Son Dakika
01.05.2018 - 03:26 | Güncelleme:

İmar barışı değil barbarların galibiyeti!

 

SİYASET 24 Haziran’a çekilen seçimlere kilitlendi, kim aday olacak kim olmayacaktan başka bir şey konuşulmaz oldu. Bu arada burnumuzun dibinde hayatımızı çok daha fazla ilgilendiren, kente karşı ağır suçlar işleyenleri ödüllendirirken yasalara uyan kişilere “enayi” damgası vuran çok yanlış bir iş oluyor, kimse dönüp bakmıyor. Daha doğrusu sadece tezahürat yapmak için dönüp bakıyorlar. Bu işin adı “imar barışı”.

Birkaç gündür Habertürk Gazetesi’nin manşetten de verdiği imar barışı haberlerini okuyorum. Yapılacak işle, olayı estetize etmeye çalışan yetkililerin açıklamaları arasındaki makas açıklığı dehşet boyutta. Zira yere göğe sığdırılamayan “barışın” özeti şu: Kaçak yapıların sahipleri bina maliyetinin yüzde 3’ü oranında bir bedel ödemek suretiyle alacakları “yapı kayıt belgesi” ile aklanmış olacaklar. Hazine arazisi üzerinde, kaçak olarak yapılan yapıların alım satımı yasallık kazanacak. Yıkım kararları ve idari para cezaları iptal edilecek. Devlet kaynak temin etmiş olacak. Yapılan hesaplamalara göre tüm yapılar için başvuruda bulunulması durumunda 38.1 milyar lira gelir elde edilecek. Bu binaların yüzde 80’inin kat mülkiyetine geçmesi halinde ilave olarak 30.5 milyar lira daha gelir sağlanacak. Elde edilecek gelir, Türkiye genelinde deprem riski bulunan 7 milyon binanın dönüşümünde kullanılacak.

Yani şahane fikir, her şey güzel olacak, ver mehteri! Ver ver. Çünkü konunun ülkemizin bağımsızlığının korunmasıyla bile ilgisi varmış. Çevre ve Şehircilik Bakanı’mız şöyle diyor: “Felaket kapıda. Muş’tan başlayıp Adalar’a uzanan kopkoyu bir Kuzey Anadolu Fay Hattı var. İşte bu bütçe oluştuğunda kentsel dönüşüme hızla girip her tarafı tertemiz yapacağız. İstanbul’daki 800 bin riskli binanın yarısı yıkılsa ne bağımsızlık kalır ne başka bir şey.”

VATANDAŞLA MUTABAKAT

Elbette ülkede müteahhitlerin hırsları nedeniyle tapusunu alamayan mağdurlar da var. 4 kat izinli binaya 5. katı çıkan proje sahibi yüzünden o dört katın tapusu da çıkmıyor sözgelimi. Ancak bu tür hak sahibi mağdurları kollamanın başka bir yolu bulunamaz mıydı? Zira Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkilileri de biliyor ki şehre karşı, şehir sakinlerine karşı, doğaya karşı suç işlemeyi âdet haline getirenleri sürekli olarak affettiğinizde sorunlar baş edilemeyecek boyuta geliyor. Bunu da en iyi sizin elinizdeki veriler ispatlıyor. Ne diyorsunuz mesela: “Türkiye’deki 26 milyon bağımsız bölümün yüzde 60’ı kaçak.” Nasıl olmasın? Nasılsa devlet bir gün kaçak yapıları aklar diye düşünenleri haklı çıkarırsanız kaçak yapının sonu gelir mi?

İmar barışının en kötü yanı; devletine, kentine, belediyesine, çevresine ve en başta da yasalara saygılı davrananları aptal yerine koyması. “Ne alakası var?” demeden önce, aynı büyüklükte iki parsel hayal edin. İkisinin de en fazla 200 metrekarelik daire yapmak için izni olsun. Parsellerden birinin sahibi kurallara uysun, diğeri 200 metrekarelik sınırı üç kez aşarak üç daire daha yapmış olsun. Bunları satsın, kiralasın ve haksız kazanç elde etsin. İmar barışından sonra bu ahlaksızın haksız kazancı yanına kâr kalıyor. Yasalara uyan, işini düzgün yapan, belediyelerin prosedürleriyle uğraşan, taşma var diye bütün bahçe duvarını yıkıp yeniden yapan, vergisini ödeyen ise ettiği zararla baş başa! Neden? Çünkü devlet kaynak temin edecek.

Hatırlatmak lazım: Kaynak bulmak için şehre karşı işlenen suçları affedemezsin. Yasalara uyan vatandaş aleyhine eşitsizlik yaratamazsın. Devleti devlet yapan meşruiyetin arkasında vatandaşıyla yaptığı mutabakata, anlaşmaya uygun davranacağı varsayımı vardır. İyi vatandaşlar, günün sonunda kötülerin, işgalcilerin, yasaları delerek rant temin edenlerin kazançlı çıktığını; devletin dönüp dönüp onları affettiğini, mazur gördüğünü anladıkları zaman yasalara uymayı bırakırlar. Ne küresel emperyalizm, ne AB’ye alınmamak, ne ekonomik kriz... İnanın bana, bir ülke için, bir devlet için bundan daha büyük bir tehdit yoktur.

İmar barışı denilen ama esasında kentlerin barbarlara, zorbalara teslim edilmesini tescil eden bu düzenlemeden vazgeçilmeli.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 06 Mayıs 2018 Pazar 12:08
    helal olsun arkandayız
  • Misafir 06 Mayıs 2018 Pazar 11:03
    Çok güzel bir yazı. Cesaretiniz için tebrik ederim.
  • Misafir 04 Mayıs 2018 Cuma 09:16
    Çok net ve anlaşılır.
  • Misafir 03 Mayıs 2018 Perşembe 16:05
    kentsel dönüşümü durduracak başka da bir işe yaramayacak, olaya yalnız gecekondu özelinde bakmayalım ormanlardaki kaçak villalarda bir güzel yasal hale gelecek.
  • Misafir 03 Mayıs 2018 Perşembe 13:38
    güzel ve yerinde bir tespit, amma velakin bunu hükümete anlatabilmek lazım. bunu anlatabilecek de sizin gibi değerli yazarlar.
  • Misafir 03 Mayıs 2018 Perşembe 12:06
    Valla helal olsun böyle bir yazıyı yazana yayımlayana. Niye helal olsun çünki beklemediğim için.
  • Misafir 03 Mayıs 2018 Perşembe 10:59
    bravo
  • Misafir 02 Mayıs 2018 Çarşamba 17:10
    tebrikler Nihal Hanım
  • Misafir 02 Mayıs 2018 Çarşamba 16:54
    Ben kanunlara uyup hazinenin arazisini vakıfların arazisini işgal etmeyerek 40 yıl çalışayım bir daireyi zor alayım, hazine yada vakıf arazilerini çalarak çil çil dolar rüyaları görenlere af getirenleri ben de affetmeyeceğim.
  • Misafir 02 Mayıs 2018 Çarşamba 16:08
    Türkiyede yıllardır süregelen bu sorun için bir adım atılmıştır.Bu yapılar zaten mevcut.Hangisi yıkılıyor.Ortada bir sorun var ve ilelebet çözülmüyor.Bir kaçak yapı yıkımına şahit oldunuz mu hiç.yada bu binalarda yaşayanlarla konuştunuz mu ? Bilgisayar başından yazmak çok kolay dimi? Ha birde bakın ben AK partiye muhalefet ediyorum mesajı kime veriliyor?? Okyanus ötesine mi yoksa...
  • Misafir 02 Mayıs 2018 Çarşamba 13:51
    Gerçekleri görüp yazmanız çok güzel. Seçim uğruna ne usülsüzlükler yaptıklarını bilmek ve karşı çıkmak vicdanı olan her insanın yapması gereken birşey.
  • Misafir 02 Mayıs 2018 Çarşamba 13:44
    kesinlikle katılıyorum. Ayrıca açık bir şekilde ifade edildiğinden dolayı tebrik ediyorum.
  • Misafir 02 Mayıs 2018 Çarşamba 13:23
    sanırım ilk defa size katılıyorum.Tebrikler.
  • Misafir 02 Mayıs 2018 Çarşamba 11:41
    ben akp seçmeniyim bu imar barşından dolayı haksızlık yapıldıgını düşünüyorum bu seçimde akp ye oy vermeyecegim
  • Misafir 02 Mayıs 2018 Çarşamba 10:23
    Tebrikler Nihal Hanım. İktidarın çoğu politikalırını desteklemenize rağmen bu konuda doğruları(iktidar ve destekçilerinin aksine ) yazdığınız için çok teşekürler...
  • Misafir 02 Mayıs 2018 Çarşamba 09:26
    Uzun zamandır aynı hissi yaşıyorum.Yasalara uymaya çalışanlar olarak enayi olma hali hissini.
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 17:06
    gecen sene dörtyüzbin tlye ev aldık eger imarsız alsak aynı paraya aynı muhitten 2 ev alırdık devlet gercekten dürüst vatandası magdur ediyor
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 16:19
    yine kaleminizi doğru kullanmışsınız
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 15:07
    Ağzınıza sağlık ..
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 15:03
    İmar barışı ile yasalara uyan vatandaş cezalandırılıyor. Geçmiş olsun Türkiye!
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 14:51
    Çok güzel bir yazı. Umarım Imar barışı degil,kent barışı yaparız.
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 14:35
    Çok uzun yıllardır kanayan yaraya bir çözümdür imar barışı. Ülkemin yarısından fazlasının sorununu çözmeyen bir zihniyet aynı zamanda çözüm de üretmemiştir. Ya yasaları uygulayın ya da pratikte uygulamadıgınız yasaların sonucunda ülkenin her tarafında problemi büyütün. Herkes herkesle mahkemelik olsun ve bazı utanmazlar bunu koz olarak kullanıp size şantaj yapıp sizden para istesin. Bu tür ahlaksızların şantaj cıkarsın önünü kesmiş bu imar barışı. Sorunu çözemeyen basiretsizler sorunu çözene laf söylemesin ya da sorunu çözecek adımlar atsın. Bugüne kadar bu adımı atan olmadı. Şimdi bu adımı atana itiraz etmek gereksiz ve basiretszliğini kapatmaya çalışmaktan öte degildir..
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 14:30
    maalesef Türkiye'de kanunlara uymak, vergi vermek, hatta askere gitmek enayilik olmuş. hiçbirini yapmayıp seçimi beklemek lazımmış. yazıklar olsun.
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 13:56
    yazıklar olsun adaleti çiğneyenlere
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 13:16
    Evimizin odemesi bitti bitecek.muteahhid iflas etti.bu isler bize kaldi.komsularla belediyelerle ayarlayip halledemedik.isimizi halledecekse yeni yapilanma destekliyorum.cesur yazilar bekliyoruz tabi.
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 13:06
    Tebrikler Nihal hanim,ne körükörüne destek,nede körükörüne muhalefet. Bu imar barisi sacmaligina ön ayak olanlara,canak tutanlara ve alet olanlara bir vatandas olarak hakkimi helal etmiyorum. Siyasiler ( Hepsi degil ) Kendilerini memleketin sahibi saniyorlar galiba !!! Acaba EMANET kelimesinin anlamini biliyorlarmi?? Ne icin o makamlarda oturduklarini unutmamalilar. Hükmet kendi eliyle vatandasi kanunsuzluga tesvik ediyor imar affi sacmaligindan gelecek paralar haramdir cünkü namuslu vatandasin bunda hakki vardir. "Bir saat adaletle hükmetmek, bir sene ibadet etmekten daha hayırlıdır."Hz. Muhammed.-" Adaleti çiğneyen devlet adamlarını cezalandırmayan milletler çökmek zorundadır." Hz. Muhammed-" Haksızlığın karşısında susan dilsiz şeytandır." Hz. Muhammed. Bu Hadisler herseyi aciklamiyormu? Saygilarimla
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 12:31
    Teşekürler bu cesur yazı için sonuna kadar katılıyorum Akp seçmeniyim ama imar barışı ve trafik, prim , vergi vs.diğer tüm aflara karşıyım. Yükümlülüklerini yerine getiren vatandaş aptal konumuna düşürülüyor. Bu konuları gündemde tutun lütfen.
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 12:02
    doğru tespitler
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 11:13
    Adaletsizligi yazmak cesaret ister. Hele bu zamanda. Helal sana Nihal Hanim
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 11:08
    Tebrikler Hihal Hanım.Bazı şakşakçı yazarlar gibi her seyi alkıslamadıgıniz icin .Gercekler yazmak cesaret ister.
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 10:59
    Sizi budusuncelerinizden dolayı var gücümle alkışlıyorum iyiki varsınız
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 10:32
    Olması gereken bir yazı! Kaleminize sağlık!
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 10:31
    Sayın yazarın bu görüşüne yürekten katılıyorum. Kenti yağmacılara teslim etmek imar barışı degildir. Yanlızca talanı yapanları ödüllendirmektir.
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 10:22
    Doğru söze ne denir? !!Son noktasına kadar doğru bir yazı , yorum acaba dikkate alınır mı .
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 10:16
    Tespitinize ve yorumlarınıza harfiyen katılıyorum bu konuyu lütfen gündemde tutmaya çalışın ve tekrar tekrar yazın, teşekkürler.
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 09:58
    Nihal hanım öncelikle cesur çıkışınızdan dolayı tebrik ediyırum. Devlet eliyle kanunlara kurallara uyan vatantaşa bundan daha büyük bir kötülük olamaz. Küçük bir esnaf olarak vergilerimi ödemeye özen gösteriyorum keza bu imar barışı gibi vergi affı getirildi vergimidüzenli ödediğimden dolayı kendimi enayi gibi hissettim. Çünkü ödemeyen esnaf arkadaşlarım benden çok daha karlı çıktılar. Hani deizm neden okullarda artış gösterdiğini sorguluyorlar ya sebebini başka yerde aramasınlar. Ahlaksızlığın devlet tarafından teşvik edilmesi bunun en büyük sebebidir Ahlaktan yoksun din eğitiminin verilmesidir. Umarım cesur birisi çıkar popülizmden uzak bu gibi değerleri toplumumuzun dikkatinini çeker karşılık bulabileceğini sanmasamda çünkü 12 milyon küsür yapodan bahsediliyor Türkiye de bulunan yapıların kaçta kaçı oldupunu varın siz hesap edin Ahlaksızlığın devlet tarafından teşviki amansız bir ur gibi bu ülkeyi mahvetmesi kaçınılmazdır.
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 09:43
    çok güzel anlatmışssınız. fakat şimdi kulağımda o meşhur sesi duyar gibi oldum " SESİMİ DUYAN VARMIIIIIIIII?"
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 09:05
    imar barisi yuzunden Akp oy vermeyecegim,Bir gun deprem oldugunda bunun vicdani yukunu kaldiramam cunku
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 08:56
    Aynen katılıyorum yasalara uyan vatandaş ahmak yerine konuluyor
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 08:34
    27 yasina kadar canim varanimda Türkiye de yasadim.Sonra Almanya ya tasinmak zorunda kaldim.Malesef 14 yil sonra ülkemin 3.dünya ülkesi seviyesinde oldugu gercegi ile yüzlestim.Üzgünüm...
  • Misafir 01 Mayıs 2018 Salı 08:33
    agziniza saglik.cok güzel dile getirmissiniz.de Türkiye iste ne beklersiniz.ama söylemek iyidir.
Kalan karakter : 2000
Hava Durumu
Perşembe 26 MPH 25°
Az Bulutlu