar
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 16:41
    Merhaba fatih bey. Sizi günlük olarak takip ediyorun. Sizin de bugün yazınızda bahsettiğiniz üzere, ozellikle elektrik faturalarında yüzde yüze varan bir bindirim söz konusu. Ütü paket isletiyorun. Gecen ay ful gece mesaili çalışmama ragmen 1480 tl elektrik faturası gelmişken, bu ay gece mesaisiz çalışmamıza rağmen 2800 tl elektrik faturası gelmiş bu nasıl bir soygundur. Dilerseniz size fatura nüshalarını da yollayabilirim.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 16:29
    enflasyonla mücadele konusu masala döndürüldü hem de bizzat devlet ve hükümet eliyle. Özel sektöre ve vatandaşa yapılan baskı, görüyoruz ki hükümet için geçerli değil ki son yapılan maaş zamları apaçık ortada.Vatandaş artık aklını başına alsın ve kendisiyle dalga geçildiğini anlasın ve cevap versin
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 16:27
    iyi de kamunun maas artisi, vergi oranindan yuksek olursa o maas hangi vergi ile odenecek? sonra, tekrar vergiler artacak.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 16:14
    sayin altayli bende yillardir sizin yazi ve programlari izlerim.gercekcisiniz.ama bu gercekleri biraz daha dilendirin belki duyan olurda insanlar ac acik yasayanlari hatirlarlar sadaka degil hak verilsin erkek evine basi dik koltuhunda emegiyle ekmegini gotursun iste o zaman adam oluruz
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 16:13
    mhp nin eyt konusundaki U dönüşü hakında yazı bekliyoruz fatih bey
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 16:04
    artık bir çok ülkede. sosyal yardım alanları takip ediyorlar. hatta iş teklifi götürüyorlar. sen sosyal yardım alıyorsun sana bu işi bulduk ilk firsatta git. 15 gün süren var. 15 gün gitmezse veya işe girmezse kesiyorlar yardımı. bizde oy karşılığı bedel gibi görülüyor ondan heryere zarar veriyor.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 15:53
    Fatih Bey, Neden EYT'liler ilgili yazmıyorsunuz?
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 15:08
    fatih bey youtube özledi sizi
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 15:02
    Devlet Memuru bir çalışan veya emekli öldüğünde eşine 2000 tl üzerinde cenaze yardımı yapılıyor. Ölen 4/a ya tabi İşçi emeklisi ise eşe 600 tl veriliyor. Adalet burada işte. Bu memleketin asıl sorunu fazla memur istihdamı. Maaşları zaten asgari ücretin çok üstünde. En rahat onlar.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 15:45
    Allah akıl versin.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 14:45
    Eli ayağı tutan genç insanlara yardım yaparak tembelleştiriyorlar. Balık vermek yerine tutmayı öğretmek lazım.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 14:25
    aynen katılıyorum
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 14:07
    Af acziyettir onun yerine denetimli şartlı tahliye getirilebilir.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 14:00
    Aynen katılıyorum , bu konuları tv programında da söyleyin hükümet duysun. Devletin çok parası varsa fakir görünen sülüklere ağtacağına benzine gaza indirim yapsın.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 13:53
    işi bırakıp sosyal yardımmı alsam sosyal yardım alan bide hanım bulurum
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 13:47
    sadaka ile ülke döndürmeye çalışırsan olacağı o
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 13:34
    gök kuşağı iyi benzetme oldu :D
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 13:19
    Yanlış anlaşılmasın tabii ki çalışanlar izin yapacaktır.Herşeyden önce sizlere sağlık diliyorum.Bizler de emek veriyoruz.Siz de bizi anlamaya çalışın.Yoksa ben haftada 2 gün izinden yanayım.Yine de canınız sağolsun.Hoşçakalın ! :heart_eyes:
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 13:19
    abi bizim burada niye yok böyle sosyal yardımlar o sanayici zonguldak a gelsin
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 13:10
    alamanya çalışacak durumda olup keyfi olarak iş teklifini reddeden sosyal yardım alanların yardımını kesiyor. adamlar herşeyi takip ediyor kuralını koyuyor. işkur a iş düşüyor
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 12:26
    Fatih bey sosyal yardim konusu almanya da da ayni.burda da sosyal yardim yüzünden isten kaytaran cok kisi var
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 13:57
    bize ne almanyadan
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 14:27
    Genelde o ulkelere irtica etmis yabanci uyruklu vatandaslar. Git belcikaya sosyal yardim alanlarda hic belcikali var mi ? Buyuk cogunlugu egitimini almis, is sahibi insan, kolay paraya ihtiyaci yok.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 12:04
    17-25 den önce özellikle kamu çalışanlarına verilen disiplin cezalarını ve disiplin cezası affını da gündeme getirmenizi istiyorum fatih abi saygįlar.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 11:46
    Papazı unutmuşsunuz Fatih bey o da kırmızı çizğimizdi
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 11:41
    Fatih abi emekliye ve asgari ücretliye yapacakları 2019 zammı için yüzde 10 indirimini ortaya attılar. Enflasyon ne gelirse gelsin biz yüzde 10 indirdik deyip 10 puan aşağı indirecekler. Yakın zamanda el değiştiren çok bilinen bir markada mağaza personeli olarak çalışıyorum. İnan fiyatlara yüzde 40tan fazla zam yapıldı ama indirim yapılmadı. Sembolik 3-5 ürüne yapıldı. Ama o enflasyonla mücadele yazısını mağaza girişine koydurdular. Hepsi yalan sırf sene başındaki zammı ne kadar aşağı tutarız diye uğraşıyorlar. Belki bu mesajı görürsünüz yazınızda değinirsiniz. Hayırlı günler.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 11:40
    artık belediye başkanlığı seçiminde ak parti rey vermem kırmızı cizgimdir
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 11:28
    ağzınıza bilginize sağlık
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 11:12
    Kamu kurumları içerisinde özerk bütçeli olanlara gelmeli asıl denetim. Hatta bu kurumları bütçe özerkliği kaldırılmalı. Bütçe denetimi Sayıştay değil Maliye Bakanlığı tarafından yapılmalı. Neden mi bunu söylüyorum? Çünkü bu kurumlardan birinde çalışıyorum.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 10:58
    Eskiden dul kadınlar,mecburiyetten o evlilikleri yapıyorlardı.Ne kendilerinin ne de çocuklarının ekonomik anlamda güvenceleri yoktu.Şimdi ise bu kaygılardan uzak,istiyorsa,makul bir denklik varsa evleniyorlar.Yaşlı dul erkeklerin derdi,kendilerinden yaşça çok küçük dul kadınlara ulaşamamalarıdır.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 10:53
    Fatih bey 11.kez yazıcaktım ama çıtırdan bir değinmeniz olmuş elektrik ve doğalgaz zamları için adını yaza yaza enerjisa ve igdaş gibi kurumlar enflasyonla ilgili hiç adım atmayack mı ? Lütfen kendilerine sorun @ bindirim yaptılar. İndirim yapmasınlar bindirimi geri alsınlar yeter. SERCAN YILDIRIM
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 10:53
    Vatandaşı namerde muhtaç etmemek de suç olmuş.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 10:47
    serbest pazarda isek, kime ne kim ne zamn yaiyor. adam zammi yapar, isteyen alir isteyen almaz bu kadar basit.belediyeler ne karisir!dediginiz gibi, devlet aldigi noter,ehliyet pasaport gibi ucretlerde indirime gidiyomuda bizden istiyo
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 10:43
    Enflasyonla mucadeleye saraydan baslamak lazim.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 10:36
    topyekun enflasyonla mücadeleyi yanlış anlamış belediyeler .Bu konuya en çok kamunun destek olması lazımken belediyeler fahiş oranlarda zamlar yaparak yatırımcıları adeta iş yapmaktan caydırmaktalar.Konuyu dile getirdiğiniz için teşkkürler umarım yerel yönetimlere ulaşır.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 10:36
    işsizlik maaşı kriterlerinin değiştirilmesi şart
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 10:33
    Günde 13-14 saat çalışan iki bin tl üzeri maaş alamayan ve tatili ayda 2 ya da 3 olan işletmenin sahibi bile "Eleman bulamıyoh! Herkes masabaşı iş istiyor." diyor. İşte bu zihniyet, kadına verilen 3 krş. yardımın geyiğini yapıyor...
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 10:24
    muhalefetten tık yok. sizde olmasanız gerçekleri yazan yok. Develetin elindeki elektrik, su ve doğal gaza dünya kadar zam, serbest piyasa daki esnafı denetle
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 10:19
    herşeye zam doğalgaz su elektrik yüzde 30-40 ve vergilere yüzde 10 düşmez adalet yok ülkede
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 10:19
    kamu maaşı enflasyon dengesi ekonomimiz için en önemli şey olamaz, özel sektör de ücretler dipte, istanbuldan çıkıp da bakın biraz, kamu personeli şu an oldukça pahalı
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 10:03
    Fatih Bey merhaba Bütün yazılarınızı her gün merakla takip ediyorum ve şu konuyu da gündeme getirirseniz işsizlik maaşı ve bunu almak için mevcut çalışan elemanlarımız bile canı istediğinde işi bırakabiliyor hak ettim diyerekten Lütfen bu konuyu da gündeme getirin
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 09:37
    NE ZAMAN ADAM OLURUZ ? kamu ve özel sektördeki maaş ( primler hariç ) artış yüzdesi cumhurbaşkanının maaş artış yüzdesi ile eşit olduğu zaman, saygılarımla
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 09:32
    Önemli olan işinin ehli olması.Kaliteli iş kalıcıdır.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 09:21
    Aynen katılıyorum. Adam dükkan açsın diye 20.000₺hibe veriyor. Adam haklı o 20.000 vermese kimse dükkan açmayacak (!). İşçinin maaşını ben vereceğim diyor. O adamın işçiye ihtiyacı var ise alıyor. ihtiyaç yoksa almaz. Annesine,babasina bakanna para veriyor.Zaten bakmakla mükellef niye para verirsin.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 08:48
    işte o beleşten para dağıtılan işçiler andımızı okumak istemeyenler.
  • Misafir 26 Ekim 2018 Cuma 08:45
    Sayın Altaylı, Görünen o ki enflasyonla mücadele kapsamında, reele yansımayan ancak sözde indirimli satılan fiyatlar kullanılarak bir nevi enflasyon düşürülmeye çalışılıyor. Buradaki asıl amacın yıl sonu zammını düşürmek olduğunu görmek için ne bir ekonomist ne de bir analist olmaya gerek var. Bu k
Kalan karakter : 300