Son Dakika

Psikiyatrhane

29.09.2018 - 02:14 | Güncelleme:

Bedava çay ve kek dağıtılacak millet kıraathaneleri ne zaman açılacak bilmiyorum.
Belki açılanlar da vardır. Görmediysem kusuruma bakmayın.
Ama bana sorarsanız Türkiye’nin kıraathanelerden daha acil bir ihtiyacı var.
Sosyal medyaya, en basit olaylara verilen tepkilere, tartışma konularına, insanların birbirlerine yönelik incir çekirdeğini doldurmayacak şeylerden kaynaklanan öfke ve düşmanlığına bakıyorum. İnanamıyorum.
En basit tartışma konularının hakarete, en küçük siyasal düşünce farklılıklarının düşmanlığa dönmesini aklım almıyor.
Bir futbol yorumuna bile “Geberirsin inşallah” diye tweet atılmasına, oturduğu semtten dolayı bile insanların yaftalanmasına aklım sırrım ermiyor.
Toplumun bir öfke bulutu içinde yaşamasından, herkesin sürekli bir “gider” yapmasından, her şeye “atarlanılmasından” korkuyorum.
İfratla tefrit arasında gidip geldiğimiz çok ortada.
Ve benim buradan vardığım sonuç şudur.
Giderek akıl sağlığımızı yitiriyoruz.
Mantıklı ve makul düşünme yeteneğimizi yok etmişiz ve daha vahimi bunun farkında değiliz.
Çok açık ki, bu ülkenin “millet kıraathanelerinden” daha önce “millet psikiyatrhanelerine” ihtiyacı var.
Yoksa yakında birbirimizin gözünü oyacak hale geleceğiz. Ki belki de geldik.
Gerçekten ruh sağlımız pek iyi değil gibi duruyor.
Bu da kıraathanede düzelmez.
Tam aksine millet birbirinin kafasına ıstakayı indirir.

***

Firebae

Sonunda beklenen oldu.
Ya Nusret’te ya da “steakhouse” adıyla “elitleştirilmiş” et lokantalarımızdan birinde bir facia olması kaçınılmazdı.
Her yemeği bir "chateaubriand" havasında alevlerle, yangınlarla pişirirsen, üstelik bunu eğitimi sınırlı personelle yapmaya kalkar ve salakça bir şekilde bunun çok havalı olduğunu düşünürsen sonunda birini yakarsın.
Olay Nusret’te patlak verdi.
Daha önce de bir başka “steakhouse"umuzda alevli şov sırasında yangın alarmı çalışmış, müşteriler açılan yangın fıskiyeleriyle sağlam bir duş almıştı.
Bu kez durum daha feci.
Bir turist ağır yaralı, birkaçı yanık tedavisinde.
Her fırsatta PR çalışması yapan Nusret Bey’den ise şimdilik pek ses yok.
Her ne kadar benim tarzım olmasa da Nusret Bey’in uluslararası başarıları ve popülaritesi hoşuma gidiyordu.
Ancak şimdi merakımı kabartıyor.
Bir müşterinin feci şekilde yanması ile sonuçlanan olay Nusret Bey’in Türkiye’deki bir lokantasında meydana geldi.
Konu muhtemelen yargıya intikal eder ve Nusret Bey küçük bir tazminatla kurtulur.
Peki ya bu olay Nusret’in New York veya Miami’deki lokantalarından birinde meydana gelseydi ne olurdu?
Beyefendi kaç milyon dolar tazminat ödemek zorunda kalırdı ya da Nusret diye bir şey kalır mıydı çok merak ederim.

***

Herkes bir Müze Kart almalı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy ile yaptığımız geziyi epey bir anlattım ama çok önemli bir konuyu nedense gündeme getirmedim.
Hadi daha açık söyleyeyim.
Unuttum.
Bakan Ersoy’la gezimiz sırasında gündeme gelen konulardan biri de Bakanlık'a bağlı müzelerin giriş fiyatlarıydı.
Ben Türkiye’deki müzelerin giriş fiyatlarının Türkler için pahalı, özellikle Avrupalı ama genel olarak yabancı turistler içinse ucuz olduğunu söyledim.
Bu tartışma üzerine Bakan Mehmet Ersoy çok ilginç bilgiler verdi.
Ersoy’un verdiği bilgilere göre Türkiye’de müze girişlerinden elde edilen toplam gelir 400 milyon TL’ye yakın.
Bir karşılaştırma yapabilmeniz için söyleyeyim, Paris’te sadece Louvre Müzesi’ni yılda ortalama 10 milyon kişi ziyaret ediyor ve 190 milyon avro gelir elde ediliyor. Yani yaklaşık 1,5 milyar TL. Tek müzede Türkiye’nin toplam müze gelirinin 4 katına yakın.
Yine Bakan Ersoy’un verdiği bilgiye göre, Türkiye’deki müzelerin toplam gelirlerinin yüzde 85’i yabancı turistlerden, yüzde 15’i yerli turistlerden elde ediliyor.
Bakan Ersoy’un şikayeti şu:
“Yüzde 15’i kızdırmamak için yüzde 85’ten eksik gelir elde ediyoruz. Oysa müze giriş fiyatlarımızı arttırmamız lazım. Bunu evrensel değerlere yaklaştırmamız lazım. Fransa’da bir müze girişi yaklaşık 20 avro. İçerdeki farklı sergiler için ekstra para ödemeniz de gerekiyor, ki o da ayrı. Biz ise zam yaptığımız zaman hemen kıyamet kopuyor. "Türkler nasıl girecek" diye. İyi de Türkler gelirin sadece yüzde 15’i. Biz yüzde 15 için yüzde 85’ten daha yüksek gelir elde etme şansımızı kaybediyoruz. Oysa Türkler için Müze Kart diye bir uygulamamız var. Bir Müze Kart alsalar, ayda bir kez kullansalar bile her müze girişi 7-8 lira olacak, ki son derece makul. Bu sayede biz de yabancı turistlerden doğru düzgün bir gelir elde edeceğiz”
Haklı mı?
Bence haklı.
Bir Müze Kart almak çok da zor olmasa gerek.

***

İstisna ve kaide

Meslek dallarına göre değişen ilginç bir “adalet” anlayışımız var.
FETÖ terör örgütü lideri Fetullah Gülen’in dizinin dibine oturmak veya samimi pozlar vermek futbolcu iseniz suç.
Yok eğer siyasetçi ve hayli zengin bir işadamı iseniz suç değil.
Tabii bunların da istisnaları var ama tek tük.

***

THY’den tartışma bilgisi

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı’nın kabinde bir yolcunun yerini almasıyla ilgili bir yazı kaleme aldım ve “Keşke Aycı yolcudan özür dileyip, oraya kendi otursaydı ve koltuğu sahibi olan yolcuya geri verseydi” dedim.
Yazıyı da “THY’den beni aramalarına gerek yok” diye noktaladım.
Ancak yine de aradılar.
THY Basın Müşaviri Yahya Üstün aradı.
“Fatih Bey, 'Aramanıza gerek yok' demişsiniz ama ben bekledim bekledim, aramadan duramadım” dedi.
Güldük.
Olayı anlattı.
“Aynen dediğiniz gibi oldu olay. Ne yazık ki, yolcumuz bir işgüzarlık sonucu başka koltuğa alınmış. İlker Bey durumu uçağa binince öğrendi ve hemen yolcumuzun yanına giderek ‘Özür dilerim. Bilgim ve arzum dışında gelişmiş bir olay. Lütfen siz yerinize geri dönün. Ha 5. sıra ha 15. sıra, benim için önemi yok. Gerçekten kusura bakmayın' dedi. Ancak yolcumuz kızmıştı ve İlker Bey’e 'Şov yapıyorsunuz' diye çıkıştı. İlker Bey bir iki kere daha ısrar etti ama aynı karşılığı alınca 'Asıl siz şov yapıyorsunuz' dedi.”
Burada asıl mesele tek bir olay değil.
Kurum kültürü.
Bir daha böyle tatsızlıklar olmaması için, THY yöneticileri gelecek diye yolcuların rahatsız edilmeyeceğini tüm personele öğretmek gerek.
Çünkü önemli olan yolcular.
Onlar misafir.

***

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Duman çıkmayan yerde de ateş olabileceğini anladığımız zaman.

 


Değerli Haberturk.com okurları.

Haberturk.com ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Haberturk.com yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca Haberturk.com yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Haberturk.com bunlardan sorumlu tutulamaz.

Haberturk.com yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
2000
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 15:38
    adamlar avrupadan buraya tatile gelebiliyor gelirimiz aynımı onlarla ki avrupadaki müzeler le kıyaslıyorlar sayın fatih bey keşke bakana asgari ücreti hatırlatsaydınız. pazarda pırasa olmuş 7 tl gerisini siz düşünün
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 15:34
    müze kart almayanlar pahalı girsin  olsun bitsin zaten kapılarda müze kart var
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 14:23
    Konya da çifçilik yapıyorum yükselen maliyetlere rağmen tane mısırın hala para etmediğini görüyoruz bundan 2 ay önce 1.200tl olan mısırın bugün. 0.850 veya 0.950 arası satılıyor. Hasat bittiği zaman bu tekrar artacaktır ben 1 sene boyunca mısırı bekliyorum ama karşılığında elime sadece masraflar geçiyor yani kısaca sistem zengini daha zangin fakiri daha fakir yapıyor
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 11:32
    Fatih Bey, yazilarinizi her gecen gün daha begenerek okuyorum... yazdiklarinizin hemen hepsine katiliyorum.
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 11:18
    Maalesef çok uç noktada kamplaşma var halkın içinde be bunun enbüyük sebebi siyasi söylemler insanlar kendini o kadar kaptırmışki futbol holiganizmi havasını alır geçmişte siyaset sebebi ile böylesine ayrışmalar yaşanmazdı sanki dersinki memlekette birbirinden bağımsız iki toplum yaşıyor ve bu birlik ve beraberliğimize büyük zararlar veriyor bence bunun önüne geçmek acil bir şekilde toplum piskolojisini onarmak gerek
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 10:42
    Fatih Bey Millet Kıraathanesi Diyarbakırda Mevcuttur. Ama gelin görün ki bütün kitaplar öğrecilere bakıyor beni de okuyun diye, resmen etüt merkezine dönmüş herkes ders çalışıyor ama kitap okuyan yok !
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 09:37
    İngiltere'de ve Almanya'da müzeleri ücretsiz gezebiliyorsunuz. Sadece belli başlı özel müzeler ücretlidir.Ayrıca 1 aile olarak düşündüğünüzde müze kart pahalıya gelmektedir.
  • Misafir 03 Ekim 2018 Çarşamba 09:44
    Muzeleri ucretsiz mi gezebiliyorsunuz? Ingiltere'de British Museum disinda ucretsiz gezilen muze hangisi merak ettim. Ucretsiz'i gectim, 15-20 poundin altinda gezilen muze bile yok.
  • Misafir 30 Eylül 2018 Pazar 17:21
    fatih bey, ne ilginç değil mi; gelir dağılımı çok bozuk olan ülkelerde, toplumda ne huzur kalıyor ne de ruh sağlığı...
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 14:17
    bunda gelir dağılımının suçu yok insanlarin tercihlerinin bu yonde oldugunu düşünüyorum cok cocuk yapmak ayfon alnaya para bulurken ekmeğinden kısma gibi
  • Misafir 30 Eylül 2018 Pazar 17:10
    selamlar fatih abi. yazilarinizi neredeyse hergün eksiksiz okuyorum.Müze kart ile ilgili işlemler inanılmaz basit .kimliğinizi veriyorsunuz kartınızı 2 Dk teslim ediyorlar ayrıca fiyatı da çok makul 50 Tl gibi bir parayla türkiye geneli ortalama 300 müze ve ören yeri 1 sene boyunca ücretsiz.
  • Misafir 30 Eylül 2018 Pazar 17:00
    olmadı müzelere baba yapılsın fabrikamı ticarethanemi buralar. nerden öğrenecegiz tarihimizi
  • Misafir 30 Eylül 2018 Pazar 16:59
    müzelere baca
  • Misafir 30 Eylül 2018 Pazar 06:40
    Ben sizin gibi düşünmüyorum Fatih bey, yanan turist insan hakları mahkemesine gidip az verilecek tazminatın standartını yükseltebilir. Bu bizim gibi değildir.
  • Misafir 30 Eylül 2018 Pazar 06:12
    Fatih bey psikolojik durumumuzla ilgili yazdığınız çok ciddi bir memleket meselesi. Kıraathanelerde birer de psikolog olsa da sürekli davranış bilimleri seansları yapsa çok faydalı olacağından hiç şüphem yok. Teşekkürler...
  • Misafir 30 Eylül 2018 Pazar 02:34
    dogru millet kafayı yedi..hep birlikte yedik..peki bu neden son 15 yılda giderek arttı..bu hoşnutuzluk..mutsuzluk..toleranssızlık, hırçınlık neden ..kim bizi bu hale getirdi.. acaba..acaba..
  • Misafir 30 Eylül 2018 Pazar 01:06
    tüm yazılarınızı severek okuyorum selamlar
  • Misafir 30 Eylül 2018 Pazar 00:56
    hâlâ avro avro ??! şu müzik yarışmasının adı neydi??! Avrovizyon mu diyorduk???! avro nedir ya??!!! ha bir de Renault Europa vardı, Renault Avropa mı diyorduk ona da???!
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 23:48
    dùsunce ve duygulariniza bùtùnù ile katiliyorum
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 22:57
    Sayın Bakan Bey'e lütfen iketiniz, İngiltere'de devlete ait müzeler bedavadır.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 22:29
    Fransa müzelerine takılıp kalmışiz, british museum kaç para İngiltere'de ? bedava, history museum, science museum da bedava, Amerika'da space museum da bedava. öyle kötü içi boş müzeler de değiller.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 21:48
    Bu da kıraathanede düzelmez. Tam aksine millet birbirinin kafasına ıstakayı indirir.KIRAHATHANEDE ıstaka olmaz. olursa o kırahathane olmaz
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 21:09
    Duman çıkmayan yerde de ateş olabileceğini anladığımız zaman. MUHTEŞEM DURUM TESPİTİ. Duman yok Sayın Altaylı ama ortalık ciddi yangın.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 20:51
    hayir beyefendi onlar orada 20 avro veriyor ama acaba maaslari kac avro bu husus nicin gözardi ediliyor?
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 20:26
    Sayin AltayliDurum tesbiti yapmissiniz kendinize  göre! güzel de , Neden bu hala geldik ,? Bu Ifrat ve Tefrit neden?Nereden geliyor, hep varmi idi ne zamandan beri basladi?Esasa  girip bununlari yazarsaniz bizde anlamaya calisiriz, aydinlaniriz sayenizde.Cesaratiniz var sa tabii. Saygilar
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 20:18
    fatih bey devamlı sizi takip eden bir okurunuz olarak  tavsiye v onerileriniz de hep haklısınız ..
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 18:50
    THY AÇIKLAMASININ DOĞRU OLMADIĞINA İNANIYORUM ,BİR KEZ BEN DE BENZER OLAYI YAŞADIM.TORPİLLİ KİŞİLERİ BEKLEMEKTEN,ZORLA YER DEĞİŞİMLERİNDEN BIKTIM .BEDELİNİ ÖDEDİĞİMİZ HALDE ÇIKIŞ KAPISI KOLTUKLARINDA BİLE DEĞİŞİM YAPILABİLİYOR.ÇOK MECBUR KALMADIKÇA DIŞ HATLARDA THY İLE UÇMUYORUM,ARTIK.İÇHATLARDA İSE THY  EN AZ KÖTÜSÜ.ÇOK ÜZGÜNÜM AMA GERÇEK BU.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 18:48
    yaw düşüncelerin doğru
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 18:16
    Benim anlamadığım bir konu var.Devlet  stratejik nitelikteki elektrik üretim ve dağıtımını, köprü ve yolları, sağlığı ve hastahaneleri, havalanlarını  ve buna benzer bir çok kamu hizmetini özelleştirdi yada su dağıtımı gibi olanları da özelleştirmek istiyor . Ama buna karşılık bir esnaf faaliyeti olan  kahvehaneleri devletleştiriyor.  Adına millet  kıraathanesi demek işin mahiyetini değiştirmiyor. Ben bu işten bir şey anlamadım.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 17:39
    Cok basarili bir yazi olmus, tebrikler!!
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 17:35
    Sayın Altaylı bu sizin yaşadığınız çevredemi var bilemiyorum Genelde insanlar çok saygılı.Sayın Altaylı bu sizin yaşadığınız çevredemi var bilemiyorum Genelde insanlar çok saygılı.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 17:26
    85 in parasını almak için 15 i yok saymak çok yanlış. vatandaşa 5 tl olmadıktan sonra müzeleri yabancılar gezer biz çevresinde sigara içeriz.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 17:26
    4 kişilik bir memur ailesinin ailecek müze ezmesi mucize. 85 in parasını almak için 15 i yok saymak çok yanlış. vatandaşa 5 tl olmadıktan sonra müzeleri yabancılar gezer biz çevresinde sigara içeriz.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 17:08
    selam fatih abi insanlarımız gerçekten çıldırmanın eşiğin de bana kalıra bir alt üst yaşıyacağız gibi iki üç sene içerisinde ve belki ondan sonra taşlar yerine oturacak ama çok kötü bir bedel ödeyeceğiz görmek için müneccim olmaya gerek yok veriker ortada saygılar
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 16:44
    Merhaba, dün bu konu ile ilgili eşimle sohbet ederken, her bireyin ayda 1 kere psikolog ve psikiyatri bölümlerine gitmesi zorunlu olsun diye fikir ürettik. Aslında çok zor değil. Aile sağlık ocaklarına böyle bir hizmet koyabilirler. Veya belediyelerin sosyal bölümlerinde bu konuda hizmet verilebilir. Ülke olarak çok ihtiyacımız var. Dostluk akrabalık ve arkadaşlık kurumları menfaate dayalı ve feda-karlık sistemine dönüştüğü için, toplumca iyi değiliz.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 16:30
    McKinsey ile ilgili Ne Düşünüyorsunuz
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 14:32
    Fatih bey milleti bu derece kutuplaştıran maalesef siyasetçilerimiz çünkü bu şekilde seçmenini canlı ve güncel tutuyorlar Allah sonumuzu hayır eylesin
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 13:46
    Müze fiyatları çok yüksek zahmet edip Türkleri hiç almayın sadece yabancılar gelsinler. O kadar mantıksız ki ben müzekart aldım ama heryerde geçmiyor. Senelik 10 müze etmemiştir. Müzekart daha ucuza geliyor ama siz Euro ile TL yi kıyaslarsanız orada sıkıntı var demektir. Nusret in kesinklikle caydırıcı bir sonuç alması gerekiyor. Yaralanmalı bir olayın üstü örtülürse orada sıkıntı var demektir. Bana göre tazminat ve Etiler şubesinin kapatılması gerekiyor.  Ülke ise kitap okuma oranının çok düşük olduğu bir ülke. Toplumun davranışı ile doğru orantılı bence.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 13:40
    fatih bey olaya diye bakılamaz,bu halkın müzeleri bilmesi,kendi toplumumuzun gelişmesi ve kültürel mirasımızın farkına varnası elde edilecek milyarlardan daha önemli,her şeye tüccar mantığıyla bakmak yerine sevgili yöneticilerimiz bu halkın seviyesini yukarıya nasıl taşıyabiliz derdiyle dertlenmesini isteriz.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 13:29
    Onca gezdiniz gezecek gibi duruyorsunuz Bakan ile bir de şunu sorsanız, Müzekart her müzede geçiyor mu, mesela Dolmabahçede, Topkapının her yerinde?
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 13:29
    Muze kart yillik diye biliyorum ben, yillar once almistim belki degismistir simdi. Zaten her muzede bes on dakkada cikiyor sadece bi resim lazim o kadar.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 12:59
    Fatih abi, geçen yıl Belçika'ya gitme fırsatım olmuştu. Yaklaşık 10 dk. süren kanallarında turlamak için 7 euro gibi bir ücret isteniyordu. Karşılaştırması pek uygun değil belki ama aklıma bizim fethiye geldi. Sabahtan akşama kadar harika bir tekne turu ve öğlen yemeği dahil verdiğiniz ücret 40 tl civarı. Ayrıca, Gent de  kalacağımız otele vardığımızda bizden, kişi başı günlük (tabiri caiz ise şehir e ayak bastı parası gibi)  3 euro (tam hatırlayamadım) gibi bir ücret daha aldılar. Türkiye'ye gelen turistler çok çok ucuza tatil yapıyorlar. Ben geçen seneki yurt dışı seyahatimden bunu fark ettim.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 12:57
    Turizm Bakanı müzelere giriş fiyatı konusunda demagoji yapmış! Müzekart fiyatları 50-125TL arasında değişiyor. Yabancıya 5-25€ arası fiyatlar. Bir nevi onlara 5 bize 50 birim... Kur farkı vs demeyin. Keşke bakanbeye sorsaydınız: Müze kart, neden sadece Kültür Bakanlığına bağlı yerlerde geçerli de diğer tüm müze, örenyerler vs geçerli değil? Ör: Topkapı Sarayı'na müze kartla girebilirsiniz ama Aya İrini ya da Harem bölümüne harici para vermeniz gerek. Ülkedeki tüm müze, örenyeri vs tek kartla giriş çıkış yapılmalı. İyi günler dilerim....
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 12:40
    Fatih Bey.. Kastamonu'da Millet Kıraathanesi açıldı..
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 12:07
    şu McKinsey konusuyla alakalı işin arkasını önünü aydınlatan bir yazı bekliyoruz.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 12:02
    fatıh bey yıne harıkasınız psıkatrhane yazısı turkıyenın bugununu cok ıyı ozetlemıs.ellınıze saglık
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 11:12
    Fatih bey ilk makalenize katılıyorum. insanlarımız hoşgörüden uzak sabırsız bir toplum olduk. genclerimizde gelecek korkusu var. her yıl binlerce üniversite mezunu veriyoruz ama iş yok. ayrıca ülkemizde ruh ve sinir hastalıkları üzerine hastane sayıları cok yetersiz. yeterli uzman yok.  bildigim aileler var ne yapacaklarını şaşırıyorlar. 15 gün zorlamayla hastanelerde yatırıyorlar daha sonra tedavi olamadan bırakılıyorlar. bu konularda daha cok bölge hastanelerine ihtiyac var. saygılar
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 11:04
    Sayın Altaylı, Habertürk'te neden cumartesi günleri sizin dışınızda yazı yazan olmuyor. Saygılarımla. Mehmet Olcayto Güner
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 09:50
    MÜŞTERİ HAKLIDIR
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 09:21
    Yolcunun da görüşü alınmazsa bu yazı eksik kalır.
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 09:01
    Guzel yazi
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 04:52
    Sayin ALTAYLI sizi begenerek okuyor ve programlarinizi zevkle izliyor kacirmamaya calisiyorum. yazinizda kaleme aldiginiz gibi thy son zamanlarda kalitesini oldukca dusurdu,size basimdan gecen bir olayi anlatmak isterim. 10 temmuz gunu Lyondan Ataturk havaalanina sorunsuz esim ve cocuklarim ve kedimizle yolculuk yaptik 5 ay once rezervasyonunu yaptirdigimiz gidis donus biletlerimizle,kediye 40 euro ucret aldilar,ancak donuste yani 27 Agustosta bagajlarimizi verdik ancak daha once kabin icine rezervasyonu yapilan kedimize kabine alamiyacaklarini bagajda gidebilecegini soylediler ve bizden 890 tl ucret aldilar ayrica ucaga bitmek icin merdivenlere geldigimizde esimin biletini baskalarina sattiklari icin binmesini engellemeye calistilar ve bizi polisi cagirmakla tehtit ettiler olmadik hakaretlerle rezil ettiler herkesin icinde ve herseye rahmen inatla ucaga bindik ve 1 ssat kadar rotarli kalkti ucak ve allahtan 1 yolcu gelmedigi icin Lyona gidebildik ve oolayi fransada mahkemeye tasimaya karar verdim avukatimin evraklari tamamlamasini bekliyorum ve thy musteri temsilcisiyle gorustugum halde ne kimseden ozur nede 1 telefon aldim.saygilar suleyman ozer
  • Misafir 01 Ekim 2018 Pazartesi 16:48
    hakkını ara.fransa daha adaletlı
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 03:40
    Onların 20 avrosu bizim 20 tl miz, bizde giriş en az 40 tl, 40 avro eder onların gözünde, yani çok daha pahalı zaten bizde, kaldı ki müzekartla girebildiğiniz müze sayısı sınırlı, pek çok giriş ilave ücretli ve kart yeterli değil....
  • Misafir 29 Eylül 2018 Cumartesi 03:00
    Soluksuz okuyabildiğim her okuduğumda da bu adam ne güzel yazıyor dediğim abim, bu ülkede sadece vekillerin dokunulmazlığı olur sanırdık ancak sizin de söylediğiniz gibi birileri arkanızda ise korkmayın suç işlemişsin kime ne !!!
Kalan karakter : 2000