Son Dakika
07.05.2018 - 04:01 | Güncelleme:

‘Muharrem İnce gel bakalım burayaaa!’

 

BAŞLIĞI okuyup da bir cumhurbaşkanı adayına karşı edilmesi hiç de hoş kaçmayacak böyle bir hitabın bana ait olduğunu zannetmeyin!

“Gel bakalım burayaaaa!” sözünü vallahi de, billâhi de ben sarfetmedim; CHP’nin lideri ve İnce’nin de patronu olan Kemal Kılıçdaroğlu söyledi!

TV’lerde herhalde görmüşsünüzdür: Kemal Bey geçen gün partisinin cumhurbaşkanlığı adayını açıkladığı toplantıda Muharrem İnce’yi yanına işte böyle, sanki bundan iki ay sonra devletin başına geçeceğini hayâl ettiği kişiyi değil de, kabahat işlemiş birini hesap sormak maksadıyla çağırır gibi çağırdı!

Hani küçük yaştaki haşarı çocuklar vardır, ikide bir komşunun camını kırar, sokakta kavgaya karışıp eve toz-toprak içerisinde, elbiseleri lime lime olmuş perişan halde gelir yahut karnesinde sıra sıra kırık not getirir de hırslanan baba birkaç tokat ve şaplakla afacana bir ders vermek için “Gel bakalım burayaaaa! Gel de, ettiğin işin hesabını ver! Çabuk gel ulaaaaan!” diye haykırır ya, aynen öyle!

İşte bu yüzden CHP liderinin yaramazlığından illâllah ettiği oğluna haddini bildirmek için elinde sanki sopa varmış gibi “Gel bakalım burayaaaa!” diye bağırmasını işitince “Kemal Bey galiba fena girişecek! Muharrem İnce liderini böyle hiddetlendirecek acaba ne büyük kabahat işledi?” diye düşünmedim değil!

ÜSLÛPLAR FARKLIDIR AMA...

Herkesin hitap üslûbu farklıdır, âmennâ! Memnuniyetlerini, hiddetlerini, yahut vermeye hazırlandıkları haberleri farklı sözlerle ifade ederler. Meselâ bir parti lideri cumhurbaşkanı adayını açıklarken “Filânca kardeşim” der, bir başka lider “Partimiz falancanın aday olmasına karar vermiştir” diye konuşur ama bu işin “Gel bakalım burayaaaa!” ifadesi ile yapılması maalesef zerafet, nezaket ve nüans noksanıdır ve popülist görünmek hevesi ile hitabın seviyesini yerlere düşürmekten ibarettir!

Gerçi hitabı yapan razı, yapılan da razı ve neticede bizlere edecek pek bir söz kalmıyor ama işin zerafet kısmı ne olacak?

Bilmem dikkat ettiniz mi? Başta CHP’ye ve sol partilerin çoğuna senelerden buyana bir nostalji hâkim oldu: 1920’lerin nostaljisi... O devirde binbir zorluğun üstesinden gelinerek kurulan devleti bugün çağın ve zamanın şartlarına göre daha da mükemmel hâle getirebilmeyi düşünmek yerine güçlüklerle dolu o günlerin havasını teneffüs edebilmeye hevesleniyorlar...

Muharrem Bey’in adaylığının açıklanmasından hemen sonra konvoyla Hacıbayram Camii’ne gitmesinin ve Cuma namazını burada edâ etmesinin sebebi de bu bir türlü bitmek bilmeyen nostaljidir. Mustafa Kemal Paşa da 1920’nin 23 Nisan’ında Meclis’in açılmasından önce Cuma namazını gerçi aynı camide kılmıştır ama Ankara’da bundan 98 sene önce düzenlenen merasimler ile Muharrem Bey’in geçen hafta Hacıbayram Camii’ne ve oradan da Birinci Meclis’e gidişi arasında büyük farklar vardır.

Ankara, 21 Nisan 1920’de Anadolu’daki bütün sivil idareciler ile askerî birliklere gönderdiği emirde Meclis’in açılmasından önce hatimler indirilmesini, Buharî-i Şerîf ve Mevlid okunmasını, kurbanlar kesilmesini, minarelerde ezandan önce salâvatlar getirilmesini, Meclis’e sakal-ı şerîf ve sancak-ı şerîf ile, yani Hazreti Muhammed’in sakalının teli ve sancağı ile gidilmesini emretmiştir.

‘EEEYYY 1920’NİN RUHU!’

Meclis işte böyle, altı asırlık imparatorluk tarihimizde eşine- emsâline az rastlanan bir dinî merasim ile açılmış; Hacıbayram Camii’ndeki Cuma namazı bu huşûyla kılınmıştı. Üstelik namaza Mustafa Kemal ile beraber cemaatin tamamı iştirak etmiş, Muharrem Bey namazı eda ederken partililerden bazılarının camiin dışında beklemeleri gibi birşey vuku bulmamıştı!

1920’lerin havasını, özellikle de 23 Nisan 1920 sabahını tekrar teneffüs etmeye çalışırken Mustafa Kemal’in o gün için verdiği talimatların tamamını olmasa bile bir kısmını aynen uygulamaktan kaçınmanın, hele camie girmeyip de kapısında nöbet tutmanın hikmeti ne ola ki? Lâikliğin elden gitme korkusu veya hâlâ tek parti döneminin hasretini çeken seçmeni hiddetlendirme endişesi mi?

Parti liderinin “Gel bakalım burayaaaa!” hitabı ile başlayan o günü ifadede zorlanıyorum! Zira ortada bir cumhurbaşkanlığı adayı mevcut olduğu için “komedi” sözü yakışık almayacak, “dram” ifadesi de hafif kaçacak...

Dolayısı ile yeni bir şey söylenemeyip hâlâ bir asır öncesinden medet umulduğunu görünce elden “Eyyy ruuuuh, eeeeeyyyy 1920’lerin ruhuuu! Teşrif ettin ise masanın ayağını üç kere vur!” demekten başka birşey gelmiyor!

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 09 Mayıs 2018 Çarşamba 10:31
    Üstad doğru söylediğine göre dağılabilirsiniz arkadaşlar
  • Misafir 09 Mayıs 2018 Çarşamba 13:13
    %49 oy alan bir başbakan vardı nerde şimdi ne oldu ona üstad söylesin.
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 16:11
    Çok güzel yakalmışsınız Sn. Bardakçı tebrikler. O güzel kaleminizi bir de şu Genelkurmay Başkanımızın meşhur ziyaretiyle ilgili oynatırsanız keyifle okumaya hazırız.
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 15:08
    Elinize sağlık ,Murat bey;yazılarınızı,çok beğenerek okuyorum.Devamını dilerim.
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 15:02
    Muharrem İnce'ye gariban diyen Cumhurbaşkanını da yazar mısın? Yazmayacağını biliyorum ya, hani bir umut...
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 15:00
    24 Haziran sonrası da aynı eleştiri yazılarınızı bekliyoruz sizden Murat Bey, teşekkürler!!
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 14:41
    Murat Bey cok hakli.Bir Cumhurbaskani adayi bu sekil de takdim edilmez.Bu iste bir kasit oldugu bellidir.CHP kendi icin de ki cekismeler den bu memlekete lider cikarabilecek yetkinlige sahip degildir.Bunu Murat Bey in yorumlari da pekistiriyor.
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 12:07
    Saygilarimla Ustad yine muhteşem bir yazı...
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 10:44
    16 yıldır tc yonetenlerın hıtaplarına tek bır laf edemedınız. kılctaroglunun samımı sekılde hıtap edısıne destan yazdınız. valla mukemmel kalemsınız. benden kocaman alkıs
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 10:43
    ELLERİNİZ SAĞLIK MURAT BEY:grinning:
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 10:42
    Nostalji üstadının, bunlar hep nostalji demesini yadırgadım :)
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 10:01
    N'oldu da siz siyasete merak sardınız yahu.
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 09:46
    :slight_smile:
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 09:39
    PARTİ LİDERİ BAŞKAN ADAYINI KÜÇÜMSEYEREK İLAN EDİYOR OLAY BU ŞEKİLDE ANLAŞILDI ZATEN
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 09:08
    Evet çok haklısınız, Kemal Bey'in ciddi bir üslup sorunu var,işte hep CEHAPE zihniyeti, diğer herkes ve herşey mükemmel bir de bunu çözsek hiç derdimiz kalmayacak, iyi yakalamışsınız.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 17:36
    Eline yüreğine sağlık üstad. Erdoğan aynı ifadeleri kullansa diktatöre bak nasıl sesleniyor cumhurbaşkanı adayına derlerdi ya da Atatürk'ten birkaç alıntıyla karşılaştırma yapar hitabet dersi verirlerdi sözde halkçı demokratlar.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 17:35
    Sayın Bardakçı, tespitiniz doğru doğru olmasınada. İktadar cenahına hiç bir kelam yok mudur söyleyecek tarafınızda.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 17:29
    sayın murat bey, siz o görüntüleri izlediğinize emşn misiniz ? sizce orada bir babanın çocuğuna kızma duygusumu var, yoksa bir parti liderinin büyük bir sevinç ve heyecanla bir adayını halka tanıtması mı var? bence birdaha izleyin zira muharrem ince gelbakalım demiyor "...sayın murat ince. gelbakalım buraya! ” mı diyor bence birdaha izleyin
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 17:28
    Ağzına sağlık üstadım. Lafın dokunduğu kişiler rahatsız olmuş ki yorumlara yüklenmişler. Demek ki güzel bir yarayı kaşımışsınız.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 17:26
    Sizden tarafsız tarih yazıları bekliyoruz, popülist siyaset yazıları değil!
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 09:21
    Murat Beyefendi'nin tarihçi değil araştırmacı bir gazeteci olduğunu unutmayın.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 16:57
    sen siyaset yazma tarih yaz yakışmıyor.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 16:22
    yüreğine sağlık
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 16:09
    tarafsız bir yazar değilsin bardakçı
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 16:26
    m.ince rozeti çıkardı ya hemencecik tarafsız oldu .buna mı inanalım yani.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 15:59
    CHP'ye vurmak tabii en kolayı. Particilik yapmasanız daha zevkle okuyacağız sizi.
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 11:13
    en azından şuanki cumhurbaşkanından daha tarafsız olur
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 12:09
    Chpeye vuran yok zaten döküluyor.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 15:51
    Yüreğinize kaleminize sağlık
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 15:27
    Murat abi lütfen artık TV dön, ya da internet üzerinden bir çözüm bulalım. Hazır böyle bir boşluk mevcut siz iyisini mi bulacağız
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 15:27
    Nokta atışı:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 15:25
    müthiş olmuş elinize sağlık
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 15:24
    buna mı takıldın bardakçı..
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 15:17
    Recep Tayyip Erdoğan'ın mesajı okunurken, kutsal bir metin okunuyormuş gibi ayağa kalkan başbakan Ahmet Davutoğlu ve milletvekillerini de yazabiliyo musunuz?
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 14:55
    M.Bardakçı hoca haklı bunu biri dile getirmeliydi Chp kendi adayını daha kürsüye çıkarırken rezil etti. Sizce "Gel bakayım buraya" diye çağrılan bir adaya oy verilirmi? ben vermem!
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 14:52
    Bardakçı öz düşüncesi değil, siyasi damara hoşnut kılmak amacıyla yazılan yazı. Bundan daha kaba olanları yazamıyorlar.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 14:35
    doğru tesbit,aynen katılıyorum
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 14:17
    Sayın Bardakçı, Cumhurbaşkanımız sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın hitap şekli ile de yorum yaparsanız çok sevinirim. Bizi o konuda da aydınlatırsanız toplum olarak bundan faydalanırız. Saygılarımla, CEM GÜNGÖR
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 14:07
    vay be
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 14:03
    haklı adam
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 14:02
    taraflı olmamalı
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 14:01
    Sayın Murat Bardakçı, tarihçiliğinize hayranım. Ben şimdiye kadar sizi siyasete ve siyasetçilere mesafeli sanıyordum. Çünkü iktidar tarafindan yapılan bunca amiyane hitaba ve tavra hiç cevap verdiğinize rastlamadım. Yok eğer varsa bu benim ayıbım.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 13:51
    Sayin BARDAKCI,olayi dogru algilmadiginizi dusunuyorum.O cagirma bicimi azarlanacak birini cagirma bicimi olmayip,hani birisi bir seyi cok bekler sonunda o an gelir ya hadi simdi sira sende goster kendini anlaminda bir cagirma bicimidir. Saygilar...
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 09:36
    Anlat anlat
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 13:35
    24 HAZİRANDAN SONRA MURAT BEYİN YAZILARINDAKİ FARKI HEP BİRLİKTE GÖRÜCEZ İYİ OLUCAK İNŞALLAH.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 13:35
    Sayın Bardakçı, Mevcut cumhurbaşkanının üslubu hakkında da bir yazı istiyoruz sizden.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 13:22
    Hitabet yakismadi.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 13:21
    Sayın bardakçı beyfendi , bu ülkede üslub konusunda en çok sorunu olan kişi hepimizin farkında olduğu cumhurbaşkanı'dır. Bu konuda tek bir yazınızı görmediğim için bu yazınızı ciddiye alamıyorum.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 13:19
    geliyoruz seni başkan yapacagız muharrem nce
  • Misafir 08 Mayıs 2018 Salı 10:52
    :joy:
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 13:17
    CHP nin başına getirildiğinden beri siyasetin seviyesini düşüren KEMAL beyden başka ne beklenir ki, bundan rahatsız olmayan ve kendini halktan üstün gören seçmenleri utansın.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 13:10
    murat hoca allah aşkına siyasete girme seviyoruz seni
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 12:49
    Sizin adınıza üzüldüm. Daha ciddi yazı beklerdim.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 11:40
    Eline saglik
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:51
    Tek kelimeyle muhteşem bir köşe yazısı olmuş, ellerinize zihniniz ve sağlık Murat Bey..
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:51
    Kalemine sağlık hocam..
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:45
    Her insanın eleştiri hakkı var; ama sadece o kadar...!
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:38
    İkide birde CHP'de olanlara yorum yazıyorsunuz.Aynısını sağ partilerde olanlar için de yapmadıkça inandırıcı olamazsınız.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 13:05
    Muthis bir tespit ! Tebrikler...
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 13:45
    Çok doğru bir tespit ! Tebrikler...
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 13:55
    Yorumu beğenmeyenlere:Doğru söyleyen dokuz köyden kovulur !
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 16:23
    sizinkiler de malzeme veriyor ama. doğal komikler. yapacak bir şey yok:)
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:37
    Konuşmalarını camdan okuyanlar ne potlar kırıyor. Olur böyle şeyler be bardakçı!
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:37
    eyyyy! muarrem inceden inceden gel bağalım bura.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:27
    chp de 24 hazırandan sonra sıcak olan sular kaynıycak. kılıcdarogluda muarrem ıncede recep tayyıp erdoganı devıremıyceklerını bılıyorlar.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:27
    müthiş bir yazı daha ,keşke eski TV programınıza devam etseniz gece 3 e kadar izlediğimi bilirim çok zevkliydi izlemek
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:24
    Cok guzel bir yazi olmus elinize saglik
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:24
    cok guzel bir yazi
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:20
    ne güzel bir entellektüelsin sen. ağzına yüregine sağlık.:tulip:
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:20
    memleketin tüm kalemleri baskı altında kendilerinden istenileni yazabiliyor sadece. ne yazık..
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:16
    Elinize, ağzınıza sağlık..
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:15
    HOCAM YAZINIZI FACEBOOK TA PAYLAŞAMIYORUZ SAKINCALI BULMUŞLAR YUH ARTIK.Uyarı: Bu Mesajda Engellenmiş İçerik Var Mesajın, Facebook'taki diğer insanların kötü amaçlı olduğu yönünde şikayet ettiği içerikler içerdiği için gönderilemedi.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:15
    süper
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:12
    Yazacak bişey bulamayınca bu cümle mi aklına geldi MURAT ABI
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 12:57
    çok iyi bi cevap
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 12:58
    Harika olmuş...
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:12
    SAYIN muharrem ince gel bakalım buraya diyor . ayrıca biraz da herkesin önünde çocuk azarlar gibi bakan azarlayan cumhurbaşkanımıza çatın biraz.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:10
    adamsin hemde en delikanlisindan
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 09:55
    güzel yazı
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 09:53
    Güzel insansın vesselam
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 09:45
    yarınki yazınızda da sayın Erdoğan'ın vatandaşa hitap şekillerini ele almanı bekleriz , hani objektifsin ya , o bakımdan :)))
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 10:52
    sen de çok objektifsin anlaşılan :)
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 11:02
    Aynen katılıyorum.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 09:44
    Tam da söylediğiniz anlaşılmıyor.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 09:38
    Yüreğinize sağlık sayın hocam...
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 09:34
    Bir cümleden ne anlamlar çıkartmışsınız?Hayal gücünüz çok kuvvetli !
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 09:31
    MMM
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 09:25
    ÇOK DOĞRU BİR TESPİT HOCAM. AYNEN KATILIYORUM.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 09:10
    SAYIN MURAT BEY. ARA SIRADA OLSA SN.CUMHUR BAŞKANIMIZ RECEP TAYYİP ERDOĞAN'NIN USLUP VE SÖYLEMLERİ İLE İLGİLİ BİR YAZI YAZDIĞINIZI OKURSAM BU YAZINIZI GERÇEKTEN CİDDİYE ALAÇAĞIMI BİLDİRMEKTEN MENUNLUK DUYARIM. SAYGILARIMLA
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 08:59
    Siyasete girmeyin lütfen Murat Bey, inanın değerinizi yitiriyorsunuz. Bırakın CHP ye saldırmayı. Dolar kaç TL oldu, benzin kaç TL oldu. Bide onu yazın. Tabii ki yazmayın.Siz tarihi anlatın bize. Baskıyla mı yazıyorsunuz diye düşünüyorum hep. Siyasi taraf olmayın.
  • Misafir 07 Mayıs 2018 Pazartesi 08:45
    Karşılaştırma süper :blush: